Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 73646446
 

 
  COMUNICATE... Feb 07, 2022
    Oamenii străzii, o problemă care necesită un cadru legislativ clar

 

Problema oamenilor străzii, a contravenienților din rândul lor și a locațiilor unde aceștia se adăpostesc este în permanență în atenția Primăriei Municipiului Arad  care prin intermediul Direcției Generale Poliția Locală Arad gestionează situațiile generate de această categorie de persoane, însă în limitele legislației actuale. Este și motivul pentru care administrația locală intenționează ca în perioada următoare să adune la aceeași masă toți partenerii instituționali (IPJ, CJA, DGASPC, DAS) pentru a pune la punct o procedură de lucru care să permită o mai bună gestionare a acestei probleme sociale, cu rezultate pe termen mediu și lung.

261 de persoane fără adăpost sunt în prezent în evidența Direcției Generale Poliția Locală Arad.  Oamenii legii nu exclud ca numărul lor să fie în realitate chiar mai mare și în creștere de la un an la altul.  Un procent semnificativ din cei care s-au stabilit în municipiu, fără forme legale au probleme cu alcoolul, sau mai grav cu substanțele interzise, preferă munca la negru, cerșesc sau practică prostituția.

Peste 70% din oamenii fără adăpost aflați în evidențele DGPLA au vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, însă, din nefericire un procent de 5,7% abia dacă au atins vârsta majoratului.
73 dintre cei care nu au un acoperiș deasupra capului, au ajuns în muncipiu, sperând că Aradul le va oferi mai mult decât localitățile de proveniență: Felnac (9,5%), Pecica (8,2%), Șiria, Iratoș și Lipova (6,8%),Curtici, Vladimirescu și Pâncota (5,4%), iar Ineu și Vinga (4,8%). Orașul de pe Mureș a devenit domiciliu fără forme legale și pentru persoane din alte județe: Bihor (14,4%), Alba (8,4%), Sălaj (7,2%) Hunedoara (6%), Timiș, Satu Mare, Mureș și Maramureș (4,8%), Cluj (3,6 %).

După mai bine de doi ani de analiză a DGPLA, putem realiza un profil al celor care au ales să trăiască în municipiu, dar fără forme legale. Marea majoritate deși sunt în putere – au între 18 și 65 de ani - cerșesc, au probleme cu alcoolul sau mai grav consumă substanțe interzise. Unii muncesc, dar la negru. O altă concluzie pe care o putem desprinde este că nu avem o legislație suficient de clară și de dură în relația cu ei. Ce am putut face la nivel local și numai cu cei care sunt din municipiu a fost să le transformăm amenzile contravenționale în muncă neremunerată în folosul comunității.  Peste 100 persoane sunt în această situație. Acest lucru însă nu putem să-l facem cu cei care nu sunt din municipiu sau provin din alte județe. O altă concluzie este că instituțiile care au tangență cu acest fenomen - DAS, DGASPC, Poliția Națională, UPU - nu au o procedură comună, clară, de gestionare a acestei probleme. De aceea le propunem să ne așezăm la aceeași masă să vedem pe actuala legislație ce proceduri pot fi create și evident să vedem cum putem îmbunătăți această legislație. Altfel este o muncă în zadar pe care comunitatea o suportă finanaciar prin Poliția Locală. Nu în ultimul rând fac apel la cetățeni.  Îi îndemn să semnaleze, la numărul de dispecerat al DGPLA, locațiile în care se adăpostesc aceste persoane pentru a putea interveni cât mai repede.”, a declarat primarul Călin Bibarț.

Lipsa unui cadru legislativ bine pus la punct a făcut ca intensitatea acestei probleme sociale să fie chiar mai ridicată în România decât în celelalte țări ale Uniunii Europene.  Mai mult decât atât, ea este una extrem de complexă care trebuie tratată unitar atât de către instituțiile abilitate, cât și de către comunitate.

După 2 ani și ceva de gestionare a problemei în care am constatat că cel mai adesea doar perturbăm activitatea curentă a persoanelor din această categorie, am ajuns la concluzia că trebuie să lucrăm mult mai mult cu partenerii noștri instituționali și cred că aceasta este soluția pe termen lung, alături de activarea comunităților în care își găsesc lăcaș astfel de persoane. În primul rând, este o problemă locativă: trebuie eliminate zonele în care astfel de persoane se aciuiesc în municipiul Arad.  Este o problemă socială pentru că sunt cu adevărat niște victime ale societății. Anterior probabil că au fost victime ale familiei și în sensul acesta va trebui să facem echipe cu colegii de la DAS și DGASPC. Este o problemă economică, deoarece este foarte greu să fie integrați în activitate productivă indivizi care nu au făcut lucrul acesta niciodată și care în unele situații sunt tarați de dizabilități sau chiar de handicap. Și până la urmă este o problemă de toleranță pentru că înainte de a fi victime în diverse locații unde abuzează unii de alții sau se comportă pe criterii de forță, ei sunt vizibili în ipostaze în care victimizează populația majoritară care trebuie să găsească înțelegerea necesară pentru a putea să aloce timp, energie, comunicare și poate chiar resurse în vederea integrării, dacă este posibil și în al doilea rând chiar întoarcere în comunitățile de origine pentru că, două treimi nu sunt din Arad. Este o situație cu care ne confruntăm tot mai mult, probabil avem o creștere de 5% pe an și atunci trebuie să spunem la un moment dat stop!  Avem 72 locuri de joacă, parcuri, cu suprafață mare, densitate mică a populației și mulți bătrâni și copii expuși. Noi facem tot ce putem și sperăm să putem lucra și mai bine cu partenerii noștri de acum încolo.”, a punctat directorul DGPLA, Adrian Toma.


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Martie 2024





1
2
3
4
5
6
7
8
9
28






 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved