Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74055358
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  01-03-2021


PROCES-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței extraordinare din data de 01.03.2021 Nr.27.200/05.04.2021





R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCES-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 01.03.2021
Nr.27.200/05.04.2021


La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 01 martie 2021 au fost prezenți 22 consilieri din 23 în funcție.
A absentat domnul consilier Mayer Siegfrid.
Ședința a început la ora 14,00 și s-a încheiat la ora 14,30.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier SZABO Mihai.
Au participat: din partea executivului: dl. viceprimar Lazăr Faur (înlocuitor de drept al Primarului, conform Dispoziției nr. 454/01.03.2021 a Primarului Municipiului Arad), dna Stepanescu Lilioara - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Sorin Ciurariu, arhitect șef, dl. Szuchanszki Ștefan - director executiv al Direcției Patrimoniu, dna Adriana Sobaru - șef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dl. Pavel Neamțiu – director executiv al Direcției Venituri, dl. Sorin Contraș, șef serviciu, Serviciul Juridic, Contencios, dl. Popa Alexandru – referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca – consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeș – referent, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică, Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad; dl. Doru Orban - manager al Filarmonicii Arad, dl. Bogdan Costea, manager al Teatrului Clasic „Ioan Slavici” Arad.
- presa: dna. Diana Duțu – „Aradon”, dna. Bognar Tunde - „Arq.ro”, dna Claudia Gavra – Arq.ro, dl. Tomas Gagyi – „Special” Arad;
- alții: dna Botung Simina, invitat, dl. Verveșan Răzvan Andrei – invitat, dl. Mănăilă Andrei-Kristian – invitat.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 25.02.2021, a Dispoziției nr. 447/25.02.2021 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a acestei dispoziții, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 25.02.2021, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 25.02.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:
Dl. Faur L: - Bună-ziua! Vă propun să începem. Cu aprobarea dumneavoastră, o să facem ședința reunită a comisiilor și după aceea trecem la ordinea de zi. O primăvară frumoasă vă doresc tuturor, în primul rând, doamnelor, dar și domnilor, multă sănătate și să ne meargă bine în lunile frumoase care vor veni. Așadar, avem cvorum pe comisii? Perfect! Să începem, așadar, cu primul proiect de hotărâre – este vorba de
1 - Proiect de hotărâre nr. 98/2021 privind aprobarea modificării Anexei prevăzute în Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea analizei noului proiect de management al domnului Orban Doru, manager al Filarmonicii Arad, care a obținut în urma evaluării finale nota 9.68, Anexă aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 509/2020 – inițiativa primarului. Aici, dacă avem cine să ne explice despre ce este vorba? Domnișoara Sobaru?
Dra Sobaru A: - Bună-ziua. Este vorba despre modificarea, de fapt, a calendarului stabilit prin Hotărârea Consiliului Local nr. 509, aprobată în decembrie, atunci a fost un anumit calendar, dar având în vedere că în ședința de data trecută s-a aprobat rezultatul final, venim cu o propunere de modificare a calendarului, în sensul că prima etapă a analizei noului proiect de management să se desfășoare între 2 și 8 martie, iar susținerea proiectului de management, etapa a doua, în 11 martie.
Dl. Faur L: – Celelalte prevederi rămân neschimbate.
Dra Sobaru A: - Da.
Dl. Faur L: - Ok. Comisia nr. 1 – Sunt întrebări? Dacă nu, supun la vot
Cine este pentru? Comisia nr.1 ?
Dl. Mariș F: - Da. Este în regulă.
Dl. Faur L: - Comisia nr. 2, dacă sunt întrebări? Cine este pentru?
Dl. Bognar L: - Am o întrebare.
Dl. Faur L: - Da, vă rog frumos!
Dl. Bognar L: - Având în vedere că venim la ședință, dacă trebuie, cu toate că, mă rog, este o ședință de consiliu local cu trei puncte, mă rog, care se putea evita, dar am înțeles că urgența este să luăm o decizie privind Filarmonica. Și altă dată venim cu plăcere, dar să luăm o decizie care, într-adevăr, să fie spre binele acestei instituții. Eu asta aș vrea să știu - care este gândirea, care este concepția în a crea o soluție, pe termen lung, de a stinge conflictul, eu am luat, Comisia de Cultură este aici, uitați, atâtea sunt documentele care reprezintă istoria conflictelor de la această instituție. Problematica directorului, începând de la domnul Frandeș, unde tot sindicatul vine cu o scrisoare, că trebuie schimbat ș.a.m.d., ar trebui să găsim și să analizăm ca deciziile noastre să aibă un impact pozitiv asupra instituției, inclusiv, dacă este necesar, să stăm și să politizăm, că nu este normal ca un lider sindical să fie membru de partid și să lucreze în interesul, poate, politic și nu al instituției. Aceasta trebuie stabilit. La fel, nu este normal ca directorul să aibă o concubină, care are alte interese acolo. Dar noi am discutat lucrurile acestea. Dacă nu o să stingem (n.n. conflictul) putem să venim în fiecare zi de două, trei ori și tot nu rezolvăm problema! Eu am considerat că în comisie, nu știu dacă este presa, poate să fie, cu drag, dar este interesul Aradului, nu este un interes politic, ca să găsim soluții pentru această instituție și să nu fie scandal. Dăm bani, știm, din buget, sunt în Comisia de Buget, Finanțe, nu-mi este indiferent dacă dăm bani pentru scandal sau pentru a crește nivelul cultural și al, hai să spunem, al acestei instituții deosebite, cu un fel de, putem spune – punct de atracție pentru arădeni.
Dl. Faur L: - Acum, din ce am înțeles eu, suntem chiar înaintea unui nou proiect de management. Cred că este un bun prilej ca analiza acelui proiect să fie făcută în așa fel încât el să corespundă, în final, inclusiv prin contribuția acelor care pot, din partea noastră, să aducă îmbunătățiri, modificări, să corespundă exact celor pe care dumneavoastră aici le invocați și cu care și eu sunt de acord. Este clar că vrem acolo să fie liniște, că vrem acolo să se întâmple lucrurile bune și frumoase, lucruri pe care o instituție de cultură le poate oferi cetățenilor Aradului. Cred că acolo va trebui să lucrăm, să intervenim, să participăm, să contribuim, cu ocazia aprobării noului proiect de management.
Dl. Bognar L: - Dar, domnule viceprimar, era, poate, o întrebare retorică – eu am fost subprefect în anul 1998, când această instituție a trecut de la Consiliul Județean pe plan local, că n-au fost bani suficienți la județ și atunci, încet, încet sau în *99, au venit încasările la municipiu. De atunci este o instituție a municipalității, cu impact județean, poate, și mai mult. Problema este că nu-i toată lumea conștientă în interiorul acestei instituții, ce efort financiar, că acum n-am vrut să intervin, numai din punct de vedere al Comisiei de Buget, dar facem bugetul municipiului, inclusiv al acestor instituții. Dar oamenii, nici, poate, sindicatul, angajații, nici managerul nu sunt conștienți că sunt pe banii arădenilor. Și nu este indiferent care este imaginea! Mai ales dacă mai și politizăm, că acum eu nu înțeleg un singur lucru și cred că putem discuta, că de aceea suntem în consiliu, ca să plecăm de aici, să venim convinși că facem un lucru bun! Am venit să aprobăm ca acest domn să mai poată participa, implicit, nu vine altcineva la concurs. Domnule, dacă acest lucru este bun pentru Arad, cu tot respectul și chiar îl știu pe domnul Orban! Dar dacă nu găsim o soluție la conflict, nu-i bine! Și aici ar trebui să avem, când discutam, tot în comisie, când am cerut control, că liderul de sindicat a fost aici, s-a făcut controlul și tot nu este liniște! Ce putem face acolo, ca să iasă o treabă bună? Eu am zis că ok, votăm, dar poate în afară de votul nostru, mai este nevoie și de altceva, de o gândire, de o concepție, ca să reușim să aducem instituția la normal. Mulțumesc.
Dl. Faur L: - Haideți, domnule Pașca, domnule secretar de stat – încă nu ați renunțat la demnitatea de consilier local!! Da. Dacă mai sunt intervenții la Comisia nr. 2? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. unanimitate). Comisia nr. 3 – dacă sunt intervenții?
Dl. Buruc C: - Aș avea eu o intervenție. Nu s-a schimbat absolut nimic în modalitatea de evaluare a managerului. Același lucru a fost făcut, aceiași pași, aceeași metodologie și data trecută, vedem care este rezultatul! Nu suntem de acord cu trecerea aceasta, cu „hei rup-ul”, luăm oamenii de pe patul de spital, să voteze, ca să trecem proiectul, cu amenințări din acestea voalate, cu nu știu ce instanțe și că „o să plătiți voi!”. Nu vreau să fac declarații politice, nu are de-a face situația cu politica. Este o chestiune administrativă, care trebuie rezolvată administrativ, acolo. Și nu facem asta! De câteva luni de zile o tot lălăim așa! De aceea noi ne vom abține și de la acest punct.
Dl. Faur L: - Mulțumesc frumos. Alte intervenții? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 3 pentru și 1 abținere (dl. Buruc), 1 consilier absent (dl. Mayer)). Și, în final, Comisia nr. 4? Cine are intervenții? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 3 pentru, 2 abțineri (dl. Cheșa și dl. Korodi)). Vă abțineți? Da. Numai că nu a fost… Dacă la Comisia nr. 5 are cineva intervenții, întrebări? Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru? Da. Vă rog, domnule profesor!
Dl. Vlad C: - Acum, la fiecare ședință, de când am intrat în consiliu, am avut o intervenție pe subiectul Filarmonicii, da, ok, merci! Am înțeles preocuparea domnului Bognar, acum o să fac, profit de faptul că este aici, de politizare a sindicatului, a domnului manager. Nu știu care este membru, în ce partid și nici nu mă interesează, comisia noastră, care se confruntă cu această problemă de când a început acest consiliu, nu a fost interesată de apartenența politică a nimănui. Știu că adevărul este undeva la mijloc, dar înclin să cred că nu este normal ca un manager să plătească 19 mii de euro pentru ca să-i facă cineva un afiș, o dată la două săptămâni. Și atunci, aici este de fapt problema – noi ne plângem că instituțiile de cultură arădene nu cheltuiesc eficient banii, păi nu o fac din cauza managementului! Sindicatul nu are nicio vină despre cum cheltuiește o instituție banii, iar domnul Bognar, cu tot respectul pentru vârsta lui și pentru funcția pe care a deținut-o atâta vreme, ar trebui să știe cam cum a ajuns domnul Orban acolo sau cum se cheltuiesc banii Filarmonicii, că de atâta timp a fost responsabil de Filarmonică, dacă îmi aduc eu bine aminte și nu putem acum să ne apucăm să dăm vina, nici în față, nici în spate, pe acest subiect. Noi vom aproba acest proiect, pe simplul motiv că vom da o șansă echipei care va evalua proiectul de management, să evalueze corect. Cred că reprezentantul Comisiei de Cultură în această Comisie de evaluare este domnul Galea și sperăm să-și facă datoria cu desăvârșire și în cunoștință de cauză. A fost, a discutat cu membrii Filarmonicii, deci cu artiștii Filarmonicii, să nu credeți că noi am discutat doar cu domnul Dogaru sau doar cu domnul Orban! Am foști elevi, care sunt acum instrumentiști la Filarmonică, am foști colegi profesori, care sunt acum instrumentiști acolo și am discutat cu toții problema aceasta. Deci, cred că ne-am întâlnit eu și domnul Galea cu cel puțin 30, dacă nu mai multe persoane, de la Filarmonică, din ambele tabere, indiferent. Problema acolo este o problemă de management, pe care noi, ca și Consiliu, trebuie să o rezolvăm. Trebuie să existe interes și de la executiv și de la, nu știu dacă și de la legislativ, dar ce om fi noi, ca și consiliu! Deci, dacă nu vine interesul din ambele părți, nu vom reuși niciodată să soluționăm problema de acolo. Oamenii aceia vor să cânte! Deci, oamenii respectivi vor să cânte, n-a fost unul care să-și dorească să stea acasă. Oricine orice ar spune, și eu nu suport să aud pe cineva, inclusiv membrii din executiv, să spună la un moment dat că interpreții nu vor să cânte sau nu vor să-și desfășoare activitatea ș.a.m.d., că nu este normal. Deci, acei oameni sunt instrumentiști, vocaliști de vocație! Ei își doresc să-și facă meseria. Iar noi nu le dăm ocazia, întreținând un management care îi forțează să-și cumpere flori singur. Deci, artiștii Filarmonicii, la ultimul spectacol, de joi, au împodobit singuri scena, au adus de la Timișoara doi balerini pe sponsorizări, ei căutând tot acest lucru. Nu este normal așa ceva! Și vreau să înțelegem și noi din consiliu, și dumneavoastră, din executiv. Vă mulțumesc.
Dl. Faur L: - Mulțumesc și eu. Dacă mai sunt intervenții, la Comisia nr. 5? Poftiți, domnule Galea! Și pe urmă vă dau replica, domnule Vlad!
Dl. Galea C: - Subscriu celor spuse de colegul meu, Codrin. În ultimele două luni probabil că am petrecut foarte mult studiind acest caz, în pofida lucrurilor care, poate, s-au văzut în ultimele săptămâni sau la ultima ședință, așa cum colegii mei au amendat lucrurile. Să știți că suntem foarte determinați pentru a rezolva problema de acolo, dar este obligatoriu să respectăm și să rămânem în limitele legale, pentru că putem să ne aprindem așa, emoțional și să discutăm pe marginea subiectului mult și bine. Dar, până la urmă, rezolvarea doar conform legilor în vigoare o putem aduce. Așa că va urma o perioadă interesantă în ceea ce privește evaluarea. Din păcate, așa cum ați auzit aici, Consiliul Local are doar o treime din atribuții, din nota de la evaluare. Va fi o luptă interesantă, dar, de ce vreau eu să vă asigur, este că, personal, pentru că numele meu a fost pomenit, am să-mi dau toată silința pentru a rezolva această problemă de management. Problema este la mai multe niveluri, nu doar la nivel financiar, cum s-a mai pomenit aici, de câteva ori. Este la mai multe niveluri. Am studiat și rămâne să discutăm pe marginea acestui subiect, probabil, după evaluare. Mulțumesc.
Dl. Faur L: - Mulțumesc și eu. Haideți să supunem la vot și după aceea vă dau replica. Dacă nu mai sunt alte intervenții la Comisia nr. 5, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 4 pentru și o abținere (dna Aur)). Da? S-a notat? Bun. Mulțumim. Acum, domnule Bognar, aveți replica! Vă rog!
Dl. Bognar L: - Având în vedere, nu replică! Colegii sunt mai noi în consiliu, alții avem o anumită vechime. Suntem colegi! Problema este că avem aceste „deja vu-uri”, acum, dacă facem o istorie, de ani de zile, de aceea vă spun! Da, eu, vremelnic în funcție, cât am fost în cadrul executivului, dar nu am avut niciodată decizia deplină de a lua hotărâri și nici acum, nici dumneavoastră nu puteți lua de unul singur o hotărâre, da? Acesta este procesul democratic în care funcționează Consiliul Local, inclusiv care dintre directori va ajunge sau nu, cine are majoritatea voturilor, o să ajungă! Aceasta este, de fapt, esența democrației. Problema este că eu de aceea susțin ce am spus mai înainte, că noi, în ultima comisie, am cerut o verificare, da? Verificarea s-a făcut. Această verificare ce am primit-o și am votat sau s-a discutat în ședința trecută este ok. Atunci, undeva, problema nu este bine. Dacă sindicatul totdeauna atacă este un conflict. Eu, personal, ani de zile, pot să vă spun că de câte ori am încercat un dialog real atât la birou cât și la fața locului! Din păcate, animozitățile așa de mari au fost că nu am putut să discutăm, era încă Văcean director! Eu nu zic că a fost o alegere perfectă, dar așa s-a ales atunci și nu eu, personal, l-am promovat ca director. Soluția noastră este ca, într-adevăr, așa cum dumneavoastră ați discutat cu oamenii, să vorbim și cu alții, că poate un angajat vrea salariu cât mai mare cu muncă mai puțină. Am avut mai multe analize. A fi un interpret bun, nu este un strungar, care să, mă rog, să producă cinci bucăți de o piesă pe oră, este altceva. Conflictul celălalt este cu cine semnează și de aici a fost un alt conflict, mă rog, acele foi de prezență. Condica de prezență. Știe doamna Naaji, că a fost…, în conducerea, deci instituția, este conducerea executivă, pe de altă parte sunt membri în Consiliul de Administrație, eu nu am fost membru, să vedem, colegii care au fost membri, ce părere au? Și de aceea zic că ok, am venit la o ședință extraordinară, dorința este ca, într-adevăr, să ne aplecăm suficient de bine asupra problemelor, dar dacă se spun minciuni sau neadevăruri, trebuie spus: „domnule, acela este neadevăr, acesta este adevărul”. Asta solicit eu! Cu tot respectul față de toți! Mulțumesc.
Dl. Faur L: - Mulțumesc și eu. Pentru că îl avem și pe domnul Fordon, și precizez că este dorința și dreptul dumnealui să participe la ședințe, solicit, dacă mă aude domnul Decebal Fordon, să-și exprime pentru Comisia nr. 3, votul - pentru, împotrivă sau abținere! Deci, domnule Fordon, ne auziți? Dacă ne auziți, vă rugăm, votul dumneavoastră la acest proiect de hotărâre, de la punctul 1 al ordinii de zi. Ok. O să transmită votul on line. Supun la vot primul proiect din comisiile reunite, domnule Fordon, votați pentru, împotrivă sau abținere, în Comisa nr. 3? Ne auzim?
Dl. Fordon D: - ( n.n. on line): - Da!
Dl. Faur L: - Așadar, vorbim despre votul în Comisia nr. 3 la acest punct al ordinii de zi, dacă ne-ați auzit de la început, să vă exprimați votul: pentru, împotrivă sau abținere. Da. Nu cred că putem!
Dl. Fordon D.( n.n. on line): - Da!
Dl. Faur L: - Deci, votați pentru, împotrivă sau abținere, la Comisia nr. 3, primul proiect de hotărâre ? Cel cu Filarmonica.
Dl. Fordon D.( n.n. on line): – Da. Pentru!
Dl. Faur L: - Mulțumim. Trecem la al doilea punct
2. Proiect de hotărâre nr. 99/2021 privind aprobarea rezultatului final al concursului organizat în vederea analizei noului proiect de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad, aprobarea noului proiect de management și a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad – inițiativa primarului.
Comisia nr. 1 – Dacă sunt întrebări? Vă rog!
Dl. Stana F: - Dacă în analiza proiectului de management s-a luat în considerare aspectul financiar al producțiilor planificate de manager, prin proiectul său, vă amintesc că prin perioadele anterioare am avut producție la Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, unde am plătit 2000 de lei pentru un beneficiar, ceea ce nu mi se pare normal și dacă există măsuri care să prevină asemenea situații pe viitor?
Dl. Faur L: - Da. Primim un răspuns?
Dra Sobaru A: - S-au luat în calcul, așa cum sunt cerințele prevederilor legale din O.U.G. nr.189 din 2008, toate recomandările făcute în raportul final al comisiei, toate recomandările făcute de comisie.
Dl. Galea C: - Bun. Poate că, sincer, Florin, domnul Florin, nu știu dacă am înțeles exact întrebarea, eu am fost în Comisia de evaluare – poți să repeți, te rog, dacă este ceva ce mă privește pe mine, fiind în Comisia de evaluare ?
Dl. Stana F: - Da. Dacă managerul teatrului și-a luat în vreun fel angajamentul, prin proiectul depus, ca banii contribuabililor să fie cheltuiți chibzuit. Asta am întrebat, în contextul în care, din raportul pe care el l-a depus pentru cei trei ani încheiați, am observat producții ale instituției pe care o conduce, în care, pentru un beneficiar prezent la respectiva producție s-au cheltuit 2000 de lei. Adică, ăla costa spectacolul „per capita”, per un beneficiar, ceea ce mie mi se pare foarte mult! Nu știu dacă ne permitem să dăm atâția bani, dar eu cred că ar trebui să fim atenți la astfel de situații și de aceea am întrebat – există vreun interes pentru felul în care se cheltuie banii din bugetul local? Mulțumesc.
Dl. Galea C: - Ok. În proiectul de management nu au fost prevăzute astfel de prevederi, dar eu am citit în întregime proiectul de management, l-am analizat, aș putea să spun, nu doar l-am citit și nu există prevederi legate de astfel de costuri în proiectul pe care noi urmează să-l aprobăm astăzi. Perspectiva personală, pentru că și aici am analizat, în multe domenii, acest proiect, perspectiva personală este că astfel de lucruri pe care le-ați ridicat, în acest moment, ar trebui și trebuie urmărite constant, legat de costuri, pentru că, repet, ele nu sunt, nu este un necesar, se pare și nu au fost prevăzute într-un proiect de management. Dar reducerea costurilor, cu siguranță, este un lucru bun, dar repet - cred că ar trebui, noi, cei din Comisia de Cultură și nu doar, pentru că există, sunt convins, și în aparatul administrativ astfel de persoane, care se ocupă de astea, cred că ar trebui constant să urmărim și să mergem să vedem ce se întâmplă în astfel de instituții, lucru pe care eu, personal, mi l-am propus.
Dl. Faur L: - Mulțumim frumos. Mai sunt și alte intervenții? Vă rog.
Dl. Buruc C: - Vreau să-l întreb pe colegul cum crede el că ar trebui să fie cuantificat financiar actul artistic, asta nu înțeleg eu, cum poți să cuantifici financiar actul artistic!
Dl. Stana F: - Nimeni nu evaluează calitatea actului artistic, mai ales prin prisma banilor. Era vorba de niște indicatori ai unui rezultat – dacă avem un cost mediu, redus per beneficiar, asta nu înseamnă că am scăzut calitatea actului artistic, ci că am avut un management mai bun, vorbim aici de managementul teatrului și nu de calitatea artistică. Managerul trebuie să acopere, într-adevăr, toate aspectele acestei instituții, dintre care, cel puțin la Comisia de buget, ne interesează partea financiară. Vă mulțumesc!
Dl. Faur L: - Bun. Rămânem la Comisia nr. 1 – mai sunt intervenții? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, vă rog frumos, dacă sunt intervenții? Dacă nu sunt, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3? Vă rog!
Dl. Buruc C: - Am o intervenție și trebuie să spun lucrul acesta – era o mică povestioară – în al doilea război mondial, în Anglia, nu se prevăzuseră bani pentru Ministerul Culturii, în speță, pentru piesele de teatru, Churchill i-a întrebat pe cei care au alcătuit bugetul: „Domnule, de ce nu sunt bani pentru asta?”, răspunsul a venit simplu: „Domnule, suntem în război, ne costă prea mult, nu este sigur...” și atunci el a răspuns: „Atunci pentru ce ne mai luptăm?”. Cred că asta ar trebui să avem în cap, când ne gândim la cuantificarea aceasta, financiară, a actului artistic. Mulțumesc!
Dl. Faur L: - Mulțumesc și eu. Mai sunt și alte intervenții la Comisia nr. 3? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? Da. Pentru. Am auzit și de la domnul Fordon – „pentru”. Mulțumesc frumos. Trecem la Comisia nr. 4 – sunt intervenții, întrebări? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Și la ultima comisie, Comisia nr. 5, dacă sunt întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Mulțumesc frumos. Trecem la următorul punct al ordini de zi:
3. Proiect de hotărâre nr. 101/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad, B-dul Vasile Milea nr. 19 - inițiativa primarului. Comisia nr. 1 – dacă sunt întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate); Comisia nr. 2 ? Întrebări? Supun la vot. Cine este pentru?
Dna Stepanescu L: - Unanimitate (n.n. inclusiv dl. Fordon – on line)
Dl. Faur L: - Comisia nr. 3 – întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate - inclusiv dl. Fordon – on line). Domnul Fordon – „pentru”. Am înțeles. Comisia nr. 4 – supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5 – supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate, inclusiv dl. Fordon – on line).

De aici ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad.

Dl. Faur L: - Așadar, am trecut de lucrul pe comisii și acum vom trece la desfășurarea propriu-zisă a ședinței extraordinare, cu intonarea Imnului Național.
(n.n. In cadru solemn este ascultat Imnul de Național al României).
Dl. Faur L: - Deschidem ședința prin solicitarea aprobării ordinii de zi, ce tocmai am dezbătut-o prin comisiile de specialitate. Supun la vot următoarea


Ordine de zi:

1.Proiect de hotărâre nr. 98/2021 privind aprobarea modificării Anexei prevăzute în Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea analizei noului proiect de management al domnului Orban Doru, manager al Filarmonicii Arad, care a obținut în urma evaluării finale nota 9.68, Anexă aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 509/2020 – inițiativa primarului.
2.Proiect de hotărâre nr. 99/2021 privind aprobarea rezultatului final al concursului organizat în vederea analizei noului proiect de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad, aprobarea noului proiect de management și a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad – inițiativa primarului.
3.Proiect de hotărâre nr. 101/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad, B-dul Vasile Milea nr. 19 - inițiativa primarului.
Cine este pentru?
Dl. Fordon D (on line): – Pentru.
Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 93 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl.Faur L: - Și domnul Fordon a votat pentru. Mulțumesc. Domnule președinte de ședință, vă rog să preluați conducerea acestei ședințe.
Dl. Szabo: - Mulțumesc. Punctul nr. 1.
1
Proiect de hotărâre nr. 98/2021 privind aprobarea modificării Anexei prevăzute în Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea analizei noului proiect de management al domnului Orban Doru, manager al Filarmonicii Arad, care a obținut în urma evaluării finale nota 9.68, Anexă aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 509/2020 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 19 pentru, 3 abțineri (dl. Cheșa, dl. Buruc, dna Aur)
- 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 94 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
2
Proiect de hotărâre nr. 99/2021 privind aprobarea rezultatului final al concursului organizat în vederea analizei noului proiect de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad, aprobarea noului proiect de management și a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului
Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 95 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulțumesc.
3
Proiect de hotărâre nr. 101/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad,
B-dul Vasile Milea nr. 19 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 96 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Dacă mai sunt alte obiecții?
Dl. Faur L: - Da. Mulțumim foarte mult. Îl felicităm pe domnul Mihai Pașca pentru înalta demnitate de secretar de stat, în Ministerul Justiției, pe care a primit-o și dumnealui vrea să ne adreseze câteva cuvinte. Poftiți!
Dl. Pașca M: - Vă mulțumesc, domnule viceprimar. Domnilor colegi, stimată doamna secretar general, stimați reprezentanți ai presei, îmi revine obligația astăzi să îmi anunț retragerea din Consiliul Local Municipal Arad, obligație legală pentru că, așa cum distinsul coleg Lazăr Faur a spus mai devreme – este adevărat, am fost numit într-o demnitate publică ce este incompatibilă cu derularea pe mai departe a activității în Consiliul Local al Municipiului Arad. Vreau să spun că părăsesc astăzi Consiliul Local Municipal printr-o demisie, pe care o voi înregistra imediat după ședință, cu gânduri ușor contradictorii, pe de-o parte, un mic regret că perioada scurtă petrecută alături de dumneavoastră nu mi-a permis să îmi aduc o contribuție în așa mare măsură cum aș fi dorit la actul de guvernare locală, dar vă promit că voi rămâne alături de administrația municipiului Arad și, în limita competențelor mele, voi încerca să susțin, prin orice mijloace, activitatea de aici și aștept orice fel de propuneri și inițiative de dezbatere, care mi-ar putea fi aduse spre atenție, mă îndrept aici, mai ales, spre doamna secretar general și o asigur de toată deschiderea mea și pe viitor. Mulțumesc domnului Lazăr Faur pentru colaborare și îi urez succes în postura de viceprimar, pe mai de parte. Mă bucur pentru colaborarea bună pe care am avut-o cu domnul Bibarț, îmi pare rău că nu este aici. De asemenea, aș dori să le mulțumesc colegilor din Partidul Național Liberal pentru modul unit și pentru coeziunea pe care au manifestat-o în ultimele luni de zile în cadrul acestei echipe, mulțumesc colegilor din UDMR pentru buna și corecta colaborare pe care am avut-o în cadrul Consiliului Local Municipal, de asemenea, colegilor din Partidul Mișcarea Populară, Cristi Galea, mulțumesc pentru colaborare și mă bucur că, sau, mă rog, simt că va exista o apropiere și pe mai departe între PNL și PMP, sper, cel puțin în Consiliul Local Municipal sunt sigur va fi o colaborare foarte bună și pe mai departe. Aș vrea să remarc activitatea distinșilor colegi de la USR PLUS din Consiliul Local Municipal, chiar dacă nu am fost întotdeauna de pe aceleași poziții și chiar dacă am avut parte de polemici, zic eu, constructive, în această perioadă, consider că dânșii și-au adus și își vor aduce și pe mai departe o contribuție valoroasă dezbaterii din Consiliul Local Municipal și nivelul acestei dezbateri va fi mai ridicat prin prezența lor aici, îi felicit și le mulțumesc pentru colaborare. De asemenea, le mulțumesc și colegilor din PSD. Vă urez mult succes și, așa cum am spus, rămân aproape de dumneavoastră. Doamne ajută!
Dl. Faur L: - Succes deplin și dumneavoastră!
(n.n. sala aplaudă).
Dl. Faur L: - Cu aceasta, vă mulțumesc și eu pentru participare și vă doresc toate cele bune!
Dna Stepanescu L: - Președinții de comisii și secretarii sunt rugați să mai rămână 5 minute pentru semnături. Mulțumim!
(n.n. ședința s-a încheiat la ora 14,30).

Red./Dact. PC/PC Verif. C.M.
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 01.03.2021, extraordinară


[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
27




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved