PROCESUL - VERBAL
ȘI STENOGRAMA
Ședinței extraordinare
din data de 5.11.2021
Nr. 93.481/9.12.2021
R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL - VERBAL
ȘI STENOGRAMA
Ședinței extraordinare
din data de 5.11.2021
Nr. 93.481/9.12.2021
La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 5 noiembrie 2021, au fost prezenți 23 de consilieri din 23 în funcție.
Următorii consilieri: dl. Mayer Siegfrid, dna Vornicu Dorina, dl. Fordon Decebal, dna. Waas Liliana, dl. Szabo Mihai, dl. Vlad Codrin, dna Naaji Antoanela și dl. Curcanu Dorian și-au exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv prin platforma on-line de videoconferință Join Zoom Meeting. Ședința a început la ora 11,11 și s-a încheiat la ora 11,25.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Ilie CHEȘA.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, domnul viceprimar Ilie Cheșa, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-șef, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dl. Ștefan Szuchanszki, director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Corneliu Neamțiu, consilier, Compartimentul Guvernanță Corporativă, dl. Sergiu Bunaciu, consilier, Biroul Energetic, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Doris Micu, consilier, Compartiment Asistență Juridică și Tehnică, dl. Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dl. Alexandru Popa, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dna Ralu Cotrău, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dl. Cristian Todinca, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți: dl. Gașpar Cristian-Marian, student practicant;
- presa: dna Bognar Tunde Maria – „Nyugati Jelen”, Claudia Gavra - „Arq.ro”, Adrian Crăciunoiu – „Pro Tv”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 3.11.2021, a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 2.596/3.11.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 3.11.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 3.11.2021, în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
Ședința Consiliului Local a fost precedată de ședința comisiilor de specialitate reunite.
În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Bună-ziua. Avem cvorum. Dacă-mi permiteți, pentru că va trebui prima dată să începem cu comisiile. Organizatoric, n-aș fi dorit ședința de astăzi, așa cum v-am spus de data trecută, acesta a și fost motivul pentru care am rugat staff-ul tehnic să vă anunțe pe toți de posibilitățile de on-line și se prefigurează și pe săptămâna viitoare o ședință tot la fel de scurtă, cu subiect scurt. Avem nevoie de curățenie la centrele de vaccinare, pentru că firma care a lucrat acolo și-a luat mătura și a plecat și atunci va trebui să dăm către Gospodărirea Comunală, societatea noastră, dar trebuie făcute hârtiile și atribuirea contractului în mod direct, conform legii, fiind sută la sută compania noastră, va trebui prin ședință de consiliu. La fel, cum doriți dumneavoastră - cine dorește și poate, să vină fizic, cine nu, nu cred că este niciun fel de problemă, la peste 12 la mie, cum suntem acum, suntem mai mult decât acoperiți, să se intre și on-line. Astăzi ne-am întâlnit pentru a aloca 4 milioane pentru gaz deoarece de joi, care a trecut, de ieri, a expirat contractul și nu ne mai făcea un nou contract decât cu plată în avans. Am negociat să facem plățile abia în prima jumătate a săptămânii viitoare, cu promisiunea că facem ședința și alocăm bani de astăzi, tot așteptând în speranța unor bani de la Guvern, ultimele discuții le-am avut și în această dimineață și am mai trimis un set de calcule, sperăm noi ca pe săptămâna viitoare, în ședință de guvern, să se facă alocări și atunci vom reveni din nou, funcție de bani. Punem acum 4 milioane, strângând cureaua, care ajung, la actualele prețuri mai mici decât ce am avut până acum, din ce mi-au socotit, pe aproape două săptămâni. 12 zile este factura 3.100.000. Și diferența de 900 de mii am zis să fie și asta alocată, pentru că va trebui plătită și energie electrică, știți că nu funcționează doar pe gaz. Iar de la populație, încă, deși se livrează, nu intră încasările, după cum știți, facturează la o lună și de la momentul facturării mai durează, deci avem o redundanță de o lună și jumătate până intră ceva bani, ca să mai compensăm de acolo. Cam asta este situația la zi. Dar, așa cum am spus și presei, nu am emoții pentru luna noiembrie, emoții o să avem dacă nu vin ceva bani de la Guvern, ca să ne susțină și pe perioada mult mai rece. Dar să sperăm că vorbim acolo cu omeni responsabili.
(n.n. Înainte de începerea ședinței propriu-zise, cele două proiecte de pe ordinea de zi au fost dezbătute în Comisiile reunite ale Consiliului Local).
Dl. primar: - Dacă sunteți de acord, în comisii reunite, avem două puncte:
1. Proiect de hotărâre nr. 534/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, în perioada ianuarie - decembrie 2020 - inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 535/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 - inițiativa primarului
Pentru a fi și banii disponibili.
În comisii reunite, ca să nu mai iau pe fiecare comisie la rând, la punctul 1
1. Proiect de hotărâre nr. 534/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, în perioada ianuarie - decembrie 2020 - inițiativa primarului.
Dl. primar: - Supun la vot. Dacă este cineva împotrivă? Abțineri? Pentru? Bun. Am rugămintea, atunci, pe fiecare comisie…cine este on line, rog să se exprime! Doamna Vornicu? Dna. Vornicu Dorina –pentru, dl. Mayer Siegfrid –abținere, dl. Fordon Decebal pentru, dna. Waas Liliana, pentru, dl.Szabo Mihai, pentru, dl.Vlad Codrin, abținere, dna Naaji Antoanela pentru, dl. Curcanu Dorian - abținere.
Dl. primar: - Bun. Deci, toată lumea este pentru și nimeni împotrivă, mai puțin grupul parlamentar USR, care se abține. Am înțeles bine? Ca să lucrăm organizat. Bun. Fiecare comisie, atunci, luați oamenii, știți socoteala, ca să nu repetăm de cinci ori aceeași socoteală.
2. Proiect de hotărâre nr. 535/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 - inițiativa primarului
Pentru a fi și bani disponibili
Dl. primar: - Proiect prin care alocăm 4 milioane. Două milioane se vor lua de la pod, care este în licitație și nu avem cum să-i cheltuim până în decembrie și două milioane de la achiziția de tramvaie, la fel, ele sunt și anul următor în producție, uite, este și domnul Chifa aici și era bine să-l avem primul până în 31 octombrie, dar este aproape finalizat. Nu-i o problemă! Și atunci nici aici nu avem cum să facem plățile, deci să zicem că avem o rezervă oarecum ipotetică, pentru că, mă rog, anul viitor vor trebui banii, dar le luăm în ordinea priorităților. Și atunci, la fel, în toate comisiile reunite, pentru proiectul nr. 535/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021…
Dna Săbău D: - O intervenție, domnule primar! O intervenție! Aici sunt! Daniela Săbău!
Dl. primar: - Vă rog!
Dna Săbău D: - De la aparatul de specialitate, este doamna Grozavu ?
Dl. primar: - Da. Este ! În spatele dumneavoastră !
Dna Săbău D: - Am rugămintea să-mi explicați, în anexa 2, specificați „cheltuieli neeligibile”; în Raportul dumneavoastră de specialitate spuneți „cheltuieli eligibile”. Vă rog să faceți precizarea! Ce sunt?
Dl. primar: - Păi nu pot fi decât neeligibile!
Dna Săbău D: - Și atunci?
Dl. primar: - Probabil că este o…ziceți, doamna Elena! Luați un microfon, să vă auziți!
Dna Portaru E: - Sunt cheltuieli neeligibile în buget prevăzute, deoarece, cum spunea domnul primar, sumele au fost luate de la pod, care are cheltuială eligibilă și cheltuială nerambursabilă, iar partea de cheltuieli neeligibile se suportă din bugetul local.
Dl. primar: - Da, doar doamna zice că undeva scrie „neeligibil”, iar în altă parte scrie „eligibil”.
Dna Portaru E: - Da!
Dna Săbău D: - „Eligibil”, în Raportul de specialitate, 4000 de lei.
Dl. primar: - Da, s-a mâncat un „ne”. Este evident. Vă mulțumim frumos! Este clar că noi nu putem să luăm de la „eligibili”, că aceia sunt bani europeni! Mulțumim frumos! Deci, suntem la Proiectul nr. 535/2021, Comisii reunite. Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. dna. Vornicu Dorina – pentru), (n.n. dl. Mayer Siegfrid – abținere), dl. Fordon Decebal - pentru), dna. Waas Liliana - pentru), dl.Szabo Mihai - pentru), dl.Vlad Codrin (n.n. abținere), dna. Naaji Antoanela - pentru), dl. Curcanu Dorian (n.n. abținere)”). Bun! Mulțumesc! Am epuizat voturile pentru. Abțineri? Bănuiesc că este grupul USR, ca să păstreze constanța. Da. Rog să spună și cei din on-line, ca să rămână înregistrat, de aceea! (n.n. 15 voturi pentru,7 abțineri (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dl.Costea, dna Săbău, dl. Vlad C.), 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș).
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Împotrivă este cineva? Nu avem pe nimeni. Mulțumesc frumos! Propun să trecem pe ședința mare, evident, începând cu Imnul de Stat.
(n.n. de aici, ședința propriu-zisă a Consiliului Local).
În cadru solemn este ascultat Imnul Național al României.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Supun la vot prezenta ordine de zi cu cele două proiecte.
Ordine de zi
|