Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Despre Arad
   
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Caută
 

Căutare avansată
 

Rapoarte ale Consilierilor Locali ai Municipiului ARAD
Sistem de Căutare
După cuvinte cheie (Keywords)
Arhiva

R A P O R T
de activitate al consilierului Darida Ioan

pentru perioada Ianuarie 2000 - Decembrie 2003


Activitatea desfășurată apreciez că poate fi analizată pe mai multe planuri: statistic, de formă, de fond.
Statistic:-chiar dacă se afirmă că prin ea se poate dovedi orice, dar și contrariul – cifrele sunt următoarele:
la ședințele Consiliului Local: prezențe – 72; absențe – 5;
>> interpelări – 78;
>> inițiative hotărâri – 9,
>> ședințele Comisiei de urbanism:prezențe-126; 2 absențe;
>> solicitări dezbătute în comisie
2000 833
2001 607
2002 954
TOTAL: 2.394
Formal: am respectat prevederile legale privind pregătirea și desfășurarea ședințelor privind:
>> răspuns la toate solicitările, apelurile Secretariatului Consiliului Local al Municipiului Arad sau executivului primăriei;
>> preluarea din timp și analiza documentelor distribuite pentru ședințele de comisie și consiliu;
>> formularea, redactarea rapoartelor, amendamentelor la proiectele de hotărâri;
>> respectarea ordinii de zi a ședințelor, a luării de cuvânt numai referitor la subiectele în discuție;
>> menținerea unui ton „euroconform” în toate discuțiile din comisie sau consiliu,
>> respectarea opiniei tuturor participanților la discuții, dar și folosirea dreptului de liberă exprimare a argumentelor.
Susțin că această activitate, foarte importantă pentru eficiența și promptitudinea actului decizional, nu a fost însă formalistă și dau ca exemplu numai faptul că toate cele 2.394 documentații prezentate în comisii au fost analizate una câte una (piese scrise și desenate) în pofida nerăbdării unora.
De fond: - întrebarea „Cui prodest” hotărârea (deci votul consilierului)? pare simplă, dar răspunsul se poate da numai foarte nuanțat:
>> hotărârea folosește întregii comunități sau măcar unui segment important din ea, unui grup de interese economice, politice, personale) sau unei ambiții;
>> votul dat a fost rezultatul unei analize corecte, imparțiale care a dovedit că în situația și domeniul respectiv era cea mai bună soluție deci am votat neinfluențat de terțe interese sau mecanic, aliniat politic;
>> pregătirea, conținutul, aprobarea hotărârii s-a făcut cu respectarea de formă și de fond a legii (ca procedură, documentare, informare și implicare consilieri, responsabilitatea efectelor;
>> hotărârea a fost aplicată ca atare sau selectiv (după condiții sau interese conjuncturale);
>> efectele + sau – asupra cetățenilor sunt datorate hotărârii sau modului de aplicare (neaplicare: cazul regulamentului de săpătură, problema afișajului și reclamei etc.);
>> semnalele negative (uneori multiple gen PARKTRONIC) aduc sine die din partea Primăriei Municipiului Arad o propunere de rezolvare, se așteaptă „îndulcirea lor politică” sau sunt prezentate ca manipulări tendențioase.
Concluzionând, consider că efectul pozitiv al hotărârii împreună cu acceptarea ideii că nu este infailibil, deci greșelile pot și trebuie corectate, sunt pentru mine principalele jaloane ale activității în consiliu.
Totodată – și lecturarea proceselor- verbale ale ședințelor confirmă faptul că am susținut:
>> prioritatea asigurării surselor financiare pentru investiții, reparații, modernizări în bugetele anuale;
>> necesitatea identificării și valorificării posibilităților proprii de economie ale Primăriei Municipiului Arad și societăților subordonate;
>> atenția permanentă pentru păstrarea, valorificarea patrimoniului istoric, cultural, arhitectural al orașului;
>> asigurarea resurselor pentru menținerea minimum la același nivel a activităților sociale;
>> colaborarea reală cu serviciile de specialitate ale Primăriei Municipiului Arad în conturarea, elaborarea și respectarea strategiilor în domeniul economic, infrastructural, urbanistic etc.;
>> crearea condițiilor de exprimare și afirmare pentru toate categoriile și grupările (etnice, religioase, politice, profesionale, O.N.G.etc) existente în Arad;
>> obligativitatea identificării și valorificării resurselor foarte mari existente în colaborarea micro și macroregională între Arad și orașele înfrățite, partenere sau posibile partenere.
De fiecare dată când a existat o solicitare am participat alături de alți colegi din consiliu la lucrările comisiilor abilitate pentru rezolvarea unor probleme majore ale orașului (parcurile industriale, preluare C.E.T., strategia energetică, Cetatea – patrimoniu cultural mondial etc.).
De asemenea, în acest interval, ca membru AGA la SC TOP SA, am susținut permanent necesitatea lucrărilor ample de investiții și modernizări în piețele din Arad. Prin acestea, SC TOP SA a devenit – comparativ cu bugetul anual – cel mai important investitor dintre societățile Consiliului Local Arad (12-16% din bugetul anual față de media anuală de 3% a acestor societăți), iar rezultatele cred că sunt palpabile pentru toți cetățenii orașului.
Cât de eficient, real și util a fost aportul meu în această activitate de consilier, rămâne evident la latitudinea altora de a fi stabilit dar nu sunt și nu pot fi mulțumit de rezultatele și eficiența demersurilor mele pentru eliminarea:
>> grabei, superficialității, a riscului major de a se greși cu care unele probleme sunt supuse votului Consiliului Local al Municipiului Arad;
>> amplificării tendinței de politizare a activității Consiliului Local al Municipiului Arad, de regulă în detrimentul intereselor reale ale comunității locale;
>> diminuării rolului competenței și argumentelor profesionale în votarea hotărârilor;
>> tendinței de ierarhizare a consilierilor în funcție de convenabilitatea votului exprimat.
Aceste nereușite, ca și multe altele, sunt în bună parte și din vina mea, probabil trebuia să dau dovadă de mai multă maleabilitate, diplomație, perseverență și realism în relațiile cu executivul și consilierii, dar apreciez că eliminarea acestora ar fi mărit poate riscul acceptării (impunerii) compromisurilor profesionale, argumentate numai politic.

Pentru locuitorii Aradului

Lucrurile nu sunt greu de făcut. Greu este să te pui în starea de a le face” – spunea Brâncuși și afirmația lui pare a fi valabilă și azi, după aproape un secol. Evident, numai la Paris, pe malul Senei, căci la noi lucrurile sunt în continuare greu de făcut, dar ușor de explicat de ce nu se pot face. Sau nu suntem lăsați sau nu se dorește. Sau… De ce? Dificil de argumentat coerent și logic, în contextul mult subliniatei „integrări europene”.
Deci rămânem doar cu legenda – realitatea vremurilor mitice, a concepției mitice, valabilă obligatoriu și pe malul Mureșului.
Și cu dilema: să credem în ceea ce ni se spune sau să credem în ceea ce știm?




Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
 

 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Întrebarea Lunii
 
Considerați că Street Food Festival Arad a fost un eveniment reușit?

  DA
  NU

[ Rezultate | Sondaje ]

Voturi: 163

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
19




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 73929745
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved