Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74208643
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal ->

Întrebări
Intrebarea nr. 3474 din data: 14-01-2011 pusa de Ursuta Nicoleta :
·   Buna ziua Domnule Primar Falca Gheporghe, in leatura cu blocurile de pe str Tarafului care sau dat in data de 30.12.2010 as dori a afla in legatura cu sistemul de incalzire si apa calda cand se incepe furnizarea?contractul il avem incepand din data de 15 si am dori sa ne mutam cat mai repede posibil deoarece nu mai avem contract cu proprietarul de la adresa precedata.Va multumesc anticipat

Intrebarea nr. 3473 din data: 13-01-2011 pusa de neamtu vlad :
·   Buna ziua, Sunt un cetățean al acestui oraș și tatăl unui băiețel de 5 ani care a descoperit plăcerea de a patina, dar din păcate taxa de intrare pe patinoarul din Arad este aceeași ca si pentru un adult lucru ce mă frapează și în același timp mă indignă. Aș dori să știu dacă acest lucru vi se pare un lucru normal și aș dori ca pentru copii să fie aplicat un alt tarif. Mulțumesc anticipat. Vlad Neamțu , un părinte ce își dorește ca, copilul său sa se poată bucura în continuare de bucuria mișcării.

Intrebarea nr. 3472 din data: 13-01-2011 pusa de Iuliana Mirela Anghel :
·  Buna ziua, Ma numesc Iuliana Mirela Anghel si sunt nepoata de frate a unui contribuabil al primariei orasului Arad. Unchiul meu are adresa:Aleea Saturn, blA16, scB, ap9, ej2. Unchiul este posesorul unui certificat de handicap definitiv, avand amputat un picior, iar din luna septembrie a anului 2010 este internat in Centrul de batrani \"Buna vestire\" din localitatea Almas, judetul Arad. Va rog sa-mi spuneti daca unchiul are dreptul sa beneficieze de scutiri privind plata taxelor si impozitelor. De asemenea, va rog sa-mi precizati care sunt actele necesare pe care ar trebui sa le depuna pentru situatia in care ar beneficia de scutiri. Va multumesc!

Intrebarea nr. 3471 din data: 13-01-2011 pusa de pop cristina :
·  Buna ziua,problema mea este un caine care sta in scara blocului.Nu ar fi problama daca ar fi unul cuminte ,ci problema este faptul ca sare la toate persoanele care trec pe strada fie si la 4 metri distanta,sare si la cei din bloc cand vin de la munca.Intr-o zi am iesit cu fetita mea de 2 ani in brate afara si a sarit la piciorul meu sa ma muste,am avut noroc ca mai era o persoana fara si la lovit cu geanta.Am sunat la protectia animalelor si ai spus ca nu mai este spatiu pentru acest caine.Va rog sa ma ajutati nu mai stiu unde sa sun inainte de a-mi fi muscat copilul,sau oricare alta persoana. Va multumesc.

Intrebarea nr. 3470 din data: 12-01-2011 pusa de Pascu Tevi :
·  Am o casa in costructie, cu pereti din biele manele,(lemn) acoperita, dar fara geamuri si usi. Autorizatia pentru constructia cladirii expira in august 2011. In situatia data se va plati impozit pe cladire pentru anul in curs.



Răspunsuri
Intrebarea nr. 3474 din data: 14-01-2011 pusa de Ursuta Nicoleta :
·   Buna ziua Domnule Primar Falca Gheporghe, in leatura cu blocurile de pe str Tarafului care sau dat in data de 30.12.2010 as dori a afla in legatura cu sistemul de incalzire si apa calda cand se incepe furnizarea?contractul il avem incepand din data de 15 si am dori sa ne mutam cat mai repede posibil deoarece nu mai avem contract cu proprietarul de la adresa precedata.Va multumesc anticipat
Raspuns din data de 03-02-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Furnizarea caldurii si a apei calde la blocurile 4,5,6, si 7 de pe strada Tarafului se va face prin centralele proprii ale blocurilor, in momentul incheierii contractelor de furnizare a gazului cu EON Gaz de catre asociatiile de locatari constituite pentru fiecare bloc in parte. Ca urmare, primul pas pe care trebuie sa il faceti in calitate de chiriasi la aceste blocuri este sa va constituiti in asociatii de locatari.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3473 din data: 13-01-2011 pusa de neamtu vlad :
·   Buna ziua, Sunt un cetățean al acestui oraș și tatăl unui băiețel de 5 ani care a descoperit plăcerea de a patina, dar din păcate taxa de intrare pe patinoarul din Arad este aceeași ca si pentru un adult lucru ce mă frapează și în același timp mă indignă. Aș dori să știu dacă acest lucru vi se pare un lucru normal și aș dori ca pentru copii să fie aplicat un alt tarif. Mulțumesc anticipat. Vlad Neamțu , un părinte ce își dorește ca, copilul său sa se poată bucura în continuare de bucuria mișcării.
Raspuns din data de 31-01-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Modul de tarifare si tarifele de intrare pentru Patinoarul Artifical Arad sunt stabilite de Consiliul Local Municipiului Arad. Tarifele in vigoare sunt prevazute in Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 136/22.04.2009.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3472 din data: 13-01-2011 pusa de Iuliana Mirela Anghel :
·  Buna ziua, Ma numesc Iuliana Mirela Anghel si sunt nepoata de frate a unui contribuabil al primariei orasului Arad. Unchiul meu are adresa:Aleea Saturn, blA16, scB, ap9, ej2. Unchiul este posesorul unui certificat de handicap definitiv, avand amputat un picior, iar din luna septembrie a anului 2010 este internat in Centrul de batrani \"Buna vestire\" din localitatea Almas, judetul Arad. Va rog sa-mi spuneti daca unchiul are dreptul sa beneficieze de scutiri privind plata taxelor si impozitelor. De asemenea, va rog sa-mi precizati care sunt actele necesare pe care ar trebui sa le depuna pentru situatia in care ar beneficia de scutiri. Va multumesc!
Raspuns din data de 01-02-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform art. 284 alin 4,5,6 si art. 262 lit. a din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare:
art. 284 – “(4) Impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice nu se datoreaza de catre persoanele cu handical grav sau accentuat si de persoanele incadrate in gradul I de invalidiata”.
(5) In cazul unei cladiri, al unui teren sau al unui mijloc de transport detinut in comun de o persoana fizica prevazuta la alin ... (4), scutirea fiscala se aplica iintegral pentru proprietatile detinute in comun de soti”.
(6) Scutirea de la plata impozitului pe cladiri si teren se aplica doar cladirii folosite ca domiciliu de persoanele fizice”.
Art. 262 – “Impozitul pe mijloacele de transport nu se aplica pentru:
a. autoturismele, motocicletele cu atas si mototricicletele care apartin persoanelor cu handicap locomotor si care sunt adaptate handicapului acestora.”
Pentru a putea beneficia de scutire la plata impozitului pe cladire si/sau teren pentru impozitul de la adresa de domiciliu este necesar sa depuna la Primaria Municipiului Arad – Directia Venituri, Serviciul Juridic, Contestatii, camera 5bis o cerere tip insotita de urmatoarele documente, in original si copie:
- buletin/carte de identitate a solicitantului (sot si sotie)
- extras CF, actualizat al imobilului
- certificat de persoana cu handicap
In cazul in care persoana fizica detine un mijloc de tranport, aceasta poate solicita scutire in conditiile de mai sus, caz in care este necesar sa prezinte, in copie si original, cartea de identitate a vehicolului si certificatul de inmatriculare al mijlocului de transport respectiv.
Scutirea de la plata impozitului se aplica cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii.
Alaturat anexam cererea tip de solicitate a facilitatilor fiscale.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3471 din data: 13-01-2011 pusa de pop cristina :
·  Buna ziua,problema mea este un caine care sta in scara blocului.Nu ar fi problama daca ar fi unul cuminte ,ci problema este faptul ca sare la toate persoanele care trec pe strada fie si la 4 metri distanta,sare si la cei din bloc cand vin de la munca.Intr-o zi am iesit cu fetita mea de 2 ani in brate afara si a sarit la piciorul meu sa ma muste,am avut noroc ca mai era o persoana fara si la lovit cu geanta.Am sunat la protectia animalelor si ai spus ca nu mai este spatiu pentru acest caine.Va rog sa ma ajutati nu mai stiu unde sa sun inainte de a-mi fi muscat copilul,sau oricare alta persoana. Va multumesc.
Raspuns din data de 18-02-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Operatorul specializat care presteaza serviciile de gestionare a cainilor fara stapan a efectuat la solicitarea Primariei Municipiului Arad actiuni de prindere a cainilor fara stapan in zona indicata, operatorul raportand prinderea si adapostirea a sase caini fara stapani.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3470 din data: 12-01-2011 pusa de Pascu Tevi :
·  Am o casa in costructie, cu pereti din biele manele,(lemn) acoperita, dar fara geamuri si usi. Autorizatia pentru constructia cladirii expira in august 2011. In situatia data se va plati impozit pe cladire pentru anul in curs.
Raspuns din data de 03-02-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
La art. 249 alin. 1 si alin. 5 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede:
“ (1) Orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire, exceptand cazul in care in prezentul titlu se prevede diferit.
(5) In intelesul prezentului titlu, cladirea este orice constructie situata deasupra solului si/sau sub nivelul acestuia, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, si care are una sau mai multe incaperi ce pot deservi la adapostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalatii, echipamente si alte asemenea, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt constitute. Incapaerea reprezinta spatiul din interiorul unei cladiri.”
De asemenea punctul 31 alin (6) lit. c. Din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca, cladirea este finalizata daca are elementele structurale ale unei cladiri, respectiv: pereti si acoperis.
La art. 254 alin. 1 si 5 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede:
“ (1) In cazul unei cladiri care a fost dobandita sau construita de o persoana in cursul anului, impozitul pe cladire se datoreaza de catre persoana respectiva cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care cladirea a fost dobandita sau construita.
(5) Orice persoana care dobandeste, construieste sau instraineaza o cladire are obligatia de a depune o declaratie fiscala la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in a carei raza de competenta se afla cladirea, in termen de 30 de zile de la data dobandirii, instrainarii sau construirii.”
Punctul 62 alin. 1 litera a. Din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare precizeaza ca “ pentru cladirile executate potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile ulterioare, data dobandirii cladirii se considera dupa cum urmeaza:
a. pentru cladirile executate integral inainte de expirarea termenului prevazut in autorizatia de construire, data intocmirii procesului verbal de receptie, dar nu mai tarziu de 15 zile de la data terminarii efective a lucrarilor.
b. Pentru cladirile executate integral la termenul prevazut in autorizatia de construire, data din aceasta, cu obligativitatea intocmirii procesului verbal de receptie in termenul prevazut de lege
c. Pentru cladirile ale caror lucrari de constructii nu au fost finalizate la termenul prevazut in autorizatia de construire si pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilitatii autorizatiei, in conditiile legii, la data expirarii acestui termen si nu numai pentru suprafata construita desfasurata care are elemente structurale de baza ale unei cladiri, in speta pereti si acoperis. Procesul verbal de receptie se intocmeste la data expirarii termenul prevazut in autorizatia de construire, consemnandu-se stadiul lucrarilor, precum si suprafata construita desfasurata in raport de care se stabileste impozitul pe cladiri.”.
Prin urmare, impozitul pe cladire se datoreaza incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care cladirea a fost dobandita, in cazul cladirilor executate conform Legii nr. 50/1991 republicata, data dobandirii cladirii este stabilita potrivit punctului 62 din Hotararea Guvernului nr. 44/2004.
Totodata, in termen de 30 de zile de la data dobandirii cladirii, contribuabilul are obligatia sa depuna declaratia de impunere pentru stabilirea impozitului pe cladire, la sediul Directiei Venituri din Bulevardul Revolutiei nr. 97, Registratura, iar impozitul se va datora incepand cu intai a lunii urmatoare celei in care cladirea a fost dobandita.
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68
,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,100,101,102
,103,104,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,135,136
,137,138,139,140,141,142,143,144,145,146,147,148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,158,159,160,161,162,163,164,165,166,167,168,169,170
,171,172,173,174,175,176,177,178,179,180,181,182,183,184,185,186,187,188,189,190,191,192,193,194,195,196,197,198,199,200,201,202,203,204
,205,206,207,208,209,210,211,212,213,214,215,216,217,218,219,220,221,222,223,224,225,226,227,228,229,230,231,232,233,234,235,236,237,238
,239,240,241,242,243,244,245,246,247,248,249,250,251,252,253,254,255,256,257,258,259,260,261,262,263,264,265,266,267,268,269,270,271,272
,273,274,275,276,277,278,279,280,281,282,283,284,285,286,287,288,289,290,291,292,293,294,295,296,297,298,299,300,301,302,303,304,305,306
,307,308,309,310,311,312,313,314,315,316,317,318,319,320,321,322,323,324,325,326,327,328,329,330,331,332,333,334,335,336,337,338,339,340
,341,342,343,344,345,346,347,348,349,350,351,352,353,354,355,356,357,358,359,360,361,362,363,364,365,366,367,368,369,370,371,372,373,374
,375,376,377,378,379,380,381,382,383,384,385,386,387,388,389,390,391,392,393,394,395,396,397,398,399,400,401,402,403,404,405,406,407,408
,409,410,411,412,413,414,415,416,417,418,419,420,421,422,423,424,425,426,427,428,429,430,431,432,433,434,435,436,437,438,439,440,441,442
,443,444,445,446,447,448,449,450,451,452,453,454,455,456,457,458,459,460,461,462,463,464,465,466,467,468,469,470,471,472,473,474,475,476
,477,478,479,480,481,482,483,484,485,486,487,488,489,490,491,492,493,494,495,496,497,498,499,500,501,502,503,504,505,506,507,508,509,510
,511,512,513,514,515,516,517,518,519,520,521,522,523,524,525,526,527,528,529,530,531,532,533,534,535,536,537,538,539,540,541,542,543,544
,545,546,547,548,549,550,551,552,553,554,555,556,557,558,559,560,561,562,563,564,565,566,567,568,569,570,571,572,573,574,575,576,577,578
,579,580,581,582,583,584,585,586,587,588,589,590,591,592,593,594,595,596,597,598,599,600,601,602,603,604,605,606,607,608,609,610,611,612


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved