Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74157924
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  28-05-2021


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței extraordinare din data de 28.05.2021 Nr.47.227/15.06.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 28.05.2021
Nr.47.227/15.06.2021

La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 28 mai 2021 au fost prezenți 23 consilieri din 23 în funcție. Ședința a început la ora 11,00 și s-a încheiat la ora 11,55.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, dl. Sorin Contraș (delegat Secretar General al Municipiului Arad, conform Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr.1093/20.05.2021), dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-șef, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Szuchanszki Ștefan - director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Portaru Elena, director executiv – Direcția Tehnică, dna Liliana Florea, director executiv – Direcția Edilitară, dna Olimpia Stoica, șef serviciu, Serviciul Buget, dna Sandra Dinulescu, șef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente,dl. Ivanov Dan ervin, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Sergiu Potroviță, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier Biroul Relații Mass-Media, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeș – referent, Cabinet Primar, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Andreea Stoica, consilier juridic Serviciul Resurse Umane, dna Doris Micu – consilier, Compartimentul Asistență Juridică, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică locală, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- cetățeni interesați, conform legii: dna Lucaci Elena Alina – cetățean interesat pentru proiectul de hotărâre de la punctul 12 al ordinii de zi, dl. Șoima Mircea - cetățean interesat pentru proiectul de hotărâre de la punctul 12 al ordinii de zi, dna Tripa Adriana – student practicant, Universitatea „Aurel Vlaicu”, dna Baciș Andrada, stagiară Universitatea de Vest Timișoara;
- presa: Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Adriana Barbu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Claudiu Kovacs – „Arădeanul”, Lucian Șerban – „Arq”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 24.05.2021 a Dispoziției nr. 1112/24.05.2021 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 24.05.2021 a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 24.05.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.

În cadrul acestei ședințe am consemnat următoarele:

Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună-ziua!. Cred că este toată lumea prezentă. Propun să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. într-un cadru solemn este ascultat Imnul de Național al României).
Dl. primar: - Bun. Mulțumesc tuturor pentru prezență. Am convocat ședința extraordinară de astăzi, în primul rând că era necesară o aprobare pe partea economică, până la finalul lunii, și aveam varianta de astăzi sau de luni, dar nu știam dacă va fi sau nu zi liberă și nu am vrut să riscăm. Doamna director economic ne-a rugat să avem o ședință și atunci, ce materiale s-au mai adăugat, le-am pus pe ordinea de zi, dar înainte de a supune ordinea de zi votului dumneavoastră, vreau să vă fac o scurtă informare, conform Regulamentului. O iau în ordine cronologică – o iau în săptămâna trecută – vizita Ministrului Administrației și Dezvoltării, domnul Cseke Attila, conform programului stabilit de comun acord între autoritățile locale și domnia sa, s-au stabilit vizite dimineața, separat, Prefectură – Primărie – Consiliul Județean și apoi vizite în teren la obiective, care au legătură cu Ministerul Dezvoltării, în cazul Primăriei – cele două licee le-am propus, ca să vedem și plusuri și minusuri respectiv: Colegiul Economic și Colegiul „Ghiba Birta”, mai exista o investiție, la Universitatea „Aurel Vlaicu” – căminul studențesc, din Grădiște, ieșirea spre Oradea și Consiliul Județean, care are Spitalul de Oncologie și în județ câteva obiective, unde au fost împreună. La întâlnirea de la Primărie cu domnul Ministru am pregătit o mică prezentare, în care i-am arătat situația sistemului de termoficare, atât cu istoricul său, cât și cu prezentul și mai ales cu propunerile de viitor și ceea ce avem de pus în acest moment, administrația, pe Fonduri Europene, care se derulează prin Ministerul Dezvoltării, care sunt proiectele acolo, în ce faze sunt, la care avem unele probleme, să spunem, de interpretare, a unor funcționari din minister, cu promisiunea că se deblochează, i-am prezentat și situația istorică, câți bani au primit unele orașe și județe din România și cum Aradul nu a primit pe termoficare, ce eforturi face administrația locală, din bugetul local, pentru a susține termoficarea, prin comparație cu alți vecini de-ai noștri, care sunt în fiecare zi cu mâna întinsă la ușa Guvernului și văd că primesc în continuare bani, ceea ce nu este tocmai ok, cum, în PNDL, Aradul a fost tăiat de la finanțări și nici o stradă din Arad n-a mai primit finanțarea pe PNDL din motive politice, în vechile guvernări și le facem pe cele 55 de străzi de pământ din surse proprii, precum și problemele pe care le întâmpinăm la „Ghiba Birta” și aici nu are Ministerul nici o vină, el este finanțatorul, constructorul nu este cel care își duce până la capăt contractul asumat și o să vedem cum va evolua treaba, de aceea l-am și invitat să vină și să vadă la fața locului. În ceea ce privește creșele, aveam informații doar verbale, din declarații, că vor fi finanțate pe PNRR, până la urmă, prin Ministerul Dezvoltării, pe acel principiu în care face și în momentul de față săli de sport, bazine de înot, adică proiecte tip, pe care le va implementa Ministerul, noi trebuind să venim cu terenurile și branșamentele, acesta a fost motivul pentru care noi am căutat și am pregătit pe momentul vizitei domnului ministru, i-am prezentat posibilele suprafețe de teren pe care le avem în oraș, în diferite zone, noi am identificat două locații: în Micălaca, una în Aradul Nou și posibil să vedem, era, chiar am vrut să ne consultăm cu domnia sa, pe zona industrială. Sunt suprafețe de teren care trebuie să fie libere de sarcini, sunt. Nu ne-am dus la fața locului, că vedeam un câmp gol și i le-am prezentat pe hartă. Nu există în momentul de față nici un ghid, nici un îndrumar decât o idee a Ministerului, ca ele să fie de trei categorii: mici, medii și mari, funcție de suprafața terenului, noi ne încadrăm cu ce avem și la mari și la medii, nu există nici model de cerere de finanțare, domnul Ministru ne-a anunțat că unele U.A.T. - uri din România au trimis așa, scrisoare de intenție, adresă, că vor dori să acceseze când se va putea, nu avem o problemă, vom trimite și noi, problema este că nu se știe clar: sumele, valorile și tipurile de creșe care vor fi implementate de către Minister, dar în oricare din variantele, care vor fi agreate, până la urmă, în ghidurile Ministerului, noi avem terenurile pregătite și disponibilitatea de a implementa astfel de proiecte. Să spunem că am căzut și aici de acord pe acest subiect. Domnia sa, și fac și eu pe această cale, public, un apel, să zicem, politic, la toate forțele politice, de a merge mai departe cu o propunere, care a existat de mai demult – ca finanțarea acestui domeniu să fie luată de la administrațiile locale și dată Ministerului Învățământului. Este singurul segment din tot lanțul, de la grădiniță în sus, începând cu grădinițele, finanțările sunt făcute de către Ministerul Învățământului. Creșele au fost lăsate pe umerii administrațiilor locale, ceea ce nu este tocmai corect. Și domnia sa este de acord și noi, că ar fi corect ca începând de la primii pași în domeniul educațional al copilului totul să fie integrat în sistemul de educație, național, al Ministerului Învățământului. Vom vedea asta cum va fi și dacă va fi. Noi ne facem, să spunem, datoria de a avea locații, pentru a putea construi creșe. Apoi am avut deplasări în teren, întâlniri cu primarii, ceea ce ați văzut și în presă, situația îmbucurătoare, de la Colegiul Economic și mai puțin îmbucurătoare, din partea constructorului, de la „Elenea Ghiba Birta”. Cam astea ar fi, foarte pe scurt, referitor la vizita domnul Ministru.
Vizita Delegației Ministerului Apărării Naționale – în urma demersurilor pe care noi le-am făcut la toate nivelurile, la nivel de șef de stat major, la nivel de ministru al apărării, la nivel de prim-ministru, pe subiectul „Cetatea Aradului”, în contextul unor posibile finanțări europene și un ultim trend pe acest domeniu, primul pas pe care trebuie să-l avem rezolvat este ca noi să avem un drept real teren-imobile, pentru a putea face studii de fezabilitate, documentații, cu care să mergi la momentul la care se deschid axele. Ultimele, să spunem, tatonări, care au fost la acest nivel – s-a concluzionat posibilitatea de a exista și parte civilă în cetate și parte militară. Ca să nu mai fie vechile discuții că pleacă armata, că unde pleacă, că ce se întâmplă și acesta a fost motivul pentru care a venit o delegație de la Ministerul Apărării, condusă de domnul general Nistor, de la București, care este șeful Departamentului, să spunem, de patrimoniu, al Ministerului Apărării Naționale, cu mai mulți specialiști ai domniei sale, s-au întâlnit și cu partea militară a domniilor lor, la fața locului, în cetate și cu noi, la Primărie și staff-ul tehnic, s-a agreat ceea ce v-am spus că era oarecum discutat și la nivel de ministru al apărării și prim-ministru, de aceea au și venit, să vedem la fața locului în ce parte din cetate să rămână parte militară și partea civilă. Până în acest moment, din ceea ce s-a discutat la fața locului și după aceea împreună, așa, pentru cei care cunosc, de un principiu ar fi să rămână în partea dreaptă, unde au și acum tehnică - partea militară și poarta, intrarea și platoul, clădiri, mănăstire și partea stângă, spre ștrand, să poată fi trecută în circuit civil, astfel încât noi să primim, prin hotărâre de guvern, un drept real asupra clădirilor și suprafețelor de acolo, pe care să le supunem ulterior documentațiilor necesare și, sperăm noi, finanțărilor europene. Urmează să prezinte și domniile lor propunerile conducerii ministerului, după care să ne reîntâlnim și, sperăm noi, să finalizăm, este o discuție pe unde să fie partea care ne desparte pe unii de ceilalți, cum să fie aceasta, normele militare, lucrurile nu par atât de simple ca la prima vedere. Evident, ideal ar fi să ni se predea în întregime cetatea, dar tot este un pas și acesta dacă va fi finalizat. Din partea Primăriei existând toastă deschiderea și toată disponibilitatea să vedem partea militară cum, să spunem, vom încheia discuțiile sau, să spunem, negocierile. Avem, cu votul dumneavoastră, și bani puși în buget, dar nu-i putem cheltui pe studii de fezabilitate și alte documentații dacă noi nu avem un drept real asupra mănăstirii sau pavilionului sau platoului sau porții de intrare, că nu poți cheltui bani publici dacă nu-i avem. Am convenit că ne vom reîntâlni în trei, patru săptămâni și sperăm să se întâmple acest lucru, după care, să avem o vizită a Ministrului Apărării și a domnului Prim-Ministru, ca să încheiem, să spunem, partea aceasta și să intrăm în linie dreaptă. Cam, noi, asta ne dorim și am văzut deschidere și, să spunem, dorință și din partea Ministerului Apărării, sperăm să se finalizeze.
Pe subiectul 1 iunie – ”Ziua Copilului”, deschidere stadion, ștrand și alte obiective, aș mai vrea să precizez încă o dată – orice fel de interdicție referitor la vaccinat, nevaccinat, declarație de nu știu care, test PCR și altele, am bunăvoința să înțelegeți - dincolo de declarațiile politice pe care le înțeleg, că Primăria nu impune nici o restricție, sunt doar cele pe care ni le impune Direcția de Sănătate Publică, ca urmare a Normelor Naționale, n-am adăugat nici o virgulă în plus. Noi ne-am străduit să intrăm într-o oarecare normalitate, în cadrul legal pe care-l avem, dacă ni se dă voie doar cu declarație, am trecut că este cu declarație la intrare pe ștrand, dacă ei spun să nu fie șezlongurile unul lângă celălalt, așa s-a transmis în jos, dacă de „Ziua Copilului” sau la stadion este voie doar un număr limitat de persoane, ne supunem normelor stabilite. Dar nu inventăm noi sau nu punem noi bariere sau restricții nimănui. Noi doar încercăm să fim cât se poate de prietenoși în condițiile date și sunt convins că vom reuși. Cam acestea ar fi, foarte pe scurt, cele trei informări pe care am vrut să vi le spun, de la ultima noastră întâlnire. Acum, aș vrea să supun votului dumneavoastră ordinea de zi, dacă nu mai sunt și alte propuneri. Nu sunt. Supun la vot următoarea




Ordine de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 251/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 4, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 96, etaj I - inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 258/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 96, etaj I - inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 260/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentelor nr. 2, 3, 6B, 7 și 8, situate în Arad, B-dul Revoluției, nr. 98- inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 267/2021 privind actualizarea inventarului bunurilor imobile proprietatea privată a Municipiului Arad - inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 265/2021 privind lucrarea cadastrală de prima înscriere și alipirea a două parcele de teren situate în Municipiul Arad, strada Cerbului, nr. 16- inițiativa primarului
6. Proiect de hotărâre nr. 255/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75.323/2019, încheiat între Municipiul Arad și SC Recons SA - inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 252/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, str. Arinului, nr. 25, înscris în CF nr. 346463 Arad - inițiativa primarului
8. Proiect de hotărâre nr. 253/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, Calea Timișorii, nr. 62, înscris în CF nr. 317878 Arad - inițiativa primarului
9. Proiect de hotărâre nr. 254/2021 cu privire la subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Lucian Blaga, nr. 21, Et. S+P, Ap. 11 - înscris în CF nr. 302455-C1-U4 Arad - inițiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 263/2021 privind modificarea limitelor imobilului înscris în CF 327195 Arad, zona strada 6 Vânători- inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 264/2021 dezlipirea unui imobil proprietatea Municipiului Arad, strada Sabin Drăgoi nr. 2-4, înscris în CF nr. 357320 Arad - inițiativa primarului
12. Proiect de hotărâre nr. 199/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Planul Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): Zonă servicii – logistică, comerț și depozitare amplasament: Calea Zimandului 6/B, municipiul Arad generat de imobilul identificat prin CF nr. 346465-Arad- inițiativa primarului
13. Proiect de hotărâre nr. 256/2021 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 570/2019 privind unele măsuri pentru reglementarea Serviciului de „Întreținere și igienizare a toaletelor automate din municipiul Arad” republicată conform Hotărârii nr. 254/25.06.2020 - inițiativa primarului
14. Proiect de hotărâre nr. 262/2021 privind stabilirea numărului și al cuantumului burselor acordate în învățământul preuniversitar de stat din Municipiul Arad pentru semestrul II, anul școlar 2020-2021 - inițiativa primarului
15. Proiect de hotărâre nr. 257/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenții pentru acoperirea diferenței de preț și tarif la energia termică livrată populației către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad - inițiativa primarului
16. Proiect de hotărâre nr. 266/2021 privind aprobarea Execuției Bugetului General de venituri și cheltuieli al Municipiului Arad pe anul 2020- inițiativa primarului
17. Alegerea președintelui de ședință pentru perioada iunie-august 2021.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 251 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Vă rog, domnule președinte.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Bună-ziua. Punctul 1.
1
Proiect de hotărâre nr. 251/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 4, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 96, etaj I - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 252 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr. 2



2
Proiect de hotărâre nr. 258/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad,
B-dul Revoluției nr. 96, etaj I - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 253 a Consiliului Local al Municipiului Arad
3
Proiect de hotărâre nr. 260/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentelor nr. 2, 3, 6B, 7 și 8, situate în Arad, B-dul Revoluției, nr. 98- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot
Cine este pentru? 14 pentru, 9 abțineri (dna Vornicu, dl. Galea, dl. Stana, dl. Chifa,
dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea, dl. Vlad C., dl. Mayer) – 23 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 254 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Galea C: - Sunt 9 abțineri!
4
Proiect de hotărâre nr. 267/2021 privind actualizarea inventarului bunurilor imobile proprietatea privată a Municipiului Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate
– 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr.255 a Consiliului Local al Municipiului Arad
5
Proiect de hotărâre nr. 265/2021 privind lucrarea cadastrală de prima înscriere și alipirea a două parcele de teren situate în Municipiul Arad, strada Cerbului,
nr. 16- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 256 a Consiliului Local al Municipiului Arad
6
Proiect de hotărâre nr. 255/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75.323/2019, încheiat între Municipiul Arad și SC Recons SA - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 22 consilieri prezenți, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo M)
– 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 257 a Consiliului Local al Municipiului Arad
7
Proiect de hotărâre nr. 252/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad,
str. Arinului, nr. 25, înscris în CF nr. 346463 Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 258 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
8
Proiect de hotărâre nr. 253/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, Calea Timișorii, nr. 62, înscris în CF nr. 317878 Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 259 a Consiliului Local al Municipiului Arad
9
Proiect de hotărâre nr. 254/2021 cu privire la subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Lucian Blaga, nr. 21, Et. S+P, Ap. 11 - înscris în CF nr. 302455-C1-U4 Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 260 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
10
Proiect de hotărâre nr. 263/2021 privind modificarea limitelor imobilului înscris în CF 327195 Arad, zona strada 6 Vânători - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 261 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
11
Proiect de hotărâre nr. 264/2021 dezlipirea unui imobil proprietatea Municipiului Arad, strada Sabin Drăgoi nr. 2-4, înscris în CF nr. 357320 Arad
- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr.262 a Consiliului Local al Municipiului Arad
12
Proiect de hotărâre nr. 199/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Planul Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): Zonă servicii – logistică, comerț și depozitare amplasament: Calea Zimandului 6/B, municipiul Arad generat de imobilul identificat prin CF nr. 346465-Arad
- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Vă rog, domnule Curcanu.
Dl. Curcanu D: - Da. Noi, grupul USR-PLUS, dorim să aducem 5 amendamente acestui proiect, dorim să-l îmbunătățim. În cazul în care cele 5 amendamente vor trece, grupul USR-PLUS va vota proiectul, în caz contrar, grupul USR-PLUS se va abține de la votarea proiectului. Amendamentele sunt destul de lungi, așa că doar pe scurt aș dori să vi le descriu – „pe partea de retragere a construcțiilor, pe partea parcelei de sud-est și nord-vest vrem să aducem un minim 4 metri distanță față de limita proprietății, o retragere, era și o îmbunătățire a calității spațiilor verzi - al doilea amendament. La al treilea amendament – propunem ca 10% din locurile de parcare pentru funcțiunea „birouri și servicii” să fie dotate cu stații de încărcare a autovehiculelor rutiere, al patrulea amendament, legat de circulație și accese, este o mică problemă acolo și dorim să ne propunem construirea unei benzi de accelerare și de decelerare și amendamentul 5 este un amendament mai simplu, legat de împrejmuirile clădirilor. Vă mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Domnule arhitect-șef, vă rog, referitor la acest amendament!
Dl. Ciurariu S: - Bună-ziua!
Proiectul, cum a fost prezentat dumneavoastră, conține toate avizele cerute, conform legii. Spațiile verzi sunt 25%, în cazul acestui proiect, deci, mai mult decât am cerut până acum – 20%, accesul este conform avizului Poliției Rutiere, inclusiv semnalizat corespunzător. Cam atât!
Dl. Szabo M: - Domnule Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Având în vedere că iarăși este o oarecare neînțelegere în privința PUZ – urilor, eu am propus data trecută să avem o întâlnire, în care să punem niște baze de dezvoltare, în anumite zone noi, unde creăm practic zone industriale noi sau zone de locuințe, ca să vedem în ce direcție mergem. Că intră în ședința Comisiei tehnice, primește aprobare vine, după aceea, în comisii, sunt, mă rog, păreri diferite și în Consiliu. Dacă în Consiliu nu votăm înseamnă că, mă rog, Comisia tehnică a dat deja aprobare, deci, noi nu mai avem nici un fel de putere. Ar trebui să reașezăm lucrurile acestea. Dacă există o viziune în ceea ce privește Comisia urbanistică sau, mă rog, Consiliul Local, membrii Consiliului Local, să avem o dezbatere și să vedem cum să se aprobe PUZ - urile în condițiile date. Eu am spus că până ce nu avem acest lucru stabilit foarte clar – care este viziunea și concepția de dezvoltare urbană – eu mă abțin. Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Supun la vot amendamentul referitor la amendamentul nr.1, la articolul 2.4 - la retragerea construcțiilor.
Cine este pentru? 8 pentru (dl. Bognar, dl. Stana, dl. Chifa,
dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea, dl. Vlad C., dl. Mayer), 15 abțineri
– 23 consilieri prezenți.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Amendamentul nr. 2, articolul 2.5, referitor la spații verzi. Supun la vot.
Cine este pentru? 8 pentru (dl. Bognar, dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău,
dl. Costea, dl. Vlad C., dl. Mayer), 15 abțineri – 23 consilieri prezenți.
Dl. Szabo M: - Amendamentul nr. 3, articolul 2.6 -. Supun la vot.
Cine este pentru? 7 pentru (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea,
dl. Vlad C., dl. Mayer), 16 abțineri – 23 consilieri prezenți.
Dl. Szabo M: - Amendamentul nr. 4, referitor la articolul 2.7 – „ circulație și accese”. Supun la vot.
Cine este pentru? 7 pentru (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea,
dl. Vlad C., dl. Mayer), 16 abțineri – 23 consilieri prezenți.
Dl. Szabo M: - Amendamentul nr. 5, articolul 2.9 – referitor la împrejmuiri. Supun la vot.
Cine este pentru? 7 pentru (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea,
dl. Vlad C., dl. Mayer), 16 abțineri – 23 consilieri prezenți.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Și acum întreg proiectul.
Cine este pentru? 13 pentru, 10 abțineri (dl. Bognar, dna Vornicu, dna Galea, dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea, dl. Vlad C., dl. Mayer)
– 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 263 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - O intervenție, dacă-mi permiteți? Cu sinceritate, chiar fac un apel, să-i spunem – Comisiei de Urbanism, dacă se dorește sau unei părți din ea, dacă, poate, nu pentru toată lumea de acolo, ceea ce spunea și domnul Bognar – întâlniți-vă, oameni buni! Întâlniți-vă cu arhitectul șef ! Vă va prezenta cam ce este gândit, că se lucrează la viitorul PUG. Dar, ca să nu așteptăm, până avem reglementările date de PUG, și dacă doriți mai repede și este legal, poate găsiți anumite norme, să le spunem, locale, care se vor regăsi, în final, și în PUG, ca să nu lucrăm doi ani într-un fel și după ce avem PUG - ul în alt fel, și le adoptăm acum, iar ele se vor regăsi și în PUG și nu mai avem situația aceasta în care unii aveți o părere, alții altă părere, unele instituții ale Statului avizează, dumneavoastră veniți și spuneți că nu este bine cum au dat aceia avizul, să-l modificăm, să facem altfel. Cred că este cel mai corect, cei care se apucă să facă un PUG, să știe în ce condiții, nu să-l facă și când ajung aici, fiecare, unul vrea 20%, altul 25%, unul vrea bandă de decelerare, altul nu vrea bandă, unul vrea clădirea cu 3 metri mai în față, altul cu 3 metri mai în spate. Cred că denotă un pic de neseriozitate și din partea noastră! V-am rugat și la precedenta ședință, când, la fel erau discuții, dacă tot avem comisie de urbanism, dacă tot văd că se citește cu atenție și există implicare și propuneri, haideți, vă rog frumos, vă asigur de toată deschiderea aparatului tehnic la astfel de întâlniri, ajungeți la concluziile pe care le considerați de bună credință și, tehnic, luate în conformitate cu actele normative și mai facem un pas înainte. Cred că este un demers cât se poate de logic. Dacă aveți și o altă idee sau de îmbunătățire, toată deschiderea, ca să depășim astfel de momente, dar să se poată îmbina, adică ceea ce este reglementat, dacă mai este cazul, printr-o hotărâre de consiliu, se va regăsi și în PUG ulterior și putem spune că lucrăm uniform și logic, de acum. Mulțumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr. 13
13
Proiect de hotărâre nr. 256/2021 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 570/2019 privind unele măsuri pentru reglementarea Serviciului de „Întreținere și igienizare a toaletelor automate din municipiul Arad” republicată conform Hotărârii nr. 254/25.06.2020 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Aici avem un amendament. Domnule viceprimar, vă rog!
Dl. Faur L: - Articolul 1 se completează, la punctul 6, care va avea următorul cuprins: „Se modifică anexa 7, lista „piese de schimb toaletă automată”, prin eliminarea poziției nr. 1, cod articol 631.05, denumire – „material adeziv autocolant bărbați, femei, persoane handicap”. Deci, practic eliminăm prima poziție din listă.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Supun la vot acest amendament
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Și acum pentru întregul proiect.
Dl. Bognar L: - Aș avea și eu o intervenție.
Dl. Szabo M: - Vă rog!
Dl. Bognar L: - Este un proiect mult așteptat de arădeni și, mă rog, sperăm să fie un lucru benefic și pentru turiștii care vin în Arad. Dar eu aș avea o oarecare recomandare – ca la amenajarea și construcția acestora să se țină cont, în zona protejată, de stilul ambiental. Deci, să se aibă grijă cum se amenajează aceste clădiri.
Dl. Szabo M: - Vă rog, domnule consilier.
Dl. Galea C: - În titlul acestui proiect avem „Întreținere și igienizarea toaletelor automate”. Din câte am văzut eu, în cazul de față, discutăm de o singură toaletă, poate cineva să explice care este planul? Mă gândesc că nevoia fiind mare, în Arad, pentru asemenea toalete, există un plan, de avem acest cuvânt (n.n. „toalete”) la plural! Se mai plănuiește construirea altor toalete în alte zone ale orașului? Cum vedeți dumneavoastră acest aspect, domnule primar?
Dl. primar: - Da. O să o rog pe doamna Portaru să vă spună și îi răspund și domnului Bognar, care știe că noi ne dorim și pe zonă centrală, are documentație în lucru acum. Nu am emoții, pentru că au fost de atâtea ori pe la comisiile de cultură și de avizare, știți că este zonă specială, încât nu cred că…, nu trece de ei și dacă ne scapă nouă. Probabil că pluralul este folosit datorită acestora. Noi, administrația am gândit, să spun, inițial, acel proiect pilot în Piața din Micălaca, în parcul din Micălaca „Regina Maria”, să vedem cum funcționează, se pare că din feedback-ul pe care îl avem este ok și atunci se dorește multiplicarea sa și în alte zone din oraș, funcție de zonă, discuția fiind doar de dimensiune de capacitate, unele, ca și cea din „Regina Maria” sau mai mici. Dar o rog pe doamna Portaru să vă dea un răspuns cu pluralul. Mulțumesc frumos.
Dna Portaru E: - Deci noi, acum, avem o documentație, cu care am venit în fața dumneavoastră aproximativ de o lună si jumătate, cu încă patru locații de astfel de toaletă, una este pe Bulevardul Revoluție, la gară, în spate la „Eurostil”, pe terenul acela și pe a patra nu mai rețin unde este locația și am avut și o propunere, că așa am început prezentarea, o propunere în Parcul Reconcilierii. După solicitarea avizului de la cultură, din cele cinci locații, am supus aprobării patru. Urmează să parcurgem următoarea etapă: proiectarea, proiectul tehnic și, ulterior, execuția lucrărilor.
Dl. Galea C: - Excelent. Mulțumesc.
Dl. primar: - Așa, ca estimare, probabil o să se vadă în oraș cam anul viitor.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Am rămas la punctul nr. 13. Supun la vot.
Cine este pentru? 20 pentru, 3 împotrivă (dl. Buruc, dna Aur, dl. Cheșa)
– 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 264 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Cheșa I: - Doamna Czibrik, 3 împotrivă, nu abțineri!
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul 14
14
Proiect de hotărâre nr. 262/2021 privind stabilirea numărului și al cuantumului burselor acordate în învățământul preuniversitar de stat din Municipiul Arad pentru semestrul II, anul școlar 2020-2021 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 265 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Vă rog!
Dl. primar: - Vreau să vă mulțumesc pentru vot. Știu că au fost și noi am primit multe întrebări de-a lungul timpului – când se plătesc bursele ? După cum, probabil, știți - până la momentul a avea aprobat bugetul, nu se putea, iar de la acel moment a fost doar mecanismul birocratic, bugetul care trebuie să meargă la Finanțe pentru omologare, scuzați termenul, să vină înapoi, apoi să se calculeze, să se ceară la școli. Cu siguranță ele sunt cele trei categorii: Bursele sociale, cele mai multe, și apoi cele de merit și cele excepționale. Sunt conștient că și-ar dori oamenii și școlile cât mai multe burse, nu discutăm de cele sociale, care sunt clar reglementate, ci la celelalte, pot fi discuții care, cât este de merituos, să compari între ele școlile. Nu este foarte ușor, am încercat să fim cât se poate, totuși, de echilibrați, sunt aproape 6 milioane de lei, 5.800.000 lei, dacă nu mă înșel, nu-i o sumă mică, și cred că este un efort pe care îl face toată lumea, să spunem așa, și dumneavoastră, pentru învățământ și pentru copii. Vă mulțumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Punctul nr. 15
15
Proiect de hotărâre nr. 257/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenții pentru acoperirea diferenței de preț și tarif la energia termică livrată populației către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș)
– 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr.266 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr. 16.
16
Proiect de hotărâre nr. 266/2021 privind aprobarea Execuției Bugetului General de venituri și cheltuieli al Municipiului Arad pe anul 2020- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru?
20 pentru, 3 voturi împotrivă (dl. Cheșa, dl. Buruc, dna Aur) – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 267 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Cheșa I: - Doamna Czibrik, 3 voturi împotrivă ! Împotrivă – 3. Mulțumesc!
Dl. primar: - Pentru eficientizare propun, doamna Czibrik, tot timpul să cuantificați la PSD împotrivă și când nu sunt împotrivă, vă spun dânșii. Să simplificăm! Tot mandatul, de acum încolo! Dânșii sunt la orice împotrivă și când nu, vă anunță domnul Cheșa. Bine? Mulțumesc.
Dl. Cheșa I: - Îmi permiteți, domnule primar, că mi-ați spus numărul, o să fim împotrivă, mai ales la toaletele ecologice, n-am vrut să vă spun, dar dacă tot mi-ați dat cuvântul dumneavoastră…
Dl. primar: - Nu. Nu eu l-am dat, vi l-ați luat singur!
Dl. Cheșa I: - …la toaletele ecologice am fost împotrivă, domnule primar, pentru că, în 2018-2019 au fost două S.F. – uri, de 300 de mii de lei fiecare S.F. Am mai fost un mandat consilier și știu ce s-a întâmplat cu acele toalete ecologice, nimic! Bani aruncați în vânt.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Am rămas la punctul 17 – Alegerea președintelui.
Dl. primar: - O să vă aștept să mergem împreună, să le folosim când vor fi, anul viitor, ca să nu mai avem nici o discuție. Bine? Eu dau berea și dumneavoastră o folosiți. Și dacă nu va fi așa, facem invers! Îmi dați dumneavoastră berea și să mă descurc eu, unde oi merge, să fug repede.
Dl. Cheșa I: - Peste 100 de mii de euro a cheltuit Primăria Arad pentru acea toaletă ecologică.
Dl. primar: - Vă răspunde doamna Portaru la subiectul acesta, eu v-am făcut o propunere pragmatică. Mulțumesc frumos!
17
Alegerea președintelui de ședință pentru perioada iunie-august 2021
Dl. Szabo M: - Vă rog, propuneri pentru președintele de ședință. Domnul Mariș, vă rog!
Dl. Mariș F: - Grupul PNL îl propune pe domnul Ilioni Florin.
Dl. Szabo M: - Vă rog, domnule consilier.
Dl. Stana F: - USR-PLUS îl propune pe domnul Codrin Vlad.
Dl. Szabo M: - Mai sunt și alte propuneri? Bun. Trecem la vot secret.
Dl. primar: - Persoane, vot secret, buletine! Stați, că trebuie să le tipărească, bănuiesc, nu? A, din această cauză fumătorii iau o pauză!
PAUZĂ (moment în care se întocmesc buletinele de vot secret, după care se va desfășura procedura votului secret.).
n.n. se revine din pauză.
Dl. Szabo M: - Rog președintele Comisiei de validare să dea citire
Dna Vornicu D: - Astăzi, 28 mai 2021, în cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad, Comisia de validare a rezultatelor votului secret pentru perioada mandatului 2020-2024, desemnată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 475/2020 a exercitat sub responsabilitatea sa operațiunile privind votul secret desfășurat pentru exprimarea votului cu privire la alegerea președintelui de ședință pentru perioada iunie-august 2021, Comisia a consemnat următoarele rezultate pentru votul acordat: consilieri prezenți la ședință – 23, buletine de vot distribuite – 23. Nu au fost consilieri care s-au abținut de la vot și nu au fost nici voturi nule. Astfel că, domnul Vlad Codrin, consilier local este desemnat pentru a fi președinte de ședință pentru perioada iunie - august 2021, cu 12 voturi pentru și 11 voturi împotrivă.
S-a adoptat Hotărârea nr. 268 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Vă mulțumesc. Declar ședința închisă.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos și pentru efort și pentru voturi. Ca perspectivă, prima jumătate de lună iunie, probabil, încercăm să avem, cel târziu 20 iunie, să avem ședința ordinară, ca la aceea știți că ne trebuie 7 zile de când o anunțăm. Și, dacă nu apare ceva urgență, să avem nevoie de o extraordinară, cu acordul dumneavoastră, nu cred că mai facem altă ședință. Este bine așa? Mulțumesc frumos. Un week-end liniștit, să ne vedem cu bine voioși și sănătoși!
(n.n. ședința s-a încheiat la ora 11,55).


Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 28.05.2021, extraordinară
Cod PMA -S4-02


[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved