Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74090774
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

STENOGRAMA
Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD
din data de  08-01-2021


PROCES-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței extraordinare din data de 8.01.2021 Nr.13.069/19.02.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL

PROCES-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 8.01.2021
Nr.13.069/19.02.2021

La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 8 ianuarie 2021 au fost prezenți 20 de consilieri. Domnii consilieri: Ovidiu-Sergiu Bîlcea, Sergiu-Cosmin Vlad și Meszar Alexandru au demisionat din funcția de consilier local, prin notificările nr. 91.246/18.12.2020, nr.91.244/18.12.2020 și nr.91.259/18.12.2020. Urmare a acestui fapt, Consiliul Local al Municipiului Arad are în componență 20 consilieri locali în funcție.
Ședința a început la ora 10,00 și s-a încheiat la ora 10,05.
Ședința a fost condusă de către doamna consilier Antoanela NAAJI.
Au participat: din partea executivului: dl. viceprimar Lazăr Faur (înlocuitor al primarului conform Dispoziției nr.2912/31.12.2020, art. 5, a Primarului Municipiului Arad), dna Stepanescu Lilioara, secretar general, dl. Bogdan Boca, administrator public, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dl. Laurențiu Miron, consilier, Biroul Evidență Cadastru și Fond Funciar, dna Oana Vesa, consilier juridic, Biroul Evidență Cadastru dl. Sorin Munteanu, șef serviciu, Serviciul Monitorizare Strategii, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, și Fond Funciar, dna Florina Ispas, consilier, Serviciul Administrație Publică Locală, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic și dna Doris Micu, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- presa: dna. Diana Duțu – „Aradon”, dl. Lucian Șerban - „Arq.ro”, dna. Raluca Medeleanu – „Special Arad”, dl. Sârb Ciprian Vlad – „Arădeanul Info”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 04.01.2021, a Dispoziției nr. 1/04.01.2021, a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a acestei dispoziții, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 04.01.2021 a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 04.01.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
În cadrul acestei ședințe am consemnat următoarele:

Înainte de începerea ședinței propriu-zise a avut loc ședința comisiilor de specialitate.

Dl. Bognar L: - Începem prezența la comisii? Comisia nr.1? Câți suntem?
Dna Stepanescu L: - Toți consilierii sunt prezenți. Toate comisiile au cvorumul necesar pentru desfășurarea ședinței.
Dl. Faur L: - Bună-ziua și La Mulți Ani, încă o dată! Multă sănătate, bine ne-am regăsit în 2021. Sper să avem un an bun și eficient, așa că vă propun să începem ședințele pe comisii reunite, pentru ședința extraordinară de astăzi. Avem, după cum ați văzut, două proiecte de hotărâre pe ordinea de zi.
Vă propun să începem cu proiectul nr. 1 - Proiect de hotărâre privind acoperirea definitivă a deficitului bugetului local pentru secțiunea de dezvoltare, aferent anului 2020 din excedentul bugetului local – inițiativa domnului primar, pe care, astăzi, după cum vedeți, îl înlocuiesc. Așadar, Comisia nr.1?
Dl. Bognar L: - Da. Din discuțiile pe care le-am avut înainte de comisie, am primit propunere de amendamente, este o diferență de câteva sute de lei și anume, modificarea ar fi, propunerea – 52.733.341,53 de lei. Deci acesta ar fi excedentul bugetului local, față de ceea ce apare în proiectul de buget.
Dl. Faur L: - Ok. Văd că există..., da, poftiți, domnule Stana!
Dl. Stana F: - Două întrebări, vă rog. Având în vedere că nu am primit nicio anexă la acest proiect și anume - care este valoarea cheltuielilor bugetate la secțiunea „Dezvoltare” și care este explicația pentru acest deficit, dacă este o explicație pur tehnică, contabilă sau o explicație economică? Mulțumesc.
Dl. Faur L: - Da. Am cerut și eu informații. Avem răspunsul. Poftiți, vă rog, doamnă!
Dna Grozavu C: - Nu am acum bugetul pe 2020, peste 100 de milioane a fost secțiunea de dezvoltare, iar această sumă, de 52 de milioane, este ce s-a cheltuit pentru dezvoltare, din excedentul bugetar, adică anul 2020 a început cu acest excedent, care, conform legii, se folosește pentru investiții și pentru goluri temporare de casă. Nu a fost cazul la noi de goluri de casă. Toți banii s-au utilizat pe secțiunea de dezvoltare, iar acum, prin hotărârea dumneavoastră, se acoperă acest deficit de dezvoltare, definitiv, din excedentul anului 2020. Este ultima operațiune care se face în Trezorerie, în vederea încheierii anului financiar.
Dl. Stana F: - O precizare vă rog – 100 de milioane bugetul secțiunii de dezvoltare și asta înseamnă inclusiv cei cinzeci și.. de milioane, excedent ?
Dna Grozavu C: - Da. Inclusiv. O parte s-au bugetat din încasările anului și această sumă s-a bugetat din excedent.
Dl. Stana F: - Și s-au cheltuit..? Cât s-a cheltuit?
Dna Grozavu C: - Și s-a cheltuit peste 90%, nu am acum exact cifrele, dar s-a cheltuit peste 90% din ce s-a bugetat.
Dl. Stana F: - Puteți să ne spuneți, anii trecuți, cât era bugetul secțiunii de dezvoltare? Aproximativ.
Dna Grozavu C: - Depinde pe ce perioadă.
Dl. Stana F: - Ultimii doi ani anteriori – 2018-2020.
Dna Grozavu C: - În jur de 130 de milioane, 120 de milioane, oricum, peste 100 de milioane. Diverse surse de finanțare, că au fost și fonduri din P.N.D.L., a fost și partea de excedent, au fost și încasările bugetului local. Este sunt pe diverse surse de finanțare.
Dl. Stana F: - Practic, în 2020 am cheltuit, din banii anului 2020, 50 de milioane, chiar mai puțin, pentru dezvoltare. Este destul de puțin, să știți!
Dna Grozavu C: - Încasările anului, da!
Dl. Stana F: - Mulțumesc frumos.
Dl. Faur L: - Dacă mai sunt și alte întrebări, vă rog frumos! La alte comisii!
Dl. Pașca M: - Da. îmi cer scuze, aș avea eu o întrebare, tot pentru doamna director – este o chestiune mai mult de ordin personal, dar care poate să influențeze legalitatea hotărârii și nu aș vrea să existe o astfel de situație. Și atunci întrebarea mea era – dacă orice prevedere din această hotărâre și, mă rog, din anexele, pe care, într-adevăr, nici eu nu le am la dispoziție, influențează în vreun fel bugetul Societății Gospodărirea Comunală din Arad? Problema este una clară, pentru mine, mă interesează în mod deosebit, având în vedere că am o relație comercială cu această societate. Deci, am să repet – întrebarea este dacă orice prevedere din această hotărâre sau din anexele..,
(n.n. din sală: - dar vorbește mai tare, că nu se aude!)
Dl. Pașca M: - De la mască! Deci, îmi cer scuze, acum cred că se aude, da? Deci, întrebarea mea este dacă un punct sau, mă rog, ceva din această hotărâre sau din anexele ei, pe care nici eu nu le am la dispoziție, influențează într-un fel bugetul Gospodăriei Comunale din Arad? Aceasta este întrebarea mea.
Dna Grozavu C: - Nu. Nu s-au bugetat din excedentul bugetar sume pentru Gospodărirea Comunală. Nu. Nu afectează, nu influențează.
Dl. Pașca M: - Da. Vă mulțumesc.
Dl. Faur L: - Mai sunt și alte întrebări, vă rog?
Dna Stepanescu L: - Nu există, nu ați primit anexe pentru că nu există anexe, este doar o sumă juridică rezultată din calculul matematic de la sfârșitul anului 2020.
Dl. Faur L: - Ok. Vă propun atunci să procedăm la votul pe comisii. Comisia nr. 1? Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Dl. Bognar L: - Cu amendamentul pe care l-am propus.
Dl. Faur L: - Da. (n.n. unanimitate la Comisia 1), Comisia nr.2, vă rog, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate) Comisia nr.3, Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr. 4, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate) Și Comisia nr.5, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate). Așadar proiectul de hotărâre a primit toate avizele comisiilor de specialitate.
Trecem la proiectul nr. 2 – proiect de hotărâre nr. 550/2020 privind aprobarea primei înscrieri în Cartea Funciară și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad a drumurilor DE 2790, DE 2743, DE 2790/1, situate în extravilanul Municipiului Arad – inițiativa primarului. Dacă sunt pe această temă întrebări. Da. Poftiți!
Dl. Mayer S: - Aș dori să știu dacă aceste drumuri vor avea, sub o formă sau alta, o legătură cu viitoarea centură de sud-est ?
Dl. Faur L: - Să vedem cine ne răspunde? Poftiți !
Dl Miron L: - Da. Două dintre ele vor avea legătură cu viitoarea centură, proiectul Consiliului Județean. Da. Două dintre drumuri vor avea legătură. Celalalt drum trebuie întabulat pentru că numai în felul acesta se poate obține un plan parcelar „in integrum”, avizat de către Oficiul de cadastru. El nu a are legătură directă cu viitoarea centură , dar ca planul parcelar să fie avizat de către Oficiul de Cadastru, care este pe limite fixe și anume un canal în partea de vest și drumuri, în celelalte puncte cardinale, trebuie intabulat și acesta. Două dintre ele, repet, vor avea legătură cu viitoarea centură.
Dl. Faur L: - Mulțumim. Domnule consilier.
Dl. Mayer S: - Dacă aceste drumuri, pe care le preconizați că vor fi de legătură cu centura, vor avea cumva și o joncțiune cu sensul giratoriu de la Selgros? Ar fi în interesul cetățenilor Aradului de a face un fel de centură să nu fie neapărat să treacă prin Vladimirescu și să vină înapoi, că atunci aceasta nu este o centură, neapărat, în interesul cetățenilor Aradului.
Dl. Miron L: - Nici centura, nici cele două drumuri în discuție nu au legătură cu sensul giratoriu de la Selgros!
Dl. Lazăr F: - Mulțumim frumos. Dacă mai sunt și alte întrebări? Dacă nu, haideți să votăm pentru avizele în comisii. Supun la vot. Comisia nr. 1 – Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr.2 - Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr.3 – Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr. 4 - Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr.5 - Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate). Mulțumim frumos. Cele două proiecte de pe ordinea de zi au primit avizele necesare. În consecință, vă rog să procedăm la începerea ședinței propriu-zise. Și haideți să ne ridicăm pentru Imnul de Stat.
De aici ședința propriu-zisă.
(n.n. În cadru solemn este intonat Imnul de Stat al României).
Dl. Faur L: - Supun la vot ordinea de zi a ședinței Consiliului Local al Municipiului Arad de astăzi


Ordine de zi

1.Proiect de hotărâre privind acoperirea definitivă a deficitului bugetului local pentru secțiunea de dezvoltare, aferent anului 2020 din excedentul bugetului local – inițiativa primarului.
2.Proiect de hotărâre nr. 550/2020 privind aprobarea primei înscrieri în Cartea Funciară și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad a drumurilor DE 2790, DE 2743, DE 2790/1, situate în extravilanul Municipiului Arad – inițiativa primarului.
Cine este pentru?
Unanimitate – 20 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 1 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Lazăr F: - Mulțumim frumos. Avem aprobată ordinea de zi. Doamna președinte, vă rog să preluați conducerea lucrărilor.
Dna Naaji A: - Mulțumesc. În primul rând, doresc și eu să vă adresez urările de început de an, să aveți un An Nou bun, sănătate, împliniri și să votăm cât mai multe proiecte, proiecte bune pentru Arad, împreună.
1
Proiect de hotărâre privind acoperirea definitivă a deficitului bugetului local pentru secțiunea de dezvoltare, aferent anului 2020 din excedentul bugetului local – inițiativa primarului
Dna Naaji A: - Avem aici un amendament. Îl rog pe domnul consilier Bognar să-l citească.
Dl. Bognar L: - Da. Vă rog. Este o mică diferență față de proiectul de buget și propunerea este următoarea: - „Se aprobă acoperirea definitivă a deficitului bugetului local pentru secțiunea de dezvoltare aferent anului 2020 în cuantum de 52.733.341,53 lei din excedentul bugetului local”. Celelalte articole rămân nemodificate. Mulțumesc.
Dna Naaji A: - Mulțumesc. Supun la vot amendamentul.
Cine este pentru?
Unanimitate – 20 consilieri prezenți.
Dna Naaji A: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru?
Unanimitate – 20 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 2 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
2
Proiect de hotărâre nr. 550/2020 privind aprobarea primei înscrieri în Cartea Funciară și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad a drumurilor DE 2790, DE 2743, DE 2790/1, situate în extravilanul Municipiului Arad
– inițiativa primarului
Dna Naaji A: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
Unanimitate – 20 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 3 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dna Naaji A: - Mulțumesc. Acestea fiind punctele de pe ordinea de zi, vă mulțumesc. Da, poftiți, vă rog!
Dna Stepanescu L: - Conform prevederilor legale, trebuie să notific consiliului local 3 zile de concediu de odihnă pe care domnul primar le-a efectuat la sfârșitul anului trecut și ziua de concediu de odihnă de astăzi. Mulțumesc.
Dna Naaji A: - Mulțumesc. Dacă nu mai sunt alte probleme, vă mulțumesc și declar ședința închisă.
(n.n. ședința s-a încheiat la ora 10,05).



Red./Dact. PC/PC.
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 8.01.2021, extraordinară .
Cod PMA -S4-







[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
29




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved