Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74018152
 

Stenogramele Şedinţelor Consiliului Local al Municipiului ARAD
Actualizat: 15-04-2022
Sistem de Căutare
Completaţi una sau mai multe dintre opţiunile:
Cuvinte cheie:

Numai în titluri
An:
Lună:
*se pot introduce şi doar părţi dintr-un cuvânt
Arhiva...

PROCESUL-VERBAL ȘI STENOGRAMA ședinței extraordinare din data de 28.05.2021 Nr.47.227/15.06.2021






R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 28.05.2021
Nr.47.227/15.06.2021

La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 28 mai 2021 au fost prezenți 23 consilieri din 23 în funcție. Ședința a început la ora 11,00 și s-a încheiat la ora 11,55.
Ședința a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Lazăr Faur, dl. Sorin Contraș (delegat Secretar General al Municipiului Arad, conform Dispoziției Primarului Municipiului Arad nr.1093/20.05.2021), dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-șef, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Szuchanszki Ștefan - director executiv al Direcției Patrimoniu, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Portaru Elena, director executiv – Direcția Tehnică, dna Liliana Florea, director executiv – Direcția Edilitară, dna Olimpia Stoica, șef serviciu, Serviciul Buget, dna Sandra Dinulescu, șef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente,dl. Ivanov Dan ervin, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Sergiu Potroviță, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Florin Marușca, consilier Biroul Relații Mass-Media, dna Consuela Avram, șef serviciu, Serviciul Relații Externe, Protocol, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relații Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeș – referent, Cabinet Primar, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Andreea Stoica, consilier juridic Serviciul Resurse Umane, dna Doris Micu – consilier, Compartimentul Asistență Juridică, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică locală, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- cetățeni interesați, conform legii: dna Lucaci Elena Alina – cetățean interesat pentru proiectul de hotărâre de la punctul 12 al ordinii de zi, dl. Șoima Mircea - cetățean interesat pentru proiectul de hotărâre de la punctul 12 al ordinii de zi, dna Tripa Adriana – student practicant, Universitatea „Aurel Vlaicu”, dna Baciș Andrada, stagiară Universitatea de Vest Timișoara;
- presa: Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Adriana Barbu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Claudiu Kovacs – „Arădeanul”, Lucian Șerban – „Arq”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 24.05.2021 a Dispoziției nr. 1112/24.05.2021 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 24.05.2021 a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 24.05.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.

În cadrul acestei ședințe am consemnat următoarele:

Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună-ziua!. Cred că este toată lumea prezentă. Propun să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. într-un cadru solemn este ascultat Imnul de Național al României).
Dl. primar: - Bun. Mulțumesc tuturor pentru prezență. Am convocat ședința extraordinară de astăzi, în primul rând că era necesară o aprobare pe partea economică, până la finalul lunii, și aveam varianta de astăzi sau de luni, dar nu știam dacă va fi sau nu zi liberă și nu am vrut să riscăm. Doamna director economic ne-a rugat să avem o ședință și atunci, ce materiale s-au mai adăugat, le-am pus pe ordinea de zi, dar înainte de a supune ordinea de zi votului dumneavoastră, vreau să vă fac o scurtă informare, conform Regulamentului. O iau în ordine cronologică – o iau în săptămâna trecută – vizita Ministrului Administrației și Dezvoltării, domnul Cseke Attila, conform programului stabilit de comun acord între autoritățile locale și domnia sa, s-au stabilit vizite dimineața, separat, Prefectură – Primărie – Consiliul Județean și apoi vizite în teren la obiective, care au legătură cu Ministerul Dezvoltării, în cazul Primăriei – cele două licee le-am propus, ca să vedem și plusuri și minusuri respectiv: Colegiul Economic și Colegiul „Ghiba Birta”, mai exista o investiție, la Universitatea „Aurel Vlaicu” – căminul studențesc, din Grădiște, ieșirea spre Oradea și Consiliul Județean, care are Spitalul de Oncologie și în județ câteva obiective, unde au fost împreună. La întâlnirea de la Primărie cu domnul Ministru am pregătit o mică prezentare, în care i-am arătat situația sistemului de termoficare, atât cu istoricul său, cât și cu prezentul și mai ales cu propunerile de viitor și ceea ce avem de pus în acest moment, administrația, pe Fonduri Europene, care se derulează prin Ministerul Dezvoltării, care sunt proiectele acolo, în ce faze sunt, la care avem unele probleme, să spunem, de interpretare, a unor funcționari din minister, cu promisiunea că se deblochează, i-am prezentat și situația istorică, câți bani au primit unele orașe și județe din România și cum Aradul nu a primit pe termoficare, ce eforturi face administrația locală, din bugetul local, pentru a susține termoficarea, prin comparație cu alți vecini de-ai noștri, care sunt în fiecare zi cu mâna întinsă la ușa Guvernului și văd că primesc în continuare bani, ceea ce nu este tocmai ok, cum, în PNDL, Aradul a fost tăiat de la finanțări și nici o stradă din Arad n-a mai primit finanțarea pe PNDL din motive politice, în vechile guvernări și le facem pe cele 55 de străzi de pământ din surse proprii, precum și problemele pe care le întâmpinăm la „Ghiba Birta” și aici nu are Ministerul nici o vină, el este finanțatorul, constructorul nu este cel care își duce până la capăt contractul asumat și o să vedem cum va evolua treaba, de aceea l-am și invitat să vină și să vadă la fața locului. În ceea ce privește creșele, aveam informații doar verbale, din declarații, că vor fi finanțate pe PNRR, până la urmă, prin Ministerul Dezvoltării, pe acel principiu în care face și în momentul de față săli de sport, bazine de înot, adică proiecte tip, pe care le va implementa Ministerul, noi trebuind să venim cu terenurile și branșamentele, acesta a fost motivul pentru care noi am căutat și am pregătit pe momentul vizitei domnului ministru, i-am prezentat posibilele suprafețe de teren pe care le avem în oraș, în diferite zone, noi am identificat două locații: în Micălaca, una în Aradul Nou și posibil să vedem, era, chiar am vrut să ne consultăm cu domnia sa, pe zona industrială. Sunt suprafețe de teren care trebuie să fie libere de sarcini, sunt. Nu ne-am dus la fața locului, că vedeam un câmp gol și i le-am prezentat pe hartă. Nu există în momentul de față nici un ghid, nici un îndrumar decât o idee a Ministerului, ca ele să fie de trei categorii: mici, medii și mari, funcție de suprafața terenului, noi ne încadrăm cu ce avem și la mari și la medii, nu există nici model de cerere de finanțare, domnul Ministru ne-a anunțat că unele U.A.T. - uri din România au trimis așa, scrisoare de intenție, adresă, că vor dori să acceseze când se va putea, nu avem o problemă, vom trimite și noi, problema este că nu se știe clar: sumele, valorile și tipurile de creșe care vor fi implementate de către Minister, dar în oricare din variantele, care vor fi agreate, până la urmă, în ghidurile Ministerului, noi avem terenurile pregătite și disponibilitatea de a implementa astfel de proiecte. Să spunem că am căzut și aici de acord pe acest subiect. Domnia sa, și fac și eu pe această cale, public, un apel, să zicem, politic, la toate forțele politice, de a merge mai departe cu o propunere, care a existat de mai demult – ca finanțarea acestui domeniu să fie luată de la administrațiile locale și dată Ministerului Învățământului. Este singurul segment din tot lanțul, de la grădiniță în sus, începând cu grădinițele, finanțările sunt făcute de către Ministerul Învățământului. Creșele au fost lăsate pe umerii administrațiilor locale, ceea ce nu este tocmai corect. Și domnia sa este de acord și noi, că ar fi corect ca începând de la primii pași în domeniul educațional al copilului totul să fie integrat în sistemul de educație, național, al Ministerului Învățământului. Vom vedea asta cum va fi și dacă va fi. Noi ne facem, să spunem, datoria de a avea locații, pentru a putea construi creșe. Apoi am avut deplasări în teren, întâlniri cu primarii, ceea ce ați văzut și în presă, situația îmbucurătoare, de la Colegiul Economic și mai puțin îmbucurătoare, din partea constructorului, de la „Elenea Ghiba Birta”. Cam astea ar fi, foarte pe scurt, referitor la vizita domnul Ministru.
Vizita Delegației Ministerului Apărării Naționale – în urma demersurilor pe care noi le-am făcut la toate nivelurile, la nivel de șef de stat major, la nivel de ministru al apărării, la nivel de prim-ministru, pe subiectul „Cetatea Aradului”, în contextul unor posibile finanțări europene și un ultim trend pe acest domeniu, primul pas pe care trebuie să-l avem rezolvat este ca noi să avem un drept real teren-imobile, pentru a putea face studii de fezabilitate, documentații, cu care să mergi la momentul la care se deschid axele. Ultimele, să spunem, tatonări, care au fost la acest nivel – s-a concluzionat posibilitatea de a exista și parte civilă în cetate și parte militară. Ca să nu mai fie vechile discuții că pleacă armata, că unde pleacă, că ce se întâmplă și acesta a fost motivul pentru care a venit o delegație de la Ministerul Apărării, condusă de domnul general Nistor, de la București, care este șeful Departamentului, să spunem, de patrimoniu, al Ministerului Apărării Naționale, cu mai mulți specialiști ai domniei sale, s-au întâlnit și cu partea militară a domniilor lor, la fața locului, în cetate și cu noi, la Primărie și staff-ul tehnic, s-a agreat ceea ce v-am spus că era oarecum discutat și la nivel de ministru al apărării și prim-ministru, de aceea au și venit, să vedem la fața locului în ce parte din cetate să rămână parte militară și partea civilă. Până în acest moment, din ceea ce s-a discutat la fața locului și după aceea împreună, așa, pentru cei care cunosc, de un principiu ar fi să rămână în partea dreaptă, unde au și acum tehnică - partea militară și poarta, intrarea și platoul, clădiri, mănăstire și partea stângă, spre ștrand, să poată fi trecută în circuit civil, astfel încât noi să primim, prin hotărâre de guvern, un drept real asupra clădirilor și suprafețelor de acolo, pe care să le supunem ulterior documentațiilor necesare și, sperăm noi, finanțărilor europene. Urmează să prezinte și domniile lor propunerile conducerii ministerului, după care să ne reîntâlnim și, sperăm noi, să finalizăm, este o discuție pe unde să fie partea care ne desparte pe unii de ceilalți, cum să fie aceasta, normele militare, lucrurile nu par atât de simple ca la prima vedere. Evident, ideal ar fi să ni se predea în întregime cetatea, dar tot este un pas și acesta dacă va fi finalizat. Din partea Primăriei existând toastă deschiderea și toată disponibilitatea să vedem partea militară cum, să spunem, vom încheia discuțiile sau, să spunem, negocierile. Avem, cu votul dumneavoastră, și bani puși în buget, dar nu-i putem cheltui pe studii de fezabilitate și alte documentații dacă noi nu avem un drept real asupra mănăstirii sau pavilionului sau platoului sau porții de intrare, că nu poți cheltui bani publici dacă nu-i avem. Am convenit că ne vom reîntâlni în trei, patru săptămâni și sperăm să se întâmple acest lucru, după care, să avem o vizită a Ministrului Apărării și a domnului Prim-Ministru, ca să încheiem, să spunem, partea aceasta și să intrăm în linie dreaptă. Cam, noi, asta ne dorim și am văzut deschidere și, să spunem, dorință și din partea Ministerului Apărării, sperăm să se finalizeze.
Pe subiectul 1 iunie – ”Ziua Copilului”, deschidere stadion, ștrand și alte obiective, aș mai vrea să precizez încă o dată – orice fel de interdicție referitor la vaccinat, nevaccinat, declarație de nu știu care, test PCR și altele, am bunăvoința să înțelegeți - dincolo de declarațiile politice pe care le înțeleg, că Primăria nu impune nici o restricție, sunt doar cele pe care ni le impune Direcția de Sănătate Publică, ca urmare a Normelor Naționale, n-am adăugat nici o virgulă în plus. Noi ne-am străduit să intrăm într-o oarecare normalitate, în cadrul legal pe care-l avem, dacă ni se dă voie doar cu declarație, am trecut că este cu declarație la intrare pe ștrand, dacă ei spun să nu fie șezlongurile unul lângă celălalt, așa s-a transmis în jos, dacă de „Ziua Copilului” sau la stadion este voie doar un număr limitat de persoane, ne supunem normelor stabilite. Dar nu inventăm noi sau nu punem noi bariere sau restricții nimănui. Noi doar încercăm să fim cât se poate de prietenoși în condițiile date și sunt convins că vom reuși. Cam acestea ar fi, foarte pe scurt, cele trei informări pe care am vrut să vi le spun, de la ultima noastră întâlnire. Acum, aș vrea să supun votului dumneavoastră ordinea de zi, dacă nu mai sunt și alte propuneri. Nu sunt. Supun la vot următoarea




[Vizualizare PDF]  [Continuare]  

...Înapoi la listă
Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
 

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
25




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved