Această lucrare se execută în conformitate cu prevederile Legii 7/1996, Republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996.
Realizarea cadastrului general are o mare importanță tehnică, juridică și administrativă atât pentru municipalitate cât și pentru proprietarii de terenuri. Prin realizarea acestei lucrări la nivelul municipiului, persoanele fizice și juridice vor beneficia de diminuarea semnificativă a cheltuielilor pentru întabularea drepturilor reale imobiliare.
Ce este cadastrul ?
Cadastrul și cartea funciară formează un sistem unitar și obligatoriu de evidență tehnică, economică și juridică, de importanță națională, a tuturor imobilelor de pe întregul teritoriu al țării. Scopul acestui sistem este:
- determinarea informațiilor tehnice, economice și juridice referitoare la imobile;
- asigurarea publicității drepturilor reale imobiliare în baza actelor prin care s-au constituit, transferat, modificat sau stins aceste drepturi;
- susținerea sistemului de impozitare și a pieței imobiliare;
- contribuția la asigurarea securității tranzacțiilor imobiliare și facilitarea creditului ipotecar.
- Cadastrul realizează descrierea proprietăților imobiliare și reprezentarea lor în planul cadastral.
- Cartea funciară cuprinde descrierea proprietăților funciare, cu arătarea drepturilor reale imobiliare.
Prin imobil se înțelege una sau mai multe parcele alăturate, cu sau fără construcții, de pe teritoriul unei unități administrativ-teritoriale, indiferent de categoria de folosință, aparținând unui proprietar sau mai multor proprietari, în cazul coproprietății, care se identifică printr-un număr cadastral unic și se înscrie într-o carte funciară.
Entitățile de bază ale acestui sistem sunt parcela, construcția și proprietarul.
Prin parcelă se înțelege suprafața de teren cu o singură categorie de folosință.
Cadastrul se realizează pe sectoare cadastrale. Sectorul cadastral este unitatea de suprafață delimitată de elemente liniare stabile în timp - șosele, ape, canale, diguri, căi ferate etc. -, care cuprinde unul sau mai multe imobile alăturate.
Prin sistemul de cadastru și carte funciară se realizează:
a) identificarea, descrierea și înregistrarea în documentele cadastrale a imobilelor prin natura lor, măsurarea și reprezentarea acestora pe hărți și planuri cadastrale, precum și stocarea datelor pe suporturi informatice;
b) identificarea și înregistrarea proprietarilor, a altor deținători legali de imobile și a posesorilor;
c) furnizarea datelor necesare sistemului de impozite și taxe pentru stabilirea corectă a obligațiilor fiscale ale contribuabililor, solicitate de instituțiile abilitate.
Documentele tehnice ale cadastrului se întocmesc la nivelul Municipiului Arad pentru fiecare sector cadastral în parte și evidențiază situația reală constatată de o comisie care a desfășurat lucrările de specialitate. Documentele tehnice sunt:
a) planul cadastral;
b) registrul cadastral al imobilelor cuprinse în sectorul cadastral;
c) opisul alfabetic al proprietarilor imobilelor din sectorul cadastral.
Primaria va înștiința deținătorii imobilelor, prin afișare și prin alte mijloace de publicitate, cu privire la obligațiile pe care le au:
a) de a permite accesul specialiștilor să execute măsurătorile;
b) de a prezenta actele juridice referitoare la imobile;
c) de a identifica limitele imobilelor împreună cu echipele care realizează lucrările de specialitate.
Dacă deținătorii imobilelor nu se prezintă, identificarea limitelor se va face în lipsa acestora.
În acest context, se recomandă cetățenilor care au amânat până în prezent dezbaterile succesorale, să rezolve problema moștenirilor.
Biroul de presă
|