Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74350921
 

SECŢIUNEA I – REGULAMENTUL CONCURSULUI

 

SECŢIUNEA I

INFORMAŢII PENTRU CONCURENŢI

 

 

A.-INTRODUCERE

 

A.1.1. Denumirea autorităţii contractante : Primăria municipiului Arad

           Cod fiscal : 3519925

           Adresa : Arad, Cod poştal :  310130 B-dul Revoluţiei nr.75

           Nr. telefon  , fax , email : 0257-281850 int.147, 0257-284744

           Surse de finanţare : bugetul local

 

A.2.1.Obiectul concursului :

          -Cod CPSA 7420, Cod CPV 74.20 - Servicii de proiectare , urbanism, inginerie şi alte servicii de consultanţă tehnică legate de acestea.

          -Obţinerea de idei urbanistice de reabilitare a unei zone , a centrului istoric al municipiului Arad , într-un perimetru delimitat de strada Vasile Goldiş , Piaţa Avram Iancu , strada Meţianu,  Piaţa Catedralei .

 

A.2.2Procedura aplicată :

          Concurs deschis de soluţii .

 

A.4.1.Legislaţie

          1.Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată prin  Legea nr. 212/2002 ;

          2.Hotărârea Guvernului nr.461/2001 pentru aprobarea normelor de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.60/2001 privind achiziţiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României ,partea I , nr.268/24.mai.2001 ,modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr.411/2005 ;

          3.Ordinul comun al Ministrului Finanţelor Publice şi al Ministrului Finanţelor Publice , Transporturilor şi Locuinţei nr. 1013/873/2001 privind aprobarea structurii , conţinutului şi modului de utilizare a documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publică de servicii ,publicat în Monitorul Oficial al României , partea I nr.340/2001 ;

          4.În mod orientativ s-a consultat Regulamentul - Cadru de organizare şi desfăşurare a concursului de arhitectură şi/sau urbanism votat de Consiliul Naţional al Ordinului Arhitecţilor din România , cu numărul 430/2005.

 

B.-CALIFICAREA CONCURENŢILOR

 

B.1.3.Documentele care dovedesc eligibilitatea

          1.Îndeplinirea condiţiei impuse de prevederile Legii nr. 184/2001 republicată, privind organizarea şi exercitarea profesiei de arhitect, respectiv art.3 , alin. 2 , dreptul de semnătură ;

          2 .Declaraţie pe proprie răspundere privind renunţarea la drepturile patrimoniale privind proiectul .

 

 

C.- ELABORAREA OFERTEI

 

C.2.1. Limba de redactare a ofertei : limba română

 

C.4. Documentele ofertei

 

Materiale solicitate în cadrul proiectului :

 

          1.Memoriu de prezentare a soluţiilor  în format A4 , maxim 3 pagini , redactate în Times New Roman  ( 14  pt ) , paginate pe verticală , aliniat stânga - dreapta .

          Memoriul va cuprinde descrierea soluţiei şi toate elementele necesare înţelegerii punctelor de vedere ale concurenţilor în raport cu tema.

          Piese desenate: pe 4 formate A.1 montate pe suport rigid se vor prezenta: 

          1.Plan de încadrare în zonă  Sc:1:2000,

          2.Plan amenajare propusă , Sc  1:1000,

          3.Minim patru secţiuni/ desfăşurări considerate semnificative

          4.Două perspective aeriene şi patru perspective  din interiorul sau exteriorul ansamblului

          5.Orice alte piese care evidenţiază soluţia propusă şi detalii de principiu ale pavimentelor sau mobilierului urban

          6.CD -rom care conţine toate materialele proiectului -

 

NOTA: Tehnica de prezentare a planşelor este la latitudinea 

             concurenţilor

             Planşele vor conţine text concis, doar pentru explicitare şi

            orientare

 

C.6.1. Propunerea se va prezenta printr-un memoriu arhitectural, care va face referiri detaliate pentru fiecare criteriu după cum urmează :

          -refacerea coerenţei urbanistice a zonei centrale în interiorul ei ;

          -relaţiile între fondul existent şi elementele propuse , punerea în valoare a particularităţilor sitului şi a vestigiilor culturii urbane anterioare;

          -crearea unui cadru urban adaptat cerinţelor urbanismului european axat pe punerea în valoare a spaţiilor pietonale ;

          -organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale în zona studiată şi relaţia cu trama majoră a oraşului ;

          -rezolvarea parcajelor suprateran şi/sau subteran funcţie de soluţia propusă

          -exploatarea spaţiilor din curţile interioare aflate în adiacenţa zonei studiate .

          Numărul de soluţii admise : fiecare concurent poate depune maxim 2 soluţii independente  .

 

C.9. Dreptul de a solicita  clarificari

 

C.9. 2. Autoritatea contractanta  are obligaţia de a transmite răspuns  la orice solicitare  de clarificări  dar numai acelor solicitări  primite cu cel puţin  8 zile  înainte de data  limită pentru depunerea ofertelor , respectiv 09.10.2005 .

 

C.9.3.Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite răspunsul la solicitările de clarificare cu cel puţin 6 zile înainte de data limită pentru depunerea ofertelor ( respectiv 11.10.2005)

 

D.-PREZENTAREA SOLUŢIEI

 

D.1.1.Ofertele se depun la Primăria municipiului Arad, Bdul Revoluţiei nr.75 , camera nr.5  - Compartimentul relaţii cu publicul

 

D.1.2.Ofertele se depun până la data de 17.10.2005, ora  17,00

 

D.3.1.         Pentru a păstra anonimatul , concurenţii vor proceda astfel :

          -fiecare piesă (planşă şi memoriu) va avea un simbol de identitate din 2 litere şi 5  cifre (18 pt.). aplicat în colţul din dreapta sus şi va fi acoperit cu un dreptunghi de hârtie neagră de 5x3 cm.pe ambele feţe;

          -planşele vor fi paginate pe orizontală în formatul A.1 ,redactarea grafică şi modul de prezentare rămân la alegarea concurenţilor.

          -memoriul va fi paginat pe verticală în formatul A.4 , va avea maxim 3 pagini,capsate stânga sus , cu textul redactat cu Times new Roman , 12 pt.,aliniat stânga-dreapta(justify)

          -într-un plic sigilat A5 neinscripţionat la exterior,se va introduce o hârtie pe care este înscris simbolul, numele , adresa autorului/autorilor.

          Plicul A5 cuprinzând datele de identificare a autoroului/autorilor va fi desigilat după stabilirea proiectului câştigător.

                    Fiecare proiect va cuprinde piesele scrise introduse în mapa, format A4 şi piesele desenate introduse în mapă format A1, fără nici un semn distinctiv şi de asemenea , toate piesele scrise şi desenate vor fi realizate şi în format electronic , pe CD , în plic alb, fără semn distinctiv , introdus în mapa A4 cu piesele scrise. Plicurile A.4 vor fi puse la dispoziţie de organizator. Toate piesele atât scrise cât şi desenate vor fi introduse în plicul format A1.

          Proiectele vor fi predate direct organizatorului primindu-se în schimb un număr de ordine care va fi înscris şi pe mapă.

          Mapa format A1 trebuie să fie marcată cu adresa autorităţii contractante şi cu inscripţia " A NU SE DESCHIDE ÎNAINTE DE DATA 20.10.2005, ORA 14,00 "  şi cu specificaţia " CONCURS NAŢIONAL DE IDEI URBANISTICE DE REABILITARE A UNEI ZONE A CENTRULUI ISTORIC AL MUNICIPIULUI ARAD , ÎNTR-UN PERIMETRU DELIMITAT DE PIAŢA AVRAM IANCU - STR.MEŢIANU - PIAŢA CATEDRALEI - STR.VASILE GOLDIŞ"

 

E.-DESCHIDEREA ŞI EVALUAREA OFERTELOR

 

E.1.1.Ora, data şi locul deschiderii ofertelor : 20.10.2005 , ora 14,00 - Primăria municipiului Arad - sala de şedinţe .

 

E.4. Comisia tehnică de validare a concursului :

 

1.Consilier  profesional

          Consilierul profesional primeşte prin intermediul Comisiei tehnice întrebările puse de participanţi în legătură cu tema -program şi regulamentul concursului şi împreună cu echipa sa formulează răspunsurile. Acestea sunt transmise tuturor participanţilor indiferent dacă au pus sau nu întrebări. Răspunsurile la întrebări fac parte integrantă din tema program şi regulament fără a modifica esenţial conţinutul acestora.

          Consilierul profesional va fi Arhiectul Şef - arh. Emilian Sorin  Ciurariu .

  

2.Comisia tehnică

          Verifică respectarea tuturor elementelor solicitate de tema-program şi regulamentul specific al concursului.

          Întocmeşte raportul Comisiei Tehnice în baza unei grile de exigenţe obiective , fără a introduce aprecieri de valoare.

          Activitatea Comisiei Tehnice se desfăşoară sub îndrumarea Consilierul  profesional , care prezintă juriului raportul acesteia. Singurul în măsură a lua decizii în ceea ce priveşte scoaterea din  concurs a unei lucrări este juriul concursului.

 

          Comisia tehnică  are următoarele atribuţii :

          -Asigură legătura între organizator şi participanţi

          -Asigură înscrierea participanţilor şi eliberarea documentaţiei pusă la dispoziţia acestora de organizatori , fie direct , fie prin poştă , conform calendarului concursului ,

          -Primeşte numai întrebările scrise ale concurenţilor depuse în conformitate cu calendarul concursului şi expediază conform aceluiaşi calendar răspunsurile

          -Asigură primirea proiectelor depuse de participanţi , eliberând dovada de predare

          -Prezintă Comisiei tehnice cazurile de respectare a condiţiilor şi datei de primire a proiectelor

          -Păstrează secretul asupra identităţii celor înscrişi

          -Redactează materialele necesare juriului

          -Transmite către concurenţi rezultatul concursului

 

          Comisia tehnică va avea următoarea componenţă :

          1.Arh. Dumitru Petrescu ;

          2.Ing. Mirela Szasz ;

          3.Ing. Irina Şterţl ;

          4.Cons.jr. Madona Stoian ;    

 

Juriul concursului

Juriul este format din 7 membrii titulari :

          Preşedintele juriului :

Arh. Serban Sturdza - Preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România

 

Membri titulari :

1.Prof.dr.arh. Peter Derer - Universitatea "Ion Mincu" Bucureşti

2.Dr.arh.Liviu Ianăşi - Prodecan Facultatea de urbanism -Universitatea

" Ion Mincu " Bucureşti

3.Drd.arh.Andrei Luncan - Lector Facultatea de Arhitectură Construcţii şi Cadastru -Preşedintele Asociaţiei Şefilor de Municipii Oradea

4.Prof.dr.arh.Teodor Octavian Gheorghiu - Universitatea Politehnică Timişoara - Facultatea de Arhitectură - Preşedintele Comisiei reg.V a Monumentelor Istorice

5.Conf.dr.arh.Radu Radoslav-Universitatea Politehnică Timişoara , Facultatea de Arhitectură

6.Arh.Doru Chişbora - Preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România Arad

 

Membrii supleanţi :

1.Prof.dr.arh.Nicolae Lascu - Prorector Universitatea " Ion Mincu " Bucureşti

2.Arh.Nicolae Cosma - Arhitect Şef Consiliul Judeţean Arad

3.Arh.Ioan Feier -

 

          La prima reuniune a juriului,Consilierul profesional va prezenta  raportul Comisiei tehnice referitor la corectitudinea respectării regulamentului şi a temei - program .În funcţie de acest raport juriul poate decide scoaterea din concurs a lucrărilor ce încalcă flagrant regulamentul sau tema-program.

          Juriul este deplin suveran de a accepta în concurs, în special în cazul concursurilor de idei , pe baza criteriilor sale, proiecte care prin calităţile lor pot fi acceptate în concurs , dar care încalcă unele prevederi ale regulamentului sau temei program.

          După o analiză prealabilă a proiectelor rămase în concurs , juriul stabileşte ierarhia criteriilor de apreciere şi metodologia de desfăşurare a dezbaterilor.

          Deciziile juriului se iau cu majoritate simplă de voturi în cazul fiecărui proiect în parte. În caz de balotaj , votul preşedintelui este preponderent.

          În funcţie de calitatea proiectelor prezentate la concurs , juriul poate modifica repartiţia recompenselor oferite de organizator. Suma globală a premiilor şi menţiunilor se repartizează în întregime.

          Juriul va întocmi Raportul Juridic , ce va cuprinde :

          -Criteriile ce au stat la baza aprecierii lucrărilor şi ponderea lor şi ierarhia acestora , punând accentul pe calitatea lucrărilor .

          -Aprecierile generale asupra concursului ;

          -Critica explicită a proiectelor reţinute

          -Stabilirea ierarhiei proiectelor ,

          -Semnăturile tuturor membrilor juriului ce au luat parte la vot

Juriul va beneficia de serviciile unui secretar fără drept de vot, ce va consemna modul de desfăşurare a lucrărilor şi va întocmi un proces verbal semnat de toţi membrii juriului.

          După încheierea şi semnarea raportului , juriul va lua cunoştinţă de numele autorilor proiectelor premiate.

          În cazul în care unul dintre autorii proiectelor selecţionate se constată a nu avea drept de participare, juriul nominalizează pe locul respectiv următorul clasat , în ordinea ierarhiei valorice dinainte stabilite.

          Hotărârile juriului sunt definitive şi nu pot constitui subiect de drept.

 

E.7.1.Criteriul aplicat pentru atribuirea premiilor :

          Metoda cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnic

         

          CRITERII TEHNICE                                 TOTAL 90  pct.

 

1)Refacerea coerenţei urbanistice a zonei

centrale în interiorul ei :...............................................................15 pct.

2)Relaţiile între fondul existent şi elementele

propuse ,punerea în valoarea a particularităţilor

sitului şi a vestigiilor culturii urbane anterioare:.....................15 pct.

3)Crearea unui cadru urban adaptat cerinţelor urbanismului

european axat pe punerea în valoarea a spaţiilor

pietonale........................................................................................15 pct.

4)Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale în

zona studiată, relaţia cu trama majoră a oraşului

precum şi soluţii de parcaje........................................................30 pct.

5)Exploatarea spaţiilor din curţile interioare aflate în

adiacenţa zonei studiate.............................................................15 pct.

 

E.8. Jurizarea ofertelor : 21.10.2005 , ora 14,00

 

F.-ATRIBUIREA PREMIILOR

          Se vor acorda premii după cum urmează :

          Premiul I ...............................................................5.000 EURO

          Premiul II ..............................................................3.000 EURO

          Premiul III..............................................................1.000 EURO

          2 Menţiuni............................................................2x500 EURO

 

          Proiectele participante la concurs  premiate devin proprietatea organizatorilor conform  pct.B.1.3. alin.2.Ele vor fi prezentate într-o expoziţie şi vor fi incluse într-un catalog ce se va edita ulterior .Acesta va fi pus la dispoziţia participanţilor .           

          Concurenţii premiaţi vor fi invitaţi la procedura de achiziţie publică de proiectare pentru întocmire P.U.D. şi P.T.

          Autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a trata cu toţi concurenţii premiaţi în vederea obţinerii unei soluţii unice , eventual combinate .

         

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9
19

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved