Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 66614670
 

 
  COMUNICATE... Dec 22, 2015
    Finalul proiectului ''Actiune de contracarare a riscului de inundatii la nivel urban local'' (ACHELOUS)

 

În zilele de 10 - 11 decembrie 2015, în oraşul Vicenza din Italia, a avut loc  ultima întâlnire a partenerilor şi conferinţa finală a proiectului „Acţiune de contracarare a riscului de inundaţii la nivel urban local” (acronim ACHELOUS), implementat de 9 parteneri, printre care şi Municipiul Arad,  din 7 ţări europene în perioada 1 Ianuarie 2014 – 31 Decembrie 2015.

Proiectul a vizat îmbunătăţirea intervenţiilor în situaţiile de inundaţii, respectiv reacţia experţilor locali, coordonarea eficientă a forţelor şi resurselor implicate, precum şi educarea  cetăţenilor în sensul unui comportament corect şi al utilizării corecte a informaţiilor în situaţii de urgenţă. Un obiectiv important urmărit a fost, de asemenea, utilizarea experienţelor transnaţionale pentru obţinerea unui proces de management al urgenţelor.

Proiectul ACHELOUS are o valoare totală de 641.180 euro şi este co-finanţat prin Instrumentul Financiar pentru Protecţie Civilă al Comisiei Europene. Bugetul alocat Municipiului Arad este de 58.918 euro, din care 44.180 reprezintă contribuţia UE.

În cadrul proiectului au fost realizate, printre altele, 6 Centre Locale de Risc coordonate de oraşele partenere, care formează împreună Centrul de Risc ACHELOUS. Centrul Local de Risc coordonat de Municipiul Arad a fost înfiinţat prin semnarea unui acord de colaborare cu primăriile Nădlac, Pecica, Lipova şi Păuliş, în data de 30 mai 2014.

O contribuţie importantă a Aradului ca partener de proiect a fost organizarea exerciţiului „Mureş 2015”, în perioada 26 - 28 mai 2015, cu participarea structurilor locale implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de inundaţii (Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Vasile Goldiș” al Județului Arad, Primăriile și S.V.S.U. din Nădlac, Pecica, Păuliș și LipovA, Poliția Locală Arad ,Inspectoratul Judeţean de Poliție Arad, Inspectoratul de Jandarmi Județean Arad, S.M.U.R.D. Arad, Societatea Națională de Cruce Roșie România - Filiala Arad, Serviciul de Ambulanță Județean Arad, Sistemul de Gospodărire a Apelor Arad, S.C. Gospodărirea Comunală S.A. Arad, .C. Compania de Transport Public S.A. Arad), precum şi cu sprijinul Inspectoratului Şcolar Județean Arad şi al Colegiilor Naţionale „Elena Ghiba Birta” şi „Moise Nicoară”.

Cadrul general şi scopul proiectului
În urma unei serii de inundaţii din perioada 2010 – 2012, s-a ajuns la concluzia necesităţii adoptării unor proceduri comune în vederea îmbunătăţirii eficienţei acţiunilor de intervenţie în caz de urgenţă hidrologică, printr-o mai bună organizare teritorială. Șase oraşe din ţări ale Europei de Sud, Centrale şi de Est au implementat acest proiect în scopul stimulării unui mod mai eficient de reacţie şi acţiune în caz de inundaţii. Acest lucru s-a realizat prin înfiinţarea a 6 Centre Locale de Risc (CLR), precum şi prin crearea şi testarea unui sistem de monitorizare, prin exerciţii de protecţie civilă şi un exerciţiu final, pentru validarea procedurilor. Implementarea proiectului a fost sprijinită de două  universităţi şi de experţi din cadrul Programului European de Instruire în Domeniul Protecţiei Civile, pentru identificarea celor mai bune proceduri, în conformitate cu politicile şi directivele UE. Pe parcursul perioadei sale de doi ani, proiectul a încercat să dezvolte coordonarea şi colaborarea entităţilor teritoriale implicate în activităţile de protecţie civilă şi totodată să educe populaţia în sensul unui comportament corect şi al utilizării eficiente a informaţiilor disponibile, în situaţii de urgenţă.

Proiectul este important pentru:

  • Identificarea şi testarea celor mai bune practici în domeniul gestionării situaţiilor de urgenţă în caz de inundaţii;
  • îmbunătăţirea eficienţei modului de gestionare a situaţiilor de urgenţă în caz de inundaţii;
  • perfecţionarea experţilor locali în domeniul protecţiei civilă;
  • implicarea tuturor forţelor în timpul unei operaţiuni de urgenţă (cetăţeni, voluntari, echipament etc.)  în cel mai eficient mod posibil;
  • crearea unor legături mai puternice între parteneri şi Mecanismul European de Protecţie Civilă.

Principalele sarcini, activităţi şi rezultate:

Sarcini şi activităţi Rezultate

Înfiinţarea Centrelor Locale de Risc (CLR)

6 Centre Locale de Risc, inclusiv îndrumări şi un sistem de monitorizare în caz de urgenţă

Inventarierea procedurilor locale existente

Inventar al grupurilor de lucru al Centrelor Locale de Risc şi strategii locale

Definirea comună a celor mai bune practici

Atelier de lucru  tehnic cu experţi, documente privind cele mai bune strategii, sistem comun de monitorizare în caz de urgenţă

Testare separată a modulelor şi pregătirea procedurilor finale

Program de testare module operaţionale, exerciţii de protecţie civilă şi documente de evaluare

Management, publicitate şi diseminare

Întâlniri de proiect, rapoarte, plan de comunicare, pagina web oficială, publicaţii, Raport Layman

Continuitatea proiectului

  • Centrul Local de Risc ACHELOUS va continua să fiinţeze ca punct de contact şi de legătură între partenerii implicaţi.
  • Pagina web ACHELOUS va continua să fie platforma pentru împărtăşirea experienţelor legate de acţiunile de contracarare în caz de inundaţii.
  • Sistemul de monitorizare creat pentru proiectul ACHELOUS va continua să fie utilizat în situaţii de urgenţă reale.
  • Continuarea activităţii Centrelor Locale de Risc va fi garantată.
  • Toate autorităţile locale care fac parte din Centrele Locale de Risc vor menţine cel puţin o persoană cu atribuţii de diseminare a rezultatelor şi activităţilor la nivel european. 

Partenerii de proiect ACHELOUS

 

ACHELOUS este un proiect european finanţat de Direcţia Generală pentru Ajutor Umanitar şi Protecţie Civilă a Comisiei Europene (ECHO), prin Instrumentul Financiar de Protecţie Civilă. Instrumentul a fost creat în anul 2007 şi are ca scop susţinerea şi completarea eforturilor statelor membre, în principal în ceea ce priveşte protecţia persoanelor, dar şi a mediului, a proprietăţii, inclusiv a patrimoniului cultural, în caz de catastrofe naturale, dezastre provocate de om, acţiuni teroriste şi accidente tehnologice sau de mediu. Instrumentul vizează şi cooperarea dintre statele membre în materie de protecţie civilă.

Instrumentul Financiar de Protecţie Civilă acoperă toate cele trei aspecte principale ale protecţiei civile: prevenţia, pregătirea şi reacţia. PROIECTUL ACHELOUS a fost selectat în cadrul Apelului de proiecte în domeniul prevenţiei şi pregătirii în domeniul protecţiei civile din anul 2013.

Informaţii suplimentare puteţi găsi pe pagina web www.achelous.eu
Manager Proiect: Laura Bocancios, Primăria Municipiului Arad lbocancios@primariaarad.ro

Note:

  • ACHELOUS este acronimul pentru ”Action of Contrast to Hydraulic Emergency in Local Urban Site” (Acţiune de contracarare a riscului de inundaţii la nivel local urban)
  • ACHELOUS este un proiect co-finanţat de Direcţia Generală pentru Ajutor Umanitar şi Protecţie Civilă a Comisiei Europene (ECHO), prin Instrumentul Financiar de Protecţie Civilă
  • ACHELOUS este un parteneriat format din 9 parteneri din 7 ţări europene

 

Vezi documentul in format PDF...


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
August 2022

1
2
3
4
5
6
7
8
9
13



 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved