Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74221390
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  28-04-2021


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței extraordinare din data de 28.04.2021 Nr. 41.272/25.05.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 28.04.2021
Nr. 41.272/25.05.2021

La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 28 aprilie 2021, au fost prezenți 23 de consilieri din 23 în funcție.
Ședința a început la ora 15,30 și s-a încheiat la ora 17,05.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, da Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Ciurariu Emilian Sorin, arhitect șef, dl. Szuchanszki Ștefan - director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Florea Liliana, director executiv al Direcției Edilitare, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Claudia Macra, director executiv al Direcției Comunicare, dl. Ioan Bătrân, șef serviciu, Serviciul Învățământ, Sănătate, dna Olimpia Stoica, șef serviciu, Serviciul Buget, dna Sandra Dinulescu, șef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeș – referent, Cabinet Primar, dl. Florin Marușca – consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- agenți economici și instituții culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Stelian Nistor, director general al S.C. Tîrguri, Oboare și Piețe S.A. Arad, dl. Ovidiu Dragoman, șef serviciu, Serviciul Parcări – SC Recons SA Arad,
- presa: Diana Duțu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Șerban – „Arq.ro”;
- alții: dl. Marius Gondor, inspector școlar general, Inspectoratul Școlar Județean Arad, dl. Boja Florinel, director - Liceul Tehnologic „Iuliu Maniu” Arad, dl. Ieneșescu Dănuț, președinte, Sindicatul Democratic Invățământ Arad, dl. Ilin Dușan, lider al organizației sindicale, Sindicatul Democratic de la Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Leahu Emanuela, director - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Țica Gheorghița, director - Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Marin Dudu Elena, membru - Consiliul de Administrație - Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad, dna Hărtău Adina, membru - Consiliul de Administrație - Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad, dna Giurgiu Nicoleta, profesor - Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Șușnea Alina Camelia, profesor - Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Coșeri Corina, profesor – Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dna Ioja Simona Diana, profesor Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă”Arad, dl. Stângă Florea, profesor inginer - Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă” Arad, dl. Sârb Ioan, profesor, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dl. Kurunczi Flavius, profesor, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Borzași Cristina, secretara, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Groza Claudia, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Cotuna Lavinia, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Maghiș Ruxandra, profesor - Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Gligor Teodora, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Miron Alina, informatician, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Cimpoeru Mariana, administrator - Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dna Nistor Andrada, Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, dl. Nistor Nicușor, cetățean interesat, dl. Cornea Teodor, Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu„ Arad, De Vegvar Aniela, invitată.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 23.04.2021, a Dispoziției nr. 846/23.04.2021, a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 23.04.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 24.04.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a. În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:

Dl. primar: Vă propun să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).

Dl. Buruc C: - Ținem un moment de reculegere sau…?
Dl. primar: - Poftim?
Dl. Buruc C: - Ținem un moment de reculegere sau de ce nu începem?
Dl. primar: - Încă nu! Sper să nu fie cazul. Doamne ferește! Îmi cer scuze, am încercat să păstrăm distanțarea socială, dacă am mai dus dintre cei prezenți la balcon, este ca să încercăm să respectăm minimele condiții de distanțare socială, având în vedere condițiile de pandemie. Altă variantă era să facem on-line și merge puțin mai greu și până acum ne-am împotmolit, uneori, în tehnică, se întrerupe, nu se pot exprima și atunci am convenit că doar la excepțional să apelăm la situația electronică. Față de ordinea de zi pe care o aveți, din partea dumneavoastră mai sunt propuneri suplimentare sau…? Da, vă rog!
Dl. Vlad C: - Aș dori, înainte să fac propunerea, să fac o mică introducere. Am discutat în comisie destul de amplu despre reorganizarea rețelei școlare și aș vrea să le spun și colegilor, care nu fac parte din Comisia de educație, importanța pe care o are rețeaua școlară pentru elevi, pentru părinți, pentru activitatea unui oraș. Rețeaua școlară ar trebui modificată în urma unor consultări cu toți actorii educaționali, cu societatea civilă, iar în contextul în care agenții economici fac o atât de importantă parte din viața liceelor tehnologice, inclusiv cu aceștia și abia la final, cu decidenții politici. Ne cereți acum să modificăm rețeaua școlară pe genunchi, brusc, cu o singură variantă de reorganizare, fără a avea un buget prevăzut pentru reacreditarea instituției pe care o vom forma și un studiu de impact și o analiză swot în legătură cu ceea ce se întâmplă cu elevii, cu profesorii, cu clădirile, iar ceea ce am făcut noi acum, cu această rețea modificată pe genunchi, am adus un deserviciu enorm școlilor implicate în această hotărâre. Părinții care urmează să-și înscrie copiii și am văzut tot acest scandal prin presă, unde vor decide? Îi ducem în Aradul Nou? Îi ducem în Boul Roșu? Nu mai se știe nimic! Nu așa se face o rețea școlară! Acesta este un joc și o cacealma ieftină! Vă rog frumos, dacă dorim, într-adevăr, să reformăm sistemul de învățământ arădean, ar trebui să existe consultări ample, înainte de a face astfel de modificări ! Motiv pentru care propunem retragerea de pe ordinea de zi a Proiectului de hotărâre, cred că numărul 24, în legătură cu rețeaua școlară. Mulțumesc.
Dl. Galea C: - Bună-ziua! Și noi, de la PMP, avem aceeași perspectivă. În ultimele trei zile am stat destul de mult pe acest subiect, am fost la licee, am discutat cu directori, cu oameni direct implicați în acest proces și chiar și în urma întâlnirii din comisie, la care a fost și domnul inspector general și domnul director adjunct și mulți directori, cu părere de rău, putem să spunem că este slab argumentată această variantă, din punctul nostru de vedere, slab documentat și, la fel, credem că ar trebui să ne așezăm pe acest subiect și să stăm mai mult. Să vedem clar care este viziunea, încotro ne îndreptăm. Cred că doar așa putem să ajungem să avem o educație sănătoasă în Arad. Mulțumesc!
Dl. primar: - Pentru corectitudine, cel puțin să fie informația corectă, ați spus că se mută nu știu cine din toamnă, că nu știu unde merg copiii, părinții! Cred că am fost cât se poate de clar în perspectiva pe care am dat-o, că cel puțin pe o perioadă de timp, estimarea mea depășind un an, dacă nu, chiar mai mult, funcție de ce fel de investiții va avea puterea financiară Primăria să facă, toată lumea rămâne pe loc. Nu pleacă nimeni nicăieri, nici din sedii, nici din sălile de clasă, nici din curtea școlii. Este, nu o dorință de „pe repede, înainte”, dar suntem condiționați de sfârșitul lunii aprilie pentru rețeaua școlară și atunci nu poți să mai depășești această dată. Și, din experiența anilor trecuți, subiect care s-a mai discutat, de fiecare dată s-a venit cu aceeași propunere, care a fost acceptată - nu acum este momentul, trebuie să mai studiem, să mai vedem, conștient fiind că fiecare variantă are plusuri și minusuri și revenim la o dată ulterioară, lucru care s-a făcut. Iar data ulterioară când s-a revenit din nou în această sală, s-a spus „nu este momentul acum” și din nou s-a amânat și din nou suntem la a nu știu câta încercare în acest sens. De aceea am propus acum o variantă, să spunem, de mijloc, de a, să spunem așa, de a face partea juridică, strict juridică, așa cum am spus - nu se mută nimeni din nicio locație și, ulterior, acesta fiind și un motiv de a impulsiona mai mult Primăria, de a face investițiile în celelalte locații pentru a se trece la faza efectivă, să spunem, de teren. Acesta a fost motivul pentru care s-a propus acum. Conștient fiind că, așa cum am spus, orice variantă de să-i spunem, mixaj, de unire, în oricare din variante, are plusuri și are minusuri. Încă nu a identificat nimeni una cu sută la sută avantaj. Fiecare încercând, în discuții, să sublinieze avantajele într-o parte și să minimalizeze dezavantajele. Acesta a fost motivul pentru care am mers acum, subliniez încă o dată, fiind vorba doar de partea juridică. Bun. Eu supun la vot prezenta ordine de zi și când ajungem la…
Dl. Vlad C: - Nu. Eu am solicitat să se retragă de pe ordinea de zi acest punct. Să se voteze retragerea acestui punct.
Dl. primar: - Vă rog, doamna secretar!
Dna Stepanescu L: - Potrivit articolului 135 din Codul administrativ, scoaterea unui proiect de hotărâre de pe proiectul ordinii de zi se face în situația în care acesta nu îndeplinește condițiile prevăzute la articolul 136 alin. (8) sau numai cu acordul inițiatorului, dacă proiectul îndeplinește condițiile prevăzute la articolul 136 alin. (8). La acest articol este vorba despre: existența referatului de aprobare, rapoartele compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, avizele cu caracter consultativ ale comisiilor de specialitate, alte documente prevăzute de legislația specială. La această literă d) reținem necesar avizul conform al Inspectoratului Școlar, care există și este depus la dosarul de ședință și comunicat aleșilor locali. Deci, dacă domnul primar își exprimă acordul, se poate scoate de pe ordinea de zi.
Dl. Buruc C: - Ce se întâmplă dacă nu se votează ordinea de zi de către majoritatea consilierilor?
Dna Stepanescu L: - În cazul neaprobării proiectului ordinii de zi, în condițiile prevăzute la alineatul 7, unde spune că se aprobă cu majoritate simplă, în cazul nostru fiind întregul Consiliu Local prezent, înseamnă 12 voturi pentru, în cazul neaprobării proiectului ordinii de zi, nu se acordă indemnizația cuvenită consilierilor locali pentru ședința respectivă și, evident, nu se ține ședința.
Dl. Buruc C: - Deci, nu se ține ședința, că indemnizația, nu cred că asta era problema. Ședința se încheie și mergem acasă toți și repuneți aceeași ședință altă dată. Corect?
Dl. primar: - Da. Dar nu știu de ce ne cramponăm. Dacă nu se dorește, nu se dorește!
Dl. Buruc C: - Pentru că voiam să știm cum vom vota în continuare, adică, dacă vom vota împotriva ordinii de zi, în momentul de față, o să mergem toți acasă și o să venim mâine să votăm același lucru.
Dl. primar: - Da. Tocmai de aceea spuneam că nu este cazul să ne ambiționăm, nici de-o parte, nici de alta și să ne certăm, cred că nu ne-am adunat aici pentru așa ceva, mai sunt și alte proiecte, când vine pe ordinea de zi acest proiect în dezbatere, îl discutați, luați cuvântul și, în final, votați. Eu n-am drept de vot, nici „pro”, nici „contra”! Și se închide subiectul, ori într-o formă, ori în alta. Cred că este cât se poate de corect. Nu este vot secret, să zici că cineva nu face public sau face „pe sub masă”, să mă scuzați! Domnule Cosmin, alt moment de reculegere! Ați știut dumneavoastră ceva!
Dl. Buruc C: - Eu mă gândeam la învățământul arădean, cu reculegerea asta, dar se pare că sunt mai multe.
Dl. primar: - Ok. Bun. Mai sunt alte propuneri, cu suplimentarea ordinii de zi? Nu avem. Supun votului dumneavoastră următoarea


Ordine de zi

1. Proiect de hotărâre nr. 121/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Zonă comerț, servicii și depozitare”, amplasament: imobilul identificat prin CF nr. 353303-Arad, str. 6 Vânători nr. 97, municipiul Arad - inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 205/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea cotei de ¼ din apartamentul nr. 5, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 40, etaj I – inițiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre nr. 206/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea cotei de ¼ din apartamentul nr.3, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 40, parter – inițiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre nr. 208/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 6, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 29, etaj I – inițiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre nr. 209/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 12, situat în Arad, str. Episcopiei, nr. 46, etaj II, corp A– inițiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre nr. 214/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 2, situat în Arad, str. Ghiba Birta, nr. 18 – inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 220/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 13, situat în Arad, str. Ștefan Cicio Pop, nr.16– inițiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre nr. 221/2021 privind acordul de radiere a dreptului de administrare al Consiliului Local al Municipiului Arad asupra spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință, situate în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluției nr. 95, ap. 15, 16, 17– inițiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre nr. 207/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de dezlipire a unui imobil proprietatea privată a Municipiului Arad, situat în Municipiul Arad, Zona Industrială, înscris în CF. nr. 352108 Arad – inițiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 211/2021 privind aprobarea plății cotizației ce îi revine Municipiului Arad pentru anul 2021 în calitate de membru al Rețelei POLIS - Rețeaua Orașelor și Regiunilor Europene pentru Soluții Inovatoare în Transport - inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 200/2021 privind unele măsuri pentru reprezentarea intereselor Municipiului Arad la SC Recons SA – inițiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre nr. 215/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ- Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală de la SC CET Hidrocarburi S.A. Arad – inițiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre nr. 222/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ- Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală de la SC CET Hidrocarburi S.A. Arad – inițiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre nr. 213/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenții pentru acoperirea diferenței de preț și tarif la energia termică livrată populației către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad – inițiativa primarului
15. Proiect de hotărâre nr. 110/2021 privind sistarea apartamentării și modificarea suprafeței de teren a imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Iuliu Maniu, nr. 35A - înscris în CF nr. 301950 Arad – inițiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre nr. 145/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Gladiolelor nr. 56, înscris în CF nr. 302381 Arad –- inițiativa primarului
17. Proiect de hotărâre nr. 144/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Armoniei, nr. 35, înscris în CF nr. 346562 Arad - inițiativa primarului
18. Proiect de hotărâre nr. 201/2021 privind dezlipirea imobilelor situate în Municipiul Arad, înscrise în CF nr. 354107 Arad și CF nr. 354268 Arad- inițiativa primarului
19. Proiect de hotărâre nr. 204/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Dorel Sibii, nr. 16, înscris în CF nr. 305716 Arad - inițiativa primarului
20. Proiect de hotărâre nr. 203/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Bulgara, nr. 8, înscris în CF nr. 305527 Arad – inițiativa primarului
21. Proiect de hotărâre nr. 147/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Șelimbar, nr. 1, înscris în CF nr. 347914 Arad – inițiativa primarului
22. Proiect de hotărâre nr. 202/2021 cu privire la atestarea unei cote de teren la proprietatea publică a Municipiului Arad și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 45, Corp. A, Ap. 24, înscris în CF nr. 302024-C1-U35 Arad– inițiativa primarului
23. Proiect de hotărâre nr. 217/2021 privind aprobarea Conturilor de Execuție la data de 31 martie 2021– inițiativa primarului
24. Proiect de hotărâre nr. 216/2021 pentru modificarea Hotărârii nr. 8/21.01.2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din Municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022- inițiativa primarului
25. Proiect de hotărâre nr. 218/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 12 martie 2021- inițiativa primarului
26. Proiect de hotărâre nr. 219/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 16 martie 2021- inițiativa primarului
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 197 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Mulțumesc pentru înțelegere! Mulțumesc și pentru deschidere! Dăm drumul la dialog, cum s-ar spune, domnule președinte, vă rog!
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Bună-ziua! Punctul nr.1
1
Proiect de hotărâre nr. 121/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Zonă comerț, servicii și depozitare”, amplasament: imobilul identificat prin CF nr. 353303-Arad,
str. 6 Vânători nr. 97, municipiul Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Domnul Stana are un amendament
Dl. Stana F: - Mulțumesc. Din documentația prezentată a reieșit faptul că în cadrul procesului de consultare publică au fost unele sesizări ale proprietarilor parcelelor aflate peste drum de locul unde se dorește aprobarea acestui PUZ, care s-au plâns de zgomot, de faptul că același proprietar, care are deja o construcție în zonă, a construit în cursul nopții acea clădire, care acum există și se temeau că și ridicarea noii construcții va aduce aceleași probleme și legat de faptul că acolo există o activitate comercială, un depozit cu camioane, cu zgomot. Și pentru a crește protecția cetățenilor care locuiesc, repet, peste drum de amplasamentul viitorului depozit, am propus să solicităm ridicarea unei perdele de protecție verzi la limita de proprietate a terenului, a obiectivului pentru care s-a cerut PUZ.
Dl. Szabo M: - Domnule arhitect – șef, vă rog frumos să răspundeți dacă s-ar putea realiza!
Dl. Ciurariu S: - Bună-ziua. PUZ - ul prevede o zonă verde la interfața cu bulevardul, dacă se dorește ca această zonă verde să fie plantată cu arbori, arbuști, sigur, nu este nicio problemă să prevedem în această reglementare.
Dl primar: - Și eu cred la fel, că orice verde în plus și nu de vopsea, ci de vegetație, nu poate să strice decât să aducă un plus. Mulțumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Domnule Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Da. Și eu sunt de acord, că am discutat în comisie, dar am mai făcut o propunere: având în vedere că sunt situații în care apar neînțelegeri cu ambianța și construcția existentă, cum avem și situația de data trecută, unde locatarii sunt nemulțumiți, am înțeles, unde am aprobat un PUZ. Ca să cerem și un studiu de impact – această hotărâre, înainte, a fost discutată și în Comisia Tehnică, vine în comisie, în fața noastră deja, cu o anumită decizie, în care noi suntem puși în situația în care dacă votăm, este ok, dacă nu votăm, poate să se îndrepte, prin instanță, cu nemulțumire, Investitorul. Deci, practic, s-ar putea înainte și îl rog pe domnul arhitect-șef să studiem această posibilitate, să vedem care este, întotdeauna când vine în fața noastră un PUZ pentru aprobare, până ce nu avem un PUG, care este impactul asupra locuințelor existente, asupra anturajului ambianței urbane din zonă? Ca să nu ajungem, după aceea, la niște tensiuni, cum am mai avut în ultima perioadă situații similare. Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Vă mulțumesc. Atunci, în primul rând, supun la vot amendamentul domnului Stana. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
Dl. Szabo M: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 198 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Următorul proiect
2
Proiect de hotărâre nr. 205/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea cotei de ¼ din apartamentul nr. 5, situat în Arad,
B-dul Revoluției, nr. 40, etaj I – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 199 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
3
Proiect de hotărâre nr. 206/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea cotei de ¼ din apartamentul nr. 3, situat în Arad,
B-dul Revoluției, nr. 40, parter – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 200 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
4
Proiect de hotărâre nr. 208/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 6, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 29, etaj I
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 201 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
5
Proiect de hotărâre nr. 209/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 12, situat în Arad, str. Episcopiei, nr. 46,
etaj II, corp A– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate
– 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 202
a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
6
Proiect de hotărâre nr. 214/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 2, situat în Arad, str. Ghiba Birta, nr. 18 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 203 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
7
Proiect de hotărâre nr. 220/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 13, situat în Arad,
str. Ștefan Cicio Pop, nr. 16– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 204 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
8
Proiect de hotărâre nr. 221/2021 privind acordul de radiere a dreptului de administrare al Consiliului Local al Municipiului Arad asupra spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință, situate în Municipiul Arad, Bulevardul Revoluției nr. 95, ap. 15, 16, 17
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 205 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
9
Proiect de hotărâre nr. 207/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de dezlipire a unui imobil proprietatea privată a Municipiului Arad, situat în Municipiul Arad, Zona Industrială, înscris în CF. nr. 352108 Arad – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 206 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
10
Proiect de hotărâre nr. 211/2021 privind aprobarea plății cotizației ce îi revine Municipiului Arad pentru anul 2021 în calitate de membru al Rețelei POLIS - Rețeaua Orașelor și Regiunilor Europene pentru Soluții Inovatoare în Transport - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 207 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
11
Proiect de hotărâre nr. 200/2021 privind unele măsuri pentru reprezentarea intereselor Municipiului Arad la SC Recons SA – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: -Supun la vot. A, este vot secret! Scuze! Vă rog, propuneri!
Dl. Mariș F: - Bună-ziua! Noi o propunem pe doamna Naaji.
Dl. Szabo M: -Deci, s-a propus doamna Naaji. Mai sunt alte propuneri? Nu sunt. Deci, o singură propunere, vă rog să trecem la tipărirea buletinelor de vot!
n.n. Cronologic, rezultatul votului secret s-a prezentat la sfârșitul ședinței. După rezultatul votului secret,
S-a adoptat Hotărârea nr. 208 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
12
Proiect de hotărâre nr. 215/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ - Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală de la
SC CET Hidrocarburi S.A. Arad – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 209 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
13
Proiect de hotărâre nr. 222/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ - Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală de la
SC CET Hidrocarburi S.A. Arad – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 210 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
14
Proiect de hotărâre nr. 213/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenții pentru acoperirea diferenței de preț și tarif la energia termică livrată populației către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 211 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
15
Proiect de hotărâre nr. 110/2021 privind sistarea apartamentării și modificarea suprafeței de teren a imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Iuliu Maniu, nr. 35A –
înscris în CF nr. 301950 Arad–- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 212 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
16
Proiect de hotărâre nr. 145/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Gladiolelor nr. 56, înscris în CF nr. 302381 Arad
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 213 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
17
Proiect de hotărâre nr. 144/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Armoniei, nr. 35, înscris în CF nr. 346562 Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 214 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
18
Proiect de hotărâre nr. 201/2021 privind dezlipirea imobilelor situate în Municipiul Arad, înscrise în CF nr. 354107 Arad și CF nr. 354268 Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 215 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
19
Proiect de hotărâre nr. 204/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Dorel Sibii, nr. 16, înscris în CF nr. 305716 Arad
- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 216 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
20
Proiect de hotărâre nr. 203/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Bulgara, nr. 8, înscris în CF nr. 305527 Arad – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 217 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
21
Proiect de hotărâre nr. 147/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Șelimbar, nr. 1, înscris în CF nr. 347914 Arad
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 218 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
22
Proiect de hotărâre nr. 202/2021 cu privire la atestarea unei cote de teren la proprietatea publică a Municipiului Arad și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad,
B-dul Revoluției, nr. 45, Corp. A, Ap. 24, înscris în CF nr. 302024-C1-U35 Arad
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 219 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
23
Proiect de hotărâre nr. 217/2021 privind aprobarea Conturilor de Execuție la data de 31 martie 2021– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 220 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
Dl. primar: - Mă scuzați! Pentru că urmează punctul 24 și știu că este atâta discuție în jurul lui, vă propun o pauză de o țigară, timp în care o să am o mică ședință de consultare cu liderii de grup de la fiecare. De acord? Mulțumim frumos!
Dl. Szabo M: - Pauză de 5 minute.
Pauză.
Dl. Szabo M: - Deci punctul 24
24
Proiect de hotărâre nr. 216/2021 pentru modificarea Hotărârii nr. 8/21.01.2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din Municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Avem cele două adrese, pe care le-a primit fiecare coleg și avem cinci luări de cuvânt. Vă rog să țineți maxim trei minute! Și o invit la microfon pe doamna Țica Gheorghița, director Colegiul Tehnic de Construcții și Protecția Mediului. Vă rog, la microfon!
Dna Țica G: - Bună-ziua! Mă numesc Țica Gheorghița, directorul de la Liceul Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului, Arad. Unirea administrativă a liceelor tehnologice nu conduce la diminuarea cheltuielilor bugetare alocate unităților de învățământ, deoarece, așa cum este precizat în propunerea rețelei școlare, fiecare unitate de învățământ va rămâne în locațiile actuale pentru cel puțin 2-3 ani. În primul rând, la locația Liceului Tehnologic de Construcții și Protecția Mediului Arad, de pe strada Ioan Flueraș nr. 10C, nu există spațiu pentru a cuprinde elevii celorlalte două licee! Pe de altă parte, unitatea noastră nu are niciun profil similar cu celelalte două licee, pentru care se dorește a fi aduse la noi. În al treilea rând, constituirea unei noi unități de învățământ atrage costuri suplimentare datorate pierderii tuturor acreditărilor ARACIP, redobândirea acestora întinzându-se pe o perioadă de minim cinci ani. În acest timp, elevii școlii noastre nu vor putea să susțină examenele de certificare în meserie, în cadrul școlii și va fi necesară deplasarea lor la alte unități de învățământ acreditate, din județ sau din alte județe. În altă ordine de idei, am obținut anul acesta o acreditare – ERASMUS, care facilitează pegătirea profesională a elevilor în concodanță cu cerințele pieței muncii din Uniunea Europeană, acreditare pe care de asemenea, o vom pierde. Nu în ultimul rând, menționez că, din anul școlar trecut, unitatea noastră se încadrează în bugetul pentru salarii. Închei prin a vă mulțumi că m-ați ascultat și sper ca votul dumneavoastră să fie în favoarea învățământului tehnologic arădean. Mulțumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. O invit la microfon pe doamna Leahu Emanuela, director al Liceului Tehnologic “Aurel Vlaicu” din Arad.
Dna Leahu E: - Noi, cadrele didactice de la Liceul Tehnologic “Aurel Vlaicu”, suntem de acord că rețeaua școlară are nevoie de o reorganizare, dar aceasta trebuie să aibă în vedere domeniile după care este structurat învățământul arădean și domeniile să fie compatibile între ele. Pierderea personalității juridice înseamnă că vom pierde administrarea clădirilor, cădiri care sunt dotate cu ateliere, cabinete și laboratoare funcționale și toate sunt realizate în ultimii 15 ani cu sprijinul agenților economici. Vom pierde acreditările ARACIP, pe care le-am obținut pentru cele 11 specializări pe care le avem. Pentru fiecare acreditare se plătește de la 6 mii de lei în sus. Înainte de acreditări, avem nevoie de autorizări, pentru care, la fel, trebuie să se plătească o sumă destul de mare de bani. Vă rog să aveți în vedere că această comasare presupune că va dispărea cel mai vechi liceu tehnologic din Arad, un liceu care are 129 de ani. Nu în ultimul rând, vreau să menționez și elevii, cred că toți elevii au drepturi egale la educație. Elevii de la liceele tehnologice au dreptul să învețe la o școală care este situată în centrul Aradului, o școală dotată corespunzător pentru un învățământ tehnologic de calitate. Vă mulțumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. De la Liceul Henri Coandă, domnul Ilin Dușan. La microfon, vă rog, acolo!
Dl. Dușan I: - Susțin ce au spus cei doi directori. Le apreciez totul. Atât vreau să susțin, noi avem înființate programe europene, care sunt în derulare pe 2021-2022. Funcționăm în instituție cu un număr de 600 de elevi, gândiți-vă unde îi ducem pe acești elevi. Sunt copii săraci, care vin de la distanță, nu putem să-i băgăm în schimburi, vin la profesională. Intenția noastră este copilul, nu profesorul! Copiii ne dau nouă slujbă! În vederea votării, vă rugăm să votați cu conștiință și vă mulțumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. De la Sindicatul Democratic Învățământ Arad, domnul Ieneșescu Dănuț.
Dl. Ienășescu D: - Sărut-mâinile! Bună ziua! Față de această decizie, pe care dumneavoastră o să o luați astăzi, vin cu rugămintea, după discuțiile pe care le-am avut cu colegii mei, salariații din învățământ și prezentările doamnelor director și a colegului, respectiv în memoriile depuse la dumneavoastră sunt suficiente argumente care să ducă la rămânerea actualei rețele școlare. Și un motiv în plus aș vrea să-l spun, față de bugetul alocat pentru actualele unități, care, din ceea ce s-a spus, vor rămâne în locațiile pe care le au, nu se va modifica și elevii, care vin din partea de Banat, cum se spune, a Mureșului, toți au venit spre Liceul “Aurel Vlaicu”, Liceul “Forestier” și ar fi păcat ca acești copii să nu mai poată merge, deși se spune că sunt destule mijloace de transport în comun la noul liceu, dorința noastră este să se facă o analiză mai amplă, să se vadă punctele tari, punctele slabe ale unei astfel de unificări și vă asigur că atât colegii mei, cât și eu, în momentul în care vom vedea că ceea ce se propune și ceea ce s-a realizat în a se face această unificare, nu cred că și o să vedeți, n-o să fim împotrivă. Mulțumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Din partea Liceului Tehnologic “Iuliu Moldovan”, domnul Boja Florin.
Dl. Boja F: - Bună-ziua, domnule primar, domnule viceprimar, doamnelor și domnilor consilieri! Numele meu este Florinel-Cosmin Boja, sunt directorul Liceului Tehnologic “Iuliu Moldovan”. Am fost și ieri în comisie și vreau să susțin și astăzi, în fața dumneavoastră acele câteva propuneri pentru a păstra instituția noastră în locația de pe Calea Timișorii 29-31. Am văzut că în proiectele dumneavoastră, printre alte argumente, există și acea promovabilitate la bacalaureat. Doamnelor și domnilor, dacă realizăm această fuziune credeți cumva că la liceele tehnologice va crește acea promovabilitate la bacalaureat? Când ei ne vin în clasa a IX-a cu 2, 3, media la evaluarea națională? Credeți cumva, costurile de încălzire, utilități, vor scădea, dacă Liceul Tehnologic “Iuliu Moldovan” părăsește această locație minunată din Aradul Nou și Liceul German va pune stăpânire pe toată suprafața respectivă? Nu vreau să intru în niciun fel de polemică, vreau să fiu realist, vreau să fiu cu capul pe umeri și să vă spun câteva argumente, pe care le cunosc de 4 ani de zile, de când sunt în această funcție. Aș vrea să vă întreb, domnule primar, dacă noi ne pierdem personalitatea juridică, în mod sigur, un an va fi mult, cât vom mai sta în această locație, dacă vom merge pe strada Labirint, credeți că acolo vom avea spații suficiente ? Avem 7 clase la zi, 7 la seral. Sunt oare, în acea locație, de pe strada Labirint, sunt 7 săli de clasă, care să ne satisfacă nouă bunul mers și buna desfășurare a procesului de învățământ? Vreau să vă mai spun următorul aspect – de-a lungul acestor ani, de când sunt pe această funcție, cunoaștem cu toții că s-au făcut presiuni mari pentru a părăsi acea locație și aș dori să vă întreb de ce nu se poate învesti într-un campus preuniversitar tehnologic, în această locație din Aradul Nou, care beneficiază de o suprafață de 12.700 de metri pătrați, construit, undeva la 7000 mp., având și ateliere, având și un internat funcțional și cantină funcțională, în locația de pe Labirint am fost, cunosc locația și nu este functională, momentan. Am văzut că locația respectivă, internatul a fost alocat celor de la poliție. Eu atât am dorit să vă spun. Vă mulțumesc și vă rog, în votul dumneavoastră, să vă gândiți la viitorul învățământului tehnologic din Arad. Vă mulțumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. primar: - Da. Știu. Nu mi-am propus să intervin, dar fiindcă mi-ați adresat câteva întrebări în mod direct și nu vreau să intrăm într-o polemică, profit că sunteți la microfon, exact cum ați spus – în urmă cu aproape patru ani de zile, în aceeași sală, am fost în aceeași poziție, cu aceleași argumente. Spuneți-mi, de atunci, în patru ani de zile, ați mai participat la vreun demers ca să spunem, să rentabilizăm, să reformăm, să reconfigurăm?
Dl. Boja F: - Nu am participat, domnule primar!
Dl. primar: - Dar mai știți să mai fi fost vreuna?
Dl. Boja F: - Nu.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Așa se va întâmpla și dacă astăzi nu veți aproba! Se amână sine die, de fiecare dată cu aceeași tactică. Nu este acum momentul sau, dați -ne voie să ne respectăm! Sau toată lumea este de acord cu comasarea. Vlaicu este pentru, dar să vină toată lumea la Vlaicu. Forestierul, Iuliu Moldovan este de acord, dar să vină toată lumea acolo. Fiecare este de acord, dar să își păstreze privilegiile, dacă pot să spun așa și nu mai vreau să intru într-o altă polemică, tocmai am vrut să subliniez acest exemplu. În aceeași situație am ascultat acum patru ani, s-a hotărât că nu este momentul și să le facem așezat și încet și de atunci nu s-a mai întâmplat nimic decât un singur lucru: zi de zi și lună de lună, arădeanul a plătit bani pe întreținerea acestor clădiri pentru că, din costul per elev, nu se acoperă nici măcar jumate, de multe ori, din cheltuielile de acolo, ca să fim sinceri! Mulțumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Din partea Inspectoratului Școlar Județean, dacă doriți, domnule Gondor?
Dl. Gondor M: - Bună-ziua, domnule primar, doamnelor și domnilor consilieri! Am luat cuvântul pentru că mă consider că sunt parte la acest proiect. Am luat cuvântul pentru că trebuie să aduc în fața dumneavoastră argumentele, cred eu, rationale, asupra unei asemenea reorganizări a unei rețele școlare, pe care o amânăm, așa cum, deja s-a spus aici, de câțiva anișori. Și aș vrea să vă readuc în memorie, fără a face referire la niciuna din persoanele de față, să nu credeți acest lucru, că filosoful roman Gabriel Liiceanu a definit prostia ca și “încremenire în proiect”. Suntem, cred că astăzi aici sau sunteți dumneavoastră, domniile dumneavoastră, în ipostaza de a vota mișcarea lucrurilor înainte sau de a rămâne încremeniți într-un proiect, care s-a dovedit a fi ineficient de ani de zile. Nu vreau să fac nici un fel de referire la discursurile colegilor mei directori de mai înainte, dar așa de mult mi-ar fi plăcut să pot să întreb pe un director – care este procentul la bacalaureat obținut în ultimii ani? Care este eficiența pregătirii practice? Care este eficiența specializărilor pe care le ținem aceleași de ani și ani de zile? Pentru că acestea sunt cadrele noastre didactice. Cred că, dacă stăm cu mare atenție și luăm și analizăm discursurile pe care le-am auzit mai înainte, constatăm că, de fapt, noi ne apărăm locul de muncă, constatăm că, de fapt, ne apărăm locația în care stăm, ne apărăm ambientul nostru, în care ne simțim bine, nu mai contează nimic altceva. Doamnelor și domnilor, cred că în orice domeniu contează beneficiarul direct - elevul și societatea și comunitatea arădeană. Am putea să facem o analiză foarte clară asupra specializărilor și a meseriilor pe care le dobândesc elevii din aceste școli. Există o asemenea analiză și foarte mulți nu profesează în domeniul pentru care sunt pregătiți, penjtru că sunt domeniile pe care le avem de ani de zile. Dar, pentru că mi se face semn să închei, spun așa, că, în votul dumneavoastră de astăzi, stă începerea unui proiect de constituire, deocamdată, a două unități de învățământ tehnologic, care pot să aibă viitor, odată cu reabilitări de clădiri. Este vorba de un liceu, format din liceele tehnologice “Francisc Neumann” și “Forestier”, care au, vă rog să vă uitați pe proiectul de hotărâre, au în administrare aceleași clădiri pe care le au și acum liceele componente și al doilea liceu pe care l-am propus să se numească Liceul Tehnologic Electromecanic de Construcții și Protecția Mediului, care au ca și clădiri în administrare, toate clădirile liceelor componente, pentru a putea face analiza ulterioară asupra împărțirii eficiente pe aceste clădiri. Planurile de școlarizare ale noilor licee sunt suma planurilor de școlarizare ale liceelor componente. Cadrele didactice vor rămâne aceleași cadre didactice (n.n. din sală vorbește cineva, nu se înțelege ce spune, nu vorbește la microfon!)…
Dl. primar: - Vă rog frumos să păstrăm decența unui dialog! Fiecare din ceilalți n-a fost intrerupt, chiar dacă puteam avea opinii contrare! Respectați solemnitatea unei ședințe de consiliu, chiar dacă nu suntem cu toții de acord! Puteam…Fiți amabili! Puteam, dacă doream să evităm prezența unora nemulțumiți, aici, să organizăm ședința în așa fel încât să fim numai noi în sală, în condițiile date și nu am făcut acest lucru. Mizez, totuși, pe faptul că suntem oameni care ne respectăm și ținem la condiția noastră și a noastră, de oameni cu școala făcută la timp și a dumneavoastră, de dascăli. Vă mulțumesc frumos! Vă rog, domnule inspector general!
Dl. Cheșa I: - Domnule președinte de ședință, înainte de a da cuvântul domnilor, ați spus că trei minute fiecare! S-au depășit cele trei minute de mult!
Dl. Szabo M: - Am făcut semn și vreau să respecte toată lumea 3 minute.
Dl. Cheșa I: - Nu ați făcut semn! Au trecut 7, 8 minute! Vă rog frumos să continuăm ședința! Au trecut cele trei minute. Domnule președinte, vă rog să țineți cont de asta!
Dl. Gondor M: - Mai am o propoziție și închei, vă rog, dacă sunteți de acord!?
Dl. Szabo M: -Vă rog! Ultima!
Dl. Gondor M: - Vă mulțumesc! Este foarte bine cunoscută metoda aceasta, de a opri pe cineva în timp ce discută, cu cele trei minute, totuși au vorbit cinci directori, eu sunt numai unul singur! Deci, această constructie nouă permite ca toți profesorii, prin reprezentanți ai liceelor componente, să participle la construcția noului liceu. Dacă rămânem așa, încremeniți în proiect, vom rămâne fiecare din nou, separat și, din păcate, vom muri singuri, pe limba noastră! Vă mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Urmează domnul Buruc și apoi domnul Vlad.
Dl. Buruc C: - Am vrut să am o intervenție scurtă, dar mă văd nevoit să am o mică intervenție și asupra a ce a spus domnul inspector general, ceea ce spuneți dumneavoastră, că aceste licee nu produc specializări, de care comunitatea arădeană are nevoie, agenții economici din Arad au nevoie, nu poate decât să ne ducă cu gândul că dumneavaostră nu sunteți conectat la această realitate! Am să trec peste lucrul acesta și vreau să vă spun doar atât, am auzit, ca și în cazul discuțiilor despre Filarmonică și cultură, în Arad, doar discuții despre costuri, despre rentabilitatea învățământului. Nu vă supărați, dar cred că este o direcție total greșită, pe care această administrație o are de ani buni! Nu putem să cuantificăm învățământul și nu putem să cuantificăm, financiar, mă refer, și nu putem să cuantificăm la fel cultura, din punct de vedere financiar. Am auzit iarăși aici discuții despre promovabilitatea la bacalaureat, la aceste școli tehnologice. În cadrul Comisiei de servicii publice, pe care o conduc, am pus o întrebare – câți dintre elevii acestor școli, care este rata de promovabilitate, mă rog, de obținere a atestatelor profesionale a elevilor din aceste școli? Și este aproape sută la sută! Dacă nu, sută la sută, în unele cazuri! Deci, cu cea mai mare înțelegere, pe noi, ca și comunitate arădeană, ca și reprezentanți ai Consiliului Local al Municpiului Arad, noi suntem reprezentanți ai comunității arădene. Comunitatea arădeană are nevoie de mecanici auto, are nevoie de sudori, are nevoie de maiștri de tot felul, este o lipsă acută. Cineva să vină în acest consiliu să ne spună: “domnule, nu este nevoie, specializările sunt învechite…”, specializările pe care le aveți! Ce este învechit la specializarea de sudor? Că sudorul tot sudor este! Mecanicul auto este tot mecanic auto! Ce-l facem? Tehnician de mediu, mecanic auto? Noi trebuie să avem oameni care să repare mașini și să sudeze țevi! Asta trebuie să avem și asta trebuie să scoată pe piața muncii aceste licee! Da. Putem să discutăm dacă este eficientă această activitate, dacă, într-adevăr, sunt destui elevi școlarizați pe aceste meserii, dar aceasta este treaba Inspectoratului! Noi, ca și comunitate, trebuie să cerem ca acest Inspectorat Școlar să ne furnizeze, prin școlile pe care le are în subordine, specialiști în domeniile de care are nevoie comunitatea arădeană și nu cred că discuția despre costuri și rentabilitate la nu știu ce clădire mai poate fi pusă în discuție aici, te duci și nu ai unde să-ți repari mașina sau nu ai pe cine să chemi să-ți strângă o țeavă acasă! Pentru că aceasta este realitatea, în orașul acesta! Cât este el de mic! Mulțumesc. Nu vreau să vă rețin mai mult! (n.n. sala aplaudă). Numai o secundă, aș vrea să mai precizez un lucru – Grupul PSD, din păcate, la acest proiect, va putea avea doar două voturi deoarece colega noastră, Csilla Aur, care este cadru didactic, nu poate să participe la vot, conform legii, dar voturile noastre pentru acest proiect vor fi împotrivă. Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Am înțeles. Domnul Stana, vă rog! Da. Domnul Vlad și apoi domnul Stana. Am încurcat. Scuze!
Dl. Stana F: - 10 secunde – am să-l rog pe domnul inspector general să încerce, pe viitor, să nu mai acuze de prostie pe cei care îndzăznesc să aibă alte păreri decât ale dumnealui! Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Mi-am luat aici niște notițe, dar cred că mă voi deplasa puțin de la ele pentru că deja am ajuns într-o zonă foarte ciudată. Pentru domnul inspector doar atât, avem 10 clase de filologie în municipiul Arad și avem una de mecanică. Da. Deci, trebuie să deschidem ceva centru de studii lingvistice! Dacă tot este să comasăm, de ce nu comasăm toate liceele teoretice și așa au aceeași specializare toate! Bine! Am înțeles! Categoric! De ce nu s-a venit….aș dori totuși să adresez, înainte să…
Dl. primar: - Haideți, pe final, să respectăm pe fiecare care ia cuvântul!
Dl. Vlad C: - Da! Scurt, foarte scurt!
Dl. primar: - Trecem și votăm, după care, vă invit, care cum doriți, la o cafea și o apă și discutați în contradictoriu…
Dl. Vlad C: - Absolut!
Dl. primar: - Așa cum am spus, nu se întâmplă nimic de mâine! Prin urmare, este timp de dialog și de discuții. Îmi cer scuze! Vă mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Și eu. S-a votat…de ce nu s-a venit cu această rețea școlară înainde de buget, ca să putem vota niște investiții în clădirile respective? De ce s-a venit imediat după? Aceasta este o întrebare, care mi se pare destul de ciudată. De ce s-a lăsat CFR-ul afară, din această restructurare, dacă tot s-a gândit atât de mult, într-o clădire, care nu ne aparține și la care nu putem face nicio îmbunătățire? Sunt destul de multe probleme legate de învățământ, în municipiul Arad. De mulți ani, eu am avut plăcerea să predau în 12 unități de învățământ. Vineri am avut neplăcerea să demisionez din Consiliul de Administrație al școlii pe care am absolvit-o, în care am fost ca agent economic și să renunț la câteva ore, pe care le-am avut la plata cu ora, pentru a putea să votez astăzi, aici. Am orele la plata cu ora, că nu are cine să le predea. Problema învățământului tehnologic nu este nici clădirea, nici laboratorul, este omul care nu mai vine! Nu mai vin ingineri de industria mobilei, nu mai vin ingineri silvici să ne predea orele, nu mai vin ingineri mecanici, pentru că nu este atractiv. Nu avem, avem 13 clase de mate-info, cred și ultima notă peste 7, la titularizare, în județul Arad, am luat-o eu, în 2013, la informatică și de atunci n-a mai participat nimeni! Deci, altele sunt problemele, dacă stăm să ne gândim așa. Lăsând aceste aspecte la o parte, v-am spus și astăzi și o să o repet – vom fi de acord și colegii noștri, membri în Consiliul Local și profesorii, să facem o restructurare a învățământului, dar cu cap! Aveți aici cuvântul meu de onoare, că dacă acest proiect cade, ceea ce, probabil, sper să se întâmple, veți avea deschiderea noastră, de acum încolo, să găsim o soluție pentru a restructura mult mai amplu și pe baza unei viziuni învățământul arădean. Nu așa brusc și din pix! Cu campusuri într-o parte și alta a orașului, cu locații mari, peste un hectar, cu laboratoare ș.a.m.d. Probabil se vor deschide axe pentru finanțare sau găsim alte metode, dar nu putem pune căruța înaintea cailor. Vă rog frumos să vă gândiți că școala nu este o joacă și nu este un lan de porumb, să faci ceva într-un an, după care să bagi plugul și să pui a doua oară! Ci este la fel ca o pădure – după ce se face plantația, trebuie îngrijită și direcționată spre ceea ce dorim să fie și necesită timp o reformare a învățământului. Vă mulțumesc. (n.n. sala aplaudă).
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Domnule primar!
Dl. primar: -Mulțumesc tuturor celor care au luat cuvântul și mulțumesc tuturor celor prezenți că, per ansamblu, am dat dovadă de civilizație și respect reciproc. Nu o să intru în nicio polemică, vreau să spun doar două lucruri sau, poate, să reafirm: o dată că, în urma votului, dacă acest proiect trece, se întâmplă doar juridic, așa cum am spus, nu se mută nimeni din nicio clădire, așa cum spunea domnul consilier, va fi nevoie de alocări bugetare și de investiții ale primăriei, pentru a se realiza ceea ce va însemna nu bugetul de acum, peste două luni avem deja primele rectificări și vor mai fi bugete, estimez eu, în următorii, cel puțin 2 ani, până se va finaliza acest lucru. Nu vă ascund că, în discuțiile, inclusiv politico-administrative, pe care le-am avut pe acest subiect, mai înainte de ședință, am promis de față cu cei din aparatul de specialitate al Primăriei să înceapă calcule pe ce înseamnă diferitele mixaje și folosința clădirilor și folosirea lor la o rentabilitate maximă și care variantă, cu cifrele în față, va fi mai acceptabilă și din punctul de vedere al arădeanului, care plătește. De aceea, nu există nici un pericol să se bulverseze ceva de mâine, în afară de câteva posturi călduțe de conducere. Dar să fim sinceri! Singura amărăciune pe care o am este că în toate luările de cuvânt, pe care le-am auzit aici, directori, profesori, lideri de sindicat și domni consilieri, care nu sunt de acord, n-am auzit pe nimeni să facă referire la principalul beneficiar - copilul elev și la cel care plătește – părintele arădean. Vă mulțumesc! Vă rog să supuneți la vot! Sau, doamna secretar!
Dl. Szabo M: - Doamna secretar, vă rog!
Dl. primar: - Vă rog să respectăm, cum v-am respectat și pe dumneavoastră!
Dna Stepanescu L: - Potrivit articolului 228 din Codul Adminsitrativ referitor la regimul general aplicabil conflicului de interese pentru aleșii locali, într-adevăr, astfel cum ne-a comunicat doamna Aur Csilla, dumneaei nu participă la vot, am luat act de faptul că domnul profesor Vlad Codrin a demisionat din Consiliul de Administrație și a renunțat la angajamentul privind plata cu ora, dar se încadrează situația dumnealui la articolul 228, alineatul 1 lit. e), care spune că: “Alesul local se află în conflict de interese dacă participă la încheierea actului juridic care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru orice persoană fizică sau juridică, alta decât autoritatea din care face parte, care a făcut o plată către acesta sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestuia. Se vorbește și la timpul trecut de efectuarea unei plăți. Deci, având în vedere acest lucru, din 23 de consilieri în funcție, toți prezenți astăzi, conduita juridică aplicabilă este următoarea: consilierii locali aflați în conflict de interese, după propria mea analiză – 2 consilieri, dacă sunt și alți consilieri este obligația dumnealor să ne atragă atenția că sunt într-o astfel de situație, dacă nu, 23 de consilieri minus doi consilieri, care nu pot participa legal la vot, participă la vot 21 de consilieri. Vă mulțumesc!
Dl. Vlad C: - Eu pot să-mi asum riscul pe chestia asta și să votez?
Dna Stepanescu L: - Dumneavoastră, da. Eu nu-mi asum! Pentru că dumneavoastră riscați următoarele: “Fapta aleșilor locali de a încălca prevederile și legislația în materie privind conflictul de interese se constituie abatere disciplinară și se sancționează cu diminuarea indemnizației cu 10%, pe o perioadă de șase luni”. Riscul nostru este: “Actele administrative emise ori adoptate cu încălcarea prevederilor privind conflictul de interese sunt lovite de nulitate absolută”. Acesta este un risc cu mult mai grav!
Dl. Vlad C: - Bun. Deci, vreți să-mi spuneți că eu, pentru că am luat salariul luna trecută de la “Iuliu Moldovan” (n.n. Colegiul) sau vreodată, în trecut, eu nu pot să votez legat de nimic la școala respectivă?
Dna Stepanescu L: - Da. Doresc să vă spun, ca cetățean…
Dl. Vlad C: - Și atunci, la rețea, cum am avut voie să votez?
Dna Stepanescu L: - Ca simplu cetățean vă pot spune că, în opinia mea, comunitatea locală v-a ales și v-a desemnat să fiți aici ca să-i reprezentați interesele, dar legea spune clar că într-o astfel de situație nu aveți voie să participați la vot. Acum am exprimat un punct de vedere juridic și vă mulțumesc pentru înțelegere!
Dl. Buruc C: - Doamna secretar, această decizie de a nu-l lăsa pe colegul să voteze poate să fie atacată la Prefectură, ceea ce duce la…
Dna Stepanescu L: - Îmi asum acest punct de vedere!
Dl. Buruc C: - Asta ar duce la blocarea efectelor acestui proiect de hotărâre până la clarificarea în instanță. Corect?
Dl. primar: - Incorect! Vă spun eu, am fost prefect! Doar atacarea de către prefect suspendă efectele! Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Vă mulțumesc. Supun la vot. Cine este pentru?
11 voturi pentru, 2 abțineri (dl. Galea, dna Vornicu),
8 voturi împotrivă (dl. Buruc, dl. Cheșa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dl. Costea, dl.Chifa, dna Săbău) și 2 consilieri nu participă la vot (dna Aur Csilla, dl. Vlad Codrin.)
– 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 221 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Aș avea totuși o precizare - eu, în decembrie și ianuarie am votat, totuși, rețeaua școlară, care cuprinde, în sine, Liceul Tehnologic „Iuliu Moldovan”.
Dna Stepanescu L: - Da. Este adevărat, dar nu se punea în discuție un avantaj sau un dezavantaj sau un folos material!
Dl. Vlad C: - I-am dat o clădire. Liceului Tehnologic „Iuliu Moldovan”, eu am votat să primească o clădire. Csilla a votat să primească o clădire Liceul Sportiv, la care este profesor! Atunci de ce nu mi s-a atras atenția? Unu, la mână, deci înseamnă că actul respectiv este nul, după teoria dumneavoastră !
Dl. primar: - Nu. Înseamnă că dumneavoastră ați fost în incompatibilitate, așa cum ați auzit înainte și acum întreba dacă mai există cineva și știe că are o astfel de situație, să spună. Nu este obligația primarului sau a secretarului să cunoască situațiile juridice și contractele pe care le are fiecare consilier!
Dl. Vlad C: - Absolut! Am înțeles ideea. Eu vă anunț acum că am fost atunci membru în consiliul de administrație și am votat. Puteți să-mi diminuați respectiva indemnizație, nu știu cum o faceți din urmă, dar, în același timp, actul respectiv este nul, nu?
Dna Stepanescu L: - S-a votat rețeaua școlară și nu atribuirea de imobile!
Dl. Vlad C: - Păi, și nu am stabilit că Forestierul…,.
Dl. Buruc C: - Era vorba anterior de atribuirea de imobile..
Dl. primar: - Vă rog frumos, pe speță juridică, continuați dialogul după ședință, cu doamna secretar, aduceți hârtii, faceți contestații, dar nu este corect să ținem un întreg plen al consiliului și invitații pe o diferență pe nu știu care articol de lege! Eu, în general, sută la sută respect opinia întotdeauna a secretarului general de primărie. Vă rog să ne comunicați rezultatul votului și să mergem mai departe, mai ales că mai avem și de numărat niște voturi.
Dna Stepanescu L: - Doresc să întreb dacă toți cei zece consilieri, consilierii…au votat împotrivă sau abținere? Împotrivă.
(n.n. din sală – 8 împotrivă, 2 abținere)
Dna Stepanescu L: - Da. Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Următorul punct. Punctul 25.
Dl. Buruc C: - O secundă, dacă-mi permiteți, doamna secretar, puteți să anunțați, vă rog, a avut și domnul primar rugămintea aceasta, rezultatul votului, pe acest proiect ? Ca să fie scris și pe stenogramă!
Dna Stepanescu L: - Deci, 2 consilieri PSD au votat împotrivă. Corect? 6 consilieri de la USR s-au abținut, împotrivă, îmi cer scuze! Și consilierii PMP ? Abținere.
Dl. Buruc C: - Și consilierii U.D.M.R. și P.N.L., vă rog să anunțați votul !
Dna Stepanescu L: - Consilierii P.N.L. au votat 9 voturi pentru și 2 U.D.M.R. – pentru.
Dl. primar: - Hai, că matematica este grea! 2 colegi de la P.M.P. s-au abținut, 2 colegi de la PSD au votat împotrivă și 6 de la USR au votat împotrivă. 8 – împotrivă, 2 – abțineri, 11 – pentru. Vă mulțumesc. Și 2 consilieri nu au participat la vot – unul de la USR-PLUS și unul de la PSD. Mulțumesc.
25
Proiect de hotărâre nr. 218/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 12 martie 2021- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consileiri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 222 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
26
Proiect de hotărâre nr. 219/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 16 martie 2021- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri preznți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 223 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc și mai așteptăm votul pentru punctul 11.
Dl. primar: - Organizatoric, probabil că nu săptămâna viitoare, pentru că este săptămână mai scurtă, după cum știți, luni este zi liberă, vom încerca să mai adunăm materiale, din ce mai avem, pentru ordinea de zi și în cealaltă săptămână, asta însemnând acolo 12, 13, 14 mai, să avem o ședință. Dacă ne încadrăm, ca timing, să fie ordinară, încercăm să o facem ordinară, ca să avem ședința ordinară aferentă lunii mai, dacă nu, extraordinară și ne străduim ca până la sfârșitul lunii să avem ordinara. Cred că din partea dumneavaostră nu este niciun fel de problemă, ca acesta să fie, să spun așa, programul de după Paști. Domnul Cristi, spuneați că doriți un mesaj. Doriți acum sau după ce se întorc colegii? Haideți, vă rog, sigur, la pupitru!
Dl. Galea C: - În primul rând vreau să vă spun că mă consider onorat să pot vorbi cu voi despre un subiect, care, probabil, pare „off topic”, nu are legătură cu ceea ce se întâmplă în acest Consiliu Local, chiar dacă poate vine într-un moment când putem simți chiar un fel de tensiune în sală, ceea ce este, din perspectiva mea, normal într-o astfel de sală, nu este niciun fel de problemă. În schimb, astăzi, vreau să vin în fața dumneavoastră și am cerut permisiunea și mulțumesc pentru acest lucru și vă cer și vouă și promit să nu vă țin foarte mult, nu mai mult decât, poate, o țigară, care s-a fumat în pauză, aș vrea să vorbesc despre o persoană pe care eu o respect foarte mult, o persoană de la care eu am învățat, probabil, cele mai multe lucruri în această viață și pentru că, probabil, vă dați seama despre cine este vorba, am să vă spun și eu - este vorba despre Isus Hristos. Suntem în Săptămâna Mare și este săptămâna patimilor și cred că este potrivit să petrecem câteva minute în acest loc să vorbim, să vă spun foarte pe scurt un gând pe care îl am din acest punct de vedere, în această perioadă. Știu că nu s-a obișnuit, știu că nu se obișnuiește, de obicei, să se facă acest lucru, mi-am adunat puțin curaj, să zic așa, și iată-mă în fața dumneavoastră cu a povesti puțin despre asta. Eu știu că Isus Hristos nu are semnificație la fel de mare pentru toată lumea, chiar în acest loc, chiar și în acest oraș, El înseamnă diferit pentru fiecare dintre noi și pot să înțeleg acest lucru. În schimb, personal, cred că fiecare dintre noi putem să învățăm câte ceva de la EL. Fiind în Săptămâna Mare cred că este potrivit să facem acest lucru acum. Pe scurt, sunt două lucruri, pe care eu vreau să le pomenesc astăzi, un lucru are legătură cu jertfa – suntem în Săptămâna Mare, Paștele sunt peste câteva zile și cred că cel mai impotant lucru pe care putem să-l învățăm de la Isus Hristos și pe care putem să-l vedem este jertfa Lui, o jertfă proprie, s-a dat la o parte, a lăsat ambițiile Lui la o parte, a lăsat gândurile Lui, și-a lăsat, dacă vreți, planurile acestea pământești și a ales să se pună la dispoziția celorlalți. Cred că ni se potrivește foarte mult lucrul acesta și poate din când în când este bine să privim lucrurile din această perspectivă. Să știți, cu cât mai mult vom dori să câștigăm lucruri pentru noi, cred că alții vor pierde și vice-versa. Cu cât mai mult renunțăm la noi înșine, alții vor câștiga, în speță, acest oraș și salut în avans acest lucru. Un alt lucru despre care vreau să vorbesc este legat de unitate. Știu că aparent, astăzi, nu am avut o unitate, ar putea interpreta unii. Nu cred că lucrurile stau așa. Într-o astfel de zi, chiar într-o astfel de zi Isus se afla într-o grădină, despre care știți cu toții, se afla într-o grădină și era măcinat de gândurile proprii, de suferința Lui, de durerile Lui pentru că urma să moară, un lucru care pe mine m-a frapat și am să vă citesc un verset – este Ioan 17:21, în care El spune așa: „Mă rog ca toți să fie una, cum Tu, Tată, ești în Mine, și Eu în Tine; ca și ei să fie una în Noi, pentru ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis”. În acest context al durerii, El a avut în inimă, oarecum, dorința aceasta ca noi, oamenii, să fim uniți. S-a rugat Tatălui pentru unitatea noastră. Acum, dacă noi suntem uniți sau nu suntem uniți, răspunsul puteți să vi-l dați voi! În acest loc, și apreciez lucrul acesta, de fiecare dată, salut lucrul acesta, sunt încântat de acest lucru, de fiecare dată începem cu Imnul Național. Este un respect al nostru față de autorități, față de această țară, în esență. Acum vin în fața voastră și am curaj și îndrăzneală să vă cer să facem ceva, ce nu știu dacă s-a făcut aici, poate altcineva poate să-mi spună, dar în acest loc aș vrea să ne arătăm respectul față de Dumnezeu. Dacă binevoiți și ați vrea și sunteți în regulă cu această idee, eu aș vrea să facem împreună rugăciunea „Tatăl Nostru”. Cred că este un lucru bun pentru toată lumea, suntem creștini, este o țară creștină, trăim într-o perioadă bună și cred că acest lucru ar trebui să însemne ceva pentru toată lumea. Să dăm noi, dacă vreți, un semnal în acest loc, că ne pasă de ceea ce Dumnezeu spune și face. Și dacă doriți și binevoiți, eu vă încurajez, cu permisiunea voastră, să vă ridicați și cine dorește să spună împreună cu mine Tatăl Nostru. Toți, cu voce tare, care doriți, și ne vom despărți după aceea! „Tatăl nostru care esti în ceruri, sfințească-Se Numele Tău, vie Împărăția Ta, Facă-se voia Ta, precum în cer așa și pe pământ. Pâinea noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă astăzi și ne iartă nouă greșelile noastre, precum și noi iertăm greșiților noștri și nu ne duce pe noi în ispită ci ne izbăvește de cel rău. Căci a Ta este împărăția și puterea și slava, în veci Amin! Vă mulțumesc mult. Vă apreciez. Să aveți sărbători binecuvântate, pline de pace !
Dl. primar: - Mulțumesc tuturor. Rog rezultatul și închidem ședința.
Dl. Szabo M: - Vă rog să dați citire rezultatului votului secret.
REZULTAT VOT SECRET.
11
Proiect de hotărâre nr. 200/2021 privind unele măsuri pentru reprezentarea intereselor Municipiului Arad la SC Recons SA – inițiativa primarului
Dna Vornicu D: - Astăzi, 28 aprilie 2021, în cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local Arad, Comisia de Validare, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local a exercitat sub responsabilitatea sa operațiunile privind votul secret desfășurat cu privire la unele măsuri pentru reprezentarea intereselor municipiului Arad la SC Recons SA Arad. Comisia a consemnat următoarele rezultate: consilieri prezenți la ședință – 23, buletine de vot distribuite – 23. Se desemnează ca reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acționarilor la SC RECONS SA doamna Naaji Antoanela Luciana, care a obținut 12 voturi cu „Da”. Constatând legalitatea procedurii votului secret, Comisia validează rezultatele acestui vot, fiijnd desemnată doamna Naaji Antoanela Luciana ca reprezentant al Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acționarilor la SC Recons SA Arad .
Dl. Szabo M: - Vă mulțumesc. Înainte să închei ședința vă urez „Paște fericit!”, sănătate, bucurie și liniște sufletească! Declar ședința închisă! Vă mulțumesc!

(n.n. ședința s-a încheiat la ora 17,05).

Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 28.04.2021, extraordinară
Cod PMA -S4-02












[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved