Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri
|
[ Pune o întrebare ]
Categoria: Principal -> Locuinte -> Locuinte
Răspunsuri
|
Intrebarea nr. 1583 din data: 24-05-2007 pusa de georgeana : · buna ziua, sunt o tanara din arad si as vrea sa stiu daca la apartamentele ANL este obligatoriu ca sa stai 5 ani in chirie iar dupa 5 ani poti cumpara acel apartament ANL. va multumesc
|
Raspuns din data de 13-06-2007 : In legatura cu intrebarea adresata de dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Daca detineti un contract de inchiriere intr-un apartament de tip ANL, nu sunteti legat de un termen de 5 ani de mentinere a contractului de inchiriere, avand oricand posibilitatea sa predati apartamentul respectiv Serviciului Fond Locativ - PMA, prin denuntarea unilaterala a contractului de inchiriere(renuntarea la contract).
Cat priveste posibilitatea achizitionarii apartamentului dupa expirarea termenului de 5 ani de inchiriere, nu avem posibilitatea de a va da un raspuns afirmativ, deoarece nu exista inca norme juridice cu privire la acest subiect.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 1517 din data: 23-04-2007 pusa de Audi Paul Adrian : · Buna ziua, as vrea o informatie in legatura cu locuintele ANL. Anul trecut am depus si eu dosarul si anul acesta doresc sa solicit din nou locuinta. Vreau sa stiu daca trebuie sa depun cerea de luare in evidenta, ca sa pot depune dosarul in perioada ce urmeaza stabilita.
Va multumesc.
|
Raspuns din data de 07-05-2007 : Daca ati depus dosar in anul 2006 sunteti in evidenta compartimentului de specialitate, respectiv pe lista de prioritati. Nu este nevoie sa depuneti cerere in acest an, ci doar sa actualizati dosarul in perioada ce va fi comunicata ulterior pentru repartizarea viitoarelor locuinte construite prin ANL.
Centrul de Informare Cetateni
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 1516 din data: 23-04-2007 pusa de Pachita Mihai : · Daca solicit un credit ipotecar in ce masura ma ajuta Oug 51 -2006 si care sunt conditiile si documentele necesare.
Va multumesc si o zi buna.
Mihai Pachita
|
Raspuns din data de 08-05-2007 : În conformitate cu Programul Guvernului, stabilit prin Legea nr. 12/09.01.2007, privind aprobarea OUG nr. 51/2006, vă comunicăm actele necesare să însoțească o astfel de cerere, stabilite de Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Programului:
a) copie autentificată de pe actul de identitate al titularului cererii. În cazul tinerilor căsătoriți în vârstă de până la 35 de ani fiecare, se depun și copii autentificate de pe actul de identitate al soției/soțului și de pe certificatul de căsătorie;
b) dacă este cazul, o adeverință eliberată de primarul unității administrativ-teritoriale de domiciliu, din care să rezulte că se află în cel puțin una dintre următoarele situații:
1. au rămas fără adăpost în urma avarierii grave sau distrugerii locuințelor proprii datorită unor calamități naturale ori a unor dezastre sau accidente de care nu se fac vinovați;
2. sunt evacuați din locuințe situate în construcții expuse unui risc major, cum ar fi alunecările de teren, seismele, inundațiile;
3. sunt evacuați din locuințe ce fac obiectul unor legi de restituire către foștii proprietari a imobilelor trecute în proprietatea statului sau sunt chiriași în astfel de locuințe;
c) declarații notariale ale titularului cererii și, respectiv, ale membrilor familiei - soț/soție, și/sau copii aflați în întreținerea acestuia/acesteia - că nu au deținut și nu dețin o locuință în proprietate, că nu au primit sprijin de la bugetul de stat sub formă de subvenții pentru o altă locuință și că este prima locuință pe care o construiesc prin credit ipotecar. Pentru titularii de cereri și, respectiv, membrii familiei - soț/soție și/sau copii aflați în întreținerea acestuia/acesteia -, care se încadrează în situațiile prevăzute la lit. b) pct. 1 și 2, declarațiile notariale se vor referi numai la nedeținerea în proprietate a unei alte locuințe decât cea afectată în urma unor calamități naturale sau a unor dezastre ori accidente de care nu se fac vinovați ori, după caz, numai la nedeținerea în proprietate a unei alte locuințe decât cea din care sunt evacuați datorită faptului că aceasta este situată într-o construcție expusă unui risc major, cum ar fi alunecările de teren, seismele, inundațiile;
d) extras de carte funciară, din care să rezulte că solicitantul de subvenție deține un drept real asupra terenului pe care se realizează construcția locuinței;
e) documente edificatoare, care să dovedească o formă de înregistrare ca persoană juridică autorizată în domeniul construcțiilor civile, în conformitate cu prevederile legale, a antreprenorului prin intermediul căruia se realizează construcția locuinței (certificatul de înmatriculare/înregistrare la registrul comerțului și obiectul de activitate pe domenii, în conformitate cu prevederile din statutul propriu);
f) o copie de pe contractul de construire a locuinței;
g) graficul de execuție a lucrărilor de construcție;
h) o fișă tehnică a construcției, întocmită și certificată de antreprenorul general, pe baza modelului prevăzut în anexa nr. 1. a normelor.
Cererile insotite de actele mentinate mai sus, se depun la camera 5 – Serviciul Relații cu publicul zilnic intre orele 08,00 – 20,00.
Centrul de Informare Cetateni
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 1509 din data: 20-04-2007 pusa de Claudia : · Buna ziua!
Locuiesc intr-un apartament ANL si as dori sa stiu care este Hotararea conform careia se mareste chiria. Si daca e posibil spuneti-mi va rog cam pe la ce suma poate ajunge si daca e adevarat ca se mareste si in functie de venit?
Multumesc anticipat
|
Raspuns din data de 07-05-2007 : Chiria, in functie de suprafata apartamentului, se situeaza intre 65 - 95 RON. Conform legislatiei in vigoare chiria nu poate depasi 15% din totalul veniturilor familiei.
Centrul de Informare Cetateni
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 1489 din data: 10-04-2007 pusa de neag miron : · DOMNULE PRIMAR EU LUCRZ M.A.I. IAR NEVASTAMEA LA UN BIROU NOTARIL IN VARA O SA AVEM UN COPIL SI ACUM LOCUIM CU CHIRIE AVEM NEVOIE DE UN TEREN SA NE CONSTRUIM O LOCUINTA IN APROPIEREA ARADULUI ? VA RUGAM SA NE AJUTATI!!!
|
Raspuns din data de 25-04-2007 : Conform Lg. 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinte proprietate personala, puteti depune la registratura Primariei Municipiului Arad o cerere in acest sens.
Cererea tip poate fi completata sau vizualizata pe site-ul Primariei (www.primariaarad.ro) la sectiunea Activitati curente – Formulare. La aceasta cerere se vor anexa urmatoarele:
- memoriu cu privire la situatia locativa – unde locuiti, cu parintii sau chirie, cate persoane locuiesc la adresa mentionata, cate camere, ce studii aveti, etc. daca imobilul in care locuiti este revendicat de fostul proprietar sau restituit acestuia, depuneti acte care demonstreaza aceasta situatie
- copie act identitate tineri (sot, sotie)
- copie certificat de nastere tineri (sot, sotie)
- copie certificat de casatorie
- copie certificat de nastere copii (daca este cazul)
- declaratie pe propria raspundere tineri ( conf. pct c din cererea tip)
- adeverinta de la locul de munca (daca sunteti liber profesionist – copie autorizatie)
- adeverinta student (daca este cazul)
- certificat de revolutionar (al dumneavoastra sau al parintilor daca este cazul)
- cazier judiciar
- dosar.
De asemenea puteti depune cerere pentru obtinerea unei locuinte ANL. La aceasta cerere se anexeaza:
- adeverinta de la locul de munca
- copie dupa B.I. sau C.I.
- declaratie ca nu ati avut, nu aveti locuinta sau nu ati instrainat
Program cu publicul: zilnic intre orele 8,00 – 20,00.
Centrul de Informare Cetateni
|
Sus
|
|
|
|