Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74178182
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  13-05-2021


R O M Â N I A JUDEȚUL ARAD MUNICIPIUL ARAD CONSILIUL LOCAL PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței ordinare din data de 13.05.2021 Nr. 45.650/9.06.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței ordinare
din data de 13.05.2021
Nr. 45.650/9.06.2021

La ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 13 mai 2021, au fost prezenți 23 consilieri din 23 în funcție (domnul consilier Vlad Codrin și-a exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv prin platforma on-line de videoconferință (Zoom Meeting). Ședința a început la ora 11,00 și s-a încheiat la ora 12,10.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dna Claudia Macra, director executiv al Direcței Comunicare, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-șef, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Szuchanszki Ștefan - director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Adrian Toma, director general al Direcției Generale Poliția Locală Arad, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Portaru Elena, director executiv – Direcția Tehnică, dna Ioana Albu, șef serviciu, Serviciul Juridic, Contestații, dna Liliana Florea, director executiv – Direcția Edilitară, dna Magda Matzek, consilier, Serviciul Contabilitatea Bugetului General, Datorie Publică, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Adrian Barbeș – referent, Cabinet Primar, dl. Florin Marușca – consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Groza Sorina, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Doris Micu - consilier, în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Lucia Bulboacă, șef serviciu, Serviciul Autoritate Tutelară - Serviciul Public de Interes Local “Direcția de Asistență Socială Arad”, dl. Sorin Mocuța, șef serviciu, Serviciul Public de Interes Local „Direcția de Asistență Socială Arad”, dna Carina Kiss, consilier, Serviciul Public de Interes Local Direcția de Asistență Socială Arad, dl. Nicolae Mehelean, director general al SC Recons SA Arad, dl. Stelian Nistor, director general al SC Târguri, Oboare, Piețe SA Arad, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dna Angelica Mateuț, director economic al SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Victor Ciulean, director general al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dna Marta Ujvărășanu, contabil șef al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dl. Cosmin Șerb, șef departament – SC Gospodărirea Comunală SA Arad, dna Livia Dolog, șef Serviciu Financiar - Contabilitate - Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad, dl. Ovidiu Ilie, director executiv al A.D.I. Transport Arad.
- presa: Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Adriana Barbu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Claudiu Kovacs – „Arădeanul”, Lucian Șerban – „Arq”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 7.05.2021, a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 999/7.05.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media, au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 7.05.2021 a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 7.05.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.

În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună-ziua! Văd că doi colegi nu sunt. Îi mai așteptăm? Știți ceva?
Dna Stepanescu L: - Domnul Costea caută loc de parcare și un consilier, domnul Vlad Codrin, este online.
Dl. primar: - Bun. Dacă sunteți de acord, până parchează domnul Costea, putem începe cu Imnul.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Cred că am aprobarea dumneavoastră, fără să votăm, să-i spunem „La Mulți Ani!” domnului viceprimar Faur, care împlinește o vârstă frumoasă (n.n. sala aplaudă), să-i urăm sănătate și „La Mulți Ani!”, cum își dorește, cu cine își dorește și unde își dorește!
Dl. Faur L: - Mulțumesc foarte mult!
Dl. primar: - Și tot cred că din partea Consiliului Local și a Primăriei sunteți de acord să trimitem un mesaj de „La Mulți Ani!” domnului Cadar, vicepreședinte al Consiliului Județean, care a avut ziua ieri sau alaltăieri, dacă nu mă înșeală memoria. Și astăzi, domnului fost viceprimar, actualmente vicepreședinte al Consiliului Județean, domnul Bulbuc. Cred că așa a fost și înțelegerea, domnul Faur fiind în aceeași zi cu domnul Bulbuc să avem unul la județ și unul la municipiu, din motive de eficiență a sărbătoriților. Poate ajunge și domnul Costea. Nu v-a spus unde parchează, nu? Mă gândesc că nu în Aradul - Nou! La parcul din Alfa! Bun. Mi-a dat doamna secretar rugămintea să suplimentăm ordinea de zi cu un proiect de hotărâre, care sună ceva de genul: „Se aprobă modificare Stat de funcții – se transformă funcția publică vacantă de consilier, clasa I, grad profesional superior, nivelul studiilor superioare, în cadrul Direcției Arhitect-șef, în funcție publică de execuție, vacantă, consilier Clasa I, grad profesional principal, nivelul studiilor, superioare…”, uite, așa ajuns și domnul Costea ! „…Se aprobă Statul de funcții conform anexei”- Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului.
Supun la vot propunerea doamnei secretar, de suplimentare a ordinii de zi
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Cheșa I: - Domnule primar, mă scuzați, eram cu mâna sus!
Dl. primar: - A! Mă scuzați! Asta era în comisie prima dată, comisii reunite! Mă scuzați! Deci, am parcurs partea de comisii și acum supun votului dumneavoastră introducerea proiectului pe ordinea de zi.
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Ar urma acum toată ordinea de zi. Dacă doriți ceva, domnule Cheșa?
Dl. Cheaș I: - Da. Mulțumesc! Punctul 21, proiectul 21, inițiativa grupului de consilieri PSD – aș dori să fie retras de pe ordinea de zi, cum am discutat și ieri în comisii până la venirea unui punct de vedere de la Consiliul Concurenței.
Dl. primar: - Bun. Asta nu mai trebuie supusă la vot, că este decizia dumneavoastră, că-l retrageți.
Dl. Cheșa I: - Corect!
Dl. primar: - Nu? Sau trebuie votat, doamnă?
Dna Stepanescu L: - Nu.
Dl. primar: - Bun. Punctul 21 s-a retras de pe ordinea de zi. S-a suplimentat cu ceea ce ne-a rugat doamna secretar și supun votului dumneavoastră, dacă nu mai sunt alte propuneri, supun votului dumneavoastră următoarea



Ordine de zi:

1. Proiect de hotărâre nr. 224/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de dezlipire a unui imobil proprietatea publică a Municipiului Arad, situat în Municipiul Arad, str. Faurilor, nr. 94-96, înscris în CF. nr. 328219 Arad – inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 225/2021 cu privire la actualizarea datelor cadastrale și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. V. Babeș, nr. 20, Ap. 14 - înscris în CF nr. 304745-C1-U7 Arad– inițiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre nr. 228/2021 privind acceptarea radierii dreptului de servitute de trecere asupra terenului situat în Municipiul Arad, strada Volta, nr. 4, aflat în proprietatea personală a unor persoane fizice înscris în CF nr. 333089 Arad –– inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 232/2021 privind aprobarea Raportului pentru perioada 01.01-31.03.2021, referitor la activitatea Registrului Agricol – inițiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre nr. 235/2021 privind acordarea avizului consultativ pentru menținerea titlului de „Colegiu” unității de învățământ preuniversitar Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi” Arad – inițiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre nr. 236/2021 privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile în valoare de până la 100.000.000 Lei – inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 223/2021 privind aprobarea Programului de îmbunătățire a eficienței energetice – inițiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre nr. 237/2021 privind aprobarea proiectului ,,Înlocuire cazane pe gaz la SC CET Hidrocarburi SA Arad” și a cheltuielilor aferente proiectului – inițiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre nr. 238/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ,,Înlocuire cazane pe gaz la SC CET Hidrocarburi SA Arad” – inițiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre nr. 239/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 2 Lac” – inițiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre nr. 240/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 5 Grădiște” – inițiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre nr. 241/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului „Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT Ocsko Terezia” – inițiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre nr. 226/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al SC Târguri Oboare și Piețe SA Arad, pentru anul 2021 – inițiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre nr. 227/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al SC Recons S.A. Arad, pentru anul 2021 – inițiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre nr. 230/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al SC CET Hidrocarburi S.A. Arad, pentru anul 2021 – inițiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre nr. 244/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al SC Gospodărirea Comunală Arad SA, pentru anul 2021 – inițiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre nr. 229/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Arad în Adunarea Generală a Acționarilor de la S.C. Compania de Transport Public Arad S.A., pentru aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli, pentru anul 2021 – inițiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre nr. 129/2021 privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 510/2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea documentației de atribuire a serviciului public de administrare, întreținere și exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule către SC Recons SA Arad – inițiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre nr. 245/2021 privind completarea Hotărârii nr. 148/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea Actului adițional nr. 3 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din municipiul arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75323/01.10.2019 – inițiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre nr. 231/2021 privind completarea Hotărârii nr. 510/2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea documentației de atribuire a serviciului public de administrare, întreținere și exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule către SC Recons SA Arad - inițiativa consilierilor locali USR-PLUS.
21. Proiect de hotărâre nr. 186/2021 privind aprobarea eșalonării plății unor obligații fiscale datorate pentru imobilele deținute de agenții comerciali în municipiul Arad - inițiativa consilierilor locali PSD - RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI DE CĂTRE INIȚIATORI.
22. Proiect de hotărâre nr. 246/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului de Urbanism (RLU) Construire ansamblu cu funcțiuni mixte, rezidențial – locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni mixte, rezidențial – locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni complementare și accese strada L. Rebreanu nr. 95, identificat prin extrasul CF nr. 304822 Arad, Municipiul Arad, județul Arad – inițiativa primarului.
23. Proiect de hotărâre nr. 131/2021 privind aprobarea lucrării cadastrale de rectificare a suprafeței terenului situat în Municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr 269, înscris în CF 315412 - inițiativa primarului
24. Proiect de hotărâre nr. 233/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 30 martie 2021 - inițiativa primarului
25. Proiect de hotărâre nr. 234/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 31 martie 2021 - inițiativa primarului
26. Proiect de hotărâre nr. 242/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 31 martie 2021 - inițiativa primarului
27. Proiect de hotărâre nr. 243/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 16 aprilie 2021 - inițiativa primarului
28. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna aprilie 2021 și principalele activități programate pentru luna mai 2021.
29. Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad.
30. Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad.
31. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului – INTRODUS SUPLIMENTAR PE ORDINEA DE ZI

Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 224 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Domnule președinte, intrăm pe ordinea de zi. Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Primul punct
1
Proiect de hotărâre nr. 224/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de dezlipire a unui imobil proprietatea publică a Municipiului Arad, situat în Municipiul Arad, str. Faurilor, nr. 94-96, înscris în CF. nr. 328219 Arad
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 225 a Consiliului Local al Municipiului Arad
2
Proiect de hotărâre nr. 225/2021 cu privire la actualizarea datelor cadastrale și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. V. Babeș, nr. 20, Ap. 14 - înscris în CF nr. 304745-C1-U7 Arad– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 226 a Consiliului Local al Municipiului Arad
3
Proiect de hotărâre nr. 228/2021 privind acceptarea radierii dreptului de servitute de trecere asupra terenului situat în Municipiul Arad, strada Volta, nr. 4, aflat în proprietatea personală a unor persoane fizice înscris în CF nr. 333089 Arad –– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 227 a Consiliului Local al Municipiului Arad
4
Proiect de hotărâre nr. 232/2021 privind aprobarea Raportului pentru perioada 01.01-31.03.2021, referitor la activitatea Registrului Agricol – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 228 a Consiliului Local al Municipiului Arad
5
Proiect de hotărâre nr. 235/2021 privind acordarea avizului consultativ pentru menținerea titlului de „Colegiu” unității de învățământ preuniversitar Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi” Arad – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 229 a Consiliului Local al Municipiului Arad
6
Proiect de hotărâre nr. 236/2021 privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile în valoare de până la 100.000.000 Lei – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Dl. Stana F: - Aș dori să intervin.
Dl. Szabo M: - Vă rog!
Dl. Stana F: - Vă mulțumesc. Ceea ce doresc să spun legat, pe acest subiect, pe punctul 6 – că suntem astăzi puși, noi, cel puțin consilierii USR-PLUS, dar cred că întreg Consiliul Local, în fața unei alegeri dificile, între două variante, dintre care niciuna nu este foarte bună. Doar că nu avem încotro și decizia de acum trei ani a fostei administrații ne-a adus aici. Faptul că s-a acceptat demararea unui proiect, cu o finanțare de numai 30% cu fonduri europene, evident, în scop electoral, pentru a se obține avantaje la momentul respectiv, fără nicio, fără niciun interes față de ce se va întâmpla ulterior, ne-a adus aici. Astăzi și nu numai astăzi, de acum încolo, timp de 10 ani probabil că vom deconta această decizie. În același timp, Aradul are nevoie de infrastructură, cetățenii orașului trebuie să beneficieze de pe urma investițiilor, dacă dorim ca orașul să devină competitiv. În același timp, doresc să atrag atenția actualei administrații că votul de astăzi va așeza pe umerii săi o mare responsabilitate: o dată, legată de contractarea propriu-zisă a împrumutului, de condițiile în care acesta va fi angajat, care, noi sperăm să fie cele mai bune din piață și, cu mult mai important, de realizare a obiectivului pentru care angajăm acești bani. Sperăm ca proiectul să se desfășoare fără sincope, să meargă conform angajamentelor făcute de administrație, să beneficiem de un constructor care înțelege să respecte termene, condiții de calitate și restul prevederilor contactului. Și, în speranța că peste trei ani sau patru ani, vom avea acel pod de care să ne bucurăm cu toți locuitorii Aradului și, în special, cei din cartierele pe care el le va uni, vom vota acest împrumut, chiar dacă este o opțiune grea. Vă mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Vă mulțumesc. Supun încă o dată la vot.
Cine este pentru?
Domnule consilier Vlad Codrin? Suntem la punctul nr. 6 !
Dna Stepanescu L: - Considerăm că a ieșit pentru moment.
Dl. Vlad C: - Pentru!
Dna Stepanescu L: - Este pentru.
Unanimitate pentru
22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 230 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - Îmi permiteți?
Dl. Szabo M: - Vă rog, domnule primar!
Dl. primar: - În primul rând aș vrea să le mulțumesc tuturor consilierilor din tot spectrul politic pentru că înțeleg proiectele majore și importante pentru o comunitate, dincolo de, să spunem, orientările noastre politice. Aș vrea să fac câteva precizări, poate, în primul rând, pentru presă, deoarece bănuiesc că pe la comisii s-a mai discutat, dar poate nu este cineva lămurit. Nu este un contract cu BERD-ul, așa a apărut în presă. Astăzi s-a aprobat, s-a dat girul să se facă demersurile legale pentru a contracta acest împrumut de pe o piață liberă, concurențială. Cine va oferi cele mai bune condiții de împrumut pentru municipalitate, cu acela se va semna contractul de împrumut. Nu puteam să mergem în continuare deși administrația arădeană a lucrat cu BERD-ul de foarte mult timp, pentru că este co-finanțare la bani europeni și BERD-ul nu co-finanțează. Că, altfel, poate s-ar fi negociat, în continuare, cu BERD-ul. Acea adresă la care s-a făcut vorbire, că există în documentație, este acordul BERD-ului, el având credite cu Primăria din anii din urmă, să putem negocia cu oricine dorește, orice entitate bancară, care poate da condiții bune pentru municipalitate. Punctul 1 – În acest context, dacă cumva dintre consilieri, indiferent de culoarea politică, dorește cineva ca la aceste discuții, să le spun, tehnice, pe care le va purta aparatul, în special, din domeniul economic, în obținerea condițiilor de finanțare, doresc să participe, ca să dăm dovadă de transparență maximă, pentru că și dumneavoastră ați votat, o să rog să ne transmită și nu vedem niciun impediment sub nicio formă, nici legal, nici de altceva decât o dorință de transparență totală. În ceea ce privește co-finanțarea și procentele – în acest proiect sunt de fapt mai multe proiecte, să le spunem, este podul, într-adevăr, cu o valoare mare, care are proiectarea deja terminată, deci va trebui să licităm acum doar execuția, mai sunt autobuzele electrice care sunt cu co-finanțări, mi se pare, 98 cu 2% , nu? Da. Bicicletele, cele peste trei sute de biciclete, stațiile de autobuz, culoarul verde și evident, podul, cu o valoare mare. Dacă se pun toate în același coș, parte ce primim bani gratuit și parte ce trebuie să-i plătim, probabil că va fi la o socoteală, funcție de cu cât se va licita podul, în final, probabil va fi un 50-50. Deci, putem privi jumătatea plină sau jumătatea goală. Putem spune că trebuie să plătim jumătate dintr-o sumă sau că am primit gratis jumătate dintr-o investiție majoră. În oraș, poduri, în ultimii 100 de ani s-au construit vreo două de către austrieci și două în perioada comunistă, dacă lăsăm la o parte cel făcut acum de autostrăzi: Decebal-ul și cel de lângă cetate. Deadline-ul este 2023, pentru că așa este finanțarea europeană. Din acest punct de vedere îmi permit public să atenționez staff-ul tehnic că au o mare responsabilitate. Să nu ne mințim! Au fost multe semne de întrebare, că, oare, domnii consilieri vor vota, nu vor vota! Ce, Doamne ferește, se întâmplă dacă nu votează acest împrumut? De unde se duc, pune Primăria diferența de bani? Celelalte părți ale proiectului fiind deja în licitație și autobuzele și bicicletele, proiectul fiind deja făcut. Prin urmare, atenționez staff-ul tehnic să nu ne jucăm cumva, pentru că până în 2023, trebuie făcute plățile. Adică, executat și plătit. Vom intra într-o bătălie contra cronometru și în ceea ce privește licitația și în ceea ce privește efectiv lucrarea. Și eu îmi doresc, așa cum spunea domnul consilier Stana, să existe câștigător o firmă serioasă, care să lucreze la timp și de calitate. Sper să nu se ajungă să se conteste între ei, să mai pierdem și acolo nu știu cât timing. Din punctul nostru de vedere, să spunem, politico-administrativ, s-a făcut tot ce s-a putut. Mai departe, suntem pe partea tehnică și cu legile în vigoare, obligația noastră este să nu pierdem nicio secundă. Mă opresc aici, mulțumindu-vă încă o dată și să nu uit, o nuanță, pe care mi-a spus-o doamna director economic – gradul de îndatorare al municipalității nu este mare, nici în momentul de față. Acest nou împrumut, deși poate ar părea la prima vedere că va crește gradul de îndatorare, nu îl crește pentru că îl am până la momentul la care se vor face efectiv tragerile pentru plăți și noi va trebui să plătim pentru acest împrumut. Se închide alt împrumut, cam de aceeași valoare, care a fost luat cu mulți, mulți ani înainte, pentru primele tramvaie. Deci, practic, rămânem cu același efort, pe care îl face municipalitatea astăzi. Și, în plus, în urma licitației, sperăm noi să obținem o economie, care va rămâne la dispoziția hotărârii Consiliului Local pentru alte mici proiecte, unde vor fi necesare cofinanțări, nu putem să-i folosim noi, fără să venim în fața Consiliului să întrebăm dacă dorim să finanțăm acel obiectiv sau altul. Cam asta ar fi pe acest subiect. Și vă mulțumesc încă o dată. Mă opresc aici. Mergem mai departe.
7
Proiect de hotărâre nr. 223/2021 privind aprobarea Programului de îmbunătățire a eficienței energetice – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Da. Domnule Galea, vă rog! Scuze!
Dl. Galea C: - Mulțumesc. În primul rând vrem să salutăm acest proiect. L-am studiat destul de bine, am aprofundat destul de mult această problemă, de îmbunătățire a eficienței energetice, personal, nu aș dori să treacă până nu aș face două mențiuni referitor la acest proiect, pe care aș vrea să le fac oarecum publice, să le aduc în atenția administrației și a întregului oraș: sunt două chestiuni care este posibil să le aprobăm astăzi, probabil că da, pe care le-aș dori sau le-am dori și sunt prinse în program să fie implementate în acest an – 2021. Unul dintre ele este implementarea unui proiect și execuție centrală fotovoltaică pe învelitoarea unei clădiri publice. Eu personal, mi-aș dori să se întâmple acest lucru în acest an și cât de repede se poate, administrația să identifice această clădire publică, pe care să vedem o învelitoare cu celule fotovoltaice. Iar al doilea aspect este, probabil, de un interes mai larg, este reprezentat de reducerea impozitului pe proprietate pentru proprietarii clădirilor verzi. Probabil că în acest moment nu există clarificate niște măsuri, ceea ce înseamnă sau un protocol a ceea ce înseamnă exact o clădire verde, dar și acest aspect ar trebui lămurit în acest an, pentru că este prevăzut aici, în acest proiect. Să vedem ce înseamnă clădirile verzi și care este procedura prin care noi putem să reducem impozitul pe aceste clădiri verzi. Vă mulțumesc mult!
Dl. primar: - O completare – în ceea ce privește taxele și impozitele, marea majoritate dintre cei care sunteți mai vechi în Consiliu știți că ele întotdeauna se aprobă în cursul acestui an, cu aplicabilitate anul viitor. Deci, pe subiectul acesta ar fi timp, că de obicei, spre toamnă se mai lucrează la taxe, impozite pentru anul următor și atunci am avea, oarecum, timp, dacă aveți o inițiativă sau vă gândiți cumva, dar neexistând legea, ar trebui să definim ce înseamnă clădirile verzi, în ce condiții. Ar mai fi, acum la cald, o discuție – dacă cel care are așa numita clădire verde, a beneficiat, în general de fonduri guvernamentale, fondul de mediu sau alte fonduri, pentru a obține o clădire verde, mai este normal să mai aibă încă o dată un beneficiu la taxe și impozite, pentru că el și-a obținut clădirea verde din bani europeni și toate astea. Dar va fi timp să le..
Dl. Galea C: - Sigur! Deja sunt cel puțin trei administrații în România: București, Cluj, Iași, care, deja au discutat acest subiect. În București, știu că au fost reduceri la impozit de până la 80% pentru persoane juridice și la persoane fizice până la 65%. Deci, oarecum există lege, sunt discuții, dar într-adevăr, până la sfârșitul anului avem timp să discutăm despre asta.
Dl. primar: - Dacă știți că au măcar niște draft-uri sau cum s-a lucrat la dânșii, chiar ne-ar ajuta! Vă mulțumesc.
Dl. Galea C: - Deci, am rămas la punctul 7 Proiect de hotărâre nr. 223/2021 privind aprobarea Programului de îmbunătățire a eficienței energetice. Supun la vot.
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 231 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr.8
8
Proiect de hotărâre nr. 237/2021 privind aprobarea proiectului ,,Înlocuire cazane pe gaz la SC CET Hidrocarburi SA Arad” și a cheltuielilor aferente proiectului
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 232 a Consiliului Local al Municipiului Arad
9
Proiect de hotărâre nr. 238/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ,,Înlocuire cazane pe gaz la SC CET Hidrocarburi SA Arad”
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 233 a Consiliului Local al Municipiului Arad
10
Proiect de hotărâre nr. 239/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 2 Lac” – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș)
– 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 234 a Consiliului Local al Municipiului Arad
11
Proiect de hotărâre nr. 240/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 5 Grădiște” – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș) – 22 consilieri prezenți în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 235 a Consiliului Local al Municipiului Arad
12
Proiect de hotărâre nr. 241/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului „Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT Ocsko Terezia” – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș) – 22 consilieri prezenți în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 236 a Consiliului Local al Municipiului Arad
13
Proiect de hotărâre nr. 226/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al SC Târguri Oboare și Piețe SA Arad, pentru anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Domnule Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Doresc doar să spun că având în vedere că în urma discuțiilor de la comisii nu s-a specificat foarte clar ce se va întâmpla cu locul din Piața Catedralei, după mutarea acelei hale, în ipoteza în care hala se va muta, existând această dezbatere și problemă a mutării Pieței Catedralei într-un spațiu nou, pe care noi îl considerăm impropriu și care nu doar că este impropriu dar va și reduce din veniturile societății comerciale în cauză, o să ne abținem de la vot. Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Supun la vot punctul nr.13. Cine este pentru?
14 pentru pentru, 6 abțíneri (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dl. Mayer,
dl. Costea, dl. Vlad C.), 3 consilieri nu participă la vot (dna Săbău, dl. Mariș, dna Waas)
22 consilieri prezenți în sală, (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 237 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dna Stepanescu L: - Proiectul a fost aprobat!
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul 14.
14
Proiect de hotărâre nr. 227/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al SC Recons S.A. Arad, pentru anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Eu nu particip la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 238 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - Dacă-mi permiteți, nu pe.... numai că mi-am adus aminte pentru o informare – că au fost și știu că sunt întrebări – cu ștrandul – noi am avut câteva discuții, evident, preliminare, cu DSP-ul, în speță, le vom continua săptămâna viitoare. Promisiunea domnului director și a staff-ului de acolo a fost că vor să vadă evoluția și tendința pandemiei, în ideea în care să-l putem deschide. Între timp, continuăm acolo pregătirile, lucrările de întreținere, ca să-l putem deschide. Să zicem așa, în tot răul și un bine, a și fost frig până acum și dacă se putea din punct de vedere pandemic, nu era prea primitoare vremea. Noi estimăm, din discuția pe care am avut-o și ieri, și cu DSP-ul și cu domnul director Mehelean, că în maxim 2 săptămâni de zile s-ar putea deschide în condiții mai mult decât decente. Sperăm să nu ne încurce altceva. Cam acesta este deadline-ul și proiecția pe care ne-am făcut-o. Dacă se poate cumva mai devreme și din punctul de vedere al DSP-ului, și vremea să ne permită, avem toată deschiderea, că suntem conștienți că multă lume așteaptă și își dorește. Vă mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
15
Proiect de hotărâre nr. 230/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al SC CET Hidrocarburi S.A. Arad, pentru anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Domnul Stana!
Dl. Stana F: - Da. Nu am intervenit la proiectele de hotărâri, în care am votat acele investiții în sistemul de termoficare. A fost, tot așa, o discuție în cadrul comisiei și întrebarea mea este dacă se poate face un calcul, să le putem explica cetățenilor care vor fi beneficiile acestor investiții? Continuăm să aprobăm acest buget al CET Hidrocarburi cu pierderi anuale de 10 milioane de lei? Știm bine că se acoperă tot din banii locali, până la urmă, acea pierdere..... Măcar să înțeleagă cetățenii care va fi câștigul lor de pe urma acestor investiții și că există o rază de speranță. Așa că, dacă se poate, să se facă un studiu din care să ni se spună: înlocuim 3 cazane la CET Hidrocarburi, modernizăm puncte termice, mai modernizăm niște rețele. Ce înseamnă asta din punctul de vedere al prețului pe care îl plătește cetățeanul? Vor avea de câștigat sau măcar poate, nu știu, nu vot plăti mai mult ! Mulțumesc frumos!
Dl. primar: - O să încerc să, nu eu, cei de specialitate, deși cred că poate ne înțelegeți că nu poate fi un calcul foarte riguros, mai degrabă, să-i spunem estimativ, din două motive: o dată – se știe exact când se înlocuiește o țeavă actuală cu alta, cu cât scad pierderile, pentru că acestea sunt clar.., dar nu reușim să le schimbăm pe toate odată. Lucrăm acum pe magistralele principale și rămân secundarele. După aceea – nu se va reuși înlocuirea și modernizarea tuturor punctelor termice, totul va fi etapizat și nu în ultimul rând, funcție de ce cazane vom obține, finanțare, au un randament mai mare sau mai scăzut. De aceea, poate facem o simulare. La fel, în momentul de față, mă bucur că sunt investițiile la CET-ul mare, investiții private, care fac să obțină o energie termică cu un preț mai scăzut. Sunt conștient că în buzunarul cetățeanului încă nu se resimte, dar, cel puțin, la un moment dat, poate reușim să se resimtă puțin pe bugetul pe care îl aprobăm noi, să nu mai fie subvenția atât de mare. În momentul de față prețurile pe care le plătește cetățeanul sunt oarecum sensibil egale între municipalități, doar că cei care sunt cu câțiva ani înaintea noastră cu retehnologizarea, efortul pe care îl face bugetul Primăriei, în subvenție, este mult mai mic. Dacă noi plătim aproape 300 de lei, alții plătesc 50 de lei din cei 300, adică noi plătim cu 100, 150 de lei mai mult decât alții. Și acesta este un efort mare pe care îl vedem fiecare când aprobăm în această ședință. Și cel mai important lucru este că dorim să obținem finanțarea europeană pentru aceste obiective, să nu le facem din buzunarul arădenilor, că nici nu avem de unde și este greu și ar dura foarte mult. Acum, să vedem cât și cum reușim din toate acestea. Dar o să-i rog, cât de cât să facă o estimare. Mulțumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Da. Supun la vot Proiectul de Hotărâre nr. 230/2021.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș) – 22 consilieri prezenți în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 239 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr. 16
16
Proiect de hotărâre nr. 244/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al SC Gospodărirea Comunală Arad SA, pentru anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariș) – 22 consilieri prezenți în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 240 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr. 17
17
Proiect de hotărâre nr. 229/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Arad în Adunarea Generală a Acționarilor de la S.C. Compania de Transport Public Arad S.A., pentru aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli, pentru anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Chifa) – 22 consilieri prezenți în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 241 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul 18.
18
Proiect de hotărâre nr. 129/2021 privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 510/2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea documentației de atribuire a serviciului public de administrare, întreținere și exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule către SC Recons SA Arad – inițiativa primarului
Dl. primar: - Dacă-mi permiteți?
Dl. Szabo M: - Vă rog!
Dl. primar: - Au fost, să spunem, unele discuții pe acest regulament, perfectibil, cred că și actuala formă și după acest amendament tot perfectibil va rămâne, au fost câteva propuneri tehnice, care ne-au scăpat, venite dinspre Recons și dinspre Primărie, au mai fost câteva inițiative ale noastre și ale unor colegi consilieri, le-am prins pe toate într-un amendament, pe care, cu acordul dumneavoastră, l-aș citi și dau și câteva explicații. Citesc doar forma propusă față de cea existentă: o dată - articolul 2 alineatul 1 – va fi așa: „Programul de funcționare a parcărilor în sistemului de plată este următorul: Zonele A, B și C – de luni până vineri în intervalul orar 8,00-17,00”, iar punctul B – „Parcarea situată pe strada Pădurii, zona „Obor” va funcționa în regim de parcare cu plată, conform programului, de luni până vineri, în intervalul 8,00-17,00 și duminica doar între orele 8,00-14,00”. Este o încercare a noastră de a fi proactivi și de a veni și în sprijinul cetățenilor și suntem conștienți că, după aceste ore, în general, nu mai este un aflux atât de mare și este, poate, un echilibru între dorința oamenilor și ceea ce poate Recons-ul și de acea am propus acest lucru. Se votează pe articole?
Dna Stepanescu L: - Da.
Dl. primar: - Vă rog să supunem la vot acest articol 2, modificat .
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Articolul 2 mai avea un alineat, îmi cer scuze – „În afara programului stabilit la alineatul 1, precum și sâmbăta și duminica, în sărbătorile legale și cu ocazia unor evenimente, special mediatizate de către autoritatea publică locală, parcarea este gratuită”. Nu știu, Zilele Aradului sau apare ceva deosebit. Supun și acest articol votului dumneavoastră.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulțumim frumos. Articolul 18 din actualul regulament îl propunem la o modificare, dar eu îi dau o explicație – au fost solicitări din partea domnilor consilieri să beneficieze de gratuități, persoane cu dizabilități, veterani de război, văduve, invocându-se câteva acte normative. Ele, în sine, nu prevăd acest lucru, actele normative, deci nu puteam să venim cu această propunere, invocând acel act normativ, în schimb, nu ne oprește nimeni, din ce mi-au explicat juriștii, ca noi, la nivel local, să dăm o astfel de măsură, luând ca beneficiari persoanele din acea lege, respectiv: văduvele veteranilor de război, etc. Articolul ar suna așa: „Beneficiază de gratuitate pentru ocuparea locurilor de parcare cu plată, pentru un singur autoturism, în condițiile afișării la loc vizibil a legitimației de parcare gratuită, eliberată de către Serviciul Parcări și Ridicări Vehicule persoanele cu dizabilități încadrate în grad de handicap veteranii de război, precum și văduvele acestora, beneficiarii Decretului Lege nr.118/1990, inclusiv soț, soție, copii”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Articolul 4 ar trebui să sune așa: „În sensul prezentului regulament parcările cu plată sunt în spații special amenajate, delimitate prin marcaje față de marginea părții carosabile a drumului, semnalizate prin indicatoare destinate parcării autovehiculelor cu masa maximă autorizată mai mică de 3 tone”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulțumesc. Acestea sunt alea tehnice, de care vă vorbeam. Articolul 8 alineatul 3 – „ Locul de parcare poate fi atribuit participantului la licitație pentru locul respectiv, care a oferit penultimul preț, la penultimul preț licitat, cu acordul acestuia. În situația în care acest participant nu dorește locul respectiv, locul acestuia se va atribui conform articolului 5 alineatul 3”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală,
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Articolul 10. Se rescrie. „Neplata până la 1 martie duce la rezilierea contractului respectiv la pierderea locului de parcare, dar cu obligația chiriașului de a achita contravaloarea chiriei pentru lunile ianuarie și februarie, inclusiv penalități”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Și articolul 34 – „Pe perioada executării lucrărilor de utilitate publică, contractul de închiriere a locului de parcare de reședință, câștigat prin licitație sau atribuit direct se suspendă, urmând ca pentru perioada desfășurării lucrărilor executantul să plătească contravaloarea prețului mediu pentru zona respectivă pentru câte locuri dezafectează provizoriu”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală,
(1 consilier votează on-line)
Dna Stepanescu L: - Domnule primar, mai aveți un amendament!
Dl. primar: - Mă scuzați, da ! Și mai sunt niște tarife, care nu erau: „tarif de parcare prin SMS, durată minute 0 (1) zi, 4 euro pentru zona A, cu TVA; zona B – 3 euro +TVA; zona C1 – 1,5 euro+TVA. Observații: TVA aferent serviciului prestat de operator telefonie mobilă”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Domnule președinte, tot punctul acum!
Dl. Szabo M: - Dacă mai sunt și alte amendamente? Domnule Stana!
Dl. Stana F: - Da. Mulțumesc. Vreau să mă refer la o problemă, pe care am identificat-o în urmă cu mai mulți ani, în municipiul Arad și anume – avem o serie de străzi unde funcționează acest sistem al parcării cu plată, unde nu există aparatele de taxare, parcometrele, ceea ce face ca persoanele care nu dispun de un smartphone sau un telefon mobil cu abonament, care nu știu sau nu pot să opereze aceste dispozitive, să nu aibă posibilitatea de a plăti. Acolo, din punctul meu de vedere, municipalitatea este în culpă, pentru că, în momentul în care dorești să taxezi un lucru, trebuie să oferi oamenilor condiții. Dar probabil că este scump și acum există varianta singură de a plăti prin SMS. Amendamentul vine să compenseze, oarecum, deși repet, nu este soluția care să rezolve problema, disconfortul acestor cetățeni, prin a reduce taxa percepută, pentru zona A urmând să se perceapă taxa aferentă Zonei B și pentru Zona B, taxa aferentă zonei C, acolo unde, repet, pe străzile unde nu există aparate de taxare.
Dl. primar: - Eu v-aș propune, dacă nu vă deranjează, să avem o discuție cu Recons-ul, să vedem dacă nu se încurcă, tehnic, nu știu cum se realizează. Și putem reveni cu amendament într-o altă ședință, chiar vă rog pe dumneavoastră să aveți o discuție aplecată, n-aș vrea să spun ceva ce…și cel care are telefon, cel care plătește de A și cine nu are…
Dl. Stana F: - Păi, pe străzile respective, singura variantă de plată este cu telefonul. Și atunci, în loc să pui pe tăblița indicatoare: „Aceasta este zona A și plătiți tariful pentru zona A”, pui pe tăbliță: „Aceasta este zona A, dar plătiți tariful pentru zona B și trebuie să trimiteți SMS-ul cu textul aferent zonei B”.
Dl. primar: - Am înțeles. Dacă aveți amabilitatea și sunteți de acord, aș propune să dau Recons-ului să ne spună câte situații de genul acesta ar fi, ce impact ar însemna, ce ar presupune și avem o discuție și după aceea revenim cu, oricând putem veni cu un amendament.
Dl. Stana F: - De acord, dar cu condiția să existe un termen – până când?
Dl. primar: - Da. Spuneți dumneavoastră, o săptămână sau cât sunteți dispus ?
Dl. Stana F: - Depinde de cei de la Recons, în cât timp pot să…
Dl. primar: - Uite, preia domnul viceprimar discuția cu Recons-ul și vă invită și pe dumneavoastră, uite, până la sfârșitul lunii, că suntem la jumătate acum. Este bine așa?
Dl. Stana F: - Da.
Dl. primar: - Și atunci, pe varianta pe care o agreați și Recons-ul și Primăria și dumneavoastră, în luna următoare avem ordinara și venim cu amendament.
Dl. Stana F: - Sigur!
Dl. primar: - Mulțumesc frumos.
Dl. Stana F: - Și eu!
Dl. Szabo M: - Dacă nu mai sunt alte amendamente, supun la vot întregul proiect. Da, vă rog!
Dna Stepanescu L: - Mai există un amendament, al Comisiei de Urbanism – articolul 18 a fost deja preluat în amendamentele domnului primar, dar există o completare la articolul 19, care vine în completarea amendamentului domnului primar – cu actele pe care trebuie să le aducă beneficiarii Decretului - Lege nr.118/1990 și veteranii.
Dl. Szabo M: - Supun la vot amendamentul respectiv
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Așa. Și acum întregul proiect îl supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 242 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul 19
19
Proiect de hotărâre nr. 245/2021 privind completarea Hotărârii nr. 148/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea Actului adițional nr. 3 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75323/01.10.2019 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 243 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
20
Proiect de hotărâre nr. 231/2021 privind completarea Hotărârii nr. 510/2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea documentației de atribuire a serviciului public de administrare, întreținere și exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule către SC Recons SA Arad - inițiativa consilierilor locali USR-PLUS
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI DE CĂTRE INIȚIATOR
Dl. Szabo M: - Vă rog.
Dl. Costea I: - Grupul USR-PLUS dorește retragerea de pe ordinea de zi a acestui proiect de hotărâre, deoarece efectele acestui proiect de hotărâre se regăsesc în amendamentele care tocmai ce au trecut la Proiectul de hotărâre nr.129/2021 și a fost votat și grupul USR-PLUS propune retragerea de pe ordinea de zi a acestui proiect.
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Trecem la următorul punct.
21
Proiect de hotărâre nr. 186/2021 privind aprobarea eșalonării plății unor obligații fiscale datorate pentru imobilele deținute de agenții comerciali în municipiul Arad - inițiativa consilierilor locali PSD – RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
22
Proiect de hotărâre nr. 246/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului de Urbanism (RLU) Construire ansamblu cu funcțiuni mixte, rezidențial – locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni mixte, rezidențial – locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni complementare și accese strada L. Rebreanu nr. 95, identificat prin extrasul CF nr. 304822 Arad, Municipiul Arad, județul Arad – inițiativa primarului
Dl. Curcanu D: - O intervenție, vă rog!
Dl. Szabo M: - Vă rog!.
Dl. Curcanu D: - Domnule Bibarț, acum două zile, Primarul Orașului Cluj Napoca, Emil Boc, a făcut o declarație destul de interesantă, pe care aș vrea să v-o citesc, pe scurt. Și ea spune așa: „Aș vrea să conștientizăm că acest oraș, Cluj-Napoca, trece la următoarea etapă, în domeniul urbanismului, concentrată pe calitate, nu pe cantitate, un oraș pentru oameni, în care interesul public și privat coexistă”. Domnule Bibarț, știți care este problema la acest PUZ? PUZ- ul nu ține cont absolut deloc de interesul public al arădenilor și ține, în principal, doar de interesul privat al unor investitori. Proiectul nu aduce niciun beneficiu locuitorilor din cartierul Confecții, este vorba doar de cantitate acolo și nu de calitate, cum să spun – ca sardinele în conservă! Acest lucru va duce la scăderea calității vieții în zonă. Domnule Bibarț, au trecut aproximativ 6 luni de când sunt Președintele Comisiei de Urbanism, în Consiliul Local și concluzia mea este că politica de urbanism a orașului Arad, de care dumneavoastră sunteți direct răspunzător, aduce foarte mult a politica de urbanism a orașelor din lumea a treia, în care focusul principal este pe cantitate, nu pe calitate. La fel ca Emil Boc, aștept de la dumneavoastră să resetați politica de urbanism a orașului Arad, deoarece, după cum bine știți, creșterea densității populației într-un loc, într-un cartier, duce la scăderea calității vieții. Mai mult decât atât, acest PUZ nu are nici studiu de impact și necesitatea lui este dată de nevoia de a oferi condiții optime de locuire a arădenilor. Dacă dorim să oprim depopularea, să dezvoltăm orașul în secolul XXI, nu ne permitem să construim zone de locuințe inferioare din punct de vedere calitativ. PUZ - ul nu are studiile fundamentale, care să analizeze disfuncționalitățile din zonă, avem nevoie de mai multe studii de fundamentare la fiecare PUZ, studii de oportunitate, ca să vedem ce probleme sunt și, la fel, studii de trafic. Prin urmare, astăzi, consilierii USR-PLUS se vor abține de la acest proiect. Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Domnule arhitect-șef, vă rog frumos să dați răspunsul!
Dl. Ciurariu S: - Bună-ziua, doamnelor, domnișoarelor, domnilor consilieri! Domnule primar, domnule viceprimar, domnule președinte, acest PUZ vine în completarea unei zone cu același tip de densitate. Regimul de înălțime este maxim P+5. Din punct de vedere al funcțiunilor complementare, există o parcelă pe care se propun servicii și funcțiuni complementare locuirii, în acea parcelă pot fi agrementate orice funcțiuni, pe care cartierul pur de locuit, proiectat în vremea socialistă, nu le are și în condițiile astea aserțiunea domnului consilier nu este fundamentată pe o pierdere a calității. Calitatea locuirii, prin această mixtură de locuire și funcțiuni complementare, considerăm că este îmbunătățită. Acest PUZ a trecut prin toate etapele, de la aviz de oportunitate, avize consultative, avize de specialitate, inclusiv avizul Autorității Aeronautice, care a stabilit înălțimea maximă ce se poate dezvolta în acea zonă și care este egală cu cea a cartierului din vecinătate și în aceste condiții, în cazul acestui PUZ, demersul de înaintare către dumneavoastră a îndeplinit toate elementele, nu numai administrative, cât și profesionale. De aceea l-am promovat, de aceea l-am adus aici, în fața dumneavoastră. Și, bineînțeles, la solicitarea domnului primar, direcția pe care o conduc va pregăti documente necesare, ca să putem să dăm răspunsuri cuvenite atunci când se pune problema unor strategii.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Supun la vot.
Cine este pentru?
15 pentru, 8 abțineri (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dl. Costea, dl.Vlad C., dl. Mayer,
dna Săbău, dl. Bognar) – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 244 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Domnule primar.
Dl. primar: - Pentru că s-a invocat numele meu de către domnul consilier Curcanu, i-aș fi recunoscător pe două paliere: o dată – dacă măcar o perioadă, hai, cu un an înainte de alegeri mai înțeleg, am încercat să lăsăm la o parte declarațiile politice, dați-mi voie să consider în bună măsură ceea ce ați spus, ca o declarație politică, mai mult și al doilea palier, așa cum ați spus – sunteți, de șase luni, președintele Comisiei de Urbanism. Domnule arhitect șef, în șase luni de zile, ați primit măcar o propunere de la președintele Comisiei de Urbanism de îmbunătățire a legislației locale, ca să nu vorbim de cele naționale, pe domeniul PUZ – urilor? La microfon, vă rog! Da sau nu? Nu aici, în sală!
Dl. Curcanu D: - Domnule Bibarț, în momentul de față, consilierii USR…
Dl. primar: - Domnule Curcanu, vorbesc cu domnul arhitect-șef, dacă-mi permiteți…
Dl. Curcanu D: - Păi, a răspuns, eu l-am auzit!
Dl. primar: - Nu l-am auzit! Eu vreau să-l aud de la microfon, să rămână înregistrat!
Dl. Ciurariu S: - Nu am primit o solicitare din partea comisiei sau a președintelui comisiei.
Dl. primar: - O propunere, ceva de îmbunătățire, modificare articolul cutare, modificare hotărârea cutare, la cadrul general, nu punctual, la un PUZ! Ca să ne creăm o bază pe care să construim! Nu facem dialog, domnule Curcanu! Dumneavoastră, ce ați avut de spus, ați spus! După primar, nu se mai vorbește! Nu aveți! Citiți Regulamentul! Da sau nu, domnule arhitect-șef?
Dl. Ciurariu S: - Nu. Nu am primit!
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Continuăm ședința!
Dl. Curcanu D: - Solicit drept la replică, domnule președinte de ședință!
Dl. Szabo M: - Nu există!
Dl. primar: - Aveți posibilitatea, vă mai învăț și pe Regulament – aveți posibilitatea să luați cuvântul la „Diverse”, pentru că este ședință ordinară. Pe Regulament, după vot, pe fiecare articol, punct de pe ordinea de zi, mai spune primarul ceva și se trece mai departe, pentru că altfel devine circ. Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Nu s-a făcut referire la persoana dumneavoastră, deci nu vă pot da cuvântul!
Dl. Curcanu D: - Domnul primar a făcut o afirmație și domnul arhitect-șef a făcut o afirmație, ca urmare, am drept la replică. Dacă se poate?
Dl. Szabo M: - Dacă se face referire la dumneavoastră!
Dl. primar: - Aveți toate drepturile de pe lume, dar cel mai important este să respectați această ședință și acești consilieri și solemnitatea ședinței! Eu nu v-am invocat numele, dumneavoastră l-ați invocat pe al meu și am pus o întrebare strict tehnică domnului arhitect-șef, care ne-a dat un răspuns! Vă mulțumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Următorul punct.
23
Proiect de hotărâre nr. 131/2021 privind aprobarea lucrării cadastrale de rectificare a suprafeței terenului situat în Municipiul Arad,
Calea Aurel Vlaicu nr 269, înscris în CF 315412 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.Cine este pentru?
Dna Stepanescu L: - Domnul Vlad?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 245 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
24
Proiect de hotărâre nr. 233/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 30 martie 2021- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală, (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 246 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
25
Proiect de hotărâre nr. 234/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 31 martie 2021 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 247 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
26
Proiect de hotărâre nr. 242/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 31 martie 2021 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 248 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
27
Proiect de hotărâre nr. 243/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 16 aprilie 2021 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 249 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
28
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna aprilie 2021 și principalele activități programate pentru luna mai 2021
S-a luat la cunoștință.
29
Notificări diverse, corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
(n.n. nu sunt notificări)
Dna Stepanescu L: - O rectificare, la punctul 13 pe ordinea de zi, la bugetul TOP, votul este 14 voturi pentru, 6 abțineri și 3 consilieri nu participă la vot.
La punctul 22 – 15 voturi pentru, 8 abțineri (domnul Bognar și consilierii USR). Mulțumesc.
30
Interpelări, întrebări, petiții, declarații politice și alte probleme supuse atenției Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Dacă mai sunt întrebări, interpelări, dacă nu, da, domnule Stana, vă rog!
1
Dl. Stana F: - Mulțumesc, doream să-l rog pe domnul primar, probabil va fi o chestie recurentă, să ne țină la curent cu ce s-a mai întâmplat pe tema Teatrului Hirschl, teatrul vechi, după aceea am înțeles că încă nu s-a realizat predarea stadionului UTA către Recons și am dori să știm care este situația pentru că am avut, tocmai ce am aprobat delegarea serviciului către Recons și am avut în cursul precedentelor ședințe niște intervenții legate de sistematizarea traficului în anumite intersecții, voiam să știu dacă s-a întâmplat, dacă în ultimele două sau trei luni a avut loc acea comisie de sistematizare, dacă s-a întâlnit și au mai fost niște solicitări transmise, primite de la cetățeni și adresate prin intermediul meu, dumneavoastră, administrației, pentru reîncadrarea unor imobile în zonele de impozitare, având în vedere că strada respectivă nu îndeplinea, în opinia celor care au făcut sesizarea, condițiile pentru a fi încadrate în zona respectivă, în care sunt acum. Vă mulțumesc.
Dl. primar: - Încerc să le iau pe rând. Sincer, cu Teatrul Vechi, la mine nu a mai ajuns niciuna din părți. Bănuiesc că sunt încă la faza juridică, o să verific. Nu este aici Contraș, nu? O să vă sun azi și vă spun. O să-l întreb pe șeful Serviciului Juridic, care a rămas în legătură cu un avocat, pe care ni l-au dat cei de la societatea civilă. În ceea ce privește Stadionul UTA, cred că sunt la faza de proces-verbal predare-primire. Chiar ieri, azi și acum sunt acolo și se închide subiectul, că nu poate rămâne în aer. Aș mai preciza că am văzut și un articol în presă, cum nu mai avem pază, dincolo de modul de a face presă, nu este treaba mea să-l comentez, fiecare își face meseria cum dorește, dar nu cred că este vina Consiliului Local sau a Primăriei că țara asta n-a avut buget! Conform legii, noi putem prelungi niște contracte până încă cu 4 luni, în celălalt an, până în aprilie, ceea ce am făcut și o licitație pentru un nou contract nu puteam să facem, fără să avem buget. Astăzi suntem în licitație, nu doar pentru acest obiectiv de pază, ci și altele, pe care le mai avem. Cred că ar trebui să se adreseze celor care stau în Parlament și n-au fost în stare să voteze un buget, trei luni de zile, indiferent cum îi cheamă sau de ce culoare politică sunt. Noi ne-am organizat patru luni de zile să prelungim, când a expirat, ca să doarmă alții liniștiți, ne-am organizat și le păzim cu Poliția Locală, toate obiectivele noastre, cum putem, până se termină procedura legală de licitație, pe un buget pe care domniile -voastre v-ați mobilizat și l-ați aprobat printre primii din țară.
O să verific la Comisia de Sistematizare dacă au luat în dezbatere strict ceea ce ați solicitat dumneavoastră, pentru că ședințe au fost de sistematizare. Din câte știu, la clădirile încadrate la, mă rog, la numere de adresă, în diferite zone de impozitare, știu că este o comisie, subcomisie, care le dă răspuns și unde sunt nemulțumiți, se duc în instanță. Cam așa s-a lucrat de-a lungul timpului, dar astea sunt. Dar astea două puncte o să le verific, ca să nu spun o prostie, o să verific, aș minți să am un răspuns, pe loc, acum. Vă mulțumesc pentru înțelegere.
Dl. Szabo M: - Domnule Bognar!
2
Dl. Bognar L: - Vă rog, dacă-mi permiteți ! Am avut un proiect frumos care s-a realizat – „Reabilitare zonă istorică – zona Preparandiei”. Din păcate, de mai multe ori am sesizat și personal, dar și locuitorii care circulă pe Preparandiei – Dornei, deci, nu se poate circula, practic s-a compromis pavajul care este acolo, trebuie să facem ceva, că de asta s-au investit bani europeni, ca să țină. Deci, este o problemă pentru care ar trebui intervenit și găsit soluții, nu știu cum. La fel, circulația tirurilor, deci eu am sesizat în scris, în martie, dar deja este un fenomen, că se circulă pe Calea Timișorii, podul, deci, efectiv, tonaj greu, care practic pune în pericol această lucrare, care, într-adevăr, a fost reabilitată, cu condiția să fie stopată circulația de tonaj mare.
3
Și încă o problemă aș avea, apropo de discuțiile care au fost în legătură cu PUZ - urile. Eu am afirmat că mă abțin la toate proiectele cu PUZ - uri, nu din răutate, deci, practic, nu avem PUG - ul aprobat și sunt anumite situații în care nu vedem foarte clar impactul asupra Aradului și asupra zonelor în niște investiții. În cazul de față, ce am avut pe ordinea de zi, se creează un cartier nou, cu aproximativ 400 de apartamente. Dacă luăm în medie 3 locuitori pe apartament, înseamnă 1200 de locuitori. Trebuie mai cu atenție analizat, înainte să intre în Comisie. Deci, aici, practic, eu propun să avem o comisie de analiză, ca să nu mai intrăm în toate detaliile, la investiții, care au un impact foarte mare, să vedem în ce direcție ducem orașul. Că sunt cartiere, de exemplu, Vlaicu, unde nu avem parcuri, nu avem zone verzi, oamenii merg în Cimitirul Eternitatea să se plimbe. Deci, nu este o situație normală. Ar trebui să analizăm ce se mai poate redresa și, într-adevăr, dezvoltarea orașului să o dezbatem cu toți cei care ne-am asumat o anumită responsabilitate pentru ce se întâmplă în oraș. Mulțumesc!
Dl. primar: - Mulțumesc și eu. Chiar o să rog și consilierii, ieri sau alaltăieri am mers și eu pe zonă, poate va fi o decizie, pe care să o luăm, dacă, pe zona liniei 2, partea care este cu pavaj, s-o mai menținem cu pavaj sau să o asfaltăm ? Chiar am văzut diferența, așa din mers, cu mașina - partea până la Biserica Sârbească, care este asfalt, cu linie de tramvai și se menține în condiții decente și partea de la Biserica Sârbească, încolo, unde este pavaj cu liniile de tramvai și unde suntem nevoiți să tot intervenim, să tot intervenim, mai gata, este făcută o reparație și a mai trecut o mașină mai mare sau a luat un viraj și ți-a mișcat iar, că pavajul vrei, nu vrei, are un strat de nisip sub, nu intrăm în detalii tehnice! Aici, poate, vă mai gândiți și dumneavoastră și dacă împreună, este de verificat, să vedem ce mai este în garanție acolo, partea cu pavajul și, poate, la un moment dat, dacă este mai bine cu asfalt, cum se vede acum, schimbăm soluția și trecem la asfalt.
Dl. Szabo M: - Domnule Curcanu!
4
Dl. Curcanu D: - Domnule Bibarț, astă vară, în campania electorală, ați realizat o filmare, la „Strada TV”, unde v-ați filmat în Cartierul Aurel Vlaicu. În acea filmare ați promis că se va construi, în acel loc, exact unde ați filmat, un parc, iar acum, din câte am înțeles de la cetățeni, a apărut o spălătorie auto. Întrebarea mea pentru dumneavoastră este dacă se va construi sau nu un parc în zonă.
5
Al doilea lucru – de activitatea noastră în Comisia de urbanism, am dori să vă spunem, consilierii locali, USR-PLUS, în momentul de față, lucrează la două hotărâri pe partea de urbanism, prima hotărâre este legată de regulament pentru asigurarea suprafeței minime de spații verzi, la autorizarea de construcție și a doua hotărâre la care lucrează consilierii USR PLUS este modificarea etapelor de transparență pentru PUZ - uri., o hotărâre mai veche. Vă mulțumesc.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Dacă vremea permite, eu mi-am propus în seara aceasta, să fac o filmare tocmai pe acest subiect. Acolo sunt, nu este domnul Szuchanszki aici, nu-l văd, câte sunt? 3 hectare și cât, alea la care lucrăm la intabulare acum?
Dl. Szuchanszki Ș: - 3,700.
Dl. primar: - Sunt 3,700 hectare, teren gol, pe care l-am identificat, suntem în procedurile legale de a le intabula pe Primăria Arad, nu sunt proprietari privați, este doar treabă tehnică, la care se lucrează pentru a avea CF-ul, cu care vrem să mergem la ADR Vest, doamna Portaru știe, așteptăm de la vorbe la partea scrisă – dacă se finanțează parcuri. Bucățica la care faceți dumneavoastră referire, unde, într-adevăr, a apărut și o spălătorie, era o cale de acces spre aceste trei hectare. Pentru că, pe bucățica aceea, unde am filmat eu atunci, oricum nu era suficient loc să faci un, poate, un loc de joacă și astăzi a rămas o bucată, ca acces pe acolo, și mai căutăm să identificăm și alte posibilități de a ajunge cât mai ușor dinspre partea de blocuri, la aceste peste trei hectare, unde dorim să facem parcul. Și am convenit, dacă totul ar merge într-un parcurs, cât de cât normal, și ne finanțează Uniunea Europeană parcul, nici să nu mai așteptăm de variantele pe care le putem noi identifica, de a face un acces facil acolo, pentru a nu pierde finanțarea, dacă există, să accesăm, să începem să-l facem acolo și între timp orice variantă găsim pe un domeniu privat, nu foarte mare, de a ne crea acces acolo, acela îl expropriem noi și facem bucățica aceea din bugetul nostru. Important este să putem prinde finanțarea mare pentru cele trei hectare, dar nu se va întâmpla mâine, pentru că la momentul discuției noastre, la nivelul Comisiei Europene de - abia sunt discuțiile de intenție – ce să se finanțeze și ce să nu se finanțeze din noul buget al Uniunii Europene și pe așa ceva. Avem, să spunem, optimismul, că fiind vorba de spații verzi, fiind atâta discuție de green deal, la nivelul Uniunii Europene, acesta va fi un domeniu care va primi finanțare și de aceea ne pregătim acum – prima piesă întotdeauna este un drept real asupra terenului, lucru la care lucrează Direcția Patrimoniu de câteva luni de zile. Mulțumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Domnule Galea!
Dl. Galea C: - Sunt aproape trei ani și două luni de când piața agroalimentară de la „Lebăda” a ars. Am văzut și am votat astăzi bugetul de la TOP, dar nu am văzut și nu a fost prevăzut deloc o finanțare sau, eu știu, un gând legat de această piață. Știu că au fost discuții, care este stadiul acestor discuții, care este planul Primăriei legat de acest obiectiv?
Dl. Faur L: - O să vă spun eu, pentru că mi-am petrecut mulți ani acolo lângă piață, inclusiv în ziua când a luat foc. Există un plan pentru a reface acea zonă și s-a făcut un studiu, din care rezultă că o piață agroalimentară apropiată de Piața Fortuna, practic, la câteva sute de metri, nu s-ar mai justifica din punct de vedere economic, pe de-o parte, iar pe de altă parte, cum știm, acolo există o aglomerare urbană, care necesită parcări, în principal, ca utilizare a terenului respectiv, sunt blocuri înalte, populate, aglomerate și încercăm să convertim respectiva zonă într-o parcare etajată. Există proiect, am pornit cu cei de la TOP să parcurgem toate etapele, tot așa, probleme de proprietate, probleme de intabulări, dezmembrări, adăugiri și mergem pas cu pas până la o soluție tehnică, după care va trebui o finanțare, probabil, din bugetul local, ca să nu așteptăm prea mult. Mulțumesc.
31
Proiectul de hotărâre privind modificarea Statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenți (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 250 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo: - Dacă nu mai sunt altele, declar ședința închisă. Mulțumesc. Declar ședința închisă.

(n.n. ședința s-a încheiat la ora 12,10).


Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 13.05.2021, ordinară
Cod PMA -S4-02





[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved