R A P O R T de activitate al consilierului Manta Florin Virgil pentru perioada Iunie 2004 - Decembrie 2004 Vezi raportul in format PDF
Florin-Virgil MANTA
consilier local PD
Vicepreședinte al Comisiei juridice
a Consiliului Local al Municipiului Arad
începând cu data de 24 iunie 2004
Motto:
„Trăim într-un oraș care merită cu prisosință să se bucure de prestigiul, noblețea și nivelul de trai al oricărui vechi oraș european. Sunt încredințat că, prin activitatea mea în cadrul Consiliului Local, pot contribui la dezvoltarea și modernizarea acestui oraș, sprijinind inițiativele care promovează renașterea unei industrii performante, a investițiilor în domeniul construcției de locuințe și sedii moderne, prin creșterea nivelului de urbanizare a cartierelor, străzilor și rețelelor edilitare, simplificarea procedurilor administrative menite să aducă administrația într-un dialog mai prietenos cu cetățenii, instituțiile publice și agenții economici. ”
În temeiul art.52 alin.(4) din Legea administrației publice locale, cu modificările și completările ulterioare, prezint următorul
RAPORT DE ACTIVITATE
pentru anul 2004
Total întruniri Total participări
Activitatea la ședințele Consiliului Local al Municipiului Arad. De la preluarea mandatului am participat la toate ședințele Consiliului Local și mi-am exprimat votul favorabil pentru toate hotărârile adoptate în acest an, participând prin consultări cu executivul la întregul proces decizional, după o analiză temeinică în comisia de specialitate, atât hotărârile cu caracter organizatoric, cât și cele programatice, de punere în aplicare a programului electoral al echipei care a preluat responsabilitatea administrației publice locale în acest mandat, toate aceste hotărâri au constituit pentru mine o formă de exprimare și a mandatului meu. Deși s-au scurs doar 6 luni de zile, trecerea în revistă a numeroase hotărâri adoptate relevă interesul și energia investite în rezolvarea imediată a unor imperative publice. Următoarele exemple le consider relevante în acest sens:aprobarea documentațiilor de urbanism pentru edificarea a diverse tipuri de construcții, cu destinație locativă, de producție, servicii sau comercială, trecerea în administrarea municipiului a Complexului Sportiv UTA și finanțarea investițiilor de modernizare a acestui complex, transmiterea în folosință gratuită a unor imobile Clubului Sportiv Municipal Arad, Clubului Sportiv “Astra”, Parohiei Ortodoxe Micălaca Veche II, Parohiei Ortodoxe Sânicolaul Mic, Fundației Creștine “Speranța Copiilor”, aprobarea fuziunii între SC CET SA și SC ARTERM SA Arad, în vederea eficientizării economice și a scăderii costurilor serviciului public de furnizare a energiei termice, reglementarea juridică a terenurilor pe care sunt construite case de vacanță pe Insula Mureș, măsuri pentru desființarea unor contracte neperformante pentru interesele orașului, aprobarea unor studii pentru investiții pe str.Tarafului- locuințe pentru cetățenii rromi, declararea zilei de 22 august ca zi a Aradului, unele măsuri în vederea asigurării condițiilor organizatorice și materiale de practicare a sportului de performanță în municipiul Arad, facilitarea soluționării unei probleme imobiliare a Parohiei Ortodoxe Arad-Bujac, prin aprobarea unui schimb de terenuri, sprijinirea mandatării primarului pentru efectuarea demersurilor de obținere a unui împrumut BERD în vederea realizării unor obiective de investiții, colaborarea cu specialiști în vederea realizării reconversiei civile a Cetății Aradului, aprobarea studiilor de fezabilitate pentru modernizarea unor puncte termice, conferirea unor titluri de cetățeni de onoare unor personalități care au contribuit la promovarea imaginii Aradului (Prea-Sfințitului Părinte Episcop, dr.Timotei Seviciu s.a.), actualizarea reglementărilor în domeniul activiății de taximetrie în municipiul Arad, sprijinirea aprobării suplimentării statelor de funcții pentru personalul nedidactic din învățământul preuniversitar arădean, suspendarea construcțiilor cu caracter provizoriu(gherete, tonete, garaje s.a), constituirea comitetelor consultative cetățenești în cartiere, stabilirea și sacționarea contravențiilor în domeniul organizării și funcționării asociațiilor de proprietari, aprobarea documentațiilor tehnico-economice pentru realizarea unor lucrări publice, ca: reabilitarea străzilor din municipiul Arad, grupuri sanitare la Scoala Generală 10, grupuri sanitare la Grupul Școlar Industrial CFR Arad, grupuri sanitare la Grupul Scolar Henri Coandă, rețele, branșamente și instalații de gaze naturale la unitățile de învățământ din municipiul Arad, măsuri pentru asigurarea ordinii publice, paza obiectivelor și bunurilor, transportul valorilor monetare, înființarea Serviciului Comunitar Local de Evidență a Persoanei. 16 16
Activitatea la ședințele comisiilor de specialitate.
Dețin funcția de vicepreședinte al Comisiei juridice și am participat la toate cele 14 ședințe organizate. Pe lângă avizele formulate pentru fiecare proiect de hotărâre, comisia a acordat și audiențe cetățenilor interesați, în special, celor nemulțumiți de modul de aplicare a Legii nr.10/2001, fie chiriași care protestau împotriva restituirii, fie foști proprietari care insistau pentru soluționarea mai urgentă a cazului lor. În toate cazurile, am solicitat opinia scrisă sau cel puțin verbală a funcționarilor din executiv care se ocup de aplicarea legii și, apoi, formându-mi o convingere întemeiată legal, am formulat răspunsul către cei interesați.
Reprezentarea capitalului municipiului Arad în Adunarea Generală a Acționarilor.
În prezent reprezint interesele capitalului municipiului Arad în Adunarea Generală a Acționarilor la SC RECONS SA ARAD și la SC TOP SA ARAD. În acest an, SC TOP SA a parcurs, cu implicarea și sprijinul reprezentanților în AGA, procedurile de recrutare, prin concurs, a managerului societății, fiind desemnată o persoană cu experiență în materia societăților comerciale. De asemenea, în AGA, am votat pentru aprobarea proiectelor de modernizare în viitor a piețelor principale ale orașului, cu precizarea detaliilor care se impun a fi executate și a termenelor la care urmează a se finaliza.
Referitor la SC RECONS SA, societatea comercială în cauză administrează fondul locativ de stat, încasează chirii, contravaloarea locuințelor vândute și urmărește execuția investițiilor în domeniu, a lucrărilor de întreținere și reparații. Din informările comunicate nouă de funcționarii din executiv, o eficientizare pe viitor a activității ar presupune reunirea funcționarilor și activităților din cadrul Primăriei și RECONS, a căror activitate este interdependentă și chiar se suprapune uneori, iar în cele mai multe din cazuri, relația cu cetățeanul este artificial realizată prin intermediul unor verigi suplimentare de comunicare, deoarece societatea deține inventarul locuințelor disponibile, dosarele cu situația juridică, tehnic și economică a imobilelor, iar Serviciul Administrare Imobile și Serviciul Fond Locativ din cadrul Primăriei nu au acces facil la aceste situații și din cauza distanței fizice a sediilor. Analizând cele aduse la cunoștință, voi propune în viitor o regândire a atribuțiilor în domeniul administrării fondului locativ cu eliminarea oricărui element de birocrație excesivă, în dauna cetățeanului, în cele din urmă.
|