Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74199540
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal ->

Întrebări
Intrebarea nr. 4438 din data: 26-02-2006 pusa de gabrielleienciu@yahoo.com :
·  Ma numesc Gabriela si as vrea sa stiu cand se vor finaliza lucrarile la locuintele ANL, cand se depun cereri si care sunt conditiile de obtinere a unei locuinte ANL? Va multumesc.Arad, 26 februarie 2006

Intrebarea nr. 4438 din data: 25-02-2006 pusa de geosond@yahoo.com :
·  In urma unei mosteniri, am dobandit un apartament in Arad (apartament al caruia co-proprietar sunt de 9 ani). Timpul nu imi permite sa ma deplasez in arad pentru inregistrarea apartamentului (exclusiv) pe numele meu, pentru a putea plati impozitele pentru anul in curs. Puteti va rog sa-mi spuneti care este varianta alternativa depunerii personale a documentelor (fax? recomandata cu confirmare de primire? etc.).Va multumesc anticipat.

Intrebarea nr. 4438 din data: 24-02-2006 pusa de dianasirbu@yahoo.com :
·  \"reabilitarea centrului vechi\" ok, dar reabilitarea centrului actual? vorbesc despre cladirile vechi de pe bulevard, dintre podgoria si p-ta a.iancu (inclusiv).Locuiesc intr-una, vizavi de primarie, impartita in apartamente locuite majoritatea de pensionari care nu-si permit sa contribuie la refacerea fatadei (oricum cladirea necesita si alte lucrari de consolidare sau refacere).Care ar fi solutia finantarii acestor lucrari? Exista si elemente de decor care stau sa cada!nici nu vreau sa ma gindesc ce s-ar putea intimpla... Stiu ca obligatia revine proprietarilor pentru a efectua aceste lucrari.Ele sunt costisitoare, iar o parte din proprietarii unui astfel de imobil ar contribui, altii nu! Facilitatea aceea, cu scutirea de la plata impozitului pe cladire pe un an sau ma rog, deducerea din devizul de lucrari este \"apa de ploaie\", in conditiile in care renovarea unei fatade costa sute de milioane iar impozitul anual la un apart. e 2-3 milioane si suntem 9 proprietari, deci calculati si Dvs., ce \"reducere\" importanta!Cum vedeti aceasta problema? Multumesc pentru raspuns.

Intrebarea nr. 4438 din data: 24-02-2006 pusa de Otilia T. :
·  Ce se mai intampla cu cererile depuse potrivit Legii 15/2003, de atribuire a terenurilor pentru tineri?

Intrebarea nr. 4438 din data: 23-02-2006 pusa de jojolina_13@yahoo.com :
·  M-ar interesa sa stiu situatia terenurilor ce se acorda tinerilor casatoriti, si anume conditiile ce trebuiesc indeplinite si daca mai este in vigoare sau nu respectiva lege. Va multumesc



Răspunsuri
Intrebarea nr. 4438 din data: 26-02-2006 pusa de gabrielleienciu@yahoo.com :
·  Ma numesc Gabriela si as vrea sa stiu cand se vor finaliza lucrarile la locuintele ANL, cand se depun cereri si care sunt conditiile de obtinere a unei locuinte ANL? Va multumesc.Arad, 26 februarie 2006
Raspuns din data de 03-03-2006 :
CRITERIILE-CADRU din Hotararea Guvernului nr. 816/2005
pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe și în repartizarea locuințelor pentru tineri, destinate închirierii
A. Criterii de acces la locuință:
1. Titularul cererii de locuință, care poate deveni beneficiar al unei repartiții de locuință pentru tineri, destinată închirierii, și titular al contractului de închiriere, trebuie să fie major, în vârstă de până la 35 de ani la data repartizării locuinței. Cererea de locuință se efectuează numai individual și în nume propriu.
Acte doveditoare: copie autentificată de pe actul de naștere și/sau de pe actul de identitate.
2. Titularul cererii de locuință și membrii familiei acestuia - soț/soție, copii și/sau alte persoane aflate în întreținerea acestuia -, să nu dețină și să nu fi deținut o altă locuință în proprietate și/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuințe pentru tineri, destinată închirierii, în localitatea în care a solicitat locuință.
Acte doveditoare: declarații autentificate ale titularului cererii și, după caz, ale soției/soțului și ale celorlalți membri majori din familia acestuia.
NOTĂ:
Restricția nu are în vedere locuințele înstrăinate în urma unei acțiuni de partaj sau locuințe trecute în proprietatea statului în mod abuziv și care nu au fost retrocedate în natură.
3. Titularul cererii de locuință să își desfășoare activitatea în localitatea în care sunt amplasate locuințele. Pentru sectoarele municipiului București și comunele din județul Ilfov, limitrofe acestora, cuprinderea teritorială la care se referă această cerință se va stabili de consiliile locale, cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, pentru fiecare amplasament al locuințelor, și se vor da publicității conform prevederilor art. 14 alin. (1) din normele metodologice.
Acte doveditoare: adeverință de la locul de muncă, însoțită de o copie de pe carnetul de muncă completat la zi.
4. Repartizarea locuințelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuințele libere din fondul existent, cât și locuințele ce urmează să fie finalizate în cadrul unor obiective de investiții aprobate și cuprinse în programul de construcții de locuințe pentru tineri, destinate închirierii.
NOTĂ:
- Lista de priorități se stabilește anual.
- Solicitanții înscriși în lista de priorități, cu respectarea criteriilor prevăzute la pct. 1, 2 și 3, care nu pot beneficia de repartizarea unei locuințe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiții în anii următori, în limita fondului disponibil în fiecare an și în noua ordine de prioritate stabilită.
B. Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj:
1. Situația locativă actuală
1.1. Chiriaș în spațiu din fond locativ privat ................... 10 pct.
1.2. Tolerat în spațiu ............................................ 7 pct.
1.3. Suprafața locuibilă deținută (cu chirie, tolerat în spațiu):
- mp/locatar sau membru al familiei solicitantului:
a) mai mare de 15 mp și până la 18 mp inclusiv .................... 5 pct.
b) mai mare de 12 mp și până la 15 mp inclusiv .................... 7 pct.
c) 8 mp și până la 12 mp inclusiv ................................. 9 pct.
d) mai mică de 8 mp .............................................. 10 pct.
2. Starea civilă actuală
2.1. Stare civilă:
a) căsătorit ..................................................... 10 pct.
b) necăsătorit .................................................... 8 pct.
2.2. Nr. de persoane în întreținere:
a) copii
- 1 copil ......................................................... 2 pct.
- 2 copii ......................................................... 3 pct.
- 3 copii ......................................................... 4 pct.
- 4 copii ......................................................... 5 pct.
- > 4 copii ......................... 5 pct. + 1 pct. pentru fiecare copil
b) alte persoane, indiferent de numărul acestora .................. 2 pct.
3. Starea de sănătate actuală
Boala de care suferă solicitantul, un alt membru al familiei
sau aflat în întreținere necesită, potrivit legii, însoțitor
sau o cameră în plus .............................................. 2 pct.
4. Vechimea cererii solicitantului
4.1. până la 1 an ................................................. 1 pct.
4.2. între 1 și 2 ani ............................................. 3 pct.
4.3. între 2 și 3 ani ............................................. 6 pct.
4.4. între 3 și 4 ani ............................................. 9 pct.
4.5. pentru fiecare an peste 4 ani ................................ 4 pct.
5. Nivelul de studii și/sau de pregătire profesională
5.1. fără studii și fără pregătire profesională ................... 5 pct.
5.2. cu școală generală, fără pregătire profesională .............. 8 pct.
5.3. cu studii medii, fără pregătire profesională ................ 10 pct.
5.4. cu studii medii sau profesionale de specialitate și/sau
cu studii superioare de scurtă durată ............................ 13 pct.
5.5. cu studii superioare ........................................ 15 pct.
6. Situații locative sau sociale deosebite
6.1. tineri proveniți din case de ocrotire socială și care
au împlinit 18 ani ............................................... 15 pct.
6.2. tineri care au adoptat sau adoptă copii ..................... 10 pct.
6.3. tineri evacuați din case naționalizate ....................... 5 pct.
NOTĂ:
- Criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj se aplică numai solicitanților de locuință care au îndeplinit în totalitate criteriile specificate la lit. A de mai sus.
- În cazul înregistrării unor punctaje egale, solicitanții vor fi departajați în funcție de situația locativă constatată la data efectivă a repartizării locuințelor, având prioritate, numai în acest caz, solicitanții a căror situație locativă este sau poate deveni, în mod iminent, gravă. Dacă nici acest criteriu nu este suficient, departajarea se poate face în funcție de vechimea cererii solicitantului, luându-se în considerație data efectivă a înregistrării cererii (zi/lună/an), având prioritate, în acest caz, solicitantul a cărui cerere are vechime mai mare. În cazul când departajarea nu se poate efectua nici în baza acestor criterii, au prioritate solicitanții care au punctajul mai mare acordat pe baza criteriilor cu caracter de protecție socială (starea civilă + starea de sănătate actuală).
Mentionam ca prin Hotarare a Consiliului Local al Mun Arad pot fi modificate aceste criterii-cadru. Criteriile stabilite astfel vor fi afisate la sediul Primariei si publicate in mass-media locala. Inscrierea pe listele ANL pentru Municipiul Arad se va face aprox. in luna mai a.c.

Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 25-02-2006 pusa de geosond@yahoo.com :
·  In urma unei mosteniri, am dobandit un apartament in Arad (apartament al caruia co-proprietar sunt de 9 ani). Timpul nu imi permite sa ma deplasez in arad pentru inregistrarea apartamentului (exclusiv) pe numele meu, pentru a putea plati impozitele pentru anul in curs. Puteti va rog sa-mi spuneti care este varianta alternativa depunerii personale a documentelor (fax? recomandata cu confirmare de primire? etc.).Va multumesc anticipat.
Raspuns din data de 15-03-2006 :
Conform art. 254 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, republicat, cu modificarile ulterioare, contribuabilii sunt obligati sa depuna declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului pe cladire, la compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale in a caror raza se afla cladirea, in termen de 30 zile de la data dobandirii acesteia. In vederea declararii imobilului, contribuabilul trebuie sa prezinte sau sa expedieze prin posta urmatoarele acte:
-cerere de inscriere in evidenta fiscala
-declaratie de impunere a imobilului
-actul de dobandire
-plan imobil din care sa rezulte suprafata construita a imobilului
-declaratie speciala de impunere pentru stabilirea impozitului pe cladiri majorat, in cazul persoanelor fizice detinatoare a mai multor cladiri
-copia actului de identitate
-declaratie pentru taxa speciala de salubrizare
-timbru fiscal de 1 leu
Mentionam faptul ca depunerea peste termen sau nedepunerea declaratiei de impunere pentru obligatiile datorate bugetelor locale se sanctioneaza conform alin 2, lit. b, art. 294 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, republicat, cu modificarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Mun. Arad nr. 210/2005, cu amenda de la 60 RON la 110 RON
Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 24-02-2006 pusa de dianasirbu@yahoo.com :
·  \"reabilitarea centrului vechi\" ok, dar reabilitarea centrului actual? vorbesc despre cladirile vechi de pe bulevard, dintre podgoria si p-ta a.iancu (inclusiv).Locuiesc intr-una, vizavi de primarie, impartita in apartamente locuite majoritatea de pensionari care nu-si permit sa contribuie la refacerea fatadei (oricum cladirea necesita si alte lucrari de consolidare sau refacere).Care ar fi solutia finantarii acestor lucrari? Exista si elemente de decor care stau sa cada!nici nu vreau sa ma gindesc ce s-ar putea intimpla... Stiu ca obligatia revine proprietarilor pentru a efectua aceste lucrari.Ele sunt costisitoare, iar o parte din proprietarii unui astfel de imobil ar contribui, altii nu! Facilitatea aceea, cu scutirea de la plata impozitului pe cladire pe un an sau ma rog, deducerea din devizul de lucrari este \"apa de ploaie\", in conditiile in care renovarea unei fatade costa sute de milioane iar impozitul anual la un apart. e 2-3 milioane si suntem 9 proprietari, deci calculati si Dvs., ce \"reducere\" importanta!Cum vedeti aceasta problema? Multumesc pentru raspuns.
Raspuns din data de 16-03-2006 :
În general clădirile vechi de pe centru sunt proprietate personală (atât apartamentele cât și spațiile comerciale).
Conform Legii privind calitatea în construcții 10/1995 cu modificările și completările ulterioare art. 25, a,c,d, sarcina efectuării lucrărilor de reparații și întreținere revine proprietarilor.
Consiliul Local al Municipiului Arad nu poate aloca bani publici pentru renovarea acestor clădiri. Pentru a veni în sprijinul proprietarilor, Consiliul Local a aprobat scutirea de la plata impozitului pe clădirile la care se fac lucrări de reparații situate în zona centrală.
Clădirile declarate monument istoric din municipiul Arad, conform Ordinului 2314/2004 al ministrului culturii și cultelor, în baza Legii 422/2001, pot beneficia de anumite facilități în baza următoarelor articole:
ART. 40
(1) Contribuția financiară a statului, constând în sumele alocate prin bugetul Ministerului Culturii și Cultelor cu destinația protejării monumentelor istorice, indiferent de deținător, poate să acopere total sau parțial costul lucrărilor de protejare a monumentelor istorice, în funcție de grupa în care acestea sunt înscrise în Lista cuprinzând monumentele istorice.
(2) Contribuția financiară a condițiilor județene, orășenești și comunale, după caz, poate să acopere integral sau parțial costul lucrărilor de intervenție asupra monumentelor istorice care fac parte din grupa B, precum și individual sau prin cofinanțare, costul lucrărilor de protejare a monumentelor istorice care fac parte din grupa A, aflate pe teritoriul unității administrativ-teritoriale respective.
(3) Contribuția financiară a statului și a autorităților administrației publice locale poate fi asigurată prin cofinanțare, precum și în parteneriat, inclusiv cu proprietarul sau cu alte persoane fizice sau juridice.
(4) Situațiile în care statul, respectiv autoritățile administrației publice locale, contribuie la alin. (1) – (3), proporția contribuției statului, procedurile, precum și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească proprietarul, altul decât statul, municipiul, orașul sau comuna, se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Culturii și Cultelor și a Finanțelor Publice, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(5) În situațiile și în condițiile prevăzute la alin, (4), la data alocării sprijinului financiar în cuantumul contribuției statului sau a autorităților administrației publice locale asupra imobilului monument istoric în cauză se constituie o garanție imobiliară pentru o perioadă de 10 ani în favoarea statului, respectiv a unităților administrativ-teritoriale.
(6) Garanția imobiliară prevăzută la alin. (5) se recuperează în totalitate de la beneficiarul contribuției statului sau, după caz, a autorităților administrației publice locale, împreună cu dobânzile aferente, în situația în care bunul în cauză a fost înstrăinat de proprietar altei persoane decât statul sau autoritatea administrației publice locale înainte de împlinirea de 10 ani de la constituirea garanției imobiliare.
(7) Constituirea garanției imobiliare în favoarea statului sau a unităților administrativ-teritoriale este scutită de taxă de timbru.
(8) La data împlinirii termenului de 10 ani garanția imobiliară instituită asupra imobilului se stinge de drept.
ART. 44
Proprietarii de monumente istorice sunt scutiți de plata taxei de autorizare a intervențiilor executate în conformitate cu dispozițiile prezentei legi, asupra monumentelor istorice deținute, în cazul în care utilizează bunul imobil numai pentru activități necomerciale sau, în mod direct, numai pentru locuit.

Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 24-02-2006 pusa de Otilia T. :
·  Ce se mai intampla cu cererile depuse potrivit Legii 15/2003, de atribuire a terenurilor pentru tineri?
Raspuns din data de 16-03-2006 :
Conform Legii Nr. 15 din 9 ianuarie 2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală, completata si modificata de Legea nr. 175/2004,
la art. 1
"(1) Prezenta lege reglementează regimul atribuirii, la cerere, tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani, a unui teren în suprafață de 150 - 300 mp, din terenuri aflate în domeniul privat al unităților administrativ-teritoriale, pentru construirea unei locuințe proprietate personală."
(2) Atribuirea terenului se face în folosință gratuită pe durata existenței locuinței proprietate personală, în limita suprafețelor disponibile, prin hotărâre a consiliului local al comunei, orașului sau municipiului în care este situat terenul.
(3) Atribuirea terenurilor se face în ordinea de prioritate stabilită pe baza unor criterii aprobate prin hotărâre a consiliului local.
ART. 2
De prevederile art. 1 beneficiază, o singură dată, tinerii în vârstă de până la 35 de ani, care îndeplinesc următoarele condiții:
a) au împlinit vârsta de 18 ani;
b) nu au avut sau nu dețin în proprietate o locuință sau un teren destinat construirii unei locuințe proprietate personală, atât în localitatea în care se solicită atribuirea în folosință a unui teren, cât și în alte localități;
ART. 3
(1) Cererea pentru atribuirea terenului se depune la consiliul local al unității administrativ-teritoriale în care solicitantul are domiciliul.
(2) Cererea cuprinde numele și prenumele solicitantului și domiciliul acestuia, la care se anexează o copie de pe certificatul de naștere, o copie de pe cartea de identitate, o declarație a solicitantului, pe propria răspundere, în care se menționează că nu deține sau nu a deținut în proprietate o locuință sau un teren destinat construirii unei locuințe.
ART. 4
Consiliul local căruia i-a fost adresată cererea de atribuire a terenului pentru construirea unei locuințe proprietate personală se va pronunța asupra acesteia, prin hotărâre, în condițiile prevăzute de lege.
ART. 5
(1) Beneficiarul terenului pentru construirea unei locuințe proprietate personală este obligat să înceapă construcția locuinței în termen de un an de la data atribuirii terenului și să o realizeze cu respectarea prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(2) În cazul nerespectării condițiilor prevăzute la alin. (1), prin hotărâre a consiliului local i se retrage beneficiarului dreptul de folosință asupra terenului atribuit.
(3) Planurile urbanistice zonale (PUZ) și planurile urbanistice de detaliu (PUD) privind ansambluri de locuințe-tip înșiruite sau cuplate care se realizează pe terenuri identificate potrivit art. 1 alin. (2) se inițiază și se finanțează de consiliile locale.
ART. 6
(1) Tinerii prevăzuți la art. 1 alin. (1), care construiesc locuințe proprietate personală pe terenul atribuit în baza prezentei legi, pot beneficia de credite în condițiile Legii locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Tinerii care și-au construit locuințele proprietate personală în condițiile prezentei legi beneficiază de prevederile art. 10 alin. (2) din Legea nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
ART. 7
Încălcarea prevederilor art. 3 alin. (2) prin nedeclararea de către solicitant că deține sau a deținut în proprietate o locuință ori un teren pe care se poate construi o locuință constituie infracțiunea de fals în declarații și se pedepsește potrivit prevederilor Codului penal.
Intrucat zona a avut destinatia de pasune, in vederea viabilizarii acesteia si a construirii locuintelor, este necesara realizarea utilitatilor. Dupa finalizarea proiectelor si demararea utilitatilor, Consiliul Local al Municipiului Arad va analiza dosarele si va stabili criteriile de departajare a acestora.
Fata de cele de mai sus, dosarele depuse raman in evidentele noastre.
Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 23-02-2006 pusa de jojolina_13@yahoo.com :
·  M-ar interesa sa stiu situatia terenurilor ce se acorda tinerilor casatoriti, si anume conditiile ce trebuiesc indeplinite si daca mai este in vigoare sau nu respectiva lege. Va multumesc
Raspuns din data de 16-03-2006 :
Conform Legii Nr. 15 din 9 ianuarie 2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală, completata si modificata de Legea nr. 175/2004,
la art. 1
"(1) Prezenta lege reglementează regimul atribuirii, la cerere, tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani, a unui teren în suprafață de 150 - 300 mp, din terenuri aflate în domeniul privat al unităților administrativ-teritoriale, pentru construirea unei locuințe proprietate personală."
(2) Atribuirea terenului se face în folosință gratuită pe durata existenței locuinței proprietate personală, în limita suprafețelor disponibile, prin hotărâre a consiliului local al comunei, orașului sau municipiului în care este situat terenul.
(3) Atribuirea terenurilor se face în ordinea de prioritate stabilită pe baza unor criterii aprobate prin hotărâre a consiliului local.
ART. 2
De prevederile art. 1 beneficiază, o singură dată, tinerii în vârstă de până la 35 de ani, care îndeplinesc următoarele condiții:
a) au împlinit vârsta de 18 ani;
b) nu au avut sau nu dețin în proprietate o locuință sau un teren destinat construirii unei locuințe proprietate personală, atât în localitatea în care se solicită atribuirea în folosință a unui teren, cât și în alte localități;
ART. 3
(1) Cererea pentru atribuirea terenului se depune la consiliul local al unității administrativ-teritoriale în care solicitantul are domiciliul.
(2) Cererea cuprinde numele și prenumele solicitantului și domiciliul acestuia, la care se anexează o copie de pe certificatul de naștere, o copie de pe cartea de identitate, o declarație a solicitantului, pe propria răspundere, în care se menționează că nu deține sau nu a deținut în proprietate o locuință sau un teren destinat construirii unei locuințe.
ART. 4
Consiliul local căruia i-a fost adresată cererea de atribuire a terenului pentru construirea unei locuințe proprietate personală se va pronunța asupra acesteia, prin hotărâre, în condițiile prevăzute de lege.
ART. 5
(1) Beneficiarul terenului pentru construirea unei locuințe proprietate personală este obligat să înceapă construcția locuinței în termen de un an de la data atribuirii terenului și să o realizeze cu respectarea prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(2) În cazul nerespectării condițiilor prevăzute la alin. (1), prin hotărâre a consiliului local i se retrage beneficiarului dreptul de folosință asupra terenului atribuit.
(3) Planurile urbanistice zonale (PUZ) și planurile urbanistice de detaliu (PUD) privind ansambluri de locuințe-tip înșiruite sau cuplate care se realizează pe terenuri identificate potrivit art. 1 alin. (2) se inițiază și se finanțează de consiliile locale.
ART. 6
(1) Tinerii prevăzuți la art. 1 alin. (1), care construiesc locuințe proprietate personală pe terenul atribuit în baza prezentei legi, pot beneficia de credite în condițiile Legii locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Tinerii care și-au construit locuințele proprietate personală în condițiile prezentei legi beneficiază de prevederile art. 10 alin. (2) din Legea nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
ART. 7
Încălcarea prevederilor art. 3 alin. (2) prin nedeclararea de către solicitant că deține sau a deținut în proprietate o locuință ori un teren pe care se poate construi o locuință constituie infracțiunea de fals în declarații și se pedepsește potrivit prevederilor Codului penal.
Intrucat zona a avut destinatia de pasune, in vederea viabilizarii acesteia si a construirii locuintelor, este necesara realizarea utilitatilor. Dupa finalizarea proiectelor si demararea utilitatilor, Consiliul Local al Municipiului Arad va analiza dosarele si va stabili criteriile de departajare a acestora.
Fata de cele de mai sus, dosarele depuse raman in evidentele noastre.


Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68
,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,100,101,102
,103,104,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136
,137,138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,158,159,160,161,162,163,164,165,166,167,168,169,170
,171,172,173,174,175,176,177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194,195,196,197,198,199,200,201,202,203,204
,205,206,207,208,209,210,211,212,213,214,215,216,217,218,219,220,221,222,223,224,225,226,227,228,229,230,231,232,233,234,235,236,237,238
,239,240,241,242,243,244,245,246,247,248,249,250,251,252,253,254,255,256,257,258,259,260,261,262,263,264,265,266,267,268,269,270,271,272
,273,274,275,276,277,278,279,280,281,282,283,284,285,286,287,288,289,290,291,292,293,294,295,296,297,298,299,300,301,302,303,304,305,306
,307,308,309,310,311,312,313,314,315,316,317,318,319,320,321,322,323,324,325,326,327,328,329,330,331,332,333,334,335,336,337,338,339,340
,341,342,343,344,345,346,347,348,349,350,351,352,353,354,355,356,357,358,359,360,361,362,363,364,365,366,367,368,369,370,371,372,373,374
,375,376,377,378,379,380,381,382,383,384,385,386,387,388,389,390,391,392,393,394,395,396,397,398,399,400,401,402,403,404,405,406,407,408
,409,410,411,412,413,414,415,416,417,418,419,420,421,422,423,424,425,426,427,428,429,430,431,432,433,434,435,436,437,438,439,440,441,442
,443,444,445,446,447,448,449,450,451,452,453,454,455,456,457,458,459,460,461,462,463,464,465,466,467,468,469,470,471,472,473,474,475,476
,477,478,479,480,481,482,483,484,485,486,487,488,489,490,491,492,493,494,495,496,497,498,499,500,501,502,503,504,505,506,507,508,509,510
,511,512,513,514,515,516,517,518,519,520,521,522,523,524,525,526,527,528,529,530,531,532,533,534,535,536,537,538,539,540,541,542,543,544
,545,546,547,548,549,550,551,552,553,554,555,556,557,558,559,560,561,562,563,564,565,566,567,568,569,570,571,572,573,574,575,576,577,578
,579,580,581,582,583,584,585,586,587,588,589,590,591,592,593,594,595,596,597,598,599,600,601,602,603,604,605,606,607,608,609,610,611,612


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved