Cererile se vor depune la Registratura Primăriei Municipiului Arad, însoţite documente justificative privind situaţia solicitanţilor. Lista documentelor justificative poate fi consultată mai jos, în prezentul comunicat sau la Serviciul Relaţii cu Publicul din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Evaluarea dosarelor de către Comisia de analizarea a dosarelor de repartizare a locuinţelor sociale va dura 15 zile lucrătoare, calculate de la ultima zi de depunere a dosarelor.
După întocmirea listelor de priorităţi în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut de solicitanţi, acestea se vor afişa la sediul Primăriei Municipiului Arad, la o dată care se aduce la cunoştinţă publică prin afişare şi mass – media. După publicarea listelor de priorităţi, va exista perioada pentru depunerea eventualelor contestaţii (5 zile lucrătoare). Contestaţiile se rezolvă în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării. Listele finale, după soluţionarea contestaţiilor, se supun aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad. Atribuirea locuinţelor se va face în limita dispobilului, în ordine descrescătoare a punctajului, de către Comisia de analizarea a dosarelor de repartizare a locuinţelor sociale. Locuinţa atribuită nu poate fi refuzată decât în condiţiile în care se renunţă şi la dreptul locativ astfel câştigat.
Persoanele/familiile evacuate din imobilele retrocedate foştilor proprietari, aflate pe lista de priorităţi întocmită în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.117/2007 privind stabilirea criteriilor pentru ordinea de prioritate a repartizării locuinţelor din fondul locativ de stat familiilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de O.U.G. nr. 40/1999, vor avea prioritate la obţinerea unei locuinţe.
DOCUMENTELE care vor însoţi cererile de locuinţe sociale:
- Copii acte de identitate pentru toţi membri familiei (BI/CI, certificat naştere minori)
- Copii acte de stare civilă (certificate de naştere, de căsătorie/sentinţă de divorţ, după caz)
- Copii acte de studii (doar pentru solicitant)
- Declaraţie notarială privind încadrarea în condiţiile legale, respectiv cu privire la faptul că:
- Nu au deţinut, nu deţin şi nu au înstrăinat o locuinţă proprietate personală, o suprafaţă de teren construibil proprietate personală, o casă de vacanţă proprietate personală, pe teritoriul României după 01.01.1990.
- nu au beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuinţe.
- nu deţin, în calitate de chiriaş, o altă locuinţă din fondul locativ de stat, nerevendicată în baza legilor speciale.
Declaraţia va fi dată dată atât de solicitant cât şi de toţi membrii familiei de grad I care locuiesc şi gospodăresc împreună, pentru copiii minori declaraţia va fi dată de către reprezentantul legal al minorului.
- Documentele justificative privind situaţia locativă actuală, care vor fi, după caz:
- Pentru solicitanţi care locuiesc în chirie: contractul de închiriere pentru locuinţa actuală
- Pentru solicitanţi care sunt toleraţi într-un imobil: adeverinţă de la Asociaţia de proprietari/locatari, din care să rezulte suprafaţa utilă a imobilului precum şi numărul persoanelor care au figurat la calcularea cheltuielilor comune pentru întreg anul anterior depunerii cererii, defalcat lunar şi copii după B.I./C.I. ale tuturor locatarilor apartamentului respectiv. În cazul în care nu există Asociaţie de proprietari/locatari, se solicită declaraţie notarială din partea titularului locuinţei, în care să fie specificată suprafaţa utilă a locuinţei, numărul de persoane care locuiesc la adresa respectivă, numele acestora şi copiile după B.C./C.I./certificat de naştere (după caz), ale tuturor persoanelor care ocupă locuinţa respectivă.
-Documentele justificative privind veniturile şi vechimea în muncă, după caz:
- Adeverinţe cu venit NET lunar, inclusiv cu venitul net permanent pe ultimele 12 luni, defalcat pe luni, sau cupon de pensie, sau declaraţie că nu beneficiază de nici un venit – ambii soţi şi membrii familiei de grad I.
- Acte eliberate de către autorităţile statului care să dovedească venitul realizat în ultimele 12 luni ca urmare a desfăşurării unei activităţi legal constituite (convenţii civile, PFA, drepturi de autor, dividente, participaţii sau altele).
- Orice document care atestă vechimea în muncă, cum ar fi copie a cărţii de muncă, adeverinţă eliberată de angajator, extras REVISAL eliberat de Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad / angajator, adeverinţă eliberată de Casa Naţională de Pensii Publice etc. ( se depune doar pentru solicitant ).
- copie a Deciziei de pensionare pe caz de boală sau incapacitate permanentă de muncă sau anticipat.
-Alte documente, după caz :
- Certificat de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap
- Adeverinţă privind faptul că solicitantul a beneficiat de un serviciu de tip rezidenţial (provine din instituţii de ocrotire socială şi a împlinit 18 ani)
- Copii documente care atestă calitatea de veteran/văduvă de război, urmaşi ai eroilor-martiri, răniţi şi luptători în Revoluţia din Decembrie 1989 (beneficiar prevederilor Legii 341/2004), persoane persecutate pe motive de dictatură instaurată din 06.03.1945, persoane deportate în străinătate şi prizonieri (conf. Decret-Lege 118/1990)
- Dovada vechimii solicitărilor anterioare de locuinţă socială la Primăria Municipiului Arad (orice document care atestă înregistrarea la Primăria Municipiului Arad a solicitării unei locuinţe sociale ).
- Orice document care solicitantul îl apreciază ca fiind dovadă în obţinerea punctajului pentru cazuri de forţă majoră, situaţii neprevăzute sau de excelenţă.
Biroul de presă
|