|
Municipiul Arad este beneficiar al finanțării proiectulului Sistem informatic integrat de e-Guvernare pentru Primăria Municipiul Arad, în cadrul Programului Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice (POS CCE), Axa prioritară III – Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru sectoarele privat și public, Domeniul Major de Intervenție 2 Dezvoltarea și Cresterea Eficienței Serviciilor Publice Electronice Moderne, Operațiunea 3.2.1 Susținerea implementării de soluții de e-guvernare și asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar.
|
Semnarea contractului de finanțare dintre Municipiul Arad, în calitate de beneficiar, și Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale (OIPSI), a avut loc la Primăria Arad, în data de 28 ianuarie 2010. Contractele au fost semnate de ministrul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, dl.Valerian Vreme și viceprimarul municipiului Arad, dl.Levente Bognar.
VALOAREA TOTALĂ A PROIECTULUI : 7.006.100 LEI
VALOAREA NERAMBURSABILĂ : 5.287.100 LEI
Nevoia si oportunitatea:
- Activitățile Primăriei sunt din ce în ce mai complexe, resursele disponibile sunt limitate, există nevoia de informatizare a unor activități
- Înscrierea în cerințele UE cu privire la relațiile cu cetățenii si transparență
- Finanțarea din fonduri structurale a unui sistem informatic de e-guvernare
Obiectivele proiectului:
- Imbunătațirea comunicării si colaborării cu contribuabilii pentru crearea unei satisfacții maxime ca răspuns la solicitările către Primărie
- Existența unor unelte IT pentru: managementul activităților și resurselor din Primărie, prelucrarea facilă a datelor și informațiilor existente in Primărie și facilitarea luării deciziilor
- Interconectarea tuturor sistemelor informatice din Primărie si automatizarea conexiunilor între ele
Structura proiectului:
Centrul Interactiv de Servicii
- Realizează comunicarea cu cetățenii prin unificarea mijloacelor de comunicare (scris, telefonic, e-mail, portal) și crearea unei baze de date unice în care se înregistrează și gestionează dialogul
- Eficientizează și automatizează comunicarea electronică cu contribuabilii
- Implementează un management al cererilor de servicii către Primărie, inclusiv o evidență și o urmărire/raportare clară
- Extinde și integrează managementul reclamațiilor
Portalul Primăriei
- Reprezintă interfața între cetățean și sistemul informatic al Primăriei
- Realizează o parte din funcțiile de comunicare, de cereri de servicii, de reclamații, etc între contribuabil și Primărie
- Este unul dintre mediile de comunicare prin care se asigură transparența la nivel de Primărie, punând la dispoziție cetățenilor, în mod automat, date definite ca publice direct din sistemul informatic: Investiții, Bugete, Execuția Bugetară, Achiziții, etc
Sistemul de Procesare, Stocare si Analiză a Datelor
- Furnizează informații pentru Centrul Interactiv de Servicii și Portalul Primăriei
- Se constituie drept un instrument pentru toți angajații Primăriei pentru a introduce date, pentru a le prelucra, pentru a genera raportări, evidențe și analize, în toate ariile de activitate a Primăriei
- Factorii decizionali vor folosi rapoartele și analizele puse la dispoziție de către sistem pentru a lua decizii, pentru a controla activitatea, atât cea de comunicare cu cetățenii cât și cea internă
- Sistemul este centrat pe activitățile principale de Bugete, Investiții și Proiecte, Achiziții, având inclus și restul de activități de care este nevoie pentru a le gestiona pe acestea
- Va realiza interfațarea cu soluția de Document Management și soluția de Taxe și Impozite, existente în Primărie.
Biroul de presă
|