Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Despre Arad
   
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Caută
 

Căutare avansată
 

Rapoarte ale Consilierilor Locali ai Municipiului ARAD
Sistem de Căutare
După cuvinte cheie (Keywords)
Arhiva

R A P O R T
de activitate al consilierului Cziszter Kalman Andras

pentru perioada Ianuarie 2005 - Decembrie 2005


Vezi raportul in format PDF  



Activitatea la ședințele Consiliului Local al Municipiului Arad Total întruniri 25, Total participări 25

Și în acest an, am reușit să fiu prezent la toate ședințele convocate. În lunile ianuarie-martie 2005, am îndeplinit și funcția de președinte de ședință, perioadă în care s-au adoptat 75 de hotărâri din cele 308 adoptate în cursul anului. Perioada mandatului de președinte a fost marcată și de interesul special al societății civile și al mediului de afaceri de participare la procesul decizional, mai ales, în domeniul stabilirii cuantumului impozitelor și taxelor locale pentru anul 2005 și am convingerea că am condus lucrările ședințelor astfel încât nimeni din cei care au dorit să ia cuvântul să nu fie respins, mai mult chiar, opiniile reprezentanților celor interesați au fost tratate nu doar ca simple opinii, ci au fost preluate ca amendamente de consilieri și aprobate. Cele 308 hotărâri adoptate s-au înscris în sfera preocupărilor din domeniul bunei administrări a orașului pe care am promovat-o atât în numele UDMR, cât și în numele meu, personal, de aceea le-am sprijinit necondiționat. Pentru inițiativele executivului pentru care am considerat necesară intervenția de specialitate în sensul îmbunătățirii conținutului acestora, am preferat să propunem amânarea dezbaterii în ședință și refacerea unor planșe, memorii tehnice, după caz, pentru a se încadra în cerințele de disciplină urbană, pe care m-am străduit până în prezent să le instituim și să le respectăm.Sper că experineța mea îndelungată de profesionist în domeniul construcțiilor să fi contribuit la crearea unei noi astfel de discipline, fără a frâna însă demersul exploziv al edificării construcțiilor în Arad.
Activitatea la ședințele comisiilor de specialitate. (Total întruniri 28, Total participări 28)
În calitate de președinte al Comisiei de urbanism, construcții și amenajarea teritoriului din cadrul Consiliului Local al Municipiului Arad, am participat la toate întrunirile acesteia. Am răspuns astfel convocărilor executivului pentru avizarea proiectelor de hotărâri înscrise pe ordinea de zi a ședințelor Consiliului Local și am convocat și din oficiu mai multe ședințe, consacrate special analizării stadiului de elaborare a noului Plan Urbanistic General al Municipiului Arad, documentație de mare impact asupra dezvoltării viitoare a orașului. Am invitat la aceste întruniri atât proiectantul, cât și colaboratorii implicați în furnizarea datelor, avizelor etc, pentru a putea accelera ritmul de lucru. Am fixat împreună cu toți aceștia termene ferme, care, din nefericire, la sfârșitul anului, am constatat că nu s-au respectat, urmând ca, în anul care urmează, să insistăm asupra aspectelor care cauzează întârzieri în finalizarea acestei lucrări.Anul acesta a fost caracterizat de un număr important de documentații de urbanism, planuri urbanistice de detaliu și planuri urbanistice zonale, pe care le-am analizat împreună cu executivul sub toate aspectele și nu le-am avizat până nu am avut convingerea că au fost remediate toate aspectele care nu se încadrau în cerințele urbanistice prevăzute de lege. Am satisfacția de a fi participat la aprobarea unor PUZ-uri și PUD-uri care se încadrează în contextul dezvoltării impetuoase a orașului (Extindere Zonă Industrială Nord, Cărămidărie Ceala, Calea Zădăreni, Supermarket Cash and Carry, complexe comerciale și de prestări servicii Arad, Calea Zimandului, Spații comerciale produse alimentare Piața Gării Aradul Nou, Complex Comercial C.A.Vlaicu 211) și al interesului pentru monumentele istorice (PUD Amplasarea Monumentului „Sfânta Treime” în fața Teatrului „Ioan Slavici”Arad). Am început din acest an să urmărim restituirea documentaților care propuneau construirea de locuințe colective fără a respecta numărul de parcări raportat la nr.de apartamente. Chiar dacă prevederile legale sunt indulgente în acest domeniu, fiind rămase mult în urma realității pe care o trăim, cel puțin la Arad, unde numărul autoturismelor înmatriculate este foarte ridicat, iar locurile de parcare sunt din ce în ce mai puține, am încercat să controlăm fenomenul construirii de noi unități locative fără conceperea a suficiente locuri proprii de parcare în cadrul fiecărui ansamblu construit. Am bucuria să constat că proiectanții și beneficiarii investițiilor au înțeles această cerință și au colaborat la refacerea documentațiilor.
Audiențe. În cadrul Comisiei de Urbanism am acordat audiențe, în general, pentru soluționarea unor astfel de probleme, legate de obligația refacerii unor documentații. O altă audiență, rezolvată în favoarea cetățeanului, a vizat interesul acestuia de a primi mai multe informații în legătură cu numărul și adresa autorizațiilor de construire emise (în data de 13.12.2005-dl.Mic Valentin).
Participarea la dezbaterile publice organizate pentru proiectele de hotărâri normative si probleme de interes public.
Am participat în cursul acestui an la o dezbatere publică, care a avut loc în data de 19.09.2005, unde a fost dezbătut proiectul de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr.161/2004 Consiliului Local al Municipiului Arad referitoare la sistemul de parcare cu plată, în cadrul căreia am formulat următoarele propuneri:
- necesitatea unui sistem de parcare viabil
- am propus ca parcarea să fie paralelă cu bordura
- amenajarea de alei pentru biciclete
Reprezentarea capitalului municipiului Arad în Adunarea Generală a Acționarilor.
Reprezint interesele Consiliului Local al Municipiului Arad în A.G.A. la SC CET SA Arad. În 2005, Consiliul Local a votat aprobarea strategiei locale privind alimentarea cu energie termică în sistem centralizat, analizată și aprobată în prealabil de către Adunarea Generală a Acționarilor și apoi, de către Consiliul Local. Strategia constituie prima etapă pentru accesarea fondurilor de la bugetul de stat, conform prevedeirlor OUG 48/2004, pentru retehnologizarea, modernizarea și dezvoltarea sistemului centralizat de producere și distribuție a energiei termice în vederea reducerii consturilor de producție. Ca urmare a acestei strategii și a studiilor de fezabilitate aprobate de către Consiliul Local, înaintate Ministerului Administrației și Internelor, s-a repartizat numai în anul 2005, conform HGR 326/2005, suma de 60 miliarde lei, pentru modernizarea punctului termic 1 V și 2V. De asemenea, în acest an, s-a aprobat în Consiliul Local programul de restructurare a SC CET SA., cu pregătirea prealabilă, cu susținerea și participarea și a reprezentanților în AGA.



Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
 

 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Întrebarea Lunii
 
Considerați că Street Food Festival Arad a fost un eveniment reușit?

  DA
  NU

[ Rezultate | Sondaje ]

Voturi: 163

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
16




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 73890202
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved