Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74163516
 

Transparenţă Decizională
Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 11-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
Număr act:
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

Proiect
adus la cunoştinţă publică în data de 31-10-2007

H O T Ă R Â R E  nr. _______
din __________


Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art. 125 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare - inițiativa primarului


Nr. 70902/31.10.2007

Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul




A N U N Ț


Începând cu data de joi, 01.11.2007, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:

1. Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 – inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art. 125 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului.

Până la data de 14.11.2007, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 01.11.2007, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare Cetățeni, camera 2.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.


P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă




ROMANIA VIZAT
JUDEȚUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL

PROIECT

HOTĂRAREA nr._____
din _________
privind stabilirea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din
Ordonanța Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare


Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere prevederile:
- inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive, înregistrată cu nr._______/___________;
- Legea nr.27/1994 privind impozitele și taxele locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- O.U.G. nr.62/1998 pentru modificarea și completarea Legii nr.27/1994 privind impozitele și taxele locale;
- O.G. nr.36/2002 privind impozitele și taxele locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- prevederile art.125 din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia;
- raportul Biroului Juridic, Contestații din cadrul Direcției Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr._______/_________;
- avizele comisiilor de specialitate nr.1, 2, 3, 4 și 5 ale Consiliului Local al Municipiului Arad;

În temeiul art.36 alin.(4) lit.c) din Legea administrației publice locale nr.215/2001, cu modificările și completările ulterioare, adoptă prezenta

H O T Ă R Â R E

Art.1. Se aprobă procedura de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din Ordonanța Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare, astfel:
- se acordă scutire la plata majorărilor de întârziere aferente impozitului pe terenul situat în intravilanul și/sau extravilanul municipiului Arad pentru persoanele fizice care nu au declarat în termenul legal terenurile deținute în proprietate și nu au achitat obligațiile de plată aferente;
- scutirea se acordă pe bază de cerere, numai pentru contribuabilii care depun declarațiile de impunere și achită debitul aferent până cel târziu în data de 30.03.2008;
Cererile și declarațiile de impunere se depun la sediul Direcției Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Arad.

Art.2. Pentru terenurile care au fost introduse în intravilanul municipiului Arad prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia, impozitul se calculează, începând cu anul 2003, astfel:
- pentru terenurile care au fost înregistrate la registrul agricol, prin încadrarea acestora la categoria de folosință la care a fost declarat în registrul agricol, începând cu data de întâi a lunii următoare înregistrării;
- pentru terenurile neînregistrate la registrul agricol, prin încadrarea acestora la categoria de terenuri cu construcții.

Art.2. (1) Prezenta hotărâre se comunică prefectului județului Arad în vederea exercitării controlului cu privire la legalitate și se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului Municipiului Arad.
(2) Aducerea la cunoștință publică se face prin afișare la sediul autorităților administrației publice locale și prin mass - media locală.





Președinte de ședință, Secretar,
Doina Paul

























PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECȚIA VENITURI
BIROUL JURIDIC, CONTESTAȚII
Nr.___________/___________


RAPORT
Încheiat azi, 26.10.2007


Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr.______/_________, a d-lui Gheorghe Falcă , primarul municipiului Arad.

Obiect: propunerea de aprobare a procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din Ordonanța Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare.

Considerații de ordin general:
Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad au fost introduse terenuri din extravilan în intravilanul municipiului Arad.
Aducerea la cunoștință publică a hotărârilor de consiliu s-a făcut prin afișare la sediul Primăriei Municipiului Arad și prin publicare în Monitorul Aradului.
Introducerea terenurilor în intravilanul localității nu a fost comunicată personal proprietarilor terenurilor în cauză.
Conform O.G. nr.36/2002 privind impozitele și taxele locale, începând cu anul 2003 contribuabilii care dețin în proprietate terenuri situate în extravilanul localităților datorează impozit pe teren.
Contribuabilii care s-au prezentat la organul fiscal în anul 2003 pentru declararea terenurilor au depus declarații de impunere declarând terenurile ca fiind extravilane, necunoscând faptul că acestea sunt intravilane. Prin urmare, au achitat impozit pentru terenuri extravilane.
În cursul anului 2007, Direcția Venituri a constatat aceste aspecte, recalculând pentru o parte din contribuabili impozitul datorat prin încadrarea terenurilor respective în categoria terenurilor intravilane. Conform art.91 alin.(1) și (2) din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare recalcularea se face cu 5 ani anteriori anului fiscal în curs, sumele reprezentând diferențe de impozit pe teren și accesorii aferente fiind foarte ridicate.
În prezent, Direcția Venituri face demersurile necesare în vederea identificării contribuabililor care dețin terenurile care au fost introduse în intravilan și înștiințarea acestora în vederea clarificării situației fiscale.

Considerații de ordin economic:
Conform art.125 alin.(2) lit.d) și (3) din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată , consiliul local poate acorda facilități la plata obligațiilor de plată restante la bugetul local, constând în scutire și/sau reducere la plata majorărilor de întârziere.

Considerații de ordin juridic:
- O.G. nr.36/2002 privind impozitele și taxele locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Având în vedere cele de mai sus,

PROPUNEM:

Aprobarea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din Ordonanța Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare, astfel:
- se acordă scutire la plata majorărilor și penalităților de întârziere aferente impozitului pe terenul situat în intravilanul și/sau extravilanul municipiului Arad pentru persoanele fizice care nu au declarat în termenul legal terenurile deținute în proprietate și nu au achitat obligațiile de plată aferente;
- scutirea se acordă pe bază de cerere, numai pentru contribuabilii care depun declarațiile de impunere și achită debitul aferent până cel târziu în data de 30.03.2008;
Cererile și declarațiile de impunere se depun la sediul Direcției Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Pentru terenurile care au fost introduse în intravilanul municipiului Arad prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia, impozitul se calculează, începând cu anul 2003, astfel:
- pentru terenurile care au fost înregistrate la registrul agricol, prin încadrarea acestora la categoria de folosință la care a fost declarat în registrul agricol, începând cu data de întâi a lunii următoare înregistrării;
- pentru terenurile neînregistrate la registrul agricol, prin încadrarea acestora la categoria de terenuri cu construcții.


VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV ADJ.,
Ec. Tiberiu Dekany Ec. Pavel Neamțiu Ec. Dan Călin Dolca



ȘEF BIROU JURIDIC, CONTESTAȚII
Ec. Ioana Albu



ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
PRIMAR
NR.___________/___________


EXPUNERE DE MOTIVE


Primarul Municipiului Arad,

Având în vedere:
- Legea nr.27/1994 privind impozitele și taxele locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- O.U.G. nr.62/1998 pentru modificarea și completarea Legii nr.27/1994 privind impozitele și taxele locale;
- O.G. nr.36/2002 privind impozitele și taxele locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- prevederile art.125 din O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia,


În temeiul prevederilor art.46 alin.(5) din Legea nr.215/2001, a administrației publice locale și ale art.37 din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local al municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr.275 din 13 iulie 2004, îmi exprim inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:

- propunerea de aprobare a procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art.125 din Ordonanța Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare.





PRIMAR
Gheorghe Falcă





[ Înapoi ]

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved