Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri
|
[ Pune o întrebare ]
Categoria: Principal -> Constructii si Urbanism -> Constructii
Răspunsuri
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 20-12-2006 pusa de alfaexpert@hotmail.ro : · Detin un apartament de 3 camere parter,in Faleza Sud.Intr-una din camere doresc sa infiintez o Agentie de Administrare Imobile in asociere cu inca doi Administratori atestati.Intrarea in Agentie se va face direct din strada.Va rog sa ma informati ce aprobari i-mi trebuie din partea Asociatiei de Proprietari si in ce procent pentru amenajarea acestei intrari, prevazute cu scara pentru afisarea reclamei pe fatada blocului,schimbarea partiala a destinatiei locuintei in sediu de Agentie si autorizarea functionarii acesteia.Va multumesc.
|
Raspuns din data de 22-12-2006 : in vederea functionarii agentiei veti avea nevoie de autorizatie de functionare, iar pentru afisarea orarului, de aviz ptr. orarul de functionare.
Actele necesare pentru obtinerea autorizatiei de functionare sunt urmatoarele:
-cererea pt. obtinerea autorizatiei de functionare
-cererea pt. obtinerea orarului de functionare
-acordul vecinilor limitrofi(cu care se invecineaza pe plan orizontal si vertical)conform Dispozitiei nr.2736/27.11.2006
-acordul adunarii generale a Asociatiei de Proprietari pentru desfasurarea activitatii comerciale cu profilul declarat. In cladirile colective unde nu sunt constituite asociatii de proprietari se solicita acordul majoritatii proprietarilor si in mod direct a celor direct afectati(pe verticala si pe orizontala);
-actul constitutiv al societatii(statut, contract de societate) sau autorizatia emisa in baza Legii nr.300/2004;
-certificatul de Inregistrare la Oficiul Registrului Comertului si anexele aferente;
-titlul asupra imobilului;
-declaratia punctului de lucru la Oficiul Registrului Comertului prin cerere de inscriere de mentiuni, conform Legii nr.26/1990, republicata, sau la Administratia Finantelor Publice. conform Legii nr.241/2005, privind combaterea evaziunii fiscale;
-acorduri, avize, autorizatii, licente ale institutiilor de specialitate, expres stabilite si pevazute de legislatia in vigoare, in functie de codul CAEN;
- declaratia de impunere privind taxa speciala de salubrizare;
-certificat constatator privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor si taxelor locale si a altor venituri ale bugetului local, emis de Primaria Municipiului Arad.
Actele necesare pentru obtinerea avizului pentru orarul de functionare:
-cererea pt. obtinerea avizului pentru orarul de functionare
-certificatul de inregistrare la Registrul Comertului,
-anexa la certificatul de inregistrare pentru punctul de lucru respectiv, ce contine acordurile si avizele ministerelor drept de avizare conform O.U.G.76/20001 sau, dupa caz, certificatul constatator eliberat in conformitate cu dispozitiile Legii 359/2004.
-Hotararea Adunarii Generale a Proprietarilor, adoptata cu acordul tuturor proprietarilor, pentru programul peste ora 23.00, indiferent daca in local se difuzeaza muzica sau nu dupa aceasta ora-in cazul localurilor situate in condominii
-declaratia pe proprie raspundere privind tipul unitatii de administratie publica, conform prevederilor H.G.843/1999.
-PENTRU ORAR PESTE ORA 23.00(IN ORAS) SAU ORA 1.00(PE STRAND), DOVADA PRIVIND INDEPLINIREA CONDITIILOR DE PROTECTIE FONICA.
Actele se depun la Camera 5- Primaria Municipiului Arad.
Centrul de Informare Cetateni.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 06-12-2006 pusa de alina : · Buna ziua- locuiesc in ara zona vlaicu bl A7 in fata blocului meu sau facut sapaturi pentru module incalzire sau distrus spatiile verzi .Cine are datoria pentru a le reface? Si acum sunt de vreo doua saptamani niste santuri pe care nu le mai astupa nimeni .
|
Raspuns din data de 21-12-2006 : Urmare a sesizarii dumneavoastra prin care reclamati situatia precara a trotuarelor si spatiilor verzi din zona Vlaicu, Bl.A7, va aducem la cunostinta faptul ca lucrarile de amenajare a drumurilor si a trotuarelor precum si refacerea retelei de canalizare pluviala , sunt cuprinse in obiectivul " Reabilitare urbana zona Fortuna". Licitatia pentru executia lucrarilor a avut loc in data de 08.12.2006, lucrarile vor incepe in primavara anului 2007.
Centrul de informare Cetateni.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 21-11-2006 pusa de dorinbegher@yahoo.com : · Care este articolul din Codul Civil care obliga vecinul unui proprietar a carei casa este construita pe mezuina sa-i permita acestuia accesul pentru a o zugravi/tencui?
|
Raspuns din data de 24-11-2006 : Referitor la intrebarea dumneavoastra va aducem la cunostinta faptul ca in Codul civil nu exista o dispozitie expresa care sa oblige pe "vecinul unui proprietar a carei casa este construita pe mezuina sa-i permita acestuia accesul pentru a o zugravi-tencui".
Accesul pe proprietatea invecinata, pentru executarea lucrarilor de intretinere a constructiei, se poate face numai cu acordul proprietarului/coproprietarilor acelui imobil.
In cazul in care titularul/titularii dreptului de proprietate asupra imobilului refuza, in mod nejustificat, sa permita accesul petentului pe proprietatea cu care se invecineaza direct, acesta din urma poate solicita instantelor judecatoresti sa-l oblige pe vecinul sau ca, pentru o perioada de timp limitata, sa ii permita accesul pe proprietatea invecinata, in scopul efectuarii lucrarilor de intretinere a constructiei ("obligatia de a face").
In cazul existentei unei hotarari irevocabile si investita cu formula executorie, prin care se permite accesul, pentru o perioada de timp limitata, pe proprietatea invecinata, petentul nu va mai putea fi acuzat de savarsirea unor eventuale infractiuni (violare de domiciliui, tulburare de posesie etc.), daca respecta dispozitiile hotararii judecatoresti.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 12-09-2006 pusa de lazar_laura@yahoo.de : · Stimate domnule primar, as dori sa stiu daca este prevazuta canalizarea si asfaltarea strazilor Pacurarilor, Ion Creanga si Faurilor in cartierul Gai. Starea strazilor este extrem de proasta si intrarea cu un autoturism pe vreme ploioasa este imposibila. Cu stima,Laura Lazar
|
Raspuns din data de 03-10-2006 : Stimată doamnă Laura Lazăr, urmare a sesizării făcută de dumneavoastră prin pagina de internet a PMA secțiunea Forum, vă aducem la cunoștiință faptul că Străzile din cartierul Gai sunt cuprinse în obiectivul de investiție "Reabilitarea zonelor urbane cu deficiențe majore în sistemul de canalizare din Mun. Arad"; lucrările urmând a începe la începutul anului 2007.
|
Sus
|
|
Intrebarea nr. 4438 din data: 19-07-2006 pusa de Paul S. : · Se vor acorda certificat de urbanism pentru mansardarea blocurilor de 8 etaje?
|
Raspuns din data de 01-08-2006 : Conform alin (1) art.15 Secțiunea 1 Cap.II din Anexa la Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1430 din 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50 din 1991republicată, modificată și completată privind autorizarea lucrărilor de construcții, documentele necesare emiterii certificatului de urbanism sunt:a) cerere tip completată în conformitate cu precizările privind completarea acesteia, cu elemente de identificare ale solicitantului și imobilului, precum și cu precizarea scopului solicitării actului; b) planuri topografice sau cadastrale la scările 1:500, 1:2000 sau 1:10000, după caz, vizate de Oficiul de cadastru și publicitate; c) documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism.
Conform art.31 alin. (1) certificatul de urbanism se redactează în baza cererii și a documentațiilor depuse, în deplină concordanță cu prevederile documentațiilor de urbanism aprobate și cu situația reală din teren la data solicitării.
Prin urmare doar după depunerea documentației mai sus menționate vom avea posibilitatea să vă informăm despre condițiile de realizare, ce avize și acorduri trebuie să însoțească proiectul de autorizare și dacă se necesită întocmirea unor documentații de urbanism suplimentare (de tip PUZ sau PUD ).
|
Sus
|
|
|
|