Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74043183
 

Transparenţă Decizională
Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 11-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
Număr act:
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

Proiect
adus la cunoştinţă publică în data de 21-11-2008

H O T Ă R Â R E  nr. _______
din __________


privind aprobarea Studiului de fundamentare pentru înființarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement


Nr.68.114 din 21.11.2008

Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul

A N U N Ț

Începând cu data de vineri, 21.11.2008, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare pentru înființarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement

Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Serviciului Public Administrare Zone de Agrement

Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Ștrand „Neptun”

Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de funcționare a zonelor publice de agrement – Obiectiv Patinoar artificial din municipiul Arad


Până la data de 5.12.2008, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 24.11.2008, între orele 8,00-17,00, la Biroul de Informare Cetățeni, camera 2.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.

P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă



Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive înregistrată cu nr._______/2008;
- raportul Direcției Baze Sportive - Serviciul Administrare Zone de Agrement, înregistrat cu nr. ________ din __________;
- avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
- prevederile art.9, alin.(1), art.10, alin.(2), art.11 din Ordonanța Guvernului nr.71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2002;
- prevederile HGR nr.955/2004 privind aprobarea reglementărilor –cadru de aplicare a OG 71/2002, privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local;
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2007 privind modificarea organigramei și a statului de funcții al aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad;
În temeiul prevederilor art. 36, alin.(2) lit. „c” și „d”, alin. (4), lit. „f”, alin (5), lit. „a”, alin. (6), lit. „a”, pct.18, precum și ale art. 45 din Legea nr. 215/2001, a administrației publice locale, republicată, adoptă prezenta
H O T Ă R Â R E

Art.1 Se aprobă Studiul de fundamentare pentru înființarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, prezentat în anexă, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2 Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către Primarul Municipiului Arad, prin Direcția Baze Sportive.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR
Doina PAUL





Anexa la HCLM___________


STUDIU DE FUNDAMENTARE
privind înființarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement

CAP. I. Date generale
1.1. Obiectul de activitate al serviciului
Zonele de agrement ale municipiului cuprind două obiective: Ștrandul „Neptun” și Patinoarul artificial în municipiul Arad.
În ceea ce privește Ștrandul „Neptun”, acesta este situat pe malul râului Mureș, în imediata apropiere a centrului civic al orașului Arad, fiind accesibil arădenilor prin trei puncte de intrare, din care unul fiind deschis și autovehiculelor. Este unul dintre cele mai frumoase locuri de agrement de acest gen din țară și este cotat ca fiind al doilea ștrand ca mărime din Europa situat lângă o apă curgătoare. Ștrandul Neptun este o oază de recreare și distracție, dar pentru o bună exploatare trebuie controlat.
Pentru buna desfășurare și gestionare a activităților ce se desfășoară în incinta Ștrandului „Neptun” a fost necesară înființarea unui serviciu public, înființat prin HCLM Arad nr.82/20.04.2007.
Serviciul public a avut atribuții administrarea, întreținerea și exploatarea ștrandului astfel:
a) întreținerea și exploatarea construcțiilor de orice natură din incinta obiectivului Ștrandul „Neptun” (clădiri, bazine de înot, terenuri de sport, alei pietonale, vestiare, cabine de dușuri, grupuri sanitare, chioșcuri, căsuțe de lemn, bănci de grădină și orice alt mobilier stradal, spații de joacă pentru copii, garduri de împrejmuire, etc.), cu excepția celor administrate în prezent de către alte persoane juridice cu capital privat;
b) întreținerea și exploatarea instalațiilor de utilitate publică (alimentare cu apă, canalizare, gaze naturale, energie electrică) până la predarea acestora în administrația unui operator privat;
c) amenajarea, întreținerea, protejarea și conservarea spațiilor verzi, gazonului, arborilor, arbuștilor, florilor anuale, bienale, perene și oricăror alte amenajări dendro-horticole;
d) asigurarea lucrărilor de igienizare, curățenie, dezinsecție, dezinfecție și deratizare, precum și a lucrărilor de pregătire pentru iarnă a ștrandului.
În ceea ce privește Patinoarul artificial în municipiul Arad, precizăm că pentru desfășurarea de activități specifice sezonului de iarnă în municipiul Arad, până la construirea acestuia, nu au existat baze sportive cu acest profil. Primăria Municipiului Arad a considerat oportun și necesar construirea unui patinoar cu dublă funcționalitate:
- iarna ca și patinoar artificial
- vara – toamna suprafață pentru alte activități sportive.
Pentru buna desfășurare și gestionare a activităților ce se desfășoară pe patinoar a fost de asemenea necesară înființarea unui serviciu public, înființat prin HCLM 4/11.01.2007 .
Serviciul a avut ca atribuții organizarea, administrarea, exploatarea și întreținerea patinoarului artificial precum și a zonei de parcare aferente acestuia.
Având în vedere folosirea eficientă a forței de muncă a personalului din cadrul celor două servicii, s-a impus comasarea acestora, rezultând Serviciul Public Administrare Zone de Agrement, care să preia atribuțiile de organizare, administrare, întreținerea și exploatare ale celor două obiective.





1.2 Descrierea serviciului
Serviciul Public Administrare Zone de Agrement va asigura organizarea, administrarea, exploatarea și întreținerea Ștrandului „Neptun” și a Patinoarului artificial, având următoarele obligații:
a) asigură păstrarea integrității, protejarea și valorificarea patrimoniului public încredințat;
b) asigură paza zonelor de agrement, angajând în acest scop personal specializat sau pe bază de contract cu firme specializate;
c) întreține în stare corespunzătoare și întrebuințează clădirile în care își desfășoară activitatea conform destinației fiecăreia, stabilită prin autorizația de construire;
d) asigură servicii pe toată perioada anului cu personal calificat (medic, asistent medical, salvamar, etc.), în vederea prevenirii și eliminării pericolelor de accidente sau înec;.
e) asigură curățirea zilnică a bazinelor de înot de plutitori, precum și schimbarea și tratarea cu dezinfectanți a apei de cel puțin două ori pe săptămână până la realizarea stației de filtrare și tratare a apei;
f) execută lucrări de întreținere și reparații a patinoarului;
g) asigură buna funcționare a uzinei de frig pe timpul funcționării patinoarului;
h) asigură, pe timp de iarnă, formarea și întreținerea gheții pe pista de patinaj și a utilajului de curățat gheață;
i) asigură un număr suficient de patine în stare bună de funcționare pentru închiriere;
j) asigură buna funcționare a instalațiilor sanitare pe toată durata anului;
k) asigură prin personalul pe care-l are, buna desfășurare a programului cu publicul asigurând garderoba, închiriere, ascuțit patine, fond sonor și gheață de bună calitate prin curățarea ei după fiecare program de patinaj;
l) asigură liniștea și siguranța celor care vin la programul de patinaj;
m) în extrasezon asigură conservarea uzinei de frig și va pregăti suprafața betonată pentru alte activități sportive și de agrement;
n) asigură buna desfășurare a altor activități pe pista patinoarului, dispuse și aprobate de conducere, precum și curățenia în incinta patinoarului;
o) întocmește nota de fundamentare pentru aprobarea tarifelor de intrare, închiriere, ascuțit patine, închiriere spații de către Consiliul Local pentru sezonul de iarnă și vară;
p) asigură paza permanentă a patinoarului și a uzinei de frig;
r) răspunde de aplicarea NTSM și PSI.

II. MOTIVATIA GESTIUNII DIRECTE
2.1 Motive de ordin economico - financiar:
Veniturile (inclusiv TVA) realizate din activitatea Zonelor de agrement -Ștrand „Neptun” și Patinoar artificial în perioada sezoanelor 2007 și 2008 (cu precizarea că Patinoarul se deschide după data de 1 noiembrie, deci lunile noiembrie și decembrie 2008 pentru acest obiectiv nu sunt incluse în statistică):
Situația veniturilor pe anul 2007 este următoarea: veniturile încasate prin cele două obiective este de 1.156.692,12 lei, din care 793.212 lei reprezintă încasările obiectivului Ștrand și 363.480,12 lei reprezintă încasările obiectivului Patinoar, în primul an de funcționare.
Situația veniturilor pe anul 2008 este următoarea: veniturile încasate prin cele două obiective este de 1.072.224.59 lei, din care 940.377 lei reprezintă încasările obiectivului Ștrand și 131.847,59 lei reprezintă încasările obiectivului Patinoar.
Se observă astfel că încasările Ștrandului au cunoscut un trend ascendent, în condițiile în care prețurile au rămas la același nivel cu anii precedenți, mai mult, datorită investițiilor din zona de bazine și plajă, aceste servicii au fost nefuncționale o perioadă de 2 luni, putând astfel presupune că potențialii vizitatori s-au orientat către alte locații din județ sau din afară.
Un nivel descendent se poate observa la obiectivul Patinoar, însă acesta nu poate fi încă cuantificat, întrucât în această situație a încasărilor nu au fost incluse lunile noiembrie și decembrie 2008, luni în care acest obiectiv poate funcționa la parametrii optimi.
În cifre, situația vizitatorilor se rezumă astfel: pe anul 2007, un număr de 320.155, din care un număr de 290.634 vizitatori ai Ștrandului „Neptun”, iar pe anul 2008 un număr de 323.218 vizitatori (din care vizitatori pe ștrand 312.913).
Aceste cifre sunt superioare celor din anul 2005 și 2006 când au fost înregistrați un număr de vizitatori 309.774 în anul 2005 și 225.002 persoane în anul 2006, în condițiile în care biletul pentru adulți a costat 2,5 lei iar cel cu preț redus 1,5 lei.
Se dovedesc întemeiate motivele care au stat la baza preluării în administrare directă a Ștrandului Neptun de către Primăria Municipiului Arad, urmând ca investițiile viitoare în obiectivele de agrement să îmbunătățească și să diversifice serviciile oferite vizitatorilor, fapt ce va atrage sume importante la bugetul local.
Cheltuielile efectuate de către operator în anul 2007, pentru administrarea zonelor de agrement au fost la 31.12.2007 de 961.099,59 lei, ponderea cea mai mare constituind-o cheltuielile cu utilitățile (26,3%). În privința anului 2008, până la data de 03.11.2008 cheltuielile au fost de 793.082.47 lei.
Cheltuieli curente estimate pentru 2009 sunt de ___________lei din care,
-Cheltuieli de personal, pentru 21 posturi, pentru 12 luni, care urmează a fi asigurate din veniturile proprii ale instituției/serviciului: __________lei;
-Bunuri și servicii (necesare pentru 12 luni ): ______________ lei.
Amortismentul, care va fi cuprins în tariful biletelor și abonamentelor, urmează a fi determinat în urma inventarului mijloacelor fixe.
Se constată dificultatea asigurării fondurilor pentru întreținere și exploatare din contravaloarea biletelor și abonamentelor și, în consecință, în cazul preluării în gestiune directă a acestei activități de către serviciul înființat de Consiliului Local al Municipiului Arad, în aparatul propriu al primarului, este necesară identificarea de noi surse de venituri (închirieri pentru activități ocazionale, spectacole, publicitate etc.), acordarea din bugetul local, în baza unor documentații temeinic fundamentate, a unor împrumuturi fără dobândă, pe bază de convenție, realizarea de investiții finanțate din fondul de rulment, în condițiile prevăzute de lege. Creșterea contravalorii biletelor este o soluție, dacă se are în vedere aplicarea unui tarif diferențiat, în funcție de zona de acces, cu condiția menținerii acestuia în limitele accesibilității unui număr cât mai mare de vizitatori.
Identificarea surselor de finanțare/Finanțarea serviciului public
Fiind un serviciu public care desfășoară o activitate de natură economică, Serviciul Administrare Zone de Agrement se autofinanțează din venituri realizate prin vânzarea de bilete, abonamente, chirii și alte activități.
Conform art. 72 din Legea nr. 273 din 29 iunie 2006, privind finanțele publice locale în cazul în care la înființarea, în subordinea ordonatorului principal de credite, a unor instituții și servicii publice finanțate integral din venituri proprii, acestea nu dispun de fonduri suficiente, în baza documentațiilor temeinic fundamentate autoritățile deliberative pot aproba împrumuturi fără dobândă din bugetul local, pe bază de convenție.
Împrumuturile astfel acordate vor fi rambursate integral în termen de un an de la data acordării.
În situația nerambursării împrumuturilor la termenul stabilit, se vor aplica majorări de întârziere la nivelul celor existente pentru veniturile bugetare, potrivit legii.
Totodată, potrivit art. 58, alin. (3) din legea susmenționată, fondul de rulment poate fi utilizat și pentru finanțarea unor investiții din competența autorităților administrației publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale în interesul colectivității iar (cf. alin. 4), utilizarea fondului de rulment și contul de execuție al acestuia se aprobă de autoritățile deliberative în afara bugetului local.
Conform Hotărârii Guvernului nr. 955 din 15 iunie 2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cheltuielile curente pentru asigurarea funcționării propriu-zise a serviciilor de administrare a domeniului public și efectuării/prestării activităților edilitar-gospodărești specifice acestora, respectiv pentru întreținerea, reabilitarea și exploatarea infrastructurii edilitar-urbane aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor legal aprobate, a unor sume reprezentând contravaloarea serviciilor prestate, cu respectarea următoarelor condiții:
a) organizarea și desfășurarea pe principii și criterii comerciale și concurențiale a activității prestate;
b) reflectarea costului efectiv al furnizării/prestării serviciilor de administrare a domeniului public și privat în structura și nivelul tarifelor practicate;
c) ajustarea periodică a tarifelor;
d) recuperarea integrală a cheltuielilor prin tarife;
e) acoperirea prin tarife cel puțin a sumelor investite și a cheltuielilor curente de funcționare și de întreținere a serviciilor de administrare a domeniului public și privat;
f) calcularea, înregistrarea și recuperarea uzurii fizice și morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii edilitar-urbane aferente acestor servicii prin tarif în cazul gestiunii directe.
Finanțarea și realizarea investițiilor aferente serviciilor de administrare a domeniului public se face cu respectarea legislației în vigoare privind inițierea, fundamentarea, promovarea și aprobarea investițiilor publice, a legislației privind achizițiile publice de lucrări, bunuri și servicii și cu respectarea dispozițiilor legale referitoare la calitatea și disciplina în construcții, urbanism și amenajarea teritoriului.
Finanțarea lucrărilor de investiții se asigură din următoarele surse:
a) venituri proprii;
b) fondul de rulment potrivit (cf. Legii nr. 273/2006, art. 58) și amortizarea mijloacelor fixe;
b) alte surse constituite potrivit legii.

2.2 Motive de ordin social și de mediu: prestarea serviciului de administrare, întreținere și exploatare a zonelor de agrement presupune angajarea de către serviciul public a unui personal de specialitate care să se preocupe de paza obiectivului, realizarea lucrărilor de întreținere, de salubrizare a componentelor din incintă, a lucrărilor specifice pentru amenajare și întreținere.
Prin lucrările de investiții, întreținere și administrare, serviciul public va elimina posibilele surse de poluare existe în incinta zonelor de agrement. De precizat că activitățile desfășurate pe patinoar nu reprezintă potențiale surse de poluare a mediului
De asemenea se va permite accesul la activități recreative și de sport al elevilor în grupuri organizate, de către unitățile de învățământ, cu anumite facilități aprobate prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad.

2.3 Evaluarea indicatorilor tehnico - economici
Rezultatele preconizate ale înființării Serviciului Administrare Zone de Agrement sunt în principal:
a. creșterea numărului de utilizatori,
b. reducerea costurilor de exploatare și întreținere
c. asigurarea unui serviciu de calitate și în condiții de siguranță a utilizatorilor
d. siguranță în exploatare
e. monitorizarea activității din incinta obiectivelor.
f. diminuarea timpilor morți în activitatea desfășurată pe patinoar și diminuarea numărului de avarii;


III INVESTIȚIILE NECESARE PENTRU MODERNIZARE
Pe baza unui studiu de fezabilitate, se stabilesc exact investițiile necesare pentru modernizarea obiectivelor în ceea ce privește:
1. extinderea rețelei de canalizare a ștrandului
2. delimitare zona bazine de zona comercială a ștrandului
3. îmbunătățirea sistemului de taxare, prin introducerea unuia performant, care să permită o taxare diferențiată.
4. construirea unui debarcader pe râul Mureș
5. acoperirea patinoarului
6. construirea de tribune pe două laturi ale patinoarului.
7. Transformarea, pe perioada verii a suprafeței patinoarului în suprafață sintetică de fotbal
Investițiile prevăzute la punctele 5 și 6 vor fi necesare în situația când se dorește omologarea patinoarului în vederea organizării de competiții sportive

IV . FORMA DE GESTIUNE OPTIMĂ A SERVICIULUI PUBLIC ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT
Înființarea, organizarea, coordonarea și controlul funcționării serviciului de administrare zone de agrement, precum și dezvoltarea și modernizarea serviciului, constituie dreptul exclusiv al autorităților administrației publice locale.
Ordonanța Guvernului nr.71/2002, privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea 3/2002, art.10, menționează două modalități de organizare a gestiunii:
8. prin gestiune directă;
9. prin gestiune indirectă sau gestiune delegată.
Prin gestionarea serviciului de administrare a zonelor de agrement de către un operator extern, o parte însemnată din venituri ar constitui profit al societății respective, iar prin gestionarea de către autoritatea locală, totalitatea veniturilor proprii vor fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor necesare funcționării serviciului.
De asemenea, gestiunea directă permite un control direct și nemijlocit asupra modului de îndeplinire a responsabilităților care decurg din lege privind asigurarea realizării lucrărilor și a măsurilor necesare implementării și conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecției mediului pentru serviciile furnizate cetățenilor.
Având în vedere că este necesară desfășurarea unei activități care are ca scop administrarea, exploatarea și întreținerea zonelor de agrement în interesul cetățenilor, propunem modalitatea de gestiune directă a organizării serviciului de administrare zone de agrement ca soluție optimă pentru realizarea acestui scop, deoarece atât din punct de vedere tehnic, cât și economic, această modalitate răspunde exigențelor legale și interesului comunității locale.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR
Doina PAUL












CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
NR.______________/______________

RAPORT
al serviciului de specialitate

Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr. ______ din__________2008, a d-lui Falcă Gheorghe, primarul municipiului Arad ;

Obiect : propunerea de aprobare a Studiului de fundamentare privind înființarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement.

Având în vedere:
A) Cadrul general
Zonele de agrement ale municipiului cuprind două obiective: Ștrandul „Neptun” și Patinoarul artificial în municipiul Arad.
În ceea ce privește Ștrandul „Neptun”, acesta este situat pe malul râului Mureș, în imediata apropiere a centrului civic al orașului Arad, fiind accesibil arădenilor prin trei puncte de intrare, din care unul fiind deschis și autovehiculelor. Este unul dintre cele mai frumoase locuri de agrement de acest gen din țară și este cotat ca fiind al doilea ștrand ca mărime din Europa situat lângă o apă curgătoare. Ștrandul Neptun este o oază de recreare și distracție, dar pentru o bună exploatare trebuie controlat
În ceea ce privește Patinoarul artificial în municipiul Arad, precizăm că pentru desfășurarea de activități specifice sezonului de iarnă în municipiul Arad, până la construirea acestuia, nu au existat baze sportive cu acest profil. Primăria Municipiului Arad a considerat oportun și necesar construirea unui patinoar cu dublă funcționalitate:
- iarna ca și patinoar artificial
- vara – toamna suprafață pentru alte activități sportive.
Ambele obiective trebuie administrate, întreținute și exploatate, motiv pentru care s-au înființat, pe rând, servicii publice de administrare, separat pe aceste obiective. Ulterior s-a constatat că forța de muncă angajată poate fi folosită mai eficient în cazul comasării sub o singură conducere, comasare care ar duce la eliminarea timpilor morți din activitatea lor. Trebuie să ținem seama că aceste servicii funcționau sezonier, funcție de specific.
Administrarea zonelor de agrement de către un serviciu din cadrul Primăriei va conduce la constituirea unei surse sigure și constante de venituri la bugetul local, mai bine controlabilă sub o singură conducere.
Rezultatele preconizate ale înființării prin comasare a serviciului public de administrare zone de agrement sunt în principal:
- îmbunătățirea sistemului de colectare a veniturilor la bugetul local;
- creșterea numărului de utilizatori;
- reducerea costurilor de exploatare și întreținere;
- asigurarea unui serviciu de calitate și în condiții de siguranță a utilizatorilor;
- siguranță în exploatare;
- folosirea eficientă a forței de muncă disponibile.


B) Considerente legislative: prevederile Ordonanței Guvernului nr.71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2002;
- art.9, alin.(1), care prevede că „Serviciile de administrare a domeniului public și privat se înființează și se organizează în baza unor studii de fundamentare întocmite din inițiativa autorităților administrației publice locale; studiile de fundamentare vor analiza necesitatea și oportunitatea înființării serviciilor, vor evalua indicatorii tehnico-economici, vor identifica sursele de finanțare a serviciului și vor recomanda soluția optimă privind modul de organizare și gestionare a serviciilor”
.art.10, alin.(2), care prevede că „Alegerea formei de gestiune a serviciilor de administrare a domeniului public și privat se face prin hotărâri ale consiliilor locale comunale, orășenești, municipale, ale sectoarelor municipiului București, ale consiliilor județene și/sau ale Consiliului General al Municipiului București, după caz, în funcție de specificul, volumul și natura bunurilor proprietate publică și privată, de interesele actuale și de perspectivă ale unității administrativ- teritoriale, precum și de numărul și mărimea localităților componente”
art.11, alin (1) și (2) care prevăd:
„(1) În cazul gestiunii directe autoritățile administrației publice locale își asumă nemijlocit toate sarcinile și responsabilitățile privind organizarea, conducerea, finanțarea, gestionarea și controlul funcționării serviciilor de administrare a domeniului public și privat, respectiv administrarea și exploatarea infrastructurii aferente.
(2) Gestiunea directă se realizează prin intermediul unor operatori furnizori/prestatori de servicii de administrare a domeniului public și privat, care pot fi:
a) compartimentele pentru administrarea domeniului public și privat, organizate în cadrul aparatului propriu al consiliilor locale comunale, orășenești, municipale și ale sectoarelor municipiului București, al consiliilor județene și/sau al Consiliului General al Municipiului București, după caz;
b) unul sau mai multe servicii publice, specializate și autorizate conform legii, având personalitate juridică și buget propriu, organizate în subordinea consiliilor locale comunale, orășenești, municipale și ale sectoarelor municipiului București, a consiliilor județene și/sau a Consiliului General al municipiului București, după caz.”
Tinând cont de următoarele:
Având în vedere cadrul general și ținând cont de considerentele legislative mai sus enunțate,

PROPUNEM

Aprobarea studiului de fundamentare privind înființarea Serviciului Public de Administrare Zone de Agrement.










PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr.____________din___________2008




Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere :
- prevederile Ordonanței de Guvern nr.71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local aprobată prin Legea nr. 3/2003.
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 293/2007 privind modificarea organigramei și a statului de funcții al aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad.
În temeiul prevederilor art. 45 alin. 6 din Legea nr. 215/2001, a administrației publice locale și ale art. 37 alin. 2 din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 137 din 27 iunie 2008, îmi exprim inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect ”propunerea de aprobare a Studiului de fundamentare privind înființarea Serviciului Public de Administrare Zone de Agrement, în susținerea căruia formulez următoarea :

EXPUNERE DE MOTIVE
Având în vedere:
- prevederile imperative ale legislației privind sănătatea populației și faptul că zonele de agrement, concretizate în obiectivele Ștrandul Neptun și Patinoarul artificial din municipiul Arad sunt bunuri din domeniul public al municipiului Arad , destinat satisfacerii unor interese publice ale populației orașului, cum ar fi recreere, odihnă, sport, etc;
- administrarea zonelor de agrement de către un serviciu unic din cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad asigură:
- îmbunătățirea sistemului de colectare a veniturilor la bugetul local,
- reducerea costurilor de exploatare și întreținere;
- asigurarea unui serviciu de calitate și în condiții de siguranță a utilizatorilor;
- siguranță în exploatare;
- monitorizarea activității desfășurată pe ștrand;
- folosirea eficientă a forței de muncă disponibile.

PROPUN

Aprobarea Studiului de fundamentare, înființarea Serviciului Public Administrare Zone de Agrement.
PRIMAR,
Ing. Gheorghe Falcă

[ Înapoi ]

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
26




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved