Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74198189
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal ->

Întrebări
Intrebarea nr. 1849 din data: 01-11-2007 pusa de x otilia :
·  buna ziua doresc sa ma informez de ce acte are nevoie o asociatie de proprietari pentru reabilitarea unui bloc de locuinte???sau unde trebuie sa ne informam??? multumesc

Intrebarea nr. 1850 din data: 31-10-2007 pusa de Ioanas Ion-Petrisor :
·  Buna ziua, As dori sa stie Acte necesare pt PFA proiectare instalatii electrice. multumesc

Intrebarea nr. 1846 din data: 31-10-2007 pusa de Marcu Livia :
·  Buna ziua, in legatura cu legea Nr.10/2001 am depus dosarul 76/29.03.2001 si nu am primit un raspuns concret, in legatura cu recuperarea din suprafata terenului pe care sunt amplasat 5 garaje. Din cate am inteles primaria trebuie sa trimita o ecipa tehnica la fata locului dar cand va veni?.

Intrebarea nr. 1845 din data: 30-10-2007 pusa de Preda Ovidiu-Alin :
·  Dumneavoastra nu considerati ca o taxa pe gunoi aplicata unei societati care presteaza servicii informatice si care isi desfasoara activitatea la sediul clientilor oferind consultanta, este o taxa abuziva? Va rog sa-mi raspundeti concret, nu astept raspunsuri de genul: impozitele si taxele pentru persoanele juridice sunt reglementate prin etc etc. Astept un raspuns din partea unnui om rational, cum stiu ca sunteti. Va multumesc.

Intrebarea nr. 1847 din data: 30-10-2007 pusa de x otilia :
·  REFORMULEZ: doresc sa stiu daca plata taxei de salubritate poate fi inclusa in plata impozitelor, si nu platita in fiecare luna, pentru ca unii nu platesc, si ramanem cu penalizari si datorii la intretinere. multumesc



Răspunsuri
Intrebarea nr. 1849 din data: 01-11-2007 pusa de x otilia :
·  buna ziua doresc sa ma informez de ce acte are nevoie o asociatie de proprietari pentru reabilitarea unui bloc de locuinte???sau unde trebuie sa ne informam??? multumesc
Raspuns din data de 09-11-2007 :
Stimata Doamna,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Pentru finantarea cheltuielilor privind executarea lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor de locuit multietajate, se acorda urmatoarele subventii:
-34% din alocatii de la bugetul de stat, in limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie, in bugetul Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor;
-33% din fonduri aprobate anual cu aceasta destinatie in bugetele locale.
Pentru participarea la Programul de reabilitare termica a blocurilor, asociatiile de locatari se pot adresa Compartimentului Energetic, din cadrul Primariei Municipiului Arad.

Centrul de Informare Cetateni.
Sus

Intrebarea nr. 1850 din data: 31-10-2007 pusa de Ioanas Ion-Petrisor :
·  Buna ziua, As dori sa stie Acte necesare pt PFA proiectare instalatii electrice. multumesc
Raspuns din data de 15-02-2008 :
Stimate Domnule,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Actele necesare pentru obținerea autorizației AF/PF sunt urmatoarele:

• 2 dosare plic
• 2 poze tip buletin (pentru titularul autorizației)
• Cerere-tip; în cazul asociației familiale trebuie să conțină semnăturile tuturor membrilor asociației
• Cerere pentru obținerea certificatului de cazier fiscal al persoanei solicitante, respectiv al fiecărui membru al asociației familiale
• Împuternicire pentru obținerea certificatului de cazier fiscal al persoanei solicitante, respectiv al fiecărui membru al asociației familiale
• 2 buc. - copii de pe actele de identitate din care să rezulte domiciliul sau reședința
• Extras CF pentru sediu (valabil 1 lună)
• Cazier judiciar( valabil 6 luni)
• Certificatul medical pentru persoana fizică, respectiv pentru fiecare membru al asociației familiale, eliberat de medicul de familie sau de o unitate sanitară (valabil 3 luni)
• Copie xerox act calificare, diplomă, atestat etc., care să ateste pregătirea profesională a persoanei solicitante, respectiv pentru fiecare membru al asociației familiale
• Copie talon (pentru taximetriști)
• Certificat căsătorie, certificat de naștere sau declarație notarială care să ateste gradul de rudenie al titularului autorizației față de membrii A.F.
• Declarație-tip pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor de funcționare prevăzute de legislația specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecției mediului, protecției muncii și apărării împotriva incendiilor, precum și reglementările specifice protecției consumatorului pentru activitatea desfășurată și normele de calitate a produselor și serviciilor puse pe piață


- La depunerea dosarului se achită:
- 68,40 lei - Taxă eliberare autorizație Legea nr. 300/2004
- 20 lei - Taxă pentru procurarea cazierului fiscal
- 12,5 lei – Taxă verificare și rezervare denumire firmă
- La ridicarea autorizației se achită:
- 47,5 lei – Taxă înregistrare în Registrul Comerțului a autorizației
TOTAL – 148,40 lei

Centrul de Informare Cetateni.

Sus

Intrebarea nr. 1846 din data: 31-10-2007 pusa de Marcu Livia :
·  Buna ziua, in legatura cu legea Nr.10/2001 am depus dosarul 76/29.03.2001 si nu am primit un raspuns concret, in legatura cu recuperarea din suprafata terenului pe care sunt amplasat 5 garaje. Din cate am inteles primaria trebuie sa trimita o ecipa tehnica la fata locului dar cand va veni?.
Raspuns din data de 09-11-2007 :
Stimata Doamna,
Pentru a va putea remite un raspuns concret, cu privire la solicitarea dumneavoastra, va rugam sa ne puneti la dispozitie date suplimentare cu privire la adresa-imobilul la care faceti referire si in ceea ce priveste calitatea pe care o aveti vis-a-vis de dosarul respectiv sau imputernicirea pe care o aveti din partea titularului dosarului. Acest lucru il puteti face pe baza unei sesizari scrise pe care o puteti depune la Primaria Municipiului Arad, Camera nr.5, zilnic(luni-vineri), intre orele:8.00-20.00.

Centrul de Informare Cetateni.
Sus

Intrebarea nr. 1845 din data: 30-10-2007 pusa de Preda Ovidiu-Alin :
·  Dumneavoastra nu considerati ca o taxa pe gunoi aplicata unei societati care presteaza servicii informatice si care isi desfasoara activitatea la sediul clientilor oferind consultanta, este o taxa abuziva? Va rog sa-mi raspundeti concret, nu astept raspunsuri de genul: impozitele si taxele pentru persoanele juridice sunt reglementate prin etc etc. Astept un raspuns din partea unnui om rational, cum stiu ca sunteti. Va multumesc.
Raspuns din data de 09-11-2007 :
Stimate Domnule,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Nu se pot face derogari de la prevederile legale, decat daca acest lucru este expres mentionat in corpul legii. Ca atare, indiferent de natura serviciilor oferite prin intermediul firmei dumneavoastra, aveti obligatia fiscala pe care o are orice contribuabil fata de stat, de a-si achita impozitele si taxele stabilite prin lege.

Centrul de Informare Cetateni.
Sus

Intrebarea nr. 1847 din data: 30-10-2007 pusa de x otilia :
·  REFORMULEZ: doresc sa stiu daca plata taxei de salubritate poate fi inclusa in plata impozitelor, si nu platita in fiecare luna, pentru ca unii nu platesc, si ramanem cu penalizari si datorii la intretinere. multumesc
Raspuns din data de 09-11-2007 :
Stimata Doamna,
Urmare intrebarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Aveti posibilitatea de a plati taxa speciala de salubritate separat fata de asociatia de locatari sau proprietari in care locuiti, prezentandu-va la sediul Directiei Fiscale, unde exista formulare tipizate in acest sens si pe baza completarii unui astfel de formular, veti fi luat in evidenta separat, putand sa achitati aceasta taxa la inceputul anului, odata cu plata impozitului sau lunar, dupa cum alegeti.
Va anexam si un extras din Hotararea nr.1/11.01.2007, cu privire la stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2007.

H O T Ă R Â R E A nr.1
din 11 ianuarie 2007
privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2007
(extras)



4. Modul de depunere a declarațiilor de impunere de către persoane fizice
Pentru luarea în evidență ca plătitori ai taxei de salubritate, proprietarul imobilului depune o declarație de impunere inițială cuprinzând numărul de persoane care locuiesc împreună cu el (conform anexei nr.4.1.1).
În cazul în care nu intervin modificări ale datelor prevăzute în declarația inițială (domiciliu, număr de persoane, cantitatea de deșeuri menajere) a persoanelor fizice, nu este necesară depunerea unei noi declarații.
În situația în care contribuabilul - persoană fizică deține mai multe imobile, va depune o declarație pentru fiecare imobil cu numărul de persoane care locuiesc în acesta .
Pentru imobilele proprietatea persoanelor fizice care sunt închiriate altor persoane fizice, obligația de a declara și achita taxa revine proprietarului. Dacă imobilul este închiriat unei persoane juridice, obligația revine chiriașului.
Pentru imobilele proprietatea persoanelor juridice închiriate, obligația de a declara și achita taxa revine chiriașului.
În situația imobilelor retrocedate prin Legea 114/1996 și Legea nr.10/2001 în care proprietarul este obligat a menține cu chirie persoanele care locuiesc în aceste imobile, obligația de depunere a declarației și de plată revine chiriașului.
Dacă, în cursul lunii, au loc modificări în ceea ce privește numărul de persoane care locuiesc într-un imobil, proprietarul sau chiriașul va depune o declarație rectificativă în termen de 30 zile de la data când apare modificarea (conform anexei nr.4.1.2).
În cazul asociațiilor de locatari/proprietari, administratorii au obligația de a depune în fiecare an, până la 31 noiembrie a anului curent pentru anul următor o declarație de impunere inițială (anexa nr.4.1.3.) cu numărul persoanelor care locuiesc în imobilul respectiv. Taxa specială de salubritate se va achita în conformitate cu prevederile art. 1, alin 2 din Anexa nr.4 la prezenta hotărâre, pentru numărul de persoane înscris în această declarație.
Pentru anul 2007, numărul de persoane pentru care se datorează taxa specială de salubritate este cel aferent lunii decembrie 2006.
În cazul în care apar modificări în numărul de persoane declarate inițial se va depune o declarație rectificativă (anexa nr.4.1.4.) în perioada cuprinsă între 1 ianuarie și 28 februarie a anului următor celui pentru care se datorează taxa de salubritate, pe baza căreia se va face regularizarea sumelor declarate. Numărul de persoane declarate trebuie să corespundă cu numărul de persoane care apar pe listele de cheltuieli de întreținere a asociațiilor.
Din sumele care rezultă ca achitate în plus în contul taxei de salubritate, după efectuarea regularizării, se va efectua compensarea din oficiu cu obligațiile de plată privind taxa de salubritate pentru anul în care se face regularizarea.
Sumele care rezultă de plată în urma regularizării se vor achita până cel târziu la 31 martie a anului în care se face regularizarea, dată de la care se vor calcula majorări de întârziere pentru neplata în termenul legal a acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
În cazul în care în asociațiile de locatari/proprietari există persoane care nu-și achită obligațiile de plată privind taxa specială de salubritate, administratorul asociației, în urma hotărârii membrilor asociației de proprietarei/locatari, poate depune la organul fiscal o cerere pentru ca rău platnicii să fie luați în evidența fiscală separat cu obligațiile datorate de aceștia. Cererea va fi însoțită de un exemplar al procesului –verbal al Adunării generale a locatarilor/proprietarilor privind această hotărâre, precum și de un tabel din care să reiasă numărul de persoane pentru care rău platnicii datorează taxa de salubritate, precum și cuantumul datoriei acestuia, defalcate pe fiecare lună în parte.
În cazul asociaților de proprietari unde administratorul nu își îndeplinește obligația de a vira la bugetul local sumele încasate de la locatari/proprietari privind taxa specială de salubritate, aceștia pot cere să li se deschidă o poziție nouă în evidența fiscală. Obligațiile de plată neachitate de către administratorul care a încasat banii de la proprietari/locatari, vor trece în sarcina acestuia, împreună cu obligațiile accesorii datorate. Cererea va fi depusă la organul fiscal de către noul administrator sau de un împuternicit al asociației de proprietari și va fi însoțită de documente justificative care vor demonstra starea de fapt, precum și de un tabel din care să reiasă cuantumul obligațiilor datorate, pe fiecare lună în parte, precum și numărul de persoane pentru care nu s-a achitat taxa de salubritate.
În cazuri temeinic justificate, membrii asociațiilor de locatari/proprietari pot depune declarațiile privind taxa specială de salubritate, individual pentru fiecare apartament în parte.
Taxa se datorează pentru persoanele fizice care locuiesc minimum 30 zile calendaristice consecutive în municipiul Arad. Taxa se dă la scădere pentru persoanele fizice care lipsesc din municipiul Arad minim 30 zile calendaristice consecutive.
Taxa de salubritate se debitează după cum urmează:
-începând cu 1 ianuarie 2007 pentru toate persoanele care au fost declarate pentru luna decembrie 2006;
- începând cu 1 ianuarie 2007 pentru toate asociațiile de proprietari în baza declarațiilor depuse de către acestea până la 31.11.2006;
-cu data de 1 a lunii în care s-a produs modificarea numărului de persoane pe baza declarațiilor de impunere sau a constatărilor efectuate de către serviciile de specialitate;
-cu data la care a fost dată la scădere la vechiul domiciliu, în cazul schimbării domiciliului.
Taxa de salubritate se dă la scădere începând cu 1 a lunii următoare depunerii declarației rectificative în cazul modificării numărului de persoane. În cazurile în care declarațiile rectificative au fost depuse în termen și contribuabilul poate face dovada că în luna în care a fost depusă declarația, persoanele respective nu au mai locuit în respectivul imobil, darea la scădere se face începând cu data de 1 a lunii depunerii declarației.
Obligația de a depune declarația privind taxa de salubritate revine tuturor proprietarilor, persoane fizice, care dețin imobile în municipiul Arad, sau a administratorilor în cazul asociațiilor de proprietari/locatari.
Este interzisă depozitarea, transportul și neutralizarea deșeurilor menajere de către persoanele fizice care le produc.


Centrul de Informare Cetateni.
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68
,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,100,101,102
,103,104,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136
,137,138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,158,159,160,161,162,163,164,165,166,167,168,169,170
,171,172,173,174,175,176,177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194,195,196,197,198,199,200,201,202,203,204
,205,206,207,208,209,210,211,212,213,214,215,216,217,218,219,220,221,222,223,224,225,226,227,228,229,230,231,232,233,234,235,236,237,238
,239,240,241,242,243,244,245,246,247,248,249,250,251,252,253,254,255,256,257,258,259,260,261,262,263,264,265,266,267,268,269,270,271,272
,273,274,275,276,277,278,279,280,281,282,283,284,285,286,287,288,289,290,291,292,293,294,295,296,297,298,299,300,301,302,303,304,305,306
,307,308,309,310,311,312,313,314,315,316,317,318,319,320,321,322,323,324,325,326,327,328,329,330,331,332,333,334,335,336,337,338,339,340
,341,342,343,344,345,346,347,348,349,350,351,352,353,354,355,356,357,358,359,360,361,362,363,364,365,366,367,368,369,370,371,372,373,374
,375,376,377,378,379,380,381,382,383,384,385,386,387,388,389,390,391,392,393,394,395,396,397,398,399,400,401,402,403,404,405,406,407,408
,409,410,411,412,413,414,415,416,417,418,419,420,421,422,423,424,425,426,427,428,429,430,431,432,433,434,435,436,437,438,439,440,441,442
,443,444,445,446,447,448,449,450,451,452,453,454,455,456,457,458,459,460,461,462,463,464,465,466,467,468,469,470,471,472,473,474,475,476
,477,478,479,480,481,482,483,484,485,486,487,488,489,490,491,492,493,494,495,496,497,498,499,500,501,502,503,504,505,506,507,508,509,510
,511,512,513,514,515,516,517,518,519,520,521,522,523,524,525,526,527,528,529,530,531,532,533,534,535,536,537,538,539,540,541,542,543,544
,545,546,547,548,549,550,551,552,553,554,555,556,557,558,559,560,561,562,563,564,565,566,567,568,569,570,571,572,573,574,575,576,577,578
,579,580,581,582,583,584,585,586,587,588,589,590,591,592,593,594,595,596,597,598,599,600,601,602,603,604,605,606,607,608,609,610,611,612


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved