Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74142163
 

Transparenţă Decizională
Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 11-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
Număr act:
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

Proiect
adus la cunoştinţă publică în data de 21-02-2018

H O T Ă R Â R E  nr. _______
din __________


Proiect de hotărâre privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad-inițiativa primarului


Nr. 13057/21.02.2018
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, republicată, transmit următorul


A N U N Ț


Începând cu data de miercuri, 21.02.2018, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afișate următoarele documente privind:

Proiect de hotărâre privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad- inițiativa primarului

Până la data de 06.03.2018, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesați pot depune în scris recomandări, sugestii și opinii privind aceste documente.
Informații suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 21.02.2018, între orele 8,00 - 18,00, la Serviciul Relații cu Publicul, camera 5.
Cei interesați pot solicita în scris și pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate și pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.


P R I M A R
Ing.Gheorghe Falcă


Vezi Minuta dezbaterii publice a Proiectului de hotărâre privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad - inițiativa primarului și a Proiectului de hotărâre privind unele măsuri pentru reglementarea serviciului de "întreținere și amenajare spații verzi din Municipiul Arad" - inițiativa primarului


Vezi Raportul de transparență decizională privind Minuta dezbaterii publice a Proiectului de hotărâre privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad - inițiativa primarului și a Proiectului de hotărâre privind unele măsuri pentru reglementarea serviciului de "întreținere și amenajare spații verzi din Municipiul Arad" - inițiativa primarului



ROMÂNIA P R O I E C T Avizat
JUDETUL ARAD S E C R E T A R
MUNICIPIUL ARAD Lilioara STEPANESCU
CONSILIUL LOCAL Nr. 77/16.02.2018
H O T Ă R Â R E A nr. _____
din ________________ 2018
privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân
din Municipiul Arad


Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive nr. 4103 din 19.01.2018,
Analizând raportul Direcției Tehnice, Serviciul Edilitar, înregistrat cu nr. 4104 din 19.01.2018,
În conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. b), art. 7 alin. (1), art. 9, art. 10 și art. 11 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2003, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile art. 1 din Hotărârea de Guvern nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor – cadru de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare,
Având în vedere prevederile art. 1 și art. 2 alin. (4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 155/2001, privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, aprobată cu modificări prin Legea nr. 227/2002, cu modificările și completările ulterioare,
Văzând prevederile art. 3, art. 5 și art. 8 din Hotărârea de Guvern nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.155/2001, privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând cont de prevederile art. 7 și art. 8 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare,
În considerarea prevederile art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 867/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii,
În temeiul prevederilor art. 36 alin. (1), alin. (2) lit. b), lit. c), lit. d), alin. (5) lit. a), alin. (6) lit. a), pct. 16, pct. 19, alin. (9), art. 45, art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
H O T Ă R Ă Ș T E
Art. 1.- Se aprobă Studiul de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea înființării serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad, prezentat în anexa 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2.- Se aprobă înființarea Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
Art. 3.- Se aprobă Regulamentul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad, prezentat în anexa 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 4. Se aprobă modalitatea încredințării directe a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad la S.C. Gospodărirea Comunală Arad S.A. conform prevederilor art. 31 din Legea nr. 98/2016, urmând să se supună ulterior aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad caietul de sarcini și modelul de contract al serviciului.
Art. 5.- Se aprobă Caietul de sarcini, a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad, prezentat în anexa 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 6.- Se aprobă modelul Contractului pentru prestarea Serviciului de gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad, prezentat în anexa 4, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 7.- Prezenta hotărâre se aduce la îndeplinire de către direcțiile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad și se comunică celor interesați prin grija Serviciului Administrație Publică Locală.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ S E C R E T A R



































Direcția Tehnică
Red./Dact. Elena Portaru Cod:PMA-S4-01


PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. 4103/19.01.2018

În temeiul prevederilor art. 45 din Legea administrației publice locale, nr. 215/2001, republicată cu modificările și completările ulterioare și ale art.37 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Municipiului Arad aprobat prin HCLM nr. 216/2016, îmi exprim inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad, în susținerea căruia formulez următoarea:
EXPUNERE DE MOTIVE

Modificările legislative în ceea ce privește gestionarea câinilor fără stăpân impun adoptarea unei noi strategii pentru soluționarea problemelor referitoare la câinii fără stăpân. Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 155 / 2001, privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, art. 2, alin.(4) Serviciile de gestionare a câinilor fără stăpân pot fi concesionate numai către persoane juridice, asociații sau fundații care desfășoară activități în domeniul protecției animalelor.
Prin Legea nr. 225/2016 pentru modificarea si completarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 s-a abrogat lit.g a articolului 1, alin. (2) în sensul că administrarea domeniului public și privat nu mai face parte din categoria serviciilor comunitare de utilități publice care asigură satisfacerea nevoilor esențiale de utilitate și interes public general cu caracter social ale colectivităților locale. În aceste condiții serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân face parte din categoria serviciilor de administrare a domeniului public și privat al municipiului Arad.
Înființarea, organizarea, funcționarea și delegarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local.
Indiferent de forma de gestiune adoptată, activitățile specifice serviciilor de administrare a domeniului public și privat se organizează și se desfășoară pe baza unui caiet de sarcini și a unui regulament de serviciu care se elaborează și se aprobă de consiliul local în conformitate cu regulamentul-cadru al serviciilor de administrare a domeniului public și privat, aprobat prin hotărârea Guvernului nr.955/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Față de cele de mai sus, consider oportună aprobarea Studiului de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea înființării serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad, înființarea serviciului, aprobarea Regulamentului serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad și încredințarea directă a serviciului la S.C. Gospodărirea Comunală Arad S.A.
PRIMAR
Gheorghe Falcă


PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD PRIMAR,
DIRECȚIA TEHNICĂ Gheorghe Falcă
Serviciul Edilitar
Nr. 4104/T7/19.01.2018



RAPORT DE SPECIALITATE





Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr. 4103/19.01.2018 a Primarului Municipiului Arad;

Obiect: propunere de aprobarea unor măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad

Înființarea,organizarea, coordonarea și reglementarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat constituie dreptul exclusiv al autorității administrației publice locale iar monitorizarea și controlul funcționării și gestionării acestora intră în atribuțiile și responsabilitatea exclusive a acestora.
Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân face parte din categoria serviciilor de administrare a domeniului public și privat al municipiului Arad.
Serviciile de administrare a domeniului public și privat se înființează și se organizează pe baza unor studii de fundamentare care vor analiza necesitatea și oportunitatea înființării serviciilor, vor evalua indicatorii tehnico-economici, vor identifica sursele de finanțare a serviciului și vor recomanda soluția optimă privind modul de organizare și gestionare a serviciilor.
Gestiunea serviciilor de administrare a domeniului public și privat se poate organiza prin :
- gestiune directă;
-gestiune indirectă sau gestiune delegată.
Înființarea, organizarea, funcționarea și delegarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local.
Indiferent de forma de gestiune adoptată, activitățile specifice serviciilor de administrare a domeniului public și privat se organizează și se desfășoară pe baza unui caiet de sarcini și a unui regulament de serviciu, prin care se stabilesc nivelurile de calitate și indicatorii de performanta ai serviciilor, condițiile tehnice, raporturile operator-utilizatori, precum și modul de tarifare, facturare și încasare a contravalorii serviciilor prestate. Caietul de sarcini și regulamentul de serviciu se elaborează și se aprobă de consiliul local în conformitate cu regulamentul-cadru al serviciilor de administrare a domeniului public și privat, aprobat prin hotărâre a Guvernului nr.955/2004, cu modificările și completările ulterioare.
În Arad serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân s-a desfășurat de către SC Gospodărirea Comunală Arad SA în baza unui contract de prestări servicii atribuit conform legislației în materia achizițiilor publice.
Câinii fără stăpân prinși, pe domeniul public și privat al municipiului Arad, de către personalul operatorului au fost și sunt adăpostiți în Centrul de gestionare a câinilor fără stăpân din cadrul SC Gospodărirea Comunală SA Arad, situat pe Calea Bodrogului, nr.5/a.
Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.302 din 30.09.2016 terenul în suprafață de 2.654 mp situat în Calea Bodrogului, pe care sunt amplasate construcțiile SC Gospodărirea Comunală Arad SA (adăpost pentru câinii fără stăpân) a fost inclus în Lista de inventar L2-lista inventarului domeniului privat al municipiului
Arad. Acest teren a fost trecut din domeniul privat în domeniul public al municipiului Arad, prin Hotărârea a Consiliului Local nr.145 din 9 mai 2017. Ulterior, prin Hotărârea Consiliului Local nr.366 din 29 septembrie 2017, terenul este trecut din nou în domeniul privat, în vederea reglementării juridice a utilizării construcțiilor destinate activității de ecarisaj. Parcela de teren este situată în Arad, Calea Bodrogului, nr.5/A, are o suprafață de 2.910 mp și este înscrisă în CF nr.311649 cu număr cadastral 311649. Municipiul Arad va contribui cu terenul ca aport de capital în natură la S.C Gospodărirea Comunală Arad SA. Clădirile aflate pe terenul din strada Bodrogului se află în inventarul societății Gospodăria Comunală Arad S.A urmând a fi notate în CF, ținând cont de faptul că situația terenului a fost clarificată.
Modificările legislative în ceea ce privește gestionarea câinilor fără stăpân impun adoptarea unor noi strategii pentru soluționarea problemelor referitoare la câinii fără stăpân. Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 155 / 2001, privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, art. 2, alin.(4) Serviciile de gestionare a câinilor fără stăpân pot fi concesionate numai către persoane juridice, asociații sau fundații care desfășoară activități în domeniul protecției animalelor.
Operatorul care prestează serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân trebuie să dețină :
-înscrierea în obiectul său de activitate a domeniului cu cod CAEN corespondent pentru activitățile de gestionare a câinilor fără stăpân;
-autorizație de mediu pentru această activitate;
-un punct de lucru pe raza municipiului Arad;
- autorizație sanitar veterinară.
-contract de prestări servicii privind incinerarea/neutralizarea cadavrelor de animale și a materialelor folosite la tratamentele medicale;
-contract de salubrizare pentru evacuarea deșeurilor.
Față de cele prezentate anterior,

P R O P U N E M:



-Aprobarea Studiului de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea înființării serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
-Aprobarea înființării Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
- Aprobarea Regulamentului serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
- Aprobarea încredințării directe a Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad la S.C. Gospodărirea Comunală Arad S.A.
- Aprobarea Caietului de sarcini serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
- Aprobarea modelului Contractului pentru prestarea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân.


Director executiv , Șef serviciu,
Elena Portaru Gabriel Moldovan


Vizat Serviciul juridic, contencios

__________________________________-



[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved