Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Despre Arad
   
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Caută
 

Căutare avansată
 

Rapoarte ale Consilierilor Locali ai Municipiului ARAD
Sistem de Căutare
După cuvinte cheie (Keywords)
Arhiva

R A P O R T
de activitate al consilierului Matica Corneliu

pentru perioada Ianuarie 2000 - Decembrie 2003


Activitatea mea în cadrul Consiliului Local al Municipiului Arad s-a desfășurat în următoarele coordonate:
1. participarea la ședințele ordinare și extraordinare ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
2. participarea la ședințele comsiei de buget, finanțe;
3. întâlniri cu cetățeni ai municipiului;
4. participări în municipiu la diverse acțiuni de larg interes, alături de primar și viceprimari.

Participarea la ședințele Consiliului Local
în cele 101 ședințe ale Consiliului Local, lăsând la o parte latura excesiv politizată a dezbaterilor – cetățenii municipiului au primit un însemnat număr de hotărâri, ce au determinat pași reali înainte în dezvoltarea economică, urbanistică și social-culturală. Votul meu a fost totalmente pozitiv la aceste hotărâri, alături de majoritatea consilierilor ce au pus înainte de toate binele cetățenilor.

Participarea la ședințele comisiei de buget-finanțe a constituit locul pentru elaborarea hotărârilor și îndeosebi a asigurării surselor de finanțare, a structurării bugetului local (Doamne, ce greu e să împarți sărăcia de bani…!), dar și al dezbaterilor pe diverse teme de însemnătate pentru toți locuitorii, cât și pentru fiecare cetățean (vezi taxe, impozite etc.).

Inițiative. Am fost inițiator, coautor sau simplu votant „pentru” la hotărâri ce au vizat:
1) investiții majore ca: “rampa ecologică de depozitare a deșeurilor” (deziderat electoral din 1992 încoace), subtraversarea căii ferate Micălaca – str. Voinicilor, str. Cocorilor (refacere totală); concesionări și vânzări de terenuri în zonele industriale, construirea de locuințe prin ANL, iluminat public, lansarea de obligațiuni pentru repararea drumurilor (care nu au fost reparate niciodată de peste 20 de ani);
2) Alte probleme de interes socio-cultural
Sprijinirea echipei de fotbal UTA și de baschet West Petrom, rezolvarea problemei câinilor comunitari, suplimentarea resurselor financiare pentru nevoile Spitalului Municipal, refacerea fântânilor arteziene, lămurirea situației Pieței Soarelui, mutarea Pieței Hobby (unicat în România) în condiții superioare, acordarea titlului de cetățean de onoare sculptorului Ioan Tolan.

Întâlnirile cu cetățenii din Bujac, Sânicolau, Aurel Vlaicu sau Micălaca au fost tot atâtea prilejuri de a contribui la rezolvarea unor probleme din zonele respective. Exemplu – în Bujac, pe baza documentării și a sugestiilor cetățenilor, am propus alocarea a 3 mld. pentru accesarea unui credit cu care să fie rezolvată marea și veșnica problemă a apei freatice.

Am inițiat alături de colegul Darida Ioan, pe baza unor relații de colaborare între societatea TÂRGURI, OBOARE, PIEȚE din Arad și cea similară din Pecs, lărgirea sferei de interes – ajungându-se la nivel de întâlniri între prefecți, primari și viceprimari, soldată în final cu realizarea parteneratului între orașele Pecs și Arad, înfăptuindu-se deja și înfrățirea celor două orașe (cu multe similitudini și posibilități de colaborare – de exemplu, sprijinul substanțial în dorința de a include Cetatea Aradului în patrimoniul cultural European UNESCO).

Sfera activității unui consilier cu vot eminamente „pozitiv” este greu de redat într-un raport exhaustiv.
Cei ce pot aprecia activitatea unui Consiliu Local, în general și implicit a unui consilier, în particular, sunt locuitorii orașului care, pe bună dreptate, nu sunt mulțumiți – și probabil nici nu vor fi vreodată mulțumiți în aspirațiile dumnealor spre un trai mai decent într-un oraș cu vocație europeană.

M E S A J

Aradul are vocația de oraș european. Moștenirea lăsată de strămoșii noștri – istorică și urbanistică -este o reală provocare pentru cei ce-și asumă greaua sarcină de a administra orașul.
Misiunea pe care încercăm să ne-o asumăm trebuie să fie la înălțimea aspirațiilor, tradițiilor, spiritului civic înalt al locuitorilor Aradului.
Cred că ultimii ani au arătat cu elocvență că se pot găsi soluții pentru marile provocări – reieșite și din studiul realizat cu specialiștii canadieni, la care au participat și cetățenii Aradului.
Dacă vom continua să înfăptuim programele și hotărârile aprobate, dacă vom conlucra dincolo de aspirațiile de partid, dacă vom găsi punți de soluționare și nu de frânare, Aradul va fi mai devreme ca alte orașe un oraș european prin CONDIȚII și nu prin DEFINIȚII.





Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
 

 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Întrebarea Lunii
 
Considerați că Street Food Festival Arad a fost un eveniment reușit?

  DA
  NU

[ Rezultate | Sondaje ]

Voturi: 162

 
Calendar evenimente
 
Martie 2024





1
2
3
4
5
6
7
8
9
28






 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 73642904
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved