R A P O R T de activitate al consilierului Braica Alexandra Patricia pentru perioada Ianuarie 2006 - Decembrie 2006 Vezi raportul in format PDF
Activitatea la ședințele Consiliului Local al Municipiului Arad (Total întruniri 19, Total participări 16)
Activitatea la ședințele comisiilor de specialitate.
(Total întruniri 28, Total participări 25)
În calitate de membru al Comisiei de urbanism, construcții și amenajarea teritoriului din cadrul Consiliului Local al Municipiului Arad, dintr-un total de 28 de întruniri ale acesteia, am participat la 25.
Audiențe acordate cetățenilor.
Am avut un nr.de aproximativ 500 de audiente contabilizate în evidențele partidului, unde săptămânal, cu excepția sărbătorilor mari de peste an, am fost prezentă la programul anunțat de audiențe. Problemele ridicate de cetățeni cu această ocazie au vizat în cele mai multe cazuri obiectul de activitate al administrației publice, fapt pentru care m-am interesat personal, în limitele legii, cu privire la modul în care solicitarea cetățeanului a fost soluționată.
Participarea la dezbaterile publice organizate pentru proiectele de hotărâri normative si probleme de interes public.
Dintr-un număr total de 3 dezbateri publice, am participat la una dintre acestea, în data de 5.09.2006. Obiectul dezbaterii a fost proiectul de hotărâre privind modificarea și completarea Regulamentului de desfășurare a activităților comerciale în municipiul Arad, ca urmare a prevederilor Legii nr.343 din 17 iulie 2006.
Reprezentarea intereselor municipiului Arad la nivelul instituțiilor publice.
În conformitate cu prevederile legii și ale Hotărârii nr.24/2006 a Consiliului Local al Municipiului Arad, privind desemnarea unor reprezentanți ai Consiliului Local al Municipiului Arad în structurile de conducere, decizie, organizatorice și consultative organizate la nivelul învățământului preuniversitar din municipiul Arad, am fost desemnată ca reprezentant la Colegiul Național „Moise Nicoară” în comisia consultativă pentru asigurarea calității. În exercitarea acestui mandat, m-am familiarizat cu problematica liceului, cu domeniile de îmbunătățire a calității învățământului și a condițiilor de învățătură, susținând în cadrul Consiliului Local amendamente și propuneri de rectificare a bugetului municipiului prin alocarea unor sume pentru finanțarea obiectivelor de modernizare și utilare a clădirii liceului.
Proiecte de hotărâri inițiate și promovate, proiecte adoptate.
-În acest an, am inițiat un proiect de hotărâre referitor la intonarea Imnului Național al României la ședințele ordinare și festive ale Consiliului local al Municipiului Arad, proiect de hotărâre aprobat în plenul Consiliului Local.
-Un alt proiect de hotărâre a vizat rezonificarea fiscală a orașului prin trecerea într-o categorie de fiscalitate inferioară a construcțiilor aflate pe traseul traficului greu din municipiu, a căror siguranță constructivă este periclitată de acest gen de transport. Proiectul urmărea o oarecare compensare a cheltuielilor ocazionate de reparații și consolidări la aceste imobile, prin reducerea impozitului datorat. Din păcate, acest proiect nu a fost înscris niciodată pe ordinea de zi a ședințelor Consiliului Local, datorită raportului de specialitate negativ al executivului.
-O altă inițiativă personală a avut ca obiect modificarea Hotărârii nr.162/2006 a Consiliului Local, privind buna gospodărire a orașului, în sensul restricționării creșterii animalelor în municipiul Arad, oraș preponderent orientat spre o dezvoltare occidentală modernă, industrială, de prestări servicii, bănci și nu spre un specific agricol. În perioada consacrată transparenței decizionale a acestui proiect, populația deținătoare de animale în cartierele periferice a intervenit în sensul acceptării și în continuare a creșterii unui număr redus de animale pentru uz familial. Consider că am evaluat corect câștigul unui astfel de proiect raportat la prejudiciul pe care l-ar fi cauzat acestor familii pentru care, din nefericire, animalele respective cosntituie încă baza existenței de zi cu zi. Ca urmare, am amânat personal promovarea acestui poroiect, considerându-l încă inoportun la nivelul de trai al cetățenilor din aceste cartiere.
În cursul acestui an am formulat 16 interpelări referitoare la stadiul Planului Urbanistic General, stadiul preluării patrimoniului de la SC RECONS SA, reacția executivului privind opinia Asociației pentru ridicarea Monumentului Marii Uniri în privința locației acestui monument, necesitatea înlocuirii sistemului de parcare cu plată, soluționarea problemei traficului în intersecțiile aglomerate și nesemaforizate din zonele”Lebăda” și „Fortuna”, situația retrocedărilor conform Legii 10/2001 etc.
|