PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
Ședinței extraordinare
din data de 21.10.2021
Nr.82.912/28.10.2021
R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
Ședinței extraordinare
din data de 21.10.2021
Nr.82.912/28.10.2021
La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 21 octombrie 2021, au fost prezenți 23 de consilieri din 23 în funcție. Ședința a început la ora 14,50 și s-a încheiat la ora 15,00.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Ilie CHEȘA.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-șef, dna Sandra Dinulescu, director executiv, Direcția Construcții și Dezvoltare Urbană, dna Ioana Nicoară, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dl. Ivanov Dan-Ervin, consilier Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Ioana Albu, șef birou, Biroul Juridic, Contestații, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dl. Ștefan Szuchanszki, director executiv al Direcției Patrimoniu, dna Claudia Ardelean, consilier juridic, Direcția Patrimoniu, dna Lucia Giurgiu, șef serviciu, Serviciul Investiții, dl. Adrian Petreuș, consilier, Serviciul Investiți, dl. Ovidiu Balaș, șef serviciu, Serviciul Edilitar și Dezvoltare Mediu Urban, dl. Marcel Hodor, consilier, Serviciul Edilitar și Dezvoltare Mediu Urban, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet primar, dl. Ioan Bătrîn, consilier, Compartimentul Administrația Școlilor, dl.Corneliu Neamțiu, consilier, Compartimentul Guvernanță Corporativă, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dna Doris Micu, consilier, Compartiment Asistență Juridică și Tehnică, dl. Adrian Barbeș, referent, Cabinet Primar, dl. Alexandru Popa, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Varjasi Kristian, referent, Cabinet Primar, dna Ralu Cotrău, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dl. Cristian Todinca, referent, Compartimentul Relații Mass-Media, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- reprezentanți ai agenților economici și instituțiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Bogdan Costea, manager - Teatrul Clasic “Ioan Slavici” Arad, dl. Doru Orban, manager - Filarmonica Arad, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Victor Ciulean, director general – SC CET Hidrocarburi SA Arad, dna Marta Uivărășanu, contabil șef - SC CET Hidrocarburi SA Arad;
- Alți participanți: - dl. Sergiu Cosmin Vlad – senator (USR-PLUS), Senatul României, dl. Dinulescu Ioana Sergiu, arhitect, dl. Trif Raul Ciprian, director general, SC “Optimo” SRL, Isac Mita, SC “Optimo” SRL, dna Ursachi Daniela, proiectant, dl. Gligor Omisy, dl. Moldovan Mihai, proiectant, dl. Moscalu Marian, inginer - Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, dl. Gașpar Cristian-Marian, student practicant;
- presa: dna Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, dna Bognar Tunde Maria – „Nyugati Jelen”, dna Diana Duțu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, dl. Marius Zbranca – „TV Arad”, dl. Sârb Ciprian Vlad – „Ardeleanul.info”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 21.10.2021 a Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr. 2524/21.10.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 21.10.2021 a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 21.10.2021, în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
Înainte de începerea ședinței extraordinare propriu-zise, proiectele de hotărâri au fost dezbătute în comisii reunite, astfel:
Dl. Cheșa I: - Suntem la ședința comisiilor reunite, convocată înaintea ședinței extraordinare și aș dori să suplimentez ordinea de zi cu Proiectul de hotărâre nr. 408, pe care grupul de consilieri PSD l-am depus în 20.08.2021. Mă bucur că, în sfârșit, reușim să-l punem pe ordinea de zi, după două luni, pot să-l pun la punctul 1 sau la 3?
Dna Stepanescu L: - La 3.
Dl. Cheșa I: - La 3. Bine. Începem Comisiile reunite.
1. Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – inițiativa primarului
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? (n.n. 21 consilieri au fost de acord cu proiectul în varianta prezentată, domnul consilier Korodi și domnul consilier Mariș nu au participat la vot).
Dl. Cheșa I: - Mulțumim!
2. Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– inițiativa primarului.
Dl. Cheșa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? (n.n. unanimitate, toate comisile).
Dl. Cheșa I: - Și acum Proiectul nr. 408 – Se modifică Anexa nr. 1, pct. III din cadrul Proiectului de hotărâre nr. 368/16.07.2021, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, după cum urmează: „Se numerotează primul paragraf cu litera a): Se adaugă paragraful 2, numerotat cu litera b, cu următorul conținut: b) Este interzisă desfășurarea oricărui alt tip de activități, altele decât cele prezentate la punctul a sau subînchirierea cu scopul desfășurării de activități economice, în spațiul pus la dispoziție cu titlul gratuit. Nerespectarea acestei prevederi duce la rezilierea unilaterală și neechivocă a acestui contract, fără perioada de preaviz”. Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Dna Stepanescu L: - Voi ruga colegii de la comisii să numere voturile „pentru”, „împotrivă” și „abțineri” pentru fiecare comisie în parte.
Dl. Buruc C: - Să le luăm pe comisii, nu? Comisia nr. 1, Comisia nr. 2, 3, ș.a.m.d.
Dl. Cheșa I: - Da, domnule viceprimar, da, colegul meu Cosmin Buruc, dar dacă am spus că sunt reunite este legal și reunite, bine! Comisia nr. 1 – Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? 2 voturi pentru (dl. Stana, dna Vornicu) și 3 abțineri (dl. Mariș, dl. Bognar, dl. Barb). Comisia nr. 2 – Cine este pentru? împotrivă? 2 voturi pentru (dna Curcanu, dna Săbău) și 2 abțineri (dl Faur, dl. Gaman) (n.n. dl. Costea – absent). Ați notat? Cine notează? Comisia nr. 3 – Cine este pentru?
Dl. Bucur C: - Comisia nr. 3 – 3 voturi pentru (dl. Buruc, dl. Mayer, dl. Chifa) și 2 abțineri (dl. Fordon, dna Waas).
Dl. Cheșa I: - Comisia nr. 4 – cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Dl. Faur L: - 1 vot pentru (dl. Cheșa), 1 abținere (dl. Faur) și 2 consilieri nu participă la vot (dl. Korodi, dna Naaji) (n.n. dl. Costea absent).
Dl. Cheșa I: - Comisia nr. 5? Supun la vot. Cine este pentru? 3 voturi pentru (dna Aur, dl. Galea, dl. Vlad) și 2 abțineri (dl. Ilioni, dl. Szabo).
Dl. Cheșa I: - Mulțumim. Îl așteptăm pe domnul primar și apoi începem ședința extraordinară.
De aici ședința extraordinară a Consiliului Local.
Dna Stepanescu L: - Domnule președinte, dacă-mi permiteți, aș avea de formulat o obiecție și totodată o propunere, la proiectul de hotărâre al domnului consilier, al grupului PSD, îmi cer scuze! Așa cum rezultă din Raportul de specialitate al Direcției Patrimoniu, propunerea pe care dumneavoastră ați formulat-o este redundantă, în sensul că aduce încă o dată, în formă scrisă, o prevedere existentă în contract, în hotărârea adoptată de către dumneavoastră. Repetă aceleași prevederi, dar cu alte cuvinte! Dacă dumneavoastră considerați că această precizare este mai clară, nu văd o problemă s-o trecem, deși trebuie să fac această observație, că nu este necesară această prevedere. Totuși, dacă ne oprim cu propunerea dumneavoastră la pus la dispoziție cu titlu gratuit, consider că este legal, chiar și în pofida faptului că repetă o prevedere existentă, dar nu pot fi de acord cu precizarea care nu respectă întru totul terminologia juridică. Nerespectarea acestei prevederi duce la rezilierea unilaterală și neechivocă a acestui contract, fără perioada de preaviz. Noi avem deja, în hotărârea adoptată de către dumneavoastră, avem o prevedere de încetare a contractului foarte fermă cu pact comisoriu expres și anume: „comodantul poate rezilia contractul de plin drept, fără trecerea vreunui termen, fără punere în întârziere și fără intervenția instanțelor de judecată în caz de nerespectarea obligațiilor asumate prin prezentul contract de către comodatar”. Deci este cu mult mai fermă și acoperitoare această prevedere de la punctul 8.1 din hotărârea adoptată deja de către Consiliul Local. Când spunem „în caz de nerespectarea obligațiilor asumate, una din obligații este cea pe care o introducem astăzi și pe care o citesc din nou – „Este interzisă desfășurarea oricăror altor activități decât cele prezentate la litera a) sau subînchirierea cu scopul desfășurării de activități economice în spațiul pus la dispoziție cu titlu gratuit”. Am rugămintea să acceptați această propunere de exprimare cu utilizarea terminologiei juridice, astfel încât să putem viza de legalitate o eventuală hotărâre.
Dl. Cheșa I: - Vă mulțumim. Ne vom gândi!
Dl. primar: - Dacă toată lumea s-a repatriat și suntem pe poziții, aș propune să începem cu ședința extraordinară de îndată, apoi cu cealaltă, ordinară. Începem cu Imnul. o singura dată și mergem înainte.
(n.n. într-un cadru solemn este ascultat Imnul de Stat al României).
Dl. primar: - Bun. Discutăm prima dată de ședința extraordinară, convocată de îndată, pentru banii la spital. Avem două puncte pe ordinea de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– inițiativa primarului.
Bănuiesc că nu mai sunt alte propuneri. Supun la vot următoarea
|