Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74155933
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  18-01-2022


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței ordinare din data de 18.01.2022 Nr. ad 4062/18.02.2022






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței ordinare
din data de 18.01.2022
Nr. ad 4062/18.02.2022

La ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 18 ianuarie 2022, au fost prezenți 23 de consilieri din 23 în funcție. Domnii consilieri: Galea Cristian-Aurel, Curcanu Dorian-Florin și Ilioni Florin și-au exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv, prin platforma on-line de videoconferință (Join Zoom Meeting).
Ședința a început la ora 13,00 și s-a încheiat la ora 13,33.
Ședința a fost condusă de către domnul viceprimar Ilie CHEȘA.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, domnul viceprimar Ilie Cheșa, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect- șef, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dna Adriana Sobaru, șef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dl. Lucian Palcu, șef birou, Biroul Energetic, dna Mihaela Balaș, șef Serviciu Evidență și Administrare Domeniul Public, dna Claudia Ardelean, consilier juridic în cadrul aceluiași serviciu, dna Diana Haica, consilier Compartimentul Administrația Școlilor, dl. Varjasi Kristian, referent, Cabinet Primar, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet Primar, dl. Răzvan Vermeșan, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Ervin Ivanov, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Emilia Solya, consilier Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Doris Micu, consilier, Compartimentul Asistență Juridică și Tehnică, dl. Marinel Blaj, referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dna Maria Fițiu, consilier, Serviciul Fond Locativ, dl. Lucian Sălăjan, consilier juridic, Biroul Cadastru Intravilan și Carte Funciară, dl. Corneliu Neamțiu, consilier, Compartimentul Guvernanță Corporativă, dl. Alexandru Popa, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier în cadrul aceluiași serviciu, Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Daniela Pădurean-Andreica, director executiv al Centrului Municipal de Cultură Arad, dl. Victor Ciulean, director general al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dna Marta Ujvărășanu, contabil șef – SC CET Hidrocarburi SA Arad,dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public Arad SA, dl. Nicolae Mehelean, director general al SC RECONS SA Arad;
- alți participanți: dna Hojda Leona, student practicant, dna Bejenari Sabina, student practicant;
- presa: Diana Duțu – „Aradon” și „Jurnal Arădean”, Raluca Medelean – „Special Arad”, Tomas Gagyi - „Special Arad.ro”, Livia Pădureț – „Glasul Aradului”, Ciprian Vlad Sârb – „Arădeanul.Info”, Claudia Gavra – „Arq”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 12.01.2022, a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 73/12.01.2022, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media, au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 12.01.2022, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 12.01.2022, în format electronic și au fost transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
Proiectul de hotărâre de la nr. 24, introdus suplimentar pe ordinea de zi, a fost comunicat în data de 18.01.2022. Avizele comisiilor de specialitate pentru acest proiect s-au obținut înaintea ședinței, în ziua de 18.01.2022.
În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Bună ziua! Este toată lumea prezentă? Aș propune să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Mulțumesc și consilierilor care sunt on line. Organizatoric, pentru că domnul președinte de ședință este acasă, bolnav, ar fi vrut să fie aici, vă propun să alegem un președinte de ședință pentru astăzi, pragmatic, domnul viceprimar, vă rog!
Dl. Faur L: - Da. Propun să-l alegem pe domnul Ilie Cheșa președinte de ședință.
Dl. primar: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 1 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Tot organizatoric și fac o scurtă introducere – ca să fim înțeleși - …Deci a votat toată lumea pentru președintele de ședință? Am zis să nu mai mutăm pe cineva aici, să fie unul dintre viceprimari și „Doamne apără!”. Toată lumea pentru? Mulțumim frumos!. Acum, tot organizatoric, și am rugămintea să ne concentrăm puțin – pe 28 este licitația pentru casa Cicio Pop. Asta înseamnă că până în 26 și Primăria, dacă dorește să participe și noi am zis că venim în fața Consiliului cu această propunere, trebuie să depună documente, să aibă inițiativa aceasta și inclusiv un funcționar care să meargă acolo…, cum suntem, n-am venit să propunem pe ordinea de zi de la început și o persoană, că ne-am temut să nu se îmbolnăvească, aș vrea să suplimentăm ordinea de zi cu un proiect de hotărâre în care dumneavoastră sunteți de acord ca Primăria să participe la licitație și să delege un, ce-o fi, un funcționar de la Patrimoniu, ca să nu ne mai întâlnim încă o dată până în ziua de 26!
Dl. Vlad C: - Și unde este proiectul ?
Dl. primar: - Acum lucrează la el! Îl avem și va trebui să-l trece și prin comisie și să suplimentăm ordinea de zi.
Dl. Vlad C: - Păi să-l și vedem!
Dl. primar: - Sigur! Eu vă spun, între timp, vă spun – și nu cred că este vreo problemă! ….va trebui să fiți prezent în același timp când se desfășoară licitația, noi să fim în ședință de consiliu și dacă sunt competitori și prețul urcă, singurul în măsură este Consiliul să-i dea drept acelui funcționar până unde urcă prețul. Și va trebui să fim în mod direct cu el, păi altfel omul este acolo și îl mandatăm o dată cu prețul de pornire și până unde să se ducă! Și va trebui să fiți dumneavoastră aici, în calitate de Consiliul Local, să hotărâți cum. Ați înțeles cam care este ideea? A ajuns proiectul? Și mai avem tot așa, ca să nu ne mai întâlnim încă o dată, am spus să ne pună proiectul pentru CET, avem gazul până la sfârșitul săptămânii, sperăm să se mai tempereze și să avem și proiectul acela. Atunci cele două proiecte ar fi supliment la ordinea de zi, dar prima dată v-aș ruga, acela cu CET-ul, a prins comisiile de el, da? Cel cu CET-ul știți de el, a prins comisiile, ar trebui acum, prima dată, comisii reunite pentru mandatarea de care vorbeam. Toată lumea a primit proiectul de hotărâre? Putem să ne constituim în comisii? Bun! Pentru proiectul de hotărâre privind participarea la licitația publică pentru casa Cicio Pop – Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat unui reprezentant din aparatul de specialitatea al Primarului Municipiului Arad pentru exercitarea dreptului de preemțiune al Municipiului Arad în cadrul procedurii licitației publice pentru vânzarea imobilului teren și casă, situat în Municipiul Arad, str. Ștefan Cicio Pop nr.3
Comisia 1, dacă este pentru? Abțineri? Împotrivă? (n.n. unanimitate). Mulțumesc frumos! Comisia nr. 2, dacă este pentru? Abțineri? Împotrivă? (n.n. unanimitate). Mulțumesc frumos! Comisia nr. 3? Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă? Mulțumesc frumos! Și mai avem încă o comisie – Comisia nr. 4. Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă? (n.n. unanimitate). Mulțumesc frumos! Acum, față de ordinea de zi pe care o avem toată lumea, mai avem cele două proiecte, acesta, de care am vorbit acum, de suplimentat și cel cu CET-ul. Dacă în afară de aceste două proiecte mai sunt și alte propuneri? Atunci supun la vot suplimentarea ordinii de zi a ședinței ordinare cu cele două proiecte. Cine este pentru? Unanimitate!
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Și acum pentru ședința ordinară, cu cele două proiecte introduse suplimentar pe ordinea de zi, supun la vot următoarea

Ordine de zi:


1. Proiect de hotărâre nr. 648/2021 privind modificarea statului de funcții al Filarmonicii Arad - inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 551/2021 privind aprobarea Amenajamentului pastoral pentru suprafețele de pajiști și fânețe din extravilanul municipiului Arad - inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 15/2022 privind aprobarea Raportului pentru perioada 01.10- 31.12.2021 referitor la activitatea Registrului Agricol – inițiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre nr. 2/2021 privind aprobarea documentației pentru elaborarea propunerilor de proiecte culturale pentru acordarea de finanțări nerambursabile, în baza Ordonanței Guvernului nr. 51/1998 - inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 3/2022 privind aprobarea documentației pentru elaborarea propunerilor de proiecte educative, de tineret și recreative pentru acordarea de finanțări nerambursabile, în baza Legii nr. 350/2005 și ale Legii nr. 350/2006 - inițiativa primarului
6. Proiect de hotărâre nr. 4/2022 privind aprobarea documentației pentru elaborarea propunerilor de proiecte pentru acordarea de finanțări nerambursabile, în baza Legii nr. 350/2005, în cadrul programului sportiv de utilitate publică ”Promovarea sportului de performanță” - inițiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre nr. 5/2022 privind aprobarea documentației pentru elaborarea propunerilor de proiecte pentru acordarea de finanțări nerambursabile, în baza Legii nr. 350/2005, în cadrul programului sportiv de utilitate publică ”Sportul pentru toți” - inițiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre nr. 9/2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad – inițiativa primarului
9. Proiect de hotărâre nr. 10/2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad - inițiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre nr. 643/2021 privind schimbarea destinației, pe o perioadă de 10 ani a imobilului situat în Municipiul Arad, Calea 6 Vânători nr. 55, și darea în administrare a acestuia către Direcția de Asistență Socială Arad - inițiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre nr. 6/2022 privind însușirea rapoartelor de evaluare a unor bunuri imobile aparținând Statului Român/Municipiului Arad - inițiativa primarului
12. Proiect de hotărâre nr. 11//2022 privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 401/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind propunerea de schimbare a destinației, pe o perioadă de doi ani, a unei părți din imobilul aferent unei unități de învățământ preuniversitar de stat din Arad, situat pe str. Labirint nr. 6 - inițiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre nr. 13/2022 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Minervei nr. 23, înscris în CF nr. 302803 Arad – inițiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre nr. 14/2022 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Dimitrie Bolintineanu nr. 12A, înscris în CF nr. 303295 Arad – inițiativa primarului
15. Proiect de hotărâre nr. 1/2022 privind modificarea Hotărârii nr. 586/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale și al piețelor în municipiul Arad – inițiativa primarului..
16. Proiect de hotărâre nr. 12/2022 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ Teritoriale - Municipiul Arad, în Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor la SC Compania de Apă Arad SA – inițiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre nr. 8/2022 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 23 noiembrie 2021 – inițiativa primarului
18. Proiect de hotărâre nr. 8/2022 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 3 decembrie 2021 – inițiativa primarului
19. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad.
20. Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad.
21. Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad
22. Proiect de hotărâre nr. 25/2022 privind acordarea unui mandat unui reprezentant din aparatul de specialitate al Primarului Muncipiului Arad pentru exercitarea dreptului de preemțiune al Municipiului Arad în cadrul procedurii licitației publice pentru vânzarea imobilului teren și casă, situat în Municipiul Arad, strada Ștefan Cicio Pop nr.3 - inițiativa primarului – introdus suplimentar pe ordinea de zi.
Cine este pentru?
Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 2 a Consiliului Local al Municipiului Arad.

Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Domnule președinte, vă rog!
Dl. Cheșa I: - Bună-ziua. Suntem în ședința ordinară din 18 ianuarie 2022. Primul punct
1
Proiect de hotărâre nr. 648/2021 privind modificarea statului de funcții al Filarmonicii Arad - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.Cine este pentru?
Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 3 a Consiliului Local al Municipiului Arad.

2
Proiect de hotărâre nr. 551/2021 privind aprobarea Amenajamentului pastoral pentru suprafețele de pajiști și fânețe din extravilanul municipiului Arad - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 4 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim.
3
Proiect de hotărâre nr. 15/2022 privind aprobarea Raportului pentru perioada 01.10- 31.12.2021 referitor la activitatea Registrului Agricol – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 5 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
4
Proiect de hotărâre nr. 2/2021 privind aprobarea documentației pentru elaborarea propunerilor de proiecte culturale pentru acordarea de finanțări nerambursabile, în baza Ordonanței Guvernului nr. 51/1998 - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Avem amendamente. Mă scuzați! Domnule Stana!
Dl. Stana F: - Mulțumesc. Ideea din spatele acestui amendament este să fie menționat „Municipiul Arad” pe documentația de promovare a acestor evenimente și pe produsele culturale sau de alt fel, care rezultă în urma finanțării, ca un gest de deschidere și de recunoaștere a meritelor cetățenilor pentru că, de fapt, ai lor sunt banii, banii lor sunt aprobați de către noi, sunt gestionați, după aceea, prin bugetul local, de către Primărie și la final, de către Centrul Municipal de Cultură și astfel cred că ar trebui să scriem „Municipiul Arad”- Acum, discutând cu doamna directoare, am înțeles că prin lege trebuie să existe și mențiunea „Centrul Municipal de Cultură”, așa că ar trebui modificat amendamentul, cum a propus doamna secretar: ”… finanțat de către Municipiul Arad, prin Centrul Municipal de Cultură”. Cred că este o sintagmă care ar acoperi toate variantele și bineînțeles la toate cele patru regulamente de acordare a finanțării, același lucru.
Dl. Cheșa I: - Da. Mulțumim. Doamna Andreica, vă rog! Vă rog să veniți aici!
Dna Pădurean-Andreica D: - Bună-ziua! Ca și entitate aflată sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad, implicit a Municipiului Arad, nu este neapărat necesară această precizare, se poate face, pur și simplu, prin înlocuirea sintagmei „Primăria Municipiului Arad” cu „Municipiul Arad”. Autoritatea finanțatoare, așa cum este definită ea de legislație, în cazul finanțărilor nerambursabile pe Legea nr. 350, suntem noi, Centrul Municipal de Cultură.
Dl. Cheșa I: - Da. Supunem la vot amendamentul. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot întregul proiect. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 6 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim frumos!
5
Proiect de hotărâre nr. 3/2022 privind aprobarea documentației pentru elaborarea propunerilor de proiecte educative, de tineret și recreative pentru acordarea de finanțări nerambursabile, în baza Legii nr. 350/2005 și ale Legii nr. 350/2006 - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Avem și aici amendament. Domnule Stana, vă rog!
Dl. Stana F: -Practic este aceeași argumentație și același text, se schimbă doar articolul.
Dl. Cheșa I: - Ok. Supun la vot amendamentul Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot întregul proiect. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 7 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc frumos.
6
Proiect de hotărâre nr. 4/2022 privind aprobarea documentației pentru elaborarea propunerilor de proiecte pentru acordarea de finanțări nerambursabile, în baza Legii nr. 350/2005, în cadrul programului sportiv de utilitate publică ”Promovarea sportului de performanță” - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Și aici la fel, avem același amendament al domnului Stana. Supun la vot amendamentul. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot întregul proiect. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 8 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 5/2022 privind aprobarea documentației pentru elaborarea propunerilor de proiecte pentru acordarea de finanțări nerambursabile, în baza Legii nr. 350/2005, în cadrul programului sportiv de utilitate publică ”Sportul pentru toți” - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Și aici, la fel, avem amendament. Supun la vot amendamentul.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot întregul proiect. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 9 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc frumos!
8
Proiect de hotărâre nr. 9/2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad
– inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Vă rog, domnule Szabo!
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Avem un amendament cu privire la „completarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Teatrul Clasic „Ioan Slavici”cu o anexă privind declarația de confidențialitate și imparțialitate a membrilor din comisii, conform textului”.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot amendamentul.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim. Supun la vot întreg proiectul. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 10 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
9
Proiect de hotărâre nr. 10/2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad
- inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - La fel, avem un amendament. Vă rog!
Dl. Szabo M: - Este același, ca și la proiectul precedent, doar că la Filarmonică.
Dl. Cheșa I: - Da. Supun la vot amendamentul. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 11 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
10
Proiect de hotărâre nr. 643/2021 privind schimbarea destinației, pe o perioadă de 10 ani a imobilului situat în Municipiul Arad, Calea 6 Vânători nr. 55, și darea în administrare a acestuia către Direcția de Asistență Socială Arad
- inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 12 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
11
Proiect de hotărâre nr. 6/2022 privind însușirea rapoartelor de evaluare a unor bunuri imobile aparținând Statului Român/Municipiului Arad - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 13 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
12
Proiect de hotărâre nr. 11//2022 privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 401/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind propunerea de schimbare a destinației, pe o perioadă de doi ani, a unei părți din imobilul aferent unei unități de învățământ preuniversitar de stat din Arad,
situat pe str. Labirint nr. 6 - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 14 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
13
Proiect de hotărâre nr. 13/2022 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Minervei nr. 23, înscris în CF nr. 302803 Arad
– inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 15 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim.
14
Proiect de hotărâre nr. 14/2022 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Str. Dimitrie Bolintineanu nr. 12A, înscris în CF nr. 303295 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 16 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
15
Proiect de hotărâre nr. 1/2022 privind modificarea Hotărârii nr. 586/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind Regulamentul de desfășurare a activităților comerciale și al piețelor în municipiul Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? 22 voturi pentru,1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș) – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 17 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
16
Proiect de hotărâre nr. 12/2022 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ Teritoriale - Municipiul Arad, în Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor la SC Compania de Apă Arad SA – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 18 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
17
Proiect de hotărâre nr. 7/2022 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 23 noiembrie 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 19 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
18
Proiect de hotărâre nr. 8/2022 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 3 decembrie 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 20 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
19
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub
autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
S - a luat la cunoștință.
20
Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
n.n. Au notificate concediile de odihnă ale domnilor viceprimari și a domnului primar
21
Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad
(n.n. acest punct se dezbate după punctul 22)
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
1
Dl. Mayer S: - Bună-ziua! Aș dori să aduc la cunoștința dumneavoastră că, de deja de un an de zile, avem depusă o solicitare pentru transmisia live a ședințelor Consiliului Local, la care deja am primit mai multe răspunsuri pozitive și apreciez acest lucru și aș dori să aduc la cunoștința dumneavoastră că, în mai multe U.A.T.- uri din județul Arad, se desfășoară astfel de transmisii live. Aș dori ca Aradul să nu fie codaș, din punctul acesta de vedere. Pentru acest fapt am depus o interpelare la dumneavoastră.
Dl. Cheșa I: - Da. Domnule Bognar, imediat vă permit, am uitat să supun la vot mai întâi proiectul de hotărâre propus de către domnul primar…
Dl. Vlad C: - Domnule primar, de când aveți al doilea viceprimar parcă este o debandadă mai mare la ședințe! Foi peste foi aici, grămadă aici, ce se întâmplă?
Dl. primar: - Este problema dumneavoastră cum interpretați!
Dl. Vlad C: - Este problema mea? Este problema noastră! Primim foi grămadă, una peste alta, votăm proiecte și după aceea…
Dl. Cheșa I: - Domnul Bognar! Vă rog, domnule profesor, nu v-am dat cuvântul, nu suntem la școală aici! Domnule Bognar, până colegii noștri ne aduc numărul de proiect, a mers doamna Czibrik, acum, vă rog frumos, aveți cuvântul! Deci, domnule profesor, vă rog!
Dl. Bognar L: - Ca și o sesizare – cei care circulă pe străzile Preparandiei și Dornei, deci, din păcate, starea străzilor, acele pavaje nu rezistă, intervenția care se face, din când în când, nu ține deloc, deci ar trebui găsită o soluție prin care, într-adevăr, să se facă o modificare sau o lucrare, care, într-adevăr, să asigure o circulație sigură în continuare.
Dl. Cheșa I: - Altcineva, mai dorește? Domnule profesor!
Dl. Vlad C: - Na, dacă-i musai!
Dl. Cheșa I: - Vă rog frumos!
2
Dl. Vlad C: - Am văzut că există proiectul legat de schimbarea destinației imobilului de pe Labirint. Imobilul aparține de Liceul Textil, actualmente „Francisc Neuman”, am avut o discuție cu doamna director săptămâna trecută, este profesor în școala respectivă din 1989 și nu s-a făcut nici o reparație la școala respectivă, de atunci și până acum, în afară de mici ajustări la acoperiș. Toată școala, pe toate părțile, este blindată de plăcuțe „Atenție, cade tencuiala!”. În aceeași situație se află și Liceul Agricol din Arad actualmente „Industrie Alimentară”, unde, anul trecut, la buget, am solicitat un studiu DALI pentru reabilitare și nu s-a făcut într-un an de zile, deci nici măcar studiul ! Avem 30 de licee în Arad și nu suntem în stare să facem nici măcar unul pe an, în următorul proiect de buget ați preluat măcar unul sau două licee din Arad, pe care ar trebuit să le reabilităm, din cele care deja există? Mulțumesc!
Dl. primar: - Întrebarea este despre buget sau despre Labirint? Sau despre amândouă?
Dl. Vlad C: - Despre niciuna! Am făcut o legătură dintre un proiect și …!
Dl. primar: - Na, bun, atunci…
Dl. Vlad C: - Școlile din Arad ! Deci, vreau să știu câte școli ați prins în următorul buget? Aș vrea să discutăm înainte să ni-l puneți pe ordinea de zi, nu după!
Dl. primar: -Sigur, după cum știți, procedural, va trebui să vă mai abțineți puțin curiozitatea pentru că, referitor la proiectul de buget, încă se lucrează la el, după care se pune la transparență, după care se face dezbaterea publică și abia după aceea este pe ordinea de zi. Deci, sunt suficienți pași ca să fie mai mult decât public și să se discute cu el. Ba mai mult, pentru sufletul dumneavoastră, eu am discutat până astăzi cu fiecare, să-i spun, lider de grup din consiliu, pentru a stabili o viitoare, spunându-le că am finalizat partea tehnică, în mare, primind și de la finanțe ultimii parametri, care vin după ce se aprobă bugetul național, deci putem spune că astăzi avem aproape finalizat un proiect de buget, pe care să putem avea discuții și eu îmi doresc să discut cu fiecare grup politic și apoi să-i dăm drumul la transparență și la toți pașii. Prin urmare, cu ocazia aceasta vom discuta și ceea ce ați spus dumneavoastră. Referitor la „Labirint”, Poliția Română, Inspectoratul de Poliție are accesat un proiect european de refacere a clădirii, de sus până jos și s-a căutat o soluție pentru un spațiu, pentru domniile lor, temporar. Cel de la „Labirint”, fiind un spațiu destul de primitor, nu era într-o stare foarte bună, l-am amenajat cât de cât și amenajările ni le recuperăm din chiria pe care o primim de la Ministerul de Interne. Și atunci rezolvăm și Poliția Română, rezolvăm cât de cât și o clădire, că nu din banii noștri, ci din bani de la altă entitate am refăcut acolo cât de cât ce s-a putut și mulțumim pe toată lumea. Acesta a fost demersul cu Labirint-ul și de la minister avem nevoie de acea aprobare pentru o perioadă limitată de timp, să-l poată folosi Poliția Română. Mulțumesc!
Dl. Vlad C: - Mulțumesc! Dar la întrebarea mea puteți să răspundeți? Adică, tot profesor fiind, sunt obișnuit, un elev, când nu știe să răspundă, să „bată câmpii” – câte școli ați luat în vedere pentru reabilitare, în următorul buget? Nu după ce le sugerăm noi, dumneavoastră!
Dl. primar: - Tot ca profesor fiind, sunt profesori care înțeleg din prima și sunt profesori care nici după ce termină și se pensionează, înțeleg elevii mai mult decât dânșii! Am spus, când proiectul de buget va fi pe masă, să-l discutăm, aveți și răspunsul! Deocamdată este în faza tehnică, în Primărie. Mulțumesc!
Dl. Vlad C: - Mulțumesc și eu. Atât s-a putut! Am înțeles!
Dl. Cheșa I: - Dau citire Proiectului de hotărâre nr. 25/2022 privind acordarea unui mandat unui reprezentant din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Arad pentru exercitarea dreptului de preempțiune al Municipiului Arad în cadrul procedurii licitației publice pentru vânzarea imobilului teren și casă, situat în Municipiul Arad, strada Ștefan Cicio Pop nr. 3 - inițiativa primarului – introdus suplimentar pe ordinea de zi.
22
Proiect de hotărâre nr. 25/2022 privind acordarea unui mandat unui reprezentant din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Arad pentru exercitarea dreptului de preempțiune al Municipiului Arad în cadrul procedurii licitației publice pentru vânzarea imobilului teren și casă, situat în Municipiul Arad, strada Ștefan Cicio Pop nr.3 - inițiativa primarului – introdus suplimentar pe ordinea de zi
Dl. Cheșa I: - Vă rog!
Dl. primar: - Eu vă propun să adăugăm în plus să mandatați primarul, ca prin dispoziție, să numească funcționarul. Care o fi disponibil înainte de 26 și valid, să nu numim unul, Doamne ferește să se îmbolnăvească, să nu poate să meargă…
Dna Stepanescu L: - Un titular și un supleant!
Dl. primar: - Pe cine mi-l propuneți dumneavoastră, după aceea, nu eu propun!
Dl. Buruc C: - Am o întrebare la acest punct…
Dl. primar: - Formulați dumneavoastră, doamna secretar!
Dna Stepanescu L: - La articolul 2 al proiectului de hotărâre urma să se voteze, prin vot secret, în cazul în care se întrunesc 16 voturi pentru exercitarea dreptului de preempțiune, prin vot secret, urma să se desemneze reprezentantul dumneavoastră la ședința de licitație și supleantul acestuia. S-a propus să fie din aparatul de specialitate pentru că dumneavoastră, consilierii, veți fi în ședință în paralel și nu veți putea fi prezenți și acolo. Domnul primar a sugerat, ca să depășim procedura de vot secret, să-l mandatați ca prin dispoziția primarului, în numele Consiliului Local, să numească din aparatul de specialitate un titular și un supleant. Dacă sunteți de acord.
Dna Săbău D: - Deci, întreg articolul? Vă rog să-l spuneți încă o dată!
Dna Stepanescu L: - Articolul nr. 2 – La articolul 2 – eram pregătiți să supunem prin vot secret un titular și un supleant din aparatul de specialitate.
Dl. primar: - Formulați-i articolul: „Consiliul Local al Municipiului Arad mandatează prin Primarul Municipiului, prin Dispoziție, să numească un titular și un supleant care să participe la procedura legală de achiziție…”
Dna Stepanescu L: - „Prin Dispoziția Primarului Municipiului Arad se mandatează un titular și un supleant din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Arad să reprezinte Municipiul Arad pentru exercitarea dreptului de preempțiune în cadrul procedurii urmăririi silite a bunului imobil, identificat conform articolului 1, la prețul care va rezulta din procedură, în limita stabilită prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Arad.”
Dl. Buruc C: - Se poate să primesc și eu un răspuns la întrebarea mea, vă rog frumos ? Care este prețul de pornire la această licitație ? Mulțumesc!
Dna Stepanescu L: - Domnul Neamțiu, dacă este în sală?
Dl. Cheșa I: - Dar nu ai proiectul?
Dna Stepanescu L: - Este trecut în preambulul proiectului de hotărâre prețul – 218 mii de euro, fără TVA.
Dl. Cheșa I: - Da. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Dl. primar: - Stați!
Dl. Faur L: - Dar este considerat un amendament, procedura, amendamentul primul!
Dl. primar: - Ce am spus eu este amendament, că celălalt a trecut prin comisii! Deci, este un amendament Prima dată, amendamentul!
Dl. Cheșa I: - Supun la vot amendamentul pe care l-a citit doamna secretar. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim. Și acum supun la vot întreg proiectul de hotărâre nr. 25/2022.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 21 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dna Stepanescu L: - Unanimitate, atât pentru amendament, cât și pentru proiect.
Dl. primar: - Bun. Trebuie vot secret?
Dna Stepanescu L: - Nu!
Dl. Cheșa I: - Vă rog!
Dl. primar: - Bun. Fiind ședință, mai ai proiectul cu CET-ul?
Dl. Cheșa I: - Nu. Am terminat. Trecem la extraordinară!
Dna Stepanescu L: - Mai erau niște notificări.
Dl. primar: - Vă rog! Și dacă mai sunt interpelări sau ceva, fiind vorba de ședință ordinară și după aceea să trecem la extraordinară. (n.n. s-a revenit asupra acestui punct).
20
Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
Dna Stepanescu L: - Foarte pe scurt, vă rețin atenția cu notificările obișnuite: domnul primar a efectuat 3 zile de concediu, în perioada 22-24 decembrie, domnul Cheșa, în perioada 29 decembrie - 31 decembrie și domnul viceprimar Faur Lazăr, 1 zi, în 27 decembrie. Am îndeplinit procedura potrivit Ordonanței nr. 80/2003. Vă mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc! Declar ședința închisă.
(n.n. ședința s-a încheiat la ora 13,33).





Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 18.01.2021, ordinară



[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved