PROCES-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 8.01.2021
Nr.13.069/19.02.2021
R O M Â N I A
JUDEȚUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCES-VERBAL
ȘI STENOGRAMA
ședinței extraordinare
din data de 8.01.2021
Nr.13.069/19.02.2021
La ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 8 ianuarie 2021 au fost prezenți 20 de consilieri. Domnii consilieri: Ovidiu-Sergiu Bîlcea, Sergiu-Cosmin Vlad și Meszar Alexandru au demisionat din funcția de consilier local, prin notificările nr. 91.246/18.12.2020, nr.91.244/18.12.2020 și nr.91.259/18.12.2020. Urmare a acestui fapt, Consiliul Local al Municipiului Arad are în componență 20 consilieri locali în funcție.
Ședința a început la ora 10,00 și s-a încheiat la ora 10,05.
Ședința a fost condusă de către doamna consilier Antoanela NAAJI.
Au participat: din partea executivului: dl. viceprimar Lazăr Faur (înlocuitor al primarului conform Dispoziției nr.2912/31.12.2020, art. 5, a Primarului Municipiului Arad), dna Stepanescu Lilioara, secretar general, dl. Bogdan Boca, administrator public, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dna Liliana Florea, director executiv al Direcției Edilitare, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dl. Laurențiu Miron, consilier, Biroul Evidență Cadastru și Fond Funciar, dna Oana Vesa, consilier juridic, Biroul Evidență Cadastru dl. Sorin Munteanu, șef serviciu, Serviciul Monitorizare Strategii, dna Ralu Cotrău, șef birou, Biroul Relații Mass-Media, și Fond Funciar, dna Florina Ispas, consilier, Serviciul Administrație Publică Locală, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic și dna Doris Micu, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alți participanți:
- presa: dna. Diana Duțu – „Aradon”, dl. Lucian Șerban - „Arq.ro”, dna. Raluca Medeleanu – „Special Arad”, dl. Sârb Ciprian Vlad – „Arădeanul Info”.
Publicitatea ședinței a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afișare pe panoul de afișaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 04.01.2021, a Dispoziției nr. 1/04.01.2021, a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanților mass-media acreditați a acestei dispoziții, cuprinzând data, ora, locul ședinței, ordinea de zi și documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei ședințe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum și toți responsabilii din executiv, societatea civilă, precum și reprezentanții mass-media au primit documentele ședinței, avizele comisiilor de specialitate și amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea ședinței s-a asigurat prin punerea la dispoziție fiecărui consilier, în ziua de 04.01.2021 a invitației la ședință, cuprinzând data, ora și locul desfășurării acesteia, precum și ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziție în data de 04.01.2021 în format electronic și transmise prin poșta electronică tuturor aleșilor locali, funcționarilor publici implicați, presei ș.a.
În cadrul acestei ședințe am consemnat următoarele:
Înainte de începerea ședinței propriu-zise a avut loc ședința comisiilor de specialitate.
Dl. Bognar L: - Începem prezența la comisii? Comisia nr.1? Câți suntem?
Dna Stepanescu L: - Toți consilierii sunt prezenți. Toate comisiile au cvorumul necesar pentru desfășurarea ședinței.
Dl. Faur L: - Bună-ziua și La Mulți Ani, încă o dată! Multă sănătate, bine ne-am regăsit în 2021. Sper să avem un an bun și eficient, așa că vă propun să începem ședințele pe comisii reunite, pentru ședința extraordinară de astăzi. Avem, după cum ați văzut, două proiecte de hotărâre pe ordinea de zi.
Vă propun să începem cu proiectul nr. 1 - Proiect de hotărâre privind acoperirea definitivă a deficitului bugetului local pentru secțiunea de dezvoltare, aferent anului 2020 din excedentul bugetului local – inițiativa domnului primar, pe care, astăzi, după cum vedeți, îl înlocuiesc. Așadar, Comisia nr.1?
Dl. Bognar L: - Da. Din discuțiile pe care le-am avut înainte de comisie, am primit propunere de amendamente, este o diferență de câteva sute de lei și anume, modificarea ar fi, propunerea – 52.733.341,53 de lei. Deci acesta ar fi excedentul bugetului local, față de ceea ce apare în proiectul de buget.
Dl. Faur L: - Ok. Văd că există..., da, poftiți, domnule Stana!
Dl. Stana F: - Două întrebări, vă rog. Având în vedere că nu am primit nicio anexă la acest proiect și anume - care este valoarea cheltuielilor bugetate la secțiunea „Dezvoltare” și care este explicația pentru acest deficit, dacă este o explicație pur tehnică, contabilă sau o explicație economică? Mulțumesc.
Dl. Faur L: - Da. Am cerut și eu informații. Avem răspunsul. Poftiți, vă rog, doamnă!
Dna Grozavu C: - Nu am acum bugetul pe 2020, peste 100 de milioane a fost secțiunea de dezvoltare, iar această sumă, de 52 de milioane, este ce s-a cheltuit pentru dezvoltare, din excedentul bugetar, adică anul 2020 a început cu acest excedent, care, conform legii, se folosește pentru investiții și pentru goluri temporare de casă. Nu a fost cazul la noi de goluri de casă. Toți banii s-au utilizat pe secțiunea de dezvoltare, iar acum, prin hotărârea dumneavoastră, se acoperă acest deficit de dezvoltare, definitiv, din excedentul anului 2020. Este ultima operațiune care se face în Trezorerie, în vederea încheierii anului financiar.
Dl. Stana F: - O precizare vă rog – 100 de milioane bugetul secțiunii de dezvoltare și asta înseamnă inclusiv cei cinzeci și.. de milioane, excedent ?
Dna Grozavu C: - Da. Inclusiv. O parte s-au bugetat din încasările anului și această sumă s-a bugetat din excedent.
Dl. Stana F: - Și s-au cheltuit..? Cât s-a cheltuit?
Dna Grozavu C: - Și s-a cheltuit peste 90%, nu am acum exact cifrele, dar s-a cheltuit peste 90% din ce s-a bugetat.
Dl. Stana F: - Puteți să ne spuneți, anii trecuți, cât era bugetul secțiunii de dezvoltare? Aproximativ.
Dna Grozavu C: - Depinde pe ce perioadă.
Dl. Stana F: - Ultimii doi ani anteriori – 2018-2020.
Dna Grozavu C: - În jur de 130 de milioane, 120 de milioane, oricum, peste 100 de milioane. Diverse surse de finanțare, că au fost și fonduri din P.N.D.L., a fost și partea de excedent, au fost și încasările bugetului local. Este sunt pe diverse surse de finanțare.
Dl. Stana F: - Practic, în 2020 am cheltuit, din banii anului 2020, 50 de milioane, chiar mai puțin, pentru dezvoltare. Este destul de puțin, să știți!
Dna Grozavu C: - Încasările anului, da!
Dl. Stana F: - Mulțumesc frumos.
Dl. Faur L: - Dacă mai sunt și alte întrebări, vă rog frumos! La alte comisii!
Dl. Pașca M: - Da. îmi cer scuze, aș avea eu o întrebare, tot pentru doamna director – este o chestiune mai mult de ordin personal, dar care poate să influențeze legalitatea hotărârii și nu aș vrea să existe o astfel de situație. Și atunci întrebarea mea era – dacă orice prevedere din această hotărâre și, mă rog, din anexele, pe care, într-adevăr, nici eu nu le am la dispoziție, influențează în vreun fel bugetul Societății Gospodărirea Comunală din Arad? Problema este una clară, pentru mine, mă interesează în mod deosebit, având în vedere că am o relație comercială cu această societate. Deci, am să repet – întrebarea este dacă orice prevedere din această hotărâre sau din anexele..,
(n.n. din sală: - dar vorbește mai tare, că nu se aude!)
Dl. Pașca M: - De la mască! Deci, îmi cer scuze, acum cred că se aude, da? Deci, întrebarea mea este dacă un punct sau, mă rog, ceva din această hotărâre sau din anexele ei, pe care nici eu nu le am la dispoziție, influențează într-un fel bugetul Gospodăriei Comunale din Arad? Aceasta este întrebarea mea.
Dna Grozavu C: - Nu. Nu s-au bugetat din excedentul bugetar sume pentru Gospodărirea Comunală. Nu. Nu afectează, nu influențează.
Dl. Pașca M: - Da. Vă mulțumesc.
Dl. Faur L: - Mai sunt și alte întrebări, vă rog?
Dna Stepanescu L: - Nu există, nu ați primit anexe pentru că nu există anexe, este doar o sumă juridică rezultată din calculul matematic de la sfârșitul anului 2020.
Dl. Faur L: - Ok. Vă propun atunci să procedăm la votul pe comisii. Comisia nr. 1? Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Dl. Bognar L: - Cu amendamentul pe care l-am propus.
Dl. Faur L: - Da. (n.n. unanimitate la Comisia 1), Comisia nr.2, vă rog, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate) Comisia nr.3, Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr. 4, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate) Și Comisia nr.5, cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate). Așadar proiectul de hotărâre a primit toate avizele comisiilor de specialitate.
Trecem la proiectul nr. 2 – proiect de hotărâre nr. 550/2020 privind aprobarea primei înscrieri în Cartea Funciară și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad a drumurilor DE 2790, DE 2743, DE 2790/1, situate în extravilanul Municipiului Arad – inițiativa primarului. Dacă sunt pe această temă întrebări. Da. Poftiți!
Dl. Mayer S: - Aș dori să știu dacă aceste drumuri vor avea, sub o formă sau alta, o legătură cu viitoarea centură de sud-est ?
Dl. Faur L: - Să vedem cine ne răspunde? Poftiți !
Dl Miron L: - Da. Două dintre ele vor avea legătură cu viitoarea centură, proiectul Consiliului Județean. Da. Două dintre drumuri vor avea legătură. Celalalt drum trebuie întabulat pentru că numai în felul acesta se poate obține un plan parcelar „in integrum”, avizat de către Oficiul de cadastru. El nu a are legătură directă cu viitoarea centură , dar ca planul parcelar să fie avizat de către Oficiul de Cadastru, care este pe limite fixe și anume un canal în partea de vest și drumuri, în celelalte puncte cardinale, trebuie intabulat și acesta. Două dintre ele, repet, vor avea legătură cu viitoarea centură.
Dl. Faur L: - Mulțumim. Domnule consilier.
Dl. Mayer S: - Dacă aceste drumuri, pe care le preconizați că vor fi de legătură cu centura, vor avea cumva și o joncțiune cu sensul giratoriu de la Selgros? Ar fi în interesul cetățenilor Aradului de a face un fel de centură să nu fie neapărat să treacă prin Vladimirescu și să vină înapoi, că atunci aceasta nu este o centură, neapărat, în interesul cetățenilor Aradului.
Dl. Miron L: - Nici centura, nici cele două drumuri în discuție nu au legătură cu sensul giratoriu de la Selgros!
Dl. Lazăr F: - Mulțumim frumos. Dacă mai sunt și alte întrebări? Dacă nu, haideți să votăm pentru avizele în comisii. Supun la vot. Comisia nr. 1 – Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr.2 - Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr.3 – Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr. 4 - Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate), Comisia nr.5 - Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? (n.n. unanimitate). Mulțumim frumos. Cele două proiecte de pe ordinea de zi au primit avizele necesare. În consecință, vă rog să procedăm la începerea ședinței propriu-zise. Și haideți să ne ridicăm pentru Imnul de Stat.
De aici ședința propriu-zisă.
(n.n. În cadru solemn este intonat Imnul de Stat al României).
Dl. Faur L: - Supun la vot ordinea de zi a ședinței Consiliului Local al Municipiului Arad de astăzi
|