Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74048680
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței extraordinare din data de 28.04.2021 Nr. 41.272/25.05.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 28.04.2021
Nr. 41.272/25.05.2021

La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 28 aprilie 2021, au fost prezenți 23 de consilieri din 23 în funcție.
Ședința a început la ora 15,30 și s-a încheiat la ora 17,05.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, da Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Ciurariu Emilian Sorin, arhitect șef, dl. Szuchanszki Ștefan - director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Florea Liliana, director executiv al Direcției Edilitare, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Claudia Macra, director executiv al Direcției Comunicare, dl. Ioan Bătrân, șef serviciu, Serviciul Învățământ, Sănătate, dna Olimpia Stoica, șef serviciu, Serviciul Buget, dna Sandra Dinulescu, șef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeș – referent, Cabinet Primar, dl. Florin Marușca – consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- agenți economici și instituții culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Stelian Nistor, director general al S.C. Tîrguri, Oboare și Piețe S.A. Arad, dl. Ovidiu Dragoman, șef serviciu, Serviciul Parcări – SC Recons SA Arad,
- presa: Diana Duțu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Șerban – „Arq.ro”;
- alții: dl. Marius Gondor, inspector școlar general, Inspectoratul Școlar Județean Arad, dl. Boja Florinel, director - Liceul Tehnologic „Iuliu Maniu” Arad, dl. Ieneșescu Dănuț, președinte, Sindicatul Democratic Invățământ Arad, dl. Ilin Dușan, lider al organizației sindicale, Sindicatul Democratic de la Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Leahu Emanuela, director - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Țica Gheorghița, director - Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Marin Dudu Elena, membru - Consiliul de Administrație - Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad, dna Hărtău Adina, membru - Consiliul de Administrație - Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad, dna Giurgiu Nicoleta, profesor - Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Șușnea Alina Camelia, profesor - Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Coșeri Corina, profesor – Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Ioja Simona Diana, profesor Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă”Arad, dl. Stângă Florea, profesor inginer - Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dl. Sârb Ioan, profesor, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dl. Kurunczi Flavius, profesor, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Borzași Cristina, secretara, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Groza Claudia, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Cotuna Lavinia, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Maghiș Ruxandra, profesor - Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Gligor Teodora, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Miron Alina, informatician, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Cimpoeru Mariana, administrator - Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Nistor Andrada, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dl. Nistor Nicușor, cetățean interesat, dl. Cornea Teodor, Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu„ Arad, De Vegvar Aniela, invitată.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 23.04.2021, a Dispoziției nr. 846/23.04.2021, a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 23.04.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 24.04.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a. În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:

Dl. primar: Vă propun să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).

Dl. Buruc C: - Ținem un moment de reculegere sau…?
Dl. primar: - Poftim?
Dl. Buruc C: - Ținem un moment de reculegere sau de ce nu începem?
Dl. primar: - Încă nu! Sper să nu fie cazul. Doamne ferește! Îmi cer scuze, am încercat să păstrăm distanțarea socială, dacă am mai dus dintre cei prezenți la balcon, este ca să încercăm să respectăm minimele condiții de distanțare socială, având în vedere condițiile de pandemie. Altă variantă era să facem on-line și merge puțin mai greu și până acum ne-am împotmolit, uneori, în tehnică, se întrerupe, nu se pot exprima și atunci am convenit că doar la excepțional să apelăm la situația electronică. Față de ordinea de zi pe care o aveți, din partea dumneavoastră mai sunt propuneri suplimentare sau…? Da, vă rog!
Dl. Vlad C: - Aș dori, înainte să fac propunerea, să fac o mică introducere. Am discutat în comisie destul de amplu despre reorganizarea rețelei școlare și aș vrea să le spun și colegilor, care nu fac parte din Comisia de educație, importanța pe care o are rețeaua școlară pentru elevi, pentru părinți, pentru activitatea unui oraș. Rețeaua școlară ar trebui modificată în urma unor consultări cu toți actorii educaționali, cu societatea civilă, iar în contextul în care agenții economici fac o atât de importantă parte din viața liceelor tehnologice, inclusiv cu aceștia și abia la final, cu decidenții politici. Ne cereți acum să modificăm rețeaua școlară pe genunchi, brusc, cu o singură variantă de reorganizare, fără a avea un buget prevăzut pentru reacreditarea instituției pe care o vom forma și un studiu de impact și o analiză swot în legătură cu ceea ce se întâmplă cu elevii, cu profesorii, cu clădirile, iar ceea ce am făcut noi acum, cu această rețea modificată pe genunchi, am adus un deserviciu enorm școlilor implicate în această hotărâre. Părinții care urmează să-și înscrie copiii și am văzut tot acest scandal prin presă, unde vor decide? Îi ducem în Aradul Nou? Îi ducem în Boul Roșu? Nu mai se știe nimic! Nu așa se face o rețea școlară! Acesta este un joc și o cacealma ieftină! Vă rog frumos, dacă dorim, într-adevăr, să reformăm sistemul de învățământ arădean, ar trebui să existe consultări ample, înainte de a face astfel de modificări ! Motiv pentru care propunem retragerea de pe ordinea de zi a Proiectului de hotărâre, cred că numărul 24, în legătură cu rețeaua școlară. Mulțumesc.
Dl. Galea C: - Bună-ziua! Și noi, de la PMP, avem aceeași perspectivă. În ultimele trei zile am stat destul de mult pe acest subiect, am fost la licee, am discutat cu directori, cu oameni direct implicați în acest proces și chiar și în urma întâlnirii din comisie, la care a fost și domnul inspector general și domnul director adjunct și mulți directori, cu părere de rău, putem să spunem că este slab argumentată această variantă, din punctul nostru de vedere, slab documentat și, la fel, credem că ar trebui să ne așezăm pe acest subiect și să stăm mai mult. Să vedem clar care este viziunea, încotro ne îndreptăm. Cred că doar așa putem să ajungem să avem o educație sănătoasă în Arad. Mulțumesc!
Dl. primar: - Pentru corectitudine, cel puțin să fie informația corectă, ați spus că se mută nu știu cine din toamnă, că nu știu unde merg copiii, părinții! Cred că am fost cât se poate de clar în perspectiva pe care am dat-o, că cel puțin pe o perioadă de timp, estimarea mea depășind un an, dacă nu, chiar mai mult, funcție de ce fel de investiții va avea puterea financiară Primăria să facă, toată lumea rămâne pe loc. Nu pleacă nimeni nicăieri, nici din sedii, nici din sălile de clasă, nici din curtea școlii. Este, nu o dorință de „pe repede, înainte”, dar suntem condiționați de sfârșitul lunii aprilie pentru rețeaua școlară și atunci nu poți să mai depășești această dată. Și, din experiența anilor trecuți, subiect care s-a mai discutat, de fiecare dată s-a venit cu aceeași propunere, care a fost acceptată - nu acum este momentul, trebuie să mai studiem, să mai vedem, conștient fiind că fiecare variantă are plusuri și minusuri și revenim la o dată ulterioară, lucru care s-a făcut. Iar data ulterioară când s-a revenit din nou în această sală, s-a spus „nu este momentul acum” și din nou s-a amânat și din nou suntem la a nu știu câta încercare în acest sens. De aceea am propus acum o variantă, să spunem, de mijloc, de a, să spunem așa, de a face partea juridică, strict juridică, așa cum am spus - nu se mută nimeni din nicio locație și, ulterior, acesta fiind și un motiv de a impulsiona mai mult Primăria, de a face investițiile în celelalte locații pentru a se trece la faza efectivă, să spunem, de teren. Acesta a fost motivul pentru care s-a propus acum. Conștient fiind că, așa cum am spus, orice variantă de să-i spunem, mixaj, de unire, în oricare din variante, are plusuri și are minusuri. Încă nu a identificat nimeni una cu sută la sută avantaj. Fiecare încercând, în discuții, să sublinieze avantajele într-o parte și să minimalizeze dezavantajele. Acesta a fost motivul pentru care am mers acum, subliniez încă o dată, fiind vorba doar de partea juridică. Bun. Eu supun la vot prezenta ordine de zi și când ajungem la…
Dl. Vlad C: - Nu. Eu am solicitat să se retragă de pe ordinea de zi acest punct. Să se voteze retragerea acestui punct.
Dl. primar: - Vă rog, doamna secretar!
Dna Stepanescu L: - Potrivit articolului 135 din Codul administrativ, scoaterea unui proiect de hotărâre de pe proiectul ordinii de zi se face în situația în care acesta nu îndeplinește condițiile prevăzute la articolul 136 alin. (8) sau numai cu acordul inițiatorului, dacă proiectul îndeplinește condițiile prevăzute la articolul 136 alin. (8). La acest articol este vorba despre: existența referatului de aprobare, rapoartele compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, avizele cu caracter consultativ ale comisiilor de specialitate, alte documente prevăzute de legislația specială. La această literă d) reținem necesar avizul conform al Inspectoratului Școlar, care există și este depus la dosarul de ședință și comunicat aleșilor locali. Deci, dacă domnul primar își exprimă acordul, se poate scoate de pe ordinea de zi.
Dl. Buruc C: - Ce se întâmplă dacă nu se votează ordinea de zi de către majoritatea consilierilor?
Dna Stepanescu L: - În cazul neaprobării proiectului ordinii de zi, în condițiile prevăzute la alineatul 7, unde spune că se aprobă cu majoritate simplă, în cazul nostru fiind întregul Consiliu Local prezent, înseamnă 12 voturi pentru, în cazul neaprobării proiectului ordinii de zi, nu se acordă indemnizația cuvenită consilierilor locali pentru ședința respectivă și, evident, nu se ține ședința.
Dl. Buruc C: - Deci, nu se ține ședința, că indemnizația, nu cred că asta era problema. Ședința se încheie și mergem acasă toți și repuneți aceeași ședință altă dată. Corect?
Dl. primar: - Da. Dar nu știu de ce ne cramponăm. Dacă nu se dorește, nu se dorește!
Dl. Buruc C: - Pentru că voiam să știm cum vom vota în continuare, adică, dacă vom vota împotriva ordinii de zi, în momentul de față, o să mergem toți acasă și o să venim mâine să votăm același lucru.
Dl. primar: - Da. Tocmai de aceea spuneam că nu este cazul să ne ambiționăm, nici de-o parte, nici de alta și să ne certăm, cred că nu ne-am adunat aici pentru așa ceva, mai sunt și alte proiecte, când vine pe ordinea de zi acest proiect în dezbatere, îl discutați, luați cuvântul și, în final, votați. Eu n-am drept de vot, nici „pro”, nici „contra”! Și se închide subiectul, ori într-o formă, ori în alta. Cred că este cât se poate de corect. Nu este vot secret, să zici că cineva nu face public sau face „pe sub masă”, să mă scuzați! Domnule Cosmin, alt moment de reculegere! Ați știut dumneavoastră ceva!
Dl. Buruc C: - Eu mă gândeam la învățământul arădean, cu reculegerea asta, dar se pare că sunt mai multe.
Dl. primar: - Ok. Bun. Mai sunt alte propuneri, cu suplimentarea ordinii de zi? Nu avem. Supun votului dumneavoastră următoarea


[Vizualizare PDF]  [Continuare]  

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
27




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved