Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74210565
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal ->

Întrebări
Intrebarea nr. 2287 din data: 22-07-2008 pusa de rosini mihaela :
·  Buna ziua! Am platit integral impozitul masinii pe 2008, in februarie iar in mai am vandut-o (prin cedare leasing) si cei de la leasing nu mi-au cerut dovada ca am impozitul platit la zi (desi eu eram oricum in regula), ocazie cu care nu am declarat ca nu mai detin masina celor de la impozite si taxe. M-am dus 2 luni mai tarziu sa declar acest lucru si ei vor sa-mi dea amenda ca am intarziat sa le declar instrainarea bunului. Am cautat in tot Codul Fiscal si nu am vazut sa fie amendat (sanctionat) cel ce nu a declarat ca nu mai are bunul, ci cel care nu declara ca l-a cumparat, in termen de 30 de zile. Va rog sa-mi spuneti daca e legal sa primesc amenda (50 RON sau 25 RON pe loc). Va multumesc! (Astept raspunsul dvs si pe email)

Intrebarea nr. 2285 din data: 21-07-2008 pusa de Hopartean Viorica :
·  O camera de la apartamentul nostru de la parter , am transformat-o intr-un spatiu comercial , cu toate avizele si autorizatiile in regula.Am comercializat o perioada de timp , haine. Intre timp , am renuntat si am dat spre inchiriere spatiul ( piese auto) , iar noul proprietar de magazin a mers la primarie si a prelungit , an dupa an , autorizatia de functionare a spatiului , in baza dosarului deja existent , cel predat de noi la nivelul primariei. Vrem sa renuntam la inchirierea spatiului si sa constituim o intreprindere familiala , cu specific vanzare legume-fructe . Intr-ucat spatiul a functionat permanenet , trebuie sa reluam chiar totul , de la inceput , ca autorizatii ? Din nou acordul vecinilor , din nou mediul si PSI? Nu ar fi suficient doar sa obtinem o autorizatie sanitar -veterinara , datorita specificului noilor produse ce vor fi comercializate? Toate celelalte autorizatii le are , dovada ca a fost aprobat spre functionare , ani la rand , pana in prezent . Va multumesc

Intrebarea nr. 2284 din data: 21-07-2008 pusa de Rivis Maria Magdalena :
·  Buna ziua.Doresc sa aflu daca pentru mansardarea in pod deja existent deasupra propriului apartament, am nevoie de acordul tuturor locatarilor blocului, al scarii sau numai a celor de pe coloana. Multumesc.

Intrebarea nr. 2283 din data: 21-07-2008 pusa de Stefan Mititelu :
·  Compania la care lucrez in prezent este in stadiu avansat al primei etape de deschidere a unei firme locale, in Romania, in regiunea municipiului Arad. Am incercat (fara mare succes) sa obtin niste informatii de pe web site-urile specializate, cu privire la urmatoarele categorii de interes pentru un angajat al firmei noastre, care ar urma sa lucreze pentru citiva ani in Romania (i.e. ex-pat): 1. existenta unor institutii de invatamint cu predare in limba engleza (scoala, liceu, etc.) - nume si adresa, daca s-ar putea 2. date cu privire la costul de viata - de exemplu cele la care se face referire in articolul http://www.capital.ro/articol/cat-costa-viata-in-marile-orase-din-romania-23050.html Cu multumiri anticipate si speranta unui raspuns cit mai rapid, Stefan Mititelu

Intrebarea nr. 2282 din data: 21-07-2008 pusa de Günter Neustädter :
·  As vrea sa stiu care e politica Aradului in privinta biciclistilor. Pe Bulevardul Revolutiei s-au pus cu mult timp in urma semne de \"obligatoriu pentru biciclisti\", insa cred ca n-a fost nici o zi in tot acest timp in care sa se poata parcurge de la un capat la altul pe bicicleta Bulevardul Revolutiei pe \"pista rezervata\". Daca nu se poate impune sa fie libera pista, ar trebui date jos macar semnele de circulatie. Apoi vad ca pe poduri e interzisa circulatia bicicletelor. Imi spuneti va rog care e traseul recomandat pe bicicleta pentru a ajunge de la Piata Sarbeasca, spre exemplu, la Port Artur?



Răspunsuri
Intrebarea nr. 2287 din data: 22-07-2008 pusa de rosini mihaela :
·  Buna ziua! Am platit integral impozitul masinii pe 2008, in februarie iar in mai am vandut-o (prin cedare leasing) si cei de la leasing nu mi-au cerut dovada ca am impozitul platit la zi (desi eu eram oricum in regula), ocazie cu care nu am declarat ca nu mai detin masina celor de la impozite si taxe. M-am dus 2 luni mai tarziu sa declar acest lucru si ei vor sa-mi dea amenda ca am intarziat sa le declar instrainarea bunului. Am cautat in tot Codul Fiscal si nu am vazut sa fie amendat (sanctionat) cel ce nu a declarat ca nu mai are bunul, ci cel care nu declara ca l-a cumparat, in termen de 30 de zile. Va rog sa-mi spuneti daca e legal sa primesc amenda (50 RON sau 25 RON pe loc). Va multumesc! (Astept raspunsul dvs si pe email)
Raspuns din data de 13-08-2008 :
Stimata Doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Potrivit art.264, alin.(4) din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare: (4)” Orice persoana care dobandeste/ instraineaza un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie fiscala cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 3zile inclusiv de la modificarea survenita.”
Potrivit art.83, alin.(4) din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare: „ Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat. Stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale nu se poate face inainte de implinirea unui termen de 15 zile de la instiintarea contribuabilului privind depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale. In cazul contribuabililor care au obligatia declararii bunurilor sau veniturilor impozabile, stabilirea din oficiu a obligatiei fiscale se face prin estimarea bazei de impunere….”
Potrivit art.294, alin.(2) din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare: (2)” Constituie contraventii urmatoarele fapte:
a) depunerea peste termen a declaratiilor de impunere prevazute la art.254 alin.(5) si (6), art.259 alin.(6) si (7), art264 alin. (4), art.267 alin (14) lit.b, art.277 alin.(2), art.281 alin. (2) si art.290;
b) nedepunerea declaratiilor de impunere prevazute la art.254 ali. (5) si (6), art.259 alin.(6) si (7), art264 alin.(4), art.267 alin. (14) lit.b), art.277 alin.(2), art.281 alin.(2) si art.290;
c)nerespectarea prevederilor art.254 alin.(7), art.259 alin. (6^1) si ale art.264 alin. (5), referitoare la instrainarea, inregistrarea/radierea bunurilor impozabile, precum si la comunicarea actelor translative ale dreptului de proprietate;
d)refuzul de a furniza informatii sau documente de natura celor prevazute la art.295^1, precum si depasirea termenului de 15 zile lucratoare de la data solicitarii acestora.
(3) Contraventia prevazuta la alin.(2) lit.a) se sanctioneaza cu amenda de la 50 lei la 200 lei, iar cele de la alin.(2) lit.b) – d), cu amenda de la 200 lei la 500 lei*).”
Potrivit art.264, alin. (2) din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare: (2)” In cazul unui mijloc de transport care este instrainat de o persoana in cursul unui an sau este radiat din evidenta fiscala a compartimentului de specialitate al autoritatii de administratie publica locala, taxa asupra mijlocului de transport inceteaza sa se mai datoreze de acea persoana incepand cu data de intâi a lunii urmatoare celei in care mijlocul de transport a fost instrainat sau radiat di evidenta fiscala.”
Compartiment Audiente

Sus

Intrebarea nr. 2285 din data: 21-07-2008 pusa de Hopartean Viorica :
·  O camera de la apartamentul nostru de la parter , am transformat-o intr-un spatiu comercial , cu toate avizele si autorizatiile in regula.Am comercializat o perioada de timp , haine. Intre timp , am renuntat si am dat spre inchiriere spatiul ( piese auto) , iar noul proprietar de magazin a mers la primarie si a prelungit , an dupa an , autorizatia de functionare a spatiului , in baza dosarului deja existent , cel predat de noi la nivelul primariei. Vrem sa renuntam la inchirierea spatiului si sa constituim o intreprindere familiala , cu specific vanzare legume-fructe . Intr-ucat spatiul a functionat permanenet , trebuie sa reluam chiar totul , de la inceput , ca autorizatii ? Din nou acordul vecinilor , din nou mediul si PSI? Nu ar fi suficient doar sa obtinem o autorizatie sanitar -veterinara , datorita specificului noilor produse ce vor fi comercializate? Toate celelalte autorizatii le are , dovada ca a fost aprobat spre functionare , ani la rand , pana in prezent . Va multumesc
Raspuns din data de 13-08-2008 :
Stimata Doamna,
Urmare a sesizarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Incepand cu anul 2007 Primaria Municipiului Arad a emis autorizatii de functionare conform HCLM 187/2006. Acestea se emit pentru fiecare societate sau persoana fizica in parte si pentru fiecare punct de lucru. In cazul in care chiriasul dumneavoastra a detinut autorizatie de functionare pe punctul de lucru in care solicitati autorizatia, acestia vor trebui sa anuleze autorizatie de functionare, iar dumneavoastra va trebui sa obtineti io noua autorizatie de functionare pe firma dumneavoastra.
Pentru aceasta actele necesare sunt:
- cerere pentru obtinerea autorizatiei de functionare (formular tip furnizat la Primarie)
- acordul vecinilor limitrofi(cu care se invecineaza pe plan orizontal si vertical) – în cazul cladirilor in care nu sunt constituite asociatii de proprietari;
- acordul adunarii generale a Asociatiei de Proprietari pentru desfasurarea activitatii comerciale cu profilul declarat. In cladirile colective unde nu sunt constituite asociatii de proprietari se solicita acordul tuturor proprietarilor
- act constitutiv al societatii (statut, contract de societate) sau autorizatia emisa in baza Legii nr.300/2004;
- certificatul de Imregistrare la Oficiul Registrului Comertului si anexele aferente;
- titlul asupra imobilului;
- declararea punctului de lucru la Oficiul Registrului Comertului prin cerere de inscriere de mentiuni, conform Legii nr.26/1990, republicata si a Legii nr.359/2004 sau la Administratia Finantelor Publice, conform Legii nr.241/2005, privind combaterea evaziunii fiscale;
- acorduri, avize, autorizatii, licente ale institutiilor de specialitate, expres stabilite si prevazute de legislatia in vigoare, in functie de codul CAEN;
- dovada platii taxei speciale de salubrizare
- certificat fiscal, emis de Directia Venituri din cadrul Primariei (care apartineti ZALAU)
- doua dosare plic
- inregisrarea de la Directia Sanitar – veterinara
Mentionam ca datele pe care vi le-am pus la dipozitie se aplica in baza H.C.L.M Arad
Sa verificati concordanta datelor mentionate cu cele aplicabile pentru orasul Zalau (Hotarare de Consiliu Locala)
Compartiment Audiente
Sus

Intrebarea nr. 2284 din data: 21-07-2008 pusa de Rivis Maria Magdalena :
·  Buna ziua.Doresc sa aflu daca pentru mansardarea in pod deja existent deasupra propriului apartament, am nevoie de acordul tuturor locatarilor blocului, al scarii sau numai a celor de pe coloana. Multumesc.
Raspuns din data de 08-08-2008 :
Stimata Doamna,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Pentru mansardare este nevoie de acordul tuturor proprietarilor din bloc deoarece este vorba de cedarea unei parti din proprietatea fiecaruia. Nu este relevant faptul ca se doreste mansardarea acoperisului de la o anumita scara, deasupra apartamentului dumneavoastra deoarece din acoperis toti proprietarii detin o cota parte indiviza de proprietate si prin urmare toti trebuie sa fie de acord cu instrainarea acesteia.
Facem precizarea ca exista in faza de proiect o noua lege in materie care prevede ca „lucrarile de supraetajare si/sau mansardarea unui imobil colectiv in vederea crearii de noi unitati de locuit de folosinta privata se poate realiza de catre asociatie daca decizia este aprobata de 2/3 dintre membrii asociatiei si de toti proprietarii locuintelor aflate la ultimul etaj al imobilului”…. instrainarea cotei parti indivize care revine fiecarei proprietati individuale din terasa imobilului , in vederea exectuarii de lucrari de supraetajare si / sau mansardare se poate realiza de catre asociatie daca decizia este aprobata cu 2/3 dintre membrii asociatiei.
Compartiment Audiente
Sus

Intrebarea nr. 2283 din data: 21-07-2008 pusa de Stefan Mititelu :
·  Compania la care lucrez in prezent este in stadiu avansat al primei etape de deschidere a unei firme locale, in Romania, in regiunea municipiului Arad. Am incercat (fara mare succes) sa obtin niste informatii de pe web site-urile specializate, cu privire la urmatoarele categorii de interes pentru un angajat al firmei noastre, care ar urma sa lucreze pentru citiva ani in Romania (i.e. ex-pat): 1. existenta unor institutii de invatamint cu predare in limba engleza (scoala, liceu, etc.) - nume si adresa, daca s-ar putea 2. date cu privire la costul de viata - de exemplu cele la care se face referire in articolul http://www.capital.ro/articol/cat-costa-viata-in-marile-orase-din-romania-23050.html Cu multumiri anticipate si speranta unui raspuns cit mai rapid, Stefan Mititelu
Raspuns din data de 30-07-2008 :
Stimate Domnule,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Nu detinem informatiiile solicitate de dumneavoastra, dar va sugeram sa contactati urmatoarele institutii:
Inspectoratul Scolar al Judetului Arad e-mail: inf-arad@yahoo.com
Directia Judeteana de Statistica Arad – direct pe site: www.arad. insse.ro,rubrica contact
sau pe e-mail: tele @ arad.insse.ro
Compartiment Audiente
Sus

Intrebarea nr. 2282 din data: 21-07-2008 pusa de Günter Neustädter :
·  As vrea sa stiu care e politica Aradului in privinta biciclistilor. Pe Bulevardul Revolutiei s-au pus cu mult timp in urma semne de \"obligatoriu pentru biciclisti\", insa cred ca n-a fost nici o zi in tot acest timp in care sa se poata parcurge de la un capat la altul pe bicicleta Bulevardul Revolutiei pe \"pista rezervata\". Daca nu se poate impune sa fie libera pista, ar trebui date jos macar semnele de circulatie. Apoi vad ca pe poduri e interzisa circulatia bicicletelor. Imi spuneti va rog care e traseul recomandat pe bicicleta pentru a ajunge de la Piata Sarbeasca, spre exemplu, la Port Artur?
Raspuns din data de 20-08-2008 :
Stimate Domnule,
Urmare a sesizarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Primaria Municipiului Arad are cuprinsi bani in Bugetul Local pentru intocmirea in acest an a unui studiu de mobilitate, respectiv studiu de trafic, studii care vor stabili inclusiv zonele si traseele pe care este necesara infiintarea pistei pentru biciclisti, urmand ca in functie de resursele financiare disponibile sa se inceapa executia acestora.
Compartiment Audiente
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68
,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,100,101,102
,103,104,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136
,137,138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,158,159,160,161,162,163,164,165,166,167,168,169,170
,171,172,173,174,175,176,177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194,195,196,197,198,199,200,201,202,203,204
,205,206,207,208,209,210,211,212,213,214,215,216,217,218,219,220,221,222,223,224,225,226,227,228,229,230,231,232,233,234,235,236,237,238
,239,240,241,242,243,244,245,246,247,248,249,250,251,252,253,254,255,256,257,258,259,260,261,262,263,264,265,266,267,268,269,270,271,272
,273,274,275,276,277,278,279,280,281,282,283,284,285,286,287,288,289,290,291,292,293,294,295,296,297,298,299,300,301,302,303,304,305,306
,307,308,309,310,311,312,313,314,315,316,317,318,319,320,321,322,323,324,325,326,327,328,329,330,331,332,333,334,335,336,337,338,339,340
,341,342,343,344,345,346,347,348,349,350,351,352,353,354,355,356,357,358,359,360,361,362,363,364,365,366,367,368,369,370,371,372,373,374
,375,376,377,378,379,380,381,382,383,384,385,386,387,388,389,390,391,392,393,394,395,396,397,398,399,400,401,402,403,404,405,406,407,408
,409,410,411,412,413,414,415,416,417,418,419,420,421,422,423,424,425,426,427,428,429,430,431,432,433,434,435,436,437,438,439,440,441,442
,443,444,445,446,447,448,449,450,451,452,453,454,455,456,457,458,459,460,461,462,463,464,465,466,467,468,469,470,471,472,473,474,475,476
,477,478,479,480,481,482,483,484,485,486,487,488,489,490,491,492,493,494,495,496,497,498,499,500,501,502,503,504,505,506,507,508,509,510
,511,512,513,514,515,516,517,518,519,520,521,522,523,524,525,526,527,528,529,530,531,532,533,534,535,536,537,538,539,540,541,542,543,544
,545,546,547,548,549,550,551,552,553,554,555,556,557,558,559,560,561,562,563,564,565,566,567,568,569,570,571,572,573,574,575,576,577,578
,579,580,581,582,583,584,585,586,587,588,589,590,591,592,593,594,595,596,597,598,599,600,601,602,603,604,605,606,607,608,609,610,611,612


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved