Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74163593
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  27-09-2021


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA Ședinței ordinare din data de 27.09.2021 Nr.82.187/26.10.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
Ședinței ordinare
din data de 27.09.2021
Nr.82.187/26.10.2021

La ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 27 septembrie 2021, au fost prezenți 22 de consilieri din 23 în funcție. A absentat dl. consilier Andrei Korodi.
Ședința a început la ora 14,43 și s-a încheiat la ora 16,05.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Ilie CHEȘA.
Au participat: din partea executivului: dl. viceprimar Lazăr Faur (înlocuitor de drept al primarului, conform Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 2350/24.09.2021), dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-șef, dna Sandra Dinulescu, director executiv, Direcția Construcții și Dezvoltare Urbană, dna Ioana Nicoară, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dna Olimpia Stoica, șef serviciu, Serviciul Buget, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Ioana Albu, șef birou, Biroul Juridic, Contestații, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dl. Ștefan Szuchanszki, director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Lucian Palcu, șef birou, Biroul Energetic, dl. Adrian Toma, director general, Direcția Generală Poliția Locală Arad, dl. Sorin Contraș, șef serviciu, Serviciul Juridic, Contencios, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Ralu Cotrău, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dl. Cristian Todinca, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dna Adriana Sobaru, șef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Florentina Stana, consilier juridic, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- Agenți economici și instituții culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: - dna Daniela Pădurean-Andreica, director executiv al Centrului Municipal de Cultură Arad, dna Oana Pârvulescu, director general - Serviciul Public de Interes Local „Direcția de Asistență Socială Arad”, dna Kiss Carina, consilier în cadrul aceleiași instituții, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Faur Andrei – Nik, angajat SC Compania de Trasnport Public SA Arad, dl. Nicolae Mehelean, director general al SC RECONS SA, dna Marta Ujvărășanu, director economic al SC CET Hidrocarburi SA Arad;
- presa: Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Șerban – „Arq.ro”, Bognar Tunde Maria – „Nyugati Jelen”, Diana Duțu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 21.09.2021, a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 2320/21.09.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe, sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 21.09.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 21.09.2021, în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.

În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:

Dl. Faur L: - Eu vă propun să marcăm ședința prin intonarea Imnului de Stat.
(n.n. În cadru solemn este intonat Imnul Național al României).

Dl. Faur L: - Începem prin a supune la vot următoarea

Ordine de zi:


1. Proiect de hotărâre nr. 450/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 1 la acordul de parteneriat încheiat între Asociația de Dezvoltare Regională Vest și Unitatea Administrativ - Teritorială Municipiul Arad pentru realizarea proiectului „Sprijin la nivelul Regiunii de Dezvoltare Vest pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, centre de agrement / baze turistice (tabere școlare), infrastructură și servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potențial turistic și infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variante ocolitoare și/sau drumuri de legătură” – inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 384/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (P.U.Z.) și Regulamentului Local de Urbanism (R.L.U.): „Edificare zonă cu funcțiuni mixte – servicii, depozitare, industrie nepoluantă – Zona Industrială Sud Arad - Zădăreni”, Municipiul Arad, Zona Industrială Sud Arad-Zădăreni, pe parcela identificată prin extrasul C.F. nr. 346609 – Arad - inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 451/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 123/2021 privind aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism – inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 438/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 1 la Contractul de închiriere nr. 70278/01.10.2020 pentru imobilul situat în Arad, str. Mihai Eminescu nr. 15 – inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 449/2021 privind vânzarea unui teren situat în Arad, Calea Aurel Vlaicu, nr. 181, înscris în CF nr. 304043 Arad, către S.C. Farmacia Ivona S.R.L. –inițiativa primarului
6. Proiect de hotărâre nr. 431/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situate în Municipiul Arad, str. Măcieșului, nr. 1 și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad – înscris în CF nr. 330769 Arad – inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 433/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Insula Mureș, înscris în CF nr. 311954 Arad – inițiativa primarului
8. Proiect de hotărâre nr. 434/2021 cu privire la atestarea unei cote de teren la proprietatea publică a Municipiului Arad și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 45, Corp. A, Ap. 15, înscris în CF nr. 302024-C1-U23 Arad – inițiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre nr. 435/2021 cu privire la subapartamentarea imobilelor situate în Municipiul Arad, Str. Ștefan Cicio Pop, nr. 20, Ap. 18A și Ap. 22, înscrise în CF nr. 300598-C1-U43 Arad și CF nr. 300598-C1-U48 Arad – inițiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 442/2021 cu privire la apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Tribunul Axente, nr. 3, înscris în CF nr. 358361 Arad – inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 443/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Calea Radnei, nr. 143, înscris în CF nr. 328268 Arad – inițiativa primarului
12. Proiect de hotărâre nr. 447/2021 privind atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad și prima înscriere prin alipire a unor imobile situate în Municipiul Arad, Zona Str. Zorilor/Primăverii, înscrise în CF nr. 358727 Arad, CF nr. 358729 Arad, CF nr. 358730 Arad, CF nr. 358731 Arad, CF nr. 358206 Arad și CF nr. 358215 Arad– inițiativa primarului
13. Proiect de hotărâre nr. 453/2021 privind aprobarea Actului adițional nr.7 la Contractul de închiriere nr. 60425/27.09.2013 (2127/27.09.2013), pentru imobilul în care funcționează Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Arad – inițiativa primarului
14. Proiect de hotărâre nr. 444/2021 cu privire la aprobarea încheierii Actului adițional nr. 6 la Contractul de concesiune a Serviciului de iluminat public din Municipiul Arad nr. 68575/1/11/2013 – inițiativa primarului
15. Proiect de hotărâre nr. 439/2021 cu privire la respingerea plângerilor prealabile formulate de către dna Tamaș Marta, dl Alexa Florin și dl Danțoș Monica-Codruța împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 661/2018 privind majorarea cu 200% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. Sinagogei nr. 2-4, începând cu data de 01.01.2019 – inițiativa primarului
16. Proiect de hotărâre nr. 437/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 338/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind trecerea din domeniul privat în domeniul public a unor terenuri situate în Municipiul Arad – inițiativa primarului
17. Proiect de hotărâre nr. 448/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 364/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind reorganizarea Serviciului Public de Interes Local Centrul Municipal de Cultură Arad, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
18. Proiect de hotărâre nr. 430/2021 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al SC RECONS SA pentru anul 2021 – inițiativa primarului
19. Proiect de hotărâre nr. 446/2021 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2021 – inițiativa primarului
20. Proiect de hotărâre nr. 452/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, aferente perioadei 01.01.2020-31.12.2020 - inițiativa primarului
21. Proiect de hotărâre nr. 432/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 2 august 2021 – inițiativa primarului
22. Proiect de hotărâre nr. 445/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 18 august 2021 – inițiativa primarului
23. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna august 2021 și principalele activități programate pentru luna septembrie 2021.
24. Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
25. Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 436 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Faur L: - Mulțumesc frumos. Domnule președinte, vă rog!
Dl. Cheșa I: - Ședința ordinară din 27 septembrie 2021!

1
Proiect de hotărâre nr. 450/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 1 la acordul de parteneriat încheiat între Asociația de Dezvoltare Regională Vest și Unitatea Administrativ - Teritorială Municipiul Arad pentru realizarea proiectului „Sprijin la nivelul Regiunii de Dezvoltare Vest pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, centre de agrement / baze turistice (tabere școlare), infrastructură și servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potențial turistic și infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variante ocolitoare și/sau drumuri de legătură” – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Sunt întrebări? Nu sunt. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 437 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
2
Proiect de hotărâre nr. 384/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (P.U.Z.) și Regulamentului Local de Urbanism (R.L.U.): „Edificare zonă cu funcțiuni mixte – servicii, depozitare, industrie nepoluantă – Zona Industrială Sud Arad - Zădăreni”, Municipiul Arad, Zona Industrială Sud Arad-Zădăreni, pe parcela identificată prin extrasul C.F. nr. 346609 – Arad - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Întrebări? Nu sunt. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 438 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
3
Proiect de hotărâre nr. 451/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 123/2021 privind aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Întrebări? Da!
Dl. Curcanu D: - Da. La Comisia de urbanism și amenajare a teritoriului a Primăriei Arad, numai tehnică nu se poate numi, este o comisie care mai degrabă, ai cărei membri, să zicem așa, majoritatea lor sunt puși politic acolo și al căror rol, în opinia noastră, este să deservească anumiți politicieni din orașul Arad, care au diverse interese în sfera imobiliară. Cât timp pe ordinea de zi apar proiecte de blocuri de parter plus 5 etaje, în zona de case, nimeni să nu vină să spună că acea comisie, care este mai degrabă politică, nimeni să nu spună că-și face treaba! Prin urmare, USR-PLUS astăzi se abține.
Dl. Cheșa I: - Domnule Curcanu, doamna Lilioara, eu am o întrebare – Comisia tehnică de amenajare a teritoriului, acum am primit hârtia, sunt două persoane propuse, noi, consilierii locali, aleși de populația municipiului Arad, putem propune pe cineva? Nu știu lucrul acesta!
Dna Stepanescu L: - Este doar actualizarea componenței, actualul Consiliul Local a desemnat deja Comisia tehnică, prin vot, dar doi colegi din Primărie, care nu au nicio legătură cu politica, sunt ingineri de drumuri, au plecat din Primărie, unul prin pensionare, celălalt, prin transfer. Si este nevoie să fie înlocuiți și rugămintea noastră este să acceptați actualizarea comisiei pentru că rolul dumnealor contributiv este destul de însemnat și această comisie nu a fost alcătuită pe criterii politice. Sunt arhitecți, ingineri, funcționari din cadrul Primăriei. Acum vi se propune doar actualizarea cu doi ingineri, care sunt în cadrul aparatului de specialitate, la Serviciul de drumuri. Vă mulțumim! Și rugăm Grupul USR să voteze și să susțină actualizarea acestei componențe!
Dl. Cheșa I: - Da. Dar eu mă repet, poate n-am fost destul de explicit, Consiliul Local, eu, poate am o propunere – unul dintre consilieri poate vrea să intre în această comisie tehnică de amenajare a teritoriului și urbanism, avem posibilitatea?
Dna Stepanescu L: - Pentru o ședință viitoare se poate face un proiect în sensul acesta. Deocamdată este doar actualizarea componenței, pe care ați votat-o deja, în acest mandat!
Dl. Cheșa I: - Vă mulțumesc. Este vot secret, nu?
Dna Stepanescu L: - Da, este vot secret.
Dl. Cheșa I: - Da, da, la final, la final! Continuăm, sigur!
(n.n. procedura votului secret este în desfășurare).
După rezultatul votului secret,
S-a adoptat Hotărârea nr. 439 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
4
Proiect de hotărâre nr. 438/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 1 la Contractul de închiriere nr. 70278/01.10.2020 pentru imobilul situat în Arad,
str. Mihai Eminescu nr. 15 – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Întrebări? Vă rog, domnule Stana! Domnul Stana de la USR-PLUS!
Dl. Stana I: - Mulțumesc, domnule președinte. Legat de lucrările de modernizare, de reabilitare a imobilului în care se află Colegiul Național „Elena Ghiba Birta”, dincolo de faptul că vom vota, fără îndoială, prelungirea contractului de închiriere cu un an…
Dl. Cheșa I: – Mai tare, vă rog!
Dl. Stana F: - Am dori să știm cine se face vinovat pentru întârzierea finalizării acestor lucrări și dacă administrația locală va face demersuri pentru ca eventualul vinovat să fie tras la răspundere și să se încerce recuperarea acestor costuri suplimentare, pe care noi, astăzi, le votăm? Este vorba de o chirie de 4.000 euro, dacă am înțeles bine, lunară, pe perioada unui an. Mulțumesc frumos!
Dl. Faur L: - Acel contract, care este în derulare, are într-adevăr întârzieri, ca urmare a acestor întârzieri, executantul plătește penalități. Situația este însă și mai complexă pentru că fiind pe PNDL s-au suspendat la un moment dat plățile. În bugetul local, în limita resurselor, au fost puse sume în ideea că le vom recupera, dar tot procesul a fost în acest fel dereglat, cum s-a întâmplat, de altfel, în toată țara. Însă, într-adevăr, putem lua în considerare, pe lângă penalități și ceea ce spuneați dumneavoastră referitor la alte pagube, pe care această situație, iată, sau costuri suplimentare, ni le-a determinat.
Dl. Stana F: - Mulțumesc. Aș adăuga doar că a fost discutat subiectul și în cadrul Comisiei de buget și cumva am înțeles acolo că penalitățile sunt pentru întârziere, pentru faptul că noi avem disconfortul de a muta copiii dintr-o parte în alta…
Dl. Cheșa I: - Mai tare, că nu înțelegem!
Dl. Stana F: - …dar, pe de altă parte, acum avem și niște costuri suplimentare și fără îndoială, nu ar trebui să le suporte cetățenii Aradului, ci cel care se face vinovat, în măsura în care îl identifică.
Dl. Lazăr F: - Sunt de acord ca, la un moment dat, să facem o discuție și chiar o cercetare a cauzelor, care să conducă la responsabilizarea celor care au determinat situația respectivă. Nici noi, executivul, nu suntem deloc mulțumiți de cum se derulează lucrurile acolo și facem tot posibilul să le susținem. Dar ceea ce spuneți dumneavoastră, într-adevăr, există și ar trebui să fie acoperit cel care a provocat. Dar dacă ajungem la concluzia că a provocat Guvernul, nu știu cum vom putea să îi punem să plătească pagubele, neplătind facturile pe PNDL. Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Dumneavoastră discutați împreună – USR-PLUS cu PNL. Guvernarea a căzut. Nu mai există USR la guvernare…, Cosmin Buruc, te rog!
Dl. Buruc C: - Aș avea eu o întrebare vis-a-vis de costurile acestea suplimentare, create de întârzierea lucrărilor – noi plătim chirie pe un spațiu al unei universități arădene, căreia acum o lună și ceva de zile i-am acordat un spațiu spre folosință gratuită. Noi avem un proiect de modificare a acelui proiect de hotărâre, pe care, doamna Stepanescu, îl așteptăm pe ordinea de zi cât mai repede, pentru că nu înțeleg de ce tot tergiversați punerea lui, că văd că se pun proiecte foarte repede…
Dl. Cheșa I: - Expiră cele 30 de zile!
Dl. Buruc C: - Da, mai puțin și expiră cele 30 de zile, unde universitatea respectivă desfășoară acțiuni economice, adică, eu asta nu înțeleg – noi plătim chirie și în același timp dăm spații gratuit, pe care se fac business-uri acolo! Cum? Cine negociază aceste aspecte?
Dl. Lazăr F: - Situațiile pe care le prezentați dumneavoastră privesc două imobile. Acum noi vorbim despre un proiect de hotărâre, care propune aprobarea unui act adițional la contractul de pe strada Mihai Eminescu, unde…
Dl. Buruc C: - Da, dar discutăm despre relația instituției dumneavoastră, adică Primăria Arad și…
Dl. Lazăr F: - Da. Eu știu ce spuneți dumneavoastră. Eu nu pot să fac această legătură! Dar, dacă juridic se poate, să ne spună colegii de specialitate, însă eu, ce văd astăzi aici pe ordinea de zi, este un contract de închiriere pe un imobil unde noi avem clase, avem multe clase de elevi, care își țin cursurile acolo și pentru care există un contract în derulare. Noi, astăzi, avem un act adițional. Bănuiesc că dacă nu era în regulă la momentul la care a fost făcut acel contract, în anul 2020, nu se putea face! Deci, vorbim de un act adițional la un contract din anul 2020! Și noi, astăzi îl aprobăm sau nu, gândindu-ne dacă avem sau nu nevoie, în continuare, de acel spațiu pentru elevii de la Ghiba Birta.
Dl. Cheșa I: - Doamna Săbău, văd că aveți un amendament! Vă rog!
Dna Săbău D: - Da. Un amendament, la o greșeală materială, bănuiesc. Așa este, doamna secretar?
Dl. Cheșa I: - Da. Este scris!
Dna Săbău D: - Dar l-am…
Dl. Cheșa I: - Amendamentul, vă rog, doamna Săbău, să-l citiți!
Dna Săbău D: - Da. Vă mulțumesc, domnule președinte! La punctul 2 din Actul Adițional la Contractul de închiriere se înlocuiește: „…Municipiul Arad, cu sediul în Arad, B-dul Revoluției nr. 75, reprezentat prin Primar, Gheorghe Falcă” , cu „…primar Laurențiu Călin Bibarț”. Mulțumesc.
Dl. Cheșa I: - Bine. Supun la vot acest amendament.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru? 21 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dna Naaji)
– 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 440 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim.
5
Proiect de hotărâre nr. 449/2021 privind vânzarea unui teren situat în Arad, Calea Aurel Vlaicu, nr. 181, înscris în CF nr. 304043 Arad, către S.C. Farmacia Ivona S.R.L. –inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Sunt întrebări? Supun la vot.
Cine este pentru?21 pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Fordon)
– 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 441 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim.
6
Proiect de hotărâre nr. 431/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situate în Municipiul Arad, str. Măcieșului, nr. 1 și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad – înscris în CF nr. 330769 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 442 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 433/2021 privind modificarea suprafeței de teren situat în Municipiul Arad, Insula Mureș, înscris în CF nr. 311954 Arad
– inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 443 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
8
Proiect de hotărâre nr. 434/2021 cu privire la atestarea unei cote de teren la proprietatea publică a Municipiului Arad și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 45, Corp. A, Ap. 15, înscris în CF nr. 302024-C1-U23 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 444 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa M: - Mulțumim!
9
Proiect de hotărâre nr. 435/2021 cu privire la subapartamentarea imobilelor situate în Municipiul Arad, Str. Ștefan Cicio Pop, nr. 20, Ap. 18A și Ap. 22, înscrise în CF nr. 300598-C1-U43 Arad și CF nr. 300598-C1-U48 Arad
– inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 445 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim.
10
Proiect de hotărâre nr. 442/2021 cu privire la apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Tribunul Axente, nr. 3, înscris în CF nr. 358361 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 446 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim.
11
Proiect de hotărâre nr. 443/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Calea Radnei, nr. 143, înscris în CF nr. 328268 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 447 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
12
Proiect de hotărâre nr. 447/2021 privind atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad și prima înscriere prin alipire a unor imobile situate în Municipiul Arad, Zona Str. Zorilor/Primăverii, înscrise în CF nr. 358727 Arad,
CF nr. 358729 Arad, CF nr. 358730 Arad, CF nr. 358731 Arad, CF nr. 358206 Arad și CF nr. 358215 Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 448 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
13
Proiect de hotărâre nr. 453/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 7 la Contractul de închiriere nr. 60425/27.09.2013 (2127/27.09.2013), pentru imobilul în care funcționează Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Arad
– inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 449 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
14
Proiect de hotărâre nr. 444/2021 cu privire la aprobarea încheierii Actului adițional nr. 6 la Contractul de concesiune a Serviciului de iluminat public din Municipiul Arad nr. 68575/1/11/2013 – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Da, domnul Stana de la USR-PLUS-AUR!
Dl. Stana F: - Mulțumesc, domnule președinte! Referitor la acest proiect de hotărâre, am evaluat și am prezentat și în cadrul Comisiei pentru buget modul în care s-a calculat rentabilitatea respectivei investiții și apreciem că au fost făcute niște greșeli, în sensul că nu s-a ținut cont de cheltuielile de depozitare, transport, montare, demontare, din anii care vor urma primului an, celui de punere în funcțiune a bradului respectiv, nu s-a ținut cont de durata de viață a produsului și anume, noi considerăm că cei opt ani, având în vedere că este vorba de anumite componente care sunt din material plastic, care necesită conexiuni electrice și care vor fi folosite în aer liber este, poate exagerată, și chiar dacă am accepta-o ar trebui să includem în calcul eventualele cheltuieli pentru întreținere pentru piese de schimb și un alt aspect este suma mare pe care va trebui să o dăm deodată, este dincolo de ceea ce, probabil, ar accepta alegătorii noștri pentru un brad decorativ, oricât ar fi el de înalt și de frumos, în fața Primăriei. Mai mult, specificația tehnică, cea care prevede 20 de tone, care urmează să fie amplasate în piața din fața Palatului Administrativ, știm că a fost, acum un an sau doi, o situație în care macaraua care amplasa bradul a dus stricăciuni mozaicului ornamental și credem că iarăși ar exista riscul ca acesta să fie deteriorat. Și, în consecință, noi ne vom opune și vom vota împotrivă la acest punct. Vă mulțumesc!
Dl. Faur L: - Da. Aș vrea să-i răspund eu domnului Stana. Observațiile dumneavoastră le considerăm și le-am considerat binevenite și am verificat aspectele pe care le-ați menționat. Acum nu vreau să intru în date tehnice pentru că sunt aici colegii mei aici și o să le dea imediat, însă răspunzând la ce ați invocat dumneavoastră, vă spun așa: prețul, da, este un preț, care și mie mi s-a părut mare, dar văzând ce prețuri există în situații similare la astfel de instalații, pe care le-au achiziționat alte primării municipale, am constatat, de exemplu, că la Sibiu un brad, în ghilimele, că nu-i un brad, este o amenajare făcută de sărbători, a costat în jur de 116 mii de euro. Următorul punct, referitor la ceea ce înseamnă durata de folosință – noi am întrebat și nu știu dacă avem deja date de la producător, dacă nu, vom primi date referitoare la perioada de folosință a acestei instalații, care este această perioadă, dar din discuțiile pe care le avem, acea instalație va funcționa cel puțin 10 ani. Referitor la ce spuneți dumneavoastră, la cheltuielile de transport, de montare, la ce am discutat, la fel, cu producătorul, sunt cuprinse în preț. Deci, nu vom avea cheltuieli suplimentare. Și atunci, ca să nu mă lungesc, am să o rog pe doamna Portaru să vă spună lucruri mai concrete, dacă și dvs. considerați de cuviință, noi am cheltuit în fiecare an, în ultimii ani, cam 12.500 de euro cu bradul care a fost așezat și împodobit în fața Primăriei, la prețurile de atunci, că sigur acum sunt alte prețuri ! Dacă facem un calcul simplu, luând în considerare o perioadă de folosință de 10 ani, este evident că această soluție ar fi mai ieftină, chiar dacă acum, într-adevăr, pare o sumă mai mare. Fără să mai luăm în discuție că nu mai folosim un brad natural, că protejăm copacii, că nu mai avem acea probabilitate să fie un arbore care estetic nu arată bine sau se deteriorează rapid și suntem într-un trend ecologic, să spunem, cu nevoia noastră de a avea o amenajare de Crăciun pentru copii și pentru bucuria arădenilor. Dacă vreți acum cifre și date suplimentare, este aici doamna Portaru și vă poate spune, dacă nu, eu vă spun ce am încercat să obținem ca date după intervenția dumneavoastră.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim. Domnule Buruc, vă rog!
Dl. Buruc C: - Grupul PSD susține temerile domnului Stana privind, mă rog, partea de structură de marmură, pe care se va pune acest pom, mai ales că faptul că doar macaraua care a ridicat pomul, nu știu, acum un an sau doi, a reușit să distrugă acel grup, platoul. Și, de asemenea, nu considerăm oportune în momentul de față discuțiile despre acest brad, când noi avem cu totul alte probleme, nu să creștem acum cheltuielile, când noi nu avem bani de salarii la Filarmonică sau orașul este tot un șanț! Deci credem că sunt cu totul alte priorități în momentul de față decât ceva din fier cu luminițe de Crăciun! Mulțumim!
Dl. Faur L: - Într-adevăr, dacă-mi dați voie să vă răspund și domnului Buruc, și după aceea continuăm. Într-adevăr, există multe lucruri de făcut în municipiul Arad, iar Consiliul Local, cum bine spuneați chiar dumneavoastră, este chemat să stabilească oportunitatea, prioritatea unor lucrări, exact același lucru pe care îl cred și eu. Însă, de sărbători, noi considerăm că este important să avem o amenajare în fața Primăriei, de care să se bucure arădenii, iar dumneavoastră, consilierii locali, rămâne să hotărâți astăzi dacă veti considera sau nu prioritară această situație pe care noi o propunem astăzi.
Dl. Cheșa I: - Domnule Galea, vă rog!
Dl. Galea C: - Mulțumesc. Nici grupul PMP nu susține achiziția acestui brad. Vă rog să observați, probabil destul de interesant, un alt punct de vedere, legat de poluare, s-a specificat aici. Personal, nu cred că 20 de tone de plastic și metal sunt mai puțin poluante decât un copac, dintr-un alt punct de vedere, bineînțeles, așa că nu putem susține, și din alte considerente, care deja au fost expuse, dar în special pe această parte de poluare – 20 de tone de plastic sunt foarte poluante. Mulțumesc!
Dl. Lazăr F: - Domnule președinte, pot să răspund ceva referitor la intervenția domnului Galea?
Dl. Cheșa I: - Da.
Dl. Lazăr F: - Da. Aveți dreptate și dumneavoastră, însă eu vreau să vă atrag atenția că, în fiecare an, câțiva ani la rând, au fost aduși doi, trei arbori aici, până să rămână unul sau au fost schimbați, chiar și anul trecut s-a întâmplat acest lucru! Deci, noi avem o cantitate de plastic, dar o gestionăm în 10 ani! Pe când dacă aducem în același ritm brazi, putem să întrebăm – mi-au spus azi dimineață colegii, în ultimii 10 ani, câți copaci au fost aduși, unul n-a fost bun, altul s-a uscat prea repede, deci este de cumpănit aici, cum este mai potrivit și pentru mediu. Noi am considerat că această soluție rezolvă totuși o problemă legată de protecția mediului, așa cum au considerat și cei de la Sibiu, de la Oradea, de la Târgu-Jiu și alte orașe. Acesta este trendul, de fapt! Este, într-adevăr, o cheltuială mare într-un moment financiar greu pentru Primărie, dar care este cealaltă variantă, atunci? Nu mai facem nimic de Crăciun în fața Primăriei? Nu mai punem nimic? Continuăm să tăiem brazi uriași și să-i punem în fața Primăriei? Deci, care este varianta?
Dl. Galea C: - Doar de curiozitate – ce se întâmplă de obicei cu brazii, după ce se despodobesc aici, unde pleacă acei brazi ?
Dl. Faur L: – Din ce cunosc eu, ei sunt duși pentru a fi refolosiți ca material lemnos. Nu-i așa, doamna Portaru, cum se procedează? Nu-i aruncă nimeni la coșul de gunoi, pentru că au o valoare de întrebuințare în continuare, este lemn de foc, lemn de construcții, nu știu să vă spun exact, dar nu se aruncă pur și simplu.
Dl. Galea C: - Tocmai asta bănuiesc și eu. În acest sens, nu văd nicio problemă să se taie și la sfârșit să rămână ca un lemn de foc, care oricum s-ar tăia din altă parte, deci nu este, perspectiva personală cred că este mai puțin poluant un astfel de copac decât unul de plastic. Mulțumesc!
Dl. Faur L: - Acum știți bine că atunci când se folosesc arborii pentru utilizări economice se procedează într-un anumit fel, ne poate spune domnul profesor. Nu cred că utilizarea pentru cherestea sau mai știu eu pentru ce este posibilă, nu știu dacă și pentru lemn de foc, fiind rășinoase. Mă rog, deci eu vă răspund doar în încheiere, ca să nu mă întrerupă domnul președinte, că vorbesc prea mult, că noi am considerat că este un avantaj pentru municipiul Arad dacă trecem la o soluție, pe care noi o considerăm mai prietenoasă cu mediul și mai eficientă economic, pe timp mediu și lung, propunându-vă să cumpărăm această instalație. Decizia vă aparține.
Dl. Cheșa I: - Mai sunt luări de cuvânt? Domnule Vlad, de la USR-PLUS-AUR, ați avut reprezentant, care a vorbit!
Dl. Vlad C: - Faceți o excepție, vă rog!
Dl. Cheșa I: - Da. Facem o excepție. Vă rog!
Dl. Vlad C: - Mulțumesc. Deci, acum vă răspund ca și inginer silvic, nu neapărat în calitate de consilier. Din punct de vedere a ceea ce a spus domnul Galea este valabil – arborii de dimensiunea celor care se aduc în fața Primăriei, la Arad, sunt la vârsta exploatabilității și nu este o mare problemă ecologică, mă refer, dacă se taie. În același timp, nu provin din păduri de masiv, că nu au forma elegantă, deci ei sunt luați din păduri, din pășuni împădurite, ca să aibă coroana atât de largă. Dar dacă ne gândim la o soluție eficientă și pe termen lung, în fața Primăriei, în stânga și în dreapta sunt două rondouri mari, la ora actuală există tehnologie de a muta …
Dl. Cheșa I: - Mi-ați furat ideea, domnule coleg…
Dl. Vlad C: - A, îmi cer scuze, domnule Cheșa, deci de a muta un puiet arbor de 6 sau 7 metri și a se așeza în stânga și în dreapta și acei arbori vor crește în continuare și se pot împodobi în fiecare an.
Dl. Cheșa I: - Și ar fi doi, nu unul. Corect!
Dl. Faur L: - Este, să știți, o soluție la care ne putem gândi foarte serios.
Dl. Cheșa I: - Domnule viceprimar, haideți, vă rog frumos, să trecem peste. Doamna Waas!
Dna Wass L: - Aș dori să-i adresez și eu o întrebare colegului nostru – acel brad, care urmează a fi tăiat și despre care dânsul vorbea de el, de câți ani are nevoie pentru a crește și a ajunge la dimensiunea respectivă?
Dl. Vlad C: - De exact atâția ani câți au nevoie colegii săi din pădure, care se exploatează la aceeași vârstă de exploatabilitate! Arborele, când atinge o anumită vârstă, trebuie să se exploateze, pentru că altfel devine bolnav și începe și consumă mai mult decât produce. Peste tot în lumea asta, la o anumită vârstă, se exploatează pădurile.
Dl. Cheșa I: - Eu am terminat Liceul CFR, nu vreau să învăț chestiile astea. Mulțumesc. Mai sunt intervenții? Bun. Trecem la vot.
Cine este pentru? 10 voturi pentru (dl. Bognar, dl. Szabo, dna Waas, dna Naaji,
dl. Ilioni, dl. Mariș, dl. Faur, dl. Barb, dl. Fordon, dl. Găman),12 voturi împotrivă
(dl. Cheșa, dl. Buruc, dna Aur, dl. Galea, dna Vornicu, dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C. ) - 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 450 a Consiliului Local al Municipiului Arad, de respingere a proiectului de hotărâre.
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc. Mai departe.
15
Proiect de hotărâre nr. 439/2021 cu privire la respingerea plângerilor prealabile formulate de către dna Tamaș Marta, dl Alexa Florin și dl Danțoș Monica-Codruța împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 661/2018 privind majorarea cu 200% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. Sinagogei nr. 2-4, începând cu data de 01.01.2019 – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 451 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc.
16
Proiect de hotărâre nr. 437/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 338/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind trecerea din domeniul privat în domeniul public a unor terenuri situate în Municipiul Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 452 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc.
17
Proiect de hotărâre nr. 448/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 364/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind reorganizarea Serviciului Public de Interes Local Centrul Municipal de Cultură Arad, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 453 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc.
18
Proiect de hotărâre nr. 430/2021 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al SC RECONS SA pentru anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Sunt întrebări? Dacă nu sunt, am eu o întrebare pentru domnul director. Domnul director este? Bună-ziua! Ne puteți detalia, în bugetul general de venituri și cheltuieli, vă rog frumos, dacă avem posibilitatea ca, pe următoarea ședință ordinară, să facem un muzeu al echipei UTA Arad ? Am ideea asta de foarte mult timp, am sute de cereri și aș vrea să o luați spre analiză, ca să spun așa. Poftim? (n.n. din sală vorbește dl. Mehelean, nu se înțelege ce spune, nu vorbește la microfon). Vă rog, luați un microfon!
(n.n. dl. Mehelean nu vorbește la microfon și nu se aude nimic).
Dl. Mehelean I: - …și o prindere și o alocare bugetară până la sfârșitul anului. Bine?
Dl. Cheșa I: - Domnule director, nu cred că sunt multe costuri! Dacă doriți să facem un muzeu, facem un anunț și vor fi foarte mulți oameni care vor dona tricouri cu Brosovszki, Feyenoord, știți foarte bine, haideți să facem lucrul acesta, că sunt multe cereri, credeți-mă!
Dl. Mehelean I: - Domnule președinte, la ora actuală, întreg spațiul, care este jos la subsol, este închiriat de către UTA. Trebuie să vedem unde putem amplasa acel element de construcție. În rest, alte probleme nu ar fi, majore.
Dl. Cheșa I: - Aș dori să facem noi, Consiliul Local, lucrul acesta, să nu lăsăm, care este problema dacă UTA este în chirie acolo?
Dl. Mehelean I: - Păi trebuie identificată o suprafață, pe care nu o folosesc ei, de birouri sau ceva ! Deci trebuie să mergem în teren și să analizăm situația acolo!
Dl. Cheșa I: - Când facem lucrul acesta?
Dl. Mehelean I: - Când doriți! Eu sunt acolo de mâine, în permanență, că facem supraînsămânțare la teren.
Dl. Cheșa I: - Colegii consilieri au careva vreo obiecție, vreo propunere? Domnule fost fotbalist!
Dl. Gaman I: - Te susțin în totalitate!
Dl. Cheșa I: - Vrei să mergem împreună? Uite…
Dl. Faur L: - Dacă-mi permiteți, domnule președinte? Această idee poate să fie materializată, dar nu cred că trebuie s-o lăsăm în sarcina Recons-ului, pentru că stadionul este al municipiului Arad. Haideți să facem un proiect de hotărâre, să ne gândim cum este, de acord, mergem la fața locului, ne ajută Recons-ul să identificăm niște spații…
Dl. Cheșa I: - Nu mai dați idei, domnule viceprimar, este ideea mea, nu mai..!
Dl. Faur L: - Nu, nu! Dumneavoastră sunteți consilier și puteți să faceți un proiect de hotărâre, nu cred că este posibil ca Recons-ul să facă acest muzeu!
Dl. Cheșa I: - Ok. Bine!
Dl. Faur L: - Deci, cum spuneați chiar dumneavoastră, că este o treabă pe care Consiliul Local ar vrea să o facă, dar atunci veniți cu un proiect de hotărâre! Simplu! Nu știu dacă Recons-ul poate să facă un muzeu în acest moment, dar Consiliul Local, clar că poate să facă, avem nevoie de un proiect de hotărâre și de o decizie.
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc!
Dl. Mehelean I: - Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 454 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
19
Proiect de hotărâre nr. 446/2021 privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Da, doamna Lilioara!
Dna Stepanescu L: - Doresc să fac următoarea precizare: la acest proiect de hotărâre nu pot vota: domnul Mariș și domnul Vlad Codrin. Potrivit Codului administrativ, consilierul local nu mai este luat în calcul pentru cvorumul necesar adoptării hotărârii consiliului cu privire la care s-a anunțat interesul și nu are drept de vot la adoptarea acestei hotărâri. Ca urmare, din 22 de consilieri prezenți se scad doi consilieri, care nu participă la vot și majoritatea necesară pentru adoptarea hotărârii este 11 voturi pentru.
Dl. Cheșa I: - Da. Avem un amendament, la care inițiator aș dori să fie trecut și grupul PSD.
Dl. Galea C: - De asemenea, și grupul PMP!
Dl. Cheșa I: - Da. Scuze!
Dl. Stana F: - Mulțumesc. A fost o discuție în cadrul Comisiei de buget, care a evaluat sumele suplimentare, pe care administrația le propune, având în vedere suplimentarea veniturilor bugetului local cu 24, parcă, de milioane de lei și între aceste sume am reușit să identificăm o sumă pe care noi o considerăm suficientă pentru a o aloca achiziției Teatrului Vechi, a Teatrului Hirschl, așa cum îl știu unii dintre noi, și anume 500 de mii de lei, jumătate de milion lei, care au fost alocați pentru pomul de Crăciun și o parte, jumătate din suplimentarea sumei alocate pentru cheltuielile de deszăpezire, adică 0,75 milioane din cele 1,5 milioane care au fost propuse suplimentar. Așadar, amendamentul prevede diminuarea celor două sume cu 0,5 milioane – pomul de Crăciun, 0,75 milioane de la deszăpezire, rămânând în continuare 0,75 milioane pentru deszăpezire pe fracția din 2021 a acestei ierni, urmând ca 1,25 milioane de lei să fie mutați pentru „achiziții monumente istorice”, în speță clădirea Teatrului Vechi, în contextul în care eventual Consiliul Local va decide în acest sens. Mulțumesc.
Dl. Cheșa I: - Doamna Lilioara.
Dl. Faur L: - Și eu vreau să intervin.
Dna Stepanescu L: - Doresc să precizez că alături de amendamentul Comisiei 1, însușit și de PSD, sunt distribuite consilierilor locali punctele de vedere ale executivului, care propun respingerea, nu sunt favorabile în vederea diminuării sumelor de la deszăpeziri, în special, iar în ceea ce privește destinația pe care doriți să o atribuiți achiziției de imobile, vă rugăm să limitați amendamentul fără a face precizarea „Teatrul Vechi”. De ce? Pentru că, pentru o astfel de hotărâre este nevoie de o hotărâre consacrată, cu destinație specială, care se adoptă cu două treimi – 16 voturi pentru. Deci, în cazul în care acest amendament doriți să treacă, trebuie să se limiteze la majorarea Capitolului „Achiziție imobile”. Și atât!
Dl. Stana F: - Da. Din punctul meu de vedere este ok să fie scoasă acea paranteză „Teatrul vechi, Hirschl” și să rămână doar „Achiziție monumente istorice”. Intenția noastră este de a aloca acești bani pentru achiziția clădirii Teatrului Vechi. Chiar dacă ea nu apare expres în hotărâre.
Dl. Cheșa I: - Eu nu am înțeles nimic din ce ați spus, sincer!
Dl. Stana F: - Am precizat doar că intenția noastră este ca această sumă să fie folosită pentru achiziția Teatrului Vechi, chiar dacă, așa cum a spus doamna secretar, nu putem să prevedem, deocamdată, în hotărâre, explicit lucrul acesta. Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc. Domnul viceprimar!
Dl. Faur L: - Să știți că atenția noastră și a grupului de consilieri PNL este pe acest subiect și ne dorim o rezolvare. Însă, astăzi, ne vom abține de la votarea amendamentului pe care dumneavoastră îl propuneți, din următoarele considerente: în primul rând, dacă ne uităm la cheltuielile pe care municipalitatea le-a avut cu deszăpezirea de-a lungul anilor, vom vedea că sunt ani, în care suma necesară pentru a executa acele lucrări a fost de peste 1,5 milioane (n.n. lei) - Acum noi am propus, în urma rectificării pozitive de astăzi, pentru că am primit, cum spuneați, niște bani în plus, ca să acoperim o nevoie a orașului, pe care, dacă o vom avea, și nu știm, ninge, nu ninge, cât ninge și cu care nu ne putem juca, dacă ninge două săptămâni, îmi spuneau colegii, trebuie să avem în mod obligatoriu această sumă la dispoziție. Deci, noi considerăm că este riscant să luăm banii de la deszăpezire și să-i folosim pentru acest obiectiv. Doi la mână - vreau să vă spun că astăzi, în România, se întâmplă următorul eveniment: se semnează PNRR-ul! În cadrul PNRR-ului, există un capitol care se numește „Valul renovărilor”. Pe acest capitol astfel de clădiri pot să fie renovate. Noi, în Arad, pe același capitol, avem de făcut multe lucruri: Teatrul clasic, în interior, l-am făcut în exterior, trebuie făcut și în interior. Ne gândim că este un teatru viu, un teatru funcțional. Avem obligația să îl întreținem și să facem lucrarea până la capăt, sperăm la o finanțare de acolo. Vorbim cu toții despre Cetate. Gândiți-vă că acolo trebuie foarte mulți bani și tot la PNRR, valul renovării ne gândim. Mai sunt câteva obiective, însă, mă scuzați, numai 30 de secunde mai am…
Dl. Cheșa I: - O paranteză - declarațiile politice la punctul 27, sunt la următorul punct!
Dl. Lazăr F: - Nu, nu, dar să știți că nu este o declarație politică, este doar o argumentație! Lăsați-mă să o duc până la capăt, în 30 de secunde termin!
Dl. Cheșa I: - Scrie foarte clar – „Declarații politice” !
Dl. Lazăr F: - Nu, nu! Este o argumentație, doar să mă lăsați să o termin! Deci, aceste obiective și nu vi le mai spun, ca să îmi permită domnul președinte să mă duc cu ideea până la capăt, o să creeze pentru Primăria Municipiului Arad o nevoie de fonduri indiscutabilă. În același timp există o discuție și o interpelare la Ministerul Culturii despre Teatrul Vechi. Ministerul Culturii este interesat să preia, din ce cunoaștem noi, să finanțeze, pe un proiect, și această lucrare. Această interpelare este făcută de către domnul deputat Sergiu Bîlcea și au loc discuții pe această temă. Noi considerăm că o soluție pentru Teatrul Vechi se poate găsi în acest fel, fără să fie o sarcină în plus la Primărie, care are de făcut lucrurile despre care vă spuneam și altele. Și vă mai dau un exemplu și chiar închei – uitați-vă la Cazinoul vechi, cum a fost renovat de frumos, de către privați. În acest moment, Teatrul are și această soluție. Dar mă opresc aici, ca să nu abuzez de bunăvoința domnului președinte spunându-vă că noi, astăzi, ne vom abține pentru că, în concluzie – considerăm că este riscant să se ia bani de la deszăpezire și 2, pentru că ar fi o variantă, o alternativă, poate mai ușoară pentru comunitatea arădeană, de a reabilita, prin Ministerul Culturii, Teatrul Vechi.
Dl. Cheșa I: - Domnul Ilioni, PNL!
Dl. Ilioni F: - Mulțumesc foarte mult! Aș vrea să informez Consiliul Local că domnul consilier Stana a depus o cerere către Comisia de specialitate nr. 5, comisie care include domeniul culturii, pentru organizarea unei dezbateri publice vis-a-vis de clădirea Teatrului Vechi. Membrii comisiei au hotărât să aibă loc o astfel de dezbatere și aș sugera să aibă loc dezbaterea, probabil acolo se pot aduna și niște fonduri, nu știm ce va fi și apoi să discutăm despre banii pentru achiziția acestui imobil și iată, încă un argument în plus ca să nu votăm astăzi acest amendament.
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc. Da. Domnul Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Dacă-mi permiteți, În primul rând am spus – nu se iau toți banii de la deszăpezire! Rămân bani alocați pentru deszăpezire exact cât a fost alocată pe prima parte a acestui an, partea din iarna 2020-2021 din anul curent, vorbim acum de banii alocați până în luna decembrie. Deci rămân bani cât am avut în prima parte de iarnă din acest an și pentru cea de - a doua parte.
Legat de povestea cu Cazinoul, trebuie să înțelegem cu toții, Cazinoul, la fel ca și Hotel „Ardealul”, sunt unități cu scop de alimentație publică, acolo se pot obține, de către un privat, venituri, Teatrul vechi, fiind o instituție culturală, nu poate desfășura și obține venituri decât din cultură, or, se știe că nu ai cum, cel puțin în România, nici poate în București, dar cu atât mai puțin în Arad, să obții profit și un privat să susțină o activitate culturală undeva. Deci, singura șansă, în opinia mea, a Teatrului Vechi, este să fie achiziționat de către municipiul Arad. Iar legat de posibilitățile de finanțare, faptul că noi acum alocăm bani, are scopul de a elimina acel pretext că nu sunt bani cuprinși în buget. Dacă doriți, vă mai spun sume care sunt cuprinse în rectificare, de unde putem să luăm bani, care nu sunt atât de urgente și poate n-ar trebui să fie acolo, dar eu cred că trebuie să ne uităm, să mergem pe o variantă. În situația în care, într-un timp rezonabil, celelalte variante expuse se vor materializa, permiteți-mi să am îndoieli, pentru că sunt, poate 10, 15 ani, de când se vehiculează propuneri, ba la minister, ba austriecii, ba nu știu cine, …
Dl. Cheșa I: - Exact ce i-am spus domnului viceprimar, asta este deja declarație politică! N-o să vă permit lucrurile acestea! Declarațiile politice la punctul 25!
Dl. Stana: - Îmi cer scuze, eu cred că trebuie să alocăm acești bani pentru Teatrul Vechi. Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc Ok. Scurt! Domnule Buruc!
Dl. Buruc C: - O să iau cuvântul la punctul 25 vis-a-vis de acest subiect. Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Ok. Mai avem un amendament – doamna Antoanela Naaji, vă rog!
Dna Naaji A: - Având în vedere Referatul nr. 73.519 din 22 septembrie 2021 al Serviciului Investiții, au loc următoarele modificări în cadrul bugetului general de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2021: „Se alocă credite bugetare în valoare de 77 mii lei, la Capitolul 66.02 – Sănătate, cu titlul de transferuri, din bugetele locale, pentru finanțarea cheltuielilor de capital din domeniul sănătății pentru Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, în vederea finanțării obiectivului de investiție – „Racordare la rețeaua electrică a locului de consum permanent, secția ATI – Urologie-Chirurgie. Cu aceeași sumă se majorează și creditele de angajament. Se diminuează cu suma de 77 mii lei creditele bugetare alocate la Capitolul 67.02 – Cultură, recreere și religie” pentru obiectivul de investiție – „Amenajare loc de joacă și teren de sport în parcul Gai„. Mulțumesc.
Dl. Cheșa I: - Domnule doctor!
Dl. Costea I: - Aș dori doar să fac o mică paranteză. Acest amendament este oportun pentru Spitalul Municipal, fostul spital municipal, actual, Spitalul Județean, de lângă Piața Mică, există o singură problemă – auzim de tot ceea ce înseamnă modificări, investiții în secția de chirurgie, eu înțeleg că domnul consilier Korodi este chirurg și lucrează pe acea secție, dar pentru cealaltă clădire de lângă, unde sunt alocate 1,5 milioane de lei, nici în momentul de față nu s-a pus prima cărămidă pentru construcția acelui lift. Suntem în valul IV! Pacienții, chiar în acest moment, când sunt transferați din acea clădire, fără lift, în clădirea unde astăzi alocăm bani, unde este lift, pacienții sunt cărați 20 de trepte cu prelata, cu targă, în miez de noapte! Vine frigul, vorbeam de deszăpeziri, vor fi minus 10, minus 20 de grade, imaginați-vă că fără acel lift nu va exista personal, care să poată să facă treaba infirmierilor!
Dl. Cheșa I: - Te întrerup, domnule doctor, să nu-ți uiți ideea! Doamna Portaru, vă rugăm să ne spuneți – am mai apelat la dumneavoastră noi – ce se întâmplă cu liftul? Are dreptate, domnul doctor!
Dna Portaru E: - Bună-ziua! De la perioada aceea de reorganizare, care a început cu data de 1 septembrie, colegii mei de la investiții se ocupă de acest proiect. În perioada care a trecut, trei săptămâni, o lună, am studiat documentația și avem o întâlnire, în cursul acestei săptămâni, cu proiectantul, după care urmează să demarăm procedura de achiziție a Contractului de servicii „Actualizare DALI”. Țin să precizez că această documentație a fost aprobată în 2018, iar acum, în 2021, a apărut chiar și un act normativ, în sensul actualizării și creșterii prețurilor materialelor. Și, estimăm noi că până la finele lunii octombrie documentația este încărcată în SICAP și poate are și data de depunere a ofertelor.
Dl. Cheșa I: - Domnule doctor!
Dl. Costea I: - Mulțumesc.
Dl. Faur L: - Dacă este posibil să-i răspund și eu, domnule consilier, domnului doctor?
Dl. Cheșa I: - Da. Vă rog!
Dl. Faur L: - Domnule doctor, această suplimentare de buget se referă la conectarea la rețeaua electrică pentru un spor de tensiune a blocului operator urologie. Știți că lucrările la blocul operator urologie se apropie de final și este nevoie de un bloc operator, care nu mai funcționează de câțiva ani, fiind închis pentru neconformități, în urmă cu, nu știu, 4, 5 ani. Acolo avem dusă instalația până la gard, trebuie traversată strada spre Piața Mihai Eminescu și conectat curentul, ca să putem da drumul la sala de operație pe urologie, la fel de necesară cum sunt și lifturile și vă dau dreptate aici – din păcate, situația cu lifturile stă așa cum zicea doamna Portaru, este total inacceptabil că am ajuns în situația aceasta! Sunt absolut de acord, încercăm, însă, să o deblocăm cât mai repede și să punem lifturile. În același timp, însă, urgența este și pe blocul operator, la urologie, trebuie să dăm drumul la curent acolo.
Dl. Costea I: - Dacă-mi permiteți, acest amendament este oportun, nu am spus că nu este oportun, nu am spus că grupul USR se va abține, din contră, va susține acest amendament, doar că exista un mic punct de vedere – grupul USR a venit cu un amendament, a dorit să aducă un lift, în așa fel încât pacienții de covid să beneficieze de acel lift în valul IV, ducându-se un amendament la buget. Acum mai bine de jumătate de an nu s-a făcut nimic până la 1 septembrie, în schimb…
Dl. Cheșa I: - Domnule doctor, vă întrerup – toți consilierii am votat liftul respectiv! Nu numai grupul USR! Vă rog frumos!
Dl. Costea I: - Da. Tocmai de asta, dar eu am pus doar o singură întrebare, prin faptul că probabil acel amendament a venit prin USR-PLUS a durat atât și în momentul în care vine, în ciuda faptului că doctorul Korodi este prieten cu mine și ne știm de foarte mulți ani și am colaborat împreună, în momentul în care vine un proiect, care influențează, într-un mod sau altul, un consilier PNL, acel lucru se execută, în schimb cele de la USR – PLUS nu. Aceasta era întrebarea – să vedem ce lift va fi – doamna ne-a răspuns la întrebare – de la 1 septembrie s-au început procedurile, cu atât mai mult acest răspuns este unul favorabil pentru acel spital. Dar, să înțelegeți, grupul USR-PLUS nu se opune amendamentului doamnei Naaji!
Dl. Cheșa I: - Domnule viceprimar, vă rog!
Dl. Faur L: - Domnule doctor, vă rog să mă credeți pe cuvânt că nu punem așa problema! Acolo nu este vorba decât de pacienți, de arădeni, de bolnavi, care se află internați la spital și nu cred că are loc o altă formă de discuție, că domnul Korodi este de la PNL și dumneavoastră de la USR. Nici vorbă, nu se iau deciziile pe acest considerent! Însă, sunt câteva încurcături regretabile, pe care trebuie să le descâlcim, ca să ajungem și la lifturi. Și ne dorim repede să facem treaba aceasta!
Dl. Cheșa I: - Domnule Galea, vă rog!
Dl. Galea C: - Și noi suntem total de acord că această racordare este vitală și foarte importantă și trebuie să fie prioritară. În același timp, poate, ne va spune cineva, totuși, care este planul legat de terenul de sport și locul de joacă din Gai. Sunt la fel de importante, dar sunt convins că sunt cetățeni în Gai, care ar vrea să știe ce se întâmplă…
Dl. Cheșa I: - Domnule Galea, discutăm de amendament, nu de terenul de fotbal! Terenul de fotbal, la punctul 24.
Dl. Galea C: - Poate să ne spună cineva, ce se întâmplă cu…
Dl. Faur L: - Da. Se iau de acolo bani, de aceea, probabil, spune domnul Galea, că amendamentul are două părți, de unde luăm și unde punem. Da. O să vă răspundă doamna Portaru, eu vă răspund doar așa, în principiu, sunt anumite lucrări, care merg repede și altele, din nefericire, cele mai multe, care merg greu și nu se consumă banii într-un anumit ritm, putând să fie reorientați și când este nevoie să se suplimenteze suma. Poftiți, doamna Portaru! De aceea luăm de acolo, pentru că la Gai nu este nevoie acum. Va fi puțin mai târziu!
Dna Portaru E: - Da, de aceea am luat să acoperim acum acea sumă de bani lipsă de la branșament, pentru că procedura de proiectare și execuție la terenul de sport și locul de joacă din Gai, din păcate, este a doua oară contestată și constatând că n-o să cheltuim întreaga sumă, până la finele anului, ne-am permis să luăm să punem pentru spital, la realizarea racordului.
Dl. Cheșa I: - Mai sunt întrebări? Nu sunt. Supun la vot amendamentul propus de PSD și USR.
Cine este pentru? 11 voturi pentru, 9 abțineri (dl. Bognar, dl. Szabo, dl. Faur,
dna Waas, dl. Ilioni, dna Naaji, dl. Barb, dl. Fordon, dl. Gaman), 2 consilieri nu au participat la vot (dl. Mariș, dl. Vlad C.)
Dl. Vlad C: - La amendament pot vota, că nu influențează Forestierul!
Dna Stepanescu L: - Codul administrativ spune că nu participați la întreaga hotărâre! Atât dumneavoastră, cât și domnul Mariș, sunteți excluși din majoritate.
Dl. Vlad C: - Nu voi vota hotărârea, doar amendamentul, asta este altceva.
Dna Stepanescu L: - Sunt foarte multe alte influențe, la care ar trebui ca domnul Mariș să voteze diferențiat. Remediul juridic pe care îl propune Codul administrativ este clar: nu participați la votul hotărârii. Amendamentul a trecut, chiar și fără votul dumneavoastră.
Dl. Cheșa I: - Da. Cu 11!
Supun la vot amendamentul dnei Naaji
Cine este pentru? Unanimitate – 20 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru? 20 voturi pentru, 2 consilieri nu au participat la vot
(dl. Vlad C. și dl. Mariș) – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 455 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
20
Proiect de hotărâre nr. 452/2021 privind aprobarea și acoperirea parțială a pierderilor induse de prestarea serviciului public de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice pentru populație în sistem centralizat și neacceptate în preț/tarif, înregistrate de operatorul SC CET Hidrocarburi SA Arad, aferente perioadei 01.01.2020-31.12.2020 - inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Întrebări? Supun la vot
Cine este pentru? 21 voturi pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș)
– 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 456 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
21
Proiect de hotărâre nr. 432/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din
2 august 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 457 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
22
Proiect de hotărâre nr. 445/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din
18 august 2021 – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 458 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
23
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna august 2021 și principalele activități programate pentru luna septembrie 2021
Dl. Cheșa I: - Grupul USR-PLUS are o solicitare. Grupul USR-PLUS! Bună-dimineața!
Dna Săbău D: - Da. Am solicitat ca la ședințele Consiliului Local să fie prezenți directorii de societăți comerciale.
Dl. Cheșa I: - Atât?
24
Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
Nu au fost menționate notificări.
25
Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad
Dna Săbău D: - Și, dacă-mi permiteți, domnule președinte, mai am câteva observații la acest punct.
Dl. Cheșa – Da, vă rog!
1
Dna Săbău D: - Primim în fiecare lună informări de la aceste societăți comerciale, dar nu primim un raport cu privire la realizarea indicatorilor de performanță! Știm foarte bine că aceste societăți, cu o excepție, toate sunt pe pierdere. Aș dori ca la fiecare informare să fie anexat acest raport al realizării indicatorilor de performanță, la toate societățile, inclusiv ai directorului și ai consiliului de administrație.
Dacă directorul de la CET este, am o întrebare!
Dl. Cheșa I: - Haideți la un microfon, vă rog frumos! Poftiți aici, domnule director! Sau…
Dl. Faur I: - Nu. Unul dintre directorii de la CET este bolnav cu Covid. Dumneavoastră prezentați?
Dna Uivărășanu M: - Bună-ziua! Marta Ujvărășanu sunt, director economic CET Hidrocarburi.
Dna Săbău D: - Doamna director, am observat că pe partea de Grădiște, mai bine zis „Grădina Poștei”, stația OMV, se dezmembrează instalația de încălzire…
Dl. Cheșa I: - Mă scuzați, Csilla, Comisia de numărare, vă rog, ca să câștigăm timp, că mai avem de numărat ! Scuze! Puteți continua. Mulțumesc!
3
Dna Săbău D: - Din ce am văzut la fața locului, a fost atribuit un contract pentru prestarea acestor servicii. Am rugămintea să-mi spuneți dacă ați văzut sau ați cerut acelui agent economic toate avizele și acordurile pentru dezmembrare ?
Dna Ujvărășanu M: - Bănuiesc că vă referiți la dezmembrarea țevilor, da? Deci, conductelor de la sere și de la …
Dna Săbău D: - Da. Așa am și spus, v-am spus, pe tronsonul Grădina Poștei, stațiile OMV !
Dna Uivărășanu M: - Da. Toate avizele sunt în sarcina prestatorului, deci, el va răspunde cu totul de dezmembrare…
Dl. Cheșa I: - Doamna director! Doamna colegă, haideți să-i dăm în scris și sunt convins că toată…
Dna Săbău D: - Da. Dar vreau să întreb, că prestatorul dezmembrează, dar ceea ce rămâne acolo, la fața locului, vă prezint pozele, deci toată izolația de pe acele țevi de încălzire este lăsată acolo, din ce știu, acea izolație conține azbest. Aș vrea să îmi spuneți dacă verificați aceste lucruri dat fiindcă sunteți parte în acel contract, ba mai mult, dacă acel agent economic are un contract cu deponeul și în ce cantitate a depus aceste deșeuri?
Dna Ujvărășanu M: - Este în sarcina lui cum face și unde depune și cu cine încheie contractele. Noi am prevăzut clar în contract – dacă nu face ecologizare și nu face curățenie în urmă, vom reține o sumă de 56 de mii de lei.
Dl. Cheșa I: - Cine verifică asta, doamna director?
Dna Ujvărășanu M: - Noi verificăm ! Noi avem toată evidența, urmărim, deci el trebuie să aducă la zero, la curat! Nu! Nu!
Dna Săbău D: - Nu este gata, am sesizat chiar și Poliția Locală…
Dna Uivărășanu M: - Și lucrăm și cu Poliția, lucrăm și cu Mediul, lucrăm cu toată lumea, ca să forțăm…
Dna Săbău D: - Pe porțiunea care este deja dezmembrată nu este curățată.
Dna Uivărășanu M: - Da. Urmărim și vom încerca să…
Dna Săbău D: - Da. Aș dori un raport în scris! Mă voi adresa în scris în acest aspect. Mulțumesc.
Dna Uivărășanu M: - Dacă nu va rezolva el problema, se va rezolva în contul garanției pe care am reținut-o în contract de către SC CET Hidrocarburi.
4
Dna Săbău D: - Domnule președinte, dacă mai îmi permiteți o întrebare referitor la Compania de Transport Public?
Am înțeles că în 30 septembrie este Adunarea Generală, cine este reprezentantul nostru, al consiliului local, acționar majoritar, la CTP?
Dl. Cheșa I: - L-am văzut pe domnul director. Poate ne spune dânsul. Da, este domnul director acum, la microfon! Luați un microfon, domnule director, vă rog! Nu știți cine este reprezentant? Vă spunem noi!
Dl. Godja C: - Domnul Corneliu Neamțiu a fost desemnat reprezentant în AGA.
Dna Săbău D: - Domnul Corneliu Neamțiu este aici? Aveam și pentru dânsul aceeași remarcă, cu informările. Deci, mi se pare de bun - simț ca și dânsul să fie la aceste ședințe ordinare, dacă nu, cineva care îl înlocuiește!
Dna Săbău D: - Aș vrea să știu care este mandatul pentru votarea Consiliului de Administrație la Compania de Transport Public. Noi, consiliul local, nu am fost informați referitor la alegerea unui nou consiliu de administrație, care este componența nominală și persoanele!
Dl. Godja C: - Imi permiteți să răspund eu? Având în vedere că pentru transportul local s-a constituit ADI, conform legii, ADI-ul a devenit autoritate tutelară, probabil că de aceea nu ați fost consultați.
Dna Săbău D: - Domnule director, nici reprezentantului Consiliului Local la ADI nu i-am dat mandat să voteze acest aspect!
Dl. Godja C: - Asta excede atribuțiilor mele!
Dna Săbău A: - Dar discutăm despre acționariatul Companiei de Tranport Public, consiliul local este acționar majoritar.
Dl. Cheșa I: - Doamna Stepanescu, ne ajutați, vă rog frumos! Doamna Stepanescu, a cerut ajutor doamna colegă.
Dna Stepanescu L: - Da. Voi verifica, nu pot să vă răspund pe loc. Voi verifica ordinea de zi de la Adunarea Generală și ce mandate s-au atribuit către ADI Transport în acest sens și vă vom comunica urgent.
Dna Săbău D: - Totodată, domnul Neamțiu poate să ne aducă la cunoștință și celelalte adunări generale de la societățile comerciale din subordinea consiliului local. Putem primi această informare și prin e-mail.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim. Domnule Stana!
5
Dl. Stana F: - Dacă suntem la Compania de Transport Public, aș vrea să-i rog pe cei de la Compania de Transport Public să aibă în vedere amenajarea stației de autobuz de pe strada Calea 6 Vânători. Este o zonă a Aradului, care nu prea are altfel de legătură cu centrul și vin elevii la școală în municipiu, așteptând autobuzul efectiv în ploaie, stau pe marginea drumului în noroi, se mai ascund sub copacii din zona respectivă. Știu că de pe strada Pădurii au fost eliberate sau disponibilizate niște stații de tramvai și dacă ar putea fi folosite pentru a amenaja o stație de autobuz pe strada Calea 6 Vânători?
Dl. Cheșa I: - Domnul director vă răspunde chiar acum. Vă rog!
Dl. Godja C: - Da. În primul rând, amenajarea stațiilor de autobuz cade în sarcina administratorului drumului care, în cazul de față este Drumurile Municipale, iar pe de altă parte…
Dl. Cheșa I: - Vă întrerup, Pe 6 Vânători? Pe 6 Vânători? Cine este administratorul drumurilor?
Dl. Godja C: - Nu Compania de Transport! Municipiul Arad! Îmi cer scuze!
Dl. Cheșa I: - A! Mulțumesc! Vă rog! Deci, dumneavoastră certați municipiul Arad că nu face treabă, să înțeleg!
Dl. Godja C: - Nu! Îi răspundeam domnului consilier cine să modernizeze acea stație. Și, pe de altă parte, am mai avut discuția cu acele refugii de pe strada Pădurii – ele au fost recuperate, sunt în curtea Companiei de Transport, mutarea lor în altă parte, amplasarea lor în altă parte, necesită autorizație de construcție.
Dl. Buruc C: - Dați drumul la diligențele necesare, ca să se facă, să se obțină autorizația de construcție! Nu văd de ce ar fi o problemă!
Dl. Faur L: - Da. Verificăm pe strada Pădurii !
Dl. Buruc C: - Cine face montajul acestora, dacă necesită autorizație de construcție, dumneavoastră sau Drumurile Municipale? Dacă sunt Drumurile Municipale, atunci avem rugămintea la Drumurile Municipale să obțină autorizația de construire, ca să se pună stația respectivă acolo, dacă nu, să obțineți dumneavoastră autorizația de construcție…
Dl. Godja C: - Pentru cele existente, care ne sunt date în utilizare, noi asigurăm doar mentenanța, adică le curățăm, le vopsim, le schimbăm, dacă se sparge vreo placă în acoperiș,
Dl. Buruc C: - Cetățenii Municipiului Arad ar vrea ca pe strada Calea 6 Vânători să fie un refugiu la stația de autobuz! Aruncați „mâța moartă” din stânga în dreapta!
Dl. Cheșa I: - Domnule Buruc, uitați, domnul viceprimar ne luminează!
Dl. Faur L: - Doamna Portaru, cum facem stația? Nu mai pierdem timp! Deci, dacă trebuie stația, o facem! Noi avem acolo lucrări pe strada Pădurii, ce s-a întâmplat?
Dna Portaru E: - Acum, nu știu la care stație de pe 6 Vânători, deci nu știu la care din ele se referă domnul consilier! Dar nu contează…
Dl. Faur L: - Este o stație nouă acolo!
Dna Portaru E: - Dar nu contează, este stație nouă. Deci, nu contează. Dacă este stație veche, noi, în urmă cu ceva vreme, vreo doi ani, am preluat de la operatorul de transport, am elaborat documentația și astăzi, când vorbim, este încheiat contractul de execuție de lucrări pentru un număr de aproximativ 120 de stații de autobuz, în tot municipiul Arad. Am avut mai multe, din păcate, nu am primit autorizație de la Enel pentru toate, deoarece toate stațiile noastre trec pe sub rețelele lor, de medie sau înaltă tensiune. Cu regrete, asta este! Nu primim! Și acel contract este, dacă îmi spuneți fix adresa, că acum, pe 6 Vânători, sunt mai multe stații de autobuz, nu știu la care, dar cele vechi le am pe toate incluse în proiect. Cele vechi sunt toate incluse! Dar dacă a apărut în ultima perioadă, ultimul an, ultimul an și jumătate…
Dl. Faur L: - A fost o cerere pentru o stație nouă acolo, chiar am discutat cu domnul Godja, despre ea este vorba?
Dna Portaru E: - Da. Dar dacă s-a aprobat în 2019-2020, atunci n-am avut-o eu prinsă în documentație, dar dacă aflăm concret locația, vă spun – nu le știu pe toate 126.
Dl. Cheșa I: - Bine. Mai departe! Cine mai dorește? Dna Csilla Aur.
6
Dna Aur C: - Da. Mulțumesc frumos. Eu, în calitate de consilier local, am fost invitată de către cetățeni în două locații din Vlaicu. Prima locație este pe Calea Aurel Vlaicu, la blocul I 1, unde locatarii sunt foarte nemulțumiți de aspectul trotuarului, să-i spunem trotuar așa, cu bunăvoință, întrucât este plin cu denivelări, alocuri nici nu există trotuar sau a fost cândva, în urmă cu vreo 30 de ani, iluminat stradal nu există, oamenii sunt, pe bună dreptate, în pericol…
Dl. Cheșa I: - Csilla, Csilla, o secundă – cineva de la tehnic notează adresa asta? Că nu văd lucrul acesta! Vă mulțumesc.
1. Dna Aur C: - Este chiar de pe principală, de la „Lebăda”, spre intrarea către acest bloc este o trecătoare, care este pur și simplu impracticabilă și nu vorbesc neapărat despre persoane care au anumite probleme, ci chiar și pentru cei care sunt cu îmbrăcăminte sau cu încălțăminte sport, este un real pericol și în plină zi. Pe lângă acest aspect, nu au locuri de parcare amenajate și este un spațiu acolo, că tot vorbim că în Vlaicu nu avem parcuri și nu avem locuri, spații de joacă pentru copii, este un spațiu nu foarte mare, dar nici foarte mic, suficient cât, totuși, să se poată amenaja acolo un loc de joacă pentru copii, de altfel, a fost un loc de joacă pentru copii, care acum este în paragină, în momentul de față doar încurcă circulația, este plin de buruieni și, prin urmare, solicitarea locatarilor este să se amenajeze trotuarul, căile de acces spre intrarea, spre blocul I 1 și amenajarea unui parc pentru copii sau să se facă ceva cu acel parc, măcar să-l întrețină. Aș solicita un răspuns în scris, în sensul acesta. Ce facem cu acești oameni, vă rog frumos? Pentru că este vorba despre siguranța lor !
2. Și a doua locație, unde am fost invitată este pe Aleea Dezna, între blocurile X 10, X11 și X12 este un spațiu de joacă foarte mic. Aș dori să menționez că, inițial, când a fost proiectat acest spațiu de joacă, a fost proiectat să fie mai mare, extins, mi-au și arătat părinții de acolo, locatarii, că s-a tăiat un pom pentru a fi spațiul mai mai mare, însă este spațiul foarte mic, este folosit de aproximativ 70 de copii, care merg acolo însoțiți, sunt două leagăne și un tobogan și revin la mențiunea că în Vlaicu nu sunt spații de joacă. Vă rog frumos, în numele locatarilor, să mărim acel spațiu de joacă, întrucât este teren – se poate mări cu aproximativ 4 metri în lungime și 4 metri în lățime, fără să deranjăm locatarii celorlalte blocuri și să amenajăm un spațiu de joacă pentru acești copii, să știți că s-au adunat și semnături în sensul acesta. Deci, vorbesc despre Aleea Dezna nr. 2-4, blocurile X10, X11, X12.
Îmi cer scuze, revin puțin la blocul inițial, la blocul I 1 – acolo m-au rugat locatarii să vă reamintesc că ei din 2006 au depus o cerere pentru reabilitare termică și nu se știe când sau ce se întâmplă cu această reabilitare.
Dl. Cheșa I: - Mai o dată blocul cu reabilitarea, te rog! Numărul de bloc cu reabilitarea!
Dna Aur C: - I 1 .
Dl. Cheșa I: - Cine ne poate spune, de la tehnic, treaba aceasta, vă rog frumos?!
Dl. Faur L: - Prima dată, dacă-mi permiteți, domnule președinte?
Dl. Cheșa I: - Domnule viceprimar, vă rog!
Dl. Faur L: - Toate aceste probleme sunt reale și trebuie rezolvate, doamna consilier, categoric! Acum, știți bine că Primăria are un program de reparații trotuare, străzi, are un program și pentru parcuri, avem foarte multe parcuri, care intră în reabilitare, care au fost deja reabilitate și eu chiar mă bucur că, iată, consilierii locali merg pe teren și ne aduc la cunoștință astfel de lucruri și eu vă îndemn să faceți în continuare asta pentru că și noi mergem la toate solicitările și încercăm să rezolvăm. Există o posibilitate să le rezolvăm pe toate, însă, în timp. Nu o să le putem rezolva dintr-o dată. Este foarte important, însă, să-i spui omului – da, am fost, am văzut, le facem, peste șase luni, peste un an, dar le facem! Strict la ce ați întrebat dumneavoastră, am văzut că doamna Portaru și doamna Lili Florea au notat și o să vă răspundă în scris care este situația acolo. Dacă sunt cuprinse sau nu în programele noastre. Și dacă nu sunt, le vom cuprinde.
Dna Aur C: - Vă mulțumesc tare mult!
Dl. Faur L: - Mulțumesc și eu!
Dl. Cheșa I: - Domnule Curcanu!
7
Dl. Curcanu D: - Mulțumesc, domnule președinte! În luna mai a acestui an, pe ordinea de zi, a fost un PUZ pentru construirea unor blocuri între case, pe strada Măcieșului, în cartierul Aradul Nou. Cetățenii din acea zonă, din Aradul Nou, 59 la număr, s-au mobilizat și au depus o plângere către consiliul local, plângerea cu nr. 40685 din 21 mai 2021. Trei întrebări, 3 obiective: în această plângere scrie: „Către Consiliul Local” – de ce consilierii locali n-au fost informați, în ultimele patru luni, despre această plângere, având în vedere că au semnat-o 59 de persoane, cu serie de buletin și cu domiciliu și nume complet?
A doua întrebare – de ce această plângere, după patru luni de zile, nu se află pe ordinea de zi a Consiliului Local?
Și a treia întrebare – de ce aceste 59 de persoane nu au primit un răspuns la plângerea adresată PUZ-ului de pe strada Măcieșului, PUZ de blocuri între case, lângă gara Aradul Nou ? Mulțumesc.
Dl. Cheșa I: - Da. Îmi confirmă domnul viceprimar că veți primim un răspuns în scris.
Dl. Faur L: - Da. Studiem și răspundem. Nu pot să vă dau un răspuns acum, pentru că nu știu despre ce plângere este vorba.
Dl. Curcanu D: - Adică, totuși, a fost adresată Consiliului Local și noi nu am primit – o! Dl. Faur L: - Probabil că are un număr de înregistrare, că de acolo vom porni, ca să o identificăm .
Dl. Curcanu D: - Bun, dar având în vedere că au trecut patru luni de zile de la plângere, ar fi trebuit să intre pe ordinea de zi a Consiliului Local, la fel ca alte plângeri!
Dl. Faur L: - Da. O să vedem de ce, există o evidență electronică foarte clară a intrărilor și a ieșirilor plus a modului de rezolvare pentru toate petițiile adresate la registratura noastră, să vedem ce s-a întâmplat. Vă răspundem, categoric! Și le vom răspunde și dumnealor, evident!
Dl. Cheșa I: - Mulțumim. Domnule Stana USR PLUS-Aur!
8
Dl. Stana F: - Mulțumesc, domnule președinte! Referitor la situația sistemului de termoficare din municipiul Arad, eu am propus, într-o altă ședință, să facă administrația un inventar al zonelor în care mai funcționează acest sistem și să știm, să avem o hartă a acelor cartiere sau a acelor cvartale, în care mai există o densitate de abonați suficientă pentru ca sistemul să merite o eventuală refacere, o eventuală investiție. Știu că au fost ceruți bani, să nu punem țevi în pământ și să ne trezim că la capătul lor nu mai sunt abonați. Are Primăria în vedere un astfel de inventar? Și 2 - legat de reducerea cu 1,3 milioane de lei a sumelor alocate pentru imobilele expropriate pentru proiectul de extindere a rețelei de apă din Grădiște, proiectul care va bloca podul de pe centură, știți să ne spuneți din ce motiv s-a făcut această reducere ? Mulțumesc.
Dl. Faur L: - Da. Să le luăm pe rând. Nu avem acea evidență, acel studiu, pe care dumneavoastră îl invocați, știu că l-ați mai cerut, este însă o lucrare care necesită niște costuri. Nu știu dacă noi, la Primărie, putem să o facem. Dacă ajungem la această concluzie, că trebuie s-o facem, va trebui să facem o hotărâre, să alocăm bani pentru asta. Este o prestare de serviciu, după părerea mea, dacă vrem s-o avem. Însă, pun și eu o întrebare – oare viitorul termoficării, știți discuția, este cu centrală de apartament sau cu un CET? Și, în funcție de acest răspuns, cred că este evident dacă avem nevoie sau nu de rețele de distribuție în oraș.
Iar al doilea aspect pe care l-ați invocat dumneavoastră, doamna Portaru – la microfon! La microfon!
Dna Portaru E: - Vă refereați la întrebarea de ce s-a diminuat valoarea de acolo, de la pasajul din Grădiște? Noi am pus valoarea în buget exact cât era estimată în studiul de fezabilitate, cu care am venit în fața dumneavoastră, spre aprobarea indicatorilor, și după realizarea Raportului de Evaluare, valoarea finală este de 2.188.000 față de 4,5, dacă mai țin bine minte, ca alocație. Și atunci, diferența…
Dl. Cheșa I: - Da. La punctul 3 avem votul, doamna Vornicu, vă rog frumos!
REZULTAT VOT SECRET PUNCTUL 3
3
Proiect de hotărâre nr. 451/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 123/2021 privind aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism – inițiativa primarului
Dna Vornicu D: - Astăzi, 27 septembrie 2021, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad, Comisia de Validare, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local, a exercitat sub responsabilitatea sa, operațiunile privind votul secret desfășurat privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 123/2021 privind aprobarea componenței nominale și a Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism, comisia a consemnat următoarele rezultate: consilieri prezenți la ședință – 22, buletine de vot distribuite – 22, voturi nule – 6. Constatând legalitatea procedurii votului secret, comisia validează rezultatele acestui vot, fiind desemnați ca reprezentanți ai Direcției Edilitare din cadrul Primăriei Municipiului Arad în Comisia tehnică de amenajare a teritoriului și urbanism, domnul Găină Ovidiu și domnul Stoian George, obținând 15 voturi pentru, 1 vot împotrivă, 6 voturi nule.
Dl. Cheșa I: - Ambii candidați? Da. Mulțumim. Dacă nu mai sunt întrebări, declar ședința de astăzi închisă. Vă mulțumesc!
Dna Săbău D: - Domnule președinte, îmi permit încă o observație, dacă-mi dați voie!
Dl. Cheșa I: - Doamna colegă, vă rog!
Dna Săbău D: - Știu că v-am solicitat astăzi…
Dl. Cheșa I: - Data viitoare iau Regulamentul și va vorbi un reprezentant pe grup, dacă faceți așa!
Dna Săbău D: - Da. Prin Comisia de urbanism, am solicitat executivului ca Regulamentul Local de Urbanism să fie pe site-ul Primăriei! Cam de două luni cerem acest lucru! Sperăm ca în viitorul cât mai apropiat acest lucru să fie la transparență.
Dl. Cheșa I: - Mai aveți trei ani!

(n.n. ședința s-a încheiat la ora 16,05).




Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 27.09.2021, ordinară


[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved