R A P O R T de activitate al consilierului Moșneag Vasile Ovidiu pentru perioada Ianuarie 2005 - Decembrie 2005 Vezi raportul in format PDF
MOȘNEAG Ovidiu
Consilier local PNL
Președinte al Comisiei de Buget-Finanțe
a Consiliului Local al Municipiului Arad
Motto:
"Cu entuziasmul și optimismul vârstei și cu inima plină de vise și speranță într-un viitor fericit pentru Arad, de care destinul nostru este atât de legat, mă dedic cu responsabilitate și bucurie îndatoririlor pe care mi le-am asumat pentru mandatul de consilier local. Ca președinte al comisiei de buget-finanțe a Consiliului Local, doresc să asigur arădenii că banii publici și patrimoniul orașului se administrează cu chibzuință și în interesul comunității locale"
În temeiul art.52 alin.(4) din Legea administrației publice locale, cu modificările și completările ulterioare, prezint următorul
RAPORT DE ACTIVITATE
pentru anul 2005
Activitatea la ședințele Consiliului Local al Municipiului Arad Total întruniri 25, Total participări 25
În acest an am înregistrat doar o absență la una din cele 25 de ședințe ale Consiliului Local, iar cele 5 ședințe din perioada octombrie-decembrie 2005, au fost conduse de mine ca președinte de ședință ales de Consiliul Local. În această calitate, am încredințarea că am reușit nu doar să contribui la creșterea eficienței dezbaterilor, ci și să transmit Consiliului Local apelul la o polemică civilizată, etică, în care fiecare participant la ședință să își poată exprima liber opinia, în care să primeze forța de convingere a argumentelor și nu interesul calificării jignitoare a adversarilor politici.
Referitor la proiectele pe care le-am susținut în acest an, doresc să enumăr exemplificativ câteva pe care le consider fundamentale pentru dezvoltarea orașului:studiu de fezabilitate pentru reabilitarea centrului istoric vechi al orașului, măsuri pentru reorganizarea instituțiilor de spectacole și concerte de interes local, reglementarea accesului unor utilajelor și vehiculelor destinate transportului de mărfuri cu masa autorizată mai mare de 3,5 tone, aprobarea unor documentații de urbanism de amploare (planuri urbanistice zonale pentru zonele industriale, studiu de fezabilitate pentru obiectivul „Transport urban în municipiul Arad”, numeroase planuri urbanistice de zonă și de detaliu pentru construcția de locuinte individuale și colective, complexe comerciale de mare amploare, supermarketuri și hipermarketuri, contractarea împrumutului de la BERD pentru finanțarea unor lucrări publice, transmiterea în folosință gratuită a unui teren în suprafață de 17.468 mp Clubului Sportiv Atletic Club Universitatea „Vasile Goldiș”Arad, studiu de fezabilitate pentru lucrări de modernizare și extindere a iluminatului public, aprobarea proiectului de fuziune între SC Gospodărirea Comunală Arad și SC Salubritate SA, în dorința de a realiza o unificare a celor două servicii publice, pentru susținerea lor reciprocă, aprobarea documentației pentru reabilitarea unui bloc de locuințe pe str.Frunzei, achiziționat în vederea repartizării persoanelor evacuate din clădirile retrocedate, participarea Aradului ca partener la proiectul „Reabilitarea orașelor istorice, o șansă pentru dezvoltarea durabilă, cu finanțare prin UE, în cadrul programului INTERREG III B Cadses, aprobarea unor măsuri pentru realizarea obiectivului „Reabilitarea zonelor urbane care se confruntă cu deficiențe majore în sistemul de canalizare din municipiul Arad”.
Proiecte de hotărâri promovate din inițiativă proprie:Hotărârea nr.54/2005, privind tarifele de bază la chiriile pentru spațiile cu altă destinație decât aceea de locuință situate în municipiul Arad și Hotărârea nr.209/2005, de modificare a cestor tarife în favoarea ONG-urilor. Prin aceste reglementări am reușit să promovăm o atitudine mai responsabilă raportat la modul de valorificare a fondului de spații cu altă destinație decât aceea de locuință care a mai rămas disponibil, impunând tarife concordante cu cele ale pieței. 2 promovate 2
adoptate
Activitatea la ședintele comisiilor de specialitate. Din luna aprilie 2005, am fost ales în funcția de președinte al Comisiei de Buget, Finanțe, pe care mi-am asumat-o cu implicare și responsabilitate, astfel încât împreună cu colegii de comisie, am analizat profund și atent proiectele de hotărâri aduse spre avizare, promovând o conduită constructivă în sensul de a formula amendamente la unele proiecte, iar pentru cele care vizau atingerea obiectivelor de modernizare a orașului și de îmbunătățire a condițiilor de viață pentru locuitori, mi-am exprimat avizul necondiționat. 30 întruniri convocate 30
participări
În cadrul audiențelor acordate în cadrul comisiilor și la sediul partidului am preluat responsabilitatea susținerii problemelor cetățenilor în fața responsabililor din executiv, în măsură să intervină cu rezolvări prompte. În acest sens, am utilizat în special calea dialogului cu primarul, viceprimarii și sefii serviciilor publice.
Participarea la întâlnirile cetățenești a constituit o formă foarte utilă de comunicare cu comunitatea locală, întâlnirile organizate în fiecare cartier al orașului prilejuind cunoașterea problemelor specifice locuitorilor zonei respective. Am avut totodată posibilitatea cunoașterii modului în care activitatea Consiliului Local este percepută de cetățeni, așteptările acestora de la administrația publică.
16.02.2005, ora 17-Zona Fortuna, Școala Generală nr.6, str.Hațeg
22.02.2005, ora 17-Zona Centru II, Școala Generală nr.5, str.Udrea
23.02.2005, ora 17-Zona Aradul Nou, Liceul German, Calea Timișorii
13.03.2005, ora 17-Zona Grădiște, Școala Generală nr.13
30.03.2005, ora 17-Zona Gai, Școala Generală nr.10, str.Grădinarilor
31.03.2005, ora 17-Zona Centru II și Centru III, Școala Generală nr.5
05.04.2005, ora 17-Zona Micălaca case și Micălaca Flora, Școala Generală nr.12
06.04.2005, ora 17-Zona Poetului și Zona Piața Agroalimentară Vlaicu, Școala Generală nr.21, str.Fulgerului
12.04.2005, ora 17- Zona Aradul Nou, Liceul German, Calea Timișorii
19.04.2005, ora 17-Zona Andrei Șaguna și Centru I, Colegiul Moise Nicoară
20.04.2005 ora 17-Zona Grădiște, Școala Generală nr.13
Participarea la dezbaterile publice organizate pentru proiectele de hotărâri normative conform Legii nr.52/2003, a transparenței decizionale în administrația publică: Total întruniri Total participări
5 4
-Obiectul dezbaterii-„Proiect de hotărâre privind reglementarea accesului utilajelor și vehiculelor destinate transportului de mărfuri cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone–Palatul Cultural, Sala Mare, orele 15-4 martie 2005.
-„Proiect de hotărâre aprobare PUD"Ansamblu clădiri comerciale"-str.Banu-Mărăcine“- Palatul Administrativ, Sala 70, orele 10-16 martie 2005.
-„Proiect de hotărâre aprobare PUD "Piața Mihai Viteazul"-Palatul Administrativ, Sala 70, orele 14-15 iulie 2005.
-„Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.161/2002 referitoare la sistemul de parcare cu plată“-Palatul Administrativ, Sala 70, orele 15-19.09.2005.
Am susținut și promovat în cadrul ședințelor Consiliului Local unele din propunerile cetățenilor și asociațiilor legal constituite, astfel cum au fost susținute în cadrul dezbaterilor publice, pe care le-am considerat cu adevărat potrivite pentru îmbunătățirea reglementării propuse.
Reprezentarea capitalului municipiului Arad în Adunarea Generală a Acționarilor.
Membru în Adunarea Generală a Acționarilor la SC SALUBRITATE SA și SC Târguri, Oboare și Piețe SA. Acest an s-a caracterizat prin demersurile de identificare a unor soluții concrete pentru asigurarea supraviețuirii SC SALUBRITATE SA, societate comercială de sub autoritatea Consiliului Local, care, înaintea mandatului actual, a pierdut licitația publică pentru salubrizarea menajeră și salubrizarea stradală a municipiului Arad. După această pierdere însemnată în destinul acestei societăți înființată de Consiliul Local, care a rămas doar cu administrarea WC-urilor publice în municipiu, s-a impus imperativul încheierii de noi contracte de prestare servicii de salubritate cu diferiți beneficiari, nefiind ușor de găsit clienți încă neangajați printr-un contract. Astfel, s-au încheiat contracte cu comunele Vladimirescu, Bocsig, Șofronea, Macea, Buteni, cu agenți economici din zonele industriale ale orașului. În acest scop s-au achiziționat autospeciale și containere în leasing, din sume realizate în urma vânzării unor mijloace fixe aflate în conservare.
În privința SC TOP SA, în acest an am reușit amenajarea sediilor pentru Poliția Piețelor în fiecare piață din municipiu, împrejurare care a condus la creșterea siguranței și ordinii publice în aceste zone aglomerate. Tot în acest an, am reușit modernizarea serviciilor SC TOP SA, prin achiziționarea unor sisteme moderne de calcul, modernizarea birourilor societății, completarea parcului auto, crearea de condiții de muncă mai bune pentru angajați, preluarea Pieței Solare Arad în administrarea SC TOP SA, aflată de mulți ani într-o stare de incertitudine juridică, obiect al unor litigii cu sindicatul comercianților, perioadă în care municipalitatea nu a valorificat în nici un fel potențialul acestei piețe.
Interpelările pe care le-am adresat executivului în plenul ședințelor au avut drept scop aducerea la cunoștința conducerii instituției a unor probleme de gospodărire a orașului (salubrizarea orașului, soluționarea unor probleme de trafic în centrul orașului). Deoarece momentul interpelărilor pe ordinea de zi a sedintelor ordinare erau marcate de polemici și de admonestări politice la adresa primarului, am considerat util și constructiv să adresez direct primarului sau șefilor serviciilor publice, în afara ședințelor Consiliului Local și a comisiilor de specialitate, cereri de soluționare a unor probleme ale orașului sau ale cetățenilor, care îmi erau aduse la cunoștință, conștient fiind că este mai util să se rezolve problema pe care ai preluat-o decât să apari în presă ca un atacant din cadrul alianței care s-a angajat la guvernarea orașului.
|