Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74093519
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  30-06-2021


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței ordinare din data de 30.06.2021 Nr. 55.287/14.07.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței ordinare
din data de 30.06.2021
Nr. 55.287/14.07.2021

La ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 30 iunie 2021, au fost prezenți 22 de consilieri din totalul de 23 consilieri în funcție.
A absentat domnul consilier Florin Mariș (concediu de odihnă). Domnul consilier Decebal-Ciprian Fordon și-a exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv, prin platforma on-line de videoconferință (Zoom Meeting). Ședința a început la ora 10,00 și s-a încheiat la ora 10,56.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Codrin-Dacian VLAD.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect - șef al municipiului, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dl. Szuchanszki Ștefan - director executiv al Direcției Patrimoniu, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dl. Adrian Toma – director general, Direcția Generală Poliția Locală Arad, dna Claudia Macra, director executiv al Direcției Comunicare, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dna Olimpia Stoica, șef serviciu, Serviciul Buget, dl. Albert Ladislau, director executiv adjunct al Direcției Venituri, dna Ioana Albu, șef serviciu, Serviciul Juridic, Contestații, dna Sorina Ila – director executiv al Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Arad, dna Magda Matzek – consilier, Serviciul Contabilitatea Bugetului General, Datorie Publică, dna Laura Bocancios, șef serviciu, Serviciul Programe Europene de Dezvoltare, dl. Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dna Sobaru Adriana, șef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dna Oana Oprean, șef serviciu, Serviciul Baze Sportive, dna Delia Anghel, consilier, Serviciul Baze Sportive, dl. Sorin Munteanu, șef serviciu, Serviciul Monitorizare Strategii, dl. Iulian Morar, șef birou, Biroul Monitorizarea Comportării în Timp a Construcțiilor, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet Primar, dna Oana Blaghi, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Sorina Groza, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dl. Varjasi Kristian, referent, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Gabriel Lăbău, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Lucian Hațegan, referent, Serviciul Baze Sportive, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Cozlac Stefan, consilier, Serviciul Întreținere și Reparații Căi de Comunicații Terestre, dna Sandra Dinulescu, șef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Doris Micu, consilier, Compartimentul Asistență Juridică, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, dl. Alexandru Popa, referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Cristian Todinca, referent, Biroul Relații Mass-Media, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Ispas Florina, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local: dna Oana Pârvulescu, director general al Serviciului Public de Interes Local “Direcția de Asistență Socială Arad”, dna Liliana Purdi, inspector, Centrul Social Cantina Municipală Arad, dl. Ioja Lucian Vasile, inspector de specialitate, Centrul Social Cantina Municipală Arad, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public Arad SA, dna Angelica Mateuț, director economic al SC Compania de Transport Public Arad SA, dna Emanuela Chiș, contabil șef al SC Tîrguri, Oboare, Piețe SA Arad, dl. Mehelean Nicolae, director general al SC Recons SA Arad, dna Ardelean Cornelia, director economic al SC Recons SA Arad;
- alții: Dehelean Sebastian, invitat.
- presa: Lucian Șerban – „Arq.ro”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Diana Duțu -„Aradon”/”Jurnal Arădean, Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Dan Coita – „Aradreporter.ro”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 24.06.2021 a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 1388/24.06.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 24.06.2021 a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 24.06.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.

În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Bună-ziua! Din câte știu, avem un coleg, care este online (n.n. dl. Fordon), a fost la spital și domnul Mariș, care este în concediu și nu poate nici intra cu semnalul.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Suntem în ședința ordinară aferentă lunii iunie. Înainte de ordinea de zi, o foarte scurtă prezentare/informare. S-a finalizat licitația pentru documentația drumului expres Arad-Oradea. Nu au fost contestații în termenul legal. Am convenit că mâine, la Oradea, împreună cu domnul Bolojan, cu Președintele Consiliului Județean Arad și cu Primarul Municipiului Oradea, semnăm contractul pentru documentație, urmând cursul tehnic, să-i spunem, și, după aceea, să vedem, pentru că este o lucrare mare, inclusiv cea de documentație, în următorii ani să vedem finanțarea și licitația pentru lucrare. S-au definitivat toate, mâine vin și cei, am înțeles că este cineva din București, la Oradea, pentru încheierea contractului. Bun. Ordinea de zi de astăzi o are toată lumea. Vă rog, domnule Galea!
Dl. Galea C: - Bună-dimineața! Propun să scoatem de pe ordinea de zi toate subiectele legate de reorganizarea Primăriei, respectiv punctele: 13, 14, 15, și 16 pentru că noi considerăm și marea majoritate sunt de acord cu acest aspect, că, pe fond, este un lucru bun să reorganizăm, dar pe formă cred că este necesar să ne adunăm să mai lucrăm și să facem o analiză mai amănunțită legat de această reorganizare. Mulțumesc.
Dl. primar: - PSD-ul? La microfon, de principiu!
Dl. Cheșa I: - Bună-dimineața! Ce întrebarea este aceasta, domnule primar?
Dl. primar: - Ce părere aveți de propunerea colegului dumneavoastră, dacă nu vă deranjează? Dacă nu, îmi retrag întrebarea!
Dl. Buruc C: - Numai PSD-ul este aici? Haideți să supunem la vot și vedem ce spune consiliul!
Dl. primar: - USR-ul? Bun. Să le luăm în ordine! Conform Codului administrativ, drept de inițiativă pe ceea ce înseamnă organigrame, referitor la aparatul de specialitate, de lucru, al primarului unei unități administrativ - teritoriale, îl are doar primarul. Din punct de vedere legal, se vine cu el la vot în consiliu! Consiliul, prin consilieri, se poate pronunța în două momente: la momentul ordinii de zi sau, dacă rămâne pe ordinea de zi, la momentul votului pentru fiecare proiect. Tot pe Codul administrativ, drept de retragere are inițiatorul sau, așa cum spuneați dumneavoastră, prin vot, consilierii! Din punctul meu de vedere, de inițiator, eu nu, și dau masca jos, să se audă bine – nu retrag proiectul! Dar, conform Regulamentului, sunt obligat să supun votului dumneavoastră. Votul vă aparține! Bun - supun la vot. Cine este pentru, că asta ați propus – retragerea de pe ordinea de zi a punctelor 13, 14, 15 și 16, parcă așa este, da? Că sunt 4, înțeleg! P.M.P.- ul ? Cine este pentru retragere? PMP – pentru; USR – pentru; UDMR – pentru, PSD – pentru; PNL-ul? Bun. Cine se abține sau cine este împotrivă, atunci? (n.n. 8 consilieri - abținere). Abținere.
Dl. Fordon D: - Abținere.
Dl primar: - Dumneavoastră ? Păi ați votat mai înainte pentru!
Dl. Stana F: - Dacă-mi permiteți o scurtă intervenție, foarte scurtă! Cred că este un pas bun pentru reforma administrației din Arad,…
Dl. Cheșa I: - Nu-și are locul intervenția liderului de la USR-PLUS, domnule primar!
Dl. primar: - Haideți să nu ne certăm! Ați votat! Dați-mi voie!
Dl. Cheșa I: - Corect!
Dl. primar: - Am înțeles! Ați votat să fie scos! Haideți, că la ”Diverse” mai continuăm, că oricum vor mai fi discuții, ca să respectăm, să-i dau cuvântul după aceea domnului președinte…
Dl. Vlad C: - Dacă se poate, Florin, rămâne la „Diverse”…
Dl. primar: - Haideți să încercăm să fim ordonați!
Dl. Stana F: - Era o chestie de 10 secunde și puteam să nu mai revenim niciodată la subiectul acesta, să o mai o lungim încă o dată. Dacă domnii de la PSD sunt deranjați de faptul că noi solicităm ca această reorganizare a aparatului administrativ și a structurilor să se facă pe criterii de eficiență, pornind de la nevoia de încărcare cu sarcini și de la ceea ce trebuie făcut în fiecare departament, am să-i înțeleg, dumnealor, probabil, vor altceva. Vă mulțumesc.
Dl. primar: - …aleg între dumneavoastră... Aș vrea să încheiem subiectul și să trecem după aceea în ordinea de zi. Eu mai vorbesc un minut și apoi supun votului ordinea de zi, ce a rămas din ea și predau ședința domnului președinte. Deci, pe subiectul: reformă, reorganizare, reașezare, numiți-o cum doriți, s-a făcut multă vorbire, s-a argumentat de către toată lumea că este necesară. S-a lucrat la această formă, de la buget încoace, circa două luni și ceva, de aceea s-a ajuns în acest moment cu ea. Ca la orice lucru, sunt convins că nu este nimic perfect, cu atât mai mult, la astfel de situații și de discuții. Dar, principial, nu putem fi, cel puțin eu, de acord, că-i cerem arădeanului care ne plătește salarii și tot ce ține de funcționare, să suporte, să luăm și credite și noi să nu încercăm să facem și noi niște minime economii. De la buget încoace, pe partea de funcționare, am strâns cureaua mai mult decât aveam găuri la ea, cei care lucrează în Primărie știu cât de greu le este în acest moment și este, în continuare, necesară și o discuție, ca să-i spun așa, dar care să se finalizeze și pe ceea ce înseamnă restructurare. De la condiții minimale, în care tai doar niște căsuțe goale, până la cele în care comasezi, desființăm și din funcții de conducere și chiar și din cele de execuție. Ca să nu ne mințim între noi, pe acest subiect eu am avut discuții cu fiecare, să spun așa, grup, cu excepția PSD-ului. Cu o singură excepție care, joi, înainte de a da drumul la ordinea de zi, mi-a spus că se mai gândește, ceilalți, toți au fost de acord că mergem înainte. După care, ca de obicei, că așa este în politică, văd, își schimbă opiniile. De aceea, vă propun, pentru următorul pas, dacă tot astăzi ați scos-o de pe ordinea de zi, până mâine, fiecare grup să-i propună domnului viceprimar unul, maxim două persoane, ca să n-o facem foarte mare, care să participe la discuțiile - cum se dorește să fie această lucrare. Vă rog de comun acord să spuneți cât credeți că este necesar. În opinia mea, cred că două săptămâni este suficient. Dar dacă doriți mai mult, eventual, în mersul lucrărilor, mai putem da un termen. După care, ceea ce se agreează, dacă este în consonanță și cu voința primarului, pentru că așa cum v-am spus, el este singurul, pe lege, care are dreptul să inițieze, venim din nou în ședință de consiliu, dar înainte de asta, dragi colegi, o semnăm! Eu nu mai merg pe gentlemen's agreement! Ca joi, la prânz, să am ultima discuție și vineri să nu mai fie așa! Ori suntem oameni serioși ori știm pe ce drum mergem fiecare! Din punct de vedere al legalității, doamna secretar, are vreo problemă actualul document?
Dna Stepanescu L: - Nu!
Dl. primar: - La microfon, să rămână înregistrat!
Dna Stepanescu L: - Nu sunt probleme de legalitate!
Dl. primar: - Vă mulțumesc frumos. Vreau să vă întreb dacă sunteți de acord să facem acest grup de lucru? Pentru că, oricum, vom veni în fața consiliului! Nu vreau să mai discutăm că așa am zis eu, că am vorbit cu nu știu care și după care, când se pune matrița, nu ne mai place, că nu știu care vecină trebuie să dea examen! Să nu ne mințim! orașul este mic! Credeți că la mine n-au sunat telefoanele într-una, de o perioadă încoace?! Cum sunt convins că și la voi! De aceea, de joi, până la comisii încep să aibă fiecare opinii, mă rog! Rog frumos, tot așa, pe grupuri, îi iau din spate în față: PMP sunteți de acord să participați la aceste discuții?
Dl. Galea – Da!
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. PSD-ul?
Dl. Cheșa I: - Da.
Dl. primar: - Mulțumesc. UDMR-ul?
Dl. Bognar L: - Da.
Dl. primar: - USR-PLUS? PNL-ul? Ok. Domnul viceprimar, pentru că s-a ocupat de acest document, îl putem lua pe el ca bază, ca matriță, dar dacă doriți pe altul, n-am nicio problemă! Dar nu ne putem bate joc nici de noi, nici de cei din acest oraș, care ne plătesc! Sau, ne asumăm politic că nu dorim! Că una spunem în campanii și alta facem când suntem aici! Este simplu! Bun. Nu sunt aici să cert pe nimeni, dar mi-am spus și eu punctul de vedere. Procedural, din ce am avut pe ordinea de zi, prin votul dumneavoastră au fost retrase respectivele proiecte, pentru o reanalizare în două săptămâni. Am spus două săptămâni, și mă opresc după aceea aici, pentru că urmează și luna iulie, știu că este și perioadă de concedii, la toată lumea, dar vom avea nevoie și de rectificare de buget, pe lângă multe altele, este prima lună în care avem voie, după șase luni, după cum știți, și pe partea de salarizare. Bun. Rămâne ordinea de zi. Supun la vot următoarea

Ordine de zi:


1. Proiect de hotărâre nr. 309/2021 privind aprobarea proiectului „Integritate și responsabilitate în administrația publică arădeană” și a cheltuielilor aferente acestuia– inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 272/2021 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 154/2018 privind unele măsuri pentru reglementarea serviciului de „Întreținere și amenajare spații verzi din Municipiul Arad”, cu modificările și completările ulterioare și pentru aprobarea încheierii unui act adițional la Contractul nr. 34015/03.05.2018– inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 298/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad - inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 304/2021 pentru aprobarea Contractului de comodat privind predarea mijloacelor fixe și obiectelor de inventar către Colegiul Național ,,Moise Nicoară’’ Arad– inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 308/2021 privind neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 2, situat în Arad, str. Mețianu nr. 2, etaj I, corp A- inițiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre nr. 273/2021 privind încheierea unui Acord – cadru de Lucrări de reparații la construcții și instalații la Bazele Sportive, cu S.C. RECONS S.A., în temeiul prevăzut de art. 31 din Legea nr. 98/2016, legea achizițiilor publice, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 247/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): „Construire locuințe individuale și împrejmuire la front stradal”, intravilan Arad, str. Smochinului, nr. 9 și nr. 17, generat de imobilele cu extrasele C.F. nr. 348631 - Arad și C.F. nr. 350884 – Arad - inițiativa primarului
8. Proiect de hotărâre nr. 248/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): “Zonă locuire și funcțiuni complementare”, Intravilan Municipiul Arad, str. Rândunicii, nr. 102, conform extras C.F. nr. 353659 – Arad - inițiativa primarului
9. Proiect de hotărâre nr. 250/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism aferent (RLU): „Zonă logistică-industrie nepoluantă, depozitare și servicii”, C. A. Vlaicu. nr. 297/1, pe parcelele identificate prin extrasele C.F. nr. 352899- Arad și C.F. nr. 334337-Arad - inițiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 303/2021 privind respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 52/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind actualizarea bunurilor proprietatea privată a Municipiului Arad– inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 299/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 – inițiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre nr. 310/2021 pentru aprobarea Acordului de principiu privind înființarea de către SC CTPARK BETA SRL a unui parc industrial, pe amplasamentul situat în municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 297/1, județul Arad – inițiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre nr. 311/2021 privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad – inițiativa primarului. Retras de pe ordinea de zi.
14. Proiect de hotărâre nr. 312/2021 cu privire la reorganizarea Serviciului public de interes local Direcția de Asistență Socială Arad de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – inițiativa primarului. Retras de pe ordinea de zi.
15. Proiect de hotărâre nr. 313/2021 cu privire la reorganizarea serviciului public de interes local Centrul Municipal de Cultură Arad – inițiativa primarului. Retras de pe ordinea de zi.
16. Proiect de hotărâre nr. 290/2021 cu privire la reorganizarea Centrului Social Cantina Municipală Arad – inițiativa primarului. Retras de pe ordinea de zi.
17. Proiect de hotărâre nr. 301/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 28 aprilie 2021 – inițiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre nr. 302/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 28 mai 2021 – inițiativa primarului.
19. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna aprilie 2021 și principalele activități programate pentru luna iunie 2021.
20. Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad.
21. Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad.
Cine este pentru?
Unanimitate – 21 consilieri în sală - (1 consilier votează on-line) (dl. Fordon)
S-a adoptat Hotărârea nr. 297 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Vă mulțumesc frumos. Din ce am primit, doar la un singur punct există un amendament, care ține de Recons, nu se schimbă valoric nimic, aveau o sumă de bani, ca să ia o mașină, ceva pentru gunoi, dacă am înțeles și deșeuri, coș de containere și s-a defectat o altă mașină care ridică din oraș și trebuie intervenit acolo, doar obiectivul se schimbă, valoarea rămâne aceeași, la punctul 11. Domnule președinte, preluați comanda! Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Și eu vă mulțumesc. Este o cutumă, la Arad, ca primarul să înceapă ședințele, nu este după regulament, dar v-am acordat acest drept, regret că l-ați luat pe o direcție de discurs politic, dar trecem peste, astăzi!
Dl. primar: - Îmi cer scuze că vă…
Dl. Vlad C: - Eu dau cuvântul în ședința asta!
Dl. primar: - Domnule președinte, până la votarea ordinii de zi, ședința este condusă de către primar!
Dl. Vlad C: - Ar trebui să mai studiați puțin Regulamentul!
Dl. primar: - Vă rog frumos, dumneavoastră! Nu vreau să începem sub acest auspicii.
Dl. Vlad C: - Îl avem aici, dacă doriți, puteți să-l consultați!
Dl. primar: - Consultați ce doriți, vă rog, mai departe!
Dl. Vlad C: - Doar nu-mi spuneți dumneavoastră când să încep sau când să termin! Dumneavoastră sunteți un invitat al acestui consiliu! Iar această mentalitate de a ne pune în față niște hotărâri, fără a consulta consilierii amplu, înainte, ne-a adus în situația de a retrage aceste proiecte de pe ordinea de zi. Da,este adevărat, inițiativa schimbării organigramei este a primarului, dar aparatul administrativ deservește și acest Consiliu Local, de aceea cred că se votează în Consiliul Local aparatul administrativ. Vă mulțumesc.
Dl. primar: - Și eu vă mulțumesc. Consultați-vă colegii dacă am avut discuții pe această temă. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Am discutat cu toți colegii!
Dl. primar: - Bine! Succes!
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc. Punctul nr. 1
1
Proiect de hotărâre nr. 309/2021 privind aprobarea proiectului „Integritate și responsabilitate în administrația publică arădeană” și a cheltuielilor aferente acestuia – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 298 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc.
2
Proiect de hotărâre nr. 272/2021 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 154/2018 privind unele măsuri pentru reglementarea serviciului de „Întreținere și amenajare spații verzi din Municipiul Arad”, cu modificările și completările ulterioare și pentru aprobarea încheierii unui act adițional la Contractul nr. 34015/03.05.2018 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 299 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc.
3
Proiect de hotărâre nr. 298/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad
- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 300 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
4
Proiect de hotărâre nr. 304/2021 pentru aprobarea Contractului de comodat privind predarea mijloacelor fixe și obiectelor de inventar către Colegiul Național ,,Moise Nicoară’’ Arad – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 301 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
5
Proiect de hotărâre nr. 308/2021 privind neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 2, situat în Arad, str. Mețianu nr. 2, etaj I, corp A - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 302 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
6
Proiect de hotărâre nr. 273/2021 privind încheierea unui Acord – cadru de Lucrări de reparații la construcții și instalații la Bazele Sportive, cu S.C. RECONS S.A., în temeiul prevăzut de art. 31 din Legea nr. 98/2016, legea achizițiilor publice, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? 21 pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Szabo) - 21 consilieri în sală (1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 303 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 247/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): „Construire locuințe individuale și împrejmuire la front stradal”, intravilan Arad, str. Smochinului, nr. 9 și nr. 17, generat de imobilele cu extrasele C.F. nr. 348631 - Arad și C.F. nr. 350884 – Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 304 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
8
Proiect de hotărâre nr. 248/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): “Zonă locuire și funcțiuni complementare”, Intravilan Municipiul Arad, str. Rândunicii, nr. 102, conform extras C.F. nr. 353659 – Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 305 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
9
Proiect de hotărâre nr. 250/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism aferent (RLU): „Zonă logistică-industrie nepoluantă, depozitare și servicii”, C. A. Vlaicu. nr. 297/1, pe parcelele identificate prin extrasele C.F. nr. 352899- Arad și C.F. nr. 334337-Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenție? Domnul Buruc, vă rog!
Dl. Buruc C: - Aici am avut o recomandare - datorită faptului că în zona respectivă se dorește să se facă o fabrică sau un centru din acesta logistic, eu cred că este necesar ca locația să aibă două căi de acces pentru a nu bloca sensul acela giratoriu de la „Armonia”. Deci să fie două, că este de acces pentru Calea Aurel Vlaicu. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Și doriți să puneți un amendament în acest sens sau?
Dl. Buruc C: - Este recomandare pentru PUZ, pentru când va fi dată autorizația de construire.
Dl. Vlad C: - Ok. Perfect! Putem supune la vot? Supun la vot
Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon)
S-a adoptat Hotărârea nr. 306 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulțumesc.
Dl. primar: - Recomandările nu se votează! Domnul președinte a supus la vot, am înțeles, proiectul. Corect? Mulțumesc frumos.
Dl. Vlad C: - Bun. Proiectul nr. 10.
10
Proiect de hotărâre nr. 303/2021 privind respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 52/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind actualizarea bunurilor proprietatea privată a Municipiului Arad – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 307 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc.
11
Proiect de hotărâre nr. 299/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Avem un amendament. Vă rog, domnule Ilioni!
Dl. Ilioni F: - Da. Mulțumesc. „Având în vedere adresa nr. 3.566/18.06.2021, din partea S.C. Recons S.A. Arad, se modifică, în cadrul Listei programului de investiții pe anul 2021, cu finanțarea din transferuri, denumirea obiectivului de investiții din „Achiziție mașină de transport deșeuri/containere (1 buc)” în „Autoutilitară de transport auto cu macara hidraulică (1 buc), creditele bugetare aprobate în valoare de 700 mii lei, rămân neschimbate. Modificările vor fi cuprinse în Anexele la hotărârea privind rectificarea de buget.”.
Dl. Vlad C: - Ok. Se votăm amendamentul.
21 voturi pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl Szabo) - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
Dl. Vlad C: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru? 21 voturi pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl Szabo)
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon) – 21 consilieri în sală
S-a adoptat Hotărârea nr. 308 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulțumesc. Punctul nr. 12
12
Proiect de hotărâre nr. 310/2021 pentru aprobarea Acordului de principiu privind înființarea de către SC CTPARK BETA SRL a unui parc industrial, pe amplasamentul situat în municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 297/1,
județul Arad – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Da, domnule Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Mulțumesc. Încep prin a spune că grupul USR-PLUS consideră că trebuie să acordăm asemenea facilități investitorilor pentru a determina, a-i ajuta să învestească în municipiul nostru. Însă, cu privire la situația supusă dezbaterii, în cadrul acestui proiect, aș vrea să subliniez trei aspecte: din perspectiva investiției – vorbim de o investiție care ocupă un teren mare și care are caracter logistică-transporturi, asta înseamnă un număr redus de salariați, cu salarii mici și cu o suprafață mare utilizată. Asta înseamnă că beneficiul adus municipiului Arad, din perspectiva veniturilor, a impozitelor pe venit și a veniturilor încasate de către cetățeni, este mai redus. De asemenea, o bună parte din angajații acestui viitor investitor vor fi din zona periurbană, vor fi navetiști, și nu locuitori ai municipiului. Din perspectiva confortului – într-o zonă aflată destul de aproape de municipiu și tranzitată de locuitorii Aradului se va genera trafic de marfă. Pot spune că într-o zonă unde avem acces ușor dinspre oraș, pentru angajați, ar fi bine să facilităm investiții, care să însemne producții, care să însemne un număr mai mare de angajați și implicit un venit mai mare pentru bugetul local. Acum, din perspectivă economică, se propune, în această formulă, o scutire de impozit, care este și semnificativă și, mai ales, este pe termen nedefinit. Nu există o limită până când această scutire de impozit să funcționeze. Întotdeauna, dacă dorești să avantajezi un investitor sau să-l determini să vină, îl ajuți în perioada de început a activității, dar după aceea trebuie să plătească pentru comunitate, pentru faptul că el operează aici. Și, din această perspectivă, eu cred că trebuie, împreună, să găsim o altă variantă de a acorda facilități acestui investitor, de a găsi o formulă prin care scutirea de impozit pe clădiri și pe terenuri să fie limitată, o perioadă de trei, cinci, opt ani, dar să nu fie fără un termen. Și având în vedere motivul acesta, noi o să ne abținem, în speranța că vom găsi, totuși, acea soluție de a nu da la nesfârșit scutire pentru această investiție.
Dl. primar: - Să știți că noi am discutat subiectul, inclusiv cu staff-ul tehnic din Primărie, au vorbit și la alte primării. De principiu, ceea ce spuneți și dumneavoastră, este corect. Am înțeles, în final, că pentru documentația de la Ministerul Dezvoltării se solicită un aviz de principiu, nu se acordă facilitățile astăzi. Facilitățile se acordă ulterior, iar eu am spus că noi nu vom putea fi pentru unii „mumă”, iar pentru alții „ciumă” și, ulterior, va trebui să gândim ca atunci când vom acorda facilități, în contextul în care ați spus și dumneavoastră, oarecum, o acordare graduală. Și aici încep discuțiile, dar nu sunt astăzi, ci, la momentul respectiv, adică, funcție de cuantificabile: cifră de afaceri, număr de locuri de muncă, investiție pe nu știu câți ani, ce fel de industrie, să acorzi facilități mai mari și, gradual, în jos, până la zero, pentru cine vine, nu știu, în anumit domeniu, care nu este fără locuri de muncă sau cu prea puțin beneficiu pentru comunitatea arădeană. Acolo ar fi în discuție tot ceea ce ați propus dumneavoastră și să facem o matriță valabilă pentru oricine ar solicita așa ceva. Acum am înțeles că ni se solicită doar dacă noi am avea ceva împotrivă să acordăm facilități fiscale parcurilor industriale. Nu avem! Dar ce fel de facilități, în ce cuantum și cât, astea se vor stabili printr-o hotărâre de consiliu ulterioară.
Dl. Stana F: - Da. De aceea noi ne abținem acum și ne rezervăm dreptul de a vota atunci când vor fi supuse discuției aceste facilități.
Dl. Vlad C: - Alte intervenții pe subiect? Ok. Supun la vot.
Cine este pentru? 15 voturi pentru, 7 abțineri (dl Chifa, dna Săbău, dl Costea,
dl Curcanu, dl Mayer, dl Vlad, dl Stana) – 21 consilieri în sală,
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 309 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulțumim.
13
Proiect de hotărâre nr. 311/2021 privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad – inițiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
14
Proiect de hotărâre nr. 312/2021 cu privire la reorganizarea Serviciului public de interes local Direcția de Asistență Socială Arad de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – inițiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
15
Proiect de hotărâre nr. 313/2021 cu privire la reorganizarea serviciului public de interes local Centrul Municipal de Cultură Arad – inițiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
16
Proiect de hotărâre nr. 290/2021 cu privire la reorganizarea Centrului Social Cantina Municipală Arad – inițiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
17
Proiect de hotărâre nr. 301/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 28 aprilie 2021 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon)
S-a adoptat Hotărârea nr. 310 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
18
Proiect de hotărâre nr. 302/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 28 mai 2021 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Domnilor, vă rog! Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon)
S-a adoptat Hotărârea nr. 311 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc. La punctul 19 informările venite ș.a.m.d.
19
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna aprilie 2021 și principalele activități programate pentru luna iunie 2021
n.n. s-a luat la cunoștință.
20
Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad

A fost notificat concediul de odihnă al domnului primar Călin-Laurențiu Bibarț, pentru perioada 10-17.06.2021, prin adresa nr. 45402/8.06.2021.
21
Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Vlad C: - Dacă există intervenții, întrebări, interpelări ș.a.m.d.
Dna Stepanescu L: - Dacă-mi permiteți, la punctul 6, am consemnat o neparticipare la vot, domnul Szabo. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Mulțumesc. O intervenție din partea domnului Stana. Vă rog!
1
Dl. Stana F: - Legat de ceea ce am primit în pachetul cu „Informări” din partea agenților economici. La comisie nu au fost prezenți reprezentanții lor și, poate, dacă sunt în sală, ca să evităm un răspuns în scris și toată procedura, că nu cred că este atât de complicat să dea un răspuns la două întrebări – CET Hidrocarburi, care acum primește energia termică de la CET Arad și o livrează populației, are datorii către CET Arad, restante, de 12,4 milioane și curente - de 6,7 milioane, având în vedere că CET Arad ar trebui să încaseze de la populație banii respectivi, de ce continuă să acumuleze și să aibă asemenea restanțe? Pentru că, până la urmă, pune în pericol, le transferă mai departe problema către CET Arad, care știm că iarăși este într-o situație mai delicată. Aceasta ar fi prima problemă. Și a doua..
2
Am văzut în raportul celor de la Recons că au enunțat o problemă la bazinul de polo a unui cazan care prezintă frecvent defecțiuni. Având în vedere că celălalt bazin, cel de la Polivalentă, este închis și perspectiva de a fi redeschis nu este foarte apropiată, că este, practic, unicul bazin unde se pot antrena sportivii arădeni și cei de la Club Sportiv Municipal și de la Gloria – avem o soluție pentru ca această problemă să fie rezolvată și să nu avem nevoie să închidem bazinul în pragul iernii? Vă mulțumesc.
Dl. primar: - Îl rog pe domnul Mehelean să înceapă cu cazanul și apoi revin eu la CET.
Dl. Mehelean N: - Bună-ziua! Situația este parțial rezolvabilă. Cazanele care au fost montate nu se pretează tehnic la acele echipamente, care sunt acolo. Am luat legătura cu Tehnodomus-ul, în cursul săptămânii viitoare o să achiziționăm, o să achiziționeze ei cazanul, prin Romstal, deja au făcut achiziția și, probabil, în trei săptămâni o să fie montat cazanul nou, care va face față la tot ce este acolo. Momentan funcționează cazanul și nu sunt condiții improprii de desfășurare a activității acolo. Toată lumea este ok. Mulțumesc.
Dl. primar: - Mulțumesc. Să știți că au mai fost, cum spune domnul director, și la momentul la care preluase Primăria bazinul și nu era încă la Recons, s-a mai defectat de câteva ori, era o firmă care era din Cluj, tot au venit și au reparat, mă bucur că, până la urmă, că ne strângea în spate și pe noi.
Referitor la CET, încerc să fiu foarte concis și foarte scurt – în momentul de față, cantitatea cea mai mare de energie, așa cum ați spus și dumneavoastră, o produce CET-ul de afară, iar CET-ul mic, cum îi spunem noi, este distribuitorul – cumpără energia termică de la ei și o dă în oraș. Întotdeauna, din motive obiective, totuși, să le spunem, deoarece au fost neretehnologizate de-a lungul celor 30 de ani și încă și din perioada comunistă și mai ales magistralele pe care circulă agentul termic, ei au pierderi, CET-ul mic, distribuitorul și atunci, între ceea ce el plătește, trebuie să plătească CET-ului mare, care îi vinde apa caldă și ce încasează de la populație, de obicei, a intervenit Statul cu acoperire – pierderi. Noi, ca Primărie și alte UAT - uri din România, stai cu mâna întinsă la guverne să ți se acorde sume pentru acoperire-pierderi, ceea ce ați auzit și la alte – Timișoara, cu sume mari, Bucureștiul și, din păcate, alocările dinspre guverne vin, în general, pe criterii politice. Aradul, din 2012, n-a mai primit niciodată. În 2016, când a fost guvernul tehnocrat, a mai primit o sumă de bani, după care n-a mai primit. Și ne-ar prinde foarte bine dacă s-ar întâmpla acest lucru în această perioadă, pentru că altfel totdeauna ei se blochează, iar noi nu vom reuși într-un timp scurt, cu toate eforturile pe care le face doamna director Portaru și echipa domniei-sale, să retehnologizăm și mai ales să înlocuim toate rețelele din oraș, că acolo sunt pierderile cele mai mari. Noi, astăzi, cel mai mult, Primăria, ce vedeți și dumneavoastră și votați, plătim subvenția, mai puțin am plătit acoperire-pierderi și din motive financiare, în primul rând, și în dorința că altfel, că tot uiți cum, ăia primesc – ultima dată Timișoara a primit 45 de milioane, ca să nu rămână orașul fără energie termică. Aradul – zero. Că așa s-a negociat la nivel de Guvern! Este o realitate! Anii din urmă putem să..., luați anexele de la hotărârile de guvern și o să vedeți orașele din țară care cum primeau și uitați-vă la culorile politice și la ce culori aveau guvernele. Este o anormalitate asta, dar aici ne aflăm. Ne dorim și noi să reușim să retehnologizăm și să refacem astfel încât pierderile să fie nesemnificative. Ce mă îngrijorează este ceea ce ați spus dumneavoastră – că ei vor fi tot datori la ceilalți. Ceilalți, fiind în insolvență, practic, în management privat, la un moment dat, amenință, și au mai fost în situația aceasta, în care pun popriri pe conturile celuilalt, se judecă, ceea ce n-ar fi nicio problemă atât timp cât nu afectează cetățeanul, spitalul, școala, cu energia termică, dar dacă se blochează, noi avem o problemă majoră și ea se reduce la o parte financiară. Ce s-a putut până acum? Să se pornească centrala din Aradul Nou astfel încât să nu mai fie magistrala aia mare pe care o știți toți, prin Zona 300, pe lângă calea ferată, pe care erau pierderi mari, să se mai schimbe din rețelele mari, aia înseamnă până acum aproape 10% din total rețele, însă, ca și volum este mai mult pentru că sunt magistrale, lucrările care mai au loc se finalizează, să spunem, acum, pe Avrig și ele trebuie să meargă în paralel. Mai avem o altă problemă majoră – la momentul anului 2000, când s-au luat de la Termoelectrica toate CET-urile și au trecut la UAT- uri, toate au trecut ca patrimoniu pe publicul orașelor, cu excepția Aradului, la care rețelele și terenul și clădirile au trecut în patrimoniul societăților. De aceea, în urmă cu câțiva ani a fost un efort deosebit ca Primăria să cumpere rețelele, iar acum suntem blocați la o solicitare de finanțare de la Ministerul Dezvoltării la care ni se cere să fim proprietari pe teren. Am verificat în țară, că știam că s-a retehnologizat Oradea în urmă cu câțiva ani, la ei, în anul două mii și ceva, terenul a venit gratis la Primărie. Acum, fiind la societate, ar însemna ca noi să-l cumpărăm și fac un schimb de scrisori și de telefoane cu Ministerul Dezvoltării, chiar dacă societatea este sută la sută a Primăriei, chiar dacă ne dau drept real de folosință, de superficie, cei de acolo susțin sus și tare că trebuie să fim proprietari noi pe terenul pe care amplasăm cazanele, că altfel este considerat ajutor de stat. Și chiar solicit sprijin politic la ministere și de la dumneavoastră.
Dl. Stana F: – Foarte pe scurt, o completare, o recomandare .
Dl. primar: - Vă rog!
3
Dl. Stana F: - Știți bine, poziția USR-PLUS este de a renunța la sistemul centralizat pentru că, în Arad, noi considerăm că a trecut de punctul la care mai poate fi salvat. Dar, dacă totuși există aceste investiții, se poate face o analiză, ca să vedem unde sunt, în continuare, abonații branșați și unde merită să mai păstrăm sistemul și care sunt zonele, blocurile, unde poate mai există unul sau doi pe o scară de bloc și unde nu mai merită să investești dincolo de rețeaua de transport, să faci rețea de distribuție pentru doi abonați, să investești sute de mii sau milioane de lei. Pentru că, cred că ar fi o cale mai normală, cumva de mijloc, în care să nu risipim bani, va fi și mai repede finalizat un asemenea proiect, ar avea șanse de succes mai mari.
Dl. primar: - Bun. Rog să se noteze – o să solicit la CET, dacă poate, o analiză cât mai repede. Îl rog pe domnul Bognar, că s-a ocupat de CET-uri mult timp!
Dl. Bognar L: - În principiu, ar trebui să facem o analiză mult mai profundă în ceea ce privește emisia în atmosferă. Noi am avut, la un moment dat, un angajament, dar nu numai Aradul, ci, mă rog, ca membru al Uniunii Europene, și țara, privind reducerea emisiilor. În acest context, în strategia de mediu, este păstrarea CET-urilor, deci emisiile din cartier, care au un impact negativ și suma lor totală poate să fie mai mare decât dacă am avea o încălzire centrală performantă și probabil că tendința este aceea de a limita, la un moment dat, emisiile în ceea ce privește habitatul comun. Ar trebui să ne gândim la niște soluții. Blocurile care sunt și au fost construite pentru încălzire centralizată, să fie într-adevăr, mai atractive pe soluția de încălzire centrală decât pe cazane, ca să avem din punct de vedere al mediului rezultatele care sunt, în condițiile actuale, impuse sau cerute. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Alte intervenții? Domnul Siegfried Mayer?

4.
Dl. Mayer S: - La o solicitare din partea cetățenilor către grupul consilierilor USR-PLUS, aș dori să vă inițiez o întrebare, domnule primar, când se vor relua audiențele dumneavoastră, respectiv ale domnului viceprimar, în mod fizic? Mulțumesc.
Dl. primar: - Voi solicita un punct de vedere la DSP și dacă este favorabil, de săptămâna viitoare, din luna iulie, că iată, mâine este 1 iulie!
Dl. Mayer S: - Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Domnul Costea.
5
Dl. Costea I: - Aș avea o întrebare pentru domnul primar – în urmă cu trei luni de zile am fost acuzat că am făcut o declarație politică, în ciuda faptului că doar am descris cum se transportă pacienții în cadrul Spitalului Municipal. Diferența între Spitalul „Foișor” din București, am fost toți în fața televizoarelor, când s-a întâmplat acel eveniment televizat și în cadrul Spitalului Municipal se realizează la fel transportul pacienților, la Spitalul Municipal Arad nu este lift, pe când Spitalul „Foișor” are lift. Doctorul Korodi, care este în acest consiliu, poate confirma că buteliile de oxigen și toți pacienții sunt transportați cu ajutorul medicilor, asistentelor și infirmierilor. Întrebarea colectivului de acolo, trei luni de zile mai târziu, este care este statusul acelor lucrări și pe când se preconizează finalizarea lucrărilor pentru liftul de la Spitalul Municipal și de la Spitalul ORL?
Dl. primar: - Vă remit, dacă doriți, contractul care este în derulare, cu perioadele și cu ce avem acolo, ca să vorbim pe documente, că altfel…și, după cum știți, legal, dacă nu-și respectă termenele noi putem aplica penalități. Ca să înțelegeți, din punct de vedere juridic, spitalul, fostul spital municipal, este împreună cu cel județean sub o singură entitate sub autoritatea Consiliului Județean. De-a lungul timpului noi și legea ne permite ceea ce se întâmplă aici, noi mai putem investi în clădirile noastre, că ele sunt date în folosință. Viața ne-a arătat că, din păcate, atunci când am făcut alocări bugetare către Spitalul Județean, pentru a-și face dânșii licitația și lucrările, ne-am trezit chiar la municipal cu secțiile de chirurgie de la urologie, că au stat banii câțiva ani la Spitalul Județean și au reușit să facă o proiectare, doar! Și aceea deficitară! Și a trebuit să retragem banii, să reluăm noi toată licitația și să fie în execuție de - abia acum, partea de chirurgie de la urologie, greșesc, domnule doctor? Nu greșesc! Și este pe finalizare. La fel am procedat și acum. Nu am mai acordat banii acolo, că am văzut că nu au fost în stare să-și facă licitațiile și le-am făcut noi. Și sunt în derulare, probabil cu urcușuri și coborâșuri, că așa este la firmele românești. Dar ne-am străduit, când spun „ne-am străduit”, mă refer la staff-ul tehnic din Primărie, să împingă lucrurile în față deși, era mult mai practic, mult mai ușor – primăria, dumneavoastră, arădeanul face efortul financiar, îl pune la dispoziția administratorului și el se îngrijește de ce are de făcut acolo. Așa lucrăm cu foarte multe școli, la care, dumneavoastră, prin buget, le acordăm sume de bani și ei se gospodăresc. Am constatat că, din păcate, n-a funcționat aici, de aceea sunt acum la noi. Dar și ei, cei din spatele dumneavoastră, sunt aglomerați de multe ori, fiind obligați să facem noi toate documentațiile, și cele pe care ar fi trebuit să și le facă alții. Mulțumesc.
Dl. Korodi A: - Dacă-mi permiteți – deci, în buget sunt prevăzute trei lifturi: 1 lift la Pavilionul Chirurgie – Urologie - ATI, 1 lift la Pavilionul Medicină Internă și 1 lift extern, toate trei sunt lifturi externe, al treilea lift - la clădirea Oftalmologie – ORL. Aceste trei lifturi sunt prevăzute. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Domnule Curcanu, dacă tot ne-ați scutit la cele trei PUZ - uri astăzi, spre surprinderea tuturor, puteți să luați acum cuvântul!
6
Dl. Curcanu D: - Mulțumesc. Foarte scurt. Domnule Bibarț, am primit destul de multe mesaje și telefoane legat de mirosul neplăcut ce provine de la Stația de epurare și situația aceasta persistă de câțiva ani de zile. Nu știu, când credeți, în opinia dumneavoastră, că se va rezolva problema, efectiv? Adică, de patru, cinci ani este aceeași situație, nimic nu se schimbă și oamenii din Alfa, Confecții, Pârneava și alte cartiere sunt destul de deranjați de acel miros de fermă! Vă mulțumesc.
Dl. primar: - Și eu! Ne ajutați, cumva, la un moment dat și cu un vot și cu un sfat tehnic, cum ne desprindem de Compania de Apă Județeană? Sau avem noi, a noastră, municipală și să putem stabili regulile? Că, astăzi, ține de Compania Județeană, care ne spune ce ne spuneați și dumneavoastră, de cinci ani de zile, că urmează să remedieze, că trebuie să crească nu știu ce copaci acolo, că este nămolul la uscat și trebuie dat în agricultură și n-au cui să-l dea. Că ceea ce îmi spuneți dumneavoastră, eu, de vreo câțiva ani de zile, am tot fost pe la dânșii pe acolo, cu aceleași răspunsuri.
Dl. Curcanu D: - Consiliul Județean este condus de către Partidul Național Liberal, președintele este de acolo. Totuși, nu se poate face ceva în direcția aceasta?
Dl. primar: - Eu discut instituțional cu Compania de Apă, care are personalitate juridică și care este direct implicată în subiectul de acolo. Dacă vreți să-l transferăm în discuții politice, le facem politice, dar acum eu chiar vorbesc serios! Când s-a inundat pasajul de la Voinicilor, toată lumea s-a uitat spre mine și spre dumneavoastră și erau pompele demontate de către cei de la Compania de Apă și le țineau în curte și nu le montaseră pe celelalte noi. Să zicem că a fost un ghinion. Avem situații, ca să nu se înțeleagă cumva greșit, în care suntem prinși la mijloc. Ca și la furtună, acum! Cea mai mare problemă - cu energia electrică. Credeți că lumea n-a sunat la primar și la Primărie, la viceprimar și la consilieri?! Și aceea este entitate privată, așa cum, de multe ori, poate, nu poate, reușim să dam de directori sau de cel de pe zonă, care și el face cât poate, dar nu avem nicio relație de subordonare, de coordonare, de decizie asupra lor! Dar omul ne înjură pe noi! Aceasta este o realitate. La fel suntem și în situația de aici! De aceea m-aș feri să dau un răspuns tranșant, că nu fac decât să preiau ceea ce ne comunică dânșii și să repetăm, ca magnetofonul, ce au zis și să sperăm că se întâmplă așa. Nu cred că este rea-voință, să nu fiu înțeles greșit ! Cred că acolo este o problemă tehnică, din ce am înțeles, aprofundând puțin, cu nămolul, pentru care nu se găsește desfacere. S-a făcut un concept pe bani europeni acolo, ecologic, și acel nămol, că de la el vine mirosul, a trebuit livrat în agricultură, că este foarte bun, am înțeles, dar nu sunt solicitări. Și atunci stă acolo și, probabil, vine mirosul.
Dl. Vlad C: - Domnule Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Da. Aș accentua problemele de mediu, deci aș ridica o problemă de mediu, că am discutat în Comisia de ordine publică – într-adevăr, Poliția Locală are un compartiment, am vorbit și cu Garda de Mediu în zilele trecute – efectiv, în timpul cât este această căldură toridă, unii ard ilegal deșeuri. Este o problemă la care ar trebui să luăm măsuri mai drastice. Fum, efectiv poluare atmosferică, la care trebuie să găsim soluție! Adică, nu politizăm, noi căutăm să administrăm, suntem și noi în Consiliul Local, să aducem problemele găsite pe teren. Și cred că este un lucru foarte important confortul și habitatul pe care îl oferim în cartiere. Cred că aici ar trebui să facem un front comun, ca să găsim și prin autoritățile, responsabile, de mediu, să concentrăm acțiunile pe protecția mediului și pentru a asigura un habitat cât mai sănătos, în municipiu. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Mulțumesc. Alte intervenții? Am scăpat repede astăzi! A, o notificare. Vă rog!
Dna Strepanescu L: - Da. Potrivit Ordonanței Guvernului nr. 80/2003 trebuie să notific că de la ultima ședință până astăzi, domnul primar a efectuat 6 zile din concediul din 2019, respectiv 2020. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - În speranța că domnului primar i-a priit concediul respectiv, vă doresc și dumneavoastră o zi plăcută! Declar ședința de astăzi încheiată!

(n.n. ședința s-a încheiat la ora 10,56).











Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 30.06.2021, ordinară
Cod PMA -S4-02


[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
29




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved