|
Primăria municipiului Arad a demarat procedura de achiziție publică pentru desemnarea consultantului proiectului, care va avea termen la sfarsitul acestei luni. Conform normelor de finanțare, consultanța are rolul de a monitoriza întreg procesul de implementare a proiectului, inclusiv de a participa la elaborarea documentatiei pentru proiectarea și achizitia sistemelor informatice.
|
Municipiul Arad este beneficiar al finanțării proiectulului Sistem informatic integrat de e-Guvernare pentru Primăria Municipiul Arad, în cadrul Programului Operațional Sectorial Creșterea Competitivității Economice (POS CCE), Axa prioritară III – Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru sectoarele privat și public, Domeniul Major de Intervenție 2 Dezvoltarea și Cresterea Eficienței Serviciilor Publice Electronice Moderne, Operațiunea 3.2.1 Susținerea implementării de soluții de e-guvernare și asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar. În data de 28 ianuarie 2010 a fost prezent la Arad ministrul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, dl.Valerian Vreme pentru semnarea contractului de finanțare, fiind demarate imediat procedurile pentru implementarea proiectului.
VALOAREA TOTALĂ A PROIECTULUI : 7.006.100 LEI
VALOAREA NERAMBURSABILĂ : 5.287.100 LEI
Sistemul integrat e-guvernare va crește nivelul și calitatea serviciilor oferite contribuabililor, atât la nivelul relaționării cu cetățenii cât și la nivelul eficienței activității din cadrul Primăriei. Proiectul are termen de finalizare 20 de luni, respectiv luna septembrie 2012.
Detalii despre proiect
Obiectivele proiectului:
- Imbunătațirea comunicării si colaborării cu contribuabilii pentru crearea unei satisfacții maxime ca răspuns la solicitările către Primărie
- Existența unor unelte IT pentru: managementul activităților și resurselor din Primărie, prelucrarea facilă a datelor și informațiilor existente in Primărie și facilitarea luării deciziilor
- Interconectarea tuturor sistemelor informatice din Primărie si automatizarea conexiunilor între ele
Structura proiectului:
Centrul Interactiv de Servicii
- Realizează comunicarea cu cetățenii prin unificarea mijloacelor de comunicare (scris, telefonic, e-mail, portal), prin crearea unei baze de date unice în care se înregistrează și gestionează dialogul
- Eficientizează și automatizează comunicarea electronică cu contribuabilii
- Implementează un management al cererilor de servicii către Primărie, inclusiv o evidență și o urmărire/raportare clară
- Extinde și integrează managementul reclamațiilor
Portalul Primăriei
- Reprezintă interfața între cetățean și sistemul informatic al Primăriei
- Realizează o parte din funcțiile de comunicare, de cereri de servicii, de reclamații, etc între contribuabil și Primărie
- Este unul dintre mediile de comunicare prin care se asigură transparența la nivel de Primărie, punând la dispoziție cetățenilor, în mod automat, date definite ca publice direct din sistemul informatic: Investiții, Bugete, Execuția Bugetară, Achiziții, etc
Sistemul de Procesare, Stocare si Analiză a Datelor
- Furnizează informații pentru Centrul Interactiv de Servicii și Portalul Primăriei
- Se constituie drept un instrument pentru toți angajații Primăriei pentru a introduce date, pentru a le prelucra, pentru a genera raportări, evidențe și analize, în toate ariile de activitate a Primăriei
- Factorii decizionali vor folosi rapoartele și analizele puse la dispoziție de către sistem pentru a lua decizii, pentru a controla activitatea, atât cea de comunicare cu cetățenii cât și cea internă
- Sistemul este centrat pe activitățile principale de Bugete, Investiții și Proiecte, Achiziții, având inclus și restul de activități de care este nevoie pentru a le gestiona pe acestea
- Va realiza interfațarea cu soluția de Document Management și soluția de Taxe și Impozite, existente în Primărie.
Biroul de presă
|