Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74135448
 

Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 01-02-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
Număr act:
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

Hotărârea
adusă la cunoştinţă publică în data de 18-01-2022

H O T Ă R Â R E  nr. _______
din __________


privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad


Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în referatul de aprobare înregistrat cu nr. 1546 din 10.01.2022,
Analizând raportul de specialitate al Serviciului Resurse Umane, înregistrat cu nr. 1549 din 10.01.2022;
În baza prevederilor art. 36 – 43^1 din Cap. 4 și art. 52 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 269/2009, cu modifcările și completările ulterioare,
În conformitate cu prevederile art. 1 din Anexa nr. 2 din Ordinul Ministrului Culturii nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum și a modelului-cadru al contractului de management,
Luând în considerare avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al municipiului Arad,
Având în vedere adoptarea hotărârii în unanimitate de voturi (23 de consilieri prezenți din totalul de 23),
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (7) lit. d), alin. (14), art. 139 alin. (1) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
adoptă prezenta
H O T Ă R Â R E:


Articol unic : Se aprobă Regulamentul de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad, în forma cuprinsă în anexa, care face parte din prezenta hotărâre.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ
Ilie CHEȘA Contrasemnează pentru legalitate
SECRETAR GENERAL
Lilioara STEPANESCU
Red./Dact. SML/SML Verif. C.M.
1 ex. Serviciul Resurse Umane
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 18.01.2022 Cod PMA -S4-02





Anexa la Hotărârea nr.11/18.01.2022
a Consiliului Local al Municipiului Arad


REGULAMENTUL-CADRU
de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad

CAPITOLUL I
Dispoziții generale
a) autoritate –autoritatea deliberativă – Consiliul Local al Municipiului Arad;
b) manager - persoana fizică ce a câștigat concursul de management și a încheiat un contract de management cu autoritatea, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență; managerul nu este funcționar public, nu este angajat cu contract individual de muncă și nu are statut de funcție de autoritate publică;
c) management - organizarea, gestionarea și conducerea activității unei instituții publice de cultură de către o persoană fizică, pe baza setului de cerințe definite de autoritate în caietul de obiective, în condițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
d) caiet de obiective - setul de cerințe formulate de către autoritate, pe care managerul trebuie să le îndeplinească, prin intermediul instituției publice de cultură, în vederea satisfacerii nevoilor culturale ale comunității, într-o perioadă determinată de timp;
f) contract de management - contractul încheiat pe durată determinată între ordonatorul principal de credite și manager, prin care managerul se obligă, în schimbul unei remunerații, să asigure conducerea și buna administrare a activității instituției publice de cultură, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
g) program - ansamblul de proiecte structurate organic conform viziunii manageriale, cu caracter multianual, prin care se realizează setul de cerințe specifice, stabilite de autoritate prin caietul de obiective, astfel cum au fost prevăzute în contractul de management;
h) proiect - ansamblul de acțiuni sau activități specifice fiecărei categorii de instituții publice de cultură, realizat într-o perioadă de timp determinată, care nu depășește, de regulă, durata unui exercițiu bugetar;
ART. 1
(1) Evaluarea managementului de către Consiliul Local al Municipiului Arad, denumită în continuare autoritatea, pentru Filarmonica Arad, denumită în continuare instituția, se realizează în conformitate cu dispozițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 269/2009, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanța de urgență, coroborate cu prevederile prezentului regulament-cadru.
(2) Evaluarea managementului se face anual pe baza Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, elaborat de Ministerul Culturii, și reprezintă procedura prin care autoritatea verifică modul în care au fost realizate obligațiile asumate prin contractul de management, în raport cu resursele financiare alocate, potrivit procedurilor prevăzute la art. 25 alin. (2) și (3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare.
(3) În toate cazurile, evaluarea prevăzută la alin. (2) se face prin analizarea proiectelor realizate în cadrul programului asumat și, după caz, ținându-se cont și de activitățile realizate, altele decât cele prevăzute în programul minimal.
ART. 2
Prezentul regulament-cadru reglementează procedura prin care autoritatea verifică modul în care au fost realizate obligațiile asumate prin contractul de management în raport cu resursele financiare alocate în perioada 07.04.2021-07.04.2024 și prevederile sale se aplică pentru:
a) de la 17.03.2022 la 21.03.2022 – prima evaluare;
b) de la 16.03.2023 la 20.03.2023 - a doua evaluare;
c) de la 21.11.2023 la 23.11.2023 evaluarea finală, cu respectarea prevederilor art. 37 alin. (2) din Ordonanța de urgență nr. 189/2008.
ART. 3
(1) Evaluarea anuală a managementului se face pe baza raportului de activitate întocmit de managerul Filarmonicii Arad, denumit în continuare managerul.
(2) Raportul de activitate se depune la Secretariatul comisiei de evaluare, cu sediul în Bdul. Revoluției nr. 97 – cu respectarea termenelor stabilite de dispozițiile art. 37, alin. (1), respectiv art. 39 alin. (1) și alin. (2) din Ordonanța de urgență nr. 189/2008.
(3) Evaluarea managementului este organizată în două etape, astfel:
a) prima etapă: analiza raportului de activitate;
b) a doua etapă: susținerea raportului de activitate de către manager în cadrul unui interviu, desfășurat la sediul autorității sau al instituției, conform deciziei autorității.
(4) Etapa interviului din cadrul evaluării are caracter public.
ART. 4
(1) Prima evaluare a managementului stabilită pentru perioada prevăzută la art. 2 lit. a) se desfășoară conform următorului calendar:
a) depunerea raportului de activitate - în termen de 30 de zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea situațiilor financiare anuale (24.01.2022-31.01.2022);
b) întocmirea referatelor-analiză de către secretariatul comisiei - în termen de 5 zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea raportului de activitate de către manager;
c) 17.03.2022 - analiza raportului de activitate și a referatelor-analiză de către comisia de evaluare;
d) 21.03.2022 - susținerea raportului de activitate de către manager în cadrul unui interviu;
e) aducerea la cunoștința managerului a rezultatului evaluării, a notei și a concluziilor raportului întocmit de comisia de evaluare, în termen de 24 de ore de la încheierea procedurii de evaluare, conform art. 41 alin. (3) din ordonanța de urgență;
f) depunerea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului;
g) soluționarea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor.
h) comunicarea rezultatelor finale ale evaluării, prin afișare pe site-ul autorității, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora.
(2) A doua evaluare a managementului stabilită pentru perioada prevăzută la art. 2 lit. b) se desfășoară conform următorului calendar:
a) depunerea raportului de activitate - în termen de 30 de zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea situațiilor financiare anuale (23.01.2023-31.01.2023);
b) întocmirea referatelor-analiză de către secretariatul comisiei - în termen de 5 zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea raportului de activitate de către manager;
c) 16.03.2023 - analiza raportului de activitate și a referatelor-analiză de către comisia de evaluare;
d) 20.03.2023 - susținerea raportului de activitate de către manager în cadrul unui interviu;
e) aducerea la cunoștința managerului a rezultatului evaluării, a notei și a concluziilor raportului întocmit de comisia de evaluare, în termen de 24 de ore de la încheierea procedurii de evaluare, conform art. 41 alin. (3) din ordonanța de urgență;
f) depunerea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului;
g) soluționarea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor.
h) comunicarea rezultatelor finale ale evaluării, prin afișare pe site-ul autorității, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora.
(3) Evaluarea finală a managementului stabilită pentru perioada prevăzută la art. 2 lit. c) se desfășoară conform următorului calendar:
a) cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data stabilită pentru analiza raportului de activitate, depunerea raportului de activitate (până la data de 06.11.2023);
b) întocmirea referatelor-analiză de către secretariatul comisiei - în termen de 5 zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea raportului de activitate de către manager;
c) 21.11.2023 - analiza raportului de activitate și a referatelor-analiză de către comisia de evaluare;
d) 23.11.2023- susținerea raportului de activitate de către manager în cadrul unui interviu;
e) aducerea la cunoștința managerului a rezultatului evaluării, a notei și a concluziilor raportului întocmit de comisia de evaluare, în termen de 24 de ore de la încheierea procedurii de evaluare, conform art. 41 alin. (3) din ordonanța de urgență;
f) depunerea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului;
g) soluționarea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor.
h) comunicarea rezultatelor finale ale evaluării, prin afișare pe site-ul autorității, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora.

CAPITOLUL II
Organizarea și funcționarea comisiei de evaluare
ART. 5
(1) Pentru desfășurarea evaluării managementului instituției, la nivelul autorității se înființează o comisie de evaluare, în funcție de specificul instituției, formată dintr-un număr impar de membri.
(2) Comisia de evaluare, denumită în continuare comisia, este desemnată de Consiliul Local al Municipiului Arad, prin hotărâre a consiliului local al municipiului Arad și este compusă din reprezentanți ai autorității, în proporție de o treime, și din specialiști în domeniul de activitate a instituției, în proporție de două treimi.
(3) Desemnarea specialiștilor prevăzuți la alin. (2) se face de către autoritate, ținând cont de domeniile de activitate prevăzute în legile speciale care reglementează activitatea specifică a fiecărei instituții pentru care se organizează evaluarea.
(4) Comisia își desfășoară activitatea în ședințe, organizate la sediul autorității sau al instituției, conform deciziei autorității.
ART. 6
(1) Nu poate fi desemnat ca membru în comisie persoana care se află în una dintre următoarele situații:
a) este soț, rudă sau afin, până la gradul al IV-lea inclusiv, cu persoanele care au competența legală de a numi membrii în comisia de evaluare, cu ceilalți membri ai comisiei sau cu managerul evaluat;
b) a avut în ultimii 2 ani sau are în perioada de derulare a procedurii de evaluare raporturi contractuale încheiate cu instituția publică de cultură pentru care se face evaluarea managementului;
c) a avut în ultimii 2 ani sau are relații cu caracter patrimonial, direct sau indirect, prin soț/soție, cu managerul evaluat.
(2) Statutul de membru în comisia de evaluare este incompatibil cu cel de membru în comisia de soluționare a contestațiilor.
(3) Membrii comisiei și membrii secretariatului comisiei au obligația de a depune, la momentul luării la cunoștință a actului administrativ de desemnare în comisie, o declarație de confidențialitate și imparțialitate potrivit modelului prevăzut în anexă. Declarațiile se păstrează la dosarul cuprinzând documentele ce privesc organizarea evaluării.
(4) În cazul existenței unui caz de incompatibilitate membrul comisiei este obligat să informeze de îndată autoritatea, care va dispune înlocuirea acestuia din comisie.
(5) În situația în care membrul comisiei nu a depus declarația prevăzută la alin. (3) sau nu și-a îndeplinit obligația prevăzută la alin. (4), autoritatea va dispune, prin hotărâre de consiliu local, încetarea calității de membru al comisiei.
(6) Încălcarea dispozițiilor alin. (1) - (5) va atrage, după caz, răspunderea civilă ori penală, potrivit legii.
ART. 7
(1) Membrii comisiei au următoarele atribuții:
a) studiază individual documentele primite în format electronic și/sau pe suport hârtie de la secretariatul comisiei;
b) analizează solicitarea transmisă de către autoritate în vederea întocmirii raportului de evaluare și stabilesc punctajul și grila de evaluare pentru criteriile și subcriteriile în baza cărora se va nota raportul de activitate și interviul;
c) stabilesc ponderea fiecărui criteriu și, după caz, a subcriteriilor acestora, astfel încât notarea să se realizeze prin acordarea unei aprecieri exacte pentru fiecare răspuns;
d) studiază și evaluează, în termen, raportul de activitate depus de manager, cu luarea în considerare a referatelor-analiză întocmite de secretariat și a proiectului de management aprobat de autoritate;
e) se deplasează, după caz, la sediul instituției, toți sau o parte dintre membri, desemnați cu majoritate de voturi, în vederea evaluării activității managerului, pe baza raportului de activitate a acestuia;
f) dezbat, analizează și acordă note pentru fiecare etapă a evaluării;
g) analizează și evaluează raportul de activitate pe bază de interviu susținut de manager;
h) elaborează un raport motivat asupra rezultatului obținut de manager în urma evaluării și face recomandări pentru continuarea sau încetarea managementului, respectiv rezilierea contractului de management;
i) certifică, prin semnătură, toate actele și documentele comisiei, întocmite de secretariatul comisiei;
(2) Ponderea criteriilor și subcriteriilor echivalentă notelor pentru grila de evaluare a raportului de activitate și interviului este validată de membrii comisiei.
(3) Data, ordinea de zi și locul de desfășurare ale ședințelor comisiei sunt anunțate de către secretariat cu cel puțin 2 zile înainte de desfășurarea acestora.
ART. 8
(1) Membrii comisiei de evaluare au obligația exercitării mandatului cu respectarea următoarelor principii:
a) aplicarea corectă a legii;
b) prioritatea interesului public;
c) principiul profesionalismului, prin îndeplinirea mandatului cu responsabilitate, competență, eficiență, corectitudine și conștiinciozitate;
d) principiul imparțialității și independenței, care obligă la o atitudine obiectivă, neutră față de orice interes politic, economic, social sau de altă natură în exercitarea mandatului;
e) principiul nediscriminării pe criterii etnice, de gen sau de convingeri politice ori religioase;
f) principiul integrității morale.
(2) Membrii comisiei de evaluare au următoarele obligații:
a) să cunoască prevederile prezentului regulament-cadru, precum și conținutul proiectului de management aprobat de autoritate;
b) să aducă la cunoștința autorității orice ingerință în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice care ar putea să le afecteze independența sau imparțialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
c) să participe la ședințele de lucru și să respecte confidențialitatea deliberărilor și a datelor cu caracter personal, în condițiile legii;
d) să nu își exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare;
e) să evite orice contact individual cu managerul evaluat, pe întreaga durată a desfășurării procedurii de evaluare;
f) să informeze de îndată, în scris, autoritatea în cazul existenței unui caz de incompatibilitate;
g) să reia procedura notării, în cazul prevăzut la art. 11 alin. (6);
ART. 9
(1) Mandatul de membru al comisiei încetează:
a) după finalizarea evaluării activității managerului;
b) în cazul încălcării prevederilor legale și ale prezentului regulament;
c) în caz de nerespectare a angajamentelor cuprinse în declarația privind confidențialitatea și imparțialitatea;
d) renunțarea din propria inițiativă la mandat, comunicată în scris autorității;
e) retragerea motivată a mandatului membrului de către autoritatea sau instituția care l-a desemnat;
f) în situația în care membrul comisiei de evaluare nu a depus declarația prevăzută la art. 6 alin. (3) sau nu și-a îndeplinit obligația prevăzută la art. 6 alin. (4);
g) în alte situații prevăzute de lege.
(2) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. b) - g), dacă acestea au loc înainte de începerea primei etape, autoritatea desemnează o altă persoană, cu respectarea prevederilor art. 16 alin. (2) din ordonanța de urgență.
(3) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. b) - g), dacă acestea au loc după începerea primei etape, autoritatea va relua procedura de evaluare.
(4) În cazul imposibilității fizice/obiective a îndeplinirii atribuțiilor asumate de către un membru al comisiei, autoritatea, după caz, poate prelungi termenele stabilite pentru desfășurarea etapelor de evaluare.
ART. 10
(1) În activitatea sa comisia este sprijinită de un secretariat, ai cărui membri sunt desemnați prin hotărâre a consiliului local dintre specialiștii angajați în cadrul Centrului Municipal de Cultură Arad.
(2) Secretariatul comisiei de evaluare este format din câte un reprezentant al compartimentului de specialitate, un reprezentant cu atribuții în domeniul juridic, un reprezentant cu atribuții în domeniul economic și un reprezentant cu atribuții în domeniul resurse umane și are următoarele atribuții:
a) asigură condițiile tehnico-organizatorice pentru desfășurarea evaluării, înaintează membrilor comisiei raportul de activitate și proiectul de management;
b) analizează raportul de activitate cu privire la aspecte juridice, economice, legate de resursele umane și de managementul instituției, elaborând referate-analiză, pe care le înaintează comisiei de evaluare, întocmește procesele-verbale pentru fiecare etapă și consemnează notele acordate;
c) pune la dispoziția membrilor comisiei, spre a fi semnat, formularul pentru declarația de confidențialitate și imparțialitate și ține evidența acestor documente;
d) transmite comisiei propuneri privind ponderea fiecărui criteriu și a subcriteriilor acestora, astfel încât notarea să se realizeze prin acordarea unei aprecieri exacte pentru fiecare răspuns;
e) centralizează documentele necesare efectuării plății indemnizației membrilor comisiei și secretariatului acesteia, precum și documentele privind decontarea cheltuielilor de transport, cazare și diurnă, după caz, conform prevederilor legale în vigoare;
f) întocmește contractele civile de prestări de servicii în baza cărora membrii comisiei de evaluare, ai comisiei de soluționare a contestațiilor, precum și ai secretariatului beneficiază de o indemnizație;
g) participă la ședințele comisiei, fără drept de vot;
h) redactează procesul-verbal final al evaluării, la care se atașează raportul comisiei de evaluare;
i) aduce la cunoștința managerului, în scris, rezultatul evaluării, nota finală și concluziile raportului întocmit de comisia de evaluare;
j) asigură transmiterea contestațiilor către comisia de soluționare a contestațiilor;
k) asigură aducerea la cunoștința publică, prin afișare pe site-ul autorității, a rezultatului final al evaluării, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora;
l) asigură, potrivit domeniului de competență, consilierea comisiei în timpul desfășurării interviului, răspunzând la întrebările acesteia;
m) invită comisia de evaluare la reluarea procedurii de notare, în cazul prevăzut la art. 11 alin. (6);

CAPITOLUL III
Analiza și notarea rapoartelor de activitate
ART. 11
(1) Analiza și notarea raportului de activitate și a interviului se fac în baza criteriilor și subcriteriilor prevăzute în raportul de evaluare elaborat la solicitarea autorității, cu luarea în considerare a modelului prevăzut în anexa nr. 4 din Ordinul nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum și a modelului-cadru al contractului de management.
(2) Lucrările și dezbaterile din cadrul comisiei sunt confidențiale.
(3) Etapa interviului din cadrul evaluării are caracter public.
(4) Evaluarea se face prin acordarea de către fiecare membru al comisiei a unei note - nota A, de la 1 la 10, pentru prima etapă, și nota B, de la 1 la 10, pentru etapa a II-a, făcându-se media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al Comisiei. La punctajul aferent notei se iau în calcul doar primele două zecimale.
(5) Nota finală dată de fiecare membru se calculează astfel: (A + B) / 2 = ..........
(6) În situația în care se înregistrează diferențe mai mari de 2 puncte între notele acordate de membrii comisiei de evaluare, se va relua notarea. Procedura notării se reia ori de câte ori există diferențe mai mari de 2 puncte între notele acordate de membrii comisiei de evaluare, pentru fiecare etapă în parte.
(6) Rezultatul final se calculează prin media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei, astfel:
[Rezultatul final] = (nota 1 + nota 2 + nota 3 + nota 4 + nota x) / x
x - numărul membrilor comisiei stabilit de autoritate pentru respectiva evaluare
(7) În cazul în care nota finală se situează sub 8, conform Contractului de Manegement al managerului Filarmonicii Arad, rezultatul evaluării este considerat nesatisfăcător.
(8) Rezultatul evaluării, nota finală și concluziile raportului întocmit de comisie sunt aduse la cunoștința managerului, în scris, în termen de 24 de ore de la încheierea procedurii de evaluare.

CAPITOLUL IV
Soluționarea contestațiilor
ART. 12
(1) Managerul evaluat are dreptul să formuleze contestații asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea și desfășurarea evaluării și să le depună la secretariatul comisiei de evaluare, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului evaluării.
(2) Contestațiile se soluționează în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea acesteia, de către o comisie de soluționare a contestațiilor constituită în acest sens conform art. 21 din Ordonanța de urgență nr. 189/2008.
ART. 13
(1) Comisia de soluționare a contestațiilor este alcătuită dintr-un număr impar de membri, este desemnată de Consiliul Local al Municipiului Arad, prin hotărâre a consiliului local al municipiului Arad și este compusă din reprezentanți ai autorității, în proporție de o treime, și din specialiști în domeniul de activitate a instituției, în proporție de două treimi.
(2) Nu pot face parte din comisia de soluționare a contestațiilor membri care au făcut parte din comisia de evaluare sau din secretariatul comisiei de evaluare.
(3) Membrilor comisiei de soluționare a contestațiilor li se aplică în totalitate prevederile art. 6.
(4) Comisia de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții:
a) verifică depunerea contestației, în termenul prevăzut de lege;
b) analizează contestația depusă;
c) admite contestația modificând nota finală acordată de comisia de evaluare în situația în care:
- nu a fost respectată procedura de evaluare;
- constată că notele nu au fost acordate potrivit punctajului/grilei de evaluare pentru criteriile în baza cărora se va nota raportul de activitate și susținerea acestuia;
- constată că există o diferență mai mare de 2 puncte între nota finală acordată de comisia de evaluare și cea acordată de comisia de soluționare a contestațiilor pentru fiecare etapă în parte;
- ca urmare a reanalizării raportului de activitate, respectiv a reanalizării susținerii raportului de activitate, cel evaluat obține cel puțin punctajul minim pentru continuarea activității.
d) respinge contestația în următoarele situații:
- a fost respectată procedura;
- constată că notele au fost acordate potrivit punctajului/grilei de evaluare pentru criteriile în baza cărora se va nota raportul de activitate și susținerea acestuia;
- constată că nu există o diferență mai mare de 2 puncte între nota finală acordată de comisia de evaluare și cea acordată de comisia de soluționare a contestațiilor, pentru fiecare etapă în parte;
e) asigură și coordonează elaborarea unei hotărâri a comisiei de soluționare a contestațiilor;
f) comunică secretariatului comisiei de evaluare, hotărârea comisiei de soluționare a contestațiilor, cu privire la rezultatul contestației.
g) întocmește procesul-verbal al ședinței comisiei de soluționare a contestațiilor;
h) asigură comunicarea răspunsului la contestație, în termenul legal, contestatorului.

CAPITOLUL V
Comunicarea rezultatului evaluării:
ART. 14
(1) În 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora, rezultatul final al evaluării este adus la cunoștința publică prin grija autorității.
(2) Rezultatul final al evaluării se aprobă prin hotărâre a consiliului local al municipiului Arad.
(3) Rezultatul final al evaluării poate fi atacat în justiție în condițiile Legii nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
CAPITOLUL VI
Dispoziții finale
ART. 15
După finalizarea procedurii de evaluare, autoritatea va afișa pe site raportul de activitate anual/final.
ART. 16
Membrii comisiei de evaluare, membrii comisiei pentru soluționarea contestațiilor, precum și membrii secretariatului vor beneficia, conform art. 52 din ordonanța de urgență, de o indemnizație în cuantum de 10% din indemnizația ordonatorului principal de credite, precum și de decontarea cheltuielilor de transport, cazare și diurnă, după caz, plătite din bugetul autorității, pe baza unor contracte civile conform prevederilor Codului civil.
ART. 17
Toate documentele aferente organizării și desfășurării evaluărilor de management se înregistrează și se păstrează în arhiva autorității, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 18
Prezentul regulament se completează cu prevederile legale în vigoare aplicabile.



PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ
Ilie CHEȘA Contrasemnează pentru legalitate
SECRETAR GENERAL
Lilioara STEPANESCU



Anexă la Regulament

DECLARAȚIE
privind confidențialitatea și imparțialitatea

Subsemnatul(a), …………………………………, membru în comisia de evaluare/de soluționare a contestațiilor/secretariat ………………………………………., declar pe propria răspundere, sub sancțiunea falsului în declarații, prevăzut de art. 326 din Codul penal, următoarele:
a) nu am calitatea de soț, rudă sau afin, până la gradul al IV-lea inclusiv, cu persoanele care au competența legală de a numi membri în comisia de evaluare, cu ceilalți membri ai comisiei sau cu managerul evaluat;
b) nu am avut în ultimii 2 ani și nu am în perioada de derulare a procedurii de concurs raporturi contractuale încheiate cu instituția publică de cultură pentru care se organizează concursul de proiecte de management;
c) nu am avut în ultimii 2 ani și nu am relații cu caracter patrimonial, direct sau indirect, prin soț/soție, cu oricare dintre candidați;
d) mă angajez să păstrez confidențialitatea informațiilor de care iau cunoștință pe durata derulării concursului, potrivit legii.
Confirm că, în situația în care aș descoperi, pe durata exercitării mandatului, că mă aflu în una din situațiile arătate sau în afara angajamentelor de mai sus, voi informa autoritatea imediat cu privire la această situație și mă voi retrage.

Data…………………….
Semnătura
……………….

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ
Ilie CHEȘA Contrasemnează pentru legalitate
SECRETAR GENERAL
Lilioara STEPANESCU


ROMÂNIA
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL PROIECT
Nr. 10/11.02.2022 Avizat
SECRETAR GENERAL
Lilioara Stepanescu

H O T Ă R Â R E A nr.________
din ____________________2022
privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad

Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în referatul de aprobare înregistrat cu nr. 1546 din 10.01.2022,
Analizând raportul de specialitate al Serviciului Resurse Umane, înregistrat cu nr. 1549 din 10.01.2022;
În baza prevederilor art. 36 – 43^1 din Cap. 4 și art. 52 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 269/2009, cu modifcările și completările ulterioare,
În conformitate cu prevederile art. 1 din Anexa nr. 2 din Ordinul Ministrului Culturii nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum și a modelului-cadru al contractului de management,
Luând în considerare avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al municipiului Arad,
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (7) lit. d), alin. (14), art. 139 alin. (1) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
adoptă prezenta
H O T Ă R Â R E:

Articol unic : Se aprobă Regulamentul de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad, în forma cuprinsă în anexa, care face parte din prezenta hotărâre.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ SECRETAR GENERAL




Serviciul Resurse Umane
SA/SA
Cod:PMA-S4-01


Anexa la Hotărârea nr._________
a Consiliului Local al Municipiului Arad


REGULAMENTUL-CADRU
de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad

CAPITOLUL I
Dispoziții generale
a) autoritate –autoritatea deliberativă – Consiliul Local al Municipiului Arad;
b) manager - persoana fizică ce a câștigat concursul de management și a încheiat un contract de management cu autoritatea, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență; managerul nu este funcționar public, nu este angajat cu contract individual de muncă și nu are statut de funcție de autoritate publică;
c) management - organizarea, gestionarea și conducerea activității unei instituții publice de cultură de către o persoană fizică, pe baza setului de cerințe definite de autoritate în caietul de obiective, în condițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
d) caiet de obiective - setul de cerințe formulate de către autoritate, pe care managerul trebuie să le îndeplinească, prin intermediul instituției publice de cultură, în vederea satisfacerii nevoilor culturale ale comunității, într-o perioadă determinată de timp;
f) contract de management - contractul încheiat pe durată determinată între ordonatorul principal de credite și manager, prin care managerul se obligă, în schimbul unei remunerații, să asigure conducerea și buna administrare a activității instituției publice de cultură, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
g) program - ansamblul de proiecte structurate organic conform viziunii manageriale, cu caracter multianual, prin care se realizează setul de cerințe specifice, stabilite de autoritate prin caietul de obiective, astfel cum au fost prevăzute în contractul de management;
h) proiect - ansamblul de acțiuni sau activități specifice fiecărei categorii de instituții publice de cultură, realizat într-o perioadă de timp determinată, care nu depășește, de regulă, durata unui exercițiu bugetar;
ART. 1
(1) Evaluarea managementului de către Consiliul Local al Municipiului Arad, denumită în continuare autoritatea, pentru Filarmonica Arad, denumită în continuare instituția, se realizează în conformitate cu dispozițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 269/2009, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanța de urgență, coroborate cu prevederile prezentului regulament-cadru.
(2) Evaluarea managementului se face anual pe baza Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, elaborat de Ministerul Culturii, și reprezintă procedura prin care autoritatea verifică modul în care au fost realizate obligațiile asumate prin contractul de management, în raport cu resursele financiare alocate, potrivit procedurilor prevăzute la art. 25 alin. (2) și (3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare.
(3) În toate cazurile, evaluarea prevăzută la alin. (2) se face prin analizarea proiectelor realizate în cadrul programului asumat și, după caz, ținându-se cont și de activitățile realizate, altele decât cele prevăzute în programul minimal.
ART. 2
Prezentul regulament-cadru reglementează procedura prin care autoritatea verifică modul în care au fost realizate obligațiile asumate prin contractul de management în raport cu resursele financiare alocate în perioada 07.04.2021-07.04.2024 și prevederile sale se aplică pentru:
a) de la 17.03.2022 la 21.03.2022 – prima evaluare;
b) de la 16.03.2023 la 20.03.2023 - a doua evaluare;
c) de la 21.11.2023 la 23.11.2023 evaluarea finală, cu respectarea prevederilor art. 37 alin. (2) din Ordonanța de urgență nr. 189/2008.
ART. 3
(1) Evaluarea anuală a managementului se face pe baza raportului de activitate întocmit de managerul Filarmonicii Arad, denumit în continuare managerul.
(2) Raportul de activitate se depune la Secretariatul comisiei de evaluare, cu sediul în Bdul. Revoluției nr. 97 – cu respectarea termenelor stabilite de dispozițiile art. 37, alin. (1), respectiv art. 39 alin. (1) și alin. (2) din Ordonanța de urgență nr. 189/2008.
(3) Evaluarea managementului este organizată în două etape, astfel:
a) prima etapă: analiza raportului de activitate;
b) a doua etapă: susținerea raportului de activitate de către manager în cadrul unui interviu, desfășurat la sediul autorității sau al instituției, conform deciziei autorității.
(4) Etapa interviului din cadrul evaluării are caracter public.
ART. 4
(1) Prima evaluare a managementului stabilită pentru perioada prevăzută la art. 2 lit. a) se desfășoară conform următorului calendar:
a) depunerea raportului de activitate - în termen de 30 de zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea situațiilor financiare anuale (24.01.2022-31.01.2022);
b) întocmirea referatelor-analiză de către secretariatul comisiei - în termen de 5 zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea raportului de activitate de către manager;
c) 17.03.2022 - analiza raportului de activitate și a referatelor-analiză de către comisia de evaluare;
d) 21.03.2022 - susținerea raportului de activitate de către manager în cadrul unui interviu;
e) aducerea la cunoștința managerului a rezultatului evaluării, a notei și a concluziilor raportului întocmit de comisia de evaluare, în termen de 24 de ore de la încheierea procedurii de evaluare, conform art. 41 alin. (3) din ordonanța de urgență;
f) depunerea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului;
g) soluționarea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor.
h) comunicarea rezultatelor finale ale evaluării, prin afișare pe site-ul autorității, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora.
(2) A doua evaluare a managementului stabilită pentru perioada prevăzută la art. 2 lit. b) se desfășoară conform următorului calendar:
a) depunerea raportului de activitate - în termen de 30 de zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea situațiilor financiare anuale (23.01.2023-31.01.2023);
b) întocmirea referatelor-analiză de către secretariatul comisiei - în termen de 5 zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea raportului de activitate de către manager;
c) 16.03.2023 - analiza raportului de activitate și a referatelor-analiză de către comisia de evaluare;
d) 20.03.2023 - susținerea raportului de activitate de către manager în cadrul unui interviu;
e) aducerea la cunoștința managerului a rezultatului evaluării, a notei și a concluziilor raportului întocmit de comisia de evaluare, în termen de 24 de ore de la încheierea procedurii de evaluare, conform art. 41 alin. (3) din ordonanța de urgență;
f) depunerea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului;
g) soluționarea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor.
h) comunicarea rezultatelor finale ale evaluării, prin afișare pe site-ul autorității, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora.
(3) Evaluarea finală a managementului stabilită pentru perioada prevăzută la art. 2 lit. c) se desfășoară conform următorului calendar:
a) cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data stabilită pentru analiza raportului de activitate, depunerea raportului de activitate (până la data de 06.11.2023);
b) întocmirea referatelor-analiză de către secretariatul comisiei - în termen de 5 zile de la termenul stabilit de către autoritate pentru depunerea raportului de activitate de către manager;
c) 21.11.2023 - analiza raportului de activitate și a referatelor-analiză de către comisia de evaluare;
d) 23.11.2023- susținerea raportului de activitate de către manager în cadrul unui interviu;
e) aducerea la cunoștința managerului a rezultatului evaluării, a notei și a concluziilor raportului întocmit de comisia de evaluare, în termen de 24 de ore de la încheierea procedurii de evaluare, conform art. 41 alin. (3) din ordonanța de urgență;
f) depunerea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului;
g) soluționarea contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestațiilor.
h) comunicarea rezultatelor finale ale evaluării, prin afișare pe site-ul autorității, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora.

CAPITOLUL II
Organizarea și funcționarea comisiei de evaluare

ART. 5
(1) Pentru desfășurarea evaluării managementului instituției, la nivelul autorității se înființează o comisie de evaluare, în funcție de specificul instituției, formată dintr-un număr impar de membri.
(2) Comisia de evaluare, denumită în continuare comisia, este desemnată de Consiliul Local al Municipiului Arad, prin hotărâre a consiliului local al municipiului Arad și este compusă din reprezentanți ai autorității, în proporție de o treime, și din specialiști în domeniul de activitate a instituției, în proporție de două treimi.
(3) Desemnarea specialiștilor prevăzuți la alin. (2) se face de către autoritate, ținând cont de domeniile de activitate prevăzute în legile speciale care reglementează activitatea specifică a fiecărei instituții pentru care se organizează evaluarea.
(4) Comisia își desfășoară activitatea în ședințe, organizate la sediul autorității sau al instituției, conform deciziei autorității.
ART. 6
(1) Nu poate fi desemnat ca membru în comisie persoana care se află în una dintre următoarele situații:
a) este soț, rudă sau afin, până la gradul al IV-lea inclusiv, cu persoanele care au competența legală de a numi membrii în comisia de evaluare, cu ceilalți membri ai comisiei sau cu managerul evaluat;
b) a avut în ultimii 2 ani sau are în perioada de derulare a procedurii de evaluare raporturi contractuale încheiate cu instituția publică de cultură pentru care se face evaluarea managementului;
c) a avut în ultimii 2 ani sau are relații cu caracter patrimonial, direct sau indirect, prin soț/soție, cu managerul evaluat.
(2) Statutul de membru în comisia de evaluare este incompatibil cu cel de membru în comisia de soluționare a contestațiilor.
(3) Membrii comisiei și membrii secretariatului comisiei au obligația de a depune, la momentul luării la cunoștință a actului administrativ de desemnare în comisie, o declarație de confidențialitate și imparțialitate potrivit modelului prevăzut în anexă. Declarațiile se păstrează la dosarul cuprinzând documentele ce privesc organizarea evaluării.
(4) În cazul existenței unui caz de incompatibilitate membrul comisiei este obligat să informeze de îndată autoritatea, care va dispune înlocuirea acestuia din comisie.
(5) În situația în care membrul comisiei nu a depus declarația prevăzută la alin. (3) sau nu și-a îndeplinit obligația prevăzută la alin. (4), autoritatea va dispune, prin hotărâre de consiliu local, încetarea calității de membru al comisiei.
(6) Încălcarea dispozițiilor alin. (1) - (5) va atrage, după caz, răspunderea civilă ori penală, potrivit legii.
ART. 7
(1) Membrii comisiei au următoarele atribuții:
a) studiază individual documentele primite în format electronic și/sau pe suport hârtie de la secretariatul comisiei;
b) analizează solicitarea transmisă de către autoritate în vederea întocmirii raportului de evaluare și stabilesc punctajul și grila de evaluare pentru criteriile și subcriteriile în baza cărora se va nota raportul de activitate și interviul;
c) stabilesc ponderea fiecărui criteriu și, după caz, a subcriteriilor acestora, astfel încât notarea să se realizeze prin acordarea unei aprecieri exacte pentru fiecare răspuns;
d) studiază și evaluează, în termen, raportul de activitate depus de manager, cu luarea în considerare a referatelor-analiză întocmite de secretariat și a proiectului de management aprobat de autoritate;
e) se deplasează, după caz, la sediul instituției, toți sau o parte dintre membri, desemnați cu majoritate de voturi, în vederea evaluării activității managerului, pe baza raportului de activitate a acestuia;
f) dezbat, analizează și acordă note pentru fiecare etapă a evaluării;
g) analizează și evaluează raportul de activitate pe bază de interviu susținut de manager;
h) elaborează un raport motivat asupra rezultatului obținut de manager în urma evaluării și face recomandări pentru continuarea sau încetarea managementului, respectiv rezilierea contractului de management;
i) certifică, prin semnătură, toate actele și documentele comisiei, întocmite de secretariatul comisiei;
(2) Ponderea criteriilor și subcriteriilor echivalentă notelor pentru grila de evaluare a raportului de activitate și interviului este validată de membrii comisiei.
(3) Data, ordinea de zi și locul de desfășurare ale ședințelor comisiei sunt anunțate de către secretariat cu cel puțin 2 zile înainte de desfășurarea acestora.
ART. 8
(1) Membrii comisiei de evaluare au obligația exercitării mandatului cu respectarea următoarelor principii:
a) aplicarea corectă a legii;
b) prioritatea interesului public;
c) principiul profesionalismului, prin îndeplinirea mandatului cu responsabilitate, competență, eficiență, corectitudine și conștiinciozitate;
d) principiul imparțialității și independenței, care obligă la o atitudine obiectivă, neutră față de orice interes politic, economic, social sau de altă natură în exercitarea mandatului;
e) principiul nediscriminării pe criterii etnice, de gen sau de convingeri politice ori religioase;
f) principiul integrității morale.
(2) Membrii comisiei de evaluare au următoarele obligații:
a) să cunoască prevederile prezentului regulament-cadru, precum și conținutul proiectului de management aprobat de autoritate;
b) să aducă la cunoștința autorității orice ingerință în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice care ar putea să le afecteze independența sau imparțialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
c) să participe la ședințele de lucru și să respecte confidențialitatea deliberărilor și a datelor cu caracter personal, în condițiile legii;
d) să nu își exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare;
e) să evite orice contact individual cu managerul evaluat, pe întreaga durată a desfășurării procedurii de evaluare;
f) să informeze de îndată, în scris, autoritatea în cazul existenței unui caz de incompatibilitate;
g) să reia procedura notării, în cazul prevăzut la art. 11 alin. (6);
ART. 9
(1) Mandatul de membru al comisiei încetează:
a) după finalizarea evaluării activității managerului;
b) în cazul încălcării prevederilor legale și ale prezentului regulament;
c) în caz de nerespectare a angajamentelor cuprinse în declarația privind confidențialitatea și imparțialitatea;
d) renunțarea din propria inițiativă la mandat, comunicată în scris autorității;
e) retragerea motivată a mandatului membrului de către autoritatea sau instituția care l-a desemnat;
f) în situația în care membrul comisiei de evaluare nu a depus declarația prevăzută la art. 6 alin. (3) sau nu și-a îndeplinit obligația prevăzută la art. 6 alin. (4);
g) în alte situații prevăzute de lege.
(2) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. b) - g), dacă acestea au loc înainte de începerea primei etape, autoritatea desemnează o altă persoană, cu respectarea prevederilor art. 16 alin. (2) din ordonanța de urgență.
(3) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. b) - g), dacă acestea au loc după începerea primei etape, autoritatea va relua procedura de evaluare.
(4) În cazul imposibilității fizice/obiective a îndeplinirii atribuțiilor asumate de către un membru al comisiei, autoritatea, după caz, poate prelungi termenele stabilite pentru desfășurarea etapelor de evaluare.
ART. 10
(1) În activitatea sa comisia este sprijinită de un secretariat, ai cărui membri sunt desemnați prin hotărâre a consiliului local dintre specialiștii angajați în cadrul Centrului Municipal de Cultură Arad.
(2) Secretariatul comisiei de evaluare este format din câte un reprezentant al compartimentului de specialitate, un reprezentant cu atribuții în domeniul juridic, un reprezentant cu atribuții în domeniul economic și un reprezentant cu atribuții în domeniul resurse umane și are următoarele atribuții:
a) asigură condițiile tehnico-organizatorice pentru desfășurarea evaluării, înaintează membrilor comisiei raportul de activitate și proiectul de management;
b) analizează raportul de activitate cu privire la aspecte juridice, economice, legate de resursele umane și de managementul instituției, elaborând referate-analiză, pe care le înaintează comisiei de evaluare, întocmește procesele-verbale pentru fiecare etapă și consemnează notele acordate;
c) pune la dispoziția membrilor comisiei, spre a fi semnat, formularul pentru declarația de confidențialitate și imparțialitate și ține evidența acestor documente;
d) transmite comisiei propuneri privind ponderea fiecărui criteriu și a subcriteriilor acestora, astfel încât notarea să se realizeze prin acordarea unei aprecieri exacte pentru fiecare răspuns;
e) centralizează documentele necesare efectuării plății indemnizației membrilor comisiei și secretariatului acesteia, precum și documentele privind decontarea cheltuielilor de transport, cazare și diurnă, după caz, conform prevederilor legale în vigoare;
f) întocmește contractele civile de prestări de servicii în baza cărora membrii comisiei de evaluare, ai comisiei de soluționare a contestațiilor, precum și ai secretariatului beneficiază de o indemnizație;
g) participă la ședințele comisiei, fără drept de vot;
h) redactează procesul-verbal final al evaluării, la care se atașează raportul comisiei de evaluare;
i) aduce la cunoștința managerului, în scris, rezultatul evaluării, nota finală și concluziile raportului întocmit de comisia de evaluare;
j) asigură transmiterea contestațiilor către comisia de soluționare a contestațiilor;
k) asigură aducerea la cunoștința publică, prin afișare pe site-ul autorității, a rezultatului final al evaluării, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora;
l) asigură, potrivit domeniului de competență, consilierea comisiei în timpul desfășurării interviului, răspunzând la întrebările acesteia;
m) invită comisia de evaluare la reluarea procedurii de notare, în cazul prevăzut la art. 11 alin. (6);

CAPITOLUL III
Analiza și notarea rapoartelor de activitate
ART. 11
(1) Analiza și notarea raportului de activitate și a interviului se fac în baza criteriilor și subcriteriilor prevăzute în raportul de evaluare elaborat la solicitarea autorității, cu luarea în considerare a modelului prevăzut în anexa nr. 4 din Ordinul nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum și a modelului-cadru al contractului de management.
(2) Lucrările și dezbaterile din cadrul comisiei sunt confidențiale.
(3) Etapa interviului din cadrul evaluării are caracter public.
(4) Evaluarea se face prin acordarea de către fiecare membru al comisiei a unei note - nota A, de la 1 la 10, pentru prima etapă, și nota B, de la 1 la 10, pentru etapa a II-a, făcându-se media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al Comisiei. La punctajul aferent notei se iau în calcul doar primele două zecimale.
(5) Nota finală dată de fiecare membru se calculează astfel: (A + B) / 2 = ..........
(6) În situația în care se înregistrează diferențe mai mari de 2 puncte între notele acordate de membrii comisiei de evaluare, se va relua notarea. Procedura notării se reia ori de câte ori există diferențe mai mari de 2 puncte între notele acordate de membrii comisiei de evaluare, pentru fiecare etapă în parte.
(6) Rezultatul final se calculează prin media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei, astfel:
[Rezultatul final] = (nota 1 + nota 2 + nota 3 + nota 4 + nota x) / x
x - numărul membrilor comisiei stabilit de autoritate pentru respectiva evaluare
(7) În cazul în care nota finală se situează sub 8, conform Contractului de Manegement al managerului Filarmonicii Arad, rezultatul evaluării este considerat nesatisfăcător.
(8) Rezultatul evaluării, nota finală și concluziile raportului întocmit de comisie sunt aduse la cunoștința managerului, în scris, în termen de 24 de ore de la încheierea procedurii de evaluare.


CAPITOLUL IV
Soluționarea contestațiilor

ART. 12
(1) Managerul evaluat are dreptul să formuleze contestații asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea și desfășurarea evaluării și să le depună la secretariatul comisiei de evaluare, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului evaluării.
(2) Contestațiile se soluționează în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea acesteia, de către o comisie de soluționare a contestațiilor constituită în acest sens conform art. 21 din Ordonanța de urgență nr. 189/2008.
ART. 13
(1) Comisia de soluționare a contestațiilor este alcătuită dintr-un număr impar de membri, este desemnată de Consiliul Local al Municipiului Arad, prin hotărâre a consiliului local al municipiului Arad și este compusă din reprezentanți ai autorității, în proporție de o treime, și din specialiști în domeniul de activitate a instituției, în proporție de două treimi.
(2) Nu pot face parte din comisia de soluționare a contestațiilor membri care au făcut parte din comisia de evaluare sau din secretariatul comisiei de evaluare.
(3) Membrilor comisiei de soluționare a contestațiilor li se aplică în totalitate prevederile art. 6.
(4) Comisia de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții:
i) verifică depunerea contestației, în termenul prevăzut de lege;
j) analizează contestația depusă;
k) admite contestația modificând nota finală acordată de comisia de evaluare în situația în care:
- nu a fost respectată procedura de evaluare;
- constată că notele nu au fost acordate potrivit punctajului/grilei de evaluare pentru criteriile în baza cărora se va nota raportul de activitate și susținerea acestuia;
- constată că există o diferență mai mare de 2 puncte între nota finală acordată de comisia de evaluare și cea acordată de comisia de soluționare a contestațiilor pentru fiecare etapă în parte;
- ca urmare a reanalizării raportului de activitate, respectiv a reanalizării susținerii raportului de activitate, cel evaluat obține cel puțin punctajul minim pentru continuarea activității.
l) respinge contestația în următoarele situații:
- a fost respectată procedura;
- constată că notele au fost acordate potrivit punctajului/grilei de evaluare pentru criteriile în baza cărora se va nota raportul de activitate și susținerea acestuia;
- constată că nu există o diferență mai mare de 2 puncte între nota finală acordată de comisia de evaluare și cea acordată de comisia de soluționare a contestațiilor, pentru fiecare etapă în parte;
m) asigură și coordonează elaborarea unei hotărâri a comisiei de soluționare a contestațiilor;
n) comunică secretariatului comisiei de evaluare, hotărârea comisiei de soluționare a contestațiilor, cu privire la rezultatul contestației.
o) întocmește procesul-verbal al ședinței comisiei de soluționare a contestațiilor;
p) asigură comunicarea răspunsului la contestație, în termenul legal, contestatorului.
CAPITOLUL V
Comunicarea rezultatului evaluării:
ART. 14
(1) În 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestații sau, după caz, de la data soluționării acestora, rezultatul final al evaluării este adus la cunoștința publică prin grija autorității.
(2) Rezultatul final al evaluării se aprobă prin hotărâre a consiliului local al municipiului Arad.
(3) Rezultatul final al evaluării poate fi atacat în justiție în condițiile Legii nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
CAPITOLUL VI
Dispoziții finale
ART. 15
După finalizarea procedurii de evaluare, autoritatea va afișa pe site raportul de activitate anual/final.
ART. 16
Membrii comisiei de evaluare, membrii comisiei pentru soluționarea contestațiilor, precum și membrii secretariatului vor beneficia, conform art. 52 din ordonanța de urgență, de o indemnizație în cuantum de 10% din indemnizația ordonatorului principal de credite, precum și de decontarea cheltuielilor de transport, cazare și diurnă, după caz, plătite din bugetul autorității, pe baza unor contracte civile conform prevederilor Codului civil.
ART. 17
Toate documentele aferente organizării și desfășurării evaluărilor de management se înregistrează și se păstrează în arhiva autorității, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 18
Prezentul regulament se completează cu prevederile legale în vigoare aplicabile.



Șef serviciu
Adriana Sobaru


PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. 1546/10.01.2022

Primarul Municipiului Arad
În temeiul prevederilor art. 136 alin. (1), Secțiunea a 4-a, Cap. III, titlul V, Partea a III-a din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, coroborat cu art. 37 din HCLM Arad nr. 216/2016 privind aprobarea regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Municipiului Arad pentru mandatul 2016–2020, îmi exprim inițiativa de promovare a unui proiect de hotărâre, cu următorul obiect: „aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad ", în susținerea căruia formulez următorul:

REFERAT DE APROBARE

Având în vedere:
- faptul că potrivit prevederilor legale în vigoare autoritatea are obligația de a reglementa procedura prin care se realizează evaluarea anuală a managementului Filarmonicii Arad, în vederea verificării modului în care au fost realizate obligațiile asumate de către manager prin contractul de management, în raport cu resursele financiare alocate;
- prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 269/2009 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și colecțiilor publice, bibliotecilor și al așezămintelor culturale de drept public;
- prevederile Ordinului Ministrului Culturii nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum și a modelului-cadru al contractului de management,
Propun aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad în forma cuprinsă în anexa la prezentul proiect de hotărâre.

P R I M A R
Călin BIBARȚ



PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
SERVICIUL RESURSE UMANE
Nr. 1549/10.01.2022


RAPORT DE SPECIALITATE

Referitor la: referatul de aprobare înregistrat cu nr. 1546/10.01.2022 al domnului Călin Bibarț, Primarul Municipiului Arad, ce are ca obiect: „aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad ".

Având în vedere:
- faptul că potrivit prevederilor legale în vigoare autoritatea are obligația de a reglementa procedura prin care se realizează evaluarea anuală a managementului Filarmonicii Arad, în vederea verificării modului în care au fost realizate obligațiile asumate de către manager prin contractul de management, în raport cu resursele financiare alocate;
- prevederile art. 36 – 43^1 din Cap. 4 și art. 52 din Cap.5, in Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 269/2009 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor și colecțiilor publice, bibliotecilor și al așezămintelor culturale de drept public;
- prevederile art. 1, Anexa nr. 2 din Ordinul Ministrului Culturii nr. 2799/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a concursului de proiecte de management, a Regulamentului-cadru de organizare și desfășurare a evaluării managementului, a modelului-cadru al caietului de obiective, a modelului-cadru al raportului de activitate, precum și a modelului-cadru al contractului de management,

PROPUN:


Promovarea unui proiect de hotărâre prin care să se aprobe Regulamentul de organizare și desfășurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad.


Șef serviciu,
Adriana Sobaru




[Vizualizare PDF]    [ Înapoi ]

Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Mai 2024



1
2
3
4
5
6
7
8
9

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved