Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74014552
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA Ședinței extraordinare din data de 18.01.2022 Nr. 12.607/18.02.2022





R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
Ședinței extraordinare
din data de 18.01.2022
Nr. 12.607/18.02.2022


La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 18 ianuarie 2022, au fost prezenți 23 de consilieri până la punctul 2, din 23 în funcție. După plecarea doamnei consilier Vornicu Dorina, după votarea punctului 2, au rămas la ședință 22 de consilieri din 23 în funcție. Domnii consilieri: Galea Cristian-Aurel, Curcanu Dorian-Florin și Ilioni Florin și-au exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv prin platforma on-line de videoconferință Join Zoom Meeting.
Ședința a început la ora 13,34 și s-a încheiat la ora 14,08.
Ședința a fost condusă de către domnul viceprimar Ilie CHEȘA.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, domnul viceprimar Ilie Cheșa, dna Lilioara Stepanescu, Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect - șef, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dna Adriana Sobaru, șef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dl. Lucian Palcu, șef birou, Biroul Energetic, dna Mihaela Balaș, șef Serviciu Evidență și Administrare Domeniul Public, dna Claudia Ardelean, consilier juridic în cadrul aceluiași serviciu, dna Diana Haica, consilier, Compartimentul Administrația Școlilor, dl. Varjasi Kristian, referent, Cabinet Primar, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet Primar, dl. Răzvan Vermeșan, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Ervin Ivanov, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Emilia Solya, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Doris Micu, consilier, Compartimentul Asistență Juridică și Tehnică, dl. Marinel Blaj, referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dna Maria Fițiu, consilier, Serviciul Fond Locativ, dl. Lucian Sălăjan, consilier juridic, Biroul Cadastru Intravilan și Carte Funciară, dl. Corneliu Neamțiu, consilier, Compartimentul Guvernanță Corporativă, dl. Alexandru Popa, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier în cadrul aceluiași serviciu, Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Daniela Pădurean-Andreica, director executiv al Centrului Municipal de Cultură Arad, dl. Victor Ciulean, director general al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dna Marta Ujvărășanu, contabil șef – SC CET Hidrocarburi SA Arad,dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public Arad SA, dl. Nicolae Mehelean, director general al SC RECONS SA Arad;
- alți participanți: dna Hojda Leona, student practicant, dna Bejenari Sabina, student practicant;
- presa: Diana Duțu – „Aradon” și „Jurnal Arădean”, Raluca Medelean – „Special Arad”, Tomas Gagyi - „Special Arad.ro”, Livia Pădureț – „Glasul Aradului”, Ciprian Vlad Sârb – „Arădeanul.Info”, Claudia Gavra – „Arq”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea pe site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 14.01.2022, a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 92/14.01.2022, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați, a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 14.01.2022, a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 14.01.2022, în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
Proiectul de hotărâre de la nr. 8, introdus suplimentar pe ordinea de zi, a fost comunicat în data de 17.01.2022. Avizele comisiilor de specialitate pentru acest proiect s-au obținut înaintea ședinței, în ziua de 18.01.2022.
În cadrul acestei ședințe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Bun. Atunci aș propune să începem cu ședința extraordinară. Față de ordinea de zi, sunt propuneri, întrebări, nelămuriri? Florine, tu ai zis că ai!
Dl. Mariș F: - Bună-ziua! Dacă-mi permiteți, aș dori să scoatem de pe ordinea de zi punctul nr.3.
Dl. primar: - Deci, la mine au ajuns discuțiile referitor la punctul 3, că ar exista vreun risc ca locuințele de serviciu să poată fi vândute. El nu există, dar pentru a înlătura orice dubiu, eu nu am nimic împotrivă, dumneavoastră veți vota, cu rugămintea ca, până la următoarea ședință, voi ruga de la Patrimoniu să ne scoată cadrul legal pentru ca să poate fi lumea lămurită că astfel de locuințe au un regim special și nu pot fi vândute și să revenim cu proiectul la dumneavoastră, deoarece în momentul de față, Primăria nu încasează niciun leu, fiind goale și cheltuie, plătind întreținerea și cel mai bine este să fie folosite și chiriașul să-și asume și chiria și cheltuiala. Voi solicita Patrimoniului partea legală pentru a fi dumneavoastră în cunoștință de cauză și a nu exista nicio suspiciune. Mulțumesc frumos! Da! Supun la vot retragerea punctului 3 al ordinii de zi. Cine este pentru? Este propunerea unui consilier și, prin urmare, supun la vot propunerea domnului consilier de a scoate de pe ordinea de zi. Eu sunt lămurit, ca inițiator, că de aceea l-am inițiat. Supun la vot propunerea de retragere a punctului 3 de pe ordinea de zi.
Cine este pentru? 15 voturi pentru, 8 abțineri (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer,
dl. Curcanu, dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C., dl. Bognar) – 23 consilieri prezenți.
Dl. primar: - Bun. Deci, toată lumea pentru retragere, mai puțin 7 și o abținere, da?
Dl. Cheșa I: - USR-PLUS se abține și domnul Bognar.
Dl. primar: - Bun. Mulțumesc frumos! Atunci, supun votului dumneavoastră toată ordinea de zi, mai puțin punctul 3:
Ordine de zi:

1. Proiect de hotărâre nr. 16/2022, ediția 1, revizia 1 privind aprobarea vânzării prin licitație publică deschisă a imobilelor înscrise în CF nr. 357282 și CF nr. 307560 Arad, imobile proprietate privată a Municipiului Arad – inițiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 18/2022 cu privire la modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 564/2021 privind aprobarea închirierii prin licitație publică a imobilului cu destinația de unitate medicală, situat în Arad, str. Dr. Cornel Radu nr. 1, proprietate publică a Municipiului Arad – inițiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre nr. 19/2022 privind aprobarea repartizării unor locuințe de serviciu - inițiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre nr. 20/2022 privind modificarea articolului 1 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 542/2021 cu privire la aprobarea documentației cadastrale de prima înscriere în domeniul public al Municipiului Arad a unor imobile situate în Zona Str. Posada – inițiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre nr. 546/2021 privind aprobarea documentației de urbanism „Întocmire P.U.Z. și R.L.U – Zona de producție și depozitare”, extravilan, Municipiul Arad, C.F. nr. 326999 – Arad, județul Arad, S.C. Accendis Trading S.R.L. – inițiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre nr. 21/2022 privind aprobarea încheierii Actului adițional nr. 6 la Contractul de concesiune a Serviciului de iluminat public din Municipiul Arad nr. 68575/01.11.2013 – inițiativa primarului.
7. Corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad.
8. Proiect de hotărâre nr. 22 /2022, pentru aprobarea acordării în avans a ajutorului cu titlu de subvenții pentru acoperirea diferenței de preț și tarif la energia termică livrată populației către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad – inițiativa primarului – introdus suplimentar pe ordinea de zi
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 22 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulțumesc frumos! Domnule președinte, vă rog!
Dl. Cheșa I: - Mulțumesc!
1
Proiect de hotărâre nr. 16/2022, ediția 1, revizia 1 privind aprobarea vânzării prin licitație publică deschisă a imobilelor înscrise în CF nr. 357282 și CF nr. 307560 Arad, imobile proprietate privată a Municipiului Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot.
Dna Naaji A: - Am un amendament aici.
Dl. Cheșa I: - Da. Vă rog!
Dna Naaji A: - În amendament, propunem completarea proiectului de hotărâre privind aprobarea vânzării prin licitație publică deschisă a imobilelor înscrise în CF nr. 357282 și CF nr. 307560 Arad, imobile proprietate privată a Municipiului Arad, anexa 5 – „Contract de vânzare”, cu un nou alineat, care va avea următorul conținut: „Subscrisa, vânzătoare, precizăm că imobilul înscris în C.F. nr…, nr. cadastru …, „, urmează să fie completat, „…este subtraversat de către o rețea de utilități, respectiv rețele de canalizare menajeră, canalizare pluvială, conductă de apă potabilă, care alimentează gospodăria de zonă - ZIA Sud și o arteră de apă potabilă, care face legătura între Zona Industrială Sud-Zădăreni și cartierul Aradul Nou, zona străzii Constituției, precum și rețele electrice de distribuție, constând într-o rețea electrică de 20 de kw în cablul de 20 kV, care traversează zona de interes ca urmare, noi, părțile stabilim constituirea unui drept de uz și servitute de trecere asupra terenului pentru accesul Municipiului Arad și al deținătorilor de capacități rețele și utilități, rețelele ante menționate pe toată durata existenței capacităților energetice și a celorlalte rețele de utilități pentru toate cazurile de intervenție, inclusiv în vederea înlocuirii acestora.
Subscrisa/subsemnatul cumpărător, constitui, în temeiul articolului 755 Cod Civil, cu titlu gratuit, un drept de servitute de trecere continuu, perpetuu, aparent, neîntrerupt și permanent, cu piciorul și autovehicule asupra terenului descris mai sus în favoarea mea și a unui drept de uz, în condițiile articolului nr. 749 Cod Civil a deținătorilor de rețele, capacități de utilități. Noi, părțile, precizăm că în vederea constituirii dreptului de uz și de servitute asupra imobilului s-a obținut certificatul de urbanism nr._, eliberat de către Primăria Municipiului Arad, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, cu modificările și completările ulterioare.„ Mulțumesc!
Dl. primar: - Dacă-mi permiteți, aș vrea să fac câteva precizări, înainte de votul dumneavoastră, pentru că am văzut și unele ieșiri publice. Este vorba de două bucăți de teren, care sunt enclave, identificate, să spunem, în Zona Industrială Zădăreni, la care nu au, Primăria nu are acces. Unul din terenuri fiind mai puțin atractiv pentru că este în apropierea căii ferate și cu mai multe condiționări, unul, să spunem, puțin mai fără sarcini. Între timp, au mai descoperit, că de aceea au venit cu amendamentul, că mai sunt și ceva rețele pe acolo și o eventuală vânzare ar trebui să fie grevată de acele rețele. Într-adevăr, o firmă, un om de afaceri a venit să ne propună un schimb, el având acces la aceste terenuri și n-am fost de acord, n-am venit în fața dumneavoastră cu niciun schimb, pentru că nu mi s-a părut suficient de transparent, ci cu o licitație, pentru că mai sunt și alți proprietari în jurul acelor enclave, care ar avea acces la ele și care, după informațiile noastre, unele găsite în arhivă, chiar în scris, ar fi interesați de achiziționare. Și pentru că ele nu aduc niciun beneficiu municipalității, în momentul de față, în schimb, o concurență între mai mulți doritori ar crește prețul, am venit cu propunerea aceasta, de licitație publică transparentă și fără niciun fel de dubii. Dacă dumneavoastră considerați să se vândă, se vând, dacă nu, rămân cu statutul pe care îl au în momentul de față, de două enclave înconjurate de două proprietăți private. Vă mulțumesc frumos!
Dl. Vlad C: - Domnule președinte, se poate?
Dl. Cheșa I: - Da. Vă rog, domnule profesor!
Dl. Vlad C: - Da.
Dl. Cheșa I: - Mă scuzați, îmi venea să vă spun domnul Curcanu, aveți tăblița domnului Curcanu, întoarceți-o, că nu sunt puse bine!
Dl. primar: - Placa, tabla cu numele este al domnului Curcanu, dar nu este o problemă, că, mă rog, locul este cam același.
Dl. Vlad C: - Da, oarecum! Din moment ce interlocutorul este același și numai așa se poate vorbi cu el, clar că dialogul este același! Dar nu este o problemă, că este colegul meu și…nu avem aceeași freză, este adevărat. Dar în rest…
Dl. Cheșa I: - Te rog!
Dl. Vlad C: - Faptul că două terenuri sunt enclave, nu este neapărat valabil că nu avem acces. Din câte știu eu, dacă ai o proprietate, ceilalți proprietari sunt obligați să-ți dea acces la proprietatea respectivă. Trecând peste aspectul acesta, vă rog frumos să mă lăsați să vă citesc din Raportul de Evaluare ANEVAR pentru aceste două terenuri - „Raportul urmărește o analiză cât mai complexă a proprietății, având ca scop estimarea valorii de piață a proprietății în vederea transferului de proprietate prin schimb. Pentru orice alt scop, proprietatea poate avea o altă valoare”. Raportul este din 15.02.2020. Deci presupunem că piața nu s-a schimbat până atunci și aș vrea să înțeleg de ce am acceptat pentru un teren, pe care vrem să-l vindem, un raport făcut pentru un transfer de proprietate prin schimb? Unu la mână și doi la mână – Înțeleg sau nu vreau să înțeleg că există așa o tendință generală de a vinde bucăți din Arad și de a pierde din proprietatea municipiului în ultimul an, cred că s-au trecut pe aici vreo trei sau patru proprietăți care, într-adevăr, au fost schimbate, că n-au fost vândute, cu alte instituții, fără ca Aradul să aibă un câștig major sau un câștig relativ ok din aceste schimburi. Vorbim de terenul de la aeroport, care nici până acum n-a început nimeni să facă vreun proiect pe el, școala din Gai, pe care am transferat-o Consiliului Județean și așa mai departe. Deci, un om gospodar, când nu are bani, vinde sau înstrăinează proprietăți! Noi suntem atâta de săraci de trebuie să vindem bucăți din Arad? Motiv pentru care USR-ul este împotriva acestui proiect! Vă mulțumesc!
Dl. primar: - Bun. Doar o scurtă precizare – valoarea unui imobil, fie că este vorba să faci un schimb, fie că este vorba să-l vinzi, ea este aceeași. Și când am făcut noi schimburi întotdeauna ANEVAR a luat valorile pe care le-ai fi dat și la vânzare. Ca să dai, ce primești, să aibă cel puțin aceeași valoare care se dă. Doi la mână, noi nu ne-am propus să vindem Aradul, așa cum ați spus.
Dl. Vlad C: - Bucăți, mă scuzați, bucăți!
Dl. primar: - …pe bucăți, bucățele. Acolo este vorba, v-am spus, de două enclave, într-o zonă industrială, în totalitate privată și asta a fost propunerea noastră! Dacă nu doriți să se vândă, mai avem varianta să putem încerca dacă, tot la fel, doriți dumneavoastră să le scoatem la licitație publică pentru concesiune și, la fel, venim în fața Consiliului sau să stăm pasivi și să nu facem nimic, să le lăsăm acolo! Cum considerați dumneavoastră! Nu este o problemă, fiind proiect, îl punem la vot, trece, se licitează, nu trece, pot să încerc să vin în fața dumneavoastră și cu propunere de concesiune și să vedem cum este dorința, nu este niciun fel de problemă, este transparentă oricare dintre proceduri, dar nici într-un caz cele de înțelegere cu schimb sau altele!
Dl. Vlad C: - Cere mâncare terenul acela sau ne stă pe piept? Sau de ce trebuie să scăpăm de el? Nu înțeleg! De ce trebuie să scăpăm de el? Nu înțeleg, nu poate să vină la un moment dat un investitor să-l ceară, să ridice ceva pe el?
Dl. primar: - Ba da, tocmai că firmele din zonă, care au acces la ele, am înțeles că ar dori să se dezvolte. Totul este privat acolo! Și ce a avut Primăria pe vremuri, ca să facă zonă industrială, l-a scos la licitație și l-a vândut, tocmai că sunt solicitate. Dacă nu doriți să se dezvolte acolo și ele să rămână goale, rămân goale. Este decizia dumneavoastră, dar noi, ca să le putem oferi, nu putem decât transparent, prin licitație și nu avem decât varianta fie vânzarea terenului, fie o altă formă de drepturi reale: superficie, concesiune, aici ne spun juriștii, nu știu altă metodă sau altă soluție, dacă dumneavoastră o știți, cu tot dragul!
Dl. Cheșa I: - Mulțumim! Imediat, domnule Bognar! Eu înțeleg că domnul profesor Codrin nu înțelege termenul de „zonă industrială”. Luați și studiați puțin! „Zonă industrială”, domnule profesor! Aș solicita la Patrimoniu să-i explice domnului consilier Codrin, de la USR, prețul ! Pentru că făcea o referință la preț! Dacă este cineva de la Patrimoniu, vă rog!
Dl. Vlad C: - N-am făcut nicio referință la preț!
Dl. Cheșa I: - N-ați făcut?
Dl. Vlad C: - Nu! Am făcut la valoare!
Dl. Cheșa I: - Ok. Perfect! Să studiați, atunci, „zona industrială” în DEX!
Dl. Vlad C: - Știu ce este! Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Domnule Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Aș vrea să întreb în Strategia Municipiului Arad cum este prevăzută problematica acestor terenuri? Că sunt anumite situații în care au fost terenuri agricole și efectiv, la un moment dat s-au retrocedat, mă rog, și în anumite situații, chiar nu proprietarul a primit, ci alții. Dar, mă rog, s-au creat anumite zone care erau prevăzute să fie destinate, conform PUG - ului, pe care deocamdată nu-l avem, dar cu o anumită destinație, în Strategia de Dezvoltare Urbană, în PUG, care este destinația acestui teren?
Dl. Cheșa I: - Da. Doamna Stepanescu, vă rog!
Dna Stepanescu L: - Terenurile provin, într-adevăr, din zona terenurilor agricole, au făcut, până la un punct, obiectul legilor fondului funciar, dar prin Hotărârea nr. 59/2005 s-a aprobat Planul Urbanistic Zonal – Industrie nepoluantă, comerț și servicii în Zona Industrială Sud. Deci, zona industrială a fost definitivată pe baza acestui Plan Urbanistic Zonal. În prezent, destinația acestor terenuri este de industrie nepoluantă, comerț depozitare și servicii.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot amendamentul referitor la proiectul de hotărâre nr. 16/2022.
Cine este pentru? 16 voturi pentru, 7 abțineri (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Costea,
dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Vlad C) – 23 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim. Supun la vot Proiectul de hotărâre nr. 16/2022, în ansamblu.
Cine este pentru? 14 voturi pentru, 2 abțineri (dl. Galea și dna Vornicu), 7 împotrivă
(dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Costea, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Vlad C)
- 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 23 a Consiliului Local al Municipiului Arad, cu privire la respingerea proiectuluiu de hotărâre nr. 16/2022.
Dl. primar: - Bun. N-a trecut pentru că era nevoie de două treimi.
Dna Stepanescu L: - Ca urmare, nu mai are rost să se supună la vot secret reprezentanții în comisie.
Dl. Cheșa I: - Da. Mulțumim! Trecem la punctul 2

2
Proiect de hotărâre nr. 18/2022 cu privire la modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 564/2021 privind aprobarea închirierii prin licitație publică a imobilului cu destinația de unitate medicală, situat în Arad,
str. Dr. Cornel Radu nr. 1, proprietate publică a Municipiului Arad
– inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Avem un amendament. Vă rog, doamna Săbău, acum am văzut, vă rog!
Dna Săbău D: - Da, domnule președinte – am făcut un amendament referitor la „perioada de închiriere, care să fie limitată strict la 5 ani”. Da, având în vedere cuantumul chiriei, care este destul de mic și mai ales că în contract nu este specificată nicio actualizare…
Dl. primar: - Nu faceți afirmații incorecte ! Chiria va rezulta în urma unei licitații, a unei concurențe.
Dna Săbău D: - Prețul de pornire a licitației …
Dl. primar: - Este dat de către cei care au făcut studiile ANEVAR. Doi la mână – în urma licitației va rezulta, sunt convins, cu totul și cu totul alt preț! Trei la mână – același amendament l-ați mai avut și cu altă ocazie și a căzut și v-am spus și atunci, dacă dumneavoastră ați fi avut vreun investitor, să veniți cu aparatură de milioane de euro, cu o cheltuială foarte mare pentru amplasarea lor, v-ar conveni ca după cinci ani de zile să vă spună să vi le luați, cineva? Să nu aveți o certitudine că este o investiție, nici măcar nu se amortizează investiția, în câțiva ani de zile! Despre asta este vorba, dacă ne dorim să…
Dna Săbău D: - Domnule primar, să ne gândim la un activ al municipiului Arad, ca un bun gospodar!
Dl. primar: - Păi, tocmai, cred că pentru că sunt un bun gospodar l-am scos la licitație, nu ceea ce s-a întâmplat cu peste 20 de ani în urmă, când s-au prelungit contractele așa, în mod direct!
Dna Săbău D: - Și-l lăsăm pe 20 de ani, cu o chirie…
Dl. primar: - Dar încă o dată, de unde știți dumneavoastră cât este chiria? Sau știți mai multe decât știm noi?
Dna Săbău D: - Am spus de prețul de pornire al licitației!
Dl. primar: - Ați spus chiria! Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Dați citire amendamentului? Că nu am înțeles!
Dna Săbău D: - Am făcut referire la durata de închiriere – este cu începere de la data predării imobilului către chiriași, pe o perioadă de 5 ani!
Dl. Cheșa I: - Da. Supun la vot amendamentul grupului USR.
Cine este pentru? 7 voturi pentru (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu,
dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C), 16 abțineri – 23 consilieri prezenți.
Dl. Bognar L: - O să vă rog…
Dl. Cheșa I: - Vă rog, domnule Bognar, mă scuzați!
Dl. Bognar L: - Fiind vorba de o clădire care are o destinație medicală, mă rog, care servește sănătatea arădenilor, într-adevăr, noi am elaborat la un moment dat o strategie de sănătate și ar trebui să vedem în contextul în care ne gândim că această clădire are o destinație de a asigura serviciul de sănătate, normal că în această privință ar trebui să vedem cum se va gândi în strategie, în continuare, aceste locuri care au o destinație de a asigura serviciul de sănătate pentru populație și în acest sens ar trebui să ne gândim cum luăm deciziile noastre.
Dl. primar: - Da. Eu vă spun că am cerut celor de la Patrimoniu să gândească toată procedura, astfel încât să se mențină destinația medicală sută la sută. Să nu ne trezim, nu știu, am dat un exemplu extrem acum, să nu se vândă second hand acolo sau altceva, deci el își păstrează ceea ce știm cu toții, în Arad, de când este acolo, nu am termenii medicali, ce se întâmplă în respectivul spațiu, dar este doar strict pentru așa ceva.
Dl. Cheșa I: - Da. Mulțumim. Supun la vot Proiectul nr. 18/2022
Dl. Vlad C: - Vă rog, domnule președinte, o secundă…
Dl. Cheșa I: - Vă rog!
Dl. Vlad C: - Mai există un amendament, tot al grupului nostru, dar îl vom retrage, că în urma discuțiilor putem să completăm un articol din contract, pentru a evita problemele pe care amendamentul respectiv le ridica. Deci, amendamentul care este aici, în Contract, la „Drepturi și obligații”, articolul 6 litera c) spune: „să subînchirieze spații doar pentru furnizarea de servicii medicale, cabinete medicale individuale ale medicilor;” iar noi venim cu completarea: „…care au o relație contractuală cu operatorul de servicii medicale”. Am discutat aici cu cineva și a spus că sunt de acord.
Dl. Cheșa I: - Eu nu am înțeles! Îl retrageți, să înțeleg?
Dl. Vlad C: - Deci, nu! Retragem amendamentul pe care l-ați propus în comisie!
Dl. Cheșa I: - Lăsați-mă să citesc proiectul! Ați retras amendamentul, domnule consilier!
Dl. Vlad C: - Da. Și fac alt amendament pentru acest proiect!
Dl. Cheșa I: - Alt amendament?
Dl. Vlad C: - Da. Pe care îl propun acum. Pentru retragerea respectivului amendament, am convenit să depun un alt text.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot amendamentul domnului Codrin Dacian Vlad. `
Cine este pentru? 7 voturi pentru (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu,
dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C), 16 abțineri – 23 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot întregul proiect nr. 18/2022
Cine este pentru? 16 voturi pentru, 7abțineri (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer,
dl. Curcanu, dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C) – 23 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 24 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dna Stepanescu L: - Numai o clipă, la „abțineri”, doar domnul Stana? Tot grupul USR? Ok.
(n.n. a ieșit din sală doamna Vornicu – 22 consilieri prezenți în sală din acest moment) .
Dl. Cheșa I: - Domnule Curcanu, sunteți?
Dl. Curcanu D: - Da. Sunt!
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
3
Proiect de hotărâre nr. 19/2022 privind aprobarea repartizării unor locuințe de serviciu - inițiativa primarului
Retras de pe ordinea de zi.
4
Proiect de hotărâre nr. 20/2022 privind modificarea articolului 1 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 542/2021 cu privire la aprobarea documentației cadastrale de prima înscriere în domeniul public al Municipiului Arad a unor imobile situate în Zona Str. Posada – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți în sală (dna Vornicu a plecat).
S-a adoptat Hotărârea nr. 25 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
5
Proiect de hotărâre nr. 546/2021 privind aprobarea documentației de urbanism „Întocmire P.U.Z. și R.L.U – Zona de producție și depozitare”, extravilan, Municipiul Arad, C.F. nr. 326999 – Arad, județul Arad, S.C. Accendis Trading S.R.L. – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenți.
S-a adoptat Hotărârea nr. 26 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim frumos!
6
Proiect de hotărâre nr. 21/2022 privind aprobarea încheierii Actului adițional nr. 6 la Contractul de concesiune a Serviciului de iluminat public din Municipiul Arad nr. 68575/01.11.2013 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Acesta iarăși este bradul de plastic? Iar luăm brad de plastic?
Dl. Cheșa I: - Domnule Costea, ați solicitat…, nu v-am dat cuvântul! Așa vorbesc elevii la dumneavoastră la școală ?
Dl. Vlad C: - Poftim?
Dl. Cheșa I: - Eu conduc ședința! Dumneavoastră sunteți un consilier, vă dau cuvântul, apoi vorbiți! Așa îi învățați pe elevii dumneavoastră?
Dl. Vlad C: - Da, numai că erați acolo cu capul în hârtii!
Dl. Cheșa I: - Nu vorbiți! Sunteți profesor!
Dl. Vlad C: - De aceea vorbesc, că sunt profesor!
Dl. Cheșa I: - Domnule Costea, vă rog!
Dl. Costea I: - În cadrul comisiei, am cerut aparatului de specialitate, dacă poate, să ne ofere un calcul la amprenta de carbon al acestui brad de plastic, de Crăciun, ținând cont că un brad artificial, de doi metri, are 40 de kg amprentă de carbon, în așa fel încât și domnul primar a spus și data trecută, când a fost acest proiect de hotărâre, că va salva de la tăiere nenumărați brazi, acești nenumărați brazi care vor rămâne în pădure vor contribui la reducerea amprentei de carbon. Acest brad va crește amprenta de carbon și dacă se poate, dacă există, de la firma producătoare, amprenta de carbon a acestui brad de 100.000 de euro?
Dl. primar: - Acum lucrează, când află din ce material, din ce substanțe, care este producătorul și toate acelea, vă comunică.
Dl. Vlad C: - Numai prima dată explică-le ce înseamnă amprentă de carbon !
Dl. Cheșa I: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru? 14 voturi pentru, 8 abțineri (dl. Galea, dl. Cheșa, dl. Stana, dl. Mayer, dl. Curcanu, dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C) - 22 consilieri prezenți.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim frumos!
7
Corespondență adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
S-a luat la cunoștință.
8
Proiect de hotărâre nr. 22 /2022, pentru aprobarea acordării în avans a ajutorului cu titlu de subvenții pentru acoperirea diferenței de preț și tarif la energia termică livrată populației către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Da, vă rog, domnule Stana!
Dl. Stana F: - Aș vrea să scot în evidență două aspecte – acum două săptămâni, cel puțin cred că pe amândouă le-am ridicat, nu avem un plan concret de remediere pe termen mediu și lung a situației, tot ceea ce se întâmplă este să se ceară bani pentru subvenționarea termoficării. Din păcate, banii aceștia, așa cum știți, ne costă partea de dezvoltare și de investiții a municipiului. Referitor la situația C.E.T. Hidrocarburi aș vrea să atrag atenția Consiliului Local că se înrăutățește, în ciuda acestor alocări substanțiale, că, la finele lunii decembrie, avea 46 de milioane de lei datorii, undeva la jumătate din ceea ce avea C.E.T. Arad, atunci când a intrat în insolvență, știm care este povestea cu C.E.T. Arad, nu cred că ne dorim ca și C.E.T. Hidrocarburi să-i calce pe urme. Un alt aspect este cel referitor la prețul gazului, care a fost luat în calcul la valoarea de 815 lei, atunci când s-a dimensionat costul gigacaloriei și implicit al subvenției, iar acum este substanțial mai mic. Și am rugămintea și pe partea de strategie a unui plan de soluționare, să veniți cu o propunere sau să deschideți niște discuții și pe cea de evaluare a unui nou preț, având în vedere ce se întâmplă cu costul gazului, poate nu acum, dar în viitorul imediat. Mulțumesc!
Dl. Cheșa I: - Domnule Stana, de peste un an de zile aveți același text, aceleași propoziții, aveți vreo propunere concretă?
Dl. Stana F: - Nu pot să am alt text, având în vedere că nu s-au schimbat circumstanțele.
Dl. Cheșa I: - Nu, nu! Eu vă repet întrebarea, domnule Stana, vă repet întrebarea, aveți vreo propunere concretă? Aveți vreo sursă de finanțare? Că știu că v-a mai repetat și domnul primar și …! Dacă aveți, vă rog să veniți! Vă așteptăm cu drag!
Dl. Stana F: - Dumneavoastră nu aveți nicio soluție?
Dl. Cheșa I: - Dumneavoastră vă repetați același text, cred că-l aveți scris acolo în laptop-ul dumneavoastră…
Dl. Stana F: - Așa cum ați auzit, eu nu fac parte din executiv…
Dl. Cheșa I: - Domnule consilier, mă repet - aveți o propunere concretă?
Dl. Vlad C: - Nu vă puteți repeta, domnule Cheșa! „Repet”! Fără „Mă” !
Dl. Cheșa I: - Domnule profesor, nu vorbiți peste! Învățați la școală lucrul acesta!
Dl. Vlad C: – Dumneavoastră învățați să vorbiți corect ! Florin, te rog spune-i că este în subordinea dumnealui C.E.T. - ul, nu tu trebuie să-i dai soluții!
Dl. Stana F: - Dacă domnul Cheșa dorește soluții care ar trebui implementate…
Dl. primar: - Dacă-mi permiteți…
Dl. Stana F: - Aș dori să vă răspund, dacă doriți…
Dl. primar: - Dacă-mi permiteți, ca să închidem într-o notă optimistă, astăzi ați votat nu ajutor pentru CET, ci subvenția pe care și-a asumat-o Consiliul Local pentru cetățeni, ca să nu resimtă prețul exagerat de mare datorită prețului exagerat de mare la gaz care, într-adevăr, așa cum ați spus, a fost și opt sute și cinci sute și șase sute, oricum, cel mai mic a fost de șase, șapte ori decât l-am avut în februarie anul trecut. Adică, de la 80 de lei la peste 400, 500 de lei. Asta este realitatea și haideți să nu ne mai certăm pe subiectul acesta ! Nici într-un caz nu este vina nici a românului, nici a Consiliului Local, prețul la gaz. Sunt decizii de alt nivel și noi nu le putem influența. Frustrarea noastră mare de aici vine, că sunt decizii pe care noi nu le putem influența în acest moment. Așa este perioada aceasta! Sperăm să trecem cu bine de iarna aceasta, după care, în mod serios, să luăm o decizie referitor la ce se întâmplă cu acest sistem centralizat, pentru că, până la urmă, decizia, indiferent de cine, ce propune și când propune va fi luată în Consiliul Local, deoarece conform prevederilor legale, societatea nu este nici în subordinea primarului, nici a viceprimarului, ci a Consiliului Local. Asta nu că aruncăm pisica dintr-o parte în alta, că ne preocupă și toți ne dorim să avem o soluție cât mai în regulă, cu o presiune cât mai mică pe bugetul Primăriei și cu un preț cât mai bun pentru arădeni, pentru noi, toți. De aceea v-aș ruga să încercăm să nu mai discutăm cu patimă acest subiect, ci să punem cu toții buna noastră credință, să trecem peste perioada aceasta grea. Vă mulțumesc frumos!
Dl. Stana F: - Îmi permiteți să-i răspund domnului primar?
Dl. Cheșa I: - Mai sunt intervenții, vă rog? Da. Supun la vot…
Dl. Stana F: - Vă rog să-mi permiteți să-i răspund, având în vedere că mi-a fost adresată o întrebare!
Dl. Cheșa I: - Nu pot să vă permit, scrie clar în Regulament că nu mai puteți vorbi după intervenția domnului primar!
Dl. Stana F: - Domnule viceprimar, conform Regulamentului trebuie să-mi permiteți să-i răspund!
Dl. Cheșa I:-Tot conform Regulamentului v-au expirat cele două minute din Regulament!
Dl. Stana F: - Vă rog să citiți articolul din Regulament referitor la cele două minute!
…Domnule viceprimar, vă rog să mă lăsați să-i răspund!
Dl. Buruc C: - Domnule Stana, duceți în derizoriu acest Consiliu! Mai terminați cu circul acesta!
Dl. Stana F: - Doamna secretar, vă rog frumos să-mi spuneți articolul din Regulament, care limitează intervenția la două minute!
Dl. Cheșa I: - Aveți vreo propunere pentru CET, să înțeleg?
Dl. primar: - Haideți să încetăm!Vă dă și din Regulament, stați liniștit! Au fost cinci minute, nu două, de când am vorbit!
Dna Stepanescu L: - De regulă, timpul acordat unei intervenții este de aproximativ 30 de secunde, iar în condițiile în care un consilier propune și susține amendamente, timpul alocat intervenției sale este de un minut pentru fiecare amendament.
Dl. Cheșa I: - Facem o excepție. Domnule Stana, vă rog frumos!
Dl. Stana F: - Dacă se adresează întrebări, am dreptul să răspund?
Dna Stepanescu L: - Dacă se face referire la persoana consilierului are drept la replică.
Dl. Stana F: - Cred că domnul președinte mi s-a adresat nominal!
Dl. Cheșa I: - Da. Vă rog!
Dl. Stana F: - Mulțumesc frumos! În consecință, am să vă și răspund. Pentru început, ar trebui ca cei de la CET Hidrocarburi să-și gestioneze mai bine banii, să-și recupereze creanțele pe care le au de încasat. Pe de altă parte, administrația ar trebui să vadă care sunt direcțiile în care se mai poate face ceva, în ceea ce privește termoficarea și unde nu, ca să avem cu toții liniște că votăm ceea ce ar putea să salveze termoficarea și nu aruncăm banii pe foc…
Dl. Cheșa I: - Vă rog!
Dl. Stana F: - Nu vă supărați, închei cu asta – mi se pare, nu găsesc o explicație pentru faptul că alocăm bani substanțiali, iar situația CET-ului se înrăutățește. Asta nu pot să înțeleg, acest Consiliu și bugetul local și orașul dau bani, cât a cerut CET-ul, au dat!
Dl. primar: - Domnule consilier, sunteți într-o eroare! Îmi pare rău că lungim atât discuția! În această perioadă foarte, foarte dificilă, Primăria nu a dat bani CET-ului! Îi plătim direct, conform legii, în cont escrow, de unde se cumpără gazul. Nici nu punem mâna pe ei! S-a schimbat legea de câțiva ani de zile tocmai din acest motiv, că în țară, de-a lungul timpului, intrau în conturile companiei și făceau altceva cu ei. Acum se plătesc strict gazele/Megawat! Se discută aproape zilnic cu ei, se caută prețurile cele mai mici, deci chiar n-au, din punctul acesta de vedere, nicio problemă! Suntem, cum se spune, „cu ochii ca pe butelie”, tot timpul, pe prețul la gaz și cum găsim să-l plătim cât mai bine. Deci, nu intră la companie. Da, situația este foarte proastă…
Dl. Stana F: - Deci, să înțeleg că le trebuie mai mulți bani, ca să-și rezolve și datoriile? Datoriile cresc de la lună la lună!
Dl. primar: - Haideți să închidem! Nu, pe cuvânt!
Dl. Stana F: - Datoriile cresc în timp ce gazul este cu plata în avans! De unde apar acele datorii?
Dl. primar: - Pentru că gazul trebuie plătit în avans altfel nu ni-l livrează nimeni! Dacă dumneavoastră, vă rog încă o dată, veniți cu o ofertă de gaz și spuneți-ne, „uite, am la prețul acesta”! Și dacă era ca anul trecut, plata la 30 sau la 45 de zile, timp în care C.E.T.- ul încasează de la cetățeni și de la instituții și recuperează banii și plătește factura de gaz, așa cum ne-o plătim toți acasă, la un interval de.., după ce am consumat, dincoace nu este așa în acest an! Și nu din vina dumneavoastră sau a noastră! Aia am spus. Nu a dorit nimeni să fie așa și nu ne folosește la nimic acum să găsim vinovații: europeni, ruși sau de unde, Doamne iartă-mă!, toată lumea dă vina, ba pe unii, ba pe alții. Noi trebuie să trecem mai o lună și ceva cel puțin! Asta este realitatea, dacă suntem cu picioarele pe pământ. Dacă nu, puteți să votați, nu se mai dă, nu se mai închide, dar nu avem soluții alternative, că dacă aveam aplicam de mult. Atâta matematică și noi, oricare de aici, că ne afectează bugetul, că ne afectează alte investiții. Deja ne afectează cash-flow - ul. Acum aprobăm, dar dacă nu intră banii din taxe, din impozite și din altele degeaba îi avem, că-i avem pe hârtie, iar ei or să ne ceară banii în cont, altfel închid robinetul! Mulțumesc pentru înțelegere!
Dl. Cheșa I: - Domnule Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Am mai discutat și am făcut propuneri să avem o întâlnire, nu în plen, ci acolo unde, într-adevăr, putem să ne pregătim în ceea ce privește perspectiva situației energetice din Arad, avem strategii, am votat mai multe strategii în timpul anului, pe care trebuie să le actualizăm, așa cum avem nevoie de o strategie națională vis a vis de problemele acestea esențiale în ceea ce privește alimentarea cu energie termică a populației. Propun, mă rog, într-o ședință de comisie reunită sau chiar special, pentru CET, să avem o întâlnire în care putem dezbate, nu când venim la ședință de consiliu, într-adevăr, nu numai această problemă, dar să primim și material în acest sens.
Dl. Cheșa I: - Eu sunt de acord! Mai sunt intervenții? Supun la vot Proiectul de hotărâre nr. 22/2022. Cine este pentru?
14 voturi pentru, 7 abțineri (dl. Chifa, dl. Stana, dl. Mayer, dl Curcanu, dl. Costea, dna Săbău, dl. Vlad C) și 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariș)
– 22 consilieri prezenți în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 28 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheșa I: - Mulțumim frumos! Avem corespondență adresată Consiliului Local.
Dna Stepanescu L: - La proiectul acesta sunt 14 voturi pentru, 7 abțineri, 1 consilier nu participă la vot, iar la proiectul precedent sunt 14 voturi pentru și 8 abțineri .
Dl. primar: - Mulțumim încă o dată pentru efort, reiterez ceea ce am spus că o să apelăm la dumneavoastră să fiți prezenți în 28. Anunțăm din timp, funcție de ora la care va fi ședința. Dacă mai avem ceva proiecte până atunci ne întâlnim mai repede, le votăm pe acelea și rămânem on line, în direct cu situația de la licitație pentru a tranșa problema imobilului de pe strada Ștefan Cicio Pop. Vă mulțumim frumos! O după- masă plăcută!
(n.n. Sedința s-a încheiat la ora 14,08).
Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituția Prefectului-Județul Arad
1 ex. Dosar ședințã CLMA 18.01.2021, extraordinară





[Vizualizare PDF]  [Continuare]  

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
25




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved