Despre Arad
   
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74084870
 
Caută
 

Căutare avansată
 

 În perioada interbelică oraşul se extinde în continuare prin înglobarea, ca suburbii, a următoarelor localităţi: Micălaca, Grădişte, Poltura şi Bujac. În aceste cartiere se  construieşte masiv în perioada 1930-1940. Se extinde reţeaua de apă şi sistemul de canalizare. Numărul întreprinderilor mari creşte de la 38 la 142.

 Structura economică nu s-a schimbat mult după unire. Marea industrie continuă să fie reprezentată de uzina Astra, constituită în 1920  prin fuziunea  firmei Josef Weitzer cu fabrica de automobile "Marta", unde se vor construi vagoane de cale ferată şi de tramvai, automotoare, camioane şi chiar avioane; de fabricile de textile, ITA, FITA, TEBA, de moara Neuman, de fabrica de mobilă "Lengyel". Faimosul lichior din plante "Zwack" continuă să fie produs la Arad. Noi fabrici s-au adăugat activităţii industriale, de exemplu Fabrica de zahăr (1926), "Polyrom" (lacuri şi vopsele,1930), Uzina Tehnică Arad (becuri electrice 1935), "Iron" (aparate radio şi electrotehnice). Astfel, în 1937 au existat 110 unităţi industriale în comparaţie cu 59 câte existau în 1919. Criza economică din 1929-1933 a cauzat falimentul multor fabrici mici şi a concentrat marea parte a producţiei în 22 de mari companii. Activitatea economică s-a amplificat, plasând Aradul cu cele 4001 de companii pe a patra poziţie din ţară.
 Dupa cel de-al doilea război mondial, Aradul se dezvoltă în continuare ca centru industrial. Acum se dezvoltă marile platforme industriale cu mii de locuri de muncă, fapt care determină atragerea populaţiei din mediul rural. Din cauza includerii Aradului în regiunea Banat, dezvoltarea oraşului va fi mult încetinită în favoarea Timişoarei, capitala regiunii. Ca urmare a creşterii numărului de locuitori, au apărut noile cartiere de blocuri şi zone de locuit: Aurel Vlaicu, Calea Romanilor, Micalaca, Faleza Sud şi Banu Maracine.

  De asemenea, s-au construit numeroase clădiri importante: cinematograful "Dacia", hotelurile "Astoria" şi "Parc", Casa de Cultură, Sala Polivalentă, Spitalul Judeţean, ştrandul.  În Decembrie 1989, Aradul este al doilea mare oraş al României care se ridica împotriva regimului comunist al lui Nicolae Ceauşescu. După 1989 municipiul Arad devine centru
universitar şi un important pol de atracţie pentru investitori.
 << Previous   Palatul de Justiţie

Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved