Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74088001
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  03-12-2021


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA Ședinței ordinare din data de 3.12.2021 Nr.1.323/07.01.2022






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
Ședinței ordinare
din data de 3.12.2021
Nr.1.323/07.01.2022

La ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 3 decembrie 2021, au fost prezenți 22 de consilieri din 23 în funcție. A absentat domnul consilier Ioan COSTEA.
Ședința a început la ora 15,00 și s-a încheiat la ora 16,05.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier GALEA Cristian-Aurel.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, domnul viceprimar Ilie Cheșa, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dna Olimpia Stoica, șef serviciu, Serviciul Buget, dl. Ștefan Szuchanszki, director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Varjasi Kristian, referent, Cabinet Primar, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Răzvan Vermeșan, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Sandra Dinulescu, director executiv, Direcția Construcții și Dezvoltare Urbană, dna Doris Micu, consilier, Compartiment Asistență Juridică și Tehnică, dl. Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dl. Ovidiu Balaș, șef serviciu Serviciul Edilitar și Dezvoltare Mediu Urban, dl. Alexandru Popa, referent, Compartimentul Relații Mass -Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dna Ionela Domilescu, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Doru Orban, manager - Filarmonica Arad, dna Juliana Jurca, reprezentant - Centrul Social Cantina Municipală Arad, dl. Gheorghe Toader, reprezentant SC Compania de Transport Public Arad SA Arad, dna Elena Gemeș, reprezentant Teatrul Clasic “Ioan Slavici” Arad;
- alți participanți: dna Tomuța Alina Georgiana – reprezentant Westfield Development SRL, dl. Henț Alexandru Mihai – reprezentant Westfield Development SRL, dna Balogh Doriana, proiectant SC “Arhitectonic” SRL, dl. Șulumberchean Adrian – rezident Cartier Westfield, dl. Mârza Horațiu Bogdan - rezident Cartier Westfield;
- presa: dna Bognar Tûnde Maria – „Nyugati Jelen”, Diana Duțu – „Aradon” și „Jurnal Arădean”, Raluca Medelean – „ Special Arad”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 26.11.2021, a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 2.748/26.11.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 26.11.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 26.11.2021, în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.

În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:

Dl. primar: - Bună-ziua! Putem începe?
Dna Stepanescu L: - 22 consilieri prezenți. Domnul Costea absent.
Dl. primar: - Domnul Costea. Bun. Atunci începem cu Imnul de Stat.
(n.n. În cadru solemn este iascultat Imnul de Național al României).
Dl. primar: -. Mulțumesc frumos! Are toată lumea ordinea de zi. Dacă față de prezenta ordine de zi mai sunt propuneri? Vă rog!
Dl. Buruc C: - Am avut o promisiune din partea dumneavoastră și a doamnei secretar în ședința trecută – pe ordinea de zi a ședinței de astăzi, adică imediat următoare, va fi pus proiectul care s-a retras data trecută, cu P.U.Z. - ul de pe strada Măceșiului ?
Dna Stepanescu L: - Bună-ziua! Ne cerem scuze, nu am uitat de această promisiune a Consiliului Local, dar pentru această ședință nu a fost timpul necesar pentru pregătirea proiectului, a referatului de aprobare și a raportului de specialitate, în cadrul cărora să se exprime acele puncte care justifică retragerea, revocarea Hotărârii Consiliului Local. Dar, pentru următoarea ședință, un astfel de proiect este în lucru.
Dl. primar: - Îl rog pe domnul viceprimar Cheșa să noteze și să urmărească subiectul, ca să nu mai fie nicio suspiciune că este rea-voință. De acord? Bun. Supun votului dumneavoastră prezenta
Ordine de zi:


1. Proiect de hotărâre nr. 569/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 1, situat în Arad, str. Episcopiei (7 Noiembrie) nr. 9, corp C, parter – inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 568/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad – inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 574/2021 privind aprobarea închirierii prin licitație publică a imobilului cu destinația de unitate medicală, situat în Arad, str. Dr. Cornel Radu nr. 1, proprietate publică a Municipiului Arad - inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 580/2021 privind trecerea unui imobil - teren din domeniul privat al Municipiului Arad în domeniul public al acestuia – inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 479/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): pentru obiectivul de investiție Modificare parțială documentații P.U.Z. aprobate și extindere zonă rezidențială, intravilan și extravilan Municipiul Arad, cartierul Westfield, pentru imobilele identificate prin C.F. nr. 344046 – Arad, C.F. nr. 354731 – Arad, C.F. nr. 350077 – Arad, C.F. nr. 350078 – Arad, C.F. nr. 350083 – Arad, C.F. nr. 350084 – Arad, C.F. nr. 350090 – Arad, C.F. nr. 350091 – Arad, C.F. nr. 350097 – Arad, C.F. nr. 350098 – Arad, C.F. nr. 350101 – Arad, C.F. nr. 350701 – Arad, C.F. nr. 350674 – Arad, S totală = 72.184 mp, beneficiar: S.C. Westfield Development S.R.L. – inițiativa primarului
6. Proiect de hotărâre nr. 573/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 262/2020 pentru aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 4 Macul Roșu” – inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 581/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 264/2020 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – PUNCT TERMIC PT 6V” – inițiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre nr. 582/2021 modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 259/2020 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – PUNCT TERMIC PT Pasaj” – inițiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre nr. 577/2021 cu privire la modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad – inițiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre nr. 578/2021 privind stabilirea numărului și al cuantumului burselor acordate pentru învățământul preuniversitar de stat din municipiul Arad pentru semestrul I, anul școlar 2021-2022– inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 583/2021 privind aprobarea și acoperirea pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, aferente perioadei 01.01.2020 - 31.12.2020– inițiativa primarului
12. Proiect de hotărâre nr. 579/2021 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului Arad- inițiativa primarului
13. Proiect de hotărâre nr. 575/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 21 octombrie 2021 – inițiativa primarului
14. Proiect de hotărâre nr. 576/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 1 noiembrie 2021 – inițiativa primarului
15. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad.
16. Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad.
17. Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 561/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Domnule președinte, vă rog!
Dl. Galea C: - Bună-ziua! Înainte să citesc primul proiect aș vrea să fac o observație – am înțeles că astăzi sunt și ceva interpelări și, practic, sunt aproape la fiecare ședință, am să rog pe toți cei care doriți să faceți interpelări să veniți aici în față, la acest pupitru, pentru că acesta este scopul lui, bine? Mulțumesc mult! Vorbesc de cei care fac parte din executiv sau din categoria oaspeților. Mulțumesc!
Dl. primar: - Să nu amestecăm – domnii consilieri se adresează de obicei de la locul la care stau. Dacă dumneavoastră doriți să veniți în față, cum doriți, nu este o problemă! Întotdeauna când sunt invitați sau vin oameni din afară, că ședința este publică și au dreptul la luat cuvântul, totdeauna am căutat să vorbească în față, la pupitru, ca să poată fi interactivă discuția. Mulțumesc. Frumos!
Dl. Galea C: - Mulțumesc!
Dl. Bognar L: - Dacă-mi permiteți, sunt de 21 de ani în Consiliu, totdeauna am vorbit de la microfonul de aici. Deci, consilierii vorbesc de la microfonul din…
Dl. Galea C: - Nu vorbesc de consilieri, vorbesc de cei din executiv, de angajații din Primărie, directori, care trebuie să răspundă la întrebări sau, la oaspeți din afara instituției. Bine?
Dl. Bognar L: - Am înțeles, domnule președinte!
Dl. Galea C: - Mulțumesc. Proiectul nr.1
1
Proiect de hotărâre nr. 569/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 1, situat în Arad,
str. Episcopiei (7 Noiembrie) nr. 9, corp C, parter – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 562/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
2
Proiect de hotărâre nr. 568/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Sunt intervenții? Da, domnule Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Da. O scurtă intervenție – am înțeles din partea aparatului de specialitate că este vorba de dotări ale locurilor de joacă, în majoritatea lor nu mai sunt acum, la momentul respectiv, în folosință, nu mai sunt acolo și nu este vorba despre dotările care acum sunt la locurile de joacă, bineînțeles, cu excepțiile celor care sunt într-adevăr deteriorate și trebuie înmulțite, este adevărat?
Dl. primar: - Rog tehnicul ! Cine a fost inițiatorul proiectului ? Punctul 2 - Proiect de hotărâre nr. 568/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad, da, vino în față, la microfon și atunci auzi și mai bine care este întrebarea!
Dl. Balaș O: - Bună-ziua. Deci cu locurile de joacă vom reveni, sunt o parte care au fost degradate și au fost înlocuite și o să venim cu actualizare de sume. Aceasta este tot.
Dl. Stana F: - La toate cele peste 50 de locuri de joacă care sunt cuprinse în proiectul de hotărâre, în anexa 2?
Dl. Balaș O: - Îmi cer scuze, vă rog să repetați, că nu am auzit întrebarea !
Dl. Stana F: - Dacă situația la care vă referiți, a unor echipamente degradate, înlocuite în trecut, pe care acum doriți să le scoateți din evidență, această situație se regăsește la toate cele 50 de poziții din anexa 2?
Dl. Balaș O: - Nu. În unele situații au fost degradate, există și le vom înlocui.
Dl. Stana F: - Ați spus că, nu știu, am vorbit cu cineva de la dumneavoastră, că veți întocmi și o situație…
Dl. Balaș O: - Exact!
Dl. Stana F: - Ați reușit să o întocmiți?
Dl. Balaș O: - Lucrăm. Abia săptămâna viitoare o să reușim să v-o înaintăm.
Dl. Stana F: - Ok. Bine. Mulțumesc frumos!
Dl. Galea C: - Mulțumesc. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 563/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Galea C: - Mulțumesc mult.
3
Proiect de hotărâre nr. 574/2021 privind aprobarea închirierii prin licitație publică a imobilului cu destinația de unitate medicală, situat în Arad, str. Dr. Cornel Radu nr. 1, proprietate publică a Municipiului Arad - inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Interpelări?
Dna Săbău D: - Se poate?
Dl. Galea C: - Sigur, doamna Săbău!
Dna Săbău D: - Prin acest proiect de hotărâre ne cereți să ne asumăm și să acceptăm închirierea unui dispensar, cum este trecut în cartea funciară, de 1300 de metri pătrați, la un preț de hală, la o perioadă de 10 ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă 10 ani. Deci, pentru 20 de ani, noi dăm acest spațiu spre închiriere, ba mai mult, în contractul care intervine între Primărie și locatar, locatarul poate să și subînchirieze acest spațiu.
Dl. primar: - Îmi cer scuze, dar ați spus ceva – că vă cere cineva să dați – nu! Vă cere aprobarea de a se scoate la licitație publică! Nu este același lucru!
Dna Săbău D: - Da. Exact – licitația publică și prețul minim pare…
Dl. primar: - Știți altă modalitate decât licitația publică ?
Dna Săbău D: - Nu! Doar acea perioadă de 10 ani! Ați stabilit o…
Dl. primar: - Dar dumneavoastră, dacă ați fi om care ați dori să investiți într-un imobil, ați băga bani, să știți că după un an de zile trebuie să vă mutați?!
Dna Săbău D: - Și 10 ani? Nici contractele de închiriere pentru locuințe nu sunt pe 10 ani!
Dl. primar: - Nu vă supărați, o investiție poate este de milioane de euro, cineva care își face o investiție…
Dna Săbău D: - După posibilitatea de prelungire cu încă 10 ani, la aceeași chirie!
Dl. primar: - Da!
Dna Săbău D: - La aceeași chirie!
Dl. primar: - Este vorba de licitație publică, Dumnezeule mare! Eu o văd logic, nu vă supărați! Când este vorba de o investiție, când este vorba de o afacere, cine vine la o licitație pentru un an de zile, ca după un an de zile să o repeți sau după doi ani?
Dna Săbău D: - Pentru 5 ani! De ce ați ales 10 ani?
Dl. primar: - Ați avut posibilitatea, în comisie, să o întoarceți pe toate părțile. Dacă nu mă înșel, la subiectul acesta, dumneavoastră ați avut data trecută o amânare.
Dna Săbău D: - Da. Acum două ședințe am cerut retragerea de pe ordinea de zi.
Dl. primar: - Bun. S-a mai amânat o dată. Mai doriți să tot amânăm așa, sine die?
Dna Săbău D: - Eu v-am spus obiecțiunile noastre, din punct de vedere al perioadei de închiriere, ba mai mult – cea de subînchiriere, care este stipulată în contract.
Dl. primar: - Bine, este opinia dumneavoastră!
Dna Săbău D: - Subînchirierea nu se va face la prețul pe care noi îl scoatem la licitație, bănuiesc!
Dl. Galea C: - Doamna Săbău, există posibilitatea, doriți să depuneți un amendament pe acest subiect?
Dna Săbău D: - Am făcut observațiile la acest proiect de hotărâre !
Dl. Buruc C: - Ați făcut observațiile, fără să formulați un amendament!
Dl. Galea C: - Da. Mulțumesc. Domnul Buruc s-a mai înscris la cuvânt.
Dl. Buruc C: - Da. Eu aș avea o întrebare la acest proiect – prețul minimal a fost stabilit de către cine? De către cine a fost stabilit prețul minimal?
Dl. primar: - Domnule Szuchanszki, vă rog în față, la microfon! Din câte știu, s-a cerut de către doamna Săbău, data trecută, o reevaluare .
Dl. Buruc C: - Asta era întrebarea – a fost făcută de către un evaluator autorizat sau nu s-a stabilit...?
Dna Săbău D: - O verificare, nu o reevaluare!
Dl. Szuchanszki Ș: - Au fost achiziționate servicii de specialitate, deci specialist ANEVAR! Au făcut și studiul de oportunitate, care a fost supus unei verificări. Deci avem și verificare a studiului de oportunitate.
Dl. Buruc C: - Deci nu este stabilit, așa că s-a trezit cineva dimineața și a zis: „1000 de euro spațiul”.Corect?
Dl. Szuchanszki Ș: - Poftiți?
Dl. Buruc C: - Prețul minim nu a fost stabilit că a zis cineva, doar un evaluator autorizat, care a făcut și verificări…
Dl. Szuchanszki Ș: - Exact, un verificator ANEVAR!
Dl. primar: - Îmi permiteți - și după aceea la solicitarea doamnei consilier, l-ați dat și la verificator ANEVAR, de aceea acum două săptămâni s-a scos de pe ordinea de zi.
Dna Săbău D: - Domnule primar, dacă-mi permiteți, nu la solicitarea mea! De regulă, un raport de evaluare se dă la verificare! Asta este cutuma Primăriei! Nu trebuia să fie solicitarea mea!
Dl. primar: - Dar nu dumneavoastră ați spus atunci că este corect așa și v-am dat dreptate?!
Dna Săbău D: - Eu am cerut verificarea!
Dl. primar: - Ok! Exact! N-am spus că ați cerut ceva ce nu este bine! Tocmai aia am spus!
Dl. Galea C: - Bine. Eu cred că putem trece la vot, dacă este de acord toată lumea? Supun la vot.
Cine este pentru? 14 voturi pentru, 8 abțineri (dl. Galea, dna Vornicu, dl. Chifa,
dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcan, dna Săbău, dl. Vlad C) – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 564/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
4
Proiect de hotărâre nr. 580/2021 privind trecerea unui imobil - teren din domeniul privat al Municipiului Arad în domeniul public al acestuia – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 565/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.


5
Proiect de hotărâre nr. 479/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): pentru obiectivul de investiție Modificare parțială documentații P.U.Z. aprobate și extindere zonă rezidențială, intravilan și extravilan Municipiul Arad, cartierul Westfield, pentru imobilele identificate prin C.F. nr. 344046 – Arad, C.F. nr. 354731 – Arad, C.F. nr. 350077 – Arad, C.F. nr. 350078 – Arad, C.F. nr. 350083 – Arad, C.F. nr. 350084 – Arad, C.F. nr. 350090 – Arad, C.F. nr. 350091 – Arad, C.F. nr. 350097 – Arad, C.F. nr. 350098 – Arad, C.F. nr. 350101 – Arad, C.F. nr. 350701 – Arad, C.F. nr. 350674 – Arad, S totală = 72.184 mp, beneficiar: S.C. Westfield Development S.R.L. – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Din câte am înțeles, aici există și reprezentantul, domnul Șulumberchean Adrian. Haideți, vă rog, în față și prezentați, pentru că există și niște amendamente, pe care le-am primit acum din partea grupului USR-PLUS și de la PNL.
Dl. Șulumberchean A: - Bună ziua! Mă numesc Adrian Șulumberchean și sunt rezident al Cartierului Westfield, zona 1. În următoarele două minute doresc să vă expun situația din cartier: astăzi, se discută despre extinderea P.U.Z. – cartier Westfield, însă noi, rezidenții cartierului, avem multiple probleme rămase din PUZ-ul deja existent de 11 ani: rețele tehnico-edilitare, canalizare pluvială, inexistentă fizic, magistrală de gaz inexistentă, iluminat public slab, rețele de transport, nu avem trotuare în cartier și nici până la cartier. Străzile nu sunt recepționate de către Primărie, deși plătim impozit de zona B. Și mai avem câteva probleme legate de administrația primăriei – indicatorul de municipiu nu a fost mutat după cartier, fapt care generează multiple probleme legate de trafic, nu a fost suplimentat transportul în comun, nu avem stație de autobuz și, un exemplu concret – nu vin hingherii, dacă sun, pentru că este proprietate privată! Noi, locuitorii cartierului, ne dorim dezvoltarea continuă a cartierului, însă, în același timp, ne dorim siguranța că sunt respectate prevederile din PUZ-ul vechi, iar străzile sunt recepționate de către primărie, pentru a evita o situație similară cu cea a străzii Diogene, din cartierul Subcetate, în care străzile nu au fost recepționate, fiind ulterior înstrăinate. Nu dorim să ne trezim că ne pune cineva taxă pe acces auto la proprietate și nici că trebuie noi să ne gestionăm infrastructura din cartier! Din punctul nostru de vedere, înainte de a accepta o extindere de PUZ, ar trebui să avem măcar garanția din partea primăriei că străzile noastre vor putea fi recepționate pentru a evita probleme pe termen lung. Vă mulțumesc pentru timpul acordat!
Dl. Galea C: - Mulțumim! Am înțeles că avem reprezentanți și din partea Westfield, vă rog să veniți și dumneavoastră să vă expuneți pledoaria!
Dna Tomuța A: - Bună ziua! Mă numesc Tomuța Alina și sunt reprezentant din partea cartierului Westfield Development. Într-adevăr, mi s-au adus la cunoștință câteva amendamente cu care s-a venit în momentul de față asupra PUZ - ului aflat spre aprobare, dar eu mă aflu aici pentru a susține ceea ce facem noi și, cu siguranță, majoritatea de aici, dacă nu, chiar cu toții, cunoașteți ceea ce facem. Consider că prin ceea ce facem, de peste 10 ani, am crescut calitatea vieții în Arad, dar în același timp am forțat, să spun așa, și pe ceilalți dezvoltatori de a aduce un plus de valoare și o imagine mai bună orașului. Tot ceea ce s-a făcut până în momentul de față acolo s-a făcut prin fonduri proprii, prin fonduri private. În ceea ce privește canalizarea pluvială, în ceea ce privește utilitățile, tot ceea ce s-a făcut, s-a făcut din fonduri proprii și s-au făcut lucrurile conform tuturor specificațiilor menționate de către autoritățile și instituțiile competente. Dacă sunt întrebări din partea dumneavoastră sau dacă sunt…, da!
Dl. Bognar L: - Bognar mă numesc, dacă nu mă cunoașteți, sunt consilier local. Tot respectul pentru investitorii care fac ceva bun pentru arădeni și pentru dezvoltarea municipiului. Întrebarea mea este dacă acesta este un cartier privat sau un cartier al municipiului? Numai să termin ideea! Deci este o întrebare, că înaintașii noștri, cei care au întemeiat cartiere, de exemplu, Bujac sau dacă ne uităm și la Pârneava, au avut o concepție, deci regretatul Rafiroiu, care a fost arhitectul Aradului, totdeauna spunea că un cartier trebuie legat de oraș, ca vitalitate, respectiv urbanizarea sistematică să fie în ideea de a funcționa orașul, inclusiv pentru cei ce sunt în cvasicartiere noi. De aceea ar trebui să găsim această legătură, că într-adevăr, dacă sunt aparținători ai Aradului, să fie legați de municipiu. De acea întrebarea este – dacă este cartier privat, funcționează complet separat sau este inclus și va fi un cartier al municipiului Arad?
Dna Tomuța A: - Cartierul, în momentul de față, este un cartier privat, construit din fonduri proprii. Se dorește, pentru că este deja inclus în orașul Arad, și se dorește, noi, de fapt, ne dorim ca pe viitor să putem ca Primăria să preia toate drumurile și utilitățile existente și realizate până în prezent. Ba mai mult, deja de peste trei ani de zile am început toate demersurile, dar probabil mulți dintre dumneavoastră cunoașteți cât de greu se obțin toate documentele în momentul de față. Ne dorim, și cu această ocazie sperăm să se și rezolve de către administrația locală această problemă ridicată și de domnul rezident al cartierului și anume, cea a transportului în comun. Ne dorim și noi acest lucru, dar consider că nu este o obligație a unui investitor privat, ci mai degrabă este o obligație a administrației locale.
Dl. Bognar L: - În total, câți vor locui, după terminarea acestei investiții, în acest cartier? Cam câți vor locui, în total?
Dna Tomuța A: - Vor fi aproximativ 2000 de locuințe. Dacă înmulțim doar cu 2, peste 4000 de locuitori.
Dl. Bognar L: - Mulțumesc!
Dl. Galea C: - Mulțumesc! Domnule Curcanu!
Dl. Curcanu D: - Mulțumesc, domnule președinte! Noi, cei de la USR, încercăm întotdeauna să tratăm toate PUZ - urile cât se poate de echidistant și vreau să spun că, în linii mari, acest proiect este unul oportun pentru Arad, este unul, în linii mari, ok, cu toate acestea, așa cum a spus și domnul Adrian Șulumberchean, rezident în cartierul Westfield, au avut câteva probleme legat de utilități, în trecut și noi, Consiliul Local, am dori să ne asigurăm că aceste probleme nu se vor repeta. Prin urmare, noi, consilierii USR-PLUS, am trimis ieri și astăzi trei amendamente pentru îmbunătățirea proiectului de hotărâre: primul amendament se referă la…
Dl. Galea C: - Numai puțin! Haideți că citim amendamentele puțin mai târziu, doamna este aici și domnul Buruc…
Dl. Curcanu D: - Ok. Vreau să fac și o declarație publică legat de amendamente. Amendamentele se referă la autorizarea construcțiilor înainte ca rețelele să fie trase, stații de autobuz și rețea sistem de canalizare pluvială interioară cu conducte intubate. Și foarte important de menționat este că, de asemenea, și colegii de la PNL ne-am trezit astăzi că au făcut și ei cam aceleași amendamente ca și noi, un copy paste și dacă îl vom arăta la presă amendamentul nostru, are același număr de înregistrare cu amendamentele PNL! Desigur că pe noi ne interesează binele cetățenilor. Ideal ar fi fost să facem amendamentele împreună și cu PNL-ul, dar nu am primit niciun semnal din partea lor. Desigur, noi, din bună colegialitate, pentru binele cetățenilor, chiar dacă PNL nu votează amendamentele noastre, noi le vom vota pe ale lor, că aici este vorba de interesul cetățenilor. Vă mulțumesc!
Dl. Galea C: - Mulțumesc. Vom citi amendamentele puțin mai târziu. Îl mai avem pe domnul Buruc, care s-a înscris la cuvânt.
Dl. Buruc C: - Așa cum s-a subliniat mai devreme, că acest cartier este o antrepriză privată. Corect? Deci, locuitorii lui, este vorba despre o relație între doi privați, în momentul de față. Eu consider că problemele acestea ar trebui să le rezolvați dumneavoastră, nu să vină municipalitatea, nu știu, dumneavoastră doriți să facă municipalitatea o stație de autobuz în cartier? În ce măsură poate cineva să vină, nu știu, să vină municipalitatea să construiască ceva în sufrageria unui om din cartier, cred că este exact același lucru, exact același principiu, atât timp cât străzile nu sunt predate și cred că în trei ani de zile ați avut suficient timp să faceți toate demersurile să se preia, nu în trei ani, în 10 ani!
Dna Tomunța A: - Așa este! Doar că nu s-a întâmplat și nu din vina noastră! Cererea și documentele din partea noastră sunt depuse, cum spuneam mai devreme, de peste trei ani și cu ocazia aceasta chiar solicit autorităților ajutorul pentru a putea face acest lucru!
Dl. Buruc C: - PUZ-ul este de 10 ani! Trecem peste problema aceasta! Dar acum veniți să rezolvăm o problemă privată, noi, Consiliul Local!
Dna Tomuța A: - Consider că ceea ce am făcut până în prezent, am făcut pentru Arad, pentru oraș și facem cu mare drag în continuare, dar, în același timp, consider că avem nevoie și de suport și de sprijinul autorităților locale pentru că noi, la rândul nostru, toate taxele, impozitele pe care le plătim, le plătim orașului, cum de altfel, toți rezidenții!
Dl. Galea C: - Bun. Mulțumesc!
Dl. Faur L: - Domnule președinte aș vrea și eu să intervin.
Dl. Galea C: - Vă rog!
Dl. Faur L: - Vreau să vă spun că, din exterior, cartierul dumneavoastră este unul dintre celel mai frumoase din Arad. Așa îl vedem cu toții și acest lucru se datorează eforturilor private, pe care le-a făcut atât investitorul, cât, mai ales, locuitorii, care și-au cumpărat case acolo și care, în mod just, încearcă să trăiască o viață normală într-o comunitate arădeană. Problema pe care dumneavoastră, astăzi, ne-o expuneți, are două aspecte: unul, legat de trecut și celălalt legat de prezent și viitor. Astăzi suntem chemați să aprobăm un PUZ, care se referă la prezent și viitor. Tot astăzi, dumneavoastră veniți și ne spuneți câteva probleme ce trebuie rezolvate, din trecut. Eu am avut ieri o discuție pe această temă cu alți colegi consilieri și cu reprezentanții investitorului și ai locuitorilor din cartier și vă propun să constituim un grup de lucru, care să fie format din reprezentantul investitorului, din reprezentantul sau din mai mulți reprezentanți, câțiva, ai locuitorilor, și să încercăm să abordăm toate aceste probleme juste, pe care locuitorii și investitorul le prezintă, pornind de la necesitatea predării infrastructurii: străzi, apă, current, către Primărie, ca să putem să intrăm în acel rol de gospodar șef al acelui cartier, care, într-adevăr, plătește impozitele către Arad și odată cu acest transfer al proprietății se rezolvă multe din lucrurile ce trebuie făcute acolo și acum nu sunt în regulă. Inclusiv transportul public se poate rezolva, stația de autobuz, pe care dumneavoastră o cereți, nu intrăm în amănunte. Vă rog să țineți legătura cu noi și chiar de săptămâna viitoare, dacă vom constitui un grup de lucru, acest grup poate să caute soluții la toate problemele pe care le aveți acolo și da, multe din ele sunt în sarcina primăriei și vom încerca să le rezolvăm. Astăzi, însă, suntem chemați să votăm un PUZ pentru dezvoltarea acestui frumos cartier, care se vede frumos din exterior și este frumos, dar are și el problemele lui, ca orice alt cartier, iar pentru votarea PUZ – ului sunt câteva amendamente din partea USR, din partea PNL, trecem, le dezbatem și vedem ce va spune votul.
Dl. Galea C: - Mulțumesc, domnule Faur!
Dna Tomunța A: - Mulțumesc!
Dl. Galea C: - Am să vă rog să trecem la votarea amendamentelor. Da, domnule Bognar!
Dl. Bognar L: - Aș dori să intervin, acum am pus întrebările către investitor. Investitorul vede din prisma personală această problemă, normal, cei care locuiesc acolo văd din punctul lor de vedere. Noi, decizionalul, trebuie să vedem din punctul de vedere al Aradului, al municipiului și al faptului că sunt cetățeni care doresc să fie arădeni cu drepturi egale cu ceilalți locuitori ai Aradului. Așa cum a spus și domnul viceprimar, da, trebuie să vedem care este strategia noastră vis a vis de aceste cartiere care cresc, să zicem, în ultimii zeci de ani, fără să fie cuprinse într-o rețea de urbanizare. Și cred că aceasta este esența problemei, să vedem când discutăm de PUG și de dezvoltări, să avem o viziune și o strategie de soarta lor. Că nu este prima data când privatul spune că “eu am terminat, acum vă descurcați” Noi, respectiv, municipalitatea, trebuie să preluăm un cartier care ar trebui să funcționeze. Cred că acest grup, la care v-ați angajat, domnule viceprimar, trebuie să aibă și o viziune pentru toate, în perspectivă, ca să găsim într-adevăr, o strategie de urbanizare normală.
Dl. Galea C: - Mulțumesc, domnule Bognar! Mulțumesc, domnule Faur! Sper să vă asumați constituirea acestui grup și să procedăm la lucru. Cred că ideea este excelentă. Pe cei de la USR, pe domnul Curcanu, am să vă rog să începeți să citiți amendamentele.
Dl. Curcanu D: - Da. Grupul USR-PLUS a pregătit trei amendamente. Vreau să întăresc din nou faptul că și PNL a dat “copy paste” după amendamentele noastre în proporție de 90%...
Dl. Galea C: - Domnule Curcanu, vă rog să vă rezumați la a citi amendamentele!
Dl. Curcanu D: - Da. Acesta…și amendamentele lor au același număr de înregistrare. Vreau să intru în amendamente – dar înainte să intru în amendamente, foarte scurt, zece secunde, vedeți că la amendamentul PNL ați uitat să introduceți la articolul 7 – “Rețeaua de gaz” și dacă tot o să votăm amendamentele PNL să nu uitați, la articolul 7, să menționați și rețeaua de gaz, că ați uitat-o!
1. Articolul 6 – “În cadrul noii rețele de drumuri investitorul se angajează să construiască, pe cheltuială proprie, o stație de autobuz, care să deservească subzonele Z1, Z2 și Z3, cât și o altă stație de autobuz în proximitatea DJ 709 C, care să deservească restul cartierului”.
Dl. Galea C: - Vă rog să citiți toate amendamentele!
Dl. Curcanu D: - Bun. Mulțumesc!
2. Articolul 7 – “Construcțiile vor putea fi autorizate doar după încheierea procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor aferente tuturor lucrărilor de echipare edilitară: alimentare cu apă potabilă, energie electrică, gaze naturale, canalizare pluvială și racordarea la sistemul de canalizare menajeră, inclusiv rețea pluvială întubată cu guri de colectare a apelor meteorice aferente subzonelor Z1, Z2 și Z3 de către dezvoltator. Se vor autoriza construcțiile și amenajările care au acces și există posibilitatea branșării directe la infrastructura edilitară obligatorie, cu capacitatea corespunzătoare pentru a cărei extindere sau realizarea există contract de execuție și termen de realizare a ei și sursă de finanțare”.
3. Articolul 8 – “Pe cheltuiala investitorului se va asigura realizarea rețelei de apă, rețea de canalizare menajeră, rețea de canalizare pluvială a rețelelor electrice de gaze naturale, necesare funcționării subzonelor Z1, Z2, Z3, urmând ca, după realizarea acestora, acestea să fie predate deținătorilor de utilități, unde este cazul. Documentațiile care se vor întocmi și se vor aproba, cât și lucrările care se vor executa, vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare. Rețeaua de canalizare pluvială va fi realizată prin sistem de conducte subterane – guri de colectare a apelor meteorice amplasate pe noile străzi. Apele meteorice se vor pompa ulterior realizării rețelelor de canalizare pluvială ce se leagă de cele existente la BAT, în canalele existente sau canalele de secare la limita nord, nord-vest a amplasamentelor ce se vor realiza prin grija investitorului”. Mulțumesc!
Dl. Galea C: - Mulțumesc și eu! Am înțeles că din partea executivului se dorește a se lua cuvântul. Doamna Dinulescu și domnul proiectant, vă rog să veniți în față!
Dna Dinulescu S: - Bună-ziua! Pentru amendamentele propuse, propunem aprobarea lor în următoarea formă: Amendamentul 1, în forma propusă de consilierii locali. Amendamentul al doilea, cu următoarea formă: “Construcțiile vor putea fi autorizate doar după încheierea procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor aferente tuturor lucrărilor de echipare edilitară obligatorie, alimentare cu apă potabilă, energie electrică, canalizare, inclusiv rețeaua pluvială întubată…”,
Dl. Curcanu D: - ..și gaz!
Dna Dinulescu S: - Poftiți?
Dl. Curcanu D: - Și gaz!
Dna Dinulescu S: - Îmi cer scuze, ca motivație este articolul 27, alineatul 1 din Hotărârea de Guvern nr. 525/1996 și Legea 7/2020, unde ca și rețele obligatorii sunt rețelele de apă potabilă, energie electrică și canalizare. Atașat avem și articolul de lege. Nu este rețea obligatorie. Există alte variante alternative, vă pot da articolul de lege.
Iar amendamentul al treilea, cu următoarea formă: “Pe cheltuiala investitorului se va asigura realizarea rețelei de apă, a rețelei de canalizare menajeră, a rețelei de canalizare pluvială, a rețelelor electrice, de gaze naturale necesare funcționării subzonelor Z1, Z2, Z3, urmând ca, după realizarea acestora, acestea să fie predate deținătorilor de utilități, unde este cazul. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa, vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare”. Ca motivație, punctul de vedere anexat cu numărul 91672/3.12.2021 al SC “Instal Design”, prin inginer Petru Tătaru. Mulțumesc!
Dl. Curcanu D: - O singură mențiune, dacă se poate – actualii rezidenți ai Westfield, o parte din ei, colegii pot să și confirme, 60 de familii, dacă nu mă înșel, au pus mână de la mână – 2000 de euro de familie și pur și simplu ei au umblat să tragă rețea de gaze în acea parte a cartierului. Considerăm că este necesar să se specifice și “gaz” pentru că nu vrem ca viitorii locuitori ai Wesfield să mai umble ei de capul lor, să strângă câte două, trei mii de euro de familie să-și tragă singuri gazul. Rugăm colegii de la PNL să modifice amendamentul lor, să includă și rețeaua de gaz! Vă mulțumim!
Dl. Galea C: - Mulțumesc. Mai avem o interlocutoare, da? Vă ascultăm!
Dna Balogh D: - Bună-ziua. Sunt proiectantul documentației în discuție. Eu aș dori să prezint punctul nostru de vedere referitor la întubarea canalitării pluviale, care este o soluție mai puțin benefică, deoarece poate crea probleme, chiar din cauza lipsei de acces în gestionarea ei, în sensul înfundării sau a stațiilor de pompare, care funcționează pe bază de curent electric. Prin PUZ-ul nostru, noi am propus canalizarea pluvială să se execute prin guri de scurgere sau rigole, amplasate în punctele cele mai de jos ale străzilor, soluție care a început deja să fie implementată în cartier. Acestea vor dirija apele pluviale direct în canalele de desecare adiacente, astfel că apa, care este dirijată spre canalele de la marginea cartierului, se pot și infiltra în sol natural și evapora, soluția aceasta fiind agreată și de către ANIF, cu care am purtat discuții pe acest subiect, astfel că propunerea de întubare nu rezolvă problema ridicată de către dumneavoastră.
Dl. Curvanu D: - O scurtă intervenție, 20 de secunde !
Dl. Galea C: - O ultimă intervenție, vă rog!
Dl. Curcanu D: - Da. Dacă mergeți în toate cartierele, în Alfa, în Confecții, toate cartierele, în Micălaca, toate aceste cartiere făcute acum 30, 40 de ani, au rigole de colectare a apelor și au un sistem subteran de colectare a apelor pluviale. Cu toate că suntem în anul 2021 vedem că nu se dorește nici măcar să construim la standardul la care s-a construit acum 25 de ani. Vă mulțumesc.
Dl. Galea C: - Mulțumesc și eu! Apreciez mult discuțiile acestea. Astfel de discuții ar trebui să aibă loc în comisii, nu neapărat să intrăm în detalii tehnice toți, aici, așa că vă rog să rămâneți…
Dl. Buruc C: - O întrebare pentru executiv…
Dl. Galea C: - Mai există un amendament?
Dl. Buruc C: -… de ce, doamna de la Westfield a spus că durează de trei ani de zile, încearcă să predea străzile – de ce durează atât? Și, oricum, PUZ-ul este de 10 ani, dar totuși… Poate cineva să ne răspundă la această întrebare, vă rog?! O ultimă interpelare, apoi citim amendamentul PNL! Întrebarea era pentru executiv, nu pentru doamna, dar mă rog, dacă puteți să ne dați și dumneavoastră un punct de vedere, vă rugăm!
Dna Tomunța A: - Pot să vă răspund și eu – În momentul de față ne aflăm de peste doi ani de zile în discuții cu Compania de Apă. Pentru că la începutul discuțiilor de predare a drumurilor.
Dl. Buruc C: - Trei ani sau doi ani? Că nu am auzit!
Dna Tomunța A: - De doi ani, cu Compania de Apă și de peste trei ani am început procedura. Pentru că, inițial, discuțiile s-au purtat de la Primărie, la Compania de Apă, de la Compania de Apă, la Primărie și am făcut un “dute-vino”, în acest sens.
Dl. Lazăr F: - Sunt conforme instalațiile dumneavoastră?
Dna Tomunța A: - Drumurile, atât și instalațiile au fost recepționate de către autoritățile competente, de Inspectoratul de Stat în Construcții!
Dl. Lazăr F: - Deci, repet - sunt conforme?
Dna Tomunța A: - Sunt conforme! Din moment ce reprezentanții instituțiilor competente au fost la fața locului și au recepționat lucrările, înseamnă că cineva, într-adevăr, și-a pus semnătura acolo. Ce am vrut, dacă se mai poate, 20 de secunde, să specific legat de canalizarea pluvială – s-a făcut conform specificațiilor și a fost elaborată împreună cu autoritatea competentă și anume: ANIF. Consider că ei sunt mai în măsură și specialiști pentru a ne da soluții în acest sens. Și, în același timp, cred că ar trebui să ne uităm la ce se întâmplă, pe cod roșu, pe cod portocaliu, în toate cartierele din Arad și să verificăm ce se întâmplă în toate celelalte cartiere și atunci când nu există.
Dl. Galea C: - Mulțumim mult!
Dna Tomunța A: - Mulțumesc și eu!
Dl. Galea C: - Domnul Gaman, vă rog, citiți amendamentul PNL.
Dl. Gaman I: - PNL își asumă propunerea specialiștilor din executiv.
Dl. Buruc C: - Dacă-mi permiteți? Din partea executivului nu am primit un răspuns, la întrebarea mea! Vă rog! Era pentru executiv! Am înțels că…
Dna Dinulescu S: - Momentan, nu pot să vă răspund exact, dar mă voi informa la colegii de la Serviciul Date Urbane, Spațiale în ceea ce privește procedura de a receptiona și procesul-verbal de recepție, de asemenea voi vorbi cu colegii din cadrul celorlalte direcții în ceea ce privește intenția de predare-preluare a rețelelor, cât și a drumurilor. Voi reveni cu un punct de vedere cât mai curând posibil.
Dl. Buruc C: - Vă rog, un punct de vedere scris, pentru că trei ani de zile mi se pare foarte mult. Undeva este o problemă acolo, pe care, dacă nu o abordăm, nu va fi rezolvată și o să fie încă zece ani de acum încolo sau, mă rog, la următoul PUZ va fi același lucru.
Dna Dinulescu S: - Luni mă voi ocupa de acest lucru și voi face un punct de vedere scris către dumneavoastră.
Dl. Buruc C: - Vă rog!
Dl. Lazăr F: - Îmi permiteți un răspuns, tot din partea executivului, domnului consilier Buruc? Eu intenționez ca la prima întâlnire a acelui grup de lucru pe care l-am propus, primul subiect să fie tocmai acesta – predarea-primirea infrastructurii. Când s-a depus, care a fost evoluția? Nu știu ce a fost în urmă cu trei ani, că nu eram aici, dar o să aflăm și vă informăm și pe dumneavoastră. Și înainte de citirea amendamentelor, ca să nu mai intervin încă o dată, pornind de la faptul că eu consider că suntem cu toții bine intenționați în rezolvarea acestor probleme, vreau să vă spun că grupul PNL nu a făcut “copy paste” pe amendamentele altcuiva, ci a luat în considerare părerea specialiștilor din cadrul Direcției de Urbanism. Și în al doilea rând aș vrea foarte mult, dacă se poate, nu este nicio problemă dacă nu se poate, să nu politizăm acest subiect! Nu vrem să ne erijăm în salvatorii Cartierului Westfield, nu cred că este cazul, dar vreau să contribuim la rezolvarea tuturor acestor probleme. Și o întrebare foarte exactă, că spuneam că ne bazăm pe specialiști – doamna Sandra, putem sau nu, din punct de vedere legal, să introducem și gazul în rețelele obligatorii în PUZ? Dacă putem, schimbăm amendamentul, dacă nu, nu-l modificăm!
Dna Dinulescu S: - Era vorba de o prevedere a articolului de lege, în care erau specificate care sunt rețelele obligatorii. Legea prevede doar apa, energia electrică și canalizarea, ca și rețele obligatorii. Partea de gaz este opțională.
Dl. Lazăr F: - Întreb altfel – ce nu interzice…
Dna Dinulescu S: - …este permis. Nu este interzis!
Dl. Faur L: - Vă propun să introducem în amendament textul și să îl supunem la vot.
Dl. Curcanu D: - Este ok...
Dl. Galea C: - Domnule Gaman, vă rog să citiți amendamentul!
Dl. Gaman I: - Le cunoaștem, domnule Vlad Codrin! Stați liniștit!
Dl. Faur L: - Era o replică la ce ne-a spus domnul Curcanu, că noi nu am pus gazul! Deci, îl punem sau nu îl punem? Îl punem.
Dl. Curcanu D: - Dar vă rugăm să-l puneți! Este menționat la punctul 8 de gaz, dar la punctul 7 s-a uitat sau nu s-a considerat. Considerăm oportună intervenția domnului viceprimar și suntem de acord și noi să se introducă rețeaua de gaz, în articolul 7.
Dl. Faur L: - Haideți să-l citim și să-l punem la vot!
Dl. Galea C: - Vă rog să citiți amendamentul, domnule Găman!
Dl. Gaman I: - Vreau să spun că PNL își asumă propunerea specialiștilor din aparatul administrativ și propune următorul text: “Construcțiile vor putea fi autorizate doar după încheierea procesului-verbal de receptie, la terminarea lucrărilor aferente tuturor lucrărilor de echipare edilitară obligatorie: alimentare cu apă potabilă, energie electrică, canalizare…”, aici am putea să introducem și gaz, dacă.., așa: “…rețea pluvială întubată cu guri de colectare a apelor meteorice, aferente subzonelor: Z1, Z2, Z3 de către dezvoltator. Se vor autoriza construcțiile și amenajările care au acces și există posibilitatea branșării direct de la infrastructura edilitară obligatorie, cu o capacitate corespunzătoare a cărei extindere sau realizare există contracte ferme de execuție și autorizații de construcție”. Articolul 7, punctul 8 – “Pe cheltuiala investitorului se va asigura realizarea rețelei de apă, a rețelei de canalizare menajeră, a rețelei de canalizare pluvială, a rețelelor electrice de gaze naturale necesare funcționării rețelelor subzonelor: Z1, Z2 și Z3, urmând ca după realizarea acestora, acestea să fie predate deținătorilor de utilități, unde este cazul. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare”.
Dl. Galea C: - Mulțumesc mult. Aș dori să trecem, da, dumneavoastră…, fără “gaze naturale”! Deci s-a convenit că “fără gaze naturale…”
Dl. Curcanu D: - “Cu gaze naturale” s-a convenit!
Dl. Faur L: - “Cu gaze naturale”! Deci exact cum scria și cum a citit, inclusiv completarea de la articolul 7, domnul Gaman!
Dl. Galea C: - Am înțeles. Vă rog să trecem să votăm amendamentele. Vom începe cu cele de la grupul USR-PLUS. Primul amednament de la USR-PLUS. Supun la vot primul amendament.
Cine este pentru? 6 pentru (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dna Săbău,
dl. Vlad C), 16 abțineri – 22 consilieri prezenți.
Dl. Galea C: - Amendamentul nr. 2 de la USR-PLUS. Supun la vot.
Cine este pentru? 6 pentru (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Vlad C), 16 abțineri – 22 consilieri prezenți.
Dl. Galea C: - Amendamentul nr. 3 al USR-PLUS. Supun la vot
Cine este pentru? 6 pentru (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Vlad C), 16 abțineri – 22 consilieri prezenți.
Dl. Galea C: - Vom trece să votăm amendamentele grupului PNL. Amendamentul nr. 1 al grupului PNL, îl supun la vot.
Cine este pentru? 20 pentru, 2 abțineri (dl. Galea și dna Vornicu)
– 22 consilieri prezenți.
Dl. Galea C: - Amendamentul nr. 2 al grupului PNL?
Cine este pentru? 20 pentru, 2 abțineri (dl. Galea și dna Vornicu)
– 22 consilieri prezenți.
Dl. Galea C: - Vom trece la votarea întregului proiect.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 566/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Galea C: - Vă mulțumesc mult.
6
Proiect de hotărâre nr. 573/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 262/2020 pentru aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 4 Macul Roșu” – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Sunt interpelări? Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru? 21 voturi pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș)
- 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 567/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 581/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 264/2020 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – PUNCT TERMIC PT 6V” – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Supun la vot. Cine este pentru? 21 pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș) - 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 568/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dna Stepanescu L: - 21 voturi pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș), ca și la proiectul precedent.
Dl. Galea C: - Și la acest proiect domnul Mariș nu participă la vot.
8
Proiect de hotărâre nr. 582/2021 modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 259/2020 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – PUNCT TERMIC PT Pasaj” – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Supun la vot. Cine este pentru? 21 voturi pentru,1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș) – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 569/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Galea C: - Mulțumesc.
9
Proiect de hotărâre nr. 577/2021 cu privire la modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Interpelări? Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 570/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Galea C: - Mulțumesc.
10
Proiect de hotărâre nr. 578/2021 privind stabilirea numărului și al cuantumului burselor acordate pentru învățământul preuniversitar de stat din municipiul Arad pentru semestrul I, anul școlar 2021-2022– inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 571/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
11
Proiect de hotărâre nr. 583/2021 privind aprobarea și acoperirea pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, aferente perioadei 01.01.2020 - 31.12.2020– inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Interpelări ? Nu sunt. Supun la vot.
Cine este pentru? 21 voturi pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș)
– 22 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 572/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Galea C: - Mulțumesc!
12
Proiect de hotărâre nr. 579/2021 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului Arad- inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Avem amendamente, din câte am văzut. Domnul Ilioni, vă rog!
Dl. Ilioni F: - Bună-ziua! Mulțumesc. Amendament la proiectul de hotărâre nr. 579/2021 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2021 – Având în vedere Adresa nr. 5.187/2.12.2021, Referatul nr.91.210 /2.12.2021, Referatul nr. 3.036/2.11.2021și Referatul nr. 22.756/10.11.2021, bugetul municipiului Arad se modifică astfel: „Se diminuează cu suma de 5.078 mii lei transferurile alocate Centrului Municipal de Cultură Arad pentru proiectele sportive. Se majorează cu suma de 4.595 lei cheltuielile de personal la capitolele 51.02 – „Autorități publice și acțiuni externe”, 54.02 – „Alte servicii publice generale, 61.02 – „Ordine publică și siguranță națională” și 68.02 – „Asigurări și asistență socială”. Se alocă suma de 483 mii lei pentru Fondul de rezervă bugetară la dispoziția autorităților locale. Modificările sunt cuprinse în Anexa 1 la prezentul amendament”. Mulțumesc!
Dl. Galea C: - Mulțumesc, domnule Ilioni. Doamna Naaji, vă rog!
Dna Naaji A: - Am să citesc direct amendamentul – Având în vedere Adresa nr. 25/2814/02.12.2021 din partea Inspectoratului Școlar Județean Arad, „Se modifică creditele bugetare alocate la Capitolul 65.02 „Învățământ”, titlul de cheltuilei „Alte cheltuieli” (burse școlare, din sume defalcate din TVA), conform Anexei 2 la prezentul amendament”. Mulțumesc.
Dl. Galea C: - Vă mulțumesc! Vom trece să votăm amendamentul domnului Ilioni. Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
Dl. Galea C: - Mulțumesc. Amendamentul doamnei Naaji. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
Dl. Galea C: - Mulțumesc. Supun la vot proiectul, în ansamblu. Cine este pentru? 21 voturi pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș) – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 573/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Galea C: - Vă mulțumesc.
13
Proiect de hotărâre nr. 575/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 21 octombrie 2021 – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 574/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Galea C: - Vă mulțumesc.
14
Proiect de hotărâre nr. 576/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 1 noiembrie 2021 – inițiativa primarului
Dl. Galea C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 575/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dna Săbău D: - Stenograma cu amendamentul depus!
Dl. Galea C: - Poftim?
Dna Săbău D: - Stenograma din data de 1 noiembrie, cu amendamentul depus, se aprobă!
Dna Stepanescu L: - Am transmis aseară stenograma…
Dna Săbău D: - Da. Am transmis și vreau să fac precizarea!
Dna Stepanescu L: - Am introdus observațiile dumneavoastră și am corectat și momentul finalizării ședinței din preambul.
15
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea
Consiliului Local al Municipiului Arad
S-a luat la cunoștință.
17
Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Galea C: - Vă mulțumesc! Având în vedere că este ședință ordinară, ședința ordinară a lunii decembrie, la Capitolul “Diverse”, am să vă rog să vă înscrieți și dacă sunt interpelări, da, vă rog, domnule Stana!
1
Dl. Stana F: - Am observat în raportarea celor de la Recons că apare, și am mai avut o data intervenție pe tema aceasta, situația încălzirii de la bazinul de polo, unde funcționează două din patru arzătoare, având în vedere că este unicul bazin pe care îl mai putem folosi acum, în municipiul Arad, mă refer și ținând cont de sezon, aș vrea să știu dacă s-au luat, între timp, sau se vor lua măsuri pentru remedierea situației, este destul de nou echipamentul, care este starea acestuia?
Dl. primar: - Deci, acum, la cald, vă răspund - este o lucrare care a fost făcută de către Compania Națională de Investiții, Primăria primind la cheie bazinul. Am avut, de-a lungul ultimului an și ceva, doi, dacă nu mă înșel, ca estimare în timp, de câteva ori probleme cu cazanul de încălzire de acolo, fiind în garanție a venit de vreo două sau de fiecare dată firma care avea contractul, nu am informația ca acum să fie probleme, dar dacă dumneavoastră spuneți, nu vă pot contrazice, voi verifica la Recons situația la zi. Noi am insistat foarte mult, orice problemă a fost, să se remedieze când era în perioada de garanție pentru că era mai logic și corect așa. Este posibil ca, între timp, dacă spuneți, din patru arzătoare, să fie două cu probleme. Vorbesc la Recons astăzi și mă lămuresc. Vă mulțumesc!
2
Dl. Galea C: - Domnul Bognar!
Dl. Bognar L: - Revin cu o problemă pe care am mai ridicat-o și altădată – siguranța circulației. Deci, sunt artere în municipiul Arad care efectiv sunt circulate cu viteză excesivă, nu 50 la oră, ci mult peste, punând în pericol integritatea pietonilor și a bicicliștilor. Nu se opresc la trecerea de pietoni, se produc accidente. Am mai propus monitorizare, chiar montarea unor camere. Eu circul dinspre Calea Timișorii sau în zona înspre Micălaca, efectiv, 50 km la oră este de fapt, în lege, dar nimeni nu respectă. Dacă vrem să fie respectată, trebuie să facem și să luăm niște măsuri mai drastice. Mulțumesc!

Dl. primar: - Profit de ocazie, pe subiectul camerelor din oraș, am avut atâtea discuții și suntem cu toții conștienți de necesitatea lor, cum, de asemenea, suntem cu toții conștienți că dacă este să le montăm în multele puncte absolut necesare, valoric, înseamnă foarte mult. S-a sperat în diferite posibilități de finanțare bugetate european, adică bani care nu sunt din bugetul local. Din toate analizele, până acum, nu s-au găsit astfel de finanțări. Ultima discuție este în analiză la doamna director economic și la doamna director de la Direcția Tehnică, inclusiv cum au făcut alte municipalități de a nu investi primăria, ci a fi pe sistemul “Abonament”, dacă putem spune așa. Când lucrurile sunt clare, vom veni cu propunerea în Consiliul Local. Posibil, dacă se poate, un fel de contract - cadru, astfel încât să putem extinde, funcție de cât ne putem întinde bugetar și atunci cred că putem rezolva și nu mai batem pasul pe loc. Dar doamna Grozavu mi-a spus că este în analiză la dânșii. Aștept și eu un lucru clar, nu greșesc, nu? Mulțumesc frumos! Și atunci cred că într-un an sau doi rezolvăm această problemă într-un mod elegant fără un efort bugetar foarte mare. Evident, cu licitație, cu tot ce presupune acest lucru, de aceea spuneam că o să venim cu propuneri către dumneavoastră. Mulțumesc frumos!
Dl. Galea C: - Mulțumesc. Dacă nu mai sunt alte interpelări, eu vă mulțumesc. Să aveți un week-end păcut!
16
Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
Dna Stepanescu L: - Mai am eu!
Dl. Galea C: - Vă rog, doamna secretar general!
Dna Stepanescu L: - În conformitate cu Ordonanța nr.80/2003, doresc să solicit Consiliului Local aprobarea reportării zilelor de concediu neefectuate pentru cei trei demnitari: 16 zile aferente anului 2021 pentru domnul viceprimar Lazăr Faur, 22 de zile neefectuate pentru domnul primar Călin Bibarț, 4 zile neefectuate din concediu pentru domnul viceprimar Ilie Cheșa. Potrivit procedurii legale, trebuie să supunem la vot formalitatea reportării acestor zile îpentru 2022. Vă mulțumesc! Vă rugăm să supuneți la vot, domnule președinte!
Dl. Galea C: - Vă rog, supun la vot
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
Dna Stepanescu L: - Vă mulțumim!
Dl. primar: - Vă mulțumesc frumos! Acum, într-un spirit de glumă – și dacă nu se vota, doamna secretar? Nu mai aveam dreptul la zile de concediu? Asta ar fi o întrebare retorică și a doua – încă nu este gata luna decembrie – dacă din astea care s-au votat azi, mai au voie să-și ia? Da. Deci, nu ne raportați 22 sau 16, cât va mai rămâne din ele! Mulțumesc frumos! O informație, să spun, publică – dacă vremea, prognoza se menține pe aceiași parametri ai meteorologilor, sperăm ca pe week-endul viitor să deschidem patinoarul. Ne dorim acest lucru, de vineri. Este în aer liber. Am rugat azi conducerea Recons-ului să discute și cu DSP-ul, să vedem condițiile în care se poate desfășura, dacă vremea ține la fel de aspră și nu sunt ploi abundente, cred că ne putem bucura și de patinoar, dar putem reveni pe subiectul acesta. Noi, din punct de vedere al ședințelor de consiliu, deci am avut ședința ordinară, cu siguranță ne vom mai întâlni, obligați fiind de parametri administrativi. Vă mulțumim frumos! Un week-end linistit!
Dl. Galea C: - Vă mulțumesc! Ședința este închisă.
Dl. primar: - A, și să nu uit! Deschidem târgul de mâine și de duminică seara, bradul de Crăciun. N-au cum să termine împodobitul mai repede, mai ales că a și ploat.
(n.n. Sedința s-a încheiat la ora 16.05 ).

Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 3.12.2021, extraordinară


[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
29




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved