Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74081506
 

 
  COMUNICATE... Dec 18, 2017
    Impozitele si taxele locale, în dezbatere publică

 

Vineri 15 decembrie 2017, în sala Regina Maria din Palatul Administrativ a avut loc o dezbatere publică prin care a fost adus la cunoștință cetățenilor din Municipiul Arad, Proiectul de Hotărâre privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2018. La dezbaterea publică au participat inițiatorii proiectului de hotărâre, personalul de specialitate implicat în această activitate de inițiere a proiectului de hotărâre și aproximativ 60 de cetățeni.

În deschiderea dezbaterii publice, directorul Direcției Venituri, Pavel Neamțiu a făcut o scurtă prezentare a proiectului de hotărâre,
Modificările importante sunt la impozitul pe clădiri la persoane fizice care se stabilește la 0,15%, și se introduce cota de majorare la clădirile neîngrijite de la 100% până la 500% și se majorează cu aproximativ 5% impozitul pe terenuri, la persoane fizice și persoane juridice, cu mențiunea că nemaiimpozitându-se cei 400 de m2 de teren agricol la curți/construcții, e posibil ca impozitul să fie mai mic decât cel din acest an”.

Așa cum prevede procedura dezbaterii publice au urmat luările de cuvânt. Cei care și-au exprimat dorința de a interveni, au solicitat fie modificarea proiectului în sensul neaplicării acestei majorări, fie au dorit să știe unde vor fi folosite sumele de bani colectate din impozitele si taxele majorate. 

E regreatabil că nu vrem să vedem investițiile care s-au făcut până acum: modernizarea Stadionului UTA se face pe banii noștri, Palatal Culural, Teatrul Clasic unde vom investi 10 milioane de euro, deșeurile trebuie introduse în subteran. Să nu uităm de reabilitările de străzi și poduri, de proiectul de regenerare urbană, Unitatea militară Gai, investițiile masive în Educație. Toate aceste lucruri au nevoie de o anumită sursă”, a afirmat primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă cu ocazia intervenției din ultima parte a dezbaterii.

În condițiile în care bugetul local va fi afectat în 2018 pe de o parte de modificările Codului Fiscal, iar pe de altă parte de lipsa alocărilor financiare de la Guvernul României, municipalitatea a trebuit să găsească o soluție pentru a nu împiedica dezvoltarea orașului.

Nu cred că ne permitem în situația de criză a României să ridicăm impozitele la persoanele juridice pentru că ei generează locuri de muncă. Trebuie să avem grijă de mediul de afaceri. Atunci ne-am dus la cei care au avut aceleași impozite de trei ani de zile. Eu îmi asum inclusiv această creștere.”, a încheiat primarul Gheorghe Falcă.

Proiectul de hotărâre privind taxele și impozitele locale în 2018 va fi supus votului consilierilor locali municipali.

 

Biroul de presă a Primăriei Municipiului Arad


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
29




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved