Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74058664
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  18-06-2021


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței extraordinare din data de 18.06.2021 Nr.51.904 /02.07.2021





R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 18.06.2021
Nr.51.904 /02.07.2021

La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 18 iunie 2021, au fost prezenți 22 consilieri din 23 în funcție (domnul consilier Mayer Siegfried și-a exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv prin platformă on-line de videoconferință (Zoom Meeting). A absentat domnul consilier Ioan-Cătălin Costea (concediu de odihnă).
Ședința a început la ora 10,00 și s-a încheiat la ora 10,40.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Codrin-Dacian VLAD.
Au participat: din partea executivului: dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dna Liliana Florea, director executiv – Direcția Edilitară, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca – consilier, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dna Mihaela Balaș, șef serviciu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Public, dna Linda Ocenic, șef serviciu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Privat, dl. Lucian Sălăjan, consilier juridic, Biroul Cadastru, Intravilan și Carte Funciară, dl. Dan Filip, consilier juridic, Serviciul Juridic, Contencios, dl. Corneliu Neamțiu, șef serviciu, Serviciul Societăți Comerciale, dl. Daniel Pruteanu, consilier, Serviciul Dezvoltare Imobile, dna Oana Blaghi, inspector de specialiate, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Carmen Popa - consilier, în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Victor Ciulean, director general al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dl. Sorin-Daniel Bogoșel, director general al SC CET SA Arad, dl Bogdan Costea, manager - Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad.
- presa: Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Lucian Șerban – „Arq”, Diana Duțu – „Aradon/Jurnal Arădean”.
- alții: dl. Măduța Marinel, profesor Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Țăruș Doina, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, Andra Daniela, Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Tiroga Mihaela, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dl. Tulcan Florian, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Ban Emilia, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Iuhasz Adelina Maria, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Ilona Eniko, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dl. Teodor Cornea, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dl. Popovici Sorin, reprezentant Liceul „Henri Coandă” Arad (membru în Consiliul Profesoral), dl. Ilin Dușan, lider de sindicat Liceul „Henri Coandă” Arad.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 14.06.2021, a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 1316/14.06.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 14.06.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 14.06.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:
Dl. Faur L: - Doamnelor și domnilor, vă propun să începem prin intonarea Imnului de Stat.
(n.n. într-un cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. Faur L: - Față de ordinea de zi inițială, retragem punctul 2 de pe ordinea de zi – referitor la Proiectul de hotărâre 291/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 221/2021, pentru modificarea Hotărârii nr.8/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022 – inițiativa primarului și adăugăm un punct suplimentar pe ordinea de zi, privind modificarea organigramei și statului de funcții, care se referă la transformarea unui post de consilier pe problemele romilor. Cu aceste modificări supun la vot următoarea

Ordine de zi:



1. Proiect de hotărâre nr. 286/2021 referitor la modificarea Hotărârii nr. 85/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ – Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală a acționarilor de la S.C. CET Hidrocarburi S.A. - inițiativa primarului,
2. Proiect de hotărâre 291/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 221/2021, pentru modificarea Hotărârii nr. 8/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022 – inițiativa primarului – RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI
3. Proiect de hotărâre nr. 284/2021 privind încheierea cu S.C. Recons S.A. a unui acord-cadru de furnizare obiecte de mobilier pentru dotarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, în temeiul prevăzut de art. 31 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului,
4. Proiect de hotărâre nr. 271/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad- inițiativa primarului,
5. Proiect de hotărâre nr. 287/2021 privind darea în administrare către Centrul Municipal de Cultură Arad a Cinematografului Dacia, proprietate publică a Municipiului Arad–– inițiativa primarului,
6. Proiect de hotărâre nr. 276/2021 privind încheierea Actului adițional nr. 1 la Contractul de închiriere nr. 4/10.07.2018 încheiat cu Asociația „Serviciul de Ajutor Maltez în România” – Filiala Arad - inițiativa primarului,
7. Proiect de hotărâre nr. 260/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentelor nr. 2, 3, 6B, 7 și 8, situate în Arad, Bdul Revoluției nr. 98 – inițiativa primarului,
8. Proiect de hotărâre nr. 268/2021 cu privire la subapartamentarea imobilelor situate în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 92, Ap. 20, Ap. 21 și Ap. 22, înscrise în CF nr. 300753-C1-U18 Arad, CF nr. 300753-C1-U16 Arad și CF nr. 300753-C1-U17 Arad - inițiativa primarului,
9. Proiect de hotărâre nr. 270/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, str. Zimbrului, nr. 75, înscris în CF nr. 316353 Arad - inițiativa primarului,
10. Proiect de hotărâre nr. 277/2021 privind alipirea unor imobile situate în Municipiul Arad, str. Steagului nr. 3, înscrise în CF nr. 327988 Arad, CF nr. 356553 Arad - inițiativa primarului,
11. Proiect de hotărâre nr. 293 /2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniu privat al Municipiului Arad a unui teren situat în municipiul Arad, Zona Micalaca – inițiativa primarului,
12. Proiect de hotărâre nr. 294/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniul privat al Municipiului Arad a unor terenuri situate în municipiul Arad, Parcul Europa – inițiativa primarului,
13. Proiect de hotărâre nr. 295/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniul privat al Municipiului Arad a unor terenuri situate în municipiul Arad, Zona Micalaca – inițiativa primarului,
14. Proiect de hotărâre nr. 292/2021 privind aprobarea Proiectului Tehnic Alimentare cu energie electrică la stadionul UTA și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții
15. ”Racordare la Sistemul Energetic Național (SEN) a stadionului UTA, situat în Arad, str. Frații. Neumann nr. 2” - inițiativa primarului,
16. Proiect de hotărâre nr. 288/2021 privind aprobarea stenogramei/procesului-verbal a ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 16 aprilie 2021- inițiativa primarului,
17. Proiect de hotărâre nr. 289/2021 privind aprobarea stenogramei/procesului-verbal a ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 13 mai 2021- inițiativa primarului,
18. Informare nr. 296/2021 privind situațiile financiare anuale, aferente anului 2020, pentru societățile comerciale aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad.
19. Proiect de hotărâre nr. 297/2021 cu privire la modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre nr. 297/2021 cu privire la modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului.

Cine este pentru? Unanimitate
– 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 280 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Faur L: - Domnule președinte, vă rog frumos!
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc! Începem cu primul punct.
1
Proiect de hotărâre nr. 286/2021 referitor la modificarea Hotărârii nr. 85/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ – Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală a acționarilor de la S.C. CET Hidrocarburi S.A. - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Sunt intervenții? Nu sunt. Supun la vot.
Cine este pentru? 21 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș)
– 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 281 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulțumesc că ați retras punctul 2.
2
Proiect de hotărâre 291/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 221/2021, pentru modificarea Hotărârii nr. 8/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022 – inițiativa primarului
Retras de pe ordinea de zi. Punctul 3
3
Proiect de hotărâre nr. 284/2021 privind încheierea cu S.C. Recons S.A. a unui acord-cadru de furnizare obiecte de mobilier pentru dotarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, în temeiul prevăzut de art. 31 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? 21pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo)
– 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 282 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Da, o secundă, aveți o intervenție? Domnul Stana are o intervenție la acest punct. Domnule Stana, aveți intervenție la punctul 3? Vă rog!
Dl. Stana F: - Am crezut că doamna secretar vrea să spună, că nu s-a auzit ce a spus!
Dna Stepanescu L: - La punctul 1: 21 voturi pentru și un consilier nu participă la vot. La acest punct 3, de asemenea, 21 de voturi pentru, un consilier nu participă la vot.
Dl. Stana F: - Așa cum am ridicat problema în Comisia de buget, suntem într-o etapă a vaccinării, în care direcția este de a se muta dinspre centrele de vaccinare interesul către echipele mobile. Noi avem deja o serie de centre de vaccinare, care au dotările minime necesare, așa cum s-au făcut ele prin mutarea unor piese de mobilier și a dotărilor și considerăm că nu este necesar să mai cumpărăm alte obiecte de mobilier pentru care să plătim bani, în contextul acesta și de aceea noi ne vom abține de la acest punct. Vă mulțumesc.
Dl. Faur L:: - Pot să vă răspund eu. După cum știm cu toții, centrele de vaccinare au fost organizate în condiții destul de complicate, când nu exista nici măcar o reglementare legală, cu atât mai puțin buget și bani, ca să le organizezi. Noi am luat practic, cu împrumut, anumite părți din mobilier, care vor trebui returnate celor care ni le-au împrumutat. În condițiile în care putem presupune că centrele de vaccinare, este drept acum, într-o activitate mai restrânsă, vor trebui să funcționeze din nou, în toamnă, Doamne ferește, acest mobilier este, în continuare, necesar. Mai mult decât atât, noi am primit acest mobilier și va trebui să-l plătim, pentru că el funcționează la fața locului deja de câteva luni. Deci nu putem…nu putem…
Dl. Stana F: - Dacă…
Dl. Faur L: - …numai o propoziție mai spun…
Dl. Stana F: - Dacă plătim acest mobilier, cumpărăm încă o dată mobilier ?
Dl. Faur L: - Nu! Nu! Nu! Este vorba de același mobilier!
Dl. Stana F: - Am înțeles că am luat împrumut mobilier și va trebui să-l plătim!
Dl. Faur L: - Nu. Nu. Este vorba de mobilier, pe care l-am luat de la tot felul de instituții și pe care trebuie să-l dăm înapoi, l-am și dat înapoi!
Dl. Stana F: - Și când trebuie să-l dăm înapoi?
Dl. Faur L: - Deja l-am dat înapoi!
Dl. Stana F: - Poftim?
Dl. Faur L: - Deja l-am dat înapoi!
Dl. Stana F: - Este dat înapoi?
Dl. Faur L: - Da, bineînțeles! În mare parte, da. Este vorba de mese și de scaune aici, și de dulapuri, nu este mare lucru! Da, domnule Bognar!
Dl. Vlad C: - Vă rog, domnule Bognar!
Dl. Bognar L: - Am întrebat și în Comisia de buget, în comisia de specialitate am pus întrebarea – banii aceștia nu sunt din bugetul local! Vă rog!
Dl. Faur L: - Banii aceștia vin de la Ministerul Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică. Noi a trebuit să facem niște lucruri în avans și acum trebuie să ne recuperăm banii, de fapt! Deci, mobilierul este acolo, deja!
Dl. Stana F: - Deci, în contextul în care spuneți dumneavoastră că trebuie dat înapoi, acum și vă asumați că este absolut necesar, atunci o să votăm pentru, dar rugămintea mea este să încercați prețurile, care sunt trecute acum în contractul-cadru, să le mai apropiați de ceea ce se practică pe piață, pentru că m-am uitat și sunt, nu chiar de două ori mai mari, dar substanțial mai mari decât ce există, pentru același tip de mobilier, pe piață.
Dl. Faur L: - Acum, prețurile se fac de către cei care întocmesc documentația tehnică, știți bine asta. Deci, dacă dumnealor au luat ofertele de pe piață, care spun că există un preț, acela este prețul!
Dl. Vlad C: - Atunci, pentru? Bun. Votul rămâne la fel. Putem trece la următorul punct.
4
Proiect de hotărâre nr. 271/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad
- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenții? Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 283 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
5
Proiect de hotărâre nr. 287/2021 privind darea în administrare către Centrul Municipal de Cultură Arad a Cinematografului Dacia, proprietate publică a Municipiului Arad–– inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenții sunt?
Dna Săbău D: - Da. Eu am o intervenție, de fapt, două intervenții. La comisie am cerut unele lămuriri asupra articolului 6 litera p).Totodată, aș vrea să facem un amendament, să modificăm articolul 4 litera c), astfel încât să anulăm acel cuvânt „gratuit”. Amendamentul poate să sune de următoarea formă: „Să încheie parteneriate, convenții, în funcție de activitățile planificate cu diverse instituții publice și instituții de utilitate publică, conform Regulamentului adoptat prin hotărâre de Consiliu Local”.
Dl. Vlad C: - Domnule Cheșa, aveți o intervenție?
Dl. Cheșa I: - Da. Bună-ziua! Legea obligă Primăria să proiecteze filme la cinematograful „Dacia”, așa cum știm toți. Eu am o întrebare – Cinematograful Dacia trece la Centrul Cultural Municipal cu tot cu biserică sau cu tot cu „Pizzeria Milano”, care se află acolo sau cum? Care este procedura? Vreau, cineva de la tehnic să-mi explice treaba aceasta, vă rog frumos!
Dl. Vlad C: - Este cineva de la tehnic?
Dna Balaș M: - Toate cinematografele preluate, conform legii, sunt gestionate de către Centrul Cultural Municipal. Cinematograful Dacia va fi preluat, la rândul lui, tot de această instituție, urmând ca regimul juridic al bisericii să fie reglementat în următoarea ședință de consiliu. Regulamentul în sine este întocmit, mai necesită să verificăm fiecare articol, lucru cu care o să venim în fața dumneavoastră. Biserica, în sine, fiind de utilitate publică, prin lege, poate să i se atribuie un spațiu cu titlu gratuit, poate! Nu vedem care este impedimentul, atât timp cât dânșii au fost acolo, tot ce este înăuntru a fost investiția dumnealor, Primăriei îi revine prea puțin să facă investiții în Cinematograful „Dacia”. Deci, poate!
Dl. Cheșa I: - Și cum va fi pe viitor? Va fi și biserică, va fi și proiecție cinematografică? Sau cum vedeți dumneavoastră…
Dna Balaș M: - Nu. Destinația cinematografului este clară –cinematografic, deci cu destinația de cinematograf, nu-l vom prelua să fie închiriat sută la sută pentru biserică sau pentru alte ONG-uri.
Dl. Cheșa I: - Bun. Dar dumneavoastră trebuie să aveți o viziune! Cum o vedeți? Într-un week-end proiecție cinematografică, într-un week-end biserică?
Dna Balaș M: - Nu vă înțeleg!
Dl. Cheșa I: - Trebuie să aveți o viziune pentru așa ceva! Trebuie să ne spuneți ce faceți!
Dna Balaș M: - Film cinematografic, în principal, dacă există posibilitate să fie închiriat în timpul liber pentru alte instituții de utilitate publică sau ONG-uri, cu titlu gratuit sau cu închiriere, va fi! Credem că este…
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc.
Dl. Faur L: - Deci, după cum ați auzit și după cum se și propunea, va fi un Regulament A fost un proces, s-a câștigat, astăzi îl dăm în administrarea C.M.C.-ului. Urmează apoi să facem un regulament și să stabilim acolo, tot prin votul dumneavoastră, ce și cum.
Dna Săbău D: - Tocmai din acest punct de vedere am propus modificarea articolului.
Dl. Vlad C: - Mai sunt intervenții?
Dl. Stana F: - Îmi permiteți o intervenție? Ideea care ar fi? Să scoatem acel cuvânt gratuit, care ar restrânge foarte mult, ulterior, prevederile unui Regulament. Sunt cu totul de acord că pentru, nu știu, o școală, pentru un liceu este ok să fie gratuit, poate pentru alți beneficiari, nu. Să scoatem „gratuit”, să punem regulament și după aceea, în cadrul unui regulament, unde să se poată detalia, să se precizeze cine, cum să se închirieze respectivul spațiu…
Dl. Lazăr F: - Numai haideți să întrebăm partea juridică dacă aceste structuri, imobile pot să fie închiriate și cu alt titlu decât gratuit, adică, pe bani. Pot?
Dna Stepanescu L: - În primul rând doresc să precizez, m-am uitat cu atenție pe amendamentul doamnei consilier, care preia litera din articolul 4, cu precizarea că aceste parteneriate se vor face în condițiile regulamentului. Regulamentul este în pregătire și urmează să fie promovat într-o ședință ulterioară cu privire la gratuitate. Fiind proprietate publică a municipiului Arad domeniul public nu poate fi dat gratuit decât instituțiilor publice, persoanelor juridice de drept public sau persoanelor juridice de drept privat recunoscute ca fiind de utilitate publică. Dar ONG-urile nu pot primi proprietatea publică în mod gratuit, este adevărat că nu există o literă consacrată pentru posibilitatea altor persoane juridice decât cele de drept public sau de utilitate publică, de a avea acces la utilizarea acestei săli și cred că se poate spune, pe lângă: „spre folosință cu titlul gratuit sau ONG-urilor, prin închiriere”, Doriți să se spună acest lucru? Așa cum spunea și colega noastră Balaș Mihaela, șefa Serviciului Domeniul Public, în primul rând cinematograful este, potrivit legii, consacrat difuzării de film și, în plan secundar, se vor valorifica spațiile pentru utilizarea de către instituții publice în vederea desfășurării unor activități preponderent culturale, cu ore, cu angajamente, cu convenții, cu ore de acces în cinematograf, vor putea avea acces. Dacă aceasta este intenția Consiliului Local, să punem și cu închiriere pentru ONG-uri, trebuie s-o știm. Pentru instituții publice și persoane juridice de drept privat de utilitate publică s-a instituit regula gratuității cu plata utilităților.
Dl. Stana F: - Dacă-mi permiteți o întrebare și să ne explicați – dacă vine o persoană juridică, un întreprinzător, care dorește să organizeze acolo un eveniment cultural, cu o proiecție cinematografică, nefiind ONG, nefiind instituție publică, va putea să organizeze acel eveniment sau noi, acum, spunem că el nu poate, prin acest proiect?
Dna Stepanescu L: - Proiectul, în forma în care el este acum, limitează, într-adevăr, accesul…
Dl. Stana F: - Și atunci, nu ar trebui doar să spunem ca va fi un regulament și în cadrul regulamentului să vedem și posibilitățile acestea…
Dna Stepanescu L: - Voiam să vă sugerez să adăugăm că „prin Regulament adoptat de Consiliul Local al Municipiului Arad se pot avea în vedere și alte parteneriate, convenții, decât cele prevăzute la litera c). Este corect așa? Mulțumim.
Dl. Vlad C: - Doamna Săbău, dacă aveți...?
Dna Săbău D: - Da. Susțineam încă o dată acest amendament, ca să fie conform Regulamentului adoptat și prin Regulament putem diversifica. Totodată, răspunsul nu l-am primit pentru articolul 6 litera p). 6 – „Să efectueze formalitățile necesare cu privire la închiriere”, din moment ce nu este trecut și ca drept închirierea… „să efectueze formalitățile necesare cu privire la închiriere, în limitele actului de dare/administrare”.
Dl. Lazăr F: - Dumneavoastră spuneți să fie o corespondență între „drepturi și obligații”, ca și concept, nu?
Dna Săbău D: - Da.
Dna Balaș M: - Este o prerogativă din Codul administrativ, foarte clar stipulat în contractul de administrare.
Dna Stepanescu L: - Am înțeles. Nu a fost prevăzut dreptul administratorului de a închiria, în schimb, la „obligații” este prevăzut că dacă închiriază trebuie să verse la bugetul local, în integralitate, toate veniturile. Cu atât mai mult, putem adăuga o literă d) din care să rezulte că „posibilitatea închirierii spațiilor cinematografului, limitele contractelor de închiriere și posibilitatea încheierii altor tipuri de convenții se vor reglementa prin regulament, aprobat de către Consiliul Local”.Vi se pare corect așa?
Dna Săbău D: - Da.
Dna Stepanescu L: - Și este acoperitor. Vă mulțumesc. Preluați dumneavoastră, doamna consilier, acest amendament?
Dl. Vlad C: - Și atunci amendamentul pe care l-ați propus inițial rămâne sau îl schimbăm cu acesta.
Dna Săbău D: – Da, rămâne și referitor la „parteneriate” și se poate introduce litera d) în ceea ce a explicat doamna secretar.
Dl. Faur L: - Nu încercăm o formulare? Ca să putem vota!
Dna Stepanescu L: - Permiteți-mi să propun următoarea completare: să rămână litera c) în forma în care există și după „conform convenției încheiate…” să punem virgulă și să scriem: „…precum și contracte de închiriere în condițiile și limitele prevăzute în Regulamentul de organizare și funcționare a activității, adoptat de către Consiliul Local al Municipiului Arad”.
Dna Săbău D: - Cu eliminarea cuvântului „gratuit”.
Dna Stepanescu L: - Gratuitatea este un drept, o prerogativă recunoscută…
Dna Săbău D: - Consider că le putem stabili prin regulament, toate aceste spețe!
Dna Stepanescu L: - Luați în calcul că în Regulament se poate avea în vedere, de la caz la caz, cui să se ofere gratuitate și cui închiriere. Cred că nu este o problemă. Cu renunțarea la sintagma „cu titlu gratuit”, „…limitele și condițiile urmând a fi prevăzute”.
Dna Săbău D: - Exact!
Dna Stepanescu L: - Deci revin la litera c) - rămâne în forma actuală, cu eliminarea sintagmei „cu titlu gratuit”, cu virgulă după „convenției încheiate” și adăugarea precizării: „…precum și contracte de închiriere, în condițiile și limitele prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare a activității, aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Arad”.
Dl. Vlad C: - Da. Cred că este în regulă. Dacă nu mai sunt intervenții, supunem la vot amendamentul în forma…
Dl. Cheșa I: - Mai am eu o intervenție – rog colegii consilieri, cred că ar fi foarte bine și foarte constructiv să facem amendamentele acestea în comisii! Că așa este normal! Mulțumesc!
Dl. Vlad C: - Mulțumim. Supun la vot amendamentul.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
Dl. Vlad C: - Și acum, întregul proiect. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 284 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulțumim.
6
Proiect de hotărâre nr. 276/2021 privind încheierea Actului adițional nr. 1 la Contractul de închiriere nr. 4/10.07.2018 încheiat cu Asociația „Serviciul de Ajutor Maltez în România” – Filiala Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenții dacă sunt? Supun la vot.
Cine este pentru? 21 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Bognar)
– 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 285 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 260/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentelor nr. 2, 3, 6B, 7 și 8,
situate în Arad, Bdul Revoluției nr. 98 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenții dacă sunt? Supun la vot.
Cine este pentru? 16 pentru, 6 abțineri (dl. Stana, dl. Mayer – on line, dna Săbău,
dl. Curcanu, dl. Vlad Codrin, dl. Chifa) – 21 consilieri în sală ,
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 286 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dna Stepanescu L: - 16 voturi pentru și 6 abțineri la acest punct, iar la punctul precedent - 21 voturi pentru și 1 consilier nu participă la vot.
8
Proiect de hotărâre nr. 268/2021 cu privire la subapartamentarea imobilelor situate în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 92, Ap. 20, Ap. 21 și Ap. 22, înscrise în CF nr. 300753-C1-U18 Arad, CF nr. 300753-C1-U16 Arad și CF nr. 300753-C1-U17 Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 287 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulțumesc.
9
Proiect de hotărâre nr. 270/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, str. Zimbrului, nr. 75, înscris în CF nr. 316353 Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 288 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
10
Proiect de hotărâre nr. 277/2021 privind alipirea unor imobile situate în Municipiul Arad, str. Steagului nr. 3, înscrise în CF nr. 327988 Arad, CF nr. 356553 Arad
- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 289 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
11
Proiect de hotărâre nr. 293 /2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniu privat al Municipiului Arad a unui teren situat în municipiul Arad, Zona Micalaca – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 290 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
12
Proiect de hotărâre nr. 294/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniul privat al Municipiului Arad a unor terenuri situate în municipiul Arad, Parcul Europa – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 291 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
13
Proiect de hotărâre nr. 295/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniul privat al Municipiului Arad a unor terenuri situate în municipiul Arad, Zona Micalaca – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 292 a Consiliului Local al Municipiului Arad
14
Proiect de hotărâre nr. 292/2021 privind aprobarea Proiectului Tehnic Alimentare cu energie electrică la stadionul UTA și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ”Racordare la Sistemul Energetic Național (SEN) a stadionului UTA, situat în Arad, str. Frații. Neumann nr. 2” - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenții? Domnule Cheșa!
Dl. Cheșa I: - Aș vrea să rog pe cineva de la tehnic să ne detalieze și să ne explice puțin proiectul acesta!
Dl. Pruteanu: - Pruteanu mă numesc, de la Serviciul Dezvoltare Imobile. Este vorba de creșterea puterii instalate, printr-un spor de putere de 571kw, astfel încât puterea maximă absorbită va fi 1111 kw, care să acopere toți consumatorii din interiorul Stadionului UTA, inclusiv nocturna, degivrarea, aerul condiționat etc.
Dl. Cheșa I: - Cum vă numiți? Că nu am înțeles!
Dl. Pruteanu D: - Pruteanu Daniel!
Dl. Cheșa I: - Deci, costurile vor fi pe Primăria Arad, da?
Dl. Pruteanu D: - Da. Da.
Dl. Cheșa I: - Dumneavoastră știți că există până în 29 iulie un proiect pe mediu, prin care putem accesa fonduri europene pe asemenea…
Dl. Pruteanu D: - Dacă vreți, vă rog, repetați!
Dl. Cheșa I: - Poftim?
Dl. Pruteanu D: - N-am înțeles întrebarea!
Dl. Cheșa I: - De ce nu accesăm fonduri europene pe proiectul acesta?
Dl. Pruteanu D: - Așa s-a construit bugetul pe buget local.
Dl. Cheșa I: - Poftim?
Dl. Pruteanu D: - Investiția se derulează prin buget local. Asta este decizia.
Dl. Cheșa I: - La Ministerul Mediului sunt două axe deschise pe bio, pe energie, pe leduri, pe proiecte de genul acesta. Nu este corect ce faceți! Depuneți proiecte europene, că suntem zero pe proiecte europene, în municipiul Arad. Acum știu că Ministrul Ghinea este „ministrul zero”, dar haideți să fim noi puțin mai…Sunt proiecte frumoase, chiar pe domeniul acesta sunt proiecte frumoase, să știți! Eu o să aprob proiectul acesta cu drag, dar faceți un proiect pe leduri! Normal, factura se duce cu 70% mai jos! Ne convine și nouă la Primărie să fie factura mai mică!
Dl. Vlad C: - Acum, domnule Cheșa, vă mulțumim pentru intervenție! Mai sunt alte intervenții?
Dna Săbău D: - O singură remarcă, am făcut-o și la comisie, încât administrația locală să se hotărască asupra numelui stadionului, folosim când „Frații Neuman”, când „Stadionul UTA”, când „Arena UTA” .
Dl. Vlad C: - Scrie mare, într-adevăr, dar aici scrie „Stadionul UTA”! Nu scrie Arena UTA pe hotărâre și este document oficial!
Dna Stepanescu L: - Remarca doamnei consilier o consider corectă și va trebui să fim atenți pe viitor la modalitatea în care ne vom raporta, dar, în speța aceasta, obiectivul de investiție, suma care se plătește este aferentă unui obiectiv de investiție care se regăsește în buget cu această titulatură de multă vreme. Obiectivul important, major, al investiției referitoare la stadion. Dar am reținut observația dumneavoastră și ne vom conforma.
Dna Săbău D: - Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Ok. Supunem la vot proiectul.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 293 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Domnul Găman primul pentru. Deci, se vede că ați jurat cu fularul pe gât! Punctul 15
15
Proiect de hotărâre nr. 288/2021 privind aprobarea stenogramei/procesului-verbal a ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 16 aprilie 2021- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 294 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
16
Proiect de hotărâre nr. 289/2021 privind aprobarea stenogramei/procesului-verbal a ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 13 mai 2021- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 295 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Și cred că mai era un proiect în plus. Punctul 18
17
Informare nr. 296/2021 privind situațiile financiare anuale, aferente anului 2020, pentru societățile comerciale aflate sub autoritatea
Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Stana F: - Aș dori o intervenție, dacă se poate, la punctul 17.
Dl. Vlad C: - Da. Sigur!
Dl. Stana F: - Și aș vrea să atrag atenția Consiliului Local că, din documentația, din situațiile financiare ale CET Arad SA, care este o societate comercială, aflată în proprietatea municipiului Arad, apare că, în anul anterior, în 2020, s-a înregistrat o pierdere de 40 de milioane de lei, adică 8 milioane de euro, a unei societăți aflate în insolvență, sub supravegherea unui administrator financiar, care avea rolul să conserve valoarea acestei unități și să se asigure că sunt restituiți cât mai mulți bani creditorilor sau să depună un plan de reorganizare pentru aducerea pe linia de plutire și în stare de funcționare a respectivei societăți. Din ce știu eu, până la ora actuală, nu există niciun plan de reorganizare depus, vedem că anul trecut, societatea, atât cât valora ea, a mai pierdut 40 de milioane, municipiul Arad are ceva care valorează cu 40 de milioane mai puțin, că datoriile au crescut, cel puțin din acte, cu 100 de milioane, sunt mai mari, se îndepărtează și de situația de a funcționa, în mod normal, ca orice societate comercială viabilă și de posibilitatea de a restitui banii creditorilor și am adresat în cadrul comisiei două întrebări, la care nu mi s-a răspuns și le mai adresez o dată: dacă Municipiul Arad se află între creditorii acestei societăți și care este suma care ar trebui să o recupereze și 2 – care este onorariul lunar pe care societatea îl plătește administratorului judiciar. Aștept răspuns. Mulțumesc.
Dl. Vlad C: - Doriți să răspundeți? Bun. Atunci trecem la punctul nr. 18
18
Proiect de hotărâre nr. 297/2021 cu privire la modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenți în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 296 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Dacă ați scos punctul cu școala, mergem mai repede acasă astăzi! Sper să îl discutăm mai în amânunt, înainte să ajungă din nou pe ordinea de zi!
Dl. Lazăr F: - O să avem consultări săptămâna viitoare cu toată lumea.
Dl. Vlad C: - Vă mulțumesc pentru ședința de astăzi. Vă doresc o zi plăcută în continuare! Declar ședința de astăzi încheiată!
(n.n. ședința s-a încheiat la ora 10,40).



Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA18.06.2021, extraordinară
Cod PMA -S4-02


[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
27




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved