Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 31-10-2007
H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 - inițiativa primarului Nr. 70902/31.10.2007
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ț
Începând cu data de joi, 01.11.2007, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 – inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art. 125 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului.
Până la data de 14.11.2007, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 01.11.2007, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare Cetățeni, camera 2.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
R O M Â N I A V I Z A T
JUDEȚUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL
PROIECT
HOTĂRAREA nr._____
din _______________
pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad
147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008
Consiliul Local al Municipiului Arad:
Având în vedere:
- inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive înregistrată cu nr.__________/________________;
- raportul Biroului Juridic, Contestații, Trezorerie din cadrul Direcției Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr.________/____________;
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008;
- Prevederile art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.I, pct. 96 și 97 din O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia;
- avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 1, 2, 3, 4 și 5.
În temeiul art.36 alin.(4) lit.c) din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată,
HOTĂRĂȘTE:
Art. I. Anexa nr.7 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se abrogă.
Art.II. Art.11 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se modifică, având următorul cuprins:
„ Se instituie taxele speciale pentru prestarea unor servicii de către Direcția Venituri, conform anexei nr.9, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. ”.
Art.III. Anexa nr. 9 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 se modifică, având următorul cuprins:
„1. Se instituie taxe speciale pentru prestarea de către Direcția Venituri a următoarelor servicii:
- întocmire dosar înregistrare auto:
- întocmire dosar înregistrare clădire;
- întocmire dosar înregistrare teren;
- întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală;
- identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare.
2. Cuantumul taxelor se stabilește astfel:
A. Pentru persoane fizice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
25,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 10,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4
- format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
B. Pentru persoane juridice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
30,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 20,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4
- format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
Aceste taxe se datorează de către contribuabilii, persoane fizice și juridice, care solicită prestarea serviciilor menționate la pct.1.
3. Taxa se achită anticipat, o dată cu depunerea cererii de prestare a serviciilor, iar veniturile realizate vor fi utilizate de către Direcția Venituri pentru dotări (tehnică de calcul, birotică și papetărie, investiții, reparații și igienizare birouri Direcția Venituri, etc.), precum și pentru plata orelor suplimentare efectuate de către personalul Direcției Venituri.”
Art. IV. Anexa nr. 20 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se completează cu:
„ Terenurile introduse în intravilanul municipiului Arad prin H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia care nu se pot individualiza prin denumirea proprie a străzii și a numărului de ordine: zona de impunere D.”
Art. V. Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către Primarul Municipiului Arad și se va comunica celor interesați de către serviciul Administrație Publică Locală.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR
Doina Paul
R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
PRIMAR
NR.________/_________
EXPUNERE DE MOTIVE
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere:
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008;
- Prevederile art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.I, pct. 96 și 97 din O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia;
- raportul Biroului Juridic, Contestații din cadrul Direcției Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr.__________/_____________.
În temeiul art. 46 alin.(5) din Legea administrației publice locale nr.215/2001 republicată și ale art.37 din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local al municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr.275 din 13 iulie 2004, îmi exprim inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:
- propunerea de modificare și completare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008.
PRIMAR
Gheorghe Falcă
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECȚIA VENITURI
BIROUL JURIDIC, CONTESTAȚII
Nr.__________/________
RAPORT
Încheiat azi, 22.10.2007
Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr._____/_______, a d-lui Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad.
Obiect: propunerea de modificare și completare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008.
Considerații de ordin general:
În art. 282 alin.(1) și (3) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare se prevede: „ (1) Pentru funcționarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice și juridice, consiliile locale… pot adopta taxe speciale. (3) Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituția/serviciul public de interes local, ….”
Conform art. 30 alin.(1) și (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare , cuantumul taxelor speciale se stabilește anual, veniturile fiind utilizate pentru acoperirea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a serviciilor pentru care au fost instituite taxele.
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, persoane fizice și juridice, care au obligația conform Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare de a declara și înregistra la organul fiscal bunurile impozabile ( mijloace de transport, clădiri, terenuri), Direcția Venituri poate presta servicii constând în:
a) întocmire dosar pentru înregistrare mijloace de transport;
b) întocmire dosar înregistrare clădire;
c) întocmire dosar înregistrare teren;
d) întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală;
e) identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare.
Pentru serviciile enumerate la lit.a) – d), Direcția Venituri asigură:
- copii ale documentelor justificative ( acte de proprietate, schițe, declarații, adeverințe, hotărâri judecătorești etc);
- completarea declarațiilor de impunere;
- întocmire cereri etc.
Necesitatea prestării acestor servicii rezultă din faptul că foarte mulți contribuabili solicită la ghișeele Direcției Venituri întocmirea acestor dosare. Ca urmare a faptului că Direcția Venituri nu poate asigura în prezent aceste servicii, contribuabilii apelează la diverse societăți comerciale care prestează serviciile respective, în multe cazuri declarațiile fiind completate eronat și lipsind unele documente.
Prin întocmirea dosarelor de către personalul de specialitate al Direcției Venituri se elimină posibilitatea întocmirii eronate a unor declarații, dosarul conține toate documentele și informațiile necesare impunerii conform prevederilor legale.
Termenul legal de soluționare este cuprins între 30 de zile și 45 de zile. Prin asigurarea prestării acestor servicii se scurtează acest termen, prin soluționarea dosarelor, de regulă, în aceeași zi.
Nivelul taxelor speciale propus pentru anul 2008 se află sub nivelul tarifelor prestate de către societățile comerciale.
Considerații de ordin economic:
Nivelul taxelor speciale propus pentru anul 2008 este:
a) pentru persoane fizice:
- întocmire dosar pentru înregistrare mijloace de transport: 25,00 lei
- întocmire dosar înregistrare clădire: 5,00 lei
- întocmire dosar înregistrare teren: 5,00 lei
- întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală: 10,00 lei
- identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4 1,00 lei
- format A3 1,50 lei
b) pentru persoane juridice:
- întocmire dosar pentru înregistrare mijloace de transport: 30,00 lei
- întocmire dosar înregistrare clădire: 5,00 lei
- întocmire dosar înregistrare teren: 5,00 lei
- întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală: 10,00 lei
- identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4 1,00 lei
- format A3 1,50 lei
Prin O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, se modifică art.286 alin.(6) și abrogă alin.(7) din Legea nr.571/2003.
Astfel, se impune abrogarea Anexei nr.7 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008.
Prin H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia, unele parcele de teren au fost introduse în intravilanul municipiului Arad, fără ca aceste terenuri să se poată individualiza prin denumirea proprie a străzii și a numărului de ordine.
Pentru aceste terenuri, zona de impunere propusă este zona D.
Considerații de ordin juridic:
- art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.I, pct. 96 și 97 din O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal.
Având în vedere cele de mai sus,
PROPUNEM
Modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008, astfel:
1. Anexa nr.7 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se abrogă.
2. Art.11 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se modifică, având următorul cuprins:
„ Se instituie taxele speciale pentru prestarea unor servicii de către Direcția Venituri, conform anexei nr.9, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. ”.
3. Anexa nr. 9 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 se modifică, având următorul cuprins:
„1. Se instituie taxe speciale pentru prestarea de către Direcția Venituri a următoarelor servicii:
f) întocmire dosar înregistrare auto:
g) întocmire dosar înregistrare clădire;
h) întocmire dosar înregistrare teren;
i) întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală;
j) identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare.
2. Cuantumul taxelor se stabilește astfel:
A. Pentru persoane fizice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
25,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 10,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4
- format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
B. Pentru persoane juridice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
30,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 20,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
k) format A4
l) format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
Aceste taxe se datorează de către contribuabilii, persoane fizice și juridice, care solicită prestarea serviciilor menționate la pct.1.
3. Taxa se achită anticipat, o dată cu depunerea cererii de prestare a serviciilor, iar veniturile realizate vor fi utilizate de către Direcția Venituri pentru dotări (tehnică de calcul, birotică și papetărie, investiții, reparații și igienizare birouri Direcția Venituri, etc.), precum și pentru plata orelor suplimentare efectuate de către personalul Direcției Venituri.”
4. Anexa nr. 20 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se completează cu:
„ Terenurile introduse în intravilanul municipiului Arad prin H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia care nu se pot individualiza prin denumirea proprie a străzii și a numărului de ordine: zona de impunere D.”
VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV, ȘEF BIROU,
Ec. Tiberiu Dekany Ec. Pavel Neamțiu Ec. Ioana Albu
Red./dact: AI
2 ex./22.10.2007
|