Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Despre Arad
   
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Caută
 

Căutare avansată
 

Rapoarte ale Consilierilor Locali ai Municipiului ARAD
Sistem de Căutare
După cuvinte cheie (Keywords)
Arhiva

R A P O R T
de activitate al consilierului Popescu Gavril

pentru perioada Ianuarie 2000 - Decembrie 2003


Intrând în politică convins că avem nevoie de o altfel de politică, gândită și aplicată de altfel de oameni decât cei care ne-au obișnuit până acum, am ajuns în Consiliul Local al Municipiului Arad determinat să fac administrație în folosul arădenilor, al nostru al tuturor.

Astfel, încâ de la primele ședințe ale Consiliului Local, am remarcat existența a două mari probleme, una legată de activitatea societăților comerciale de sub autoritatea Consiliului Local, iar cealaltă de gestiunea defectuoasă a patrimoniului municipiului.
În primul caz, am depus un proiect de verificare a eficienței activității societăților respective, solicitând ca directorii sau administratorii acestora să fie prezenți la ședințele Consiliului Local.
În ceea ce privește a doua problemă cel mai bun exemplu este cel legat de Piața Soarelui, aflată la acea oră în gestiunea Arterm-ului. Fiind în acea perioadă membru al Consiliului de Administrație la Arterm, știam că mare parte din fondurile strânse din taxele și chiriile aplicate au destinație străină interesului public. Fondurile respective se ridică la cca. 3-4 miliarde lei, sumă greu de ignorat pentru cei ce doresc o construcție și o gestiune corectă în slujba cetățenilor, a bugetului public.
Propunerile mele referitoare la cele două aspecte, chiar dacă s-au materializat, prin vot, în Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Arad, nu au fost și nu sunt nici astăzi puse în aplicare astfel cum am propus.
În toată această perioadă, executivul a promovat o serie de proiecte de hotărâri menite să conducă la o mai bună administrare a orașului, proiecte pornite de la idei corecte, apreciate, în general de către toți consilierii și votate în consecință. În acest sens, cei patru stâlpi de rezistență ai strategiei executivului au fost :
-Rezolvarea problemei colectării, depozitării și gestiunii deșeurilor menajere, care inițial a fost aprobată avându-se în vedere un incinerator de deșeuri, dar care, printr-un contract semnat de Primăria Municipiului Arad cu o firmă austriacă, a ajuns în final un deponeu ecologic ;
-proiectul de construire de locuințe, cunoscut sub numele de CASAROM ;
-concesionarea Centralei-Electro-Termice în vederea obținerii unui preț mai mic pentru arădeni la căldură (agentul termic). La început a fost vorba despre firma americană Torko.Ind. după care au demarat tratativele și semnarea contractului cu Centurymarc, altă firmă americană, care nici până în ziua de astăzi nu a venit cu banii necesari investițiilor necesare, prevăzute în contract ;
-concesionarea parcărilor de pe spațiul public către firma Belsirim Automotive SRL – Sistemul Parktronic ;
Așa după cum au și fost mediatizate, toate aceste idei, corecte în sine, au fost aplicate dezastruos, prin contracte concepute și semnate de către executiv în detrimentul arădenilor și în beneficiul unor firme suspecte, fără portofoliu și expertiză în domeniile respective. Bineînțeles că am luat atitudine, împreună cu alți consilieri, propunând o serie de modificări la respectivele contracte, susținute de opinia publică și media locală, modificări ignorate de executiv în ciuda problemelor existente și a nemulțumirilor create în rândul populației.
Nereușita contractelor de mai sus și proasta administrare a bugetului local au obligat administrația Popa să recurgă la instrumente facile, cum sunt împrumuturile, pentru a acoperi celelalte promisiuni făcute cetățenilor, promisiuni legate în general de infrastructură. Din păcate aceste credite produc efecte negative pe termen lung și aruncă o datorie semnificativă în cârca populației și a administrațiilor viitoare. După cum se spune în popor, oricine se descurcă dacă are bani. Îți poți face casă, îți poți lua mașină, terenuri, poți repara ceea ce s-a stricat și câte și mai câte altele…. Altfel stă însă situația atunci când trebuie să produci bani, nu mulți având aceste abilități profesionale și manageriale, înnăscute la unii, însușite la alții. Problema principală a actualei administrații este aceea că nu a știut să producă banii necesari bugetului, cu toate că are o sumedenie de pârghii la îndemână, fiind în cele din urmă nevoită să recurgă la împrumuturi pentru acoperirea promisiunilor electorale. Personal am fost total împotriva acestor împrumuturi pentru că ele au fost făcute din incapacitatea managerială a executivului și mai ales, pentru că, prin programele existente la această oră și prin modul de construire a bugetului, acestea vor crea presiuni suplimentare asupra buzunarelor arădenilor, asupra taxelor și impozitelor locale.
Ceea ce m-a îngrijorat cel mai mult în calitate de reprezentant al cetățenilor în Consiliul Local al Municipiului Arad a fost politizarea excesivă, partitocrația și lupta politică dusă orbește dincolo de interesele cetățeanului. Această manieră defectuoasă de înțelegere și aplicare a principiilor, a regulilor și normelor administrației nu face altceva decât să scadă încrederea cetățenilor în autoritățile publice, în instituțiile unei democrații liberale autentice.
În concluzie, activitatea mea de consilier a urmat două direcții :
1.Impunerea unei administrații loiale, moderne, transparente și profesionale, orientată către nevoile și interesele reale ale cetățenului.
2. Liniștea și siguranța cetățenilor, crearea unor condiții decente prin care arădenii să prospere, nu să se îndatoreze și să se îngrijoreze în ceea ce privește viitorul lor personal și al comunității în care trăiesc.



Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
 

 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Întrebarea Lunii
 
Considerați că Street Food Festival Arad a fost un eveniment reușit?

  DA
  NU

[ Rezultate | Sondaje ]

Voturi: 163

 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
16




 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 73888418
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved