Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74185368
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  31-08-2021


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței ordinare din data de 31.08.2021 Nr.72.856/21.09.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței ordinare
din data de 31.08.2021
Nr.72.856/21.09.2021

La ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 31 august 2021, au fost prezenți toți consilierii.
Ședința a început la ora 11,00 și s-a încheiat la ora 12,05.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Codrin-Dacian VLAD.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Bogdan Boca, administrator public, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Claudia Macra, director executiv al Direcției Comunicare, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dl. Ștefan Szuchanszki, director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dl. Varjasi Kristian, referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dl. Marinel Blaj, referent, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Gabriel Lăbău, inspector specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Sandra Dinulescu, director executiv, Direcția Construcții și Dezvoltare Urbană, dna Ioana Nicoară, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, dl. Alex Popa, referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Sorin Munteanu, șef Serviciu Monitorizare Strategii, dl. Lucian Cătănă, referent, Serviciul Monitorizare Strategii, dl. Cristian Todinca, referent, Biroul Relații Mass-Media, dna Doris Micu, consilier, Compartimentul Asistență Juridică și Tehnică, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- Agenți economici și instituții culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: - dl. Ilie Ovidiu, director executiv al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad și dna Kiss Karina, consilier, Serviciul Public de Interes Local „Direcția de Asistență Socială Arad” – Compartimentul Resurse Umane;
- presa: Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Șerban – „Arq.ro”, Bognar Tunde – „Nyugati Jelen”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 25.08.2021, a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 1822/25.08.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media, au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 25.08.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 25.08.2021, în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Vă propun să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună –ziua! Așa cum stabilisem de comun acord, avem astăzi ședința ordinară a lunii august, suplimentar avem, în continuarea ei, o mică ședință extraordinară, strict din motive tehnice – nu era încă ieșit CF-ul de la creșa pe care dorim să o preluăm și să o introducem în sistemul de învățământ și era obligatoriu să fie la documente și CF-ul cu număr, dată și atunci când s-a făcut ordinea de zi pentru ordinară. Între timp a parcurs partea administrativă și atunci se încadra la o ședință extraordinară, de aceea am convocat-o. Începem cu ședința ordinară. Dacă față de proiectele aflate pe ordinea de zi, mai sunt și alte propuneri? Nu sunt. Supun la vot prezenta

Ordine de zi


1. Proiect de hotărâre nr. 416/2021 privind aprobarea Statutului Municipiului Arad – inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 347/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): “Zonă rezidențială P+1+Er/M”, Municipiul Arad, str. Privighetoarei, nr. 20, conform C.F. nr. 339806 – Arad- inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 348/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Construire hală și sediu administrativ”, Municipiul Arad, intravilan, pășune, str. Cornelia Bodea, nr. 3, imobilul din C.F. nr. 318950 – Arad- inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 349/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Construire hală/depozit, platformă betonată, iluminat, împrejmuire proprietate”, Municipiul Arad, intravilan, pășune, imobilul din C.F. nr. 346558 – Arad - inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 407/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 3, situat în Arad, str. Unirii, nr. 13, etaj I – inițiativa primarului
6. Proiect de hotărâre nr. 410/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea cotei de ¼ din apartamentului nr. 3, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 40, parter – inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 411/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea cotei de ¼ din apartamentului nr. 5, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 40, etaj I – inițiativa primarului
8. Proiect de hotărâre nr. 421/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 4, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 96, etaj I – inițiativa primarului
9. Proiect de hotărâre nr. 415/2021 privind lucrarea cadastrală de primă înscriere și rectificarea suprafeței a două parcele de teren situate în municipiul Arad, Piața Heim Domokos, nr. 16 și nr. 17 – inițiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 418/2021 privind modificarea suprafeței terenului situat în Arad, str. Cuza Voda 17- inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 419/2021 privind modificarea suprafeței terenului situat în Arad, str. Cuza Voda 19- inițiativa primarului
12. Proiect de hotărâre nr. 422/2021 privind sistarea apartamentării și actualizarea datelor cadastrale a imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Sabin Drăgoi, nr. 1, înscris în CF nr. 306952 Arad - inițiativa primarului
13. Proiect de hotărâre nr. 423/2021 privind reglementarea situației imobilului situat în Str. Labirint, nr. 6, unde își desfășoară activitatea Liceul Tehnologic Francisc Neuman Arad- inițiativa primarului
14. Proiect de hotărâre nr. 424/2021 privind acordarea unui drept de superficie cu titlu gratuit asupra imobilului înscris în CF nr. 350957 Arad, Strada Corneliu Coposu, către Ministerul Culturii- inițiativa primarului
15. Proiect de hotărâre nr. 413/2021 privind aprobarea primei înscrieri în cartea funciară și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad a unor imobile situate în extravilanul Municipiului Arad – inițiativa primarului
16. Proiect de hotărâre nr. 414/2021 privind atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad și dezlipirea imobilului înscris în C.F. nr. 330320 Arad, situat în extravilanul Municipiului Arad – inițiativa primarului
17. Proiect de hotărâre nr. 420/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Municipiului Arad în Adunarea Generală a Asociaților Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad în vederea aprobării modificării Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 750/03.12.2019 – Act adițional la Contractul nr. 704/02.12.2019 – inițiativa primarului
18. Proiect de hotărâre nr. 412/2021 cu privire la aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Serviciului public de interes local „Direcția de Asistență Socială Arad” de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad- inițiativa primarului
19. Proiect de hotărâre nr. 425/2021 privind alegerea președintelui de ședință pentru perioada septembrie – noiembrie 2021 - inițiativa primarului.
20. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna iulie 2021 și principalele activități programate pentru luna august 2021.
21. Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad.
22. Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 409 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Domnule președinte, vă rog!
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc. Și „La Mulți Ani” limbii române, astăzi, de ziua sa!
1
Proiect de hotărâre nr. 416/2021 privind aprobarea Statutului Municipiului Arad – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 410 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
2
Proiect de hotărâre nr. 347/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): “Zonă rezidențială P+1+Er/M”, Municipiul Arad, str. Privighetoarei, nr. 20, conform C.F. nr. 339806 – Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Domnule Curcanu, doriți să luați cuvântul, la acest subiect?
Dl. Curcanu D: - Da. Legat de acest PUZ, vreau să spun că noi ne bucurăm de faptul că acest cartier Grădiște se dezvoltă, ne bucurăm că acolo se construiește și cred că și pe ceilalți consilieri, totuși, cred că ar trebui să avem o mare grijă legat de ce scrie în text, în documentația PUZ - ului și ce apare pe plan și așa mai departe și am vrea, cât de cât, să se respecte, de exemplu, există o reglementare care spune că trebuie să existe acces de minim 3,5 metri pentru protecția la incendiu, fapt care nu reiese foarte clar de pe planul documentației. Noi dorim să votăm acest proiect dacă în documentația PUZ - ului se ia textul pe care-l voi spune mai departe și se va trece în conținutul proiectului de hotărâre. Odată ce apare în documentație, ar trebui să apară și în proiectul de hotărâre și pe desen. Și textul îmi spune, este chiar din documentație.., să facem în același timp un amendament în sensul ca pur și simplu „textul din documentație să apară și în proiectul de hotărâre”, textul următor: „Se va asigura accesul la autospecialele de intervenție pentru stingerea incendiilor, de 3,5 metri lățime. Acest aspect să apară și în documentația proiectului de hotărâre. Vrem să formulăm un amendament în această direcție.
Dna Stepanescu L: - Domnule consilier, documentația face parte integrantă din hotărâre. Scrie acest lucru în articolul 1. Și dacă s-ar fi ignorat toate celelalte prevederi reținute în hotărâre, ca și în sinteza documentației, era suficient dacă în articolul 1 scria „Se aprobă Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul de urbanism aferent, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Dl. Curcanu D: - Acest lucru, pe care l-am menționat, nu apare foarte clar în documentație, în planșa numărul 2, dacă nu mă înșel, cea cu posibilitățile de mobilare și neapărând acolo, ci apărând doar în text, ar trebui să apară peste tot, dacă apare în, mai ales pe planșa de documentare. Vrem să aducem amendamentul acesta!
Dna Stepanescu L: - Era bine dacă la Comisia de specialitate am fi avut acces la amendamentul dumneavoastră, ca să se rețină în formă scrisă și să poată fi adoptat astăzi.
Dl. Vlad C: - Vă rog!
Dna Dinulescu S: - Documentația de urbanism are un rol de a reglementa o zonă, nu neapărat construcția în sine. Documentația a fost supusă autorizării și avizării de către ISU, aceștia și-au emis acordul în baza unei documentații, care a fost depusă la dânșii, iar la momentul autorizării lucrărilor de construire pentru fiecare imobil în parte, acestea vor fi din nou supuse avizării ISU. Pe planșele de reglementări urbanistice se dau niște dimensiuni orientative care reglementează zona de edificabilitate. În acea zonă se pot amplasa construcțiile, nu este neapărat obligatoriu ca întreaga zonă să fie ocupată. De aceea nu se intră la documentațiile de urbanism, atât în detaliu, la nivelul cotelor, la punct și virgulă, se fac niște dimensiuni orientative, se impun niște limite minime și maxime, dar acestea vor fi practic detaliate și concretizate la momentul autorizării fiecărei construcții în parte.
Dl. Curcanu D: - Distanța de 3,5 metri este o regulă minimă, care nu apare în documentație, în planșa desenului. Acolo, între case, unde ni s-a spus la comisie că va fi un spațiu de 3,5 metri, cel mai probabil că acolo se va construi un zid de despărțire între cele două case, care, cel mai probabil, vor fi două proprietăți diferite, în viitor. Nu am să mai continui. Trebuie să facem acest amendament, este foarte scurt textul și propunem să-l votăm.
Dl. Vlad C: - Atunci să spuneți textul!
Dl. Curcanu D: - „Se va asigura accesul autospecialelor de intervenție pentru stingerea incendiilor de minim 3,5 metri lățime”. Atât.
Dl. Vlad C: - Bun. Atunci supunem amendamentul la vot. Cine este pentru?
Dl. Cheșa I: - Înainte de a-l supune la vot, vă rog frumos…
Dl. Vlad C: - Da, vă rog!
Dl. Cheșa I: - Dorine, de câteva luni, eu, personal, te-am rugat să facem, să le facem în scris amendamentele! Să le vedem! Astăzi, grupul PSD votează amendamentul acesta, dar nu-i normal așa, știi? Mulțumesc!
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc și eu pentru intervenție. Supunem amendamentul la vot.
Cine este pentru? 21 pentru, 2 abțineri (dl. Galea și dna Vornicu)
– 23 consilieri prezenți în sală.
Dl. Vlad C: - Vă rog!
Dl. primar: - Aș dori, de comun cu doamna secretar să stabilim regula – este necesar, pe viitor, ca să nu ne mai încurcăm, ca amendamentul să fie scris dinainte și depus să-l aibă toată lumea, nu știu – să zicem, ceva excepția excepțiilor, când ai vreo urgență, dar chiar situația de față, ca să iau ca exemplu, a fost ședință ordinară, anunțată cu 7 zile înainte. Da, doamna Stepanescu?
Dna Stepanescu L: - În ședință, în plen, se pot face amendamente doar pentru îndreptarea unor erori materiale sau pentru mici obiecții privind forma proiectului de hotărâre, corecturi, din calcul aritmetic eronat sau ceva de genul acesta. Amendamentele de fond trebuie formulate în scris, astfel încât să poată beneficia de punctul de vedere al serviciului de specialitate și al comisiilor de specialitate. Mulțumim.
Dl. Curcanu D: - Ultima chestiune, să nu o lungim – înțeleg funcționalitatea lucrurilor – până acum, la Comisia de urbanism am trimis către Serviciul de urbanism, cred că două serii de amendamente, la care nu am primit niciun feedback, n-am primit nici un răspuns. Am trimis o potențială hotărâre către Serviciul de urbanism, n-am primit nici până acum răspuns, de două luni de zile. Facem atâtea amendamente, scriem și vi le trimitem și nici măcar nimeni din Primărie nu zice măcar – „este ok” sau „nu este ok”!
Dl. primar: - Cu tot respectul, că nu vreau să monopolizăm discuția de parcă ar fi în comisie. Ați amestecat lucrurile ! Un amendament nu se poate depune cu luni de zile! Un amendament se depune la un proiect, care este pus pe ordinea de zi cu 7 zile înainte sau cu 5 zile, la extraordinară, celelalte sunt propuneri de proiect …
Dl. Curcanu D: - Am spus și de amendamente, am spus și de proiecte, n-am spus doar de…
Dl. primar: - Vreți să ne respectăm? Dumneavoastră transformați ședințele de consiliu în ședințe de comisii de fiecare dată și intrați într-un dialog nerespectând minimele reguli ale unei ședințe de consiliu. După ce se votează un proiect, mai poate lua cuvântul primarul și se merge mai departe, că altfel facem ședință de comisie! Dumneavoastră ați intervenit până acum de trei ori: și peste secretar și peste mine și peste arhitectul-șef ! Am rugămintea să nu mai interveniți!
Dl. Curcanu D: - N-am intervenit !
Dl. primar: - Dar acum ce ați făcut? Cu tot respectul pentru funcția dumneavoastră, dar faceți același lucru și dumneavoastră ! Bun. Am vrut să intervin să lămurim cum lucrăm pentru amendamente, pentru că ele trebuie să prindă, sub formă de semnătură, viză de legalitate și de la secretar, și cred că s-a lămurit acest subiect și aș mai vrea să vă ridic dumneavoastră, consilierilor și arhitectului-șef, o idee, dacă se va putea concretiza - atunci când vorbim pe viitor de P.U.Z.- uri cu dezvoltatorii imobiliari, respectiv locuințe, clădiri, care prevăd evident și parcări și spații comerciale, în general, mall-uri sau alte obiective cu parcări mari – dacă putem noi să impunem, legal, funcție de numărul locurilor de parcare, să-și prevadă și stații de încărcare electrice. Pentru că viitorul este acesta, se va merge spre așa ceva și, în opinia mea, cred că vom putea avea o astfel de reglementare, la nivelul Aradului, astfel încât, fie că este vorba de parcări pentru cei care locuiesc, nu știu, în blocuri și cu nu știu câte zeci de parcări și mai ales pentru cei care sunt în spații comerciale mari, cu parcări mari în față în față, să aibă obligația, încă din PUZ, acolo vei face, funcție de număr, stații de încărcare. Vă rog, partea tehnică de la noi să o analizeze și apoi să vină, dacă se poate, cu o propunere, sub ce formă, către Consiliu. Vă mulțumesc frumos. Domnule președinte, vă mulțumesc!
Dl. Vlad C: - Și eu vă mulțumesc. Mai sunt intervenții? Dacă nu, supun la vot proiectul în sine. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 411 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
Dl. Vlad C: - Mulțumesc.
3
Proiect de hotărâre nr. 348/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Construire hală și sediu administrativ”, Municipiul Arad, intravilan, pășune, str. Cornelia Bodea, nr. 3, imobilul din C.F. nr. 318950 – Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 412 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
Dl. Vlad C: - Mulțumesc.
4
Proiect de hotărâre nr. 349/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Construire hală/depozit, platformă betonată, iluminat, împrejmuire proprietate”, Municipiul Arad, intravilan, pășune, imobilul din C.F. nr. 346558 – Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 413 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
Dl. Vlad C: - Mulțumesc.
5
Proiect de hotărâre nr. 407/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 3, situat în Arad,
str. Unirii, nr. 13, etaj I – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 414 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
Dl. Vlad C: - Mulțumesc.
6
Proiect de hotărâre nr. 410/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea cotei de ¼ din apartamentului nr. 3, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 40, parter – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 415 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
Dl. Vlad C: - Mulțumesc.
7
Proiect de hotărâre nr. 411/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea cotei de ¼ din apartamentului nr. 5, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 40, etaj I – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 416 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
8
Proiect de hotărâre nr. 421/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 4, situat în Arad,
B-dul Revoluției, nr. 96, etaj I – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 417 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
9
Proiect de hotărâre nr. 415/2021 privind lucrarea cadastrală de primă înscriere și rectificarea suprafeței a două parcele de teren situate în municipiul Arad,
Piața Heim Domokos, nr. 16 și nr. 17 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 418 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
10
Proiect de hotărâre nr. 418/2021 privind modificarea suprafeței terenului situat în Arad, str. Cuza Voda nr. 17- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 419 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
11
Proiect de hotărâre nr. 419/2021 privind modificarea suprafeței terenului situat în Arad, str. Cuza Voda nr. 19- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 420 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
12
Proiect de hotărâre nr. 422/2021 privind sistarea apartamentării și actualizarea datelor cadastrale a imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Sabin Drăgoi, nr. 1, înscris în CF nr. 306952 Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 421 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
13
Proiect de hotărâre nr. 423/2021 privind reglementarea situației imobilului situat în Str. Labirint, nr. 6, unde își desfășoară activitatea Liceul Tehnologic Francisc Neuman Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 422 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
14
Proiect de hotărâre nr. 424/2021 privind acordarea unui drept de superficie cu titlu gratuit asupra imobilului înscris în CF nr. 350957 Arad,
Strada Corneliu Coposu, către Ministerul Culturii - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Da, domnule Cheșa, vă rog!
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc. De la tehnic, dacă poate să ne spună cineva ceva despre proiectul respectiv! Eu cred că l-am mai avut acum câțiva ani pe ordinea de zi sau ne spune domnul primar. Mulțumesc!
Dl. primar: - Pot să răspund eu. Da. Ne-au sunat de la Ministerul Culturii să ne roage să fie o perioadă mai lungă, pentru că așa sunt prevederile lor, domniile lor fiind în licitație acum pentru transport și montaj.
Dl. Cheșa I: - Ce transport, domnule primar?
Dl. primar: - A statuii .
Dl. Cheșa I: - Care statuie?
Dl. Buruc C: - A Marii Uniri, la 200 de ani! Sau?
Dl. primar: - Oameni buni, nu vă supărați, nu vreau să politizez…
Dl. Cheșa I: - Dar nu politizăm, am întrebat doar!
Dl. primar: - Dacă luăm de când a fost discuția și până astăzi, câți miniștri au fost de o culoare politică și câți de alta,…
Dl. Cheșa I: - Domnule primar, m-ați întrerupt de două ori, vă rog frumos!
Dl. primar: - Na, eu v-am dat un răspuns strict tehnic !
Dl. Vlad C: - Domnule Cheșa, haideți să ne bucurăm totuși că vine monumentul acela!
Dl. primar: - Acum, ce să le zic! Acum, hai să n-o votăm, ca după aceea să spună că din cauza aceasta nu vine!
Dl. Vlad C: - Nu o luați așa!
Dl. primar: - Am zis ok, oameni buni, dacă așa este procedura la Minister, numai veniți o dată și să vedem cu ce veniți!
Dl. Cheșa I: - Domnule primar, n-o luați așa! Cu tot respectul, am pus o întrebare, două, trei, mi-ați răspuns, încet, nu vă agitați!
Dl. primar: - Dar nu mă agit deloc! Mi-a părut rău că politizați subiectul! Eu v-am dat un răspuns pur tehnic.
Dl. Cheșa I: - Nu am spus numele unui partid politic, nu am spus absolut nimic! Am adresat o întrebare. Am fost consilier și în mandatul trecut și am mai votat acest proiect încă de două ori! Îl mai votăm și peste 5 ani și peste 10 ani sau ce facem?
Dl. primar: - Și care este propunerea dumneavoastră, atunci, să nu-l votăm?
Dl. Cheșa I: - Dumneavoastră trebuie să spuneți, că dumneavoastră sunteți primar, nu eu!
Dl. primar: - Păi, eu v-am spus – s-a votat, în momentul de față există procedură, conform licitației publice, pe care o desfășoară Ministerul Culturii, ca titulari, și ne-au rugat, să spunem sau condiționat ca respectivul teren să fie acordat ca drept de superficie pe o perioadă mai lungă de timp, pentru că un monument nu se amplasează pentru un an sau doi. Și am spus „bine”, dacă acesta este singurul impediment, nu cred că este o problemă la Consiliul Local Arad să nu vă acorde acest drept, rezolvați problema! Noi o vom rezolva! Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc!
Dl. primar: - Și eu vă mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Și o singură întrebare mai am – sigur nu schimbăm locația? Eu propun totuși în față la „Libelula”! Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Spațiul din față de la „Libelula” este deja ocupat, domnule consilier. Este bine că totuși este concesionat pe 99 de ani. Suntem în 2021, deci, la următoarea sută, de astăzi, o să vedem monumentul. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 423 a
Consiliului Local al Municipiului Arad .
Dl. primar: - Mulțumesc frumos pentru votul acordat și la expirarea termenului îl rog pe domnul Cheșa să facă o nouă propunere. Vă mulțumesc.
15
Proiect de hotărâre nr. 413/2021 privind aprobarea primei înscrieri în cartea funciară și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad a unor imobile situate în extravilanul Municipiului Arad – inițiativa primarului
Dl. Vlad : - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 424 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
16
Proiect de hotărâre nr. 414/2021 privind atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad și dezlipirea imobilului înscris în C.F. nr. 330320 Arad, situat în extravilanul Municipiului Arad – inițiativa primarului
Dl. primar: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 425 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
17
Proiect de hotărâre nr. 420/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Municipiului Arad în Adunarea Generală a Asociaților Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad în vederea aprobării modificării Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 750/03.12.2019 – Act adițional la Contractul nr. 704/02.12.2019
– inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Chifa) – 23 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 426 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
18
Proiect de hotărâre nr. 412/2021 cu privire la aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Serviciului public de interes local „Direcția de Asistență Socială Arad” de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Domnule Stana, Vă rog!
Dl. Stana F: - Mulțumesc. Având în vedere că votăm acum Regulamentul de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Socială, doresc să aduc în discuție, în Consiliul Local, pentru viitor, identificarea unei soluții prin care Direcția de Asistență Socială să aibă în activitatea sa o componentă referitoare la discriminare. În acest sens, rog comisia de specialitate din Consiliul Local să deschidă o serie de discuții, să organizeze chiar o întâlnire cu actorii semnificativi din acest domeniu, pentru că Direcția de Asistență Socială are și specialiștii necesari, are și contactele necesare ca să evalueze și să emită, în propunerea mea, semestrial, un raport privitor la situațiile potențiale de discriminare și chiar măsuri pentru combaterea acestora și vreau să precizez că mă refer în special la discriminarea pe criterii de dizabilități, de statut social și de etnie. Cred că putem să facem ceva în această direcție, ține de un oraș modern să adreseze problema discriminării și vă rog să luați în considerare propunerea mea pentru viitor. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Mulțumim. Supun la vot proiectul.
Cine este pentru?
Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 427 a Consiliului Local al Municipiului Arad .
19
Proiect de hotărâre nr. 425/2021 privind alegerea președintelui de ședință pentru perioada septembrie – noiembrie 2021 - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Puteți să veniți cu propuneri.
Dna Stepanescu L: - Dacă-mi permiteți, domnule președinte – în cazul în care Consiliul Local va considera adecvat, îmi permit să invoc experiența mandatelor anterioare, din primele trei mandate ale Consiliului Local. Consilierii au decis încă din primul mandat ca rolul de președinte de ședință să revină, prin rotație, fiecărui consilier membru al Consiliului Local, fie în ordinea depunerii mandatelor, fie în ordine alfabetică, astfel încât să existe un tratament nediscriminatoriu și echidistant de regim juridic egal între toți consilierii. Dacă veți considera oportună această propunere, m-aș bucura să o aveți în vedere.
Dl. Buruc C: - Dacă-mi permiteți? Așteptam, doamna secretar, această propunere să vină odată cu Regulamentul de funcționare al Consiliului Local, care, în mandatul trecut, a venit în prima ședință, acum a trecut un an și nu a venit încă. Deci, îl așteptăm cu nerăbdare ! Aș vrea să-l propun, pentru următoarele trei luni, ca președinte de ședință, pe domnul Ilie Cheșa.
Dl. Vlad C: - Mai există și alte propuneri?
Dl. Gaman I: - Da. Îl propun eu pe domnul Galea Cristian.
Dl. Faur L: - Dacă tot am avut în discuție ceea ce spunea doamna secretar, haideți să începem prima dată cu a ne exprima poziția față de acea propunere și pe urmă trecem la ceea ce urmează, în funcție de ce stabilim, mergem pe o lună sau nu. Haideți să avem și un vot, nu?
Dl. Vlad C: - Da, domnule primar, vă rog!
Dl. primar: - Ca să sintetizez puțin. Deci, există varianta de care vorbea doamna secretar, prin care, dacă s-ar merge, ideea mea este în ordine alfabetică, ca să nu fie discuții, cu un mandat de o lună, ar însemna că ce mai avem noi în momentul de față – 3 ani de zile, fiecăruia să-i revină câte două luni. Cei care au fost și au prins trei luni sau două luni, nu mai intră în discuție. Pentru că încă acest proiect nu este scris, am venit în dimineața aceasta cu această propunere și pentru a putea intra într-o cadență normală și să prindă fiecare consilier două luni de mandat, de două ori, ar fi o variantă tranzitorie, ca acum, prin votul dumneavoastră, democratic, să alegeți pe cine doriți, dar cu mandat de o lună, pentru că actualmente pe Codul Administrativ lucrăm și se poate între o lună și trei luni de zile, iar pe viitoarea ședință să avem acest proiect de hotărâre și să intre în cadență, în ordine alfabetică, cei care au avut acest mandat, se sare peste ei. Asta este propunerea. Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Domnule primar, doamna secretar, nu aveți niciun drept să faceți treaba aceasta, nici să propuneți un proiect! Când veniți cu regulamentul, ce v-a spus și colegul meu, vom discuta, până atunci, supuneți, vă rog la vot…
Dl. primar: - Domnule Cheșa, dacă-mi permiteți…
Dl. Cheșa I: - Nu aveți niciun drept legal, domnule primar, să faceți treaba aceasta!
Dl. primar: - Dar eu nu am propus nimic! Îmi permiteți să vorbesc, cel puțin? Dumneavoastră sunteți cel mai subiectiv acum, în acest subiect! Eu am prezentat succint ceea ce am discutat de dimineață, că dacă era discutată dinainte sau făcut nu știu ce scenariu, îl aveați ca proiect. Nu este o problemă, uite, domnul consilier din dreapta mea, vă propune ca amendament la proiectul de astăzi, ca mandatul să nu fie de trei luni, ci să fie doar de o lună. Ca să vorbim de drepturi. Și după aceea, dacă veți dori să intrăm într-o cadență, pe care am propus-o mai mult decât democratică, bine, dacă nu, bine. După cum vedeți, eu am lucrat cu președinți de toate culorile politice și nu este o problemă. Era o propunere cu care a venit doamna secretar, de care nici nu știam că a existat vreodată în cadrul Consiliului Local. Doriți să propuneți amendament?
Dl. Vlad C: - O secundă, domnule Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Eu cred că este normal să avem o discuție, dar având în vedere că sunt și pro și contra în această propunere, există și alternativa de două luni, cred că ar trebui prima dată să existe o discuție în interiorul grupurilor din Consiliul Local, după care să avem o discuție împreună pe acest subiect. Este o decizie importantă, nu cred că putem să o luăm acum. Este o propunere pe care o să o luăm în considerare și o să decidem.
Dl. primar: - Aș mai completa ceva – nu aveți niciun risc și dacă veți dori să mergeți tot pe trei luni și cu o anumită persoană, chiar dacă astăzi se votează pe o lună, luna viitoare votați din nou tot pe o lună sau pe două. Dar dacă reușim să înțelegem mecanismul, pentru că dacă acum mai sărim încă trei luni, după aceea nu, matematic, nu le mai poate veni rândul tuturor. Aceasta era singura problemă. Peste o lună puteți vota din nou…
Dl. Buruc C: - Nu este nicio problemă domnule primar, renunț eu la locul acela care este, dar haideți să o facem, să nu punem căruța înaintea cailor, ci la următoarea ședință de consiliu să vină doamna secretar cu un regulament.
Dl. primar: - Puteți vota democratic pe vot și cum doriți așa facem!
Dl. Vlad C: - Domnul Galea mai are o intervenție pe acest subiect. Vă rog!
Dl. Galea C: -Apreciez propunerea domnului Gaman, dar eu refuz această nominalizare. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Vă rog, domnule Faur!
Dl. Faur L: - Eu aș vrea să facem, din partea grupului PNL, un amendament, în care să spunem așa: „Se alege președintele de ședință pe perioada de o lună pentru luna septembrie 2021”. Să o tranșăm acum, se vrea, nu se vrea și pe urmă mergem mai departe.
Dl. Vlad C: - Am înțeles. Aș vrea să consider că nu v-a fost atât de greu cu mine, încât să scurtați mandatele tuturor celor care urmează și niciodată n-am fost de acord, eu, personal, să schimb regulile în mijlocul jocului, pentru că cineva ți-a luat mingea cu care te-ai jucat atâția ani! Lăsând acest aspect la o parte, supun la vot amendamentul domnului Faur.
Cine este pentru? 11 pentru (dl. Bognar, dl. Szabo, dl. Korodi, dna Waas, dna Naaji,
dl. Ilioni, dl. Mariș, dl. Barb, dl. Gaman, dl. Faur, dl. Fordon), 10 împotrivă (dl. Chifa,
dl. Stana, dl. Vlad C., dl. Mayer, dl. Costea, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Cheșa,
dl. Buruc, dna Aur), 2 abțineri (dna Vornicu și dl. Galea) – 23 consilieri prezenți.
Dl. Vlad C: - Sunt 11 voturi pentru, 2 abțineri…
Dna Stepanescu L: - Da. 2 abțineri și 10 voturi împotrivă. Amendamentul domnului viceprimar a fost respins!
Dl. Vlad C: - Deci, există o singură propunere? Și se vor întocmi buletine și avem vot secret. Până ce se fac buletinele și trecem la vot, mergem la partea de informări.
20
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea
Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna iulie 2021 și principalele activități programate pentru luna august 2021
Dl. Vlad C: - Avem informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local ? N-avem! Atunci, o să avem punctul „Diverse”.
21
Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Vlad C: - Notificări?
22
Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției
Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Vlad C: - Cine dorește să ia cuvântul? Domnule Costea, după doamna consilier Aur. Să lăsăm doamnele înainte, vă rog!
1
Dna Aur C: - Având în vedere că din 13 septembrie începe noul an școlar, aș dori să mă informeze domnul primar ce măsuri s-au luat pentru o începere cât de cât normală, având în vedere că vine valul 4, respectiv dacă se vor testa cadrele didactice și elevii ? Ce se întâmplă dacă un elev sau un cadru didactic va fi testat pozitiv? Ce se întâmplă cu profesorii nevaccinați? Și nu în ultimul rând, dacă sunteți amabil să ne dați o situație cu școlile care nu au avize de funcționare de la DSP și ISU. Mulțumesc!
Dl. primar: - La primele întrebări știți că nu răspunde administrația locală! Nu este de competența noastră, ci de nivel național, cum se va hotărî. Am văzut că sunt discuții în momentul de față, între Ministerul Sănătății și Ministerul Învățământului în ceea ce privește măsurile, dacă i-a obligat cineva să se vaccineze sau nu dintre cadrele didactice, dacă se testează, cine suportă testările, cum se va reglementa la nivel național, noi măsuri restrictive suplimentare nici până acum nu am luat, la nivel local. În ceea ce privește pregătirile pentru anul școlar, să spunem că sunt în nota obișnuită și a celorlalți ani. Pe moment nu vă pot da lista instituțiilor de învățământ care au probleme cu avizele DSP au alte avize, sunt, însă, în general, aceleași care, din punct de vedere constructiv, sunt clădiri din anii de dinainte de 70 sau 60, s-au schimbat normele, doar acolo dacă mai avem probleme. Vă mai pot spune că în situația în care, Doamne - ferește, vom fi din nou în situații de on-line, suntem mult mai aproape de un punct pe care noi ni l-am dorit, respectiv noi am finalizat licitația pentru achiziția, nu doar de tablete, ci de un întreg sistem informatic și table electronice și mai multe, pentru școli, dar să spunem, pe partea de on-line - de tablete, așteptăm să semnăm finanțarea cu Ministerul Fondurilor Europene, documentația este la București, față de vechea informare, în care vă spuneam că așteptăm la rând și nu primim încă niciun feed-back, acum am primit, în două rânduri, două note de clarificări relativ simple, spun eu, adică, deși noi am centralizat, prin Inspectoratul Școlar și am adunat de la toate școlile necesarul și am anunțat că noi suntem integratorul și facem, nu-i dau numele, dar o școală s-a trezit să depună și ea și era dublă finanțare și a trebuit să facem un set de documente, cum că renunță, că ceea ce cereau ei ne-au trimis și nouă și au trimis și la minister și am mai avut săptămâna trecută o solicitare deoarece unele școli figurau cu un număr de clase mai mic decât numărul de table. Și s-au dat explicații și acolo, că mai sunt și laboratoarele sau alte săli foarte mari în care se pun două sau trei table, ceea ce ar însemna că dacă cei de la Ministerul Fondurilor Europene sunt mulțumiți acum, și ne semnează finanțarea, noi să dăm drumul la contract, astfel încât să putem furniza școlilor echipamentele necesare. Practic, aș spune că suntem pe ultima sută de metri din acest punct de vedere și chiar mă bucur. Vă mulțumesc frumos!
2
Dl. Stana F: - Da. Am un număr de trei situații, pe care aș vrea să le adresez, nu neapărat trebuie să-mi răspundă domnul primar, doar să transmitem mai departe aparatului de specialitate:
1 - Referitor la Teatrul Vechi, presupunând că nu au evoluat lucrurile, în direcția achiziții, așa cum ne-am dori, cel puțin unii dintre noi, în acest consiliu, adresez o solicitare, o rugăminte Comisiei de Cultură din cadrul Consiliului Local pentru a organiza o dezbatere, la care să invite actorii de pe scena culturală a Municipiului Arad și nu numai, care să ne spună dacă Teatrul Cultural reprezintă un atu pentru comunitatea noastră, dacă poate fi valorificat, în ce măsură, în ce fel? Poate că vom ajunge la o concluzie mai bună, având în vedere că încă mai sunt câteva luni din acest an, în care acel preț de 200 de mii de euro este valabil, prin hotărârea aceea a Consiliului Local și poate reușim să ajungem la concluzia că ar merita să-l achiziționăm.
2 - Am adoptat, cu ceva vreme în urmă, Hotărârea nr. 171, prin care am predat Stadionul U.T.A. spre administrare Recons și doresc să aflu dacă s-a întocmit proces-verbal de predare – primire, dacă a fost elaborat acel plan de lucrări privind activitatea de administrare, întreținere și exploatare și plan al lucrărilor de remediere a defecțiunilor și neconformităților identificate?
3 – În data de 4 februarie 2021, am adresat o solicitare, în numele mai multor cetățeni, care au reclamat neconformitatea zonei de impozitare în care sunt încadrați. Mi s-a spus că este în lucru subiectul, dar aș dori să fiu informat, punctual, pentru fiecare din cele aproape 20 de situații, care a fost soluția? Eu voi depune în scris toate aceste solicitări, așteptând răspuns și, în acest context, vreau să vă rog să încercați să trimiteți în termen răspunsurile la solicitările consilierilor. Și aici motivez prin faptul că am adresat, Grupul USR-PLUS, o solicitare privitoare la situația de la Baza „Constructorul” în data de 4.08., la care cel puțin la mine, nu a ajuns niciun răspuns. Acum, dacă cumva s-a trimis și l-am ratat, vă rog să mă trageți de mânecă, dar în cazul în care n-a fost trimis, să-l trimiteți cât de curând. Mulțumesc frumos!
Dl. primar: - Mulțumesc și eu. O să primiți și răspunsuri în scris, punctual, aș da câteva răspunsuri, pe care le pot formula acum.
1.Referitor la Teatrul Vechi, așa cum eu am promis, împreună cu domnul Schwartz și ceilalți, a început o acțiune de donație publică, din fair play, nu am vrut să public, dintre toți cei care au avut declarații publice și politice, inclusiv aici, câți au contribuit măcar cu un leu! Principial, pentru că acum puteți vedea și dumneavoastră, că a început să se deschidă publicului Cazinoul din Arad. Mandatul trecut, aceleași, oarecum, discuții, aveau loc aici - de ce nu cumpără municipalitatea, cu sute de mii de euro, un imobil – istoria Aradului… și nu mai dezvolt frazele! Și am spus atunci că pentru buna administrare a unui ban public, o clădire nu pleacă din oraș! Dacă există un privat, care dorește să cumpere din bani privați, să o renoveze din bani privați, să o administreze din bani privați, în comparație să o cumperi din bani publici, să o renovezi din bani publici, să o administrezi din bani publici și să nu iei nicio taxă și niciun impozit, pentru că este în domeniul public, pe când dincolo, după ce este finalizată și arată bine și este tot imaginea orașului, o mai și impozitezi și o taxezi și pe ea, ca imobil, și activitatea, între cele două, un bun administrator al banului public, pentru ce ar trebui să opteze? De aceea, atunci când vin unii care spun că doresc să cumpere, să cumpere, dacă doresc! Dar vă mai spun ceva – tare mă tem că a fost doar o încercare de a avea acces la banul public, pentru că de atunci n-a vândut-o! A venit cu o sumă, dar dacă este momeală și dă banii Primăria! Marele cumpărător care ar veni s-o cumpere n-a mai semnat niciun contract, din câte știu!
2. Referitor la UTA – da, este predat Recons – ului. Din câte știu, au fost și la fața locului pentru a evalua situațiile mai puțin plăcute, care creează probleme acolo și a vedea ce este de remediat. Unele, mai minore, din câte știu, sunt și remediate, altele, urmează să ne prezinte Recons-ul ce ar însemna, să vedem cât este pe partea de garanție de la firmele executante sau cât este din proiectare sau dacă nu este de acolo, unde este problema, cert este că până în momentul de față nu cred că ați auzit să avem o problemă când am avut meciuri. UTA, bine că joacă cu rezultate bune și din punct de vedere al stadionului și al gazonului, chiar nu am avut probleme și mă bucur! Dar aia nu înseamnă că unde sunt mici probleme, nu trebuie remediate! Ce știu este că i-am lăsat în urmă cu două săptămâni și ceva, trei, într-o discuție operativă de luni dimineața, cu domnul director, și știu că era pe finalizare, o procedură transparentă și legală prin care spațiile comerciale de acolo să fie scoase la licitație astfel încât să nu fie nici o discuție că cineva este favorizat sau nu și să aducă cât mai mulți bani, pentru că stadionul și când stă, în sensul că nu are loc nicio activitate acolo, consumă, după cum știm și ne dorim să avem cât mai multe posibilități de finanțare. Dar o să-i rog să vă dea și răspuns scris. Vă mulțumesc frumos!
Dl. Stana F: - Îmi permiteți domnule președinte? Foarte pe scurt! Aveți dreptate – referitor și la Cazinou și aceeași situație este și la Hotel „Ardealul”, doar că Teatrul Vechi are ca obiect de activitate culturală. Nu putem să facem acolo alimentație publică! Nu va veni niciun privat să-l cumpere sau îl va cumpăra, dar nu-și va permite să desfășoare activități culturale. Vedem și știm cu toții că ele, singura șansă a acestora este să fie subvenționate din banul public. De aceea vreau să avem cu toții în vedere faptul că Teatrul Vechi este altceva și decât cazinoul și decât Hotel „Ardealul” și trebuie să avem acea discuție. M-aș bucura să fie prezentă toată lumea de aici, să fie sub auspiciile Consiliului Local și ale Comisiei de cultură. Mulțumesc!
Dl. primar: - Da, acum, trebuie să vă mai dau un scurt răspuns – aveți dreptate, nu-i același lucru, dar așa cum, de exemplu, la Cazinou, am găsit înțelegere și o vom pune în aplicare, încă la momentul la care s-au apucat de lucrări, ca pentru momente festive, cum sunt celebrarea căsătoriilor civile, să ni se spună spațiul la dispoziție, gratuit, nu putem să știm dacă nu vom găsi soluții ca cineva care dorește să investească într-un astfel de imobil, să găsească și o parte care să fie folosită pentru act cultural. Cu atât mai mult cu cât acolo și noi sau oricine altcineva, fiind o clădire foarte veche, dincolo de investițiile foarte mari, vom avea o problemă cu avizele, atât ISU, mai ales, și alte instituții din ziua de astăzi, pentru a putea funcționa în condiții de legalitate. Dar asta nu înseamnă că nu trebuie să facem orice demers posibil legal și civilizat. Vă mulțumesc frumos!
Dl. Vlad C: - Pe subiectul aceasta, singura mea problemă este că îl văd pe domnul Schwartz, un om care a dat atât de mult Aradului, fiind nevoit să ceară bani de la X, de la Y și de la Z, că primăria „comunei noastre” nu este în stare să cumpere un teatru. Dacă mai are cineva pe acest subiect o intervenție, dacă nu, trecem la altul. Da, domnule Mayer, vă rog!
Dl. Mayer S: - Aveți dreptate, domnule primar, această clădire a Teatrului Vechi nu pleacă nicăieri. În timp, în schimb, s-ar putea să se prăbușească. Deci, din această cauză, susțin și eu această inițiativă a colegului meu Florin Stana. Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Domnule președinte, eu o rog pe doamna Săbău să ia și ea cuvântul, să fie tot grupul la discuție – USR!
Dl. Vlad C: - Păi, stați, că încă n-am ajuns la restul colegilor, domnule Cheșa! Dar dacă dorește domnul Buruc..
Dl. Buruc C: - Nu, vă las pe dumneavoastră, că văd că… da, voiam atât, scurt, doar să-i spun domnului primar că pe principiul acesta de gândire - un privat administrează mai bine o clădire decât statul – putem să dăm și Teatrul de Stat și Filarmonica și clădirea Primăriei și să facem jumătate discotecă, jumătate consiliu, că în ritmul acesta, cam acolo vom ajunge!
Dl. Vlad C: - Bine. Domnule Costea, vă rog!
3
Dl. Costea I: - Mulțumesc. Comparativ cu colega noastră, care a adus o problemă ce ține de autoritățile de la nivel central sau colegul meu, care a adus o problemă ce ține de jocul dintre privat și stat, eu aduc o problemă ce ține de administrația locală. În momentul de față, localitatea Dezna, din județul nostru, are o incidență de 5,31 la mie, Ignești are 4,31. Municipiul Arad este o chestiune de timp, maxim o lună de zile, cel mai probabil, până va ajunge și el la această incidență. Știința nu se bazează pe dorințe sau pe speranțe, se bazează pe date. Ce nu am menționat – la ședințele la care am întrebat de acel lift de la Spitalul Municipal, Spitalul Municipal în curând își va schimba din nou profilul, va prelua din nou pacienți covid. Din nou pacienții care vor fi internați acolo vor fi pacienți cu comorbididăți multiple, care, în momentul în care se vor stopa respirator, vor fi resuscitați cu succes și o să fie din nou nevoite acele cadre medicale să care pe scări pacienții, să treacă o curte, ca să ajungă acei pacienți la ATI, pe respirator. Întrebarea mea este din nou aceeași pentru aparatul de specialitate sau pentru domnul primar - au trecut șase luni de zile, ne-ați confirmat atunci și ne-ați dat încredere că o să fie construit acel lift la Spitalul Municipal, în așa fel încât pacienții să fie transportați cu ușurință și nu doar pacienții, buteliile de oxigen sunt cărate de asistente, de infirmiere, de medici, noaptea, există medic și asistentă care, cumulativ, kilogramele lor nu fac cât kilogramele pacientului care este cărat pe scări. Întrebarea mea este următoarea: la șase luni distanță, de când ați spus un „da” foarte hotărât, cât timp credeți sau cât timp estimați, în așa fel încât colegii să nu-și mai facă speranțe, ținând cont că intrăm în valul IV, cât timp credeți că va dura până o să existe un lift la Spitalul Municipal?
Dl. primar:-N-aș vrea să intru într-o polemică, nici instituțională, cu nimeni, dar dumneavoastră cereți unei administrații să rezolve probleme în câteva luni de zile, ceea ce alții n-au rezolvat în 11-12 ani. Noi am predat fostul Spital Municipal într-o singură entitate juridică și administrativă, Spitalul Județean, sub autoritatea Consiliului Județean și n-a fost prima dată când am și finanțat, am dat bani către Spitalul Județean, cum este cazul sălilor de operație, care se finalizează acum, și n-au avut capacitatea administrativă să le ducă la bun sfârșit licitațiile și a trebuit să luăm finanțarea înapoi și să o dăm în finanțarea noastră, ca proprietari de clădire. În speța liftului suntem în situația în care suntem în procedurile birocratice, destul de lungi, ale licitației, pentru achiziționarea și montarea lui. Da, dar săptămâna trecută a ieșit o ordonanță de urgență, care puțin mai simplifică și îți permite să nu mai stai până la ultimele instanțe și după o decizie a CNSC – ului, să semnezi contractul. Acesta este motivul pentru care am spus un „da” apăsat și data trecută și îl spun astăzi, că noi suntem în procedurile legale de achiziție și montarea lui! Care, în momentul în care se vor finaliza, va exista. Dar cu certitudine o facem mult mai repede și mult mai aplecat decât s-a întâmplat în ultimii ani.
Dl. Costea I: - Dacă-mi permiteți o mică, scurtă mențiune? Până în 2018 nu s-au realizat SF-uri în ceea ce privește liftul la Spitalul Municipal, la Spitalul ORL sau oftalmo, ideea este că s-au alocat acești bani, prima dată, în 30 de ani, pentru un lift la Spitalul Municipal, s-au alocat în urmă cu șase luni, din bugetul municipalității. Tot ce înseamnă licitație, tot ce înseamnă apoi plimbarea prin sala de judecată, să vedem exact cine câștigă licitația, cine duce construcția la bun sfârșit! Acestea sunt problemele birocratice, dar trebuie să știm exact – când începe licitația, când se finalizează, cine a câștigat-o, când se pune prima cărămidă, în așa fel încât acei colegi, care, cel mai probabil vor trece și valul IV, la fel cum a trecut și valul I și valul II și valul III, să știe exact – valul următor, dacă acesta va mai fi, sau peste doi ani, va exista lift? Ei au nevoie de o estimare fiindcă lucrurile rămân așa de 30 de ani și acum există bani, bani care s-au alocat deja și este vorba doar de o estimare din partea dumneavoastră, atâta tot!
Dl. primar: - Cu tot respectul, ați făcut două afirmații total greșite, ați folosit de câteva ori termenul de „spital municipal” și tot accentuez că el nu mai este „spital municipal” de 10 ani de zile și am făcut-o și acum câteva minute și ați spus că doriți un termen - când se finalizează ceva. În România, din păcate, cel mult, poți să estimezi când începi o procedură, nici atunci nu-i sigur că vrei să-i dai drumul și îți întoarce caietul de sarcini de la București, de la Agenția Națională a Achizițiilor. Dar să-i solicitați cuiva să vă spună că se finalizează până în data de…, noi, cel mult, dăm termene aici, în ședințele operative, cei care pricep, până la ce dată să fie gata caietul de sarcini și până la ce dată să fie ridicat în SEAP. De la momentul acela încolo, este o adevărată bătălie birocratică! Pe care încercăm, de 15 ani ne tot promite că ne-o schimbă! Aceasta este singura problemă! Dar pentru că ați întrebat și punctual, vă voi răspunde după ce verific acum, zilele acestea, exact în ce fază este, dacă este contestată de către cineva, dacă este în procedura nu știu care și atunci, pe noua ordonanță de urgență, poate că am putea face o estimare mai exactă. Dar dacă suntem oameni serioși și responsabili în administrație, nu aruncăm estimări și date, când știm că este ceva ce nu mai depinde de noi. Da, a depins de noi să bugetăm, da, a depins de noi, de toți, să facem caiet de sarcini, da, a depins de noi să-l urcăm în SEAP. De aici încolo, cine participă, am avut situații cu contract semnat și după aceea a renunțat, că s-au schimbat prețurile sau au intrat în faliment, sunt atât de diverse. Dar cel puțin față de sistemul de referință, pe care i-am luat în anii de dinainte, nici nu s-a discutat, în care nici nu s-a bugetat, în care nici nu și-au luat în calcul să facă așa ceva, cel puțin, acum suntem cu mult, cu mult mai avansați! Vă mulțumesc frumos!
Dl. Costea I: - Domnule primar, și cu asta închei, aici noi nu vorbim neapărat de Spitalul Județean, vorbim de o clădire, clădirea municipalității, la fel cum Primăria este a Primăriei, Primăria are lift, clădirea, care aparține Primăriei, unde în momentul de față, la Piața Mihai Viteazul, unde își are locul Spitalul Municipal vechi, actualul Spital Județean, nu are lift! Clădirea este a municipalității, nu a Consiliului Județean. Este adevărat că secțiile de acolo intră în jurisdicția Consiliului Județean, ca spital județean, dar clădirea, unde se poate construi un lift de către Primărie, este a Primăriei. Vă mulțumesc!
Dl. primar: - Îmi cer scuze, vă mai spun încă o dată - poate reușiți să înțelegeți - n-a spus nimeni că nu este clădirea municipalității, că nici nu puteam bugeta sau licita, am spus că existau până acum două variante: una – cel care are în administrare Spitalul Județean, ca entitate juridică, în zece ani putea să execute, dacă dorea, și lift, așa cum s-au făcut săli de operații, putea să facă alte dotări acolo! Nu s-au făcut! Ne-am asumat - o noi, pentru că avem portița legală, chiar dacă nu este în persoana juridică a noastră, dar suntem proprietarii clădirii, anumite categorii de lucrări avem voie să le bugetăm și să le executăm noi. Și pentru că am văzut că de ani de zile nu s-a rezolvat problema de către cine era în drept să rezolve, cel care administrează, cel care este zilnic acolo, ne-am asumat… Spitalul Județean! Păi așa am început! Și dacă nu au făcut acest lucru, în alte situații și cu bani primiți de la noi, atunci ne-am asumat noi, așa cum ați spus, șase luni de zile. Dar acum nu reproșați celor care vor să îndrepte un lucru și să-l facă, de ce nu s-a terminat în șase luni de zile, în timp ce alții n-au făcut-o de 10 ani, din proceduri birocratice ale unor licitații! Știm foarte bine că este clădirea noastră, de aceea lucrăm și la ORL, la fațadă, acum, de aceea am demarat și procedura pentru lift! Se va face până la sfârșitul anului ! Doar să fie niște nebuni, să se tot conteste pe acolo! Nu cred că este cazul, că acum ne ajută ordonanța! Cred că este simplu de înțeles, nu este nici scuză, nici acuză! Este o situație de fapt, pe care am prezentat-o – de ce licităm noi și de ce suntem în procedură acum. Cred că este simplu de înțeles! Mulțumesc frumos!
Dl. Costea I: - Și eu vă mulțumesc!
Dl. Vlad C: - Ilie, de ce nu ai făcut liftul ?Ce ați făcut atâția ani? Domnule Curcanu, vă rog!
4
Dl. Curcanu D: - Foarte scurt, că ne-am întins – o întrebare – între Polivalentă și Baza Constructorul, în parcul de pe Malul Mureșului, sunt o serie de sculpturi amplasate. Întrebarea pentru aparatul administrativ – când s-au curățat acele sculpturi ultima oară și dacă există în plan curățarea lor?
Dl. primar: - O să vă răspundem în scris!
Dl. Curcanu D: - Nu. Doresc să mi se răspundă acum. Au mai fost și alte sculpturi curățate în acest oraș!
Dl. primar: - Domnule consilier, și eu aș fi dorit ca dumneavoastră să nu fiți în Consiliul Local!
Dl. Curcanu D: - Și eu mi-aș fi dorit ca dumneavoastră să nu vorbiți 10 minute!
Dl. primar: - Asta este! Doar că eu sunt ales de către cetățeni în mod direct, dumneavoastră sunteți pe listă..!
Dl. Vlad C: - Vă rog frumos!
Dl. primar: - Mulțumesc!
Dl. Curcanu D: - Mulțumesc și vă rog să nu vă mai băgați peste alții! Mulțumesc!
Dl. Vlad C: - Domnule Curcanu, vă rog frumos! Se agită domnul Mariș prea tare, îl văd cu coada ochiului. Nu știu, domnule Mariș, cum doriți! Ținând cont că mai avem un vot și nu au fost mai mult de un candidat sau doamna Aur, mai aveți o intervenție?
Dna Aur C: - Da. Vă rog frumos, masa aceasta grozavă să i-o dați data viitoare domnului Mariș, insist!
Dl. Vlad C: - Masa la care stă doamna Aur se clatină și are un picior aplecat și astfel a spus să v-o dăm dumneavoastră la următoarea ședință.
(n.n. din sală vorbește cineva, nu se înțelege ce spune, nu vorbește la microfon)
Da, păi, știu că aveți o relație destul de și atunci ar putea să se mute…Bine.
19
Proiect de hotărâre nr. 425/2021 privind alegerea președintelui de ședință pentru perioada septembrie – noiembrie 2021 - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Acum, ca să nu mă acuze domnul Mariș de bășcălie și să terminăm această ședință, că mai avem una, nu de altceva. Dacă nu mai sunt intervenții, supun la vot unica propunere de președinte de ședință pentru următoarele trei luni în persoana domnului Ilie Cheșa.
Cine este pentru? 14 pentru, 9 abțineri (dl. Faur, dl. Korodi, dna Waas, dna Naaji,
dl. Ilioni, dl. Mariș, dl. Gaman, dl. Fordon, dl. Barb) – 23 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 428 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc. Domnule Cheșa, vă doresc un mandat cel puțin la fel de interesant ca al meu! Declar ședința de astăzi încheiată!

(n.n. ședința s-a încheiat la ora 12.05).



[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved