Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74053713
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  12-03-2021


PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței extraordinare din data de 12.03.2021 Nr. 29.781/13.04.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 12.03.2021
Nr. 29.781/13.04.2021

La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 12 martie 2021, au fost prezenți 22 consilieri din 22 în funcție. Domnul Fordon Decebal-Ciprian și-a exprimat voturile prin mijloace electronice, respectiv printr-o platformă on-line de videoconferință (Join Zoom Meeting) până la punctul 6, iar de la punctul 7 a fost prezent în sala de ședință. Pentru domnul consilier Mihai Pașca s-a constatat încetarea mandatului prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 98/12.03.2021. Ședința a început la ora 10,00 și s-a încheiat la ora 11,00.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Sorin Ciurariu, arhitect șef, dna Elena Portaru - director executiv al Direcției Tehnice, dna Liliana Florea - director executiv al Direcției Edilitare, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Szuchanszki Ștefan - director executiv al Direcției Patrimoniu, dna Linda Ocenic, șef serviciu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Privat, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcției Dezvoltare și Întreținere, dna Ioana Albu, șef serviciu, Serviciul Juridic, Contestații, dna Mihaela Balaș, șef serviciu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Public, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeș – referent, Cabinet Primar, dl. Florin Marușca – consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Gabriel Lăbău, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dl. Marinel Blaj, referent, Cabinet primar, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică locală, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Doris Micu - consilier, dna Carmen Popa - consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad, dna Oana Pârvulescu, director general Serviciului Public de Interes Local „Direcția de Asistență Socială Arad”,
- presa: Diana Duțu – „Aradon”, Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Șerban – „Arq.ro”, Sârb Ciprian Vlad – „Arădeanul. info”, Orlando Toader – „Newsar.ro”, Natalia Berlo – „TV Arad”, Marius Zbranca – „TV Arad”, Irházi János – „Aradinap.ro”
- alții: dl. Schwartz Gheorghe, cetățean de onoare (reprezentant societatea civilă), dl. Vermeșan Răzvan, invitat, Rende Onur-Can, invitat, dl. Balint Ovidiu, jurnalist (site propriu) dl. Glaser Wili, invitat.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 8.03.2021, a Dispoziției nr. 522/8.03.2021 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a acestei dispoziții, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 08.03.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 08.03.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.

Înaintea dezbaterii ședinței extraordinare propriu-zise, proiectele au fost analizate pe comisii, astfel:

Dl. Faur L: - Bună-ziua! Avem cvorum. O să fie on line și domnul consilier Decebal Fordon și vreau să precizez că noi suntem deschiși pentru o participare on-line, la ședințele publice ale Consiliului Local, numai că trebuie să găsim o modalitate tehnică, să poată intra cetățenii doritori pe un alt link decât cel unde se votează de către consilieri, așa ca în cazul domnului Fordon. O să studiem această posibilitate și vom oferi link-ul respectiv, public, pentru o participare on line, care, în aceste vremuri, probabil că este cumva potrivită. Da. Domnule Cheșa!
Dl. Cheșa I: - Domnule viceprimar, vă salut! De peste doi ani de zile discutăm despre acest link, live. De peste doi ani zile! Este foarte simplu!
Dl. Faur L: - Ok!
Dl. Cheșa I: - Vă rog să faceți ceva!
Dl. Faur L: - Da, sigur! Domnul Alex Popa este pe aici?
Dl. Cheșa I: - Eu, personal, de doi ani de zile am și depus proiect de hotărâre.
Dl. Faur L: - Eu nu am știut, nu am știut de treaba aceasta! Dar o facem!
Dl. Cheșa I: - Vă comunic doar!
Dl. Faur L: – Bine, domnule consilier, suntem de aceeași părere!
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc!
Dl. Faur L: - Și eu vă mulțumesc. Haidem să vedem acum, cred că merge. Bun. Deci, ne-am înțeles! În cazul în care avem solicitări și în comisii, pentru cele care nu sunt ședințe publice, hotărâm de fiecare dată și avem deschiderea pentru transparență. Acum, vă propun să trecem la ședințele comisiilor reunite și să pornim cu primul proiect de hotărâre
1. Proiect de hotărâre nr. 115/2021 privind constatarea încetării de drept a mandatului și declararea ca vacant a locului de consilier al domnului Pașca Mihai– inițiativa primarului
Comisia nr. 1 are întrebări? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, întrebări? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre. Cin este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisa nr. 5? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Mulțumesc frumos. Trecem la
2. Proiect de hotărâre nr. 113/2021 pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 252/2020 privind delegarea gestiunii serviciului de salubrizare privind activitatea de dezinsecție, dezinfecție și deratizare în municipiul Arad pentru atribuirea acordului-cadru, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului.
Comisia nr. 1, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate).
3. Proiect de hotărâre nr. 108/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 14, situat în Arad, str. Mețianu, nr. 2, corp A, etaj II – inițiativa primarului.
Comisia nr.1, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4 , întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate).
4. Proiect de hotărâre nr. 109/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 49, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 78, etaj II – inițiativa primarului.
Comisia nr. 1, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4 , întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Mulțumesc.
5. Proiect de hotărâre nr. 111/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 10, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 90, sc. A – inițiativa primarului.
Comisia nr.1, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr.2, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4 , întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Mulțumesc frumos.
6. Proiect de hotărâre nr. 112/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 11, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 90, sc. A – inițiativa primarului.
Comisia nr. 1, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4 , întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, întrebări? Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Mulțumesc frumos.
7. Proiect de hotărâre nr. 120/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea imobilului situat în Arad, str. Gheorghe Lazăr nr. 3 – inițiativa primarului. Comisia nr. 1? Sunteți împotrivă sau abțineri? (n.n. 2 voturi pentru, 1 abținere (dl. Bognar), 2 împotrivă (dna Vornicu și dl. Stana). Comisia nr. 2? (n.n. 1 vot pentru, 3 împotrivă (dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea). Mulțumesc frumos. La Comisia nr. 3?
Dl. Buruc C: - Aici aș avea eu un amendament de făcut.
Dl. Faur L: – Vă rog!
Dl. Buruc C: - Suntem pentru exercitarea dreptului de preempțiune! Deci, „modificarea proiectului – din neexercitare, în exercitare a dreptului de preemțiune” .
Dl. Faur L: - Poftiți, doamna secretar!
Dna Stepanescu L: - Nu poate fi admis ca amendament, ci propunerea de exercitare a dreptului de preemțiune trebuie să îmbrace forma unui proiect de hotărâre, cu rapoarte de specialitate…
Dl. Buruc C: - Atunci, dacă se poate, să faceți acest lucru pentru exercitarea dreptului de preemțiune, ca și un proiect…
Dna Stepanescu L: - Da. Dar trebuie să existe un proiect de hotărâre, chiar inițiat de dumneavoastră, în acest sens, pentru exercitarea dreptului, însoțit de rapoarte de specialitate. Codul Administrativ nu permite dezbaterea și supunerea la vot a unui proiect care nu este însoțit de aceste documente. Nu avem rapoarte de specialitate decât în sensul celui care se află pe ordinea de zi.
Dl. Buruc C: - Am înțeles. Atunci suntem împotrivă!
Dl. Faur L: - Bun. Dacă mai are cineva intervenții? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Comisia nr. 3 – 2 voturi pentru, 3 împotrivă (dl. Buruc, dl. Mayer, dl. Chifa). Domnul Fordon?
Dna Stepanescu L: - Am notat trei voturi împotrivă la Comisia nr. 3. Domnul Buruc, domnul Mayer și domnul Chifa,
Dl. Faur L: - Da. Îl întrebăm la final (n.n. pe dl. Fordon) ca să nu mai stăm! Comisia nr. 4? Aveți întrebări ? Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru? (n.n. 4 voturi pentru, 1 vot împotrivă (dl. Costea). Comisia nr. 5, aveți întrebări? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? Ne aude domnul Fordon? Da. Cum votați la Comisa nr. 5? La Comisia nr. 3, pentru acest proiect de hotărâre? Pentru, împotrivă sau abținere? La Comisia nr. 5? 1 pentru (dl. Ilioni), 3 împotrivă (dna Aur, dl. Galea, dl. Vlad), 1 abținere (dl. Szabo).
Dl. Fordon D: - Pentru.
Dl. Faur L: - Ok. Mulțumim. Da, da. Vă auzim și noi! Bun. A votat toată lumea? Bun. Mergem mai departe .
8. Proiect de hotărâre nr. 92/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 587/2020 privind majorarea cu 100% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. Piața Avram Iancu nr. 10, începând cu data de 01.01.2021 – inițiativa primarului.
Comisia nr. 1, aveți întrebări? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? 4 pentru, 1 împotrivă (dl. Stana). Comisia nr. 2, aveți întrebări? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? 1 pentru, 4 împotrivă (dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea). Comisia nr. 3, aveți întrebări? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? 2 pentru, 3 împotrivă (dl. Buruc, dl. Mayer, dl. Chifa). Comisia nr. 4, aveți întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? 4 pentru, 1 împotrivă (dl. Costea). Comisia nr. 5, sunt întrebări? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? 3 voturi pentru, 2 împotrivă (dna Aur, dl. Vlad C.).
9. Proiect de hotărâre nr. 56/2021 privind instituirea unor taxe speciale – inițiativa primarului.
Dl. Faur L: - Aici, nu vreți prima dată să ne spună personalul nostru de specialitate și pe urmă o să avem intervenția. Haideți să vedem, cine ne spune ce avem aici? Domnule Neamțiu, vă rog! Haideți la microfon!
Dl. Neamțíu P: - Bună ziua. Este vorba de trei taxe de la Direcția Venituri și o taxă de la Direcția Edilitară, de la doamna Lili Florea. Primele două taxe de la Direcția Venituri există deja, dar s-a modificat formularul de înregistrare a mijloacelor de transport. Nu mai este acea fișă de înmatriculare, ci este un contract de vânzare-cumpărare, care se vizează cu numărul de registru de evidența mijloacelor de transport și, în loc de certificat fiscal, că nu are datorii, se vizează tot acel contract de vânzare-cumpărare. În loc să avem fișă de înmatriculare, avem acest contract și în loc să avem certificat fiscal, din nou, avem acel contract. Și acele taxe s-au înlocuit. La a treia taxă este vorba de prelucrarea pe loc a declarațiilor fiscale, este o taxă, cumva de a determina oamenii să se înscrie în platformă electronică, unde pot să-și depună documentele electronic. Dacă își completează declarația de înregistrare în platformă electronică, nu plătește această taxă, dacă nu dorește și dorește să fie prelucrat pe loc dosarul fiscal, atunci plătește 10 lei.
Dl. Faur L: - Ok. Mulțumesc. Vă rog să rămâneți la microfon, poate mai sunt necesare detalii cu precizări! Domnule Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Mulțumesc. Vreau să vă atrag atenția că în forma în care este formulat acest proiect de hotărâre încalcă prevederile legale și mă refer la articolele 11 din anexa 1 și anexa 2, care spun că veniturile vor fi folosite pentru anumite destinații. Vorbesc de principiul neafectării veniturilor bugetare către anumite cheltuieli, care este prevăzut în Legea nr. 273/2006, legea finanțelor publice locale, la art. 7 alin. (2) se menționează: „Veniturile bugetare nu pot fi direct afectate unei cheltuieli bugetare anume, cu excepția donațiilor și sponsorizărilor care au stabilite destinații distincte". Și o să vă rog să scoateți de pe ordinea de zi proiectul, pentru a fi reanalizat. Vă mulțumesc frumos!
Dl. Faur L: - Mulțumim și noi. Vă ascultăm, domnule Neamțiu, poftiți!
Dl. Neamțiu P: - Taxele speciale au un regim special și, conform Legii nr. 273/2006, articolul nr. 30, dacă nu mă înșel, trebuie să le dăm o destinație acestor taxe, pentru că ele sunt create pentru anumite servicii, iar cheltuielile trebuie să fie destinate acestor servicii.
Dl. Faur L: - Bun. Mai sunt intervenții la Comisia nr. 1, vă rog? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 4 voturi pentru și 1 vot împotrivă (dl. Stana). Mulțumesc. Comisia nr. 2, dacă sunt intervenții? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 1 vot pentru și 3 împotrivă (dl. Curcanu, dl. Costea, dna Săbău)). Comisia nr. 3, sunt intervenții? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 2 pentru și 3 împotrivă (dl. Buruc, dl. Mayer, dl. Chifa)). Pe domnul Fordon nu-l auzim. Comisia nr. 4, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 4 voturi pentru și 1 vot împotrivă (dl. Costea). Comisia nr. 5, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 3 voturi pentru și 2 împotrivă (dna Aur, dl. Vlad C.). Mulțumesc frumos.
10. Proiect de hotărâre nr. 116/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare_2 a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28.12.2020
Dl. Faur L: - Comisia nr. 1 – supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, supun la vot, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate).Comisia nr. 3, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr.4, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate).
11. Proiect de hotărâre nr. 117/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare_1 a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28.12.2020 - inițiativa primarului
Dl. Faur L: - Cea de-a doua, că au fost două ședințe extraordinare.
Comisia nr. 1 – supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, supun la vot, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Mulțumesc.
12. Proiect de hotărâre nr. 118/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 08.01.2021
Comisia nr. 1 – supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, supun la vot, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Mulțumesc. Și ultimul punct
13.Proiect de hotărâre nr. 119/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 20.01.2021
Comisia nr. 1 – supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, supun la vot, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Vă mulțumesc foarte mult. A, mai avem un proiect, cu centrul de vaccinare, chiar eu l-am cerut!
14. Proiect de hotărâre nr. 122/2021 privind schimbarea temporară a destinației Centrului de zi pentru vârstnici Micalaca, situat în Arad, str. Crinului, nr. 16, în centru de vaccinare împotriva COVID-19, organizat în Municipiul Arad
Dl. Faur L: - Și aici vă mai spun că în momentul de față noi am funcționat cu trei centre de vaccinare, cu două fluxuri fiecare, avem șase fluxuri de vaccinare. De luni urmează să deschidem și al patrulea centru, în Micălaca, cu un flux de vaccinare, cu Moderna. Și tot de luni s-ar putea, scriptic, să fie deschise încă trei centre de vaccinare, în municipiul Arad, în felul acesta vom avea, la un moment dat, șapte. Aceste ultime trei centre de vaccinare urmând să fie operaționalizate, în momentul în care vine vaccinul noi suntem pregătiți pentru treaba aceasta.
Dl. Buruc C: - Domnule viceprimar, ce înseamnă scriptic?
Dl. Faur L: - Adică, se deschide pe toate documentele naționale și locale ale platformei de vaccinare. Se dau aprobări, se iau hotărâri. Cum facem și noi acum, la un moment dat o să vină și cele trei. Așa ca informație – am înțeles că o să vină o cantitate de vaccin mai mare și ne pregătim pentru acel moment. Iar, când totul este pregătit scriptic și vine vaccinul, îi dăm drumul și faptic! Da.
Comisia nr. 1 – dacă sunt întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, supun la vot, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 4, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5, supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. Unanimitate). Mulțumesc frumos.
Facem o pauză și ne întâlnim pentru ședința propriu-zisă.

Urmează ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad.

Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună-ziua! Din ce văd, este prezentă toată lumea. Așteptăm președintele de ședință. Dacă sunteți de acord, până atunci, o să fac un scurt preambul organizatoric: pentru colegii consilieri, sistemul de a participa la ședințe on-line, pe regulament, este gândit strict pentru consilieri, pe acest sistem având și dreptul să voteze, la fel cum la Parlament, există posibilitatea votului on-line, în anumite condiții. De aceea, avem rugămintea la dumneavoastră să nu distribuiți mai departe, cum s-a întâmplat astăzi, altor persoane, care nu au calitatea de consilier! Mă obligați ca, prin staff-ul tehnic, să le blocăm accesul acelor persoane în sistemul de vot on-line al Consiliului Local. Referitor la ședințele de consiliu, ele sunt publice, asta însemnând că există posibilitatea participării la ședințe, așa cum consilierii vin și sunt prezenți aici, așa au dreptul și alte persoane să vină și să fie prezente în sală. De-a lungul timpului, funcție de cum au fost situațiile cu pandemia, am încercat de fiecare dată să ne organizăm, chiar în varianta în care am mers unii la balcon, pentru a fi în situație cât mai de siguranță. De aceea am rugămintea să înțelegeți de ce am spus că nu se fac sesiuni video, on-line-uri și altele de pe aici! Așa cum consilierii, cu răspundere, vin și sunt prezenți la ședințe, așa cum oamenii din societatea civilă fac efortul să vină, la fel, cine dorește, poate să vină și să participe la ședințe. Cam asta ar fi, introductiv. Acum, fiindcă a venit și domnul președinte, nu cred că lipsesc alți colegi, cu acordul dumneavoastră cred că putem începe cu Imnul de Stat.
(n.n. In cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. Mayer S: - Mulțumesc, domnule primar, mă scuzați că intervin, Mayer Siegfrid sunt. Pentru precizările dumneavoastră, autorul moral al acestei transmisii, de fapt, a transmiterii mai departe a link-ului, se datorează acelui fapt că nu era un text foarte bine conturat, nu știam că este doar pentru uz intern. Și mă refeream, în principal, la acea adresă pe care am primit-o cu deschiderea dumneavoastră pentru a se înregistra live, doar că nu există tehnică pentru asta. Deci, aceasta era confuzia care mi-a conferit această…
Dl. primar: - Da. N-am spus-o ca reproș, am spus-o ca un mod de organizare, nu este supărare!
Dl. Mayer S: - Sper ca în viitor acest lucru să fie cât mai curând posibil. Deci, este o cerință a cetățenilor. Mulțumesc!
Dl. primar: - Da. V-am spus încă o dată – ședințele sunt publice și cine dorește, poate să participe, nu este show TV! Sau show on-line! Așa cum ați constatat de fiecare dată, domnii din presă sunt prezenți, nu-i restricționează nimeni să ia imagini, să filmeze, dar nu să facem show-uri TV! Nu se face nici în Parlament, nu se face nici în Parlamentul European, nu se face nicăieri! Eu înțeleg demersul dumneavoastră, dar înțelegeți și dumneavoastră că, totuși, suntem în consiliul local al unui municipiu și trebuie să existe o oarecare prestanță și respect pentru funcțiile pe care le ocupați! În contextul acesta am făcut prezentarea aceasta și vă mulțumesc pentru înțelegere. Înainte de ordinea de zi, conform Regulamentului, aș dori să vă fac o scurtă informare –știu că este legat și de subiect și l-am văzut și în presă, unii chiar dând interpretări, că taman ieri, înainte de ședința de azi, ne-am întâlnit cu cei de la Astra Vagoane, cu tot dragul, dar noi nu ne facem agenda administrativă după evenimentele de o factură sau de alta. Am fost în discuții de foarte mult timp cu Astra Vagoane – marfă, pentru a fi înțeleși, Astra Rail, am avut programată o întâlnire săptămâna trecută, împreună cu domnul Bognar și cu staff-ul tehnic, pentru că domnia-sa s-a ocupat și înainte, în calitate de viceprimar, de acest subiect, din păcate nu au putut cei de la Astra Vagoane să vină. A rămas că ne auzim lunea care a trecut și au convenit că ar fi onorați dacă aș merge până la ei, joi. Acesta a fost motivul pentru care m-am întâlnit ieri cu directorul, cu doamna director economic și cu un avocat de-al domniilor lor. Dânșii reiterând intenția companiei de a dona municipalității complexul clădire „Marta”, să-i spunem așa, cum este cunoscut și o bucată de teren aferentă de acolo. Am convenit, de comun acord cu dânșii, că partea, pentru că este o bucată de teren și clădire, trebuie un C.F. clar, distinct pentru așa ceva și și-au asumat domniile lor că fac acum demersurile, să le spunem, cadastrale, pentru a dezmembra din C.F.-ul mare al lor respectivul teren și clădirea, pentru a face următorii pași spre donație către Primărie. Am mai convenit că îmi pune la dispoziție o persoană de la dânșii, din staff-ul tehnic, îmi va trimite nume și număr de telefon, pe care îl pun în legătură cu Direcția Patrimoniu de la noi, pe care am și anunțat-o ieri, pentru a ține legătura pe tot ce înseamnă parte de documentație, spunându-le că la ei, probabil, este mai simplu, la partea de stat, întotdeauna, hârtiile sunt mai complicate și ca pași, și ca termene. În final, va trebui să ajungem cu tot proiectul pregătit, când este totul clar, din toate punctele de vedere și asumat, să spunem, tehnic, juridic, de ambele părți, la momentul respectiv, o să venim în fața dumneavoastră cu proiectul, prin care Consiliul Local este de acord sau nu este, nu cred că este cazul, să accepte donația. De la momentul la care dumneavoastră veți da un vot în acest sens, va urma cea de-a doua parte, pe care, sper să fim sănătoși cu toții și să ajungem s-o discutăm ca oameni serioși și aplecați, ce destinație îi dăm și cum realizăm pașii, inclusiv financiar și pe etape, pentru respectiva clădire și terenul aferent. Pentru că așa cum îmi spuneau ieri, dacă ne vom uita și sunt convins că o vom face, la istorie, pornind de la momentul „Marta”, acolo n-a fost doar „Marta”, acela a fost momentul de pornire, ulterior, inclusiv când au apărut centrele de calcul, spuneau ei, au avut loc acolo, dar astea vor fi discuții ulterioare. Eu, inclusiv, i-am întrebat ieri dacă rămâne oferta fermă și o putem anunța public. Mi s-a spus că da și acesta a fost motivul pentru care am anunțat-o, atât prin primărie, cât și pe mijloacele on line. Cam acesta a fost subiectul de ieri și, oarecum, istoricul său.
Dl. Mayer S: - Domnule primar, dacă-mi permiteți, aș avea o intervenție aici – mulțumim pentru aprecierea dumneavoastră, ca fiind foarte benefică această preluare și donație din partea conducerii Fabricii de Vagoane și apreciez foarte mult activitatea dumneavoastră, împreună cu a domnului Bognar, în această direcție. Țin să vă informez că au fost foarte multe demersuri, inclusiv a societății civile, respectiv și a unei părți a echipei de consilieri USR PLUS referitor la acest lucru, ne-am și întâlnit cu domnul Bognar pe tema aceasta și dacă sunteți de acord, am dori, cu tot respectul, să facem și noi parte din acea comisie sau, mă rog, din echipa care o să mai discute, în continuare, despre această preluare, poate putem veni cu vreo idee constructivă. Mulțumesc!
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Poate n-am fost suficient de clar – am spus că de la momentul acesta, până la momentul la care vom veni cu hotărârea de consiliu, se va ocupa strict staff-ul tehnic, respectiv Direcția Patrimoniu, de la ei și cu cine o să ne dea domniile- lor de acolo. La momentul la care va fi finalizat, că este vorba de CF-uri, de cum trebuie să sune actele, de notari, nici eu nu pot să vi le prezint acum, că nu mi-am bătut capul cu ele. La momentul la care avem, ca și la alte proiecte, creionat proiectul de hotărâre, prin care ni se propune acceptarea donației, venim cu el în consiliu. De la momentul aprobării și semnării documentelor suntem proprietari, arădenii. De la acel moment încolo cred și văd necesar să ne punem la masă, nu doar noi, consilierii, ci și societatea civilă și altcineva, cu pixul în mână – ce destinație și cum îi vedem conceptul și pașii pe câțiva ani. Cred că partea politică nu are ce să …
Dl. Mayer S: - Ce putem comunica, domnule primar, către societatea civilă, care așteaptă cu nerăbdare o informație pe această cale?
Dl. primar: - Nu am înțeles, vă rog!
Dl. Mayer S: - Ce putem comunica societății civile?
Dl. primar: - Ce am spus acum! Intenția, deocamdată verbală, a conducerii Astra, că vor să ne doneze acel complex. Și noi, eu, în numele meu, dumneavoastră, cum doriți, sunt convins că dorim să-l primim! Și mai departe, putem genera o discuție, dacă se dorește, cam ce soluții ar fi. Știu că domnul Bognar căutase prin străinătate un model de mașină, a găsit și un șasiu, care s-a construit acolo (n.n. F. Marta), poate altcineva mai are… ,nu ne deranjează să avem cât mai multe opinii pe acest subiect. Îl rog pe domnul Bognar și apoi facem ordinea de zi.
Dl. Bognar L: - Da. Mulțumesc, domnule primar! Având în vedere că totdeauna când pornim la un drum, când întocmim o strategie, este foarte clar că cineva începe și trebuie să ducem mai departe, că, de obicei, o strategie o facem pe termen lung, chiar 20 de ani. Așa cum am inclus acest obiectiv, ca și, mă rog, un monument istoric deosebit pentru patrimoniul industrial al Aradului, atunci. Așa cum și domnul consilier m-a pomenit, într-adevăr, am avut discuții și este bine să conștientizăm și să sensibilizăm arădenii că terenul și, inclusiv în momentul respectiv, înlesnirile la impozit, în 1908, când s-a donat Fabricii „Marta”, inclusiv Aradul a participat cu capital, deci toți arădenii. Deci, practic, proprietatea este a tuturor arădenilor de atunci, și când revine, tot pentru toți arădenii va fi. Așa că implicarea trebuie să fie nu partinică, din punctul meu de vedere, ci, într-adevăr, civică, pentru toți. De fapt, și noi reprezentăm arădenii, fiecare un segment și sper că putem găsi soluții comune. Mulțumesc!
Dl. primar: - Mulțumesc tuturor, inclusiv pentru răbdare. Supun la vot, dacă nu mai sunt alte propuneri pentru ordinea de zi, vă rog! A ridicat domnul consilier mâna!
Dl. Buruc C: - La ordinea de zi aș avea eu o propunere, de scoatere a punctul 7 de pe ordinea de zi și repunerea lui într-o ședință viitoare, în care se vor pune, din câte am înțeles, colegii de la USR au depus un proiect, ca să nu mai pierdem timpul, cum spunea doamna secretar, în comisii, cu dreptul de exercitare a dreptului de preempțiune pentru acest imobil, vorbim de Teatrul Vechi, aici! Deci, am înțeles că este un proiect depus mai de mult de către dânșii, mă gândesc că este deja trecut prin comisiile de specialitate și o să avem în curând avizele favorabile sau nefavorabile. Deci, consider inoportună punerea acestui punct pe ordinea de zi, fără proiectul respectiv.
Dl. primar: - Dacă-mi permiteți, „de mult” este de ieri, dar, am discutat ieri cu doamna Stepanescu…
Dl. Buruc C: - Cu două zile mai devreme decât l-am depune noi, astăzi.
Dl. primar: - Nu! Nu! Ascultați-mă! Știu că dacă doamna secretar, am vorbit ieri – era o variantă să suplimentăm cu el și ordinea de zi, problema este alta – că indiferent cum trece sau nu trece un proiect pe lege, într-o ședință de consiliu, oricând, de a doua zi, peste o lună sau peste un an, nu există nicio restricție, corect, doamna secretar? (n.n. Da) Orice consilier poate să revină din nou cu același proiect sau rescris. Și atunci…
Dl. Buruc C: - Da. Dar aici este vorba de neexercitarea dreptului de preempțiune!
Dl. primar: - Da. Se votează cum se dorește…
Dl. Buruc C: - Și atunci nu se bat cap în cap? Dacă se votează acesta, care ar mai fi rostul celuilalt proiect?
Dl. primar: - Legea ne obligă să ne încadrăm în câteva termene cu neexercitarea sau exercitarea, altfel, să spunem așa, proprietarul are dreptul să nu mai aștepte după deciziile consiliului. Sunt prezenți din societatea civilă, în sală, oameni care poate doresc să își spună cuvântul, nu avem nicio problemă dacă peste o săptămână sau o lună mai avem subiect de acest gen pe ordinea de zi. Dar, conform Regulamentului, eu supun, dacă dumneavoastră vă mențineți, plenului Consiliului, propunerea, ca acest proiect să fie retras de pe ordinea de zi, eu susținând ca el să rămână pentru că este un subiect de discuție și nu fugim de el. Vă rog frumos - Cine este pentru retragerea de pe ordinea de zi a acestui proiect?
3 pentru (dl. Buruc, dl. Cheșa, dna Aur), 19 împotrivă – 22 consilieri prezenți.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Supun votului dumneavoastră suplimentarea cu punctul 14 - Proiect de hotărâre nr. 122/2021 privind schimbarea temporară a destinației Centrului de zi pentru vârstnici Micalaca, situat în Arad, str. Crinului, nr.16, în centru de vaccinare împotriva COVID-19, organizat de Municipiul Arad a ordinii de zi.
Așa cum v-am mai spus și la ședința cealaltă, dinamic, pe cum ni se solicită de către DSP, vom mai avea astfel de proiecte. Supun la vot suplimentarea ordinii de zi cu punctul 14 - Proiect de hotărâre nr.122/2021 privind schimbarea temporară a destinației Centrului de zi pentru vârstnici Micalaca, situat în Arad, str. Crinului, nr.16, în centru de vaccinare împotriva COVID-19, organizat de Municipiul Arad.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Supun la vot întreaga ordine de zi până la punctul punctul 14.


Ordinea de zi

1. Proiect de hotărâre nr. 115/2021 privind constatarea încetării de drept a mandatului și declararea ca vacant a locului de consilier al domnului Pașca Mihai– inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 113/2021 pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 252/2020 privind delegarea gestiunii serviciului de salubrizare privind activitatea de dezinsecție, dezinfecție și deratizare în municipiul Arad pentru atribuirea acordului-cadru, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre nr. 108/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 14, situat în Arad, str. Mețianu, nr. 2, corp A, etaj II – inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 109/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 49, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 78, etaj II – inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 111/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 10, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 90, sc. A– inițiativa primarului
6. Proiect de hotărâre nr. 112/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 11, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 90, sc. A – inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 120/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea imobilului situat în Arad, str. Gheorghe Lazăr nr. 3 – inițiativa primarului
8. Proiect de hotărâre nr. 92/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 587/2020 privind majorarea cu 100% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. Piața Avram Iancu nr. 10, începând cu data de 01.01.2021 – inițiativa primarului
9. Proiect de hotărâre nr. 56/2021 privind instituirea unor taxe speciale – inițiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 116/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare_2 a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28.12.2020- inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 117/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare_1 a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28.12.2020- inițiativa primarului
12. Proiect de hotărâre nr. 118/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 08.01.2021- inițiativa primarului
13. Proiect de hotărâre nr. 119/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 20.01.2021- inițiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre nr. 122/2021 privind schimbarea temporară a destinației Centrului de zi pentru vârstnici Micalaca, situat în Arad, str. Crinului, nr.16, în centru de vaccinare împotriva COVID-19, organizat de Municipiul Arad – introdus suplimentar pe ordinea de zi.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 97 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos. Domnule președinte, vă rog!
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Bună-ziua! Punctul nr.1
1
Proiect de hotărâre nr. 115/2021 privind constatarea încetării de drept a mandatului și declararea ca vacant a locului de consilier al domnului Pașca Mihai
– inițiativa primarului
Dl. primar: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 98 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr.2 –
Dl. primar: - Îmi cer scuze – strict tehnic, îmi fac datoria să anunț – în momentul de față Consiliul funcționează cu 22 de consilieri în funcție, în loc de 23, prin urmare, majoritățile de două treimi se calculează la 22, nu la 23, până va fi complet. Ca să nu fie discuții la un moment dat, dacă sunt voturi, dar probabil că nu va dura mult, nu mai știu procedura acum, cu instanțele, până se completează consiliul. Vă mulțumesc.
2
Proiect de hotărâre nr. 113/2021 pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 252/2020 privind delegarea gestiunii serviciului de salubrizare privind activitatea de dezinsecție, dezinfecție și deratizare în municipiul Arad pentru atribuirea acordului-cadru, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 99 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Tehnic, vreau să o întreb pe doamna secretar dacă domnul Fordon, care este on-line, trebuie să spună de fiecare dată că este pentru sau doar dacă este împotrivă sau se abține, ca să știm cum votăm?
Dna Stepanescu L: - Este de preferat să se exprime de fiecare dată cu pentru!!!
Dl. primar: - Nuuu!!! Cum dorește! Numai să se exprime! Atunci îl rog pe domnul Fordon, la primele două puncte, da, așa este, dacă sunt proiectele primarului, și eu sunt de acord cu dumneavoastră! Da. Bună precizarea! Îl rog să se exprime pe cele două puncte și domnia- sa! Mulțumesc.
Dl. Fordon D: - Pentru.
3
Proiect de hotărâre nr. 108/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 14, situat în Arad, str. Mețianu, nr. 2, corp A, etaj II – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Domnul Fordon?
Dl. Fordon – Pentru!
Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 100 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr.4
4
Proiect de hotărâre nr. 109/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 49, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 78, etaj II – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Domnule Fordon?
Dl. Fordon D: - Pentru.
Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 101 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr.5.
5
Proiect de hotărâre nr. 111/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 10, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 90, sc. A– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Dl. Fordon D: - Pentru.
Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 102 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr.6.
6
Proiect de hotărâre nr. 112/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 11, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 90, sc. A – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Dl. Fordon: - Pentru.
Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 103 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Punctul nr. 6.
7
Proiect de hotărâre nr. 120/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea imobilului situat în Arad, str. Gheorghe Lazăr nr. 3 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Da, doamna consilier, vă rog!
Dna Aur C: - Aș dori să vă amintesc tuturor că vorbim despre o clădire, deci vorbim despre Teatrul Vechi, este o clădire cu o vechime de 200 de ani, da, care face parte din patrimoniul cultural local, care confirmă multiculturalitatea și conviețuirea multinațională din Arad, prin urmare, mi se pare inadmisibil să ne permitem să pierdem o astfel de clădire, de o asemenea importanță istorică. Mulțumesc!
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Vă rog!
Dl. Cheșa I: - Bună-ziua! Eu am o singură întrebare – cum ne puteți chema să votăm împotriva unui drept, pe care îl avem, noi, ca arădeni?! Simplă întrebarea și grea! Și vreau să-i dați cuvântul domnului Schwartz!
Dl. Scwartz G: - Bună-dimineața!
Dl. primar: - O secundă, dați-mi voie! Domnule Schwartz, haideți să respectăm Regulamentul și regulile! Dacă mai sunt luări de cuvânt de la consilieri, îi rog frumos, după care, din partea Societății Civile, dacă domnul Schwartz dorește să ia cuvântul, o să-l invităm frumos în față, cu respect și onoare, nu așa, dând microfonul pe masă de la stânga la dreapta!
Dl. Cheșa I: - Corect, domnule primar, respectăm Regulamentul! Și noi ne respectăm între noi, așa sper! Înainte de ședință am întrebat-o pe doamna Stepanescu dacă se poate să se așeze aici, dacă are dreptul să vorbească la acest punct și mi-a spus că „da, sigur!”.
Dl. primar: - Ok. Nu v-am criticat, am făcut o propunere și cred că este toată lumea de acord că…
Dl. Cheșa I: - Îi dați cuvântul să vorbească sau nu-i dați?
Dl. primar: - Sigur, va vorbi frumos aici, în față, la toată lumea, doar să vorbească, îi dăm noi microfon de aici, stați liniștit!
Dl. Cheșa I: - Haideți aici, în față (n.n. i se adresează domnului Schwartz)…
Dl. primar: - Lăsați-ne cu organizarea pe noi! Domnule Scwartz, vă rog frumos, un minut, să mai ia cuvântul și alți consilieri și după aceea vă dăm cuvântul dumneavoastră. De acord? (n.n. din sală, dl. Schwartz – da).
Dl. primar: - Vă mulțumesc pentru înțelegere, cu tot respectul cuvenit! Vă rog, cine mai dorește?
Dl. Szabo M: - Prima dată, domnul Stana, după aceea domnul Bognar și după aceea domnul Schwartz și doamna Săbău.
Dl. Stana F: - Mulțumesc. Problema clădirii Teatrului Vechi, nu voi relua aici valoarea istorică și patrimonială a acestui imobil, pe care sper că o cunoaștem cu toții, cei care ne găsim în această sală, spun doar că orașul Arad, la ora actuală, nu și-a găsit încă vocația. Suntem între două orașe, care știu încotro merg: Oradea și Timișoara. Suntem într-o lume în care avem o revoluție în economie, cu o trecere de zeci de ani, dinspre domeniul industriei spre servicii, iar turismul, ca domeniu al serviciilor, poate să însemne direcția spre care să se îndrepte Aradul. Avem, din fericire, câteva valori, pe care, dacă le putem pune să le aducem în circuitul civil, să le prezentăm corespunzător, vom putea sprijini această direcție, Teatrul Vechi fiind fără îndoială una dintre ele. Eu cred că dacă ne gândim să renunțăm la achiziția acestei clădiri, practic, o condamnăm, o condamnăm să rămână în această stare, poate, să se degradeze iremediabil, dincolo de punctul la care mai poate fi salvată și, practic, ciobim o părticică din viitorul nostru și al copiilor noștri. Eu, cel puțin, știu pentru ce mă aflu în acest Consiliu Local – pentru copii! Și îmi doresc ca ei să rămână în acest oraș. Și îmi doresc ca ei să rămână într-un oraș, în care să avem o cetate vie, să avem un teatru vechi, cu care să ne mândrim și pe care să-l arătăm tuturor celor care ne vizitează și de aceea vă rog să faceți demersurile necesare! Aveți acel proiect, pe care l-am depus noi, puteți să inițiați alt demers. Luați în considerare faptul că există o mobilizare a Societății Civile, a populației, inclusiv, cred că oamenii, îi las pe ei să spună, sunt dispuși să scoată bani din buzunar pentru achiziția acestei clădiri. Haideți să facem cumva, ca în cele 15 zile, pe care le avem la dispoziție, fără să mai putem găsi apoi scuze, că uite că am pierdut ocazia, pentru că nu mai este timp, să votăm pentru achiziția acestui imobil. Într-o nouă ședință, într-o ședință de îndată, când aveți documentele puse la punct, dar haideți să găsim soluțiile pentru ca acest imobil să intre în patrimoniu local și să poată fi restaurat și după aceea susținut, ca un suport pentru activitatea culturală și pentru ceea ce ne dorim să vedem pe viitor, un oraș turistic, un oraș care prosperă. Vă mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Domnule Bognar!
Dl. Bognar L: - Bună-ziua, încă o dată! N-aș vrea să spun altceva decât că susțin aceeași idee pe care am susținut-o ani de zile, din 2000, privind această clădire, monument istoric deosebit pentru Arad. În afară de faptul că este o clădire, din păcate, ruinată, trebuie să spunem că este leagănul culturii arădene, deci al vieții teatrale și este un simbol. Așa cum grecii au teatrele antice, chiar dacă de multe ori ruinate, dar reprezintă simbol și atracție pentru cei care se interesează de cultură. Ani de zile noi am avut preocupări vis a vis de acest teatru și a fost inclus pe lista clădirilor, așa cum, acum am observat că am reușit, „Casa Marta”, să o ducem spre acea direcție în care am dorit-o cu toții când am întocmit Strategia Municipiului Arad, respectiv Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană, votată în Consiliul Local, așa cum am spus și în ședința cealaltă, prin Hotărârea nr. 258/2017. Totodată, am în față o Hotărâre a Consiliului Local nr. 99/2005, care se referă la participarea Municipiului Arad și a Casei de Cultură de atunci, la constituirea Asociației Culturale – Centrul Multicultural „Teatrul Vechi Arad”: Articolul 1 – „În scopul atragerii de surse financiare pentru reabilitarea clădirii Teatrul Vechi din Arad, strada Gheorghe Lazăr nr. 3, vechi edificiu cultural și istoric al orașului și în scopul creării unui mediu multicultural și multilingvistic. În Expunerea de motive din 2005, 11 aprilie, a primarului de atunci, este un citat, dau un citat, o frază, care este valabilă și astăzi. „Cu convingerea că Aradul contemporan trebuie să se ridice la înălțimea motivației arădenilor, care au construit monumentalul edificiu acum aproape 200 de ani, consider că municipalitatea trebuie să sprijine și să se alăture inițiativei particulare, preocupate să redea strălucirea de altădată a Teatrului Vechi și să contribuie la dezvoltarea vieții culturale”. Au trecut 16 ani, dar menținem același lucru și nu refuzăm nici donația, în scopul păstrării tradiției, așa cum, de exemplu, cei de la „Astra” au prezentat acest lucru. Mulțumesc.
Dl. primar: - Am zis să vă uitați, poate este chiar cu donația!
Dl. Szabo M: - Doamna Săbău!
Dna Săbău D: - Da. Eu vreau să-l întreb pe domnul primar dacă în calitate de primar a semnat sau dacă Primăria, ca instituție, a emis un document prin care să renunțe la dreptul de preempțiune asupra Teatrului Vechi ?
Dl. primar: - Păi, nu vă supărați, suntem în ședință de consiliu pe acest subiect!
Dna Săbău D: - Da. Am întrebat pe acest subiect - dacă s-a emis un document? Întrebarea este foarte simplă, cu un răspuns… monosilabic…
Dl. primar: - Pe preempțiune nu am cunoștință de așa ceva, pentru că, în conformitate cu cadrul legal, dreptul de a-și spune cuvântul „da” sau „nu”, în cadrul preempțiunilor, îl are Consiliul Local.
Dna Săbău D: - Deci, nu s-a emis un asemenea document!
Dl. primar: - Am fost foarte atent la nuanțe, ce v-am spus – „pe preempțiune”! Subliniez încă o dată – atunci când este vorba de preempțiune, dacă cumva nu știți…
Dna Săbău D: - Am înțeles. Eu v-am întrebat…
Dl. primar: - Îmi dați voie să vă răspund? Dacă nu, vorbiți tot dumneavoastră! Pe preempțiune, înseamnă că un cumpărător vine la proprietar, face o ofertă fermă de cumpărare, iar proprietarul, conform legii, nu poate merge la notar să vândă imobile clasificate altfel decât după ce anunță, în speță, Consiliul Local, Primăria, dacă nu-și exercită acel drept de preempțiune. Dacă vă referiți cumva la mai multe solicitări, de-a lungul anilor, în diferite mandate ale mai multor consilii locale și primari, prin care proprietarii au trimis documente cu multe zero-uri spunând: „vă vindem vouă, primăriei”, nu este același lucru cu preempțiunea, să nu le confundați!” Mulțumesc frumos.
Dna Săbău D: - Domnule primar, nu confund! Am întrebat foarte simplu. Vreau un răspuns la fel de simplu. S-a emis sau nu s-a emis acest document?
Dl. primar: - V-am răspuns! Mai mult de atât nu mai am ce să vă răspund! Dacă doriți să înțelegeți, bine, dacă nu, este dreptul dumneavoastră!
Dl. Szabo M: - Domnul Buruc, apoi domnul Curcanu.
Dl. Buruc C: - Am să fiu foarte scurt în această privință. Avem o ocazie unică - până acum, discuțiile de preempțiune, la fel cum a fost cu achiziția Cazinou-lui, s-au împiedicat de faptul că nu putea să fie bugetat, acum suntem chiar înainte de discuțiile despre buget și putem să bugetăm această achiziție în bugetul de anul acesta. Este păcat, este o clădire, cum spuneau colegii mai devreme și cred că vor fi și alte persoane care vor susține asta, este o clădire emblematică pentru Arad, pentru multiculturalitatea arădeană, îmi cer scuze, și se pretează ca această clădire să devină un simbol al Aradului. Ducem lipsă de aceste simboluri. Mulțumesc!
Dl. Szabo M: - Domnul Curcanu și, în final, domnul Galea.
Dl. Curcanu D: - Vreau să fiu cât se poate de scurt. Noi, consilierii USR-PLUS, miercuri, acum două zile, am depus proiectul de hotărâre de consiliu local pentru achiziționarea Teatrului Vechi și vreau să cer Primăriei Arad organizarea unei ședințe extraordinare, cât se poate de repede și punerea proiectului pe ordinea de zi. Vă mulțumesc!
Dl. Szabo M: - Domnule Galea!
Dl. Galea C: - În această perioadă a fost, din perspectiva mea și nu doar a mea, multă efervescență în jurul acestui subiect și cred că este un moment bun, pentru că, oarecum, ne dăm seama cum anume se va finaliza votul în ziua de astăzi, în Consiliul Local, să fac un apel poate spre societatea civilă. Este destul de simplu să ridicăm astăzi mâna, să ne abținem, dar greul va veni după ziua de astăzi. Oarecum, pentru că știu că ședințele sunt publice și ies lucrurile afară de aici și este în regulă lucrul acesta. Mai degrabă fac un apel către cetățenii Aradului, către societatea civilă, ca, într-adevăr, să pună umărul. Da, toată lumea spune că este și va fi o clădire de patrimoniu. Este important ca, după ce se termină și după ce, poate, reușim să-l avem în custodia administrației, să pună tot Aradul, până la urmă, umărul la a rezolva această problemă. La renovare, la tot ce presupune aducerea acestui edificiu acolo unde și-l dorește toată lumea. Dar este foarte ușor să comentăm de pe margine, în schimb, mai greu să ne implicăm și, repet, pe această cale eu fac apel către tot orașul, către toți consilierii, toată societatea civilă, toți cetățenii, chiar să punem umărul la salvarea acestui edificiu. Mulțumesc!
Dl. Szabo M: - Domnule Schwartz, vă invit la microfon!
Dl. primar: - Până ajunge domnul Schwartz, așa, organizatoric, aș vrea să reiterez un exemplu pe care vi l-am mai dat astăzi, pe acest subiect, de la PSD a luat cuvântul un consilier, de la grupul PSD, de la UDMR, un consilier, de la PMP, un consilier, de la USR – trei, din cinci prezenți.
Dna Săbău D: - USR-PLUS!
Dl. primar: - Poftiți?
Dna Săbău D: - Alianța USR-PLUS!
Dl. primar: - Alianța USR-PLUS! Ați candidat pe aceeași listă! Din respect pentru colegii dumneavoastră, v-aș ruga, dacă se poate, faceți un efort și faceți o mică ședință între dumneavoastră, concretizați punctul de vedere al grupului Alianței USR-PLUS și cine dorește de la dumneavoastră, să ia cuvântul! Dacă doriți să vorbiți mai mulți, unii, la un punct, altul, la alt punct, ca să ne respectăm reciproc. Le mulțumesc celorlalți colegi din grupurile parlamentare pentru respectul pe care îl acordă celorlalți colegi în luările de cuvânt. Vă mulțumesc. Domnule Schwartz, vă rog!
Dl. Stana F: - Domnule primar, îi mulțumim grupului PNL, care nu a luat cuvântul și ne-a permis să nu încărcăm chiar atât de mult timpul!
Dl. primar: - Îmi spuneți și mie cine v-a dat permisiunea, din grupul PNL, să vorbiți pe timpul alocat lor? Că n-am mai întrebat și asta!
Dl. Stana F: - Îmi cer scuze dacă am deranjat Grupul PNL!
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Domnul Schwartz, vă rog!
Dl. Scwartz G: - Domnule primar, stimați domni consilieri, doamne consilieri, domnule primar, în primul rând vă mulțumesc că mi s-a dat cuvântul la această ședință extraordinară și vreau să vă spun că vorbesc în numele unui număr foarte mare de arădeni, peste trei mii și-au dat acordul scris pentru ceea ce vorbim acum. Sunt mandatați de un număr mare de ONG-uri și de fundații. Lista este deschisă și chiar azi am mai primit două solicitări de la organizații nonguvernamentale, care vor să facă parte din acest demers pe care îl susținem noi. Vreau să vă spun că este un lucru cunoscut că, dacă vrei să anihilezi un oraș sau o comunitate, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-i anulezi intelectualitatea și să-i anulezi tradițiile. Nu vreau să vă mai rețin foarte mult, știu că aveți foarte multe puncte pe ordinea de zi, vreau doar să vă spun că acum peste treizeci de ani, când conduceam cultura Aradului, imediat după Revoluție, am reușit să fac un proiect, împreună cu niște austrieci, care erau dispuși să facă un centru cultural uriaș din acel imobil. Din păcate, eu a trebuit să plec în diplomație și lucrurile nu s-au mai realizat. Există foarte mult interes, nu numai din Arad, noi am primit adeziuni și din afara Aradului, din afara României, chiar din Ungaria, din Austria, din Germania, oameni care au plecat din Arad și care mai simt ca și arădenii. Eu am fost foarte impresionat în vara aceasta când fostul Consiliu Municipal a acordat o serie întreagă de distincții unui număr mare de intelectuali. Aceasta dovedește că Aradul, încetul cu încetul, se întoarce la tradițiile sale și am fost, de asemenea, impresionat, când am citit în presă că printre proiectele mari ale Aradului sunt și proiecte culturale. Cred că cel mai bun lucru pe care îl putem face acum este să revigorăm această „perlă” a Aradului, care, chiar dacă este acum așa cum este, are încă posibilitatea de a fi construită. Am vorbit cu arhitecți, am vorbit cu oameni care se pricep în domeniu și care au spus că nu este imposibil, este chiar foarte bine să se refacă acum, așa cum a fost, acest complex. Acest complex a fost dăruit de către Hirschl acum 200 de ani comunității Aradului, n-a fost dat nici evreilor, nici nemților, ci comunității Aradului. Și noi trebuie să respectăm acest testament spiritual extraordinar, pe care îl avem. Nu vă mai spun că suntem pe primul loc din țară, alături de Oravița, ca teatre de limbă română, în România, România de astăzi. Am fost la Oravița, teatrul de acolo, Oravița este un târg în clipa aceasta, mai ales după ce au dispărut minele de acolo, ei au reușit, chit că n-au niciun fel de trupă de teatru, au reușit să refacă teatrul acela la parametri la care a fost. Noi, încă nu, dar sunt convins că vom reuși și noi! Suntem parte la Proiectul „Capitală Culturală Europeană” – ce model mai bun am putea să le dăm decât faptul că reconstruim un asemenea simbol pentru istoria Aradului, un simbol care va dăinui și eu chiar vreau să propun ca pe această tablă, pe acest perete refăcut al Teatrului, să apară și un înscris cu toți ctitorii acestui monument, adică cu dumneavoastră, cei care veți vota să-l preluăm, să-l refacem și să-l refolosim ca teatru și ca centru cultural ș.a.m.d. Nu este o problemă de bani, în cel mai rău caz vom apela la „Dați un leu pentru Ateneu”, dar nu asta este soluția, probabil că vom primi și avem deja semnale serioase că vom mai primi bani, dar principalii bani vor veni de la Uniunea Europeană. Cunosc foarte multe și când am lucrat încă în diplomație, cunosc foarte multe exemple când s-au primit bani foarte mulți de la Uniunea Europeană pentru asemenea simboluri. Deci, rugămintea mea este să luați în considerare dorința tuturor arădenilor, cei care sunt aici, cei care au plecat, cei care nu mai sunt, dar ne privesc de sus, de a reface acest simbol pentru noi, toți. Vă mulțumesc.
(n.n. a intrat în sală domnul consilier Decebal Fordon (fizic, sunt prezenți în sală 22 de consilieri, din acest moment ).
Dl. Szabo M: - Vă mulțumesc. Trecem la vot. Cine este pentru?
8 voturi pentru, 10 voturi împotrivă (dna Aur, dl. Buruc, dl. Cheșa, dl. Vlad, dna Săbău, dl. Costea, dl. Curcanu, dl. Mayer, dl. Stana, dl. Chifa), 4 abțineri (dna Vornicu,
dl. Galea, dl. Bognar, dl. Szabo) – 22 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 104 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind respingerea proiectului de hotărâre nr. 120/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea imobilului situat în Arad, str. Gheorghe Lazăr nr. 3.
Dl. primar: - Mulțumesc. Conform Regulamentului, o să vă rog să-mi permiteți să spun și eu câteva cuvinte - îi mulțumesc, în primul rând, colegului Fordon pentru efortul pe care l-a făcut să vină aici și îi urăm multă sănătate și.., dacă simți că poți, îți mulțumim că ești aici…, a, dacă tot ai făcut un drum, știm că-ți prinde bine. Mulțumim. Fac o paranteză pentru unii colegi mai noi în consiliu, care au susținut, uneori, să le facem în totalitate, on line, ședințele, cei care au prins și anul trecut, când am încercat, știu că este foarte dificil. Ați văzut și astăzi cu o singură persoană cât de greu se comunică, de aceea, sperăm noi, să nu fim nevoiți să ajungem la varianta în care să stăm toți în birou sau acasă, pentru că este foarte dificil, credeți-ne, că am trecut prin asta – nu poți interacționa, dacă vorbește unul cumva peste altul, se face microfonie. Bun. Revenind la punctul 7, pe care l-ați avut în atenția dumneavoastră. Eu am încercat așa, foarte succint, să notez, de la Grupul PSD ni s-a spus: „suntem pe cale să pierdem”. Domnul Stana a spus să-l aducem în circuitul civil. Să știți că nu este în circuitul militar, cetatea da. Nu pierdem, clădirea nu pleacă de acolo. Apoi, nu suntem în situația în care să emitem vreo autorizație de demolare, vreo autorizație de construcție cu altă destinație. Ca să fac o comparație, și cazinoul, care este tot un reper al orașului, și-a schimbat de câteva ori proprietarii și a ajuns în momentul de față să fie într-o reconstrucție, din bani privați. Iar aici, primăria orașului, arădenii, au cheița de constrângere, pentru că orice intervenție la o clădire, cum sunt cele istorice și cu o anumită destinație, nu poate fi făcută, nici simple reparații, decât cu o autorizație de construire și cu anumite repere și anumite condiționări. Deci, nu avem acest risc până, să spun, se va clarifica o dată o variantă financiară, pentru acest imobil. Așa cum a spus și domnul Bognar că s-a început în 2005, așa cum făcea referire și domnul Schwartz la trei mii de doritori, așa cum și domnul Stana spunea – „…sunt dispuși să scoată bani din buzunar”, haideți, oamenilor, să vedem! Deschideți un cont! Domnule Stana, vă rog frumos! Și să vedem câți bani se adună. Stați de vorbă cu proprietarul, poate face minimum gest de a ni-l dona. Pentru că valoarea cea mai mare pe care arădenii trebuie să o plătească este ulterior! Am verificat ieri, n-o văd aici pe doamna de la fonduri europene, dacă există vreo axă deschisă în acest moment, și nu există! Dacă nu mă credeți, le dau cuvântul lor, celor din tehnic, ne-am bucura să existe! Apoi, este o discuție ulterioară, cea a destinației, pentru că, vă rog să verificați, de asemenea, oricare dintre cei care ați luat cuvântul, sunteți consilieri, dacă credeți că nu vă primește, eu sun la ISU și luați de acolo de mână un specialist, să vedeți dacă va mai putea fi vreodată avizat cu circuitele și normele de azi! Pentru vreo destinație culturală: cinema, spectacol, muzeu! Dacă suntem oameni serioși, trebuie să luăm toate lucrurile acestea în analiză, când discutăm de ban public. Este o realitate, ne place sau nu ne place! A trebuit să schimbăm proiecte în derulare, de la momentul colectiv încoace. Acelea sunt normele! Și atunci, ca să închid și să nu mai rostogolesc subiectul, nu suntem într-un pericol, decât starea ei de degradare. Vă rog frumos pe toți cei care doriți să vă implicați, să faceți un efort de a discuta cu proprietarii, ce înseamnă un minim gest de donație către arădeni și ce înseamnă o contribuție, să vedem câți sunt dispuși să pună umărul, într-adevăr, nu doar din declarații! Că la declarații suntem fruntași toți! Na, începând cu mine, ca să nu facem nicio diferențiere! Conform Regulamentului, după vot, mai ia cuvântul, pe subiect, doar primarul și se trece la celelalte subiecte! Vă mulțumesc, domnule Stana!
Dl. Stana F: - Am fost menționat. Vă rog, conform Regulamentului, să-mi dați dreptul la replică!
Dl. primar: - Nu există așa ceva! Îmi pare rău!
Dl. Stana F: - Vă rog să-mi dați dreptul la replică atunci, fără Regulament!
Dl. primar: - Domnule președinte, a avut mai multe minute decât sunt pe Regulament. V-ați explicat.
Dl. Stana F: - Domnule primar, nu am menționat numele dumneavoastră!
Dl. primar: - Vă urez succes în activitate! Vă rog să ne respectăm reciproc!
Dl. Szabo M: - Punctul nr. 8.
8
Proiect de hotărâre nr. 92/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 587/2020 privind majorarea cu 100% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. Piața Avram Iancu nr. 10, începând cu data de 01.01.2021 – inițiativa primarului
Dl. Bognar L: - Vă rog, aș dori să intervin!
Dl. Szabo M: - Vă rog!
Dl. Bognar L: - Este un alt punct în care majorăm impozitul pentru clădirile neîngrijite. Sumele care vin în bugetul local, mai înainte am discutat de o clădire care are un impact deosebit pentru istoria și cultura Aradului, ca să alocăm acești bani, pe care îi luăm de la alții, pentru a impozita în intervențiile pentru clădiri, ar trebui să facem o socoteală câți bani sunt. Pe de altă parte, discutăm de buget, poate parlamentarii noștri, la București, pot să facă demersuri pentru a face o cofinanțare în această situație, deci să dăm o parte din buget pentru încasările care vin suplimentar din clădiri, cred că nimeni nu s-ar supăra dacă în momentul respectiv ar contribui la reabilitarea Teatrului Vechi. Mulțumesc.
Dl. Szabo M: - Am rămas la punctul 8. Supun la vot.
Cine este pentru? 20 voturi pentru, 2 abțineri (dna Vornicu, dl. Galea)
– 22 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 105 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
9
Proiect de hotărâre nr. 56/2021 privind instituirea unor taxe speciale
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
12 voturi pentru și 10 voturi împotrivă (dna Aur, dl. Buruc, dl. Cheșa, dl. Vlad, dna Săbău, dl. Costea, dl. Curcanu, dl.Mayer, dl. Stana, dl. Chifa) – 22 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr.106 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos, inclusiv consilierilor care au votat și fac o precizare că nu sunt majorări de taxe, impozite, sunt câteva taxe speciale, punctuale, acolo, unde vin și solicită mai repede de termen, se grăbește, dorește un vraf de hârtii, ceea ce înseamnă cheltuială mai mare.
Dl. Buruc C: - Care, până acum, erau gratuite.
Dl. primar: - Cum?
Dl. Buruc C: - Pentru care nu se plătea până acum, iar acum se instituie o taxă în plus.
Dl. primar: - Sigur, care generează cheltuieli tot mai mari, constatând că sunt tot mai mulți, să știți, să nu ne supărăm, să vorbim deschis între noi – ca orice om, dacă găsești o portiță să obții ceva mai repede, fără să te coste nimic, dorești acest lucru. Bun. Mulțumesc frumos. Mergem mai departe!
10
Proiect de hotărâre nr. 116/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare_2 a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28.12.2020
- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Deci, încă o dată – la punctul nr. 10, la stenograma din 28.12.2020. Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr.107 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
11
Proiect de hotărâre nr. 117/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare_1 a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28.12.2020- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 108 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
12
Proiect de hotărâre nr. 118/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 08.01.2021- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 109 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
13
Proiect de hotărâre nr. 119/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 20.01.2021- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 110 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
14
Proiect de hotărâre nr. 122/2021 privind schimbarea temporară a destinației Centrului de zi pentru vârstnici Micalaca, situat în Arad, str. Crinului, nr.16, în centru de vaccinare împotriva COVID-19, organizat de Municipiul Arad
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 111 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Domnule primar, vă rog!
Dl. primar: - Vă mulțumesc frumos tuturor. Probabil că în a doua parte a ședinței, nu suntem la ședință ordinară, să mai avem luări de cuvânt…
Dl. Vlad C: - Este a treia oară când primesc la semnat documente greșite, elaborate de aparatul tehnic…
Dl. primar: - Uite, o domnișoară drăguță a venit lângă dumneavoastră și îi explicați…
Dl. Vlad C: - Este din cauză că facem ședințe de comisii ad-hoc și nu apucă să-și…
Dl. primar: - Am înțeles. Încearcă să corecteze, fiind de bună - credință. Fiți convins că n-a făcut-o deliberat! Ședința a fost anunțată din timp. Existau două variante, ca mod de lucru, pe care dumneavoastră vi le puteți exprima, dacă doriți, atunci când sunt doar 5, 10, 15 puncte pe ordinea de zi, din care multe sunt așa, pentru că așa este legea, vă puteți întâlni și cu o zi înainte sau din oră în oră, din două în două ore, dar nu cred că unii colegi de-ai dumneavoastră vor fi de acord. De aceea s-a propus, în situații de acest gen, să fie puțin înainte. Dar asta este strict dorința și modul dumneavoastră de a vă organiza. Eu voiam să vă anunț că, probabil, până în a doua jumătatea a lunii, peste vreo săptămână și ceva, să avem ședința ordinară a acestei luni, apoi, ieri, am fost la Consiliul Județean și ne-am întâlnit și cu domnul director de la Finanțe, că era acolo, nu are indicatorii încă primiți de la București, ca urmare a aprobării bugetului central, nu-s veniți încă nici la regională, acesta este motivul pentru care nici Consiliul Județean nu poate finaliza și nici noi să tragem linie la buget, pentru a-l pune la transparență, moment în care ne putem întâlni și să-l mai întoarcem pe toate părțile, el trebuind să stea, oricum, pe lege, două săptămâni, la transparență. Deci, doamna director economic stă cu pixul în mână și așteaptă acești indicatori, fără de care nu putem să-l închidem, să spunem. Acesta este motivul pentru care nu vă pot da un orizont de timp decât estimativ, sperăm noi, cam într-o săptămână și ceva avem speranță să primim aceste cifre pentru a-l echipa, a-l face public și a ne întâlni inclusiv în dezbatere publică, pe acest subiect. Până atunci, noi ne ținem ritmul nostru administrativ, funcție de câte proiecte apar, facem mai repede sau împingem mai spre final de lună ședința ordinară, dacă nu aveți nimic împotrivă. Vă mulțumesc încă o dată frumos și vă urez o zi bună!
Dl. Szabo M: - Mulțumesc. Declar ședința închisă.
(n.n. ședința s-a încheiat la ora 11,00).

Red./Dact. PC/PC Verif. C.M.
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 12.03.2021, extraordinară
Cod PMA -S4-02


[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
27




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved