Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74198650
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal ->

Întrebări
Intrebarea nr. 4336 din data: 04-12-2013 pusa de peia adrian :
·  daca am un copil cu certificat de handicap avansat sunt scutit de la plata impozitului pe cladirea in care locuim? Daca da ce acte este necesar sa depun si unde.Va multumesc .

Intrebarea nr. 4335 din data: 04-12-2013 pusa de ionoaia diana :
·  Buna ziua , As dori sa imi spuneti daca se mai pot depune dosare pt locuinte ANL . Daca Da , care ar fii termenul limita pt anul acesta. Multumesc

Intrebarea nr. 4334 din data: 01-12-2013 pusa de MEMETE ANGELICA MONICA :
·  BUNA DOMNULE PRIMAR DE CE IN SPATELE BLOCULUI 250 NU SE DORESTE SA SE FACA PARCARE CU LICITATIE SA II INCHIRIEZE FIECARE LOC CA ESTE DEZASTRU OAMENI SE CEARTA INTRE EI .SI PE MILOVA SUNT MASINI ADANDONATE SI NOI DORIM SA AVEM UN LOC DE PARCARE VA ROG SA IMI DATI UN RASPUNS CA SA FACEM

Intrebarea nr. 4332 din data: 28-11-2013 pusa de Yamin :
·  Ce acte trebuie pentru ANL? Cate puncte trebuie efectuate pentru a se valida actele de ANL?

Intrebarea nr. 4331 din data: 27-11-2013 pusa de Anca Maria :
·  Am in proprietate 3 locuinte,din care una dobandita in urma intretinerii unei batrane si as dori sa intreb daca platesc impozit marit pt locuinta ramasa de la batrana. Va multumesc.



Răspunsuri
Intrebarea nr. 4336 din data: 04-12-2013 pusa de peia adrian :
·  daca am un copil cu certificat de handicap avansat sunt scutit de la plata impozitului pe cladirea in care locuim? Daca da ce acte este necesar sa depun si unde.Va multumesc .
Raspuns din data de 06-01-2014 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Impozitul pe cladiri se datoreaza de orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania, cu exceptiile prevazute de Titlul IX din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform art. 284 alin 4 din Legea nr. 571/2003, persoanele cu handicap grav sau accentuat si persoanele incadrate in gradul I de invaliditate nu datoreaza impozit pe cladiri.
Din coroborarea celor doua paragrafe legale, scutirea la plata impozitului pe cladiri se acorda persoanei proprietara a cladirii, incadrata ca persoana cu handicap grav sau accentuat.
Copilul petentului poate beneficia de prevederile art. 284 alin 4 din Legea nr. 571/2003 doar in masura in care este proprietar sau detine o cota parte de proprietate din cladirea de domiciliu pentru care solicita scutire.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4335 din data: 04-12-2013 pusa de ionoaia diana :
·  Buna ziua , As dori sa imi spuneti daca se mai pot depune dosare pt locuinte ANL . Daca Da , care ar fii termenul limita pt anul acesta. Multumesc
Raspuns din data de 18-12-2013 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:


Dosarele de înscriere pe lista de priorități a solicitanților de locuințe construite prin ANL se pot depune în tot cursul anului, iar actele necesare se găsesc enumerate pe site-ul Primăriei Municipiului Arad – Locuințe ANL. Formularul de înscriere se poate ridica de la Serviciul Relații cu Publicul (camera 5) din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Deasemenea trebuie să îndepliniți criteriile de acces prevăzute de lege, iar punctajul se calculează în funcție de actele depuse la dosar.
Criteriile de acces prevăzute de Hotărârea nr. 962 din 27 septembrie 2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe sunt următoarele:
1. Titularul cererii de repartizare a unei locuințe pentru tineri, destinată închirierii, trebuie să fie major, în vârstă de până la 35 de ani la data depunerii cererii, și să poată primi repartiție pentru locuință în cel mult 12 luni de la împlinirea acestei vârste.
Cererea de locuință se efectuează numai individual și în nume propriu.
2. Titularul cererii de locuință și ceilalți membrii ai familiei acestuia - soț/soție, copii și/sau alte persoane aflate în întreținerea acestuia - trebuie să nu dețină și să nu fi deținut o altă locuință în proprietate și/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuințe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unității administrativ-teritoriale sau a unității în care își desfășoară activitatea, în localitatea în care a solicitat locuință. Pentru sectoarele municipiului București această restricție se referă la locuințe care au fost sau sunt deținute în municipiu, indiferent în care sector al acestuia. Cuprinderea teritorială la care se referă această cerință se va stabili de către consiliile locale, cu avizul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în sensul și în corelare cu cele precizate la criteriul de acces de la pct. 3.
Acte doveditoare: declarații autentificate ale titularului cererii și, după caz, ale soției/soțului și ale celorlalți membri majori din familia acestuia.
NOTĂ:
Restricția referitoare la nedeținerea unei locuințe în proprietate nu are în vedere locuințele înstrăinate în urma unei acțiuni de partaj sau locuințele trecute în proprietatea statului în mod abuziv și care nu au fost retrocedate în natură. De asemenea, restricția nu se aplică în cazul deținerii cu chirie a unui spațiu locativ în cămine de familiști sau nefamiliști, precum și chiriașilor din locuințele preluate abuziv de stat și care fac obiectul unor solicitări de retrocedare sau care sunt retrocedate către foștii proprietari. Prin cămine de familiști sau nefamiliști se înțelege clădirile dotate cu camere de locuit individuale și cu dependințele, dotările și utilitățile comune.

3. Titularul cererii de locuință trebuie să își desfășoare activitatea în localitatea în care sunt amplasate locuințele. Cuprinderea teritorială la care se referă această cerință se va stabili de consiliile locale, cu avizul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. Se va avea în vedere posibilitatea extinderii acestei cuprinderi teritoriale și în afara localității în care s-a solicitat locuința, în cazuri motivate de existența unor platforme industriale, puncte de lucru ale unor unități economice din localitate, așezăminte de ocrotire socială, aeroporturi, nave maritime sau fluviale, unități turistice, cultural-sportive și de agrement sau alte asemenea cazuri, în care își desfășoară activitatea solicitanții de locuințe.

NOTĂ:
Prin excepție, în cazul când se extinde cuprinderea teritorială a criteriului, solicitanții care își desfășoară activitatea în afara localității în care sunt amplasate locuințele trebuie să facă dovada că au domiciliul stabil de cel puțin un an în această localitate.

4. Repartizarea locuințelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuințele libere din fondul existent, cât și locuințele ce urmează a fi finalizate în cadrul unor obiective de investiții aprobate și cuprinse în programul de construcții de locuințe pentru tineri, destinate închirierii.
NOTĂ:
- Lista de priorități se stabilește anual.
- Solicitanții înscriși în lista de priorități, cu respectarea criteriilor de la pct. 1, 2 și 3, care nu pot beneficia de repartizarea unei locuințe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiții în anii următori, în limita fondului disponibil în fiecare an și în noua ordine de prioritate stabilită.
Trebuie doar să îndepliniți criteriile de acces prevăzute de lege, iar punctajul se calculează în funcție de actele depuse la dosar.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4334 din data: 01-12-2013 pusa de MEMETE ANGELICA MONICA :
·  BUNA DOMNULE PRIMAR DE CE IN SPATELE BLOCULUI 250 NU SE DORESTE SA SE FACA PARCARE CU LICITATIE SA II INCHIRIEZE FIECARE LOC CA ESTE DEZASTRU OAMENI SE CEARTA INTRE EI .SI PE MILOVA SUNT MASINI ADANDONATE SI NOI DORIM SA AVEM UN LOC DE PARCARE VA ROG SA IMI DATI UN RASPUNS CA SA FACEM
Raspuns din data de 24-01-2014 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Amenajarea parcarilor rezidentiale se efectueaza in limita fondurilor alocate anual, iar autovehiculele abandonata de pe strada Milova sunt luate in evidenta Biroului Ridicari Vehicule, urmand a se indeplini procedura legala pentru ridicarea acestora de pe domeniul public.
Pentru informatii suplimentare va stam la dispozitie la Sediul Serviciului Parcari situat pe Bulevardul Revolutiei nr. 50, in fiecare zi intre orele 08.00 - 17.00, sau la numarul de telefon 0257/252100.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 4332 din data: 28-11-2013 pusa de Yamin :
·  Ce acte trebuie pentru ANL? Cate puncte trebuie efectuate pentru a se valida actele de ANL?
Raspuns din data de 18-12-2013 :
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:

Actele necesare pentru întocmirea dosarului de înscriere pe lista de priorități a solicitanților de locuințe construite prin ANL, se găsesc enumerate pe site-ul Primăriei Municipiului Arad – Locuințe ANL.
Criteriile de acces prevăzute de Hotărârea nr. 962 din 27 septembrie 2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe sunt următoarele:
1. Titularul cererii de repartizare a unei locuințe pentru tineri, destinată închirierii, trebuie să fie major, în vârstă de până la 35 de ani la data depunerii cererii, și să poată primi repartiție pentru locuință în cel mult 12 luni de la împlinirea acestei vârste.
Cererea de locuință se efectuează numai individual și în nume propriu.
2. Titularul cererii de locuință și ceilalți membrii ai familiei acestuia - soț/soție, copii și/sau alte persoane aflate în întreținerea acestuia - trebuie să nu dețină și să nu fi deținut o altă locuință în proprietate și/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuințe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unității administrativ-teritoriale sau a unității în care își desfășoară activitatea, în localitatea în care a solicitat locuință. Pentru sectoarele municipiului București această restricție se referă la locuințe care au fost sau sunt deținute în municipiu, indiferent în care sector al acestuia. Cuprinderea teritorială la care se referă această cerință se va stabili de către consiliile locale, cu avizul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în sensul și în corelare cu cele precizate la criteriul de acces de la pct. 3.
Acte doveditoare: declarații autentificate ale titularului cererii și, după caz, ale soției/soțului și ale celorlalți membri majori din familia acestuia.
NOTĂ:
Restricția referitoare la nedeținerea unei locuințe în proprietate nu are în vedere locuințele înstrăinate în urma unei acțiuni de partaj sau locuințele trecute în proprietatea statului în mod abuziv și care nu au fost retrocedate în natură. De asemenea, restricția nu se aplică în cazul deținerii cu chirie a unui spațiu locativ în cămine de familiști sau nefamiliști, precum și chiriașilor din locuințele preluate abuziv de stat și care fac obiectul unor solicitări de retrocedare sau care sunt retrocedate către foștii proprietari. Prin cămine de familiști sau nefamiliști se înțelege clădirile dotate cu camere de locuit individuale și cu dependințele, dotările și utilitățile comune.

3. Titularul cererii de locuință trebuie să își desfășoare activitatea în localitatea în care sunt amplasate locuințele. Cuprinderea teritorială la care se referă această cerință se va stabili de consiliile locale, cu avizul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. Se va avea în vedere posibilitatea extinderii acestei cuprinderi teritoriale și în afara localității în care s-a solicitat locuința, în cazuri motivate de existența unor platforme industriale, puncte de lucru ale unor unități economice din localitate, așezăminte de ocrotire socială, aeroporturi, nave maritime sau fluviale, unități turistice, cultural-sportive și de agrement sau alte asemenea cazuri, în care își desfășoară activitatea solicitanții de locuințe.

NOTĂ:
Prin excepție, în cazul când se extinde cuprinderea teritorială a criteriului, solicitanții care își desfășoară activitatea în afara localității în care sunt amplasate locuințele trebuie să facă dovada că au domiciliul stabil de cel puțin un an în această localitate.

4. Repartizarea locuințelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare atât locuințele libere din fondul existent, cât și locuințele ce urmează a fi finalizate în cadrul unor obiective de investiții aprobate și cuprinse în programul de construcții de locuințe pentru tineri, destinate închirierii.
NOTĂ:
- Lista de priorități se stabilește anual.
- Solicitanții înscriși în lista de priorități, cu respectarea criteriilor de la pct. 1, 2 și 3, care nu pot beneficia de repartizarea unei locuințe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiții în anii următori, în limita fondului disponibil în fiecare an și în noua ordine de prioritate stabilită.
Nu există un anumit număr de puncte pentru „a se valida actele ANL. Trebuie doar să îndepliniți criteriile de acces prevăzute de lege, iar punctajul se calculează în funcție de actele depuse la dosar.
Serviciul Informare Cetateni


Sus

Intrebarea nr. 4331 din data: 27-11-2013 pusa de Anca Maria :
·  Am in proprietate 3 locuinte,din care una dobandita in urma intretinerii unei batrane si as dori sa intreb daca platesc impozit marit pt locuinta ramasa de la batrana. Va multumesc.
Raspuns din data de 06-01-2014 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Articolul nr. 252 alin 1,2,3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (text in vigoare incepand cu data de 01.07.2010) are urmatorul cuprins:
“Persoanele fizice care au in proprietate doua sau mai multe cladiri datoreaza un impozit pe cladiri, majorat dupa cum urmeaza:
a. cu 65% pentru prima cladire in afara celei de la adresa de domiciliu,
b. cu 150% pentru a doua cladire in afara celei de la adresa de domiciliu,
c. cu 300% pentru a treia cladire si urmatoarele in afara celei de la adresa de domiciliu,
(2) Nu intra sub incidenta alin. 1 persoanele fizice care detin in proprietate cladiri dobandite prin succesiune legala.
(3) In cazul detnerii a doua sau mai multe cladiri in afara celei de la adresa de domiciliu, impozitul majorat se determina in functie de ordinea in care proprietatile au fost dobandite, asa cum reazulta din documentele ce atesta calitatea de proprietar.”
Un contribuabil care are in proprietate 3 cladiri, pentru cladirea de domiciliu, impozitul nu se majoreaza, prima locuinta in afara celei de domiciliu se majoreaza cu 65%, iar a 2 – a cu 150%.
In masura in care una din cladiri este dobandita prin contract de intretinere sau succesiune testamentara, acestea intra sub incidenta art. 25w alin 1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, impozitul pe cladiri majorandu-se in mod corespunzator.
Conform evidentelor fiscale, contribuabilul datoreaza impozit pentru cladirea situate in Municipiul Arad, majorat cu 150%.
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68
,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,100,101,102
,103,104,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136
,137,138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,158,159,160,161,162,163,164,165,166,167,168,169,170
,171,172,173,174,175,176,177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194,195,196,197,198,199,200,201,202,203,204
,205,206,207,208,209,210,211,212,213,214,215,216,217,218,219,220,221,222,223,224,225,226,227,228,229,230,231,232,233,234,235,236,237,238
,239,240,241,242,243,244,245,246,247,248,249,250,251,252,253,254,255,256,257,258,259,260,261,262,263,264,265,266,267,268,269,270,271,272
,273,274,275,276,277,278,279,280,281,282,283,284,285,286,287,288,289,290,291,292,293,294,295,296,297,298,299,300,301,302,303,304,305,306
,307,308,309,310,311,312,313,314,315,316,317,318,319,320,321,322,323,324,325,326,327,328,329,330,331,332,333,334,335,336,337,338,339,340
,341,342,343,344,345,346,347,348,349,350,351,352,353,354,355,356,357,358,359,360,361,362,363,364,365,366,367,368,369,370,371,372,373,374
,375,376,377,378,379,380,381,382,383,384,385,386,387,388,389,390,391,392,393,394,395,396,397,398,399,400,401,402,403,404,405,406,407,408
,409,410,411,412,413,414,415,416,417,418,419,420,421,422,423,424,425,426,427,428,429,430,431,432,433,434,435,436,437,438,439,440,441,442
,443,444,445,446,447,448,449,450,451,452,453,454,455,456,457,458,459,460,461,462,463,464,465,466,467,468,469,470,471,472,473,474,475,476
,477,478,479,480,481,482,483,484,485,486,487,488,489,490,491,492,493,494,495,496,497,498,499,500,501,502,503,504,505,506,507,508,509,510
,511,512,513,514,515,516,517,518,519,520,521,522,523,524,525,526,527,528,529,530,531,532,533,534,535,536,537,538,539,540,541,542,543,544
,545,546,547,548,549,550,551,552,553,554,555,556,557,558,559,560,561,562,563,564,565,566,567,568,569,570,571,572,573,574,575,576,577,578
,579,580,581,582,583,584,585,586,587,588,589,590,591,592,593,594,595,596,597,598,599,600,601,602,603,604,605,606,607,608,609,610,611,612


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved