|
||
|
Activități Curente | ||||||||
|
||||||||
Direcția Venituri | ||||||||
|
||||||||
Utile | ||||||||
|
||||||||
Să cunoaștem | ||||||||
|
||||||||
Meteo | |||||||||
|
|||||||||
Caută | ||||||||
|
||||||||
Contor Site | |||||||||
|
|||||||||
SECŢIUNEA I
INFORMAŢII PENTRU CONCURENŢI
A.-INTRODUCERE
A.1.1. Denumirea autorităţii contractante : Primăria municipiului Arad
Cod fiscal : 3519925
Adresa : Arad, Cod poştal : 310130 B-dul Revoluţiei nr.75
Nr. telefon , fax , email : 0257-281850 int.147, 0257-284744
Surse de finanţare : bugetul local
A.2.1.Obiectul concursului :
-Cod CPSA 7420, Cod CPV 74.20 - Servicii de proiectare , urbanism, inginerie şi alte servicii de consultanţă tehnică legate de acestea.
-Obţinerea de idei urbanistice de reabilitare a unei zone , a centrului istoric al municipiului Arad , într-un perimetru delimitat de strada Vasile Goldiş , Piaţa Avram Iancu , strada Meţianu, Piaţa Catedralei .
A.2.2Procedura aplicată :
Concurs deschis de soluţii .
A.4.1.Legislaţie
1.Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată prin Legea nr. 212/2002 ;
2.Hotărârea Guvernului nr.461/2001 pentru aprobarea normelor de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.60/2001 privind achiziţiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României ,partea I , nr.268/24.mai.2001 ,modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr.411/2005 ;
3.Ordinul comun al Ministrului Finanţelor Publice şi al Ministrului Finanţelor Publice , Transporturilor şi Locuinţei nr. 1013/873/2001 privind aprobarea structurii , conţinutului şi modului de utilizare a documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publică de servicii ,publicat în Monitorul Oficial al României , partea I nr.340/2001 ;
4.În mod orientativ s-a consultat Regulamentul - Cadru de organizare şi desfăşurare a concursului de arhitectură şi/sau urbanism votat de Consiliul Naţional al Ordinului Arhitecţilor din România , cu numărul 430/2005.
B.-CALIFICAREA CONCURENŢILOR
B.1.3.Documentele care dovedesc eligibilitatea
1.Îndeplinirea condiţiei impuse de prevederile Legii nr. 184/2001 republicată, privind organizarea şi exercitarea profesiei de arhitect, respectiv art.3 , alin. 2 , dreptul de semnătură ;
2 .Declaraţie pe proprie răspundere privind renunţarea la drepturile patrimoniale privind proiectul .
C.- ELABORAREA OFERTEI
C.2.1. Limba de redactare a ofertei : limba română
C.4. Documentele ofertei
Materiale solicitate în cadrul proiectului :
1.Memoriu de prezentare a soluţiilor în format A4 , maxim 3 pagini , redactate în Times New Roman ( 14 pt ) , paginate pe verticală , aliniat stânga - dreapta .
Memoriul va cuprinde descrierea soluţiei şi toate elementele necesare înţelegerii punctelor de vedere ale concurenţilor în raport cu tema.
Piese desenate: pe 4 formate A.1 montate pe suport rigid se vor prezenta:
1.Plan de încadrare în zonă Sc:1:2000,
2.Plan amenajare propusă , Sc 1:1000,
3.Minim patru secţiuni/ desfăşurări considerate semnificative
4.Două perspective aeriene şi patru perspective din interiorul sau exteriorul ansamblului
5.Orice alte piese care evidenţiază soluţia propusă şi detalii de principiu ale pavimentelor sau mobilierului urban
6.CD -rom care conţine toate materialele proiectului -
NOTA: Tehnica de prezentare a planşelor este la latitudinea
concurenţilor
Planşele vor conţine text concis, doar pentru explicitare şi
orientare
C.6.1. Propunerea se va prezenta printr-un memoriu arhitectural, care va face referiri detaliate pentru fiecare criteriu după cum urmează :
-refacerea coerenţei urbanistice a zonei centrale în interiorul ei ;
-relaţiile între fondul existent şi elementele propuse , punerea în valoare a particularităţilor sitului şi a vestigiilor culturii urbane anterioare;
-crearea unui cadru urban adaptat cerinţelor urbanismului european axat pe punerea în valoare a spaţiilor pietonale ;
-organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale în zona studiată şi relaţia cu trama majoră a oraşului ;
-rezolvarea parcajelor suprateran şi/sau subteran funcţie de soluţia propusă
-exploatarea spaţiilor din curţile interioare aflate în adiacenţa zonei studiate .
Numărul de soluţii admise : fiecare concurent poate depune maxim 2 soluţii independente .
C.9. Dreptul de a solicita clarificari
C.9. 2. Autoritatea contractanta are obligaţia de a transmite răspuns la orice solicitare de clarificări dar numai acelor solicitări primite cu cel puţin 8 zile înainte de data limită pentru depunerea ofertelor , respectiv 09.10.2005 .
C.9.3.Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite răspunsul la solicitările de clarificare cu cel puţin 6 zile înainte de data limită pentru depunerea ofertelor ( respectiv 11.10.2005)
D.-PREZENTAREA SOLUŢIEI
D.1.1.Ofertele se depun la Primăria municipiului Arad, Bdul Revoluţiei nr.75 , camera nr.5 - Compartimentul relaţii cu publicul
D.1.2.Ofertele se depun până la data de 17.10.2005, ora 17,00
D.3.1. Pentru a păstra anonimatul , concurenţii vor proceda astfel :
-fiecare piesă (planşă şi memoriu) va avea un simbol de identitate din 2 litere şi 5 cifre (18 pt.). aplicat în colţul din dreapta sus şi va fi acoperit cu un dreptunghi de hârtie neagră de 5x3 cm.pe ambele feţe;
-planşele vor fi paginate pe orizontală în formatul A.1 ,redactarea grafică şi modul de prezentare rămân la alegarea concurenţilor.
-memoriul va fi paginat pe verticală în formatul A.4 , va avea maxim 3 pagini,capsate stânga sus , cu textul redactat cu Times new Roman , 12 pt.,aliniat stânga-dreapta(justify)
-într-un plic sigilat A5 neinscripţionat la exterior,se va introduce o hârtie pe care este înscris simbolul, numele , adresa autorului/autorilor.
Plicul A5 cuprinzând datele de identificare a autoroului/autorilor va fi desigilat după stabilirea proiectului câştigător.
Fiecare proiect va cuprinde piesele scrise introduse în mapa, format A4 şi piesele desenate introduse în mapă format A1, fără nici un semn distinctiv şi de asemenea , toate piesele scrise şi desenate vor fi realizate şi în format electronic , pe CD , în plic alb, fără semn distinctiv , introdus în mapa A4 cu piesele scrise. Plicurile A.4 vor fi puse la dispoziţie de organizator. Toate piesele atât scrise cât şi desenate vor fi introduse în plicul format A1.
Proiectele vor fi predate direct organizatorului primindu-se în schimb un număr de ordine care va fi înscris şi pe mapă.
Mapa format A1 trebuie să fie marcată cu adresa autorităţii contractante şi cu inscripţia " A NU SE DESCHIDE ÎNAINTE DE DATA 20.10.2005, ORA 14,00 " şi cu specificaţia " CONCURS NAŢIONAL DE IDEI URBANISTICE DE REABILITARE A UNEI ZONE A CENTRULUI ISTORIC AL MUNICIPIULUI ARAD , ÎNTR-UN PERIMETRU DELIMITAT DE PIAŢA AVRAM IANCU - STR.MEŢIANU - PIAŢA CATEDRALEI - STR.VASILE GOLDIŞ"
E.-DESCHIDEREA ŞI EVALUAREA OFERTELOR
E.1.1.Ora, data şi locul deschiderii ofertelor : 20.10.2005 , ora 14,00 - Primăria municipiului Arad - sala de şedinţe .
E.4. Comisia tehnică de validare a concursului :
1.Consilier profesional
Consilierul profesional primeşte prin intermediul Comisiei tehnice întrebările puse de participanţi în legătură cu tema -program şi regulamentul concursului şi împreună cu echipa sa formulează răspunsurile. Acestea sunt transmise tuturor participanţilor indiferent dacă au pus sau nu întrebări. Răspunsurile la întrebări fac parte integrantă din tema program şi regulament fără a modifica esenţial conţinutul acestora.
Consilierul profesional va fi Arhiectul Şef - arh. Emilian Sorin Ciurariu .
2.Comisia tehnică
Verifică respectarea tuturor elementelor solicitate de tema-program şi regulamentul specific al concursului.
Întocmeşte raportul Comisiei Tehnice în baza unei grile de exigenţe obiective , fără a introduce aprecieri de valoare.
Activitatea Comisiei Tehnice se desfăşoară sub îndrumarea Consilierul profesional , care prezintă juriului raportul acesteia. Singurul în măsură a lua decizii în ceea ce priveşte scoaterea din concurs a unei lucrări este juriul concursului.
Comisia tehnică are următoarele atribuţii :
-Asigură legătura între organizator şi participanţi
-Asigură înscrierea participanţilor şi eliberarea documentaţiei pusă la dispoziţia acestora de organizatori , fie direct , fie prin poştă , conform calendarului concursului ,
-Primeşte numai întrebările scrise ale concurenţilor depuse în conformitate cu calendarul concursului şi expediază conform aceluiaşi calendar răspunsurile
-Asigură primirea proiectelor depuse de participanţi , eliberând dovada de predare
-Prezintă Comisiei tehnice cazurile de respectare a condiţiilor şi datei de primire a proiectelor
-Păstrează secretul asupra identităţii celor înscrişi
-Redactează materialele necesare juriului
-Transmite către concurenţi rezultatul concursului
Comisia tehnică va avea următoarea componenţă :
1.Arh. Dumitru Petrescu ;
2.Ing. Mirela Szasz ;
3.Ing. Irina Şterţl ;
4.Cons.jr. Madona Stoian ;
Juriul concursului
Juriul este format din 7 membrii titulari :
Preşedintele juriului :
Arh. Serban Sturdza - Preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România
Membri titulari :
1.Prof.dr.arh. Peter Derer - Universitatea "Ion Mincu" Bucureşti
2.Dr.arh.Liviu Ianăşi - Prodecan Facultatea de urbanism -Universitatea
" Ion Mincu " Bucureşti
3.Drd.arh.Andrei Luncan - Lector Facultatea de Arhitectură Construcţii şi Cadastru -Preşedintele Asociaţiei Şefilor de Municipii Oradea
4.Prof.dr.arh.Teodor Octavian Gheorghiu - Universitatea Politehnică Timişoara - Facultatea de Arhitectură - Preşedintele Comisiei reg.V a Monumentelor Istorice
5.Conf.dr.arh.Radu Radoslav-Universitatea Politehnică Timişoara , Facultatea de Arhitectură
6.Arh.Doru Chişbora - Preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România Arad
Membrii supleanţi :
1.Prof.dr.arh.Nicolae Lascu - Prorector Universitatea " Ion Mincu " Bucureşti
2.Arh.Nicolae Cosma - Arhitect Şef Consiliul Judeţean Arad
3.Arh.Ioan Feier -
La prima reuniune a juriului,Consilierul profesional va prezenta raportul Comisiei tehnice referitor la corectitudinea respectării regulamentului şi a temei - program .În funcţie de acest raport juriul poate decide scoaterea din concurs a lucrărilor ce încalcă flagrant regulamentul sau tema-program.
Juriul este deplin suveran de a accepta în concurs, în special în cazul concursurilor de idei , pe baza criteriilor sale, proiecte care prin calităţile lor pot fi acceptate în concurs , dar care încalcă unele prevederi ale regulamentului sau temei program.
După o analiză prealabilă a proiectelor rămase în concurs , juriul stabileşte ierarhia criteriilor de apreciere şi metodologia de desfăşurare a dezbaterilor.
Deciziile juriului se iau cu majoritate simplă de voturi în cazul fiecărui proiect în parte. În caz de balotaj , votul preşedintelui este preponderent.
În funcţie de calitatea proiectelor prezentate la concurs , juriul poate modifica repartiţia recompenselor oferite de organizator. Suma globală a premiilor şi menţiunilor se repartizează în întregime.
Juriul va întocmi Raportul Juridic , ce va cuprinde :
-Criteriile ce au stat la baza aprecierii lucrărilor şi ponderea lor şi ierarhia acestora , punând accentul pe calitatea lucrărilor .
-Aprecierile generale asupra concursului ;
-Critica explicită a proiectelor reţinute
-Stabilirea ierarhiei proiectelor ,
-Semnăturile tuturor membrilor juriului ce au luat parte la vot
Juriul va beneficia de serviciile unui secretar fără drept de vot, ce va consemna modul de desfăşurare a lucrărilor şi va întocmi un proces verbal semnat de toţi membrii juriului.
După încheierea şi semnarea raportului , juriul va lua cunoştinţă de numele autorilor proiectelor premiate.
În cazul în care unul dintre autorii proiectelor selecţionate se constată a nu avea drept de participare, juriul nominalizează pe locul respectiv următorul clasat , în ordinea ierarhiei valorice dinainte stabilite.
Hotărârile juriului sunt definitive şi nu pot constitui subiect de drept.
E.7.1.Criteriul aplicat pentru atribuirea premiilor :
Metoda cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnic
CRITERII TEHNICE TOTAL 90 pct.
1)Refacerea coerenţei urbanistice a zonei
centrale în interiorul ei :...............................................................15 pct.
2)Relaţiile între fondul existent şi elementele
propuse ,punerea în valoarea a particularităţilor
sitului şi a vestigiilor culturii urbane anterioare:.....................15 pct.
3)Crearea unui cadru urban adaptat cerinţelor urbanismului
european axat pe punerea în valoarea a spaţiilor
pietonale........................................................................................15 pct.
4)Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale în
zona studiată, relaţia cu trama majoră a oraşului
precum şi soluţii de parcaje........................................................30 pct.
5)Exploatarea spaţiilor din curţile interioare aflate în
adiacenţa zonei studiate.............................................................15 pct.
E.8. Jurizarea ofertelor : 21.10.2005 , ora 14,00
F.-ATRIBUIREA PREMIILOR
Se vor acorda premii după cum urmează :
Premiul I ...............................................................5.000 EURO
Premiul II ..............................................................3.000 EURO
Premiul III..............................................................1.000 EURO
2 Menţiuni............................................................2x500 EURO
Proiectele participante la concurs premiate devin proprietatea organizatorilor conform pct.B.1.3. alin.2.Ele vor fi prezentate într-o expoziţie şi vor fi incluse într-un catalog ce se va edita ulterior .Acesta va fi pus la dispoziţia participanţilor .
Concurenţii premiaţi vor fi invitaţi la procedura de achiziţie publică de proiectare pentru întocmire P.U.D. şi P.T.
Autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a trata cu toţi concurenţii premiaţi în vederea obţinerii unei soluţii unice , eventual combinate .
Primarul | |||||||||||
|
|||||||||||
Viceprimar | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Consiliul Local | ||||||||
|
||||||||
Aparatul de specialitate | ||||||||
|
||||||||
|
||||||||
Calendar evenimente | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Certificări | |||||||||
|
|||||||||