Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74142340
 

Transparenţă Decizională
Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 11-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
Număr act:
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

Proiect
adus la cunoştinţă publică în data de 31-10-2007

H O T Ă R Â R E  nr. _______
din __________


Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 - inițiativa primarului


Nr. 70902/31.10.2007

Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul




A N U N Ț


Începând cu data de joi, 01.11.2007, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:

1. Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 – inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii de acordare a înlesnirilor la plata accesoriilor aferente impozitului pe teren pentru persoane fizice, conform art. 125 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului.

Până la data de 14.11.2007, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 01.11.2007, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare Cetățeni, camera 2.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.


P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă







R O M Â N I A V I Z A T
JUDEȚUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL

PROIECT

HOTĂRAREA nr._____
din _______________
pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad
147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008

Consiliul Local al Municipiului Arad:
Având în vedere:
- inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive înregistrată cu nr.__________/________________;
- raportul Biroului Juridic, Contestații, Trezorerie din cadrul Direcției Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr.________/____________;
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008;
- Prevederile art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.I, pct. 96 și 97 din O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia;
- avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 1, 2, 3, 4 și 5.
În temeiul art.36 alin.(4) lit.c) din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată,

HOTĂRĂȘTE:

Art. I. Anexa nr.7 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se abrogă.

Art.II. Art.11 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se modifică, având următorul cuprins:
„ Se instituie taxele speciale pentru prestarea unor servicii de către Direcția Venituri, conform anexei nr.9, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. ”.

Art.III. Anexa nr. 9 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 se modifică, având următorul cuprins:
„1. Se instituie taxe speciale pentru prestarea de către Direcția Venituri a următoarelor servicii:
- întocmire dosar înregistrare auto:
- întocmire dosar înregistrare clădire;
- întocmire dosar înregistrare teren;
- întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală;
- identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare.


2. Cuantumul taxelor se stabilește astfel:
A. Pentru persoane fizice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
25,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 10,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4
- format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină

B. Pentru persoane juridice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
30,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 20,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4
- format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
Aceste taxe se datorează de către contribuabilii, persoane fizice și juridice, care solicită prestarea serviciilor menționate la pct.1.

3. Taxa se achită anticipat, o dată cu depunerea cererii de prestare a serviciilor, iar veniturile realizate vor fi utilizate de către Direcția Venituri pentru dotări (tehnică de calcul, birotică și papetărie, investiții, reparații și igienizare birouri Direcția Venituri, etc.), precum și pentru plata orelor suplimentare efectuate de către personalul Direcției Venituri.”

Art. IV. Anexa nr. 20 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se completează cu:
„ Terenurile introduse în intravilanul municipiului Arad prin H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia care nu se pot individualiza prin denumirea proprie a străzii și a numărului de ordine: zona de impunere D.”

Art. V. Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către Primarul Municipiului Arad și se va comunica celor interesați de către serviciul Administrație Publică Locală.




PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR
Doina Paul


R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
PRIMAR
NR.________/_________




EXPUNERE DE MOTIVE



Primarul Municipiului Arad,


Având în vedere:
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008;
- Prevederile art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.I, pct. 96 și 97 din O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;
- H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad;
- H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia;
- raportul Biroului Juridic, Contestații din cadrul Direcției Venituri a Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr.__________/_____________.

În temeiul art. 46 alin.(5) din Legea administrației publice locale nr.215/2001 republicată și ale art.37 din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local al municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr.275 din 13 iulie 2004, îmi exprim inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect:

- propunerea de modificare și completare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008.





PRIMAR
Gheorghe Falcă





PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECȚIA VENITURI
BIROUL JURIDIC, CONTESTAȚII

Nr.__________/________

RAPORT
Încheiat azi, 22.10.2007


Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr._____/_______, a d-lui Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad.

Obiect: propunerea de modificare și completare a Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008.

Considerații de ordin general:
În art. 282 alin.(1) și (3) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare se prevede: „ (1) Pentru funcționarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice și juridice, consiliile locale… pot adopta taxe speciale. (3) Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituția/serviciul public de interes local, ….”
Conform art. 30 alin.(1) și (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare , cuantumul taxelor speciale se stabilește anual, veniturile fiind utilizate pentru acoperirea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a serviciilor pentru care au fost instituite taxele.
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, persoane fizice și juridice, care au obligația conform Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal cu modificările și completările ulterioare de a declara și înregistra la organul fiscal bunurile impozabile ( mijloace de transport, clădiri, terenuri), Direcția Venituri poate presta servicii constând în:
a) întocmire dosar pentru înregistrare mijloace de transport;
b) întocmire dosar înregistrare clădire;
c) întocmire dosar înregistrare teren;
d) întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală;
e) identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare.

Pentru serviciile enumerate la lit.a) – d), Direcția Venituri asigură:
- copii ale documentelor justificative ( acte de proprietate, schițe, declarații, adeverințe, hotărâri judecătorești etc);
- completarea declarațiilor de impunere;
- întocmire cereri etc.
Necesitatea prestării acestor servicii rezultă din faptul că foarte mulți contribuabili solicită la ghișeele Direcției Venituri întocmirea acestor dosare. Ca urmare a faptului că Direcția Venituri nu poate asigura în prezent aceste servicii, contribuabilii apelează la diverse societăți comerciale care prestează serviciile respective, în multe cazuri declarațiile fiind completate eronat și lipsind unele documente.
Prin întocmirea dosarelor de către personalul de specialitate al Direcției Venituri se elimină posibilitatea întocmirii eronate a unor declarații, dosarul conține toate documentele și informațiile necesare impunerii conform prevederilor legale.
Termenul legal de soluționare este cuprins între 30 de zile și 45 de zile. Prin asigurarea prestării acestor servicii se scurtează acest termen, prin soluționarea dosarelor, de regulă, în aceeași zi.
Nivelul taxelor speciale propus pentru anul 2008 se află sub nivelul tarifelor prestate de către societățile comerciale.
Considerații de ordin economic:

Nivelul taxelor speciale propus pentru anul 2008 este:

a) pentru persoane fizice:
- întocmire dosar pentru înregistrare mijloace de transport: 25,00 lei
- întocmire dosar înregistrare clădire: 5,00 lei
- întocmire dosar înregistrare teren: 5,00 lei
- întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală: 10,00 lei
- identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4 1,00 lei
- format A3 1,50 lei

b) pentru persoane juridice:
- întocmire dosar pentru înregistrare mijloace de transport: 30,00 lei
- întocmire dosar înregistrare clădire: 5,00 lei
- întocmire dosar înregistrare teren: 5,00 lei
- întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală: 10,00 lei
- identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4 1,00 lei
- format A3 1,50 lei

Prin O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, se modifică art.286 alin.(6) și abrogă alin.(7) din Legea nr.571/2003.
Astfel, se impune abrogarea Anexei nr.7 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008.
Prin H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia, unele parcele de teren au fost introduse în intravilanul municipiului Arad, fără ca aceste terenuri să se poată individualiza prin denumirea proprie a străzii și a numărului de ordine.
Pentru aceste terenuri, zona de impunere propusă este zona D.

Considerații de ordin juridic:
- art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art.I, pct. 96 și 97 din O.U.G. nr.106/04.10.2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal.


Având în vedere cele de mai sus,


PROPUNEM

Modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008, astfel:

1. Anexa nr.7 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se abrogă.

2. Art.11 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se modifică, având următorul cuprins:
„ Se instituie taxele speciale pentru prestarea unor servicii de către Direcția Venituri, conform anexei nr.9, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. ”.

3. Anexa nr. 9 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 147/28.06.2007 se modifică, având următorul cuprins:
„1. Se instituie taxe speciale pentru prestarea de către Direcția Venituri a următoarelor servicii:
f) întocmire dosar înregistrare auto:
g) întocmire dosar înregistrare clădire;
h) întocmire dosar înregistrare teren;
i) întocmire dosar pentru eliberare certificat de atestare fiscală;
j) identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare.

2. Cuantumul taxelor se stabilește astfel:
A. Pentru persoane fizice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
25,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 10,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
- format A4
- format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină

B. Pentru persoane juridice:
Nr. crt. Denumire serviciu prestat Cuantumul taxei pentru anul 2008
lei
1 Întocmire dosar înregistrare auto:
30,00
2 Întocmire dosar înregistrare clădire 5,00
3 Întocmire dosar înregistrare teren 5,00
4 Întocmire dosar pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală 20,00
5 Identificare în arhivă a documentelor din dosarele fiscale, copiere și legalizare:
k) format A4
l) format A3
1,00 leu/ pagină
1,50 lei/pagină
Aceste taxe se datorează de către contribuabilii, persoane fizice și juridice, care solicită prestarea serviciilor menționate la pct.1.

3. Taxa se achită anticipat, o dată cu depunerea cererii de prestare a serviciilor, iar veniturile realizate vor fi utilizate de către Direcția Venituri pentru dotări (tehnică de calcul, birotică și papetărie, investiții, reparații și igienizare birouri Direcția Venituri, etc.), precum și pentru plata orelor suplimentare efectuate de către personalul Direcției Venituri.”

4. Anexa nr. 20 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului nr. 147/28.06.2007 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2008 se completează cu:
„ Terenurile introduse în intravilanul municipiului Arad prin H.C.L.M. Arad nr.89/1997 privind aprobarea Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și H.C.L.M. Arad nr.142/2005 privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate al Planului Urbanistic General al Municipiului Arad și al Regulamentului aferent acestuia care nu se pot individualiza prin denumirea proprie a străzii și a numărului de ordine: zona de impunere D.”




VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV, ȘEF BIROU,
Ec. Tiberiu Dekany Ec. Pavel Neamțiu Ec. Ioana Albu





Red./dact: AI
2 ex./22.10.2007


[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved