Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74074036
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  21-10-2021


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA Ședinței extraordinare din data de 21.10.2021 Nr.82.912/28.10.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
Ședinței extraordinare
din data de 21.10.2021
Nr.82.912/28.10.2021

La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 21 octombrie 2021, au fost prezenți 23 de consilieri din 23 în funcție. Ședința a început la ora 14,50 și s-a încheiat la ora 15,00.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Ilie CHEȘA.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-șef, dna Sandra Dinulescu, director executiv, Direcția Construcții și Dezvoltare Urbană, dna Ioana Nicoară, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dl. Ivanov Dan-Ervin, consilier Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Ioana Albu, șef birou, Biroul Juridic, Contestații, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dl. Ștefan Szuchanszki, director executiv al Direcției Patrimoniu, dna Claudia Ardelean, consilier juridic, Direcția Patrimoniu, dna Lucia Giurgiu, șef serviciu, Serviciul Investiții, dl. Adrian Petreuș, consilier, Serviciul Investiți, dl. Ovidiu Balaș, șef serviciu, Serviciul Edilitar și Dezvoltare Mediu Urban, dl. Marcel Hodor, consilier, Serviciul Edilitar și Dezvoltare Mediu Urban, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet primar, dl. Ioan Bătrîn, consilier, Compartimentul Administrația Școlilor, dl.Corneliu Neamțiu, consilier, Compartimentul Guvernanță Corporativă, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Doris Micu, consilier, Compartiment Asistență Juridică și Tehnică, dl. Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dl. Alexandru Popa, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Varjasi Kristian, referent, Cabinet Primar, dna Ralu Cotrău, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dl. Cristian Todinca, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Bogdan Costea, manager - Teatrul Clasic “Ioan Slavici” Arad, dl. Doru Orban, manager - Filarmonica Arad, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Victor Ciulean, director general – SC CET Hidrocarburi SA Arad, dna Marta Uivărășanu, contabil șef - SC CET Hidrocarburi SA Arad;
- Alți participanți: - dl. Sergiu Cosmin Vlad – senator (USR-PLUS), Senatul României, dl. Dinulescu Ioana Sergiu, arhitect, dl. Trif Raul Ciprian, director general, SC “Optimo” SRL, Isac Mita, SC “Optimo” SRL, dna Ursachi Daniela, proiectant, dl. Gligor Omisy, dl. Moldovan Mihai, proiectant, dl. Moscalu Marian, inginer - Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, dl. Gașpar Cristian-Marian, student practicant;
- presa: dna Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, dna Bognar Tunde Maria – „Nyugati Jelen”, dna Diana Duțu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, dl. Marius Zbranca – „TV Arad”, dl. Sârb Ciprian Vlad – „Ardeleanul.info”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 21.10.2021 a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 2524/21.10.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 21.10.2021 a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 21.10.2021, în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
Înainte de începerea ședinței extraordinare propriu-zise, proiectele de hotărâri au fost dezbătute în comisii reunite, astfel:

Dl. Cheșa I: - Suntem la ședința comisiilor reunite, convocată înaintea ședinței extraordinare și aș dori să suplimentez ordinea de zi cu Proiectul de hotărâre nr. 408, pe care grupul de consilieri PSD l-am depus în 20.08.2021. Mă bucur că, în sfârșit, reușim să-l punem pe ordinea de zi, după două luni, pot să-l pun la punctul 1 sau la 3?
Dna Stepanescu L: - La 3.
Dl. Cheșa I: - La 3. Bine. Începem Comisiile reunite.
1. Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? (n.n. 21 consilieri au fost de acord cu proiectul în varianta prezentată, domnul consilier Korodi și domnul consilier Mariș nu au participat la vot).
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
2. Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– inițiativa primarului.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? (n.n. unanimitate, toate comisile).
Dl. Cheșa I: - Și acum Proiectul nr. 408 – Se modifică Anexa nr. 1, pct. III din cadrul Proiectului de hotărâre nr. 368/16.07.2021, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, după cum urmează: „Se numerotează primul paragraf cu litera a): Se adaugă paragraful 2, numerotat cu litera b, cu următorul conținut: b) Este interzisă desfășurarea oricărui alt tip de activități, altele decât cele prezentate la punctul a sau subînchirierea cu scopul desfășurării de activități economice, în spațiul pus la dispoziție cu titlul gratuit. Nerespectarea acestei prevederi duce la rezilierea unilaterală și neechivocă a acestui contract, fără perioada de preaviz”. Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Dna Stepanescu L: - Voi ruga colegii de la comisii să numere voturile „pentru”, „împotrivă” și „abțineri” pentru fiecare comisie în parte.
Dl. Buruc C: - Să le luăm pe comisii, nu? Comisia nr. 1, Comisia nr. 2, 3, ș.a.m.d.
Dl. Cheșa I: - Da, domnule viceprimar, da, colegul meu Cosmin Buruc, dar dacă am spus că sunt reunite este legal și reunite, bine! Comisia nr. 1 – Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? 2 voturi pentru (dl. Stana, dna Vornicu) și 3 abțineri (dl. Mariș, dl. Bognar, dl. Barb). Comisia nr. 2 – Cine este pentru? împotrivă? 2 voturi pentru (dna Curcanu, dna Săbău) și 2 abțineri (dl Faur, dl. Gaman) (n.n. dl. Costea – absent). Ați notat? Cine notează? Comisia nr. 3 – Cine este pentru?
Dl. Bucur C: - Comisia nr. 3 – 3 voturi pentru (dl. Buruc, dl. Mayer, dl. Chifa) și 2 abțineri (dl. Fordon, dna Waas).
Dl. Cheșa I: - Comisia nr. 4 – cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Dl. Faur L: - 1 vot pentru (dl. Cheșa), 1 abținere (dl. Faur) și 2 consilieri nu participă la vot (dl. Korodi, dna Naaji) (n.n. dl. Costea absent).
Dl. Cheșa I: - Comisia nr. 5? Supun la vot. Cine este pentru? 3 voturi pentru (dna Aur, dl. Galea, dl. Vlad) și 2 abțineri (dl. Ilioni, dl. Szabo).
Dl. Cheșa I: - Mulțumim. Îl așteptăm pe domnul primar și apoi începem ședința extraordinară.

De aici ședința extraordinară a Consiliului Local.

Dna Stepanescu L: - Domnule președinte, dacă-mi permiteți, aș avea de formulat o obiecție și totodată o propunere, la proiectul de hotărâre al domnului consilier, al grupului PSD, îmi cer scuze! Așa cum rezultă din Raportul de specialitate al Direcției Patrimoniu, propunerea pe care dumneavoastră ați formulat-o este redundantă, în sensul că aduce încă o dată, în formă scrisă, o prevedere existentă în contract, în hotărârea adoptată de către dumneavoastră. Repetă aceleași prevederi, dar cu alte cuvinte! Dacă dumneavoastră considerați că această precizare este mai clară, nu văd o problemă s-o trecem, deși trebuie să fac această observație, că nu este necesară această prevedere. Totuși, dacă ne oprim cu propunerea dumneavoastră la pus la dispoziție cu titlu gratuit, consider că este legal, chiar și în pofida faptului că repetă o prevedere existentă, dar nu pot fi de acord cu precizarea care nu respectă întru totul terminologia juridică. Nerespectarea acestei prevederi duce la rezilierea unilaterală și neechivocă a acestui contract, fără perioada de preaviz. Noi avem deja, în hotărârea adoptată de către dumneavoastră, avem o prevedere de încetare a contractului foarte fermă cu pact comisoriu expres și anume: „comodantul poate rezilia contractul de plin drept, fără trecerea vreunui termen, fără punere în întârziere și fără intervenția instanțelor de judecată în caz de nerespectarea obligațiilor asumate prin prezentul contract de către comodatar”. Deci este cu mult mai fermă și acoperitoare această prevedere de la punctul 8.1 din hotărârea adoptată deja de către Consiliul Local. Când spunem „în caz de nerespectarea obligațiilor asumate, una din obligații este cea pe care o introducem astăzi și pe care o citesc din nou – „Este interzisă desfășurarea oricăror altor activități decât cele prezentate la litera a) sau subînchirierea cu scopul desfășurării de activități economice în spațiul pus la dispoziție cu titlu gratuit”. Am rugămintea să acceptați această propunere de exprimare cu utilizarea terminologiei juridice, astfel încât să putem viza de legalitate o eventuală hotărâre.
Dl. Cheșa I: - Vă mulțumim. Ne vom gândi!
Dl. primar: - Dacă toată lumea s-a repatriat și suntem pe poziții, aș propune să începem cu ședința extraordinară de îndată, apoi cu cealaltă, ordinară. Începem cu Imnul. o singura dată și mergem înainte.
(n.n. într-un cadru solemn este ascultat Imnul de Stat al României).
Dl. primar: - Bun. Discutăm prima dată de ședința extraordinară, convocată de îndată, pentru banii la spital. Avem două puncte pe ordinea de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– inițiativa primarului.
Bănuiesc că nu mai sunt alte propuneri. Supun la vot următoarea



Ordine de zi:
1.Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – inițiativa primarului
2.Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– inițiativa primarului.
Dl. Buruc C: - Mai este un punct pe ordinea de zi! La ședința ordinară? Ok.
Dl. primar: - Suntem la ședința extraordinară de îndată, domnule consilier, cu cele două puncte cu banii pentru spital.
Dl. Buruc C: - Ok. Bine. Am înțeles!
Dl. primar: - Am și spus - două proiecte: 505 și 506. Bun. Supun la vot
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 459 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Domnule președinte !
Dl. Cheșa I: - Bună-ziua!
1
Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? 22 pentru,1 consilier nu a participat la vot (dl. Korodi)
– 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 460 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Da. Scuze, domnule doctor! Am crezut că, la ordinară, mă scuzi! Înainte de vot, domnul doctor vrea să ne spună două cuvinte.
Dl. Korodi A: - Da. Mulțumesc foarte mult. Din păcate, valul IV este un val foarte puternic și este reprezentat de o avalanșă de pacienți, foarte mulți pozitivi, nevaccinați, în marea majoritate, care dezvoltă, din păcate, forme grave, cu evoluție galopantă nefavorabilă și care prezintă saturații foarte mici, au nevoie de oxigen și, bineînțeles, au nevoie de spitalizare. Spitalul municipal, un spital vechi, funcționează la capacitate maximă, cadrele medicale au o presiune deosebită asupra lor, sunt aproape de epuizare, iar sistemul de aer comprimat, oxigen și curent electric, este suprasolicitat. Anul trecut am avut discuții cu edilii locali, înainte să fiu votat de către cetățeni și să fac parte din Consiliul Local și s-au făcut reparații, s-au introdus circuite noi, electrice, circuitul de oxigen și aer comprimat s-a introdus pe anumite secții, s-a făcut un circuit nou, dar în majoritate, pe celelalte secții a rămas vechiul circuit, care este un circuit vechi, suprasolicitat, îmbătrânit și este foarte important să menționez, subdimensionat, pentru cerințele actuale. Din această cauză, în urma discuțiilor pe care le-am avut, am cerut finanțarea acestor lucrări pentru a putea face față cerințelor acestui val foarte puternic și bineînțeles pentru a putea salva vieți, pentru a putea oferi condiții optime pentru tratarea acestor pacienți. Vreau să vă spun că suntem cam deficitari la nivel de infrastructură spitalicească și această soluție este o soluție rapidă, pe termen scurt și trebuie să ne gândim, în viitor, să găsim soluții de finanțare, să ridicăm spitale sau spital nou în Arad! Aș vrea să profit de ocazie și aș vrea să vă rog să vă vaccinați și să îndemnați pe apropiații dumneavoastră să se vaccineze. Este clar că vaccinul ne oferă niște avantaje, care sunt susținute științific. Nu vreau să vă spun ce tragedii se întâmplă între zidurile spitalului! Groaznic! Eu și colegii mei, în fiecare zi scriem și emitem certificate de deces, sunăm familii să anunțăm decesele rudelor din spital. Este îngrozitor! Vă mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Da. Trecem la punctul 2. Mulțumim!
2
Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? 21 pentru, 2 consilieri nu au participat la vot (dl. Mariș, dl. Korodi) – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 461 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dna Stepanescu L: - La proiectul precedent, 22 voturi pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Korodi).
Dl. Cheșa I: - Da. Declar ședința închisă. Domnule primar!
(n.n. ședința s-a încheiat la ora 15,00).
Dl. primar: - Da. urmează ședința ordinară, planificată pentru orele 15,00. Suntem chiar în depășire, puțin!


Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 21.10.2021, extraordinară




[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
28




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved