Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Despre Arad
   
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Caută
 

Căutare avansată
 

Rapoarte ale Consilierilor Locali ai Municipiului ARAD
Sistem de Căutare
După cuvinte cheie (Keywords)
Arhiva

R A P O R T
de activitate al consilierului Borza Rodica

pentru perioada Ianuarie 2000 - Decembrie 2003


De la constituirea Consiliului Local, în iunie 2000 și până în prezent, cu puține excepții, am participat la peste 100 de ședințe ale Consiliului Local (ordinare și extraordinare), precum și la 70 de ședințe ale comisiei juridice și ale comisiilor reunite.
M-am străduit ca această participare la ședințe să nu se rezume la o simplă prezență și un simplu vot, ci am analizat atent fiecare proiect de hotărâre propus și m-am documentat în detaliu referitor la problemele înscrise pe ordinea de zi a ședințelor, fără să neglijez pregătirea corectă pentru un vot responsabil. O singură ordine de zi a unei ședințe ordinare are în jur de 35-40 de proiecte (într-un număr semnificativ de cazuri, ordinea de zi a inclus nu mai puțin de 45-55 de puncte.). Referitor la aceste proiecte de hotărâri am propus atât în cadrul comisiei, cât și în plenul ședințelor, amendamente menite să îmbunătățească forma și conținutul reglementărilor și am susținut cu argumente toate inițiativele care au reflectat realizarea interesului public, indiferent de domeniul specific în care aceste inițiative au fost formulate. Astfel, am votat în favoarea proiectelor de hotărâri prin care se promova interesul public:
-dezvoltarea și modernizarea orașului (atragerea de investiții în zona industrială cu preponderență, în vederea creării unei industrii moderne, nepoluante, care să ofere arădenilor locuri de muncă și perspectiva unui Arad cât mai atractiv în viitor pentru copiii lor;
-buna gospodărire a orașului (drumuri și trotuare reabilitate, continuarea și finalizarea investițiilor începute - de ex. strada Cocorilor, legătura rutieră-pasaj Micălaca ș.a., extinderea rețelelor de canalizare și gaze naturale, fântâni arteziene moderne, spații verzi, un iluminat public modern, extins în toate cartierele, reorganizarea serviciilor publice într-un sens care să asigure eficiență și, mai ales, o bună salubrizare a orașului).Am convingerea că problema depozitării deșeurilor industriale și menajere din Arad, a cărei rezolvare a fost mereu amânată de toate administrațiile de până în prezent, a primit în sfârșit și într-o mare măsură, o soluție pe termen lung, prin crearea deponeului ecologic modern recent dat în funcțiune. Taxa de salubrizare instituită în acest mandat și greșit înțeleasă de unele persoane, a adus o îmbunătățire evidentă a colectării sumelor necesare pentru salubritate. Înlocuind vechiul contract de prestări servicii -care, spre deosebire de Arad, s-a păstrat în unele orașe împreună cu taxa de salubrizare, această taxă nu a afectat deloc cetățeanul cinstit și agentul economic corect, care și înainte declarau cu sinceritate numărul de persoane din familie sau cantitatea de deșeuri produsă într-un an. Această taxă a constrâns familiile și agenții economici să declare numărul real de membri, respectiv, cantitatea de deșeuri. Aceștia din urmă nu sunt mulțumiți pentru că înainte produceau nestingheriți gunoi fără să plătească nimic, în dauna celorlalți.
Chiar dacă a fost nevoie să se contracteze credite pentru finalizarea unor lucrări publice și începerea altora noi, rezultatele sunt evidente, iar împrumuturile respective nu sunt nici pe departe atât de împovărătoare pe cât doresc să afirme colegii opozanți, preocupați să estompeze valoarea lucrului bine făcut, de durată și de folos orașului.
-protecție socială și sprijin pentru tineri, prin finalizarea blocurilor de locuințe din cartierul Aurel Vlaicu, modernizarea și recompartimentarea unui bloc în cartierul Confecții, locuințele noi și moderne din Micălaca, transmiterea în folosință gratuită a unor loturi pentru construirea de locuințe etc.
-o valorificare corectă și eficientă a patrimoniului local, spații comerciale, terenuri, locuințe etc.
-subvenții din bugetul local la transportul în comun pentru pensionarii din toate categoriile, cu venituri sub 4 milioane lei lunar, fiind convinsă că, atât cât este posibil, chiar și acest aparent mic ajutor este binevenit în casa celui ce trăiește din pensie (Hotărârea nr. 200/2003 a fost adoptată la inițiativa mea)
-reparații, întreținere și investiții la școlile din municipiu. Se poate constata cu ușurință că sumele cheltuite în această direcție în ultimii ani au îmbunătățit mult starea școlilor arădene;
-sprijinirea sportului arădean, a sportivilor de performanță arădeni sau legitimați la cluburi arădene, încurajarea activităților cluburilor sportive, cofinanțarea activităților competiționale ale echipei UTA, ale baschetului și handbalului arădean, cu convingerea că pentru arădeni succesele sportive sunt o mare bucurie și că ei așteaptă din partea aleșilor locali ca aceasta să le fie împărtășită și asigurată.
-transparența deciziei aleșilor locali. Am inițiat în acest sens o modificare a regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local, în sensul instituirii regulii publicității și accesului la informațiile privind lucrările ședințelor comisiilor;
-susținerea culturii arădene: Am sprijinit acordarea de subvenții Filarmonicii, Teatrului de Stat, Teatrului de Marionete, asociatiilor și fundațiilor care au promovat proiecte culturale, universităților arădene, cu convingerea că actul de cultură trebuie promovat, Aradul fiind un oraș cu o etichetă și o educație estetică pe măsura idealurilor noastre europene.
-activitățile recreative care să adune oamenii în fața Primăriei, la ștrand sau în alte locuri publice, pentru a sărbători și pentru a se bucura împreună, pentru a admira un foc de artificii sau o vedetă preferată. Mulți au criticat astfel de organizări, dar ar trebui să ne uităm măcar aici, aproape de noi, la timișoreni și la festivalurile și serbările publice pe care le organizează atât de des în cursul unui an și pe care oamenii le așteaptă cu nerăbdare. "Zilele Aradului", de exemplu, constituie o noutate la noi, dar în tară, marile orașe au toate zilele lor de sărbătoare, care le individualizează. Sper că aceste sărbători din ultimii ani au bucurat și tinerii și pe cei aflați la a doua tinerețe, pentru că un oraș care a uitat să se bucure, să sărbătorească, închis în sine și în problemele lui tinde tot mai mult să se izoleze și să-și piardă sentimentul apartenenței la o comunitate.
În acest context, îmi exprim convingerea că, deși am sprijinit inițiativa organizării activităților recreative și de promovare a imaginii orașului și prin acest mod, cele mai multe demersuri privesc marea sărbătoare de toate zilele a arădeanului: un oraș curat, frumos și modern, un transport public eficient și ieftin, locuri de muncă sigure și bine plătite, o locuință și un viitor pentru copiii lor.
Am organizat și am susținut un program de audiențe, conform obligației legale, dar și în consens cu vocația mea de avocat și cu principiile mele de viață, orientate spre promovarea intereselor celor care nu se pot apăra singuri și care au nevoie de susținere. Am sprijinit cu entuziasm orice demers care viza rezolvarea unei probleme sociale, în favoarea familiilor și persoanelor din categorii defavorizate.
Chiar dacă reprezentarea feminină în Consiliul Local este redusă, mă bucur că, împreună cu cele două doamne consiliere colege, am dovedit că și femeile au un cuvânt de spus în viața orașului, că avem energia sufletească de a ne angaja cu sensibilitate, dar și cu efort personal în slujba interesului public. Doresc să transmit arădenilor următorul

M e s a j

Chiar dacă voci din opoziție au criticat inițiativele mele, ale partidului din care fac parte și chiar dacă nu toate proiectele noastre au reușit, un lucru s-a dovedit cu claritate: această administrație pe care am susținut-o fără rezerve, a dovedit curaj, implicare, un potențial deosebit de a găsi soluții și lasă orașului o zestre de valoare pentru viitor.
Iar ceea ce unii colegi din Consiliul Local numesc critic politizare, a fost și este de fapt o muncă în echipă a consilierilor PSD, care au sprijinit primarul și viceprimarii în efortul lor de a administra orașul.



Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
 

 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Întrebarea Lunii
 
Considerați că Street Food Festival Arad a fost un eveniment reușit?

  DA
  NU

[ Rezultate | Sondaje ]

Voturi: 163

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
19




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 73940333
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved