Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74199511
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  05-11-2021


PROCESUL - VERBAL ȘI STENOGRAMA Ședinței extraordinare din data de 5.11.2021 Nr. 93.481/9.12.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL - VERBAL
ȘI STENOGRAMA
Ședinței extraordinare
din data de 5.11.2021
Nr. 93.481/9.12.2021

La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 5 noiembrie 2021, au fost prezenți 23 de consilieri din 23 în funcție.
Următorii consilieri: dl. Mayer Siegfrid, dna Vornicu Dorina, dl. Fordon Decebal, dna. Waas Liliana, dl. Szabo Mihai, dl. Vlad Codrin, dna Naaji Antoanela și dl. Curcanu Dorian și-au exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv prin platforma on-line de videoconferință Join Zoom Meeting. Ședința a început la ora 11,11 și s-a încheiat la ora 11,25.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Ilie CHEȘA.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, domnul viceprimar Ilie Cheșa, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-șef, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dl. Ștefan Szuchanszki, director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Corneliu Neamțiu, consilier, Compartimentul Guvernanță Corporativă, dl. Sergiu Bunaciu, consilier, Biroul Energetic, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Doris Micu, consilier, Compartiment Asistență Juridică și Tehnică, dl. Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dl. Alexandru Popa, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dna Ralu Cotrău, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dl. Cristian Todinca, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți: dl. Gașpar Cristian-Marian, student practicant;
- presa: dna Bognar Tunde Maria – „Nyugati Jelen”, Claudia Gavra - „Arq.ro”, Adrian Crăciunoiu – „Pro Tv”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 3.11.2021, a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 2.596/3.11.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 3.11.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 3.11.2021, în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.

Ședința Consiliului Local a fost precedată de ședința comisiilor de specialitate reunite.
În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:

Dl. primar: - Bună-ziua. Avem cvorum. Dacă-mi permiteți, pentru că va trebui prima dată să începem cu comisiile. Organizatoric, n-aș fi dorit ședința de astăzi, așa cum v-am spus de data trecută, acesta a și fost motivul pentru care am rugat staff-ul tehnic să vă anunțe pe toți de posibilitățile de on-line și se prefigurează și pe săptămâna viitoare o ședință tot la fel de scurtă, cu subiect scurt. Avem nevoie de curățenie la centrele de vaccinare, pentru că firma care a lucrat acolo și-a luat mătura și a plecat și atunci va trebui să dăm către Gospodărirea Comunală, societatea noastră, dar trebuie făcute hârtiile și atribuirea contractului în mod direct, conform legii, fiind sută la sută compania noastră, va trebui prin ședință de consiliu. La fel, cum doriți dumneavoastră - cine dorește și poate, să vină fizic, cine nu, nu cred că este niciun fel de problemă, la peste 12 la mie, cum suntem acum, suntem mai mult decât acoperiți, să se intre și on-line. Astăzi ne-am întâlnit pentru a aloca 4 milioane pentru gaz deoarece de joi, care a trecut, de ieri, a expirat contractul și nu ne mai făcea un nou contract decât cu plată în avans. Am negociat să facem plățile abia în prima jumătate a săptămânii viitoare, cu promisiunea că facem ședința și alocăm bani de astăzi, tot așteptând în speranța unor bani de la Guvern, ultimele discuții le-am avut și în această dimineață și am mai trimis un set de calcule, sperăm noi ca pe săptămâna viitoare, în ședință de guvern, să se facă alocări și atunci vom reveni din nou, funcție de bani. Punem acum 4 milioane, strângând cureaua, care ajung, la actualele prețuri mai mici decât ce am avut până acum, din ce mi-au socotit, pe aproape două săptămâni. 12 zile este factura 3.100.000. Și diferența de 900 de mii am zis să fie și asta alocată, pentru că va trebui plătită și energie electrică, știți că nu funcționează doar pe gaz. Iar de la populație, încă, deși se livrează, nu intră încasările, după cum știți, facturează la o lună și de la momentul facturării mai durează, deci avem o redundanță de o lună și jumătate până intră ceva bani, ca să mai compensăm de acolo. Cam asta este situația la zi. Dar, așa cum am spus și presei, nu am emoții pentru luna noiembrie, emoții o să avem dacă nu vin ceva bani de la Guvern, ca să ne susțină și pe perioada mult mai rece. Dar să sperăm că vorbim acolo cu omeni responsabili.
(n.n. Înainte de începerea ședinței propriu-zise, cele două proiecte de pe ordinea de zi au fost dezbătute în Comisiile reunite ale Consiliului Local).
Dl. primar: - Dacă sunteți de acord, în comisii reunite, avem două puncte:
1. Proiect de hotărâre nr. 534/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, în perioada ianuarie - decembrie 2020 - inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 535/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 - inițiativa primarului
Pentru a fi și banii disponibili.
În comisii reunite, ca să nu mai iau pe fiecare comisie la rând, la punctul 1
1. Proiect de hotărâre nr. 534/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, în perioada ianuarie - decembrie 2020 - inițiativa primarului.
Dl. primar: - Supun la vot. Dacă este cineva împotrivă? Abțineri? Pentru? Bun. Am rugămintea, atunci, pe fiecare comisie…cine este on line, rog să se exprime! Doamna Vornicu? Dna. Vornicu Dorina –pentru, dl. Mayer Siegfrid –abținere, dl. Fordon Decebal pentru, dna. Waas Liliana, pentru, dl.Szabo Mihai, pentru, dl.Vlad Codrin, abținere, dna Naaji Antoanela pentru, dl. Curcanu Dorian - abținere.
Dl. primar: - Bun. Deci, toată lumea este pentru și nimeni împotrivă, mai puțin grupul parlamentar USR, care se abține. Am înțeles bine? Ca să lucrăm organizat. Bun. Fiecare comisie, atunci, luați oamenii, știți socoteala, ca să nu repetăm de cinci ori aceeași socoteală.
2. Proiect de hotărâre nr. 535/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 - inițiativa primarului
Pentru a fi și bani disponibili
Dl. primar: - Proiect prin care alocăm 4 milioane. Două milioane se vor lua de la pod, care este în licitație și nu avem cum să-i cheltuim până în decembrie și două milioane de la achiziția de tramvaie, la fel, ele sunt și anul următor în producție, uite, este și domnul Chifa aici și era bine să-l avem primul până în 31 octombrie, dar este aproape finalizat. Nu-i o problemă! Și atunci nici aici nu avem cum să facem plățile, deci să zicem că avem o rezervă oarecum ipotetică, pentru că, mă rog, anul viitor vor trebui banii, dar le luăm în ordinea priorităților. Și atunci, la fel, în toate comisiile reunite, pentru proiectul nr. 535/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021…
Dna Săbău D: - O intervenție, domnule primar! O intervenție! Aici sunt! Daniela Săbău!
Dl. primar: - Vă rog!
Dna Săbău D: - De la aparatul de specialitate, este doamna Grozavu ?
Dl. primar: - Da. Este ! În spatele dumneavoastră !
Dna Săbău D: - Am rugămintea să-mi explicați, în anexa 2, specificați „cheltuieli neeligibile”; în Raportul dumneavoastră de specialitate spuneți „cheltuieli eligibile”. Vă rog să faceți precizarea! Ce sunt?
Dl. primar: - Păi nu pot fi decât neeligibile!
Dna Săbău D: - Și atunci?
Dl. primar: - Probabil că este o…ziceți, doamna Elena! Luați un microfon, să vă auziți!
Dna Portaru E: - Sunt cheltuieli neeligibile în buget prevăzute, deoarece, cum spunea domnul primar, sumele au fost luate de la pod, care are cheltuială eligibilă și cheltuială nerambursabilă, iar partea de cheltuieli neeligibile se suportă din bugetul local.
Dl. primar: - Da, doar doamna zice că undeva scrie „neeligibil”, iar în altă parte scrie „eligibil”.
Dna Portaru E: - Da!
Dna Săbău D: - „Eligibil”, în Raportul de specialitate, 4000 de lei.
Dl. primar: - Da, s-a mâncat un „ne”. Este evident. Vă mulțumim frumos! Este clar că noi nu putem să luăm de la „eligibili”, că aceia sunt bani europeni! Mulțumim frumos! Deci, suntem la Proiectul nr. 535/2021, Comisii reunite. Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. dna. Vornicu Dorina – pentru), (n.n. dl. Mayer Siegfrid – abținere), dl. Fordon Decebal - pentru), dna. Waas Liliana - pentru), dl.Szabo Mihai - pentru), dl.Vlad Codrin (n.n. abținere), dna. Naaji Antoanela - pentru), dl. Curcanu Dorian (n.n. abținere)”). Bun! Mulțumesc! Am epuizat voturile pentru. Abțineri? Bănuiesc că este grupul USR, ca să păstreze constanța. Da. Rog să spună și cei din on-line, ca să rămână înregistrat, de aceea! (n.n. 15 voturi pentru,7 abțineri (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dl.Costea, dna Săbău, dl. Vlad C.), 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș).
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Împotrivă este cineva? Nu avem pe nimeni. Mulțumesc frumos! Propun să trecem pe ședința mare, evident, începând cu Imnul de Stat.
(n.n. de aici, ședința propriu-zisă a Consiliului Local).
În cadru solemn este ascultat Imnul Național al României.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Supun la vot prezenta ordine de zi cu cele două proiecte.
Ordine de zi



1. Proiect de hotărâre nr. 534/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, în perioada ianuarie - decembrie 2020 - inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 535/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 - inițiativa primarului.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 523 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Abțineri?
Dna Stepanescu L: - Unanimitate pentru – 23 consilieri prezenți.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Domnule președinte, vă rog!
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc. Bună-ziua!
1
Proiect de hotărâre nr. 534/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, în perioada ianuarie - decembrie 2020 - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Da, vă rog, domnule Stana!
Dl. Stana F: - Mulțumesc. Am să încep prin a prezenta, cât mai obiectiv, felul în care vedem noi, din partea USR, situația termoficării astăzi în Arad, avem, de fapt o gaură neagră, care…
Dl. primar: - Cât mai tare, dacă se poate!
Dl. Stana F: - …care, în fiecare an trage bani din bugetul local și suma pe care am alocat-o în ultimii șase ani se ridică la 300 de milioane de lei, din 2016 până în 2021. Este o sumă foarte mare! Mergând mai departe, avem principala societate – C.E.T. Arad, care, din 2018, este în insolvență. În perspectiva depunerii celor două planuri de reorganizare, având în vedere structura creditorilor și a votului, este cel mai probabil că unul dintre creditori va prelua controlul acestor societăți. Asta înseamnă că noi nu vom mai putea să influențăm decizia și că va trebui să acceptăm condiții pe care ni le va impune respectivul furnizor. Cea de - a doua societate, CET Hidrocarburi, are grave probleme de gestiune, nu reușește să respecte bugetul pe care noi îl aprobăm, un buget pe care ei îl propun, o problemă majoră fiind neîncasarea unei părți din facturi, care contribuie cam cu 8-10 milioane de lei, în fiecare an, la pierderi, astfel că și CET Hidrocarburi, de facto, este în insolvență, are nevoie de bani de la Consiliul Local, de la bugetul local și tot timpul este în risc de a ne pierde controlul asupra acestei societăți, odată cu o solicitare de intrare în insolvență din partea creditorilor. Pe ansamblu, având în vedere situația de pe piață, ne așteptăm la o creștere a prețului, atât la furnizori cât și la populație și chiar a subvenției pe care va trebui să o acordăm în continuare din bugetul local. Sunt mai bine de zece ani în care sistemul a mers doar pe bază de subvenții, cu foarte puține investiții și o coordonare destul sau mai degrabă fără o anumită coordonare. Aceasta și din cauză că nu există o analiză independentă și obiectivă a ceea ce se întâmplă în sistem, a felului în care sunt gestionate fondurile, a direcțiilor în care trebuie să meargă investițiile. De aceea noi considerăm că este extrem de urgent ca municipiul Arad să decidă contractarea unui furnizor, care să analizeze situația, un furnizor independent, un furnizor care să aibă capacitatea de a face această lucrare, în mod obiectiv, care să vină cu soluții pe viitor pentru redresarea sistemului de termoficare și, mai mult decât atât, să implementăm aceste măsuri, indiferent care ar fi costurile, pentru că știu – toată lumea se teme de restructurări, de concedieri, dar nu putem să continuăm să injectăm sute de milioane în acest sistem și să vedem, iată astăzi suntem foarte aproape de a pierde controlul. La CET Arad nu-l mai avem, posibil să pierdem și proprietatea, în curând, iar la CET Hidrocarburi ne apropiem de situația în care putem să pierdem controlul, chiar proprietatea, în cazul în care vom ajunge la acele garanții imobiliare pe care le cere furnizorul. De aceea, noi tragem un semnal de alarmă, ne abținem la aceste voturi, am votat de fiecare dată până acum, dar considerăm că suntem în al 25-lea ceas, că măsura unei analize obiective trebuie să fie asumată, trebuie să mergem în direcția aceasta pentru a găsi o soluție reală. Pompând bani încontinuu în sistem, nu va aduce o soluție, nu vom avea un sistem de termoficare eficient. În fiecare an vor trebui banii de la investiții să fie tăiați și dați la CET, pentru subvenție. Deci, vă rog să aveți în vedere propunerea noastră și putem să avem o discuție, putem să o inițiem în cadrul Comisiei de buget sau oriunde, pentru o analiză și, ulterior, o soluție strategică pentru redresarea sistemului de termoficare din Arad. Vă mulțumesc!
Dl. primar - Dacă-mi permiteți, câteva clarificări, fără însă a ne lungi. Într-adevăr, de-a lungul anilor s-au băgat și, din păcate, se mai bagă foarte mulți bani, dar atunci când dați cifre ar fi corect să le împărțiți în două, nu neapărat în două: 50%-50%, pentru că o bună parte din sumă se duce în subvenție, subvenție pe care o plătim pentru ca cetățeanul să nu suporte un preț foarte mare. Și aici poate fi o discuție, pe care am mai spus-o și eu, dar așa prevede legea că nu este echitabil, având în vedere că cei care nu sunt în sistemul centralizat, nu beneficiază de subvenție, dar așa este în toată țara, așa este legea. Apoi, banii pe care îi dăm acum, nu se discută de C.E.T. - ul mare, cum este cel de afară, care are problemele de insolvență, îi dăm CET-ului mic, cel care este sută la sută al nostru. Apoi, așa cum aveți și la primul punct, se acoperă pierderile, ea fiind o activitate calculată, de la bun început, cu pierderi, pentru că altfel, ar trebui să vii cu un preț mult mai mare decât cel și așa subvenționat, aproape de nesuportat și asta nu din cauza dumneavoastră și nici a altora, ci a unui sistem foarte, foarte învechit. Noi am început o bătălie de retehnologizare, doar în ultimii ani, din bugetul local, am dat 30 de milioane și am refăcut o bună parte din rețelele primare, avem pe fonduri europene o bună parte din punctele termice refăcute și ducem o bătălie, deloc simplă și ușoară, pentru a retehnologiza capacitatea de producție a CET-ului mic și o să ajungem cu acest subiect și la o hotărâre de consiliu, la un moment dat, doar să termine documentațiile, tocmai pentru a nu fi sută la sută la dispoziția sau ceea ce se poate întâmpla cu producătorul principal – CET-ul mare. Ceea ce se întâmplă și astăzi – au probleme cu turbina și nu o pot porni de o lună de zile și suntem pe producție la CET-ul mic. În ceea ce spuneți dumneavoastră, evaluarea situației, n-avem nimic împotrivă și eu sunt de acord și dacă am primi și o soluție cât mai clară și dacă se poate și mai rapidă, pe evaluările specialiștilor la care am apelat până acum, foarte rapidă nu există, într-adevăr, anul acesta este foarte special din cauza prețurilor la gaz, ceea ce, cumulat cu problemele istorice ale CET-urilor, au dus la această situație, după cum probabil ați constatat, nu suntem singurii din țară, este toată lumea în situația aceasta! Dăm doar două probleme emblematice ale României, care sunt foarte vizibile – Primăria Capitalei, care a stat și în vară, o bună parte, fără apă caldă, la robinet și stă și astăzi și fără căldură și Timișoara. Iar cei care astăzi nu sunt pe televizor cu căldura oprită sunt exact în situația noastră, că săptămânal sau la două săptămâni alocă din bugetele locale bani, ca să mai susțină. Bătălia care se dă este să se treacă cumva de această iarnă. Corect ceea ce a spus și nici noi nu ne dorim să reluăm acest subiect și această sarabandă, în fiecare iarnă din nou o luăm de la capăt. Dar nici nu pot să fiu așa de super optimist să cred că vom reuși, ca într-un an de zile sau în doi, să reușim să retehnologizăm totul și să devină un domeniu foarte eficient. Este foarte greu și costisitor să lucrezi pe ambele paliere. Pe de o parte, la fel este in sistemul sanitar, dacă mi se permite o comparație, să ții în viață, pentru că trebuie să funcționeze ceea ce există și să faci ceva nou mult mai performant. De aici am spus, de toate culorile politice și de toate alianțele posibile, guvernele din ultimii 30 de ani nu s-au aplecat cu seriozitate, pentru că, dacă municipalitățile susțin acest sistem învechit, mi-aș fi dorit o politică națională cu investiții mari, din partea guvernelor, pe toate CET-urile din România sau, dacă doreau să le ia înapoi pe Termoelectrica, cum au fost, să le upgradeze, să le facă performante și apoi să le dea în administrare și în întreținere municipalităților. Altfel, avem ca și astăzi mai multe categorii de municipii și mai multe categorii de cetățeni, cum este București-ul, care, deși este în probleme mari, primește gaz la un preț foarte mic de la firma statului, iar alții stau și așteaptă și plătesc prețuri triple, dacă nu mai mult! Mă opresc aici. Dacă mai dorește cineva? Mulțumesc frumos!
Dl. Cheșa I: - Domnule Bognar!
Dl. Bognar L: - Într-adevăr, problema CET-ului este o problemă cu care ne întâlnim în fiecare an. La nivelul municipiului, avem o strategie energetică și avem și o strategie vis a vis de CET-uri. Problema este că situația strategiei este aceea că, din când în când, trebuie actualizat și, într-adevăr, este binevenit să analizăm ce pași s-au parcurs și ce trebuie făcut, mai ales în situația actuală, inclusiv impactul de mediu, că și acesta este un rol foarte important, pentru care s-au luat niște măsuri acum câțiva ani. Și eu sunt de acord, da, într-adevăr, pe o discuție foarte tehnică și perspectivele pe termen lung. Vă mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Mai sunt intervenții? Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru?
15 voturi pentru, 7 abțineri (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C.),1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș) – 23 consilieri prezenți
S-a adoptat Hotărârea nr. 524 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Trecem la punctul 2.
2
Proiect de hotărâre nr. 535/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Sunt intervenții? Dacă nu sunt, supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
15 voturi pentru, 7 abțineri (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C.), 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș) – 23 consilieri prezenți.
Dna Stepanescu L: - De asemenea, 15 voturi pentru, un consilier nu a participat la vot (n.n. dl. Mariș), 7 abțineri.
S-a adoptat Hotărârea nr. 525 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim. Declar ședința închisă. Vă doresc un week-end minunat!


(n.n. ședința s-a încheiat la ora 11, 20).



Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 5.11.2021, extraordinară


[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved