Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74207101
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal ->

Întrebări
Intrebarea nr. 3420 din data: 24-11-2010 pusa de Popescu Claudiu :
·  Buna ziua, Locuiec pe strada Lipovei din Cartierul Micalaca,avem probleme cu traficul greu care trece pe strada. De la ora 6:30 incep sa treaca camioane care fac o galagie foarte mare si pe deasupra merg si foarte tare. Strada este plina de denivelari iar cand trece un camion si simt vibratii in casa. Ce putem face sa dirijam traficul de camioane prin alta parte? Sau sa luati masuri incat sa se reduca viteza de circulatie pe strada. Multumesc.

Intrebarea nr. 3415 din data: 24-11-2010 pusa de Suciu Doina :
·  D-le primar v-am pus deja 3 intrebari legate de aceiasi problma si raspundeti la fel de ambiguu. Va intreb din nou ; Ce se intampla in situatia in care aeu ma urc in autobuzul de Zimand care si el este al CTP-ului cu abonamentul unic de urban? Nu am cerut sa ne puneti in Cartierul Verde linie urbana pentru ca acest cartier este locui in proportie de 30% datorita utilitatilor care lipsesc cu desavarsire.In aceasta situatie s-a ajuns si din cauza Primariei si a autoritatilor locale ma refer la inspectia in Constructii ca ati dat autorizatii de tot felul unui ticalos si ma refer aici la Medintiu care a inceput ceva ce nu a mai terminat.In concluzie cand va ve-ti amintii de noi cei vitregiti si pacaliti oricum ,ca si noi suntem cetateni ai Aradului? Repet ; ma pot urca in autobuzul de Zimand cu abonamentul unic? Ca oricum este acelasi stapan Primaria si CTP. Astept sa-mi raspundeti clar fara ambiguitati.

Intrebarea nr. 3414 din data: 23-11-2010 pusa de Alex Paduraru :
·  ONG-urile sunt scutite de impozitul pe cladire, si daca da, care sunt conditiile? Multumesc.

Intrebarea nr. 3413 din data: 22-11-2010 pusa de Morariu Eugenia Ioana :
·  D-le primar va supun atentiei o problema legata de plata impozitelor. Figurez in evidentele fiscale cu o suma de plata. Intrucit am un proces pe rol prin care contest suma de plata pentru un teren incadrat gresit intr-o alta categorie de fololsinta, am incercat sa-mi platesc impozitul pe celelate bunuri, respectiv auto, locuinta si un teren, dar atit la ghiseul de incasari cit si la birourile superioare mi s-a spus ca nu pot plati pentru un anume bun, deoarece mi se ia la scadere debitul cel mai vechi, sa platesc tot ce am de plata si ulterior mi se va restitui suma platita in plus, daca va fi cazul. Intrucit nu mi se pare deloc corect sa decida functionarul primariei asupra destinatiei sumei pe care vreau sa o platesc, si nu mi se pare deloc corect sa \"sponsorizez\" bugetul local asteptind ca ulterior sa mi se restituie \"sponsorizarea\", astept un raspuns pertinent si competent. Totodata doresc sa stiu de ce la Arad nu pot plati impozitul doar pe autovehiculul pe care doresc sa-l instrainez, obtinind acel certificat fiscal cu datorii zero pentru autovehiculul respectiv? Nu credeti ca acest lucru este un abuz? De ce la Bacau de exemplu se poate si la Arad nu? Stima.

Intrebarea nr. 3412 din data: 22-11-2010 pusa de Culda Silviu :
·  Buna ziua, As vrea sa stiu cate locuinte ANL s-au construit anul acesta si cate se vor construi la anul.Multumesc.



Răspunsuri
Intrebarea nr. 3420 din data: 24-11-2010 pusa de Popescu Claudiu :
·  Buna ziua, Locuiec pe strada Lipovei din Cartierul Micalaca,avem probleme cu traficul greu care trece pe strada. De la ora 6:30 incep sa treaca camioane care fac o galagie foarte mare si pe deasupra merg si foarte tare. Strada este plina de denivelari iar cand trece un camion si simt vibratii in casa. Ce putem face sa dirijam traficul de camioane prin alta parte? Sau sa luati masuri incat sa se reduca viteza de circulatie pe strada. Multumesc.
Raspuns din data de 08-12-2010 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Circulatia vehiculelor cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone pe strada Lipovei este permisa conform reglementarilor stabilite prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 51/2005, pe baza autorizatiei de acces emisa de Primaria Municipiului Arad si pe baza de vignieta.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3415 din data: 24-11-2010 pusa de Suciu Doina :
·  D-le primar v-am pus deja 3 intrebari legate de aceiasi problma si raspundeti la fel de ambiguu. Va intreb din nou ; Ce se intampla in situatia in care aeu ma urc in autobuzul de Zimand care si el este al CTP-ului cu abonamentul unic de urban? Nu am cerut sa ne puneti in Cartierul Verde linie urbana pentru ca acest cartier este locui in proportie de 30% datorita utilitatilor care lipsesc cu desavarsire.In aceasta situatie s-a ajuns si din cauza Primariei si a autoritatilor locale ma refer la inspectia in Constructii ca ati dat autorizatii de tot felul unui ticalos si ma refer aici la Medintiu care a inceput ceva ce nu a mai terminat.In concluzie cand va ve-ti amintii de noi cei vitregiti si pacaliti oricum ,ca si noi suntem cetateni ai Aradului? Repet ; ma pot urca in autobuzul de Zimand cu abonamentul unic? Ca oricum este acelasi stapan Primaria si CTP. Astept sa-mi raspundeti clar fara ambiguitati.
Raspuns din data de 02-12-2010 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Pentru a merge in Cartierul Verde aveti nevoie de abonament sau bilet pentru transportul preurban, abonamentul unic neacoperind zona acestui cartier.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3414 din data: 23-11-2010 pusa de Alex Paduraru :
·  ONG-urile sunt scutite de impozitul pe cladire, si daca da, care sunt conditiile? Multumesc.
Raspuns din data de 17-12-2010 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In conformitate cu prevederile art. 249 alin 1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare „Orice persoana care a re in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire, exceptand cazul in care in prezentul titlu se prevede diferit.”
In ceea ce priveste facilitatile la plata impozitului pe cladiri pentru ONG –uri, acestea sunt reglementate de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
- conform art. 250 alin 1 pct. 19 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cladirile pentru care nu se datoreaza impozit sunt „cladirile utilizate pentru activitati social umanitare, de catre asociatii, fundatii si culte, potrivit hotararii consiliului local”.
- Conform art. 285 alin 3 lit. c din Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare „organizatiilor care au ca unica activitate acordarea gratuita de servicii sociale in unitati specializate care asigura gazduire, ingrijire sociala si medicala, asistenta, ocrotire, activitati de recuperare, reabilitare si reinserctie sociala pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane varstnice, precum si pentru alte persoane aflate in dificultate, in conditiile legii.”
Referitor la conditiile de acordare a scutirii, aceasta se acorda la cerere, insotita de un memoriu privind activitatea desfasurata si o copie a statutului organizatiei.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3413 din data: 22-11-2010 pusa de Morariu Eugenia Ioana :
·  D-le primar va supun atentiei o problema legata de plata impozitelor. Figurez in evidentele fiscale cu o suma de plata. Intrucit am un proces pe rol prin care contest suma de plata pentru un teren incadrat gresit intr-o alta categorie de fololsinta, am incercat sa-mi platesc impozitul pe celelate bunuri, respectiv auto, locuinta si un teren, dar atit la ghiseul de incasari cit si la birourile superioare mi s-a spus ca nu pot plati pentru un anume bun, deoarece mi se ia la scadere debitul cel mai vechi, sa platesc tot ce am de plata si ulterior mi se va restitui suma platita in plus, daca va fi cazul. Intrucit nu mi se pare deloc corect sa decida functionarul primariei asupra destinatiei sumei pe care vreau sa o platesc, si nu mi se pare deloc corect sa \"sponsorizez\" bugetul local asteptind ca ulterior sa mi se restituie \"sponsorizarea\", astept un raspuns pertinent si competent. Totodata doresc sa stiu de ce la Arad nu pot plati impozitul doar pe autovehiculul pe care doresc sa-l instrainez, obtinind acel certificat fiscal cu datorii zero pentru autovehiculul respectiv? Nu credeti ca acest lucru este un abuz? De ce la Bacau de exemplu se poate si la Arad nu? Stima.
Raspuns din data de 08-12-2010 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform art. 115 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale, ordinea stingerii datoriilor este urmatoarea:
“ a). Sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat o esalonare la plata, precum si dobanda sau majoararea de intarzaiere, dupa caz, datorata pe perioada amanarii, in cazul in care termenul stabilit pentru plata sumelor respective se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate:
b). obligatiile fiscale principale sau accesorii, in ordinea vechimii, cu exceptia cazului in care s-a inceput executarea silita, cand se aplica prevederile art. 169 in mod corespunzator. In cazul stingerii creantelor fiscale prin dare in plata se aplica prevederile art. q75 alin. 4.1....”
Deoarece, in cazul dumneavoastra, a inceput procedura de executare silita, in ceea ce priveste obligatiile datorate bugetului local, ordinea stingerii datoriilor este cea reglementata de art. 169 alin 2 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003: “Creantele fiscale inscrise in titlul executoriu se sting cu sumele realizate conform alin 1, in ordinea vechimii, mai intai creanta principala si apoi accesoriile acesteia.”
Cu privire la certificatul de atestare fiscala, conform art. 264 alin 5 din Legea nr. 471/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare: “ Instrainarea unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege, nu poate fi efectuata pana cand titularul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse orice creante fiscale local, cu exceptia obligatiilor fiscale aflate in litigiu, cuvenite bugetului local al unitatii administrativ – teritoriale unde este inregistrat mijlocul de transport, cu termene de plata scadente pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care are loc instrainarea. Atestarea achitarii obligatiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale. Actele prin care se instraineaza mijloacele de transport cu incalcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.”
Prin certificatul de atestare fiscala se atesta achitarea la zi a tuturor obligatiilor bugetare locale scadente la data de intai a lunii urmatoare instrainarii, conform punctului 122 alin 5 din Titlul IX din Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. In certificatul de atestare fiscala nu se cuprind creantele bugetare aflate in litigiu, in shcimb se va mentiona despre faptul ca sunt in litigiu creante in cuantum de ... lei.
Certificatul de atestare fiscala emis de catre organul fiscal competent, se elibereaza in conditiile art. 113 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata:
(1) “Certificatul de atestare fiscala se emite de organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, la solicitarea contribuabilului.
(2) Certificautl de atestare fiscala se elibereaza pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold in prima zi a lunii urmatoare depunerii cererii, denumita luna de referinta..
(3) In certificatul de atestare fiscala se mentioneaza creantele fiscale exigibile, cu termene de plata expirate pana la data de intai a lunii urmatoare emiterii acesteia....
(4) Pentru instrainarea dreptului de proprietate asupra cladirilor, terenurilor si a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie sa prezinte certificate de atestare fiscala prin care sa se ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale locale datorate autoritatiilor administratiei publice locale pe a carei raza se afla inregistrat fiscal bunul ce se instraineaza...”
Prin urmare, avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate, pentru eliberarea certificatului fiscal, pentru instrainarea unui bun, este necesar sa se achite toate obligatiile fiscale locale datorate bugetului local, nu numai cele aferente bunului care se doreste a fi instrainat.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3412 din data: 22-11-2010 pusa de Culda Silviu :
·  Buna ziua, As vrea sa stiu cate locuinte ANL s-au construit anul acesta si cate se vor construi la anul.Multumesc.
Raspuns din data de 29-11-2010 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
In anul 2010 nu s-au construit locuinte ANL. Nu va putem spune cu exactitate cand se vor mai construi unele locuinte ANL.
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68
,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,100,101,102
,103,104,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136
,137,138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,158,159,160,161,162,163,164,165,166,167,168,169,170
,171,172,173,174,175,176,177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194,195,196,197,198,199,200,201,202,203,204
,205,206,207,208,209,210,211,212,213,214,215,216,217,218,219,220,221,222,223,224,225,226,227,228,229,230,231,232,233,234,235,236,237,238
,239,240,241,242,243,244,245,246,247,248,249,250,251,252,253,254,255,256,257,258,259,260,261,262,263,264,265,266,267,268,269,270,271,272
,273,274,275,276,277,278,279,280,281,282,283,284,285,286,287,288,289,290,291,292,293,294,295,296,297,298,299,300,301,302,303,304,305,306
,307,308,309,310,311,312,313,314,315,316,317,318,319,320,321,322,323,324,325,326,327,328,329,330,331,332,333,334,335,336,337,338,339,340
,341,342,343,344,345,346,347,348,349,350,351,352,353,354,355,356,357,358,359,360,361,362,363,364,365,366,367,368,369,370,371,372,373,374
,375,376,377,378,379,380,381,382,383,384,385,386,387,388,389,390,391,392,393,394,395,396,397,398,399,400,401,402,403,404,405,406,407,408
,409,410,411,412,413,414,415,416,417,418,419,420,421,422,423,424,425,426,427,428,429,430,431,432,433,434,435,436,437,438,439,440,441,442
,443,444,445,446,447,448,449,450,451,452,453,454,455,456,457,458,459,460,461,462,463,464,465,466,467,468,469,470,471,472,473,474,475,476
,477,478,479,480,481,482,483,484,485,486,487,488,489,490,491,492,493,494,495,496,497,498,499,500,501,502,503,504,505,506,507,508,509,510
,511,512,513,514,515,516,517,518,519,520,521,522,523,524,525,526,527,528,529,530,531,532,533,534,535,536,537,538,539,540,541,542,543,544
,545,546,547,548,549,550,551,552,553,554,555,556,557,558,559,560,561,562,563,564,565,566,567,568,569,570,571,572,573,574,575,576,577,578
,579,580,581,582,583,584,585,586,587,588,589,590,591,592,593,594,595,596,597,598,599,600,601,602,603,604,605,606,607,608,609,610,611,612


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved